abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70868250
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:23 schreef Coatmine het volgende:
lees exodus 4 . 24 - 26 maar es. God is er dus op uit dar om iemand die hij een goede vriend noemt te doden.

en ik gooi rer in vrvolg wel een spelling chekker overheen
Die spellingschecker lijkt me geen overbodige luxe.

Mozes heeft een belangrijke taak, Hij moet Gods volk uit Egypte wegleiden. Hij kan echter niet de leider zijn als Hij zelf ongehoorzaam is aan God. Vandaar dat God hem wilde doden, of ten minste wilde waarschuwen. Hij moest zijn mensen leiden.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_70868281
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:29 schreef Xandrar het volgende:

[..]

De aanname dat alles te verklaren zou zijn is in ieder geval zeker niet te bewijzen.
KLopt

Maar de aanname dat er een god is is ook niet te bewijzen
In welk geloof dan ook .....
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_70868344
oke, laat me hier een paar mogelijkheden voor god laten zien:

1. je laat mozes met rust en zoekt een andere leider, je hebt je volk immers toch al lang genoeg laten wachten, dus een paar jaartjes erbij op kan nog wel.

2. je dood de farao zelf, zodat mozes alles te zeggen heeft. als dat niet kan waarom kon hij mozes dan wel doden?

3. Je geeft gewoon aan, oke het is een sprookje, ga maar rennen uit egypte.
Inside info over KD? Gewoon vragen!
pi_70868410
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:33 schreef prupke het volgende:

[..]

KLopt

Maar de aanname dat er een god is is ook niet te bewijzen
In welk geloof dan ook .....
Dan zou het ook geen 'geloof' meer zijn, als het bewijsbaar was.
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?
pi_70868424
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:35 schreef Coatmine het volgende:

1. je laat mozes met rust en zoekt een andere leider, je hebt je volk immers toch al lang genoeg laten wachten, dus een paar jaartjes erbij op kan nog wel.
Nee, Mozes is de uitgekozen leider die is voorbereid op zijn roeping. Als hij vervolgens Gods verbond wil verbreken weet hij dat daar een straf opstaat. De dood.
quote:
2. je dood de farao zelf, zodat mozes alles te zeggen heeft.
Hoezo zou Mozes dan alles voor het zeggen krijgen?
quote:
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_70868509
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:38 schreef Xandrar het volgende:

[..]

Dan zou het ook geen 'geloof' meer zijn, als het bewijsbaar was.
klopt

Maar het merendeel van de mensheid geloofd pas als er bewijs is......

toch?
pi_70868515
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:38 schreef koningdavid het volgende:

Nee, Mozes is de uitgekozen leider die is voorbereid op zijn roeping. Als hij vervolgens Gods verbond wilt verbreken weet hij dat daar een straf opstaat. De dood.
En de hel, en de eeuwige toorn. Zit ie best tussen 2 vuren. of een kutleven op aarde, of een kutleven daarna.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:38 schreef koningdavid het volgende:
Hoezo zou Mozes dan alles voor het zeggen krijgen?
omdat het zijn (pleeg)broer was, maar misschien heb ik dat mis, lijkt me iig stug dat als de farao dood is, een willekeurige egyptenaar gekozen word. en er is ook een tijd geweest dat hij geen zonntje had, toen had hij dat kunnen doen bijvoorbeeld
pi_70868526
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:43 schreef prupke het volgende:

[..]

klopt

Maar het merendeel van de mensheid geloofd pas als er bewijs is......

toch?
We zijn het helemaal met elkaar eens, merk ik.
Gósta dô jôgo? Do you like the gaming?
pi_70868553
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:43 schreef Coatmine het volgende:

[..]

En de hel, en de eeuwige toorn. Zit ie best tussen 2 vuren. of een kutleven op aarde, of een kutleven daarna.
Hoe weet jij dat hij per definitie naar de hel gaat? Dat weet God alleen.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:43 schreef Coatmine het volgende:
omdat het zijn (pleeg)broer was, maar misschien heb ik dat mis, lijkt me iig stug dat als de farao dood is, een willekeurige egyptenaar gekozen word. en er is ook een tijd geweest dat hij geen zonntje had, toen had hij dat kunnen doen bijvoorbeeld
Mozes stond toen allang niet meer in de gratie van de Farao sinds hij die Egyptische slavendrijven had vermoord.
pi_70868616
ok, maar ik vind het nog steeds krom wat daar staat in die vers. tegenstrijdig aan wat iedereen verkonigt. maar goed, volgende voorbeeld:
quote:
Jeremia 3:12
Roep tegen het noorden:
Kom terug, ontrouw Israël – spreekt de HEER –,
dan zal ik mijn woede laten varen,
want ik ben vol genade,
niet eeuwig duurt mijn toorn

– spreekt de HEER.
quote:
Jeremia 17:4
Het land dat ik je schonk, zul je moeten verlaten,
ik maak je de slaaf van je vijanden in een onbekend land.
Want mijn toorn slaat uit
en zal altijd blijven woeden
sterk, om als gigantisch wezen jezelf zo tegen te spreken. naast deze ng duizend voorbeelden.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:51:11 #111
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70868646
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:30 schreef Kwaliteit het volgende:
hoop bla
hmmmm eigenlijk ben jij een typetje dat flink van zichzelf walgt.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_70868698
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:49 schreef Coatmine het volgende:
ok, maar ik vind het nog steeds krom wat daar staat in die vers. tegenstrijdig aan wat iedereen verkonigt. maar goed, volgende voorbeeld:
[..]

[..]

sterk, om als gigantisch wezen jezelf zo tegen te spreken. naast deze ng duizend voorbeelden.
Lekker hoor, zo quoten uit de context.

In de eerste quote heeft Hij het tegen Zijn volk, tegen Zijn 'mensen. Hij is boos op ze, maar zal dat niet voor eeuwig zijn.
In de tweede quote praat Hij tegen mensen die blijven rebelleren. Tegen hen blijft Hij boos.
pi_70868707
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:44 schreef Xandrar het volgende:

[..]

We zijn het helemaal met elkaar eens, merk ik.
idd

en nee ik ga nu geen heel foute vergelijking op gooien die je kan beargumenteren met het geloof..
want ik moet gaan slapen

Mijn advies met mensen die geloven ...zeg ja en amen ... en ga er verder niet op in indien je zelf niet gelovig bent (net als ik )

Het is wel interessant om te horen van wel gelovigen hoe hun dat zien (christenen, jehova's , boedhisten , prostestanten ...enz enz omdat er zo veel geloven zijn op de totale aardkloot.....)
maar blijf bij je standpunt ......dat doen alle gelovigen ook ...gelukkig maar
  zaterdag 11 juli 2009 @ 01:55:43 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_70868718
Eens is met TS.
pi_70868786
Ik vidn je persoonlijk een beetje vervelend. je moet god dus aan de goede zijde hebben anders ben je de lul
quote:
Johannes 9:39 Jezus zei: ‘Ik ben in de wereld gekomen om het oordeel te vellen. Dan zullen zij die niet zien, zien en zij die zien, zullen blind worden.’
quote:
Johannes 12:47 Als iemand mijn woorden hoort maar ze niet bewaart, zal ik niet over hem oordelen. Ik ben immers niet gekomen om over de wereld te oordelen, maar om de wereld te redden.
De grote leider is ook een man van zijn woord he? lekker bezig, jezus
pi_70868949
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:59 schreef Coatmine het volgende:
Ik vidn je persoonlijk een beetje vervelend. je moet god dus aan de goede zijde hebben anders ben je de lul
[..]

[..]

Dang, je maakt jezelf een beetje belachelijk nu. Als je niets van de achtergrond van de teksten weet, quote ze dan niet.

Bovendien hoeven van mij de evangeliën echt niet per se helemaal perfect te zijn om te geloven.
pi_70869060
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:12 schreef koningdavid het volgende:Dang, je maakt jezelf een beetje belachelijk nu. Als je niets van de achtergrond van de teksten weet, quote ze dan niet.
Fijn dat je dat zo goed kunt uitleggen, jah. ik weet wel degelijk waar de teksten over gaan. Ben zelf chirstelijk opgevoed en een tijdje dieper naar die onzin op zoeken geweest. genoeg bewijsmateriaal gevonden om dit geloof als vezonnen te bestempelen.
quote:
Bovendien hoeven van mij de evangeliën echt niet per se helemaal perfect te zijn om te geloven.
Net zoals je perfecte god niet perfect hoeft te zijn? als dit boek is afgeleverd door god om voor een imperfecte mensheid richtlijnen erin te vinden, dan moet het boek toch perfect zijn.

Als dat boek de basis is van je geloof in een perfect wezen, hoe kun je dat dan imperfect vinden. dat gaat toch lijnrecht ertegenin, want daar heb jij al je regeltjes, verhaaltjes over liefde, onzin over genade in gevonden. of is dat ook imperfect?

Geloven in een perfect beeld van god opgesteld uit een impefect boek is gewoon een leugen.

Ik zou dit artikel ook eens lezen:
http://www.infidels.org/l(...)tz/criminal-god.html
pi_70869266
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:37 schreef Rijpie het volgende:
Kan God zien in het donker? Heeft Hij night-vision? Want zoniet, hoe kan hij dan 'snachts over ons waken als de zon er niet is?
In het oude testament wordt gesproken over de bouw van de tempel van Salomo. God leeft in het gedeelte dat het heilige der heilige werd genoemd. Het typerende van deze ruimte is dat het kubusvormig was, zonder ramen. Het was er dus donker. En 1 maal per jaar mocht de hogepriester daar dan binnentreden. De arme ziel moest dus z'n ding in het pikkedonker doen.

God woont/verblijft in het donker:
1 kon 8:12: in een donkere wolk
psalm 97:2:
In wolk en duisternis is hij gehuld, zijn troon stoelt op recht en gerechtigheid

God leeft in een andere dimensie dan ons. Ruimte en tijd is voor Hem niet hetzelfde als voor ons
Hij is niet hetzelfde als ons.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_70869349
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:59 schreef Coatmine het volgende:
[..]

[..]

Gods genade kun je ontvangen als je dat wil ja.
In tegenstelling tot de andere religies hoeft een christen niet 'goed genoeg' te zijn of genoeg gedaan te hebben in zijn leven ofzo. Volkomen genade is ons geschonken. Die genade kun je afwijzen, als je daarvoor kiest... Een ieder heeft een vrije wil gekregen.
pi_70869439
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:58 schreef prupke het volgende:
Alle christenen die hier reageren ff een vraagje :

Lees je de bijbel met de deutrocanonieke boeken of zonder?
Zonder.
Ik geloof dat enkel de Katholieke Kerk en de Oosters-orthodoxe Kerk ze actief aanhangen.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 02:59:04 #121
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70869461
Gaan er nu echt KLB'ers zonder theologische achtergrond whatsoever in discussie met koningdavid? . TVP dan.
pi_70869482
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:23 schreef Coatmine het volgende:
lees exodus 4 . 24 - 26 maar es. God is er dus op uit dar om iemand die hij een goede vriend noemt te doden.
Mozes hield de wetten niet. Hij had zijn zoon niet besneden (op de 8ste dag zoals voorgeschreven).
De wetten in die tijd (de tijd voor de komst van Jezus) waren absoluut.

En wat zien we nadat Sippora alsnog zijn zoon besnijdt? Genade van God
'Toen liet de Heer hem met rust.
pi_70869548
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:31 schreef Coatmine het volgende:
wat een onzin. ik quote wel even:

Niet een lesje leren. God PROBEERDE hem te doden. waarom hij daar niet in geslaagd is weet ik niet, maar het laat maar weer eens die onbegrensde liefde zien, he.
Hij is daar niet in geslaagd omdat Hij een genadige God is.
God reageert op alles wat wij doen. Wij hebben, in tegenstelling tot bijv. de engelen, een absoluut vrije wil. En God werkt met ons en door ons.

Bijv;
God was de leider van Israël. Het volk wou echter een Koning, God heeft op de wil van het volk van Israël gereageerd en uiteindelijk een koning laten zalven.

Genesis vertelt over een creatieve creatie. We zijn niet ontworpen als robots. We zijn gecreëerd als creatieve creaties!

God is niet tegen jou, God is voor jou.
pi_70869570
Ach discussie kan je toch niet aangaan met religeuzen, je kunt een miljoen wetenschappelijke feiten noemen die wetenschap op religie heeft achterhaald en dan pakken ze je op één argument wat je, of niet weet, of niet wetenschappelijk bewezen is. Dan is het meteen het werk van god. Omgekeerd bewijslast. Bewijs maar eens dat er wel een god zou zijn en in dat geval, als er een omnipotent wezen is, wie zegt dat het de god uit de bijbel is en niet de regendans god van een indianen stam uit midden-Amerika is.

Het respect is ver te zoeken bij mensen die er in geloven dat het gerechtvaardig is dat jij voor altijd zal moeten lijden omdat je hun niet op het "goede" woord gelooft. Nee, iemand die zegt dat ik in de brand moet vliegen omdat ik niet de precieze indoctrinatie overneem is niet mijn vriend maar mijn vijand en die zal als elke vijand kapot moeten voor mij. Ik heb niet de ultieme waarheid, dat heb jij ook niet en ook niet je vrolijke verzonnen vriendje in onzichtbaarheidsland.

Het boek dat mij de dood verklaard en eeuwige pijniging is mij alles behalve vredelievend. Met mij gelukkig nog een aantal "heidenen" die niet verloren zijn in de complete WAANZIN DIE MEN RELIGIE NOEMT!
pi_70869577
quote:

2. je dood de farao zelf, zodat mozes alles te zeggen heeft. als dat niet kan waarom kon hij mozes dan wel doden?

De aarde is gevallen in Genesis. De gebroken wereld is niet zoals God het bedoeld heeft (maar veroorzaakt door onze vrije wil). Dus probeert God het te herstellen door ons.
Mozes, Noach, enz.
En zoals je zelf al aangeeft, dat loopt telkens in de soep. Israël houdt de wetten niet enz.

En welke vervanger dan ook voor Mozes, niemand is perfect
Zonder de farao geen reden om de uittocht (exodus) te houden en het beloofde land te betreden.

Dus uiteindelijk komt God met het meest rigoureuze plan, Jezus zelf.
pi_70869607
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:49 schreef Coatmine het volgende:
quote:
Jeremia 3:12
Roep tegen het noorden:
Kom terug, ontrouw Israël – spreekt de HEER –,
dan zal ik mijn woede laten varen,
want ik ben vol genade,
niet eeuwig duurt mijn toorn
– spreekt de HEER.
Aanvankelijk is de toorn eeuwig.
Echter, wanneer Israël berouw toont en om vergeving vraagt
Dan schenkt God ook volledige genade en vergeving.
De toorn wordt uitgewist.
en dus:
'niet eeuwig duurt mijn toorn'
(in dat geval!)
quote:
Jeremia 17:4
Het land dat ik je schonk, zul je moeten verlaten,
ik maak je de slaaf van je vijanden in een onbekend land.
Want mijn toorn slaat uit
en zal altijd blijven woeden
Echter, zonder berouw en de vraag om vergeving...
zal Zijn toorn uitslaan en altijd blijven woeden...

De keus is aan ons.
pi_70869616
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dan weet je nooit wat waar is en wat niet waar is dus geloof jij alleen wat jij wil en dus hou jij jezelf voor de gek. En je bent niet hip met je je provocerende userpic en je pussy rap.
If you speak about the evil that the government does. The Patriot Act'll track you to the type of your blood.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 07:55:37 #128
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70870215
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:38 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

God kan zien in het donker, want hij heeft het donker zelf gemaakt
Hoe weet je dit? In de zin van... hoe weet je dit dat hij kan zien in het donker. En hoe weet je dat hij uberhaupt kan zien?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 07:58:49 #129
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70870222
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 03:08 schreef Logical het volgende:
Genesis vertelt over een creatieve creatie. We zijn niet ontworpen als robots. We zijn gecreëerd als creatieve creaties!
Is god omnipotent? Als dat zo is, dan wist hij wanneer de zondeval zou komen. Als dat niet zo is, dan zou je je moeten afvragen wat de grenzen zijn van krachten.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:02:43 #130
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_70870237
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:35 schreef koningdavid het volgende:
TS zit nu waarschijnlijk schuimbekkend achter zijn pc met een drakenshirt aan, luisterend naar zijn favoriete deathmetal christenbashband.

HAHA.

En jij komt daar weer als een gristelijke bloedhond op af!!

"Oeh, een potentiele antichrist, die moet ik es ff de grond in trappen met mijn goddelijke wijsheid"

Ik begin nu echt langzamerhand kotsmisselijk van je te worden vrind!

Voor u allen: wederom bewijst Koning Bolus weer eens wat een achterlijke dixie proleet hij wel niet is.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:03:29 #131
125126 Mr-Coffee
pi_70870243
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:37 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Goed plan, ik ben wel in voor een goed gesprek.
Ja, en David wil alleen maar aandacht.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:05:34 #132
125126 Mr-Coffee
pi_70870252
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Misschien een gek idee hoor, maar wat als je tegen die vriendelijke meneer gewoon zegt dat je geen interesse hebt in zijn verhaal?

Helpt niet, dan blijven ze meestal andringen.

Eigen ervaring, werd een keer door zo,n knakker achtervolgd in de stad.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:06:39 #133
125126 Mr-Coffee
pi_70870261
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:42 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Een keer lijkt me niet erg, bij meerdere keren wordt het idd vervelend. Dat kan ik me voorstellen en ik ben ook niet zo enthousiast over die manier van evangeliseren.

Zijn daar geen regels voor ofzo binnen de Christelijke gemeenschap?
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:12:49 #134
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70870270
Nee daar was geen ruimte meer voor op de stenen tafel.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:12:53 #135
125126 Mr-Coffee
pi_70870271
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef Biels het volgende:
Gaan er nu echt KLB'ers zonder theologische achtergrond whatsoever in discussie met koningdavid? . TVP dan.

HE SHAL FALL!!!!!!
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:13:08 #136
125126 Mr-Coffee
pi_70870273
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 08:12 schreef Heathen. het volgende:
Nee daar was geen ruimte meer voor op de stenen tafel.

Set Sail, For Fail.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:56:28 #137
239372 MalleJongen
rekt t niet dan scheurt t wel
pi_70870465
Al die gelovigen kunnen natuurlijk wel met allerlei bijbelteksten gaan strooien, maar in mijn optiek dient een gelovige te leven naar hun geloof.
In mijn omgeving van collega's, ex schoonouders, voormalige werkgevers etc komen tal van gelovigen voor en met wat voorbeelden zal blijken hoe achterbaks dat volk is.

In de familie, leden die Jehova's Getuige zijn. Aan verjaardagen, kerst e.d. mogen zij niet doen.
Maar dat doen zij dus wel en laten andere familieleden postten op de galerij, opdat er geen andere Jehova's langskomen die hun zouden kunnen betrappen op het feestje.

Ex familie, "zwaar" katholiek, braaf elke zondag naar de kerk, maar wie ze konden bedonderen konden ze niet laten. Zelfs geld stelen uit een verenigingskas dat schuwden ze niet.

Ex werkgever, Baptisten. Zondag's 2x naar de kerk, maar het personeel werd gekleineerd, uitgezogen, bestolen en ze deden alles "wat God verboden had".

Collega, Vrijgemaakt Gereformeerd, ook 2x op zondag ter kerke, gaat naar bijbelles, paar keer per week komen er kerkgangers bij diegene thuis en andersom, geen sex voor het huwelijk.
Maar diegene neukt er flink op los en heeft daar schijt aan, maar constant bijbelteksten uitkramen.

Voormalige chef, Nederlands Hervormd, braaf "alles" voor de kerk en het geloof doen, maar liegen en bedriegen was zijn 2e leven.

