quote:
Op maandag 13 juli 2009 05:22 schreef Lyrebird het volgende:[..]
Ik heb niets met de PVV. Zijn partij glijdt langzaam af naar het niveau van de SP. Zorgelijke ontwikkeling.
Aangaande de global warming: ontkennen lijkt me struisvogelgedrag, het is er. Het punt is echter vooral dat het stikt van de hypocriete, soms zelfs averechts werkende maatregelen welke hooguit een druppel op de gloeiende plaat vormen.
Neem nu de hybride's.
Ik werk voor de importeur van o.a. Toyota, wij draaien goede zaken met de Prius. Maar ondertussen is dat ding amper milieubewust te noemen. De productie is schadelijker voor het milieu dan een standaardkarretje, en hij is alleen zuinig in de juiste omstandigheden. Al met al is een klein alto'tje of iets dergelijks zuiniger. Maar toch gaan er miljoenen subsidie naartoe.
Of wat te denken van kernenergie? Het stoot geen gram CO2 uit, maar veel politici durven er hun handen niet aan te branden.
En wat te denken van alle oorlogen om olie (want wees eerlijk, dat is één van de hoofddoelen)? Die oorlogen vervuilen, en įls het al zou lukken, kunnen we nog meer olie opstoken.
Oja, er is ook bio-brandstof, met als gevolg natuurlijk dat voedsel duurder wordt. Dat is wel erg makkelijk praten als je in een rijk land zit, maar voor mensen in Afrika of Latijns-Amerika ligt dat anders.
De klap op de vuurpijl is nog wel dat Europese landen elkaar aftroeven als het gaat om milieubelastingen, terwijl landen als China (toch niet de minste) het verbruik van fossiele brandstoffen op grote schaal subsidiėren. De Europese dweil is doorweekt, terwijl die landen het zwarte goud laten stromen. Belachelijk.
Hey, hier een gek nachtelijks idee:
-Voer geen oorlogen meer om olie maar respecteer andere volkeren en eigendommen van mensen. Dat is een incentive voor bedrijven om naar alternatieven te zoeken omdat de kraan dichtgaat. En aangezien het pentagon de grootste vervuiler van ter wereld is (groter dan de drie grootste chemieconcerns bij elkaar, ja), scheelt dat pas echt een slok op een borrel.
-Legaliseer kernenergie. Ja, het mag wel, maar toch ook niet. De mogelijkheden blijven te vaak onbenut. Doen!
-Stop met auto pesten. Het helpt niks, het is symboolpolitiek en een truc om de verzorgingsstaat mee te financieren. Nuja, die kan al een heel stuk slanker als mobiliteit en energie eens wat betaalbaarder worden voor jan met de pet.
-Stop met het subsidiėren van landbouw, in het bijzonder de bio-industrie. Koeienscheten = ook CO2, sorry dierenvrienden.
Ik denk dat we zo voor veel minder geld, en veel eerlijker, toch een relatief schoner milieu terug krijgen.
[ Bericht 76% gewijzigd door sneakypete op 14-07-2009 01:55:36 ]