Wat een onzinquote:Op zondag 12 juli 2009 16:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Inderdaad, tegenwoordig werken alle moeders omdat anders de hypotheek niet meer op te brengen is. Ik ben nog van de oude stempel, vrouwlief werkt niet maar zorgt voor onze kinderen. We hebben dan ook een huurwoning, wat nu ook een schande schijnt te zijn.
Heb ik vroeger ook nog ene poosje gedaan, alleen verdiende het geen flikker. Mooiste was wel dat de baas, die een vergunning had om overal in Hoogeveen en omgeving ijs te venten, een scanner had. Was er weer eens tijdens mooi weer een flink ongeluk gebeurd, hoorde je binnen een kwartier al weer een bakbrommer aankomen. Kon de politie niks aan doen, maar hij verkocht wel veel ijs op die manier. Maar ja, die gast was dan ook een kamper...quote:Op zondag 12 juli 2009 17:21 schreef tong80 het volgende:
Zag een paar weken geleden weer eens een ijsco kar met bel en al.
Moest gelijk aan vroeger denken. Je ziet ze zelden of nooit meer.
quote:Op zondag 12 juli 2009 17:27 schreef Djeez het volgende:
[..]
Heb ik vroeger ook nog ene poosje gedaan, alleen verdiende het geen flikker. Mooiste was wel dat de baas, die een vergunning had om overal in Hoogeveen en omgeving ijs te venten, een scanner had. Was er weer eens tijdens mooi weer een flink ongeluk gebeurd, hoorde je binnen een kwartier al weer een bakbrommer aankomen. Kon de politie niks aan doen, maar hij verkocht wel veel ijs op die manier. Maar ja, die gast was dan ook een kamper...
De Duitse maus!!quote:Op zondag 12 juli 2009 17:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
En op zaterdagmiddag
Scharensliep langs de deur net als de bakker.
SRV-wagen.
Schoolzwemmen en schooltandarts.
Op zondagochtend keken we Duitse TV. Er was immers niks te zien op de Nederlandse zenders.
Daardoor een 10 voor tentamen luistervaardigheid Duits gehaald.
quote:Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef conleche het volgende:
[..]
De Duitse maus!!
[ afbeelding ]
Ik kan dat deuntje nog zó neurieen!
Schooltandarts hoefde ik nooit heen, wij hadden onze eigen tandarts.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Hebben ze geen schoolzwemmen meer nu? Schooltandarts ken ik niet, schoolarts wel
quote:Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef conleche het volgende:
[..]
De Duitse maus!!
[ afbeelding ]
Maar scheiden was vroeger ook niet zo hip. Toen mijn ouders in 1989 gingen scheiden was dat echt het gesprek van de dag in onze wijk.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:25 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Wat een onzinEr zijn veel moeders die werken omdat ze gescheiden zijn, moeders die werken omdat ze dat willen. Overigens werk ik 5 dagen in de week en blijven mijn kinderen nooit over en hoeven ze nooit naar de opvang
En Pan Tau. De man met de hoed.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef conleche het volgende:
[..]
De Duitse maus!!
[ afbeelding ]
Ik had een zij.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:51 schreef swollywood het volgende:
[..]
Schooltandarts hoefde ik nooit heen, wij hadden onze eigen tandarts.
Schoolarts kan ik hem ook nog wel herinneren, ging ie bij alle jongens voelen of de ballen wel ingedaald waren.
Dan denk ik aan Johan en de Alverman.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:00 schreef swollywood het volgende:
Programma's op de BRT zoals Plons en TikTak.
Dat is van voor mijn tijd. Dat was nog in zwart-wit.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan denk ik aan Johan en de Alverman.
Maar ik ben dan ook echt oud.
Mwah, tegen die tijd was het al redelijk normaal. Halverwege de jaren '70 werd het nog zoveel mogelijk verzwegen. Ik was destijds de 1e op de middelbare school die er openlijk over sprak. (in '79).quote:Op zondag 12 juli 2009 17:53 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar scheiden was vroeger ook niet zo hip. Toen mijn ouders in 1989 gingen scheiden was dat echt het gesprek van de dag in onze wijk.
Kleur werd pas 12 jaar na mijn geboorte uitgevonden, daarvoor was de hele wereld monochroom.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:14 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dat is van voor mijn tijd. Dat was nog in zwart-wit.
Ik kijk het sinds kort weer elke zondag. 't Is ook zo ongeveer het enige goede programma op de hele Duitse tv.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:34 schreef conleche het volgende:
[..]
De Duitse maus!!
[ afbeelding ]
Wist je niet dat ze nog met postduiven werken?....quote:Op maandag 13 juli 2009 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zaterdag ochtend voor 12-en geld halen op het postkantoor, anders zat je het hele weekend zonder geld. Er stond dan ook een navenand enorrrrrrrrrrme rij.
Op vakantie....geld wisselen. Met je girobetaalkaart naar het plaatselijke Franse postkantoor. Werd het geld maaaaaaaaaaanden later nog eens afgeschreven.