En wat denk je van al die paters, kapelaans, priesters, dominees enz. enz. die jarenlang kinderen hebben misbruikt....echt goed gelovig.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar met deze voorbeelden blijkt maar weer dat ze zogenaamd gelovig zijn en intussen als beesten leven. Schijnheiligheid ten top.
Een enkeling zal best volgens de "richtlijnen" van zijn of haar geloof leven, maar het merendeel is precies zoals TS het schrijft, puur achterbaks.

Amen.
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:01:17 #138
125126 Mr-Coffee
pi_70870495
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 08:56 schreef MalleJongen het volgende:
Al die gelovigen kunnen natuurlijk wel met allerlei bijbelteksten gaan strooien, maar in mijn optiek dient een gelovige te leven naar hun geloof.
In mijn omgeving van collega's, ex schoonouders, voormalige werkgevers etc komen tal van gelovigen voor en met wat voorbeelden zal blijken hoe achterbaks dat volk is.

In de familie, leden die Jehova's Getuige zijn. Aan verjaardagen, kerst e.d. mogen zij niet doen.
Maar dat doen zij dus wel en laten andere familieleden postten op de galerij, opdat er geen andere Jehova's langskomen die hun zouden kunnen betrappen op het feestje.

Ex familie, "zwaar" katholiek, braaf elke zondag naar de kerk, maar wie ze konden bedonderen konden ze niet laten. Zelfs geld stelen uit een verenigingskas dat schuwden ze niet.

Ex werkgever, Baptisten. Zondag's 2x naar de kerk, maar het personeel werd gekleineerd, uitgezogen, bestolen en ze deden alles "wat God verboden had".

Collega, Vrijgemaakt Gereformeerd, ook 2x op zondag ter kerke, gaat naar bijbelles, paar keer per week komen er kerkgangers bij diegene thuis en andersom, geen sex voor het huwelijk.
Maar diegene neukt er flink op los en heeft daar schijt aan, maar constant bijbelteksten uitkramen.

Voormalige chef, Nederlands Hervormd, braaf "alles" voor de kerk en het geloof doen, maar liegen en bedriegen was zijn 2e leven.

En wat denk je van al die paters, kapelaans, priesters, dominees enz. enz. die jarenlang kinderen hebben misbruikt....echt goed gelovig.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar met deze voorbeelden blijkt maar weer dat ze zogenaamd gelovig zijn en intussen als beesten leven. Schijnheiligheid ten top.
Een enkeling zal best volgens de "richtlijnen" van zijn of haar geloof leven, maar het merendeel is precies zoals TS het schrijft, puur achterbaks.

Amen.

Goh, en waarom verbaasd me dit niet.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:03:32 #139
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70870509
Jammer genoeg valt door dat 'Amen' je hele betoog weg.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:09:56 #140
239372 MalleJongen
pi_70870544
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:03 schreef Heathen. het volgende:
Jammer genoeg valt door dat 'Amen' je hele betoog weg.
Misschien was het wel nadrukkelijk bedoelt....?
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:24:10 #141
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70870650
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:09 schreef MalleJongen het volgende:

[..]

Misschien was het wel nadrukkelijk bedoelt....?
Daarom juist. Je staat niet open voor wat andere te zeggen hebben met zo'n woord. Laat dan maar zitten.
pi_70870748
quote:

Amen.
Alle Atheisten zijn natuurlijk de eerlijkheid zelve
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_70870853
Er is trouwens een ding dat ik nog goed onthouden heb uit de bijbel en dat is dat jezus iets zei in de trant van: ''gij zal allesch wat u heeft aan den armen geven''. Dat heb ik vrij weinig christenen zien doen. Of moet dat ook al anders geinterperteerd worden?
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:55:39 #144
239372 MalleJongen
pi_70870859
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:39 schreef aussieaussie het volgende:

[..]

Alle Atheisten zijn natuurlijk de eerlijkheid zelve
Nee, dat niet, maar ze prediken natuurlijk ook geen bijbelteksten etc waar ze naar zouden moeten leven.
pi_70871080
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 02:20 schreef Coatmine het volgende:

[..]

Fijn dat je dat zo goed kunt uitleggen, jah. ik weet wel degelijk waar de teksten over gaan. Ben zelf chirstelijk opgevoed en een tijdje dieper naar die onzin op zoeken geweest. genoeg bewijsmateriaal gevonden om dit geloof als vezonnen te bestempelen.
Alles goed en wel, maar als je naar dit soort zaken gaat kijken en op zichzelf staande bijbelversen wilt vergelijken om te zien of ze elkaar tegenspreken, zul je je ook moeten verdiepen in de context. Ook zul je moeten kijken (in het geval van Johannes 9 en 12) wat de originele Griekse woorden waren. Dan zie je bijvoorbeeld dat in Johannes 9 een ander Grieks woord voor 'oordelen' wordt gebruikt dan in Johannes 12. Dat zijn essentiële zaken die je over het hoofd ziet als je gewoon wat teksten pakt van de eerste de beste skeptics-site.
quote:
Net zoals je perfecte god niet perfect hoeft te zijn?
Wel. God is perfect.
quote:
als dit boek is afgeleverd door god om voor een imperfecte mensheid richtlijnen erin te vinden, dan moet het boek toch perfect zijn.
Het boek is niet afgeleverd door God, je bent in de war met de Koran geloof ik. De bijbel is geschreven door mensen die geïnspireerd waren door God. Dit maakt de bijbel in mijn optiek tot het het meest gezaghebbende boek ter wereld, maar het is niet helemaal perfect. Soms berichten de evangeliën bijvoorbeeld verschillende dingen (stond er 1 engel, 2 engelen of een 'witte jongeman' bij het graf van Jezus?).
Dit soort 'foutjes' (dat zou ik ze niet eens willen noemen) vind ik echter niet zo schokkend. Het tast mijn geloof absoluut niet aan.
quote:
Als dat boek de basis is van je geloof in een perfect wezen, hoe kun je dat dan imperfect vinden. dat gaat toch lijnrecht ertegenin, want daar heb jij al je regeltjes, verhaaltjes over liefde, onzin over genade in gevonden. of is dat ook imperfect?
Nogmaals, de boodschap van de bijbel is volkomen helder en in mijn ogen perfect. Dat in bepaalde boeken details o.i.d. kunnen verschillen vind ik niet zo heel relevant.
quote:
Ik zou dit artikel ook eens lezen:
http://www.infidels.org/l(...)tz/criminal-god.html
Heb ik al eens gedaan. Hoe vaak ik wel niet 'infidels-links' krijg in discussies, daar krijgt een paard de hik van.
pi_70871166
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 03:11 schreef Nachtraaf het volgende:
Ach discussie kan je toch niet aangaan met religeuzen, je kunt een miljoen wetenschappelijke feiten noemen die wetenschap op religie heeft achterhaald en dan pakken ze je op één argument wat je, of niet weet, of niet wetenschappelijk bewezen is. Dan is het meteen het werk van god.
Hoe heeft wetenschap religie achterhaald dan?
quote:
Omgekeerd bewijslast. Bewijs maar eens dat er wel een god zou zijn en in dat geval, als er een omnipotent wezen is, wie zegt dat het de god uit de bijbel is en niet de regendans god van een indianen stam uit midden-Amerika is.
Een regendansgod is vrij makkelijk te ontkrachen. Wij weten immers waar regen vandaan komt, dat dit een volkomen natuurlijk proces is, en dat een dans hierop geen enkele invloed heeft. De christelijke, trancedente monotheïstische God is iets complexer. Daarom zijn vrijwel alle natuurgoden en mythische goden 'uitgestorven' en is JHWH nog springlevend.
Christenen hebben wat betreft de waarheid van hun geloof natuurlijk een enorm sterke troef in handen met Jezus. Als Hij echt is opgestaan uit de dood (waar vanuit historisch oogpunt het nodige voor valt te zeggen) bevestigt dat m.i. zijn claims en zou het christendom waar zijn.
quote:
Het respect is ver te zoeken bij mensen die er in geloven dat het gerechtvaardig is dat jij voor altijd zal moeten lijden omdat je hun niet op het "goede" woord gelooft. Nee, iemand die zegt dat ik in de brand moet vliegen omdat ik niet de precieze indoctrinatie overneem is niet mijn vriend maar mijn vijand en die zal als elke vijand kapot moeten voor mij. Ik heb niet de ultieme waarheid, dat heb jij ook niet en ook niet je vrolijke verzonnen vriendje in onzichtbaarheidsland.

Het boek dat mij de dood verklaard en eeuwige pijniging is mij alles behalve vredelievend. Met mij gelukkig nog een aantal "heidenen" die niet verloren zijn in de complete WAANZIN DIE MEN RELIGIE NOEMT!
Je zegt niet de ultieme waarheid te hebben maar je noemt alle religie waanzin? Lijkt mij wat paradoxaal.

En eeuwige pijniging... tja. Als jij er voor kiest niet bij God te willen horen en Zijn redding af te wijzen, dan respecteert hij die keuze en zal je ook na dit leven niet bij hem horen. Vrije wil enzo.
pi_70871190
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 03:19 schreef Creepy_Bastard het volgende:

[..]

Dan weet je nooit wat waar is en wat niet waar is dus geloof jij alleen wat jij wil en dus hou jij jezelf voor de gek.
Dit slaat nergens op. Zie mijn vorige post aan Coatmine.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 03:19 schreef Creepy_Bastard het volgende:
En je bent niet hip met je je provocerende userpic en je pussy rap.
Lekker boeiend of jij mij hip vindt.
pi_70871233
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 08:02 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

En jij komt daar weer als een gristelijke bloedhond op af!!

"Oeh, een potentiele antichrist, die moet ik es ff de grond in trappen met mijn goddelijke wijsheid"

Ik begin nu echt langzamerhand kotsmisselijk van je te worden vrind!
Te worden? Dat was je allang man. Je scheldt me al uit op dit forum zolang ik je ken.
Dat geeft niet hoor, ik begrijp je frustratie. De enige kennis die je hebt over de bijbel en christendom, haal je volgens mij uit die anti-christelijke deathmetalherrie van je. Dan is het moeilijk om gewoon normaal met iemand in gesprek te gaan. Als je niet op argumenten kunt winnen, dan ga je maar schreeuwen en schelden toch?
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 08:02 schreef Mr-Coffee het volgende:
Voor u allen: wederom bewijst Koning Bolus weer eens wat een achterlijke dixie proleet hij wel niet is.
Hoe bewijs ik dat precies? Laat eens zien dan.
pi_70871297
quote:

Amen.
Mensen zijn helaas achterbaks. Christenen vormen te vaak geen uitzondering. Ik vind het pijnlijk te horen dat jij zulke negatieve ervaringen hebt met gelovigen, dit soort zaken maakt mij boos altijd (niet op jou, maar op die gelovigen).

Het maakt mij des te bozer omdat ik die verhalen niet goed herken. Tuurlijk ken ook ik hypocriete, achterbakse christenen maar ik ken ook zoveel goede mensen die handelen uit hun geloof. Zonde dat zij vaak over een kam worden geschoren met de anderen.
pi_70871361
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:54 schreef intraxz het volgende:
Er is trouwens een ding dat ik nog goed onthouden heb uit de bijbel en dat is dat jezus iets zei in de trant van: ''gij zal allesch wat u heeft aan den armen geven''. Dat heb ik vrij weinig christenen zien doen. Of moet dat ook al anders geinterperteerd worden?
Dat zegt Jezus nergens. Er zijn wel gevallen in de bijbel waar hij mensen aanraadt alles te verkopen en het weg te geven aan de armen, maar het is niet een algemeen gebod voor iedereen. Wel zegt hij duidelijk dat onze loyaliteit niet moet zijn aan aardse goederen, en aardse rijkdom.

Matteus 6:
19 Verzamel voor jezelf geen schatten op aarde: mot en roest vreten ze weg en dieven breken in om ze te stelen. 20 Verzamel schatten in de hemel, daar vreten mot noch roest ze weg, daar breken geen dieven in om ze te stelen. 21 Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.

M.a.w.: zorg dat je loyaal blijft aan God boven alles, dus ook boven rijkdom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')