quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:49 schreef ElmarO het volgende:
Heb dit op GoT gelezen:
Een tip voor de mensen die hun schijf willen gaan leegmaken en de savegames willen bewaren/savegames willen overzetten naar een andere computer:
De savegames staan in Mijn documenten\Anno 1404\Savegames. Maar de savegames zijn gekoppeld aan je spelprofiel, dus die moet je ook mee kopiëren als je de savegames wilt gebruiken (anders kan je ze ook wel gebruiken, maar geen achievement halen enzo.). Het profiel staat in %APPDATA%\Ubisoft\Anno1404\Profiles. Die kan je gewoon mee kopiëren naar dezelfde map op een andere computer.
Geen idee. Waar kun je dat zien?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:17 schreef LockonStratos het volgende:
Zo gaat goed met jouzover ben ik nog niet.
Hoeveel playtime heb je er nu op zitten?
Ik heb een achievement voor het spel 250 keer pauzeren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:35 schreef Ge4ce het volgende:
Ik kom net achter dat er maar 8 campagne levels zijn, waarvan dus VIII de laatste is. En ben erachter gekomen dat ik 17 uur heb gespeeld al.Je kunt van alles zien en 'unlocken' in je profiel. Zeker de moeite waard om een kijkje in te nemen. Heb zelf nu 5/20 medals, 5/206 achievements, 3/53 bonus content (sky blue+zon+1tje perongelijk).
Leuke uitdaging om alles te unlocken.![]()
Als iemand 'De Gold Ship' weet te vinden. Spoil het!![]()
quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb een achievement voor het spel 250 keer pauzeren.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef koffiegast het volgende:
Nice stad CantFazeMe. 353k goud damn. Ik begon aan een builder scenario (deed eerst elector). Hele tijd +400 inkomen gestaan, vervolgens toch wat wezen uitbreiden, sta nu weer negatief desondanks dat iedereen happy is Oo. Het is echt vreselijk om telkens rond de nul te hangen want je wilt telkens proberen het te solven, maar dat gaat erg moeizaam
Correct me if I'm wrong (ik krijg het spel hopelijk morgen of anders begin volgende week, hopelijk dat laatste niet), maar gewoon dicht bij een plantage zetten. Of anders een connectie leggen met zo'n marktgebouwtje. Als het goed is gaat een mannetje dan uit de markt de hemp halen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:24 schreef LockonStratos het volgende:
Hmmmn mn Weavers hut maakt geen linen
Hoe krijg ik mn hemp daar? (volgens mn market building heb ik 14t)
Ja klopt, maar hij brengt het alleen naar de market (en daar blijft het)quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:29 schreef DjNivek het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong (ik krijg het spel hopelijk morgen of anders begin volgende week, hopelijk dat laatste niet), maar gewoon dicht bij een plantage zetten. Of anders een connectie leggen met zo'n marktgebouwtje. Als het goed is gaat een mannetje dan uit de markt de hemp halen.
Heb je binnen het bereik van je weaver die hemp plantage? of een warehouse?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:24 schreef LockonStratos het volgende:
Hmmmn mn Weavers hut maakt geen linen
Hoe krijg ik mn hemp daar? (volgens mn market building heb ik 14t)
Als je zelf die productievelden legt kan je vééééél plaats uitsparen hoorquote:
Hoe doe ik dat dan?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:55 schreef Jump het volgende:
[..]
Als je zelf die productievelden legt kan je vééééél plaats uitsparen hoor
Ik meen ergens gelezen te hebben (vorige topic?) dat je ook op < en > kan drukken om gebouwen/velden te draaien? Misschien wat makkelijker dan met de muis wat te bewegenquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:22 schreef Jump het volgende:
Cider kan je bijvoorbeeld zo leggen: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0098.jpg
En Dades zo: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0099.jpg
qCider heeft maar vier velden nodig, dus twee aan ene kant, er een achter en de ander aan de andere kant. Daar kan je dan nog een veld van een plantage ernaast leggen.
Als je je gebouwtje gebouwd hebt, klik niet op de gieter, maar het kleine knopje met het hekken er op. Als je het veld wilt draaien, indrukken en wat bewegen met de muis tot het goed ligt.
Waaaaa!quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:22 schreef Jump het volgende:
Cider kan je bijvoorbeeld zo leggen: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0098.jpg
En Dades zo: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0099.jpg
qCider heeft maar vier velden nodig, dus twee aan ene kant, er een achter en de ander aan de andere kant. Daar kan je dan nog een veld van een plantage ernaast leggen.
Als je je gebouwtje gebouwd hebt, klik niet op de gieter, maar het kleine knopje met het hekken er op. Als je het veld wilt draaien, indrukken en wat bewegen met de muis tot het goed ligt.
Onder je map zit een tandwieletje. (Of iets vergelijkbaars.)quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:55 schreef Moozzie het volgende:
Weet iemand hoe ik een handels route kan instellen?
Niets van aantrekken! Wat je hebt gedaan is veel natuurlijker en realistischer! Het is geen spelletje ofzo!quote:
Thanks het werktquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:56 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Onder je map zit een tandwieletje. (Of iets vergelijkbaars.)
--> Create trading route (naam)
--> Choose City (Je kunt meerdere cities, uiteraard.
--> Goederen kiezen. (Aantal kun je kiezen door erop te klikken --> Of zelfs omzetten van inladen =/= uitladen)
--> Boot kiezen.
Als het goed is gaat hij dan vanzelf al. Indien niet, kijk dan bij je schipje rechts onder. Pauze knop aanklikken.
[..]
Niets van aantrekken! Wat je hebt gedaan is veel natuurlijker en realistischer! Het is geen spelletje ofzo!![]()
![]()
(Thanks voor de tip Jump.)
- Wapens maken (Gevechts kampen maken uit je kasteel --> Verplaatsen via bootjes.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 04:29 schreef koffiegast het volgende:
[...]
Hetzelfde geld voor die PC user die 3 handige eilanden claimde in begin en ik nu maar doodleuk op zijn eiland moet gaan bouwenhem wil ik ook uit de weg, iemand enig idee hoe je precies war speelt? (Korte uitleg ofzo?, ik heb enkel continuous game gespeeld..)
Uhm, hij valt er net buiten, kan dit het zijn?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:43 schreef CantFazeMe het volgende:
Je moe de weavers in de buurt van hempplantages neerzetten en een marketbuilding, ze worden dan groen. Als het vol is moet je ff 15t warehouses maken aan de kust.
Je warenhuis en die storehouses kun je ruimte maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:36 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
En als bijv. mn wood vol is moet ik mn warehouse upgraden?
Thanks
Ga je straten betegelenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:22 schreef Ge4ce het volgende:
Een linkje naar de scenario, Elector.
Net voordat ik wat Furs verkocht voor de beslissende 150k goudstukken: Hiero
Ik moet zeggen dat het wel heel wat efficiënter zou kunnen, maar ach. Was mijn eerste free game.![]()
Kost steen en geld! Heb ik haast nooit gehad vanwege upgrade van mijn huizen en mijn ancient warenhuis.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:25 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Ga je straten betegelen
Mooi stadje trouwens
Heeft gesteende straten nog een voordeel trouwens?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:31 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Kost steen en geld! Heb ik haast nooit gehad vanwege upgrade van mijn huizen en mijn ancient warenhuis.
Ancient Warenhuis is tof.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:32 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Heeft gesteende straten nog een voordeel trouwens?
Lopen de mannetjes dan sneller ofzo?
Gewoon zo plaatsen:quote:Op vrijdag 10 juli 2009 04:29 schreef koffiegast het volgende:
Wat betreft die Cider plaatjes, ja dat wil ik ook proberen, ik heb alleen beetje de indruk dat ze wel zo geplaatst zijn, maar dat ze niet die bereik eigenlijk hebben? Ik bedoel, als ik de velden in me kop toewijs aan de huisjes denk ik dat er een paar teveel liggen en elders te weinig. Wellicht morgen maar proberen.
Kruiden als in spices?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:37 schreef Ge4ce het volgende:
En Jump, heb je al een setup gevonden voor kruiden? 2 bij 3 velden keer 8x?![]()
@Fir3fly: Als iets niet duidelijk is. Vraag maar raak!
Zal ik doen, maar ik heb alle Anno spellen tot op heden grijs gespeeld dus ik denk dat ik voorlopig wel even op m'n eigen ervaring kan terenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:37 schreef Ge4ce het volgende:
@Fir3fly: Als iets niet duidelijk is. Vraag maar raak!
Jah, daar heb ik ergens wel een compact veldje van liggen, straks eens screenshot makenquote:
Is misschien ook wel handig voor in de OP.quote:Een tip voor de mensen die hun schijf willen gaan leegmaken en de savegames willen bewaren/savegames willen overzetten naar een andere computer:
De savegames staan in Mijn documenten\Anno 1404\Savegames. Maar de savegames zijn gekoppeld aan je spelprofiel, dus die moet je ook mee kopiëren als je de savegames wilt gebruiken (anders kan je ze ook wel gebruiken, maar geen achievement halen enzo.). Het profiel staat in %APPDATA%\Ubisoft\Anno1404\Profiles. Die kan je gewoon mee kopiëren naar dezelfde map op een andere computer.
Volgens mij hebben de achievements geen invloed op het spel zelf.quote:
Ze zijn in ieder geval niet vooraf bekend en totaal geen onderdeel van de game, behalve ha grappig factor. Dingen als 'je hebt 100.000 gold aan water uitgegeven'. Iemand nog tips omdat water gedoe automatisch te laten gaan ofzo, ik word er tureluur vanquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
Alsnog, ik heb een vreselijke hekel aan achievements in games sinds ze in WoW geïntroduceerd zijn.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:49 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval niet vooraf bekend en totaal geen onderdeel van de game, behalve ha grappig factor. Dingen als 'je hebt 100.000 gold aan water uitgegeven'. Iemand nog tips omdat water gedoe automatisch te laten gaan ofzo, ik word er tureluur van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ik om 03:19u
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
Ik weet niet of het helpt, maar goederen van eiland naar eiland loodsen (Pieren uiteraard.) en zo naar je stad eiland te traden kan misschien tijd schelen? Het spel met Elector heb ik dat gedaan, en werkte prima. Ik had naast de normale trade route ook een 'Lollersquare'-genaamd schip, die langs drie eilanden ging als back-up. (Zijn trade route is vierkant.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:02 schreef koffiegast het volgende:
Mmh kdenk dat ik wat van de game skip in de vlugheid alles goed door te laten stromen
Wat pics van me herorganisering ennuh verder als je goed kijkt zie je me hoeveelheid geld supersnel daalt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hey Jildert.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:07 schreef Jivis het volgende:
Ga ook even spelen binnenkort.
Anno 1701 echt kapotgespeeld, goed was dat.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 03:28 schreef Etcetera het volgende:
Achievement:Vet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ik om 03:19u![]()
Achievement:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ik om 03:19u
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
Die kreeg ik gisteren ook.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:35 schreef Jegorex het volgende:
Heb een award gekregen voor 10 uur op medium zoom level spelen
Ja, maar echt invloed hebben ze niet. Ben zelf ook niet zo'n fan van Achievements, maar deze zijn wel geinig.quote:
Wat jij beschijft heb ik ook al een keer gehad. Dat zomaar naar de desktop knallen heeft hij gelukkig nog maar één keer gedaan, dus hopen dat het daarbij blijft. En dat zandlopertje heb ik af en toe. Niet echt iets heel spannends.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:51 schreef koffiegast het volgende:
Hebben meer mensen er last van dat je op sommige momenten opeens een zandlopertje krijgt? Meestal duurt dat 2-3 secs en dan gebeurt als ik snel van screen wissel ofzo. Zojuist was het opeens 30 secs en bleef doorgaan, kon verder niks dus maar pc gereset. Heb verder 2 momenten gehad dat de game opeens verdween, zonder dat ie error ofzo gaf. Nou gaat me PC nog wel mee, andere spellen geen last gehad, maar misschien door de mega hoeveelheid stuff die ik heb dat ie het daar moeilijk mee heeft?
Achievement:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ik om 03:19u
![]()
Alle problemen die jij omschrijft heb ik allemaal al een keer gehad. Bij mij is hij alleen nog nooit gecrasht door dat zandlopertje, hij is idd wel eens verdwenenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:51 schreef koffiegast het volgende:
Hebben meer mensen er last van dat je op sommige momenten opeens een zandlopertje krijgt? Meestal duurt dat 2-3 secs en dan gebeurt als ik snel van screen wissel ofzo. Zojuist was het opeens 30 secs en bleef doorgaan, kon verder niks dus maar pc gereset. Heb verder 2 momenten gehad dat de game opeens verdween, zonder dat ie error ofzo gaf. Nou gaat me PC nog wel mee, andere spellen geen last gehad, maar misschien door de mega hoeveelheid stuff die ik heb dat ie het daar moeilijk mee heeft?
Verder erg goeie tips over de attainnements! Boem cargo schiet omhoog en het traden kan pas echt beginnenIk heb nog meer gekocht, allemaal van 'het zal wel goed zijn' en nu stijgt mijn geld als een gek, desondanks ik immers al op -4000 inkomen sta
![]()
Dat kan niet. Je kunt ze wel (tijdelijk) ontzetten om truien te pakken. Dit doe je simpelweg door op dat icoontje te drukken in het schema hoe tevreden ze zijn met de spullen (als je op een huis klikt, zeg maar.)quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:20 schreef Moozzie het volgende:
Ik moet truien afgeven aan een gast maar me citizens jatten alle truien steeds. hoe kan ik zeggen dat ze er ten alle tijden 5 moeten laten liggen?
Bij mij wilt hij af en toe wel eens crashen als ik op 'Q' druk om een idle schip te selecteren. Maar verder nooit problemen gehad.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:15 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Alle problemen die jij omschrijft heb ik allemaal al een keer gehad. Bij mij is hij alleen nog nooit gecrasht door dat zandlopertje, hij is idd wel eens verdwenen
Vette screensquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Uit voorgaande topic.
Mijn stad ziet er nu wel goed uit.Heb best veel gold gespaard om straks alles soepel te laten lopen naar de patrcians. Ook heb ik ervoor gezorgd dat ik al voldoende koffie en koffiebonen in mijn storage heb. (wat uit het zuiden komt)
Stad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn lelijke supply eiland met een oerlelijk haven (vol met hemp en cider)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn pepereiland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn nomaden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oke dank je welquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:36 schreef Orealo het volgende:
[..]
Dat kan niet. Je kunt ze wel (tijdelijk) ontzetten om truien te pakken. Dit doe je simpelweg door op dat icoontje te drukken in het schema hoe tevreden ze zijn met de spullen (als je op een huis klikt, zeg maar.)
Dat werkt primaquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:24 schreef Jump het volgende:
Iemand een idee als je 1404 op dual screen kunt spelen? Ik kan me herinneren dat de developers bij 1701 elke dag een screenshot online gzet hadden van een tripple screen setup.
Character profiel --> Hall of Fame.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:42 schreef LockonStratos het volgende:
Ik heb nog geen enkele achievement gehad![]()
Hoe/Waar zie je dat?
dan moet je toch klonen? ik draai nu 1404 op m'n tv en op m'n laptop zit ik te FOK!en en te msnen. als ik hem kloon dan heb ik wel 1404 op beide schermen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:27 schreef Jump het volgende:
Hmm, als ik het start komt het nochtans gewoon op 1 scherm te staan
Ahquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:32 schreef Jump het volgende:
Ik wil gewoon de game volledig over twee schermen, niet klonen of half en half
Als je nview gebruikt moet je instellen dat het "span" is. Dan worden beide schermen gezien als 1 scherm.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:32 schreef Jump het volgende:
Ik wil gewoon de game volledig over twee schermen, niet klonen of half en half
Ati kaartje, dus geen nviewquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:41 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Als je nview gebruikt moet je instellen dat het "span" is. Dan worden beide schermen gezien als 1 scherm.
Dan zal anno1404 ook een resolutie van 2400 x 1024 openen
Upload je save game eens, ik wil wel eens zien hoe je aan -4000 geraaktquote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:51 schreef koffiegast het volgende:
Verder erg goeie tips over de attainnements! Boem cargo schiet omhoog en het traden kan pas echt beginnenIk heb nog meer gekocht, allemaal van 'het zal wel goed zijn' en nu stijgt mijn geld als een gek, desondanks ik immers al op -4000 inkomen sta
![]()
2500 noblemen geven echt enorm veel geld, hoe kun je dan toch zoveel in de min staan? Heb je heel veel schepen of enorm veel warehouses? Wat voor gebouwen maak je massaal aan?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:47 schreef koffiegast het volgende:
Heel simpel, heel veel gebouwen hebben en maar 1 echte eiland met inwoners (die orient tel ik niet mee, want dat is nog vrij weinig, maar in totaal met orient erbij: 11k mensen). Ik maak massaal gebouwen aan en corrigeer continu traderoutes zodat ik altijd stuff weg kan brengen naar de emperor/sultan. Inmiddels is dat -4000 alweer omlaag wat gegaan, denk doordat ik wat huizen geupgrade heb (heb nu meer dan 2500 noblemen). Mijn huidige probleem is dat ik nu toch echt die PC user kwijt moet zien raken aangezien ik continu moeite heb met papier/bier/brood vanwege een tekort aan rivieren. Wil ik genoeg stuff kunnen maken voor meer mensen moet ik dat toch echt aan gaan pakken. Ik zal ff kijken hoe ik mijn savegame upload.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat dit me heeft opgeleverd:
Hier een oude foto van hoe ik net 2 churchs had gebouwd (en een keep om te kijken wat het doet), merk op dat in de recentere pics aan de linker/rechterkant het nu volledig volgebouwd is:
Dan nog een leuke truuk van de PC die het op mij flikte:
Waar dat was was zeg maar als je de picture ziet van me cathedraal en dan rechts daarvan boomhakkers/open veld, daar was dat. Gewoon achterin me basis waar ik enkel 1 dock had
Als ik mijn stad wat verder netjes maak en de laatste wijk aanbouw zal ik recentere pics maken.
Leuk detail overigens als je het kunt zien: kijk naar mijn inkomen.
En dan hier de savegame (zojuist afgesloten) zodat je zelf rond kunt kijken (6.5MB!):
Koffiegasts debacle
[ Bericht 38% gewijzigd door koffiegast op 12-07-2009 14:15:56 ]
wtfquote:Op zondag 12 juli 2009 00:13 schreef koffiegast het volgende:
Hahaha dit is geweldig. Door al dat herbebouwen van eilanden upgrade ik wat teveel I guess en kost dat meer centjes. Verder had ik 20 legers ofzo, dus niet ongewoon dat eropeens -7000 inkomen stond. Op gegeven moment ging ik alweer naar de 0 en dacht, ach care ik ben toch de huisjes aan het upgrade en dan komt het geld wel binnen. Inmiddels heb ik al 3 eilanden veroverd van de PC en hij heeft nog maar 3 over. Verder liep ie smerig te doen met een castle midden in me hoofdeiland Oo. Anways ik had dus 3500 nobleman en ik liet nog ff tax low zodat mensen erin zouden komen. Opeens: "You lost the game due to financial problems". Wat? Ik had van 7 resources constant 520 vol desondanks ik elke 20-30 secs 2 schepen gebruik om ze te legen, bij wijze van spreke! Bovendien startte ik zojuist het laatste level voor de cathedral! Gelukkig niet al te lang geleden nog een savegame, dus ff cashen en snel upgrade van nobleman.
Owja en verder heb ik de achievement metropolis gehaald zonder ooit ook maar resources beschikbaar te stellen (omdat ik het door me schepen zelf liet doen)
![]()
Update:
ik laadde de laatste savegame en ik begin gelijk met: upgrade van handje vol patrcians naar noblemen, genoeg voor 3500. Vervolgens me hele leger verkocht en alle 3 keeps en overbodige torens/reparatietorens want die kan ik nog altijd ter plekke bouwen. Gevolg? van -7k naar -4800 en ik stijg als een gek in geld, na 5 mins alweer op de 50k.
Ziet er goed uit. Wat bedoel je precies met die rode eilanden dat ze niet meer gebruikt worden? Je hebt er wel nog dingen op staan, of zijn ze geheel autonoom? Ik heb alle bevolking op een eiland staan (dat hoofdeiland waar alles naartoe gaat) en een kleine 2500 nomads in het zuiden (zodat ik mosaic enzo heb) die zelf voor voedsel zorgen en klein beetje melk van ander eiland krijgen en carpet van me thuisbasis (dus letterlijk de silk+indigo wordt van zeer ver naar me hoofdeiland (rode lijn op mijn schema) gebracht, vervolgens wordt het daar omgezet in carpet en dat wordt dan weer weggebracht naar dat nomaden eiland (op mijn schemaplaatje: de door anno gemaakte lichtblauwe lijn).quote:Op zondag 12 juli 2009 10:28 schreef Orealo het volgende:
Zelf ben ik ook met een project bezig.. Ik wil het boeltje compleet self sufficient maken, zodat ik verder kan met de pc speler op zijn hielen te zitten en ook zijn eilanden te bevolken.
Dit is mijn plan:
één centraal eiland waar alle goederen worden opgeslagen. Op hetzelfde eiland wordt gemakshalve ook een groot deel van de goederen geproduceerd. Andere eilanden, die te klein zijn om te bevolken, zorgen voor de rest van de goederen en transporteren deze naar het hoofdeiland.
Vanaf het hoofdeiland worden de goederen (enkel goederen die geconsumeerd worden, anders loop je vast op een gegeven moment.) getransporteerd naar de bevolkingseilanden, op dit moment 2 stuks.
Schematisch:
Groen: Transport naar bevolkingseilanden
Blauw: Transport naar hoofdeiland
Rood: Eilanden die niet meer gebruikt hoeven te worden
[ afbeelding ]
Ik doe t ook zo, je bakker moet binnen de range van de molen staan en de molen in de range van de graan boerderij. Daarvoor kleuren ze groen als ze binnen bereik zijn.quote:Op maandag 13 juli 2009 01:07 schreef koffiegast het volgende:
[ afbeelding ]
van tweakers,
is dit wel uberhaupt mogelijk? Ik bedoel mijn indruk was dat je alles moest verbinden met een weg en zoiets als een vorm van linken (zoals in de picture) niet echt mogelijk is..
Wat verkoop je allemaal waardoor je met een negatief inkomen toch zo dik positief staat?quote:Op zondag 12 juli 2009 00:13 schreef koffiegast het volgende:
Gevolg? van -7k naar -4800 en ik stijg als een gek in geld, na 5 mins alweer op de 50k.
Alleen dingen die naar de marketplace moeten, moeten aan een weg. Die bakker haalt lopend zijn graan, dus hoeft dat niet aan de weg. Enkel de bakker moet aan een weg, het voedsel moet immers wel naar de markt.quote:Op maandag 13 juli 2009 01:07 schreef koffiegast het volgende:
[ afbeelding ]
van tweakers,
is dit wel uberhaupt mogelijk? Ik bedoel mijn indruk was dat je alles moest verbinden met een weg en zoiets als een vorm van linken (zoals in de picture) niet echt mogelijk is..
Dit is interessantquote:Op maandag 13 juli 2009 11:47 schreef Bart het volgende:
[..]
