abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 juli 2009 @ 16:43:51 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70853311
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:43 schreef Kaneel het volgende:
worst case scenario
We gaan allemaal dood.
Voor de rest
pi_70853590
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:41 schreef -0- het volgende:

[..]

Wat het boekt laat op zeker wel waarheidsgetrouw zien hoe het zou worden?
Ook dat is gebaseerd op fictie en kan dus totaal miszitten.

Ik geloof wel dat het een geloofwaardig senario is - kan zijn.
Als je verhalen leest over bijvoorbeelde De Tweede Wereldoorlog waar de Joden ook werden
geissoleerd van de rest van de bevolking en in een getto gestopt met een grote muur met prikkeldraad
eronheen kwamen er ook héél wat menselijke drama´s voor zoals verraad etc. puur uit overlevingsdrang,
angst en helaas ook zelfzuchtigheid.

Opvallend trouwens, dat iedereen die denkt aan miljoenen doden met enkele overlevenden of voordelen zien als goedkope huizen er alitjd vanuitgaan dat ze het dus zelf overleven. Ook hier geld blijkbaar: "Dat overkomt mij niet"

Tja. dat viel mij ook op, en hun vrouw, man, kinderen, vader, moeder etc. natuurlijk ook niet,
die blijken dan natuurlijk allemaal immuum te zijn voor de ´´ziekte´´ zodat ze gezellig een goedkoop
huisje kunnen aanschaffen en zelf nog lang en gelukkig kunnen leven

en dat is natuurlijk niet zo...

[ Bericht 0% gewijzigd door FANN op 10-07-2009 17:00:45 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:33:36 #53
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_70855004
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We gaan allemaal dood.
Voor de rest
[ afbeelding ]
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:45:32 #54
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70883878
quote:

[..]

We gaan allemaal dood.
Voor de rest
[ afbeelding ]
Ah je was me voor ik wilde ook The Stand posten.
Hallon!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:57:32 #55
256534 Babblefish
Pittig gekruid
pi_70884228
Best akelig topic eigenlijk..

Maar stiekem ook wel interessant..
Ik lijd aan hevige stemmingswisselingen, gelieve daar rekening mee te houden.
pi_70885166
Nou, ik moet er niet aan denken.
pi_70905392
Worst case scenario is natuurlijk dat Madagaskar bij het eerste kuchje de grenzen dichtgooit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 juli 2009 @ 17:38:33 #58
241594 iBolt
Lighting
pi_70907015

!
pi_70925133
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:14 schreef FANN het volgende:

[..]

dat kan ik me niet herinneren uit het boek, maak boeken die worden verfilmd zijn meestal
wel iets sensationeler gemaakt, het zou kunnen zijn dat er ook zoiets in het boek staat, is alweer
een tijdje geleden dat ik het gelezen heb, maar in kan me bijna niet voorstellen dat dat zo zou zijn
dan zou ik het me moeten herinneren, ik denk dat ik de film dan maar niet ga kijken, ik lees nog liever het boek
een keer is tenslotte ook alweer 10 jaar geleden, maar dat ik er nog heel veel van weet na 10 jaar zegt
denk ik wel genoeg. Dit boek maakte gewoon enorm veel indruk op mij.
mmm, misschien moet ik het boek maar gaan lezen....

Weet je het einde nog precies?

In de film eindigt het zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_70937793
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:12 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

mmm, misschien moet ik het boek maar gaan lezen....

Weet je het einde nog precies?

In de film eindigt het zo:
SPOILER
Ahum, de mensen die de film willen gaan zien en/of het boek willen gaan lezen moeten maar
even niet onder de spoilers kijken.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het jammer is dat je de film al gezien hebt voordat je het boek hebt gelezen,
daarom zal ik deze film ook niet gaan zien, ik heb wel vaker gemerkt dat als ik een boek heb gelezen die
veel indruk op mij gemaakt heeft en die later dan verfilm is dat de film dan een héél ander beeld geeft dan
de indruk die het boek bij me heeft achtergelaten, is zou bijna zeggen, dat het de boel een beetje ''verpest''.

Daarom begreep ik deze opmerking van je ook niet;

ah, ik heb hier de film van gezien kort geleden ( "blindness") , was best ok, alleen vond ik het gedrag van de ziende vrouw nogal idioot. Ze had zulke enorme voordelen en nog liet ze zich verkrachten, wat een muts.[/b
SPOILER
Je antwoord op je volgende vraag is gelukkig iets korter:
SPOILER
pi_70938187
Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt, de maatschappij zou wel iets kunnen ontwrichten, maar ik denk dat mensen geleidelijk ziek worden, met uiteraard een piek, maar die zal wel opgevangen kunnen worden.
pi_70953108
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:53 schreef Shoombak het volgende:
Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt, de maatschappij zou wel iets kunnen ontwrichten, maar ik denk dat mensen geleidelijk ziek worden, met uiteraard een piek, maar die zal wel opgevangen kunnen worden.
zo begon het in het boek ook....
pi_70960061
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:41 schreef FANN het volgende:

Even in een spoiler verder aangezien ik je niet kan PM'en
SPOILER
quote:
Je antwoord op je volgende vraag is gelukkig iets korter:
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:14:27 #64
261589 ReggieToo
watching, reading, talking
pi_70962234
José Saramago is een meester n het bedenken van magisch realistische situaties in een bijna hyperrealistische maatschappelijke omgeving. Het menselijk detail in combinatie met de 'anonimiteit' van de personages maakt dat deze verschrikkingen beleefbaar worden gemaakt, zonder per definitie af te schrikken. De boeken bevatten duidelijk waarschuwingen voor de mensheid, maar over het algemeen bevatten ze ook een zekere vorm van oplossing. Laten we iig hopen dat het zover nooit komt en mensen eindelijk eens gaan beseffen wat voor macht ze overheden eigenlijk geven over hun eigen lot.
OokReggie
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:18:04 #65
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_70962354
TT bevat sowieso een typo
maar het mag inderdaad gaarne ' H1N1 meest realistische scenario ' worden
pi_70972842
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:06 schreef LaTiNo het volgende:

[..]
SPOILER

[..]
SPOILER
Ten eerste moet ik je bekennen dat ik na deze discussie hier, door het boek ben gaan bladeren
en gisteravond ben begonnen om het nog een keer opnieuw te lezen, want ná 10 jaar ben
je wel het één en ander vergeten natuurlijk. Tot nu toe is mijn bewondering voor de vrouw nog
steeds even groot als de eerste keer dat ik het boek las.
SPOILER
De brandscene moest ik even opzoeken;
Dit is zoals het in het boek wordt beschreven, hoe het is de film wordt overgebracht weet
ik dus niet.
SPOILER
tweede vraag;
SPOILER
En JA als ik dit boek nog een keer gelezen heb, ga ik de film misschien toch ook maar eens bekijken,
gewoon omdat in nieuwschierig ben geworden hoe men dit boek heeft verfilmd en wat de verschillen zijn.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:20:44 #67
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_71056603
Goede film inderdaad. Maar wat gebeurt er hier als 1/3 deel van Nederland ziek is?

- minder hulpdiensten?
- lege schappen?
- vuilophoping?
- problemen met de post?
pi_71056685
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:20 schreef Kaneel het volgende:
Goede film inderdaad. Maar wat gebeurt er hier als 1/3 deel van Nederland ziek is?

- minder hulpdiensten?
- lege schappen?
- vuilophoping?
- problemen met de post?
op zijn minst jah.......

vrijdag 17 juli 2009 @ 09:36:01 #69
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71056996
ik denk dat we er na een maand achter komen dat 1/3 best wel misbaar is.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_71057173
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:12 schreef FANN het volgende:
En JA als ik dit boek nog een keer gelezen heb, ga ik de film misschien toch ook maar eens bekijken,
gewoon omdat in nieuwschierig ben geworden hoe men dit boek heeft verfilmd en wat de verschillen zijn.
Ik heb zo het idee dat de film wel heel erg het verhaal van het boek heeft gevolgd, dus ik zou um wel kijken.
pi_71057246
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:20 schreef Kaneel het volgende:

- minder hulpdiensten?
- lege schappen?
- vuilophoping?
- problemen met de post?
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als er permanent 1/3 van de bevolking zou verdwijnen, en dan echt een perfecte doorsnee.

Je hebt weliswaar 1/3 winkelpersoneel, doktoren, brandweer, leraren, computerprogrammeurs etc. minder,
maar je hebt ook 1/3 minder winkels nodig, 1/3 minder artsen nodig, minder scholen->klassen->leraren.
Sommige fabrieken moeten sluiten, en sommige bedrijven gaan samenwerken/fuseren om te kunnen blijven functioneren, maar je zou toch in een jaartje of 10 weer terug moeten kunnen naar hetzelfde welvaartsniveau, maar dan minder druk?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:53:49 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71057465
Het zou wel nasty zijn als de griep bijvoorbeeld een andere doelgroep te pakken neemt dan de griep normaal doet, zoals nu.

In het minst ongunstige geval waar nog steeds niet veel mensen vrolijk van worden pakt een griepgolf de oudere en helpt het in ieder geval tegen de vergrijzing, als het de generatie pakt die het meest actief is binnen de economie krijgt dat ook een klap.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2009 @ 10:27:25 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71058411
Volgens mij zou er economisch erg weinig aan de hand zijn als 1/3 verdwijnt.
pi_71058699
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:53 schreef jogy het volgende:
Het zou wel nasty zijn als de griep bijvoorbeeld een andere doelgroep te pakken neemt dan de griep normaal doet, zoals nu.

[ afbeelding ]

In het minst ongunstige geval waar nog steeds niet veel mensen vrolijk van worden pakt een griepgolf de oudere en helpt het in ieder geval tegen de vergrijzing, als het de generatie pakt die het meest actief is binnen de economie krijgt dat ook een klap.
yup, met deze verhoudingen zou de economie voor vele decennia instorten ben ik bang, veel tieners zouden meteen al aan de slag moeten zonder kans te hebben op een opleiding en de 60+'ers zouden tot hun dood moeten doorwerken, want er is niemand meer om hun WAO-tjes te betalen...
pi_71058728
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit dus.

Huizen vol lijken. Straten zijn leeg (wie gaat met z'n griepkop nog op straat lopen) Een aantal overlevenden. Misschien is alleen een compleet werelddeel volledig uitgeroeid, en is de rest bespaard gebleven.

In ieder geval zijn er genoeg films en boeken over geschreven die een aardig beeld schetsen van hoe het er dan aan toe gaat.
The Stand
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:39:36 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71058755
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ligt er dus aan welke leeftijdsgroep het wordt. Kan me voorstellen dat wanneer het die 1/3de bijvoorbeeld hoofdzakelijk de kinderen zijn wereldwijd dat je dan wel een probleem krijgt, economisch en sociaal.
Vrijheid
pi_71058758
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:
vrouwen en kinderen eerst......

nee, dan draait de wereld gewoon door hoor...

niets aan het handje
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2009 @ 10:47:12 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71058957
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ligt er dus aan welke leeftijdsgroep het wordt. Kan me voorstellen dat wanneer het die 1/3de bijvoorbeeld hoofdzakelijk de kinderen zijn wereldwijd dat je dan wel een probleem krijgt, economisch en sociaal.
Het ging me om die doorsnede die iemand roept.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:50:31 #79
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_71059058
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:37 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

yup, met deze verhoudingen zou de economie voor vele decennia instorten ben ik bang, veel tieners zouden meteen al aan de slag moeten zonder kans te hebben op een opleiding en de 60+'ers zouden tot hun dood moeten doorwerken, want er is niemand meer om hun WAO-tjes te betalen...
en áán te betalen, dat scheel dan ook weer
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:54:08 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71059186
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het ging me om die doorsnede die iemand roept.
Dat is inderdaad minder schadelijk voor de economische operatie ja.
Vrijheid
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:37:24 #81
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_71065074
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:53 schreef jogy het volgende:

[ afbeelding ]

Dankjewel, jogy, ik zit in de 'doelgroep'
pi_71067204
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:37 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Dankjewel, jogy, ik zit in de 'doelgroep'

RIP
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 juli 2009 @ 16:19:17 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71070941
Ik zie nu trouwens dat ik ruim buiten de doelgroep val.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:47:52 #84
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71081101
quote:

[..]

We gaan allemaal dood.
Voor de rest
[ afbeelding ]
pi_71084339
Een paar mensen met griep.
Try to be a little bit more like me, and a little bit less like you.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')