Ik was 2 weken terug in mn oude straat. En kwam de ijsco man met zn kar ook nog steeds langs. Al dat koperwerk mooi opgepoetst... En het was nog steeds dezelfde manquote:Op zondag 12 juli 2009 17:21 schreef tong80 het volgende:
Ja!!!! In de winter van '78/'79!! (We gingen ook achter auto's hangen, die konden niet harder dan 10 km per uur, zo glad was het.....)quote:
quote:
Dat was in 1987. Ik heb het IJzelboek nog wel ergens liggen...quote:Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat was schitterend!! Wat een ijzel toen.
In '87?quote:Op maandag 13 juli 2009 11:56 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat was in 1987. Ik heb het IJzelboek nog wel ergens liggen...
Zoeen rijdt hier ook.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:21 schreef tong80 het volgende:
Kijk, daar ging het misquote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:39 schreef Lienekien het volgende:
Steekproef Groningen:
HEMA 12.00 uur
V&D 11.00 uur
Blokker 13.00 uur
Jij bent van voor Napoleon ?quote:Op maandag 13 juli 2009 12:12 schreef Karina het volgende:
Dat je in het vliegtuig mocht roken.
Dat telefoonnummers maar 6 cijfers hadden.
Dat je gezellig elke vrijdagavond naar de videotheek ging en een paar leuke films ging uitzoeken.
Dat je een computer had waar floppies in moesten (van die slappe dus, geen diskettes).
Dat je Word Perfect 4.2 gebruikte in plaats van dat kut Word.
Dat je nog geen postcode had.
Dat Amsterdam nog twee Eredivisie clubs had.
Dat je op je werk een typemachine had in plaats van een computer en carbonpapier en typex.
Dat je berichten verstuurde met de telex.
Dat je nog kon betalen met Eurocheques.
Dat er nog geen strippenkaarten waren, maar buskaartjes.
(allemaal eigen ervaring, ik ben al oud)
dat is bij mijn ouders nog zoquote:Op maandag 13 juli 2009 13:43 schreef justmattie het volgende:
Vroeger kwam bij ons de SRV (melkboer) wagen ook altijd door de straat.
Ja dat bedoel ik, 6 cijfers na het kengetal. Bij mij kwam er toen een 6 voor het nummer.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij bent van voor Napoleon ?![]()
Overigens hadden telefoonnummers 6 cijfers na het kengetal. Bij mn ouders kwam er een 4 voor het telefoonnummer.
Ik verdiende op zaterdag nog mijn uitgaansgeld door van 8:00 tot 18:00 op de SRV-kar mee te draaien....quote:Op maandag 13 juli 2009 13:43 schreef justmattie het volgende:
Vroeger kwam bij ons de SRV (melkboer) wagen ook altijd door de straat.
Mijn ouders zaten bij de Bondsspaarbank (daar werkte mijn vader toen nog) en die moetsen dus op vrijdag al geld halen.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zaterdag ochtend voor 12-en geld halen op het postkantoor, anders zat je het hele weekend zonder geld. Er stond dan ook een navenand enorrrrrrrrrrme rij.
Het kengetal was 5 cijfers, maar ons nummer slechts 3 cijfersquote:Op maandag 13 juli 2009 15:51 schreef RealZeus het volgende:
En wij hadden een 9 cijferig telefoonnummer.
Ons kengetal was ook 5 cijfers en ons nummer dus 4 cijfers. Ik geloof dat er in 1989 of 1990 een 9 bij kwam en in 1995 kregen we zelfs het kengetal van Groningen en toen kwam er een 4 en een 0 voor.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:01 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Het kengetal was 5 cijfers, maar ons nummer slechts 3 cijfersWas in een gehucht, ik geef het toe
Daar zaten echt de grootste rokers van Nederland bij elkaar, echt niet normaal altijd.quote:
De stoomtreinquote:Op maandag 13 juli 2009 18:32 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Daar zaten echt de grootste rokers van Nederland bij elkaar, echt niet normaal altijd.
Het boemeltje naar zuidlarenquote:
Alleen zijn de postcodes van voor jouw tijd, zelfs van voor je opa en oma's tijdquote:Op maandag 13 juli 2009 13:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, 6 cijfers na het kengetal. Bij mij kwam er toen een 6 voor het nummer.
Die SRV man kan ik me ook nog herinneren en de aardappelman (maar volgens mij zie ik die af en toe nog rondrijden).
WTH is een aardappelboer? Ik weet dat het een agrariër is die aardappels verbouwt, maar ik neem aan dat je iets anders bedoelt.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Zoals anderen al zeiden. De melkboer, aardappelboer en zelfs de orgelman die vroeger door onze straat reden. De aardappelboer komt hier nog wel in onze straat, waarschijnlijk omdat er vooral oudere mensen wonen.
De aardappelboer doet het zelfde als de melkboer, maar dan met aardappels.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
WTH is een aardappelboer? Ik weet dat het een agrariër is die aardappels verbouwt, maar ik neem aan dat je iets anders bedoelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |