Geluksvogel. M'n 1e computer had geen harddisk, was steeds floppen wisselen (5 1/4 inch dan ook nog).quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:06 schreef Rechterbal het volgende:
Ik had ene computer met 20 MB harddisk.
Vroeger had je nog loketistes op het kleine station.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:10 schreef sunmoonstar het volgende:
Vroeger moest je bij het kopen van een treinkaartje uit de automaat nog de code van het station intypen. Utrecht CS was 3500 volgens mij
Die inderdaadquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
dat als je in het weekend wilde stappen je op vrijdagavond naar de bank moest en dan netjes in de rij voor het loket moest staan om je geld op te halen...
Dat de stekkers en alles eruit getrokken werd en we onder de tafel moesten gaan zitten bij onweer.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:27 schreef tong80 het volgende:
Dat ik de stekker er uit trok als m'n PC raar deed
Schijnt voor Belgen nog allerdaags te zijn...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:21 schreef AquaMaryn het volgende:
Twee weken niet kunnen internetten omdat je over je datalimiet van 500 MB per maand bent gegaan...
O ja dat was leuk met de commodore 64. Dan moest je met zo'n speciale tang zo'n stukje eruit knippen en dan kon je hem aan allebei de kanten gebruiken. Het meest klote aan de c64 was de gekopieerde bandjes waarbij je altijd weer de koppen af moest stellen. Een spelletje zoeken op een cassettebandje van 45 minuten was ook niet zo fijnquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geluksvogel. M'n 1e computer had geen harddisk, was steeds floppen wisselen (5 1/4 inch dan ook nog).
he dat heb ik ook nog gedaanquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:28 schreef knox_ het volgende:
Dat er op de radio elke week een programma was met rare bliepjes die je op kon nemen op een bandje, en dat bandje kon je dan inladen op je computer en dan had je een game
En nog belangrijker, geen internet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:06 schreef Rechterbal het volgende:
Ik had ene computer met 20 MB harddisk.
En toen er eenmaal internet (lees BBS) was zat je uren te downloaden en als je bijna klaar was had je storing op de lijn en werd de verbinding verbroken waardoor je weer opnieuw kon beginnenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:41 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En nog belangrijker, geen internet.
Download resumers.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:43 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
En toen er eenmaal internet (lees BBS) was zat je uren te downloaden en als je bijna klaar was had je storing op de lijn en werd de verbinding verbroken waardoor je weer opnieuw kon beginnen
Ik nog langer.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:
Hebben julle je hele leven niets anders gedaan dan achter de computer gezeten? Ik moest 28 jaar wachten voordat internet werd uitgevonden.
Ik stopte maar anders kreeg ik weer op mn kop van mijn ouders wegens te hoge telefoonrekeningquote:
I second that..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:
Hebben julle je hele leven niets anders gedaan dan achter de computer gezeten? Ik moest 28 jaar wachten voordat internet werd uitgevonden.
Niets bijzonders toch, wacht een paar jaren en dan kun jij je ook dingen herinneren waarvan je je nu niet kunt voorstellen dat ze er ooit niet meer zijn of dat ze verouderd zijn.quote:
idd, er er zullen nu ook relatief weinig auto's zijn met handbediende ruiten....quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Nog eentje ....en handbediende choke in de auto hebben.
Dat ligt net aan hoe de leerling is opgevoed, ik zeg gewoon u tegen leerkrachten en ouderen die ik niet ken.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dingen die je je tegenwoordig niet meer kunt voorstellen......dat je U tegen de leerkracht moest zeggen....
Sorry Macorga..het was van mijn kant ook een post met een hoog "troll gehalte" en enigzins sarcastisch bedoeld.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 01:09 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dat ligt net aan hoe de leerling is opgevoed, ik zeg gewoon u tegen leerkrachten en ouderen die ik niet ken.
Dat er geen TV was voor 1953 en mensen aan het mens erger je nieten waren.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 03:01 schreef trovey het volgende:
Dat zwart-wit foto's de norm waren en kleurenfoto's uitzondering (en dan spreken we over filmrolletjes). Ik heb tot 6 jarige leeftijd alleen maar zwart-wit foto's van mezelf in het fotoalbum staan.
2 guldenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 03:06 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Dat je nog 2 gulden betaalde voor een biertje.
Ik ben van 1962.quote:
inderdaad, toen ik mijn eerste scheden in het Enkhuizer uitgaansleven zette kostte een biertje fl.1.25 maar....bij cafe de Luifel was het nog....fl1.- !! dus eerst op voor drinken bij Nico en dan verder kijken..quote:
Dat is even voor mijn tijd en zo te zien ook voor de jouwequote:Op zaterdag 11 juli 2009 03:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat er geen TV was voor 1953 en mensen aan het mens erger je nieten waren.
of dat er naar één klasgenootje was met gescheiden oudersquote:Op zaterdag 11 juli 2009 03:01 schreef tong80 het volgende:
Dat je maar één Mohammed kende in je woonplaats
of je huurde een videorecorder bij de videotheek en dan liep je met een enorme koffer te slepenquote:In 1984 mijn eerste videorecorder kopen, dat ding kostte 2400 gulden en was niet te tillen en de banden, 3 uurs banden kostten 25 gulden per stuk...was je wel voorzichtig met die bandjes met zo'n prijs. Trouwens die videorecorder heb ik nog (alhoewel hij niet aangesloten is), hij doet het nog prima terwijl anderen daarna allang tot stof zijn vergaan. In 1984 kon je trouwens ook nog kiezen uit de systemen VHS, Betamax en Video 2000, ik zag de bui al hangen en heb toen toch maar voor VHS gekozen.
Met de 1-uurs service die verschrikkelijk duur was. Dat je daar dan toch maar niet voor koos, en foto's drie dagen later op moest komen halen. Dat je drie dagen later bij de winkel zelf door een grote bak met mapjes foto's van iedereen in het dorp moest zoeken welk mapje van jou was. Dat je er dan achter kwam dat de foto's na drie dagen nog steeds niet klaar waren.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:56 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Dat we met z`n allen naar de Hema gingen om vol spanning te wachten op de foto`s die werden ontwikkeld.
dat ik nog geen jaar geleden dacht mijn encyclopedie te kunnen verkopen !quote:Op zaterdag 11 juli 2009 03:06 schreef tong80 het volgende:
Dat we iets opzochten in de encyclopedie ipv Google
Dat laatste schijnt in Belgie nog heel gangbaar te zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:03 schreef MaJo het volgende:
Dat je naar het reisbureau ging om een tripje naar londen te boekendat je daarbij een veel te duur hotel aangesmeerd kreeg
dat je overschrijfkaarten in moest vullen als je geld over wilde maken
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 04:08 schreef MaJo het volgende:
Dat je op vakantie via de wereldomroep hoort dat je oma overleden was
Ik ben ook van 62, naar dat is nog geen reden me Edit te noemen.quote:
Nee hoor. Gewoon constant 3 verschillende valuta in je portemonnee. En op de markt steeds kijken welke verkoper welke koers hanteerde en aan de hand daarvan je valuta koos waarin je betaalde.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 03:54 schreef Isabeau het volgende:
Dat als je een weekendje naar Duitsland of België ging je eerst geld moest wisselen en daarna een portemonnee met waardeloze muntjes overhield waar je niks meer mee deed.
Bij mij in de klas zat er niet eentje. Maar dat was dan ook een christelijke school. Vroeger werd er nog op straat gevoetbald tot het donker werd. Tegenwoordig wordt alles gesloopt.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 03:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
of dat er naar één klasgenootje was met gescheiden ouders
Dat je bij de bank naar binnen moest om geld te halen, zonder cash kon je immers niets kopenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:03 schreef MaJo het volgende:
dat je overschrijfkaarten in moest vullen als je geld over wilde maken
Nog nieteens zolang geleden. Rond de millenniumwisseling was dat nog vaak het geval. Ohja, vroeger kon je makkelijk dingen jatten uit de snoepwinkel, tegenwoordig zijn er overal poortjes en camera's. En Marokkanen waren nog tof en beleefd.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:58 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dat je bij de bank naar binnen moest om geld te halen, zonder cash kon je immers niets kopen
Ik was op vakantie met mijn ouders en mijn broer en zus in Griekenland. Mijn oma is toen overleden en we werden opgeroepen via de Wereldomroep. We hebben dit zelf niet gehoord maar mijn oom en tante wel. Toen mijn moeder zelf naar huis belde om te checken hoe het met haar ouders ging nam haar broer op en vertelde dat oma overleden was. Toen we een paar dagen later terugkwamen in Nederland was opa ook overledenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:23 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
![]()
Enlighten me, ik ging pas op vakantie toen ik al lang en breed het huis uit was.
Kon je dan niet gewoon een referentie geven naar een artikel?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 06:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon constant 3 verschillende valuta in je portemonnee. En op de markt steeds kijken welke verkoper welke koers hanteerde en aan de hand daarvan je valuta koos waarin je betaalde.
Bij langere reizen moest je van te voren plannen hoeveel eurocheques je mee moest nemen.
Scriptieonderzoek doen in een bibliotheek zonder copieerapparaat voor de lezers. Moest je hele krantenartikelen met de hand overschrijven.
Vroegah hadden kinderen nog respect voor pubers/volwassenen, nu niet meer.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vroegah kon je nog buitenspelen zonder dat je bang moest zijn of je in elkaar geslagen werd door hangjongeren
Vroegah kostte peuken 2 gulden ( in mijn tijd )
Op maandag gaan de winkels nog steeds later open.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:27 schreef Frollo het volgende:
Dat op maandagochtend alle winkels dicht waren. En dan bedoel ik niet alleen de eenmanszaakjes, maar ook de V&D, Hema en zo.
Ik geloof dat de V&D ook tussen de middag dicht was, maar dat weet ik niet zeker meer.
Dat de telefoon op de gang hing en dat het daar altijd zo koud was.
Zeker wel, ik heb ze in de vriezer liggen as we speak, ik ben er gek op.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
Bestaan die ijsjes nog met van dat vloeistof in zo'n lang zakje? Die je dan in de vriezer moest leggen en dan had je een ijsstaafje?
De colasmaak was het meest populair, maar ik vond die paarse het lekkerste.
Sommige wel, maar de V&D en de Blokker en zo toch niet?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:34 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Op maandag gaan de winkels nog steeds later open.
Ik bedoel met "paarse" ook het paarse zakje.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zeker wel, ik heb ze in de vriezer liggen as we speak, ik ben er gek op.
Er zitten tegenwoordig geen kleurstoffen meer in. Alleen de zakjes hebben verschillende kleuren, maar het ijs zelf is wit.
In mijn kindertijd zat er dan ook echt paarse limonade in hoor.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik bedoel met "paarse" ook het paarse zakje.
Toch wel.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Sommige wel, maar de V&D en de Blokker en zo toch niet?
Vroeger had bij ons in het dorp niets anders dan hangjongeren. Op een vaste plek, beetje voetballen, roken, stoere verhalen, kattenkwaad en af en toe een flinke knokpartij. De ouderen op een andere plek, met brommers en wat sletjes plus een krat bier. Je stroomde vanzelf door naar die groep als je de leeftijd had.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vroegah kon je nog buitenspelen zonder dat je bang moest zijn of je in elkaar geslagen werd door hangjongeren
Op dat moment wist ik vaak nog niet welke info uit het artikel ik nodig had. Daarnaast waren vrijwel al deze kranten niet in Nederland beschikbaar (ik zat toen in Litouwen).quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Kon je dan niet gewoon een referentie geven naar een artikel?
quote:
Oh, ok, dan zat ik er dus naast.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:39 schreef Lienekien het volgende:
Steekproef Groningen:
HEMA 12.00 uur
V&D 11.00 uur
Blokker 13.00 uur
hahahahahaha lmfaoquote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:47 schreef trovey het volgende:
(sterker nog, ik heb het ding vorig jaar pas vervangen, werkt nog steeds na 10 jaar maar ik wilde wel eens wat anders).
Gelukkig ken ik alle afkortingen hier niet.....en mocht het negatief zijn...so what, beter een oude telefoon dan schulden maken om het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik telefoneer alzo heel weinig met mijn mobiel dus waarom zou ik dat het duurste en nieuwste moeten hebben. De telefoon die ik nu heb is ook een simlockvrij ding van 20-25 euro, doet precies wat ik wil en meer niet.quote:
dat betekent 'laughing my fucking ass off'.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Gelukkig ken ik alle afkortingen hier niet.....en mocht het negatief zijn...so what, beter een oude telefoon dan schulden maken om het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik telefoneer alzo heel weinig met mijn mobiel dus waarom zou ik dat het duurste en nieuwste moeten hebben. De telefoon die ik nu heb is ook een simlockvrij ding van 20-25 euro, doet precies wat ik wil en meer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |