Haha , dat bedacht ik me net. Wie wil dr in mij gelovenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:09 schreef Penisbaard het volgende:
Wat proberen jullie nou eigenlijk?Elkaar bekeren?
en dat is geen veroordeling? kijk toch eens naar je eigen reacties man, doe eens een beetje volwassen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:58 schreef koningdavid het volgende:
Als jij dat zo wilt interpreteren moet jij dat weten, maar dat je dan gelijk gaat wauwen over dat je ik je veroordeel is wel heel erg kleinzerig.
okequote:Hij heeft 'de boom' geplaatst om ons de gelegenheid te geven te kiezen. Eventuele voorkennis doet niets af aan de keuzevrijheid en eigen wil.
Om het volk te behouden. god zag dat hij als enige goed was.quote:Waar had Noach om gesmeekt dan?![]()
Ik zie liefde en vrije wil gewoon niet samengaan. "ik heb het beste met je voor, maar je moet doen wat je wilt". als hij zo machtig is mag hij best vaker ingrijpen.quote:Dit is de aloude 'vrije wil' discussie. Jij gelooft dat God elke vorm van ellende moet voorkomen en ons voor alle tegenslag moet behoeden. Dat betekent dat hij elke daad van ons die niet in overeenstemming is met zijn plan, moet dwarsbomen. Dit maakt ons niet meer autonome, vrije wezens, maar een soort marionettepoppen die moeten dansen naar Gods wil. Dat is niet hoe wij geschapen zijn.
engelse vertaling is treffend:quote:Waar staat dat ze hen mogen 'ballen' dan? Er staat dat ze alle meisjes die nog niet oud genoeg waren om te trouwen niet mogen doden. Daar horen dus ook kleine kinderen bij, die meisjes zullen waarschijnlijk opgenomen worden in het huishouden of later gehuwd worden.
Dus iedereen die oorspronkelijk in de hel zat mag er weer uit na jezus' dood? laat m nog een keer komen dan, vrij makkelijkquote:De redder is er om ieder mens dat ooit geleefd heeft te verzoenen met God, zodat hij/zij eeuwig kan leven. Dat is het allerbelangrijkste wat er is en stelt al het aardse leed in perspectief. Het maakt alle ellende ondergeschikt.
Als wij het evenbeeld van god zijn en we over God's toorn lezen en chagerijnige buien etc. dan lijkt hij toch wel vrij gelijk aan onsquote:Een pastoor is een mens. God niet.
Behalve atheisten dan, die gaan naar de hel. oh en vergeet moslims, joden, hindoes, kabbalisten, etc. etc. niet. ookalzijn er hindoes en joden en ook moslims die geen vlieg kwaad doen maar een goed leven leidenquote:In de kerk is iedereen gelijk, de dominee heeft gewoon een andere functie. Het principe van het christendom is nou juist dat iedereen gelijk is voor God.
Dan is niemand beter dan God. Meer zegt het niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:55 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De kern van het christendom is nou juist dat niemand beter is dan de ander omdat we allemaal tekort schieten voor God.
Vergeet niet dat sommige wetten religieuze wortels hebben. Je moet dus naar neutrale zaken kijken.quote:Welk onderzoek is dit dan? Ik ken andere resultaten namelijk.
Helaas heeft in dit onderzoek een aanzienlijk deel van de ondervraagden niet aangegeven welk/of geloof ze aanhingen (20% van het totaal) dus is het niet betrouwbaar genoeg als keihard bewijs maar wel een sterke aanwijzing.quote:Sources:
Federal Bureau of Prisons
Gallup Organization
...and (of course) Wikipedia
39.164% of incarcerated people in the US are Catholics
and
23.9% of the population of the US are Catholics
35.008% of incarcerated people in the US are Protestants
and
51.3% of the population of the US are Protestants
7.273% of incarcerated people in the US are Muslim
and
0.6% of the population of the US are Muslim
1.773% of incarcerated people in the US are Jewish
and
1.7% of the population of the US are Jewish
1.180% of incarcerated people in the US are Buddhist
and
0.7% of the population of the US are Buddhist
quote:Appendix: 1997 Federal Bureau of Prisons from Denise Golumbaski, as formatted in Rice/Swift
Note that in this version, the names of a couple of religious groups remain non-standardized, and self-identified "Atheist" remains separate from "Unknown/None."
Response Number %
---------------------------- --------
Catholic 29267 39.164%
Protestant 26162 35.008%
Muslim 5435 7.273%
American Indian 2408 3.222%
Nation 1734 2.320%
Rasta 1485 1.987%
Jewish 1325 1.773%
Church of Christ 1303 1.744%
Pentecostal 1093 1.463%
Moorish 1066 1.426%
Buddhist 882 1.180%
Jehovah Witness 665 0.890%
Adventist 621 0.831%
Orthodox 375 0.502%
Mormon 298 0.399%
Scientology 190 0.254%
Atheist 156 0.209%
Hindu 119 0.159%
Santeria 117 0.157%
Sikh 14 0.019%
Bahai 9 0.012%
Krishna 7 0.009%
---------------------------- --------
Total Known Responses 74731 100.001% (rounding to 3 digits does this)
Nee, die komen niet uit dat boekje.quote:Uhuh. En toch komen zo verschrikkelijk veel normen en waarden die jij ook aanhangt uit dat oude boekje.
Omdat het stompzinnig is om met alle verworvenheden van tegenwoordig te geloven in een overbodig verzinsel.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:45 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Want?
(en kom niet met het argument aan dat religie de bron is van alle oorlogen in deze wereld, want dat is al achterhaald)
Niks is absolute waarheid, aspecten van wetenschap zijn echter objectief en absoluut te bewijzen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:45 schreef Xandrar het volgende:
[..]
Ja! In een wereld waar iedereen rationeel denkt en de wetenschap absolute waarheid is zullen wij het paradijs op aarde creëren!_!
Ik geloof meer dat God en de creatie meer is als een puber die zojuist een brandende strijker in een verse drol heeft gestoken en grinnekend hard wegrent.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:07 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Menselijke principes zijn anders dan goddelijke principes. God heeft dat als regel opgesteld en daar heeft hij alle recht toe omdat hij de hele wereld, inclusief ons heeft gemaakt.
De bijbel geeft geen uitsluitsel over die mensen in de Grote Oceaan en staat ook verder weinig over, in ieder geval geen keiharde bewijzen. Ik geloof dat God rechtvaardig is en daar baseer ik dat op.
Wie reageert hier nu niet, naïevelingquote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:12 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat post ik daarnet kerel.![]()
Gewoon niet op reageren ook, classy.
Nee, dat is geen veroordeling. Weet je wel wat dat woord betekent?quote:
Noach smeekt daar toch helemaal niet om? Welke bijbel lees jij?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef Coatmine het volgende:
Om het volk te behouden. god zag dat hij als enige goed was.
Liefde en vrije wil gaan juist wel goed samen, sterker nog, ze horen onlosmakelijk bij elkaar. Liefde kun je niet afdwingen, ingeprogrammeerde, robotachtige liefde is niks. God wil een relatie met de mens aangaan, daar hoort wel bij dat de mens een eigen wil heeft om voor of tegen God te kiezen. En dus ook om goede of slechte dingen te doen. Helaas kiezen we te vaak voor dat laatste.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef Coatmine het volgende:
Ik zie liefde en vrije wil gewoon niet samengaan. "ik heb het beste met je voor, maar je moet doen wat je wilt". als hij zo machtig is mag hij best vaker ingrijpen.
Om wat mee te doen? Om te verkrachten? Staat dat er? Nee toch? Op verkrachting stond de doodstraf. Seksslavinnen houden was ook niet toegestaan. Als je met iemand seks had was je min of meer getrouwd met diegene, wat voor de man een hele lijst aan plichten met zich meebracht.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef Coatmine het volgende:
engelse vertaling is treffend:
KJV:
"31:18 But all the women children, that have not known a man by lying with him, keep alive for yourselves."
NIV:
"31:18 but save for yourselves every girl who has never slept with a man."
Imeand die nog geen seks heeft gehad bewaren voor jezelf. pretty suggestief als je t mij vraagt
Ik denk niet dat mensen die door Jezus' dood gered zouden worden, al in de hel hebben gezeten. Sterker nog, ik denk dat dit oordeel pas aan het 'eind der tijden' plaatsvindt.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef Coatmine het volgende:
Dus iedereen die oorspronkelijk in de hel zat mag er weer uit na jezus' dood? laat m nog een keer komen dan, vrij makkelijk
Soms wordt God in het Oude Testament vrij antropmorfisch beschreven, dat is verwarrend. Ik lees echter nergens dat hij chagrijnige buien had o.i.d. Dat hij toornig was wel, maar daar is niks mis mee. Zolang de toorn maar gerechtvaardigd is.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef Coatmine het volgende:
Als wij het evenbeeld van god zijn en we over God's toorn lezen en chagerijnige buien etc. dan lijkt hij toch wel vrij gelijk aan ons
Nogmaals, niemand weet wie er naar de hel gaat en wie niet. Die keuze is aan God.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef Coatmine het volgende:
Behalve atheisten dan, die gaan naar de hel. oh en vergeet moslims, joden, hindoes, kabbalisten, etc. etc. niet. ookalzijn er hindoes en joden en ook moslims die geen vlieg kwaad doen maar een goed leven leiden
Dat geloof je alleen maar om jouw god ongrijpbaar te houden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wetenschap gebruiken om metafysische zaken als bidden te testen vind ik niet bijzonder sterk. Hetzelfde als wetenschappelijk onderzoek naar de ziel of geest, vrij nutteloos.
Probeer het maar eens.quote:Waar haal je vandaan dat natuurkundige wetten niet overtreden kunnen worden?
Doe nu niet alsof de hel een feestpaleis is.quote:Dat God je eeuwig zal martelen in de hel is geen christelijk, bijbels beeld. Het is zo dat als je niet voor God kiest, je ook na dit leven niet bij God zou zijn. Vrije wil. Nou kan ik me niet voorstellen dat een plek zonder God een echt leuke plek is nee.
Zeuren dat ik niet met concreet bewijs kom, omdat ik daar ff geen tijd voor had, en jou enige bron is zo'n kansloze complottheorie-site?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:03 schreef Queque het volgende:
[..]
Veel te veel werkje hebt het altijd maar gewoon aangenomen.
Van alle romeinse geschiedschrijving zijn er 3 mensen. 3 van de 100 oid dus.
Die 3 hebben een paar zinnen waar in de naam Jezus voorkomt.
En Jezus is geen naam, maar een titel. wat betekend de gezalfde.
Er is geen echt concreet bewijs voor.
http://www.jesusneverexisted.com/
Omdat God zich in de Bijbel bekend maakt 'God de Vader', 'God de Zoon', en de 'Heilige Geest'. Derhalve refereer ik ernaar als een Hij.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:06 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Als Hij geen lichaam heeft , hoe weet jij of het een Hij is ?
ohja btw : christenen die losgaan in internet forums
Bijster sterke bronnen zijn het niet nee.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:21 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dan is niemand beter dan God. Meer zegt het niet.
[..]
Vergeet niet dat sommige wetten religieuze wortels hebben. Je moet dus naar neutrale zaken kijken.
Ook zorgt sociale cohesie voor veel minder misdaad. In streken waar men zeer gelovig is is er meer sociale cohesie omdat men zich goed met elkaar kan identificeren en dus minder misdaad. Dat is geen gevolg van geloof zelf.
Van enkele mensen die ik hoog aansla heb ik dat gelovigen niet minder misdaden plegen.
Maar ik heb wat rondgezocht naar echte cijfers en kan tot nu toe weinig echt betrouwbare cijfers vinden behalve van zware oververtegenwoordiging van moslims in de statistieken. (dusdanig zwaar dat deze niet verklaard kunnen worden met bias/onnauwkeurigheid)
Hier een onderzoek:
[..]
Helaas heeft in dit onderzoek een aanzienlijk deel van de ondervraagden niet aangegeven welk/of geloof ze aanhingen (20% van het totaal) dus is het niet betrouwbaar genoeg als keihard bewijs maar wel een sterke aanwijzing.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Morality#Religiosity_and_moralityquote:Religiosity and morality
In the scientific literature, the degree of religiosity is generally found to be associated with higher ethical attitudes.[21] Although a recent study by Gregory S. Paul published in the Journal of Religion and Society argues for a positive correlation between the degree of public religiosity in a society and certain measures of dysfunction.[22] An analysis published later in the same journal contends that a number of methodological problems undermine any findings or conclusions to be taken from the research.[23] In another response, Gary Jensen builds on and refines Paul's study.[24] His conclusion, after carrying out elaborate multivariate statistical studies, is that a complex relationship exists between religiosity and homicide with some dimensions of religiosity encouraging homicide and other dimensions discouraging it." Meanwhile, other studies seem to show positive links in the relationship between religiosity and moral behavior[25][26][27] — for example, surveys suggesting a positive connection between faith and altruism.[28] Modern research in criminology also acknowledges an inverse relationship between religion and crime,[29] with many studies establishing this beneficial connection (though some claim it is a modest one).[30] Indeed, a meta-analysis of 60 studies on religion and crime concluded, “religious behaviors and beliefs exert a moderate deterrent effect on individuals’ criminal behavior”.[31]
Toch waren die waarden vaak ver te zoeken voor het christendom haar intrede deed.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:21 schreef ZureMelk het volgende:
Nee, die komen niet uit dat boekje.
Dat zijn universele menselijke waarden die voor dat boekje ook al bestonden.
Josephus, Lucianus, Mara bar Serapion, Celsus, Porphyrios... allemaal niet belangrijk?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:21 schreef Queque het volgende:
Plinius de jongere, suetonius en tacticus. Zijn de enige die verwijzen naar:
Christ, Chrestus en Christus.
Uhm... als niemand er in die tijd ook maar aan twijfelde dat Jezus echt bestaan heeft, zelfs vijanden van het christendom niet, zegt dat toch wel iets? Waarom zouden erover gaan liegen?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:21 schreef Queque het volgende:
En ja als een gezalfde voorkomt in een paar zinnen in een heel groot boek, dan zal dat wel direct betekenen dat Jezus heeft bestaan ja![]()
Ach, schattig die one-liners van je, met je aluhoedje op je kop.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:21 schreef Queque het volgende:
"Religion can never reform mankind, because religion is slavery"
Niet erg bevredigend antwoord. God is blijkbaar enigszins hypocriet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Zij mijn vorige post gericht aan Coatmine.
Maar dan is Mozes nog steeds niet tot inkeer gekomen en is er geen reden dat hij zijn straf zou moeten ontlopen.quote:Blijkbaar gaf God toch een soort waarschuwing af waardoor Zippora nog actie kon ondernemen.
Klopt. Om op die manier het verbond in stand te houden.
Waarom moetalles objectief en reproduceerbaar zijn, dus voldoen aan onze voorwaarden van wetenschap?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:30 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dat geloof je alleen maar om jouw god ongrijpbaar te houden.
Je moet wel want anders is de mystiek weg.
De harde werkelijkheid is dat zaken controleerbaar en reproduceerbaar moeten zijn.
Anders moet je ook in de paarsblauwe olifant met 3 slurven en 20 slagtanden geloven.
[..]
Uh, je beweert dat Hij nog nooit is waargenomen, maar je weet tegelijk zeker dat Hij de natuurwetten nooit heeft overtreden? Knap.quote:Er is nog nooit een overtreding van de huidige wetten aangetoond. God kan deze wetten niet overtreden. Heeft Hij ook niet gedaan aangezien dit nog nooit objectief is waargenomen.
Thanks voor de onderbouwing.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:39 schreef Mr-Coffee het volgende:
Klopt wel.
Massareligie is indoctrinerend en slavernij.
Halloquote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:33 schreef JHdD het volgende:
Waarom zou Jezus de zoon van god zijn? In de Koran wordt hij genoemd als profeet en niet als zoon van god. Hoe weet je dat jouw heilige boek de juiste is?
haha wat jij wilt jongequote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:29 schreef koningdavid het volgende:
Nee, dat is geen veroordeling. Weet je wel wat dat woord betekent?
en dat word gedefinieerd door een stel wetten waar hij zichzelf niet aan hoeft te houden. oftewel: niet doden of ik dood jequote:Noach smeekt daar toch helemaal niet om? Welke bijbel lees jij? [quote]
Kan me herinneren dat t zo ging, maar kan aan mij liggen.
[quote]Liefde en vrije wil gaan juist wel goed samen, sterker nog, ze horen onlosmakelijk bij elkaar. Liefde kun je niet afdwingen, ingeprogrammeerde, robotachtige liefde is niks. God wil een relatie met de mens aangaan, daar hoort wel bij dat de mens een eigen wil heeft om voor of tegen God te kiezen. En dus ook om goede of slechte dingen te doen. Helaas kiezen we te vaak voor dat laatste
nouja, niet verkrachten maar wel een beetje ballen. zo van: hou het beste voor jezelf, je bent immers god's volkquote:Om wat mee te doen? Om te verkrachten? Staat dat er? Nee toch? Op verkrachting stond de doodstraf. Seksslavinnen houden was ook niet toegestaan. Als je met iemand seks had was je min of meer getrouwd met diegene, wat voor de man een hele lijst aan plichten met zich meebracht.
Waar zitten ze nu dan?quote:Ik denk niet dat mensen die door Jezus' dood gered zouden worden, al in de hel hebben gezeten. Sterker nog, ik denk dat dit oordeel pas aan het 'eind der tijden' plaatsvindt.
Je mag als christen toch ook geen wrok koesteren/boos zijn. maarja god staat erboven dus hij mag doen wat hij wil. eigenlijk zijn we nog steeds slaven maar dan aan een oppermachtig sulletje die kan maken wat hij wilt.quote:Soms wordt God in het Oude Testament vrij antropmorfisch beschreven, dat is verwarrend. Ik lees echter nergens dat hij chagrijnige buien had o.i.d. Dat hij toornig was wel, maar daar is niks mis mee. Zolang de toorn maar gerechtvaardigd is.
heel eerlijk jaquote:Nogmaals, niemand weet wie er naar de hel gaat en wie niet. Die keuze is aan God.
Hoezo hypocriet? Als jij vader bent en je zegt tegen je kind dat hij geen snoepje mag pakken, ben je dan hypocriet als jij het wel doet?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:36 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Niet erg bevredigend antwoord. God is blijkbaar enigszins hypocriet.
Maar goed, dat is dan blijkbaar weer Zijn wil.
Het ging blijkbaar om het verbond (besneden zijn). Zippora heeft het verbond hersteld en daar ging het God om. Of Mozes zelf tot inkeer is gekomen wordt niet vermeld en is blijkbaar minder relevant.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:36 schreef ZureMelk het volgende:
Maar dan is Mozes nog steeds niet tot inkeer gekomen en is er geen reden dat hij zijn straf zou moeten ontlopen.
Waarom heeft God hem niet alsnog gedood?
Wilde god alleen maar tot moord over gaan om zijn zin te krijgen, zat er geen rechtvaardigheidsgrondslag achter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |