abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70861168
Eigenaren van huizen van 1 Mio + zijn de L$# dankzij de PVDA

Waarom heeft men besloten om de duurdere huizen zwaarder te belasten door de eigenwoningforfait van 0,55% in een periode van 6 jaar (2010 - 2016) te verhogen naar 2,35%?

Vinden jullie dat ook niet oneerlijk? Mensen werken daar toch hard voor? Nemen verantwoordelijkheid, werken gemiddeld alles behalve een amgere 40 uur per week, ervaren meer stress dan gemiddeld en worden nu wederom gestraft. Wat is jullie mening?

Source :
http://www.nu.nl/economie(...)ing-dure-huizen.html
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)007/2007-2314-wm.htm
pi_70861274
Twee artikelen uit 2007?
pi_70861359
Ja live sinds 1-1-2009 en van kracht vanaf 2010.. Redelijk actueel. Ik liep er nu tegenaan en ik vind het buitengewoon treurig
pi_70861499
Een beetje wazig, die oude artikelen, maar vooruit.

Ik ben het met je eens. Een hoger inkomen krijg je niet omdat je een leuke vent/vrouw bent. Daar moet je het nodige voor doen. Niets om over te zeuren, want je kiest er zelf voor om een dergelijke carrière te vervolgen. Maar het is van de gekke dat je bereid bent om de extra uren, stress, verantwoordelijkheden, minder tijd en aandacht voor je gezin etc. op je te nemen en daar dan vervolgens voor bestraft wordt. Ik vind het best dat een politicus als Bos zelf voor een stuk idealisme kiest en daar offers voor brengt, maar het geeft hem niet het recht dat vervolgens ook van anderen te eisen.

En voordat mensen denken dat ik één van de slachtoffers ben: ik woon in een huis van 350k, dus val ruim buiten de doelgroep.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_70861559
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:06 schreef draaijer het volgende:
Ja live sinds 1-1-2009 en van kracht vanaf 2010.. Redelijk actueel. Ik liep er nu tegenaan en ik vind het buitengewoon treurig
Je weet dat in Nederland de breedste schouders de zwaarste lasten dragen? Nederland is gewoon een land waarbij je, wanneer je boven het maaiveld uitsteekt, financieel "beboet" wordt. Dat is nu eenmaal zo, en zal ook nooit veranderen. Daar zijn Nederlanders te "nuchter" voor.

Het eigenwoningforfait heeft mijns inziens überhaupt geen bestaansrecht, maar dat is een andere discussie. Al met al ben ik het niet eens met de verhoging, maar ligt het wel in de lijn der verwachting, en pas het totaal bij alle andere belastingen en toeslagen...
pi_70861583
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:12 schreef mazeind het volgende:
Een beetje wazig, die oude artikelen, maar vooruit.

Ik ben het met je eens. Een hoger inkomen krijg je niet omdat je een leuke vent/vrouw bent. Daar moet je het nodige voor doen. Niets om over te zeuren, want je kiest er zelf voor om een dergelijke carrière te vervolgen. Maar het is van de gekke dat je bereid bent om de extra uren, stress, verantwoordelijkheden, minder tijd en aandacht voor je gezin etc. op je te nemen en daar dan vervolgens voor bestraft wordt. Ik vind het best dat een politicus als Bos zelf voor een stuk idealisme kiest en daar offers voor brengt, maar het geeft hem niet het recht dat vervolgens ook van anderen te eisen.

En voordat mensen denken dat ik één van de slachtoffers ben: ik woon in een huis van 350k, dus val ruim buiten de doelgroep.
Sommige werken zo hard en denken meer kwaliteit en waarschijnlijk rust te vinden in hun dure huis waar ze snoeihard voor gewerkt hebben. Waarom altijd zeggen de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. Dan doen ze toch al door harder en meer te werken etc.?
pi_70861671
haha deze mensen werken hard ja met zakken vullen en bonussen in halen dat is het enige wat ze doen huizen boven de 5en half ton helemaal geen rente aftrek meer geven
pi_70861909
Gaan we nu ook weer een jankverhaal van FC SGPVVD horen, over hoe oneerlijk het wel niet is dat ze voor een 2(+)de huis danwel kasteel van een huis geen hypotheekrenteaftrek meer kunnen krijgen ?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:39:26 #9
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_70862230
Inderdaad, waarom zouden mensen die hier hard werken en zorgen voor arbeidsplaatsen, de economie draaiende houden daar in godsnaam voor beloond moeten worden! PAK DE PEK EN VEREN! JAAG ZE HET LAND UIT!!!

wat is het standaard volk toch godvergeten achterlijk.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
pi_70862710
Ah, heerlijk. De "bonussen-kaart" wordt al na 6 posts gespeeld. Ik vraag me af wat de volgende escape wordt van Woutertje Bos die men lukraak gaat kopiëren...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:19:48 #11
177885 JoaC
Het is patat
pi_70863432
De HRA afschaffen maakt lenen minder aantrekkelijk, en levert extra belasting op, waarmee je de staatsschuld sneller aflost.

De huizenmarkt is een financiële in plaats van een reële markt geworden.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:23:01 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70863531
Simpel: PvdUitkeringstrekkers kan veel stemmen winnen door een paar mensen uit te zuigen...
censuur :O
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:05:22 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70866350
Tja. De HRA op een woning van pakweg 1,5 miljoen is ook 40.000 euro per jaar. Daar gaat dan 18.000 euro aan huurforfait vanaf. Houd je nog 22.000 euro netto over. Dat is meer dan menigeen verdient met werken.

De clue is natuurlijk dat ze de HRA willen beperken zonder dit expliciet zo te noemen. Wanneer ze de HRA boven de 1 miljoen beperkt hadden tot het 33%'s tarief of overheveling hadden toegepast had je hetzelfde effect gekregen. Alleen wilde men niet morrelen aan de HRA.

Er was pas een kerel op tv die zei dat hij wanneer de HRA boven de miljoen verdween, zou aflossen tot een miljoen. Met andere woorden: hij had het geld wel, maar wilde toch lekker HRA trekken. Daar is deze regeling toch niet voor bedoeld, wel?
The End Times are wild
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:09:58 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70866451
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:05 schreef LXIV het volgende:
Er was pas een kerel op tv die zei dat hij wanneer de HRA boven de miljoen verdween, zou aflossen tot een miljoen. Met andere woorden: hij had het geld wel, maar wilde toch lekker HRA trekken. Daar is deze regeling toch niet voor bedoeld, wel?
De regeling is nergens meer voor bedoeld... Anders dan het in stand houden van een slecht systeem.
censuur :O
pi_70866531
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Simpel: PvdUitkeringstrekkers kan veel stemmen winnen door een paar mensen uit te zuigen...
De PvdA bedoel je.
pi_70866584
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:13 schreef Koewam het volgende:

[..]

De PvdA bedoel je.
Nee, volgens mij bedoelt-ie de PvdU. .
I´m back.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:20:19 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70866713
Ach, iedereen die financieel onderlegt is weet toch hoe het ging een aantal jaren geleden.

Stel, iemand had een huis met een hypotheek van 800K. Daar zat dan al overwaarde op en ze lieten het dan flink taxeren op 2 miljoen. Daarop namen ze dan een extra hypo van 1,200K

Vervolgens kregen ze een jaarlijkse HRA van 51%*2.000K*6% = 61K2
Ze betaalden natuurlijk ook bruto hypotheek van 120K
Netto bleef dan over 58K8 te betalen.

Die 1,200K die ze cash hadden zetten ze (in het eerlijkste geval!) in Nederland op de bank tegen 5%. Dat leverde dan 60K op. Minus 1,2% vermogensbelasting nog altijd 45K.
Het gros behaalde echter een veel hoger rendement en betaalde via slimjme constructies helemaal geen belasting. Maar goed, we zullen worst-case rekenen.

Uiteindelijk kost wonen dan nog 13.000 euro per jaar. Dát zijn lage maandlasten!

Nee, helemaal geen moeite ermee dat ze nu wat meer forfait betalen!
The End Times are wild
pi_70870142
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:19 schreef onzichtbare het volgende:
haha deze mensen werken hard ja met zakken vullen en bonussen in halen dat is het enige wat ze doen huizen boven de 5en half ton helemaal geen rente aftrek meer geven
Volgens mij zeg je dat alleen maar omdat het lekker veilig en ver van je af staat. Hoe kan je nou meepraten over iets waar je blijkbaar geen verstand van hebt. Er zijn heel veel mensen die vreselijk hard werken wat betreft uren en in de uren en een enorme berg verantwoordelijkheid dragen.
pi_70870144
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:27 schreef ErictheSwift het volgende:
Gaan we nu ook weer een jankverhaal van FC SGPVVD horen, over hoe oneerlijk het wel niet is dat ze voor een 2(+)de huis danwel kasteel van een huis geen hypotheekrenteaftrek meer kunnen krijgen ?
2e huis en hypotheek rente aftrek is natuurlijk ook not done. 1 = primair, 2 is onzin
pi_70870160
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:19 schreef JoaC het volgende:
De HRA afschaffen maakt lenen minder aantrekkelijk, en levert extra belasting op, waarmee je de staatsschuld sneller aflost.

De huizenmarkt is een financiële in plaats van een reële markt geworden.
Ehm je vergeet ook even dat procentueel de meer verdieners al vreselijk veel meer belasting betalen, en in absolute getallen wil ik al helemaal niet praten. Daarnaast zijn alle andere zaken ook duurder denk aan kinderdagopvang etc. Ik vind de PVDA het gevaar van de toekomst. Grote groepen sluiten zich bij die club aan omdat het lekker makkelijk en lekker veilig is om die "veel- meerverdieners" lekker aan te pakken. Dat raakt die gasten lekker niet. Dan worden er quotes gebruikt : Ze merken het toch niet?! Wat een kul. Hoe denk je dat ze aan dat geld komen. Investeren in je werk en je studie en gewoon fucking hard werken en niet zeiken terwijl jan modaal al 3 uur thuis zit en de veel verdiener nog aan het werk is.
Jan Modaal was ook zijn werkdag pas om 8.30 begonnen en heeft lekker kunnen slapen tot 7.30 uur. Dan zeiken dat de meer verdieners het niet verdienen en maar lekker moeten afdragen. De graaiers zitten links!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:02:38 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70870236
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:24 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ehm je vergeet ook even dat procentueel de meer verdieners al vreselijk veel meer belasting betalen, en in absolute getallen wil ik al helemaal niet praten. Daarnaast zijn alle andere zaken ook duurder denk aan kinderdagopvang etc. Ik vind de PVDA het gevaar van de toekomst. Grote groepen sluiten zich bij die club aan omdat het lekker makkelijk en lekker veilig is om die "veel- meerverdieners" lekker aan te pakken. Dat raakt die gasten lekker niet. Dan worden er quotes gebruikt : Ze merken het toch niet?! Wat een kul. Hoe denk je dat ze aan dat geld komen. Investeren in je werk en je studie en gewoon fucking hard werken en niet zeiken terwijl jan modaal al 3 uur thuis zit en de veel verdiener nog aan het werk is.
Jan Modaal was ook zijn werkdag pas om 8.30 begonnen en heeft lekker kunnen slapen tot 7.30 uur. Dan zeiken dat de meer verdieners het niet verdienen en maar lekker moeten afdragen. De graaiers zitten links!
Het is juist zo dat de veelverdieners in werkelijkheid helemaal niet veel meer belasting betalen. Juist vanwege constructies met de HRA en bv'tjes betalen zij minder belasting dan een modale werknemer.
The End Times are wild
pi_70870319
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 08:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is juist zo dat de veelverdieners in werkelijkheid helemaal niet veel meer belasting betalen. Juist vanwege constructies met de HRA en bv'tjes betalen zij minder belasting dan een modale werknemer.
Nope, alleen de HRA is een meevaller, maar alle andere zaken niet. Ik ben in loondienst en dus van die BV gedoe is niks waar. By the way, iedereen zou dat kunnen
  zaterdag 11 juli 2009 @ 08:31:44 #23
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_70870339
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:15 schreef draaijer het volgende:

[..]

Sommige werken zo hard en denken meer kwaliteit en waarschijnlijk rust te vinden in hun dure huis waar ze snoeihard voor gewerkt hebben. Waarom altijd zeggen de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. Dan doen ze toch al door harder en meer te werken etc.?
Weet je wel echt héél, héél zeker dat jij harder werkt dan die zelfstandige die nooit in een huis van een miljoen zal wonen?
Intelligent, but fucked up.
pi_70870494
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 08:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Weet je wel echt héél, héél zeker dat jij harder werkt dan die zelfstandige die nooit in een huis van een miljoen zal wonen?
Ik zeg niet dat ik dat doe, maar ik ben van mening dat er heel veel mensen met veel verantwoordelijkheid harder werken dan de gemiddelde zelfstandige. Als zelfstandige is het maar net wat je doet. Zelf verantwoordelijk voor je inkomen. Dus..
pi_70870533
Iemand met een huis van een miljoen, zal ook wel een deftige adviseur hebben die ervoor zorgt dat hij, ook na deze maatregel, zo min mogelijk belasting moet afdragen. Ik kan er niet echt wakker van liggen, volgens mij was de HRA meer bedoeld als een algemene stimulans, dan het financieren van huizen boven de miljoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')