SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cocktail? Anyone?
Ach, in 4 uur van noord naar zuid een dialect of 50 en een officiële kunsttaal. Als je het zo bekijkt is het wel een reis van jewelste.quote:
"Er wonen hier veel fietsrovende en fietsbandleegstekende heroïnejunks die zelfs in huis inbreken om fietsen te roven!"quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:31 schreef timmmmm het volgende:
Tvp.
Een kuttante van mij, die ik zelden tot nooit zie, heeft mijn vader gevraagd of ze een week vanuit ons huis fietstochtjes kan maken
Goede afwimpeltactieken zouden dus welkom zijn
Zeg! Daar gaan je ouders toch mooi zelf over. Niet jij!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:31 schreef timmmmm het volgende:
Tvp.
Een kuttante van mij, die ik zelden tot nooit zie, heeft mijn vader gevraagd of ze een week vanuit ons huis fietstochtjes kan maken
Nou, wanneer je mensen laat blijven slapen die je eens per 5 jaar ziet, is wat overleg toch wel handigquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg! Daar gaan je ouders toch mooi zelf over. Niet jij!
Zolang jij nog thuis woont heb je maar te doen wat je ouders zeggenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, wanneer je mensen laat blijven slapen die je eens per 5 jaar ziet, is wat overleg toch wel handig
Mijn oudste is een jaar jonger dan jij, maar mooi niet dat ik zoiets overleg met hem. Dit is ons huis, wij halen in huis wie wij willen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, wanneer je mensen laat blijven slapen die je eens per 5 jaar ziet, is wat overleg toch wel handig
En mij lijkt het dan weer logischer dat je wil dat je kinderen zich thuis ook op hun gemak voelen. Dat bereik je niet door wildvreemden een week in je huis te laten bivakkeren.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste is een jaar jonger dan jij, maar mooi niet dat ik zoiets overleg met hem. Dit is ons huis, wij halen in huis wie wij willen.
Het is vaak zo simpel als datquote:Op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:24 schreef SuperwormJim het volgende:
Misschien moet je gewoon zeggen dat je geen zin hebt.
Hier moet trouwens bij verteld worden dat ik een kleine honderd euro huur betaal, gezien ik 18 ben, en geld verdien. Ook delen mijn pa en ik de voedselkosten. Misschien dat men met wat meer informatie doorheeft dat ik niet de gemiddelde mooch ben. 18+werk is bij ons dokken voor het dak boven je hoofd. Dan vind ik gewoon dat ik ook wat rechten heb.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:31 schreef timmmmm het volgende:
Tvp.
Disclaimer, mijn pa woont op een zeer klein huis. Alleen mijn pa en ik wonen daar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:43 schreef Tinkepink het volgende:
Ga op kamers Timmmm. ¤ 100 en delen in de kosten voor eten is echt peanuts. Van die ¤ 100 kunnen ze waarschijnlijk net de maandelijkse elektriciteitskosten betalen.
Is er geen b&b in de buurt waar die lui heen kunnen dan?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb kennissen die soms een tochtje Nederland doen of ergens naar een omgeving gaan, en ze willen als ze binnenkort in Groningen zijn bij mij blijven plakken / overnachten.
Maar ik heb daar helemaal geen zin in, en zeker niet als ze onverwacht op een zaterdagmiddag op de stoep staan. Ben er hier in huis ook nog niet op ingesteld, op extra bezoek.
Hoe zou ik zulke lui kunnen afwimpelen?
Ouders die van hun bloedeigen kinderen geld verlangenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hier moet trouwens bij verteld worden dat ik een kleine honderd euro huur betaal, gezien ik 18 ben, en geld verdien. Ook delen mijn pa en ik de voedselkosten. Misschien dat men met wat meer informatie doorheeft dat ik niet de gemiddelde mooch ben. 18+werk is bij ons dokken voor het dak boven je hoofd. Dan vind ik gewoon dat ik ook wat rechten heb.
Is vrij normaal voor jodenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:55 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ouders die van hun bloedeigen kinderen geld verlangen
Zelfstandigheid, het is me wat! Als je je achttiende niet uit huis gaat, moet je in ieder geval een beetje geleerd krijgen hoe je met geld om kan gaan. Dan kan ik beter beginnen met huur aan mijn pa betalen, dan voor een appartement, waar ik het meteen goed moet doen. Als ik zie hoe verantwoord mijn leeftijdsgenoten met geld omgaan, zouden meer ouders dat in moeten voerenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:55 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Gevalletje indoctrinatie?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 07:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zelfstandigheid, het is me wat! Als je je achttiende niet uit huis gaat, moet je in ieder geval een beetje geleerd krijgen hoe je met geld om kan gaan. Dan kan ik beter beginnen met huur aan mijn pa betalen, dan voor een appartement, waar ik het meteen goed moet doen. Als ik zie hoe verantwoord mijn leeftijdsgenoten met geld omgaan, zouden meer ouders dat in moeten voeren
En daar zeg je waarschijnlijk een waar woord. En als je met deze instelling met je vader gaat praten (en het hem misschien ook letterlijk zo zegt) heb je misschien wel kans van slagen dat je in dit geval ook wat inspraak krijgt.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Disclaimer, mijn pa woont op een zeer klein huis. Alleen mijn pa en ik wonen daar.
Maar goed, ik snap wel dat men er zo over denkt. Ik vermoed dat we er allebei anders over zouden denken als de rollen omgedraaid waren. Jij als jij in mijn plaats zou zijn, ik als ik in mijn vaders plaats zou zijn.
Gevalletje niet op de zak van een ander willen teren. Ik verdien geld, dan dien ik mee te betalen. Voor niets gaat de zon op.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:19 schreef doctor.starbucks het volgende:
[..]
Gevalletje indoctrinatie?
ontopic:
true!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gevalletje niet op de zak van een ander willen teren. Ik verdien geld, dan dien ik mee te betalen. Voor niets gaat de zon op.
Ik denk idd dat die vader nu een mooie auto heeft gehaald van het geld dat hij heeft geeist.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:55 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Hier mogen ze gratis wonen zolang ze nog fulltime studeren. Zodra ze werken mogen ze óf meebetalen, óf iets voor zichzelf zoeken.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:55 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Toen ik thuis woonde en werkte was dat ook heel normaal, mijn ouders verdienden ook geen kapitalen, dus dan vind ik het niet meer als normaal om ook wat bij te dragen, niets vreemd aan.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:55 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ze hebben er toch zelf voor gekozen om jou op de wereld te zetten.quote:Op zondag 12 juli 2009 06:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toen ik thuis woonde en werkte was dat ook heel normaal, mijn ouders verdienden ook geen kapitalen, dus dan vind ik het niet meer als normaal om ook wat bij te dragen, niets vreemd aan.
Maar op het moment dat je volwassen bent en zelf werkt, mogen ze ook verwachten dat jij voor jezelf zorgt.quote:Op zondag 12 juli 2009 10:31 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ze hebben er toch zelf voor gekozen om jou op de wereld te zetten.
Plaatsvervangende schaamte.quote:Op zondag 12 juli 2009 10:31 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Bij ons was regel heel simpel, als je studeert, hoef je niets te betalen, als je werkt, en geld verdient betaal je wat mee, lijkt me heel redelijk.quote:Op zondag 12 juli 2009 10:31 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Levenslang studerenquote:Op zondag 12 juli 2009 12:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons was regel heel simpel, als je studeert, hoef je niets te betalen, als je werkt, en geld verdient betaal je wat mee, lijkt me heel redelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |