Ik was op vakantie met mijn ouders en mijn broer en zus in Griekenland. Mijn oma is toen overleden en we werden opgeroepen via de Wereldomroep. We hebben dit zelf niet gehoord maar mijn oom en tante wel. Toen mijn moeder zelf naar huis belde om te checken hoe het met haar ouders ging nam haar broer op en vertelde dat oma overleden was. Toen we een paar dagen later terugkwamen in Nederland was opa ook overledenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 05:23 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
![]()
Enlighten me, ik ging pas op vakantie toen ik al lang en breed het huis uit was.
Kon je dan niet gewoon een referentie geven naar een artikel?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 06:28 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon constant 3 verschillende valuta in je portemonnee. En op de markt steeds kijken welke verkoper welke koers hanteerde en aan de hand daarvan je valuta koos waarin je betaalde.
Bij langere reizen moest je van te voren plannen hoeveel eurocheques je mee moest nemen.
Scriptieonderzoek doen in een bibliotheek zonder copieerapparaat voor de lezers. Moest je hele krantenartikelen met de hand overschrijven.
Vroegah hadden kinderen nog respect voor pubers/volwassenen, nu niet meer.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vroegah kon je nog buitenspelen zonder dat je bang moest zijn of je in elkaar geslagen werd door hangjongeren
Vroegah kostte peuken 2 gulden ( in mijn tijd )
Op maandag gaan de winkels nog steeds later open.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:27 schreef Frollo het volgende:
Dat op maandagochtend alle winkels dicht waren. En dan bedoel ik niet alleen de eenmanszaakjes, maar ook de V&D, Hema en zo.
Ik geloof dat de V&D ook tussen de middag dicht was, maar dat weet ik niet zeker meer.
Dat de telefoon op de gang hing en dat het daar altijd zo koud was.
Zeker wel, ik heb ze in de vriezer liggen as we speak, ik ben er gek op.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
Bestaan die ijsjes nog met van dat vloeistof in zo'n lang zakje? Die je dan in de vriezer moest leggen en dan had je een ijsstaafje?
De colasmaak was het meest populair, maar ik vond die paarse het lekkerste.
Sommige wel, maar de V&D en de Blokker en zo toch niet?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:34 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Op maandag gaan de winkels nog steeds later open.
Ik bedoel met "paarse" ook het paarse zakje.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Zeker wel, ik heb ze in de vriezer liggen as we speak, ik ben er gek op.
Er zitten tegenwoordig geen kleurstoffen meer in. Alleen de zakjes hebben verschillende kleuren, maar het ijs zelf is wit.
In mijn kindertijd zat er dan ook echt paarse limonade in hoor.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:36 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik bedoel met "paarse" ook het paarse zakje.
Toch wel.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
Sommige wel, maar de V&D en de Blokker en zo toch niet?
Vroeger had bij ons in het dorp niets anders dan hangjongeren. Op een vaste plek, beetje voetballen, roken, stoere verhalen, kattenkwaad en af en toe een flinke knokpartij. De ouderen op een andere plek, met brommers en wat sletjes plus een krat bier. Je stroomde vanzelf door naar die groep als je de leeftijd had.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vroegah kon je nog buitenspelen zonder dat je bang moest zijn of je in elkaar geslagen werd door hangjongeren
Op dat moment wist ik vaak nog niet welke info uit het artikel ik nodig had. Daarnaast waren vrijwel al deze kranten niet in Nederland beschikbaar (ik zat toen in Litouwen).quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Kon je dan niet gewoon een referentie geven naar een artikel?
quote:
Oh, ok, dan zat ik er dus naast.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:39 schreef Lienekien het volgende:
Steekproef Groningen:
HEMA 12.00 uur
V&D 11.00 uur
Blokker 13.00 uur
hahahahahaha lmfaoquote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:47 schreef trovey het volgende:
(sterker nog, ik heb het ding vorig jaar pas vervangen, werkt nog steeds na 10 jaar maar ik wilde wel eens wat anders).
Gelukkig ken ik alle afkortingen hier niet.....en mocht het negatief zijn...so what, beter een oude telefoon dan schulden maken om het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ik telefoneer alzo heel weinig met mijn mobiel dus waarom zou ik dat het duurste en nieuwste moeten hebben. De telefoon die ik nu heb is ook een simlockvrij ding van 20-25 euro, doet precies wat ik wil en meer niet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |