Naja, je weet wat de prijs is om mee te doen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:00 schreef Dartanion het volgende:
Mij werd door mediaconsument aangeraden hier te posten, helaas is dit geen plek voor mij. Het is namelijk verboden om je critisch te uiten over astrologie.
Naar mijn weten zijn er geen causale verbanden aangetoond door de astrologie tussen bijvoorbeeld zwaartekracht, stand van planeten en gedrag. Het is dan ook niet aan mij om hier te gaan bewijzen dat astrologie onmogelijk is. Ik zou graag overtuigd worden van het bestaan van astrologie. En welke invloed dit op mij en mijn leven heeft. En hoe de thoerie omtrend de beweringen tot stand is gekomen.
Om alvast een paar open deuren uit een ander topic te sluiten:
Ja zwaartekracht heeft invloed op het leven, maar niet op het gedrag.
Ja diverse stralingen hebben invloed op ons, maar zoek de verklaring ook eens in psychologische onderzoeken.
Sorry, ik was onvolledig.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:27 schreef Dartanion het volgende:16 Jan 1987 3.03 te Heemskerk
Ik ben heel nieuwsgierig! En hoop stiekem dat je alles goed hebt!
Jij mag niet.quote:
Ligt het aan mij, of is dit een wazige post? Kun je iets duidelijker zijn?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:43 schreef bassos het volgende:
[..]
Sorry, ik was onvolledig.
Nu nog een specifieke vraag over een specifiek gebied waarbij de kern van jouw persoonlijkheid de doorslaggevende factor is.
Algemeen:
Grand Trine met venus(saggi/1)/mars(aries/5) en de maan(leo/9).
Maan square ascendant (scorpio)
Jupiter in pisces/4 wil graag(sextiel) zon/mercurius in cappy/3 thuis ouwehoeren met 'siblings' (waarom hebben we geen Nederlands woord voor broer/zus ?)
Je hebt in je professionele leven last van je voet in mond probleem.
(want uranus in saggi trine mc in leo)
En door je vuur grand trine is alles wat je doet energetisch, dus heeft het ook daadwerkelijk gevolgen omdat je, erm, analogisch :"te hard schreeuwt"
eigen onderzoek van jou kan je meer verfijndere info verschaffen.
(als je daar zin in hebt natuurlijk)
Het is wazig met opzet.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of is dit een wazige post? Kun je iets duidelijker zijn?
Naja, tweede huis in saggi.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:19 schreef Dartanion het volgende:
Bassos, ik zou graag meer info willen over mijn professionele leven
Daar was je het meest vaag in naar mijn mening terwijl ik dat nou juist zo interessant vind
Nou, het ging me vooral om je schrijfstijl, ik moest 3 keer lezen voordat ik er fatsoenlijk Nederlands uit kon opmaken. En ik ben niet bepaald een spellingsnazi.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:06 schreef bassos het volgende:
[..]
Het is wazig met opzet.
Genoeg hints om de persoon in kwestie misschien te overtuigen een verfijndere beschrijving te gaan onderzoeken, maar algemeen en anoniem genoeg dat het geen directe board kill wordt.
Openheid kan je niet verwachten als je verteld wie mensen zijn.
Ik laat vaak interpunctie achterwege zodat het moeilijker wordt om te begrijpen wat ik poste en makkelijker om maar een reactieve invalshoek te gebruiken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:06 schreef Haushofer het volgende:[..]
Nou, het ging me vooral om je schrijfstijl, ik moest 3 keer lezen voordat ik er fatsoenlijk Nederlands uit kon opmaken. En ik ben niet bepaald een spellingsnazi.
Helaas ik doe niks (meer) met IT. Mijn hart ligt nog steeds voor een groot deel bij het beroep medisch analist, vooral op de oude methode, dus met hand proefjes uitvoeren.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:28 schreef bassos het volgende:
[..]
Naja, tweede huis in saggi.
Ik ben zelf it-ert, dus denk dan al snel aan administratie.
Dus SQL database beheren.
(ik laat hierbij je grand trine compleet buiten beschouwing)
Medisch analist; scorpio ascendant.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:17 schreef Dartanion het volgende:[..]
Helaas ik doe niks (meer) met IT. Mijn hart ligt nog steeds voor een groot deel bij het beroep medisch analist, vooral op de oude methode, dus met hand proefjes uitvoeren.
Heb 2 jaar IT gedaan maar ik vond database's bouwen niet bepaald boeiend en uitdagend.
Ik ben nu bezig met Bedrijfs Economie
Dat heb ik al aangegeven.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:34 schreef Dartanion het volgende:
Ik wil niet lullig doen, ik wil je niet afkraken. Maar waarom zei je net niks over medisch analist? Of over het willen zijn van een eigenbaas? Hoe komt het dat die dingen pas duidelijk in de sterren staan als ik dat zelf aangegeven heb?
Het komt op mij over alsof je heel erg afhankelijk bent van input van mijn kant, om jou in de goede richting te sturen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:37 schreef bassos het volgende:
[..]
Dat heb ik al aangegeven.
Wat was jammer uit mijn astro verhaaltje ?
-edit
Waar heb jij gepost dat je eigen baas wilt zijn ?
ik was ook pas manipulatief nadat ik dit had aangegeven. Het is de basis van dit soort zaken maar in dit topic mag je niet sceptisch zijn. Het lijkt me daarom eerder interessant om het wonder aan te halen hoe hij dit wist.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:46 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Het komt op mij over alsof je heel erg afhankelijk bent van input van mijn kant, om jou in de goede richting te sturen.
Het is nog veel erger.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:19 schreef Michielos het volgende:[..]
ik was ook pas manipulatief nadat ik dit had aangegeven. Het is de basis van dit soort zaken maar in dit topic mag je niet sceptisch zijn. Het lijkt me daarom eerder interessant om het wonder aan te halen hoe hij dit wist.
Astrologie heeft een hoge mate van een voorspellende basis. Bassos kon dit niet weten en toch wist hij het.
Ik begrijp je niet helemaal Bassos, maar ik zeg: Tof!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:39 schreef bassos het volgende:
[..]
Het is nog veel erger.
Ik gebruik astrologie helemaal niet om te weten wie een gesprekspartner is.
Ik gebruik het gesprek.
Daar ben ik (veel) beter in dan iedereen waar ik tot nu toe mee heb uitgewisseld.
Ik zeg, maak er gebruik van.
Wat zeg jij ?
Dat vind ik ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:35 schreef senesta het volgende:
Persoonlijk vind ik een horoscoop dermate persoonlijk dat ik het eigenlijk nogal wat vind om mensen te verplichten hun geboortegegevens te geven als ze mee willen posten in dit topic![]()
Ik gebruik astrolog.quote:Maar bassos, het is wel leuk om met iemand te praten die zich ook bezig houd met astrologie
Bereken je je horoscopen zelf of heb je een astrologieprogramma?
En met welke vormen van astrologie hou jij je bezig?
Een psychologische persoonlijkheidstest is veel minder verfijnd dan astrologie.quote:Op zondag 19 juli 2009 02:19 schreef Metallinos het volgende:
Ik heb het nog steeds niet helemaal duidelijk welke informatie astrologie wel kan verschaffen en welke niet. Welk voordeel biedt astrologie vergeleken met bijvoorbeeld een psychologische persoonlijkheidstest of andere methodes (bv "gewoon ouwehoeren") die werken vanuit de persoon om wie het gaat en niet de stand van de sterren op het moment dat hij geboren was? Ik verwijs dan ook een beetje naar de opmerking "het is meer werk om een horoscoop uit te pluizen dan om gewoon met iemand te ouwehoeren."
Zal ik nu het verhaal vertellen dat je astrokaartje hierover zou zeggen ?quote:Op zondag 19 juli 2009 13:19 schreef Dartanion het volgende:
Ik wil toch even reageren op de mensen die het heldhaftig vinden om enkele gegevens te geven waarna er een horoscoop word gemaakt.
Ik vind het totaal niet eng, er kwamen enkele algemene voor veel mensen geldende uitspraken uitgerold. Nadat ik meneer van meer informatie OVER MIJ had voorzien kon hij ineens nog meer vertellen over mij aan de hand van de info die ik verschafte. Over waar mijn passies etc liggen.
Ik had het knap gevonden als meneer mijn cyclus van elke 2 jaar het roer om gooien er uit had gelicht maar daar hoor ik dus helemaal niks over. Ook mijn drang naar ontdekken en reizen en dat ik dit graag met werk wil combineren hoor ik niks over.
Dit is allemaal NIET sceptisch bedoeld, zo ervaar ik het gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |