abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:43:27 #1
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_70837817
Ik weet niet of dit het juiste subforum is maar het leek me leuk om met z'n alles een worst case scenario op te stellen.

We gaan ervanuit dat 5 miljoen nederlands ziek op bed liggen. Wat gebeurt er?
-supermarkten zijn onderbemand en er komt nog maar weinig binnen omat de leverancier ook zieken heeft, en het vervoersbedrijf ook

-er ontstaan regelmatig stroomuitvallen omdat er veel zieken zijn bij TenneT en de nutsbedrijven

-het OV rijd montjesmaat waardoor de niet zieken het ook lastig hebben om op hun werk te komen

Helpen jullie mee?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:51:26 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70837918
Je hebt het over een worst case scenario.

Dat is natuurlijk dat iedereen dood is gegaan door het virus
pi_70838103
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:51 schreef Keiichi het volgende:

Dit dus.

Huizen vol lijken. Straten zijn leeg (wie gaat met z'n griepkop nog op straat lopen) Een aantal overlevenden. Misschien is alleen een compleet werelddeel volledig uitgeroeid, en is de rest bespaard gebleven.

In ieder geval zijn er genoeg films en boeken over geschreven die een aardig beeld schetsen van hoe het er dan aan toe gaat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_70838104
quote:

En nu kun je het topic direct weer sluiten
pi_70838198
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef RockSolid het volgende:

[..]

En nu kun je het topic direct weer sluiten
QFT
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 09:04:20 #6
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_70838206
quote:

dat dus
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:07:39 #7
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70838276
Wat doe ik, ik help het topic van TS om zeep
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:08:21 #8
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70838286
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:07 schreef Keiichi het volgende:
Wat doe ik, ik help het topic van TS om zeep
Ik moest lachen .

Sja, je hebt wel gewoon gelijk, WORST case is iedereen dood .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:26:34 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70838715
of in het geval van sommige mensen, juist niet
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:27:59 #10
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_70838758
Nou, een ernstig scenario dan, wat waarschijnlijk is. Doen jullie mee?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:33:01 #11
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70838884
openbaar leven ligt plat.
geen transport, dus weinig tot geen aanvoer voor winkels
fabrieken liggen stil
geen OV
Ecosia
pi_70838925
2012, bitchez!
pi_70839004
voedseltekort, rellen breken uit..politie ligt ziek op bed, ..totale chaos..
geen gas en elektra, miljoenen doden.
pi_70839055
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:43 schreef Kaneel het volgende:

-er ontstaan regelmatig stroomuitvallen omdat er veel zieken zijn bij TenneT en de nutsbedrijven
Fout .

Mensen die bij nutsbedrijven werken krijgen prioriteit bij vaccinatie omdat stroom / water als eerste levensbehoefte wordt gezien.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:43:33 #15
246373 Idler
Simplicity!
pi_70839137
Dan gaan de overlevenden op zoek naar een oude zwarte vrouw. Of naar een enge nare man, maar dat doen gelukkig alleen de slechteriken!
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:45:18 #16
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70839176
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:43 schreef Idler het volgende:
Dan gaan de overlevenden op zoek naar een oude zwarte vrouw. Of naar een enge nare man, maar dat doen gelukkig alleen de slechteriken!
ow, en pas op met atoombommen dan
straks hebben we geen las vegas meer
Ecosia
pi_70839366
Iemand wel eens het boek gelezen ''De stad der blinden" ?

Zoiets stel ik me er bij voor, iedereen dood zou nog niet eens het allerslechtste zijn, dit lijkt mer erger;

Vervang in deze beschrijving ''blindheid'' door in bijvoorbeeld ''de Mexicaanse Griep''.

. Beschrijving
Een man wordt getroffen door blindheid, die besmettelijk blijkt. Al snel ziet een groot deel van de bevolking van Lissabon niets meer. Alle slachtoffers worden door de autoriteiten in een ziekenhuis geïsoleerd. Binnen korte tijd spelen zich daar verschrikkelijke taferelen af en wordt de scheidslijn tussen goed en kwaad pijnlijk actueel.

NBD|Biblion recensie:

Een heel land wordt opeens getroffen door een besmettelijke blindheid. De blinden worden allemaal bijeengebracht in een oud gebouw. Ze worden daar streng bewaakt door leger en regering, maar op den duur worden ook dezen blind. Degeneratie zet in en de wereld verandert in een zelfzuchtige strijd op leven en dood, in een hel. Op het eind kunnen de blinden weer zien. Saramago (1922, Nobelprijs 1998) is een van de belangrijkste hedendaagse schrijvers van Portugal. De stijl is zakelijk, helder en onpartijdig: een essay in romanvorm over de wreedheid en de slechtheid van de mens, in een prachtige vertaling. Het is een roman die op voortreffelijke en pijnlijke wijze laat zien hoe de mens onder bepaalde omstandigheden kan degenereren tot een egoistisch monster. Angstaanjagend om te lezen hoe de mens zo dubbelblind kan zijn.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:54:52 #18
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70839455
klinkt als de film "blindness" heb hem wel binnen maar moet hem nog zien...
Ecosia
pi_70839648
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:54 schreef Jumparound het volgende:
klinkt als de film "blindness" heb hem wel binnen maar moet hem nog zien...
klopt

Onlangs verfilmd als 'Blindness' met Julianne Moore en Mark Rufallo;

film heb ik ook nog niet gezien, alléén het boek gelezen.
pi_70839652
quote:

Worst case? Of de redding voor deze planeet?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:01:44 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70839658
In het begin leek het alsof 10% dood ging. Dus uiteindenlijk zijn er 500.000 nederlanders dood.
Dus iedereen kent wel iemand die dood is.
Wereldwijd misschien wel 600 miljoen doden. Ruimt lekker op.

Eindelijk weer lagere huizenprijs
pi_70839703
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:01 schreef Daniel1976 het volgende:
In het begin leek het alsof 10% dood ging. Dus uiteindenlijk zijn er 500.000 nederlanders dood.

jah gezellie een goedkoop huis als je vrouw, kindertjes en je halve familie dood is, zit je dan ook écht op te wachten denk ik...
pi_70839749
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:01 schreef Daniel1976 het volgende:

Of een kistje voor jou? Die vervolgens mooi in zo'n verbrandingsoven geschoven kan worden?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:21:08 #24
241594 iBolt
Lighting
pi_70840218
TT moet veranderen in wat is het meest realistische worstcase scenario... dat alle mensen dood gaan door een virus is vrijwel onmogelijk daarvoor is ons dna veel te divers.
pi_70840249
gers, bijna iedereen dood. Dan zou ik een afgelegen huis uitzoeken dat nu uiteraard leeg staat. Lijken disposen. Generator ergens vandaan halen en dan een shell-auto vol diesel er naartoe rijden. Eerst maar oefenen in een gewone vrachtwagen, want ik kan nog niet in een vrachtwagen rijden. Daarna supermarkten plunderen voor blikvoer etc. En wat boeken zoeken over hoe je je eten moet verbouwen etc.
pi_70841047
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:22 schreef LaTiNo het volgende:
gers, bijna iedereen dood. Dan zou ik een afgelegen huis uitzoeken dat nu uiteraard leeg staat. Lijken disposen. Generator ergens vandaan halen en dan een shell-auto vol diesel er naartoe rijden. Eerst maar oefenen in een gewone vrachtwagen, want ik kan nog niet in een vrachtwagen rijden. Daarna supermarkten plunderen voor blikvoer etc. En wat boeken zoeken over hoe je je eten moet verbouwen etc.
Niet vergeten: zaden regelen voor de moestuin, gereedschap voor regelen/maken brandhout, apotheek leeghalen voor geneesmiddelen, paar zakken houtskool voor waterzuivering
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:56:16 #27
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70841405
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:04 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Of een kistje voor jou? Die vervolgens mooi in zo'n verbrandingsoven geschoven kan worden?
Daar merk ik dan niets meer van toch. En we zijn met tenminste 2 miljard teveel op deze aardkloot.
Dus daar mag wel wat van dood.

En mensen gaan altijd dood. Dat is altijd zielig maar het leven gaat gewoon door daarna.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:04:26 #28
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_70841685
Het gaat mij erom wat er gaat gebeuren als er veel mensen niet kunnen werken, niet om per sé veel doden.
pi_70841829
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:04 schreef Kaneel het volgende:
Het gaat mij erom wat er gaat gebeuren als er veel mensen niet kunnen werken, niet om per sé veel doden.
Helemaal niets, de wereld draait gewoon door. Er wordt alleen een enorme hoop overbodig werk niet gedaan.
pi_70842198
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:56 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Daar merk ik dan niets meer van toch. En we zijn met tenminste 2 miljard teveel op deze aardkloot.
Dus daar mag wel wat van dood.

En mensen gaan altijd dood. Dat is altijd zielig maar het leven gaat gewoon door daarna.
Ben het helemaal met je eens, maar het blijven gevaarlijke uitspraken.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:00:34 #31
248387 Powerkiwi
Groen en sappig
pi_70843675
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:22 schreef LaTiNo het volgende:
Klinkt als Resident Evil: Extinction
[img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 6 oktober 2009 21:14 schreef Penisbaard het volgende:
Wat is daar mis mee? Dat is pas episch de oven inrollen man
pi_70844619
Totale anarchie!
pi_70845800
als er maar genoeg mensen ziek worden stort de economie in: niet voldoende productie, niet genoeg vervoer, te weinig afnemers.
Kijk maar wat er in europa gebeurde direct na de pestepidemieen: ee grote economische ellende, boerenopstanden enzulks. (dus wat dat betreft is die "totale anarchie" opmerking niet eens zo gek.)
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:08:20 #34
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_70845898
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:04 schreef Kaneel het volgende:
Zoek even nrc next van vorige week ofzo, daar stond het in.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_70846779
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:05 schreef mr.happy het volgende:
als er maar genoeg mensen ziek worden stort de economie in: niet voldoende productie, niet genoeg vervoer, te weinig afnemers.
Kijk maar wat er in europa gebeurde direct na de pestepidemieen: ee grote economische ellende, boerenopstanden enzulks. (dus wat dat betreft is die "totale anarchie" opmerking niet eens zo gek.)
Als er maar genoeg mensen ziek zijn of dood gaan, heb je ook veel minder van alles nodig.
pi_70847667
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Als er maar genoeg mensen ziek zijn of dood gaan, heb je ook veel minder van alles nodig.
maar de clou is juist dat de sterfte ad random gaat, dus niet mooi verdeeld als in: er is minder behoefte aan product A, maar er wordt ook minder van product A geproduceerd en de chauffeurs voor product A zijn ook ziek, dus alles blijft gelijk, maar op een lager niveau. Er kan een enorme disbalans onstaan en dat leidt tot tekorten en chaos + sommige beroepen hebben per beoefenaar een hoop afhankelijken (artsen bijv.) zodat er daar maar een paar van uit hoeven te vallen om veel impact te hebben.
pi_70847794
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:57 schreef mr.happy het volgende:

[..]

maar de clou is juist dat de sterfte ad random gaat, dus niet mooi verdeeld als in: er is minder behoefte aan product A, maar er wordt ook minder van product A geproduceerd en de chauffeurs voor product A zijn ook ziek, dus alles blijft gelijk, maar op een lager niveau. Er kan een enorme disbalans onstaan en dat leidt tot tekorten en chaos + sommige beroepen hebben per beoefenaar een hoop afhankelijken (artsen bijv.) zodat er daar maar een paar van uit hoeven te vallen om veel impact te hebben.
Geen denken aan. We hebben nog iets van 40.000 militairen die je in kunt zetten, waaronder ook veel verpleegkundigen en artsen. Een hoop werk, eigenlijk niet direct noodzakelijk werk, zal niet gedaan worden. Het zal hectisch zijn, maar het draait gewoon door, met links en rechts wat collateral damage. Je kunt bijvoorbeeld best overleven met maar twee soorten frisdrank en alleen melk. Een borstoperatie kan ook prima uitgesteld worden en ook carpoolen is een prima optie.
pi_70847869
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:01 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Worst case? Of de redding voor deze planeet?
.

Figuren die aannemen dat de mens niet in symbiose met de natuur kan leven mogen eerst.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:05:03 #39
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70847954
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

.

Figuren die aannemen dat de mens niet in symbiose met de natuur kan leven mogen eerst.
kunnen we dat wel dan?
-regenwouden
-vissen
-haaien
-wild
Ecosia
pi_70848349
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

kunnen we dat wel dan?
-regenwouden
-vissen
-haaien
-wild
Natuurlijk kunnen we dat.

De mensheid kan alles waar zij hun brein op richt. Als we nou eens richten op evenwicht met de natuur in plaats van tactical nukes, dan schiet het wel op.
pi_70849251
Vreemd dat ik hier alleen reacties van mannen zie en de meeste reacties zijn nogal op zijn zachts gezegd
''gevoellloos''.

Als jullie dat boek eens zouden lezen zouden jullie misschien beter zien wat een drama het zou worden.
In dit boek wordt beschreven hoe dus al die mensen ziek worden, in dit geval dus ''blind'' en dan worden
geïsoleerd van de rest van de bevolking. Aangezien de ziekte besmettelijk is worden dus ook
de ''verplegers, verzorgers en bewakers'' ziek. Vervolgens breekt er totale chaos uit, mensen
kunnen niet meer voor zichzelf zorgen, er wordt dus overal geplast, gepoept etc. één grote
bende dus, de overlevingsdrang blijkt dan zo sterk te zijn dat kinderen, baby''s etc. gewoonweg
''vertrapt'' worden door de mensen die koste wat het kost willen overleven.

Het boek wordt beschreven door de ogen van een vrouw die zo ongeveer weet wat haar man te wachten
staat en zodra zij merkt dat hij blind is geworden doet alsof zij ook blind is geworden zodat ze met hem mee
kan en daar alsnog voor hem (en nog vele andere mensen) kan zorgen. Zij heeft dus een immuniteit voor
deze ziekte en ziet alles gebeuren.

Zowel binnen de muren van de isolatie als buiten in de''normale'' wereld breekt totale chaos uit,
er wordt geplunderd, verkracht, gemoord.

Dus de mensen die zo lauw reageren met, hmmm zou nog niet eens zo slecht zijn zouden dat boek eens moeten lezen.

Mijn boek is al van 1999 toen zag de cover er zó uit... misschien is dat inmiddels veranderd..

In dit boek wordt worderlijk genoeg iedereen weer ''beter'',

Het boek einidigd zó;

Waarom zijn we eigenlijk blind geworden, Weet ik niet, misschien wordt de oorzaak ooit gevonden.
Wil je weten wat ik denk. Ja, wat, Ik denk dat we niet blind zijn geworden, ik denk dat we blind zijn,
Blinden die zien, Blinden die ziende niet zien.

De vrouw van de oogarts stond op en liep naar et raam. Ze keek omlaag, naar de straat vol afval, naar de mensen
die juichten en zongen. Daarna hief ze haar hoofd op naar de hemel en zag dat die helemaal wit was.
Nu is het mijn beurt, dacht ze. Van schrik sloeg ze haar ogen neer. De stad was er nog.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:56:23 #42
259845 prima
het is goed zo.
pi_70849543
Nu heb je het einde al verklapt! Wat doe je
Die hoef ik dus ook niet meer te lezen...
pi_70850616
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:46 schreef FANN het volgende:
Vreemd dat ik hier alleen reacties van mannen zie en de meeste reacties zijn nogal op zijn zachts gezegd
''gevoellloos''.

Als jullie dat boek eens zouden lezen zouden jullie misschien beter zien wat een drama het zou worden.
Papier is geduldig en schrijvers zijn net mensen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:33:40 #44
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70850849
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Natuurlijk kunnen we dat.

De mensheid kan alles waar zij hun brein op richt. Als we nou eens richten op evenwicht met de natuur in plaats van tactical nukes, dan schiet het wel op.
máár hoe ga je dat bewerkstelligen?
Jappaners geen vis meer laten eten, en amerikanen geen hamburgers?
heb je al 3 punten in één keer
Ecosia
pi_70851869
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:56 schreef prima het volgende:
Nu heb je het einde al verklapt! Wat doe je
Die hoef ik dus ook niet meer te lezen...
da's waar, maar het einde is niet zo belangrijk, écht het verhaal is de moeite waard om te lezen
pi_70852066
quote:

[ afbeelding ]

ah, ik heb hier de film van gezien kort geleden ( "blindness") , was best ok, alleen vond ik het gedrag van de ziende vrouw nogal idioot. Ze had zulke enorme voordelen en nog liet ze zich verkrachten, wat een muts.
pi_70852298
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:07 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

ah, ik heb hier de film van gezien kort geleden ( "blindness") , was best ok, alleen vond ik het gedrag van de ziende vrouw nogal idioot. Ze had zulke enorme voordelen en nog liet ze zich verkrachten, wat een muts.
dat kan ik me niet herinneren uit het boek, maak boeken die worden verfilmd zijn meestal
wel iets sensationeler gemaakt, het zou kunnen zijn dat er ook zoiets in het boek staat, is alweer
een tijdje geleden dat ik het gelezen heb, maar in kan me bijna niet voorstellen dat dat zo zou zijn
dan zou ik het me moeten herinneren, ik denk dat ik de film dan maar niet ga kijken, ik lees nog liever het boek
een keer is tenslotte ook alweer 10 jaar geleden, maar dat ik er nog heel veel van weet na 10 jaar zegt
denk ik wel genoeg. Dit boek maakte gewoon enorm veel indruk op mij.
pi_70852329
blijkbaar kon ze de switch van "beschaafd" naar "survival' niet maken. Als de pleuris echt losbreekt zal je dat wel moeten doen..
pi_70852537
half fok gaat dood door internet afkickverschijnselen.
pi_70853207
quote:
''gevoellloos''.

Wat het boekt laat op zeker wel waarheidsgetrouw zien hoe het zou worden?
Ook dat is gebaseerd op fictie en kan dus totaal miszitten.

Opvallend trouwens, dat iedereen die denkt aan miljoenen doden met enkele overlevenden of voordelen zien als goedkope huizen er alitjd vanuitgaan dat ze het dus zelf overleven. Ook hier geld blijkbaar: "Dat overkomt mij niet"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 juli 2009 @ 16:43:51 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70853311
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:43 schreef Kaneel het volgende:
worst case scenario
We gaan allemaal dood.
Voor de rest
pi_70853590
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:41 schreef -0- het volgende:

[..]

Wat het boekt laat op zeker wel waarheidsgetrouw zien hoe het zou worden?
Ook dat is gebaseerd op fictie en kan dus totaal miszitten.

Ik geloof wel dat het een geloofwaardig senario is - kan zijn.
Als je verhalen leest over bijvoorbeelde De Tweede Wereldoorlog waar de Joden ook werden
geissoleerd van de rest van de bevolking en in een getto gestopt met een grote muur met prikkeldraad
eronheen kwamen er ook héél wat menselijke drama´s voor zoals verraad etc. puur uit overlevingsdrang,
angst en helaas ook zelfzuchtigheid.

Opvallend trouwens, dat iedereen die denkt aan miljoenen doden met enkele overlevenden of voordelen zien als goedkope huizen er alitjd vanuitgaan dat ze het dus zelf overleven. Ook hier geld blijkbaar: "Dat overkomt mij niet"

Tja. dat viel mij ook op, en hun vrouw, man, kinderen, vader, moeder etc. natuurlijk ook niet,
die blijken dan natuurlijk allemaal immuum te zijn voor de ´´ziekte´´ zodat ze gezellig een goedkoop
huisje kunnen aanschaffen en zelf nog lang en gelukkig kunnen leven

en dat is natuurlijk niet zo...

[ Bericht 0% gewijzigd door FANN op 10-07-2009 17:00:45 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:33:36 #53
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_70855004
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We gaan allemaal dood.
Voor de rest
[ afbeelding ]
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:45:32 #54
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70883878
quote:

[..]

We gaan allemaal dood.
Voor de rest
[ afbeelding ]
Ah je was me voor ik wilde ook The Stand posten.
Hallon!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:57:32 #55
256534 Babblefish
Pittig gekruid
pi_70884228
Best akelig topic eigenlijk..

Maar stiekem ook wel interessant..
Ik lijd aan hevige stemmingswisselingen, gelieve daar rekening mee te houden.
pi_70885166
Nou, ik moet er niet aan denken.
pi_70905392
Worst case scenario is natuurlijk dat Madagaskar bij het eerste kuchje de grenzen dichtgooit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 juli 2009 @ 17:38:33 #58
241594 iBolt
Lighting
pi_70907015

!
pi_70925133
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:14 schreef FANN het volgende:

[..]

dat kan ik me niet herinneren uit het boek, maak boeken die worden verfilmd zijn meestal
wel iets sensationeler gemaakt, het zou kunnen zijn dat er ook zoiets in het boek staat, is alweer
een tijdje geleden dat ik het gelezen heb, maar in kan me bijna niet voorstellen dat dat zo zou zijn
dan zou ik het me moeten herinneren, ik denk dat ik de film dan maar niet ga kijken, ik lees nog liever het boek
een keer is tenslotte ook alweer 10 jaar geleden, maar dat ik er nog heel veel van weet na 10 jaar zegt
denk ik wel genoeg. Dit boek maakte gewoon enorm veel indruk op mij.
mmm, misschien moet ik het boek maar gaan lezen....

Weet je het einde nog precies?

In de film eindigt het zo:
SPOILER
pi_70937793
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:12 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

mmm, misschien moet ik het boek maar gaan lezen....

Weet je het einde nog precies?

In de film eindigt het zo:
SPOILER
Ahum, de mensen die de film willen gaan zien en/of het boek willen gaan lezen moeten maar
even niet onder de spoilers kijken.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het jammer is dat je de film al gezien hebt voordat je het boek hebt gelezen,
daarom zal ik deze film ook niet gaan zien, ik heb wel vaker gemerkt dat als ik een boek heb gelezen die
veel indruk op mij gemaakt heeft en die later dan verfilm is dat de film dan een héél ander beeld geeft dan
de indruk die het boek bij me heeft achtergelaten, is zou bijna zeggen, dat het de boel een beetje ''verpest''.

Daarom begreep ik deze opmerking van je ook niet;

ah, ik heb hier de film van gezien kort geleden ( "blindness") , was best ok, alleen vond ik het gedrag van de ziende vrouw nogal idioot. Ze had zulke enorme voordelen en nog liet ze zich verkrachten, wat een muts.[/b
SPOILER
Je antwoord op je volgende vraag is gelukkig iets korter:
SPOILER
pi_70938187
Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt, de maatschappij zou wel iets kunnen ontwrichten, maar ik denk dat mensen geleidelijk ziek worden, met uiteraard een piek, maar die zal wel opgevangen kunnen worden.
pi_70953108
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:53 schreef Shoombak het volgende:
Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt, de maatschappij zou wel iets kunnen ontwrichten, maar ik denk dat mensen geleidelijk ziek worden, met uiteraard een piek, maar die zal wel opgevangen kunnen worden.
zo begon het in het boek ook....
pi_70960061
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:41 schreef FANN het volgende:

Even in een spoiler verder aangezien ik je niet kan PM'en
SPOILER
quote:
Je antwoord op je volgende vraag is gelukkig iets korter:
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:14:27 #64
261589 ReggieToo
watching, reading, talking
pi_70962234
José Saramago is een meester n het bedenken van magisch realistische situaties in een bijna hyperrealistische maatschappelijke omgeving. Het menselijk detail in combinatie met de 'anonimiteit' van de personages maakt dat deze verschrikkingen beleefbaar worden gemaakt, zonder per definitie af te schrikken. De boeken bevatten duidelijk waarschuwingen voor de mensheid, maar over het algemeen bevatten ze ook een zekere vorm van oplossing. Laten we iig hopen dat het zover nooit komt en mensen eindelijk eens gaan beseffen wat voor macht ze overheden eigenlijk geven over hun eigen lot.
OokReggie
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:18:04 #65
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_70962354
TT bevat sowieso een typo
maar het mag inderdaad gaarne ' H1N1 meest realistische scenario ' worden
pi_70972842
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:06 schreef LaTiNo het volgende:

[..]
SPOILER

[..]
SPOILER
Ten eerste moet ik je bekennen dat ik na deze discussie hier, door het boek ben gaan bladeren
en gisteravond ben begonnen om het nog een keer opnieuw te lezen, want ná 10 jaar ben
je wel het één en ander vergeten natuurlijk. Tot nu toe is mijn bewondering voor de vrouw nog
steeds even groot als de eerste keer dat ik het boek las.
SPOILER
De brandscene moest ik even opzoeken;
Dit is zoals het in het boek wordt beschreven, hoe het is de film wordt overgebracht weet
ik dus niet.
SPOILER
tweede vraag;
SPOILER
En JA als ik dit boek nog een keer gelezen heb, ga ik de film misschien toch ook maar eens bekijken,
gewoon omdat in nieuwschierig ben geworden hoe men dit boek heeft verfilmd en wat de verschillen zijn.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:20:44 #67
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_71056603
Goede film inderdaad. Maar wat gebeurt er hier als 1/3 deel van Nederland ziek is?

- minder hulpdiensten?
- lege schappen?
- vuilophoping?
- problemen met de post?
pi_71056685
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:20 schreef Kaneel het volgende:
Goede film inderdaad. Maar wat gebeurt er hier als 1/3 deel van Nederland ziek is?

- minder hulpdiensten?
- lege schappen?
- vuilophoping?
- problemen met de post?
op zijn minst jah.......

vrijdag 17 juli 2009 @ 09:36:01 #69
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71056996
ik denk dat we er na een maand achter komen dat 1/3 best wel misbaar is.
Ecosia
pi_71057173
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:12 schreef FANN het volgende:
En JA als ik dit boek nog een keer gelezen heb, ga ik de film misschien toch ook maar eens bekijken,
gewoon omdat in nieuwschierig ben geworden hoe men dit boek heeft verfilmd en wat de verschillen zijn.
Ik heb zo het idee dat de film wel heel erg het verhaal van het boek heeft gevolgd, dus ik zou um wel kijken.
pi_71057246
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:20 schreef Kaneel het volgende:

- minder hulpdiensten?
- lege schappen?
- vuilophoping?
- problemen met de post?
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als er permanent 1/3 van de bevolking zou verdwijnen, en dan echt een perfecte doorsnee.

Je hebt weliswaar 1/3 winkelpersoneel, doktoren, brandweer, leraren, computerprogrammeurs etc. minder,
maar je hebt ook 1/3 minder winkels nodig, 1/3 minder artsen nodig, minder scholen->klassen->leraren.
Sommige fabrieken moeten sluiten, en sommige bedrijven gaan samenwerken/fuseren om te kunnen blijven functioneren, maar je zou toch in een jaartje of 10 weer terug moeten kunnen naar hetzelfde welvaartsniveau, maar dan minder druk?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:53:49 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71057465
Het zou wel nasty zijn als de griep bijvoorbeeld een andere doelgroep te pakken neemt dan de griep normaal doet, zoals nu.

In het minst ongunstige geval waar nog steeds niet veel mensen vrolijk van worden pakt een griepgolf de oudere en helpt het in ieder geval tegen de vergrijzing, als het de generatie pakt die het meest actief is binnen de economie krijgt dat ook een klap.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2009 @ 10:27:25 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71058411
Volgens mij zou er economisch erg weinig aan de hand zijn als 1/3 verdwijnt.
pi_71058699
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:53 schreef jogy het volgende:
Het zou wel nasty zijn als de griep bijvoorbeeld een andere doelgroep te pakken neemt dan de griep normaal doet, zoals nu.

[ afbeelding ]

In het minst ongunstige geval waar nog steeds niet veel mensen vrolijk van worden pakt een griepgolf de oudere en helpt het in ieder geval tegen de vergrijzing, als het de generatie pakt die het meest actief is binnen de economie krijgt dat ook een klap.
yup, met deze verhoudingen zou de economie voor vele decennia instorten ben ik bang, veel tieners zouden meteen al aan de slag moeten zonder kans te hebben op een opleiding en de 60+'ers zouden tot hun dood moeten doorwerken, want er is niemand meer om hun WAO-tjes te betalen...
pi_71058728
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit dus.

Huizen vol lijken. Straten zijn leeg (wie gaat met z'n griepkop nog op straat lopen) Een aantal overlevenden. Misschien is alleen een compleet werelddeel volledig uitgeroeid, en is de rest bespaard gebleven.

In ieder geval zijn er genoeg films en boeken over geschreven die een aardig beeld schetsen van hoe het er dan aan toe gaat.
The Stand
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:39:36 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71058755
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ligt er dus aan welke leeftijdsgroep het wordt. Kan me voorstellen dat wanneer het die 1/3de bijvoorbeeld hoofdzakelijk de kinderen zijn wereldwijd dat je dan wel een probleem krijgt, economisch en sociaal.
Vrijheid
pi_71058758
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:
vrouwen en kinderen eerst......

nee, dan draait de wereld gewoon door hoor...

niets aan het handje
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2009 @ 10:47:12 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71058957
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ligt er dus aan welke leeftijdsgroep het wordt. Kan me voorstellen dat wanneer het die 1/3de bijvoorbeeld hoofdzakelijk de kinderen zijn wereldwijd dat je dan wel een probleem krijgt, economisch en sociaal.
Het ging me om die doorsnede die iemand roept.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:50:31 #79
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71059058
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:37 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

yup, met deze verhoudingen zou de economie voor vele decennia instorten ben ik bang, veel tieners zouden meteen al aan de slag moeten zonder kans te hebben op een opleiding en de 60+'ers zouden tot hun dood moeten doorwerken, want er is niemand meer om hun WAO-tjes te betalen...
en áán te betalen, dat scheel dan ook weer
Ecosia
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:54:08 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71059186
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het ging me om die doorsnede die iemand roept.
Dat is inderdaad minder schadelijk voor de economische operatie ja.
Vrijheid
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:37:24 #81
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_71065074
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:53 schreef jogy het volgende:

[ afbeelding ]

Dankjewel, jogy, ik zit in de 'doelgroep'
pi_71067204
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:37 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Dankjewel, jogy, ik zit in de 'doelgroep'

RIP
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2009 @ 16:19:17 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71070941
Ik zie nu trouwens dat ik ruim buiten de doelgroep val.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:47:52 #84
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71081101
quote:

[..]

We gaan allemaal dood.
Voor de rest
[ afbeelding ]
pi_71084339
Een paar mensen met griep.
Try to be a little bit more like me, and a little bit less like you.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')