Alleen dingen die naar de marketplace moeten, moeten aan een weg. Die bakker haalt lopend zijn graan, dus hoeft dat niet aan de weg. Enkel de bakker moet aan een weg, het voedsel moet immers wel naar de markt.
Nou ja, dat zie je tochquote:Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Dit is interessant
Ik plaats mijn molen niet altijd naast het graan.
Dan neem ik aan dat het graan opgehaald wordt naar het pakhuis en dat de molenaar het waar uit het pakhuis haalt. ofniet?
Okequote:Op maandag 13 juli 2009 11:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, dat zie je toch
Het houdt wel je marktwagentje onnodig bezet. Het is dus veel efficiënter om die dingen naast elkaar te bouwen.
90 steen, 90 hout (soms meer via 2 boten), 30-40 tools, alle wapens/kannonnen, 10 brillen (gaat anders te hard), 25 koeien, 60 hides, 25 brood, 15 brine, 20 potash, 40 cider, 20 fish, alle mosaic, 8 koffie, 15 date, 20 melk, 15 carpet, 70 iron, etcetera. Verder nu ook op me hoofdeiland 4 items van nobleman beschikbaar gesteld, krijg ik zo nu en dan van de sultan 15000 in me laatje.quote:Op maandag 13 juli 2009 11:22 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Wat verkoop je allemaal waardoor je met een negatief inkomen toch zo dik positief staat?
Ik heb nog 1 eiland dat er ongeveer zo uit ziet, in ieder geval niet erg strak/orderlijk, maar die ga ik niet herbouwen omdat ik toch geen verbetering verwachtquote:Op maandag 13 juli 2009 12:45 schreef Ge4ce het volgende:
Wat ordelijk zeg, Koffiegast. Kom ik aan met mijn:
[ afbeelding ]
Zo ziet het er bij mij ook uitquote:Op maandag 13 juli 2009 12:45 schreef Ge4ce het volgende:
Wat ordelijk zeg, Koffiegast. Kom ik aan met mijn:
[ afbeelding ]
Als je een constante stroom heb van veel wood/steen, kun je het gewoon verkopen. Wat ik deed was gewoon bijna alles verkopen en wanneer ik het nodig had zette ik de trade gewoon wat lager, niet veel later zit je dan weer op megaveel hout/steen (zelfde met tools/glass)quote:Op maandag 13 juli 2009 13:20 schreef CantFazeMe het volgende:
900+ tools, 900+ steen 900+ wood.
Moet het allemaal zien te bewaren voor de nobleman tijdperk. Of zal ik het verkopen.
Ok, gelukt nu, wist niet dat die hemp plantages en de weavers hut zó dicht bij elkaar moestenquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb je binnen het bereik van je weaver die hemp plantage? of een warehouse?
Found itquote:Op maandag 13 juli 2009 14:21 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe kom ik het snelste aan meer citizens, meer peasant houses maken, toch?
Ik heb letterlijk nog 1t nodigquote:Op maandag 13 juli 2009 16:35 schreef Moozzie het volgende:
Te koop vragen in je haven?
Genoeg ascension rights? (en staan die op automatisch?), genoeg hout en tools om ze up te graden? Staat het tax level op zodat ze 'euphoric' zijn?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:40 schreef Moozzie het volgende:
Sommige peasants voldoen wel aan alle behoefte maar worden toch geen citicen. iemand enig idee waarom?
genoeg hout/tools en ze betalen het minste (die donker groene)quote:Op maandag 13 juli 2009 20:43 schreef Orealo het volgende:
[..]
Genoeg ascension rights? (en staan die op automatisch?), genoeg hout en tools om ze up te graden? Staat het tax level op zodat ze 'euphoric' zijn?
Ja die heb ik nu ook, gaan idd veel snellerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:06 schreef Moozzie het volgende:
Zo die kleine handels boten van de sandmannetjes zijn best relaxed. Vrij snelle bootjes en kosten maar 10 upkeepHet nadeel is alleen zijn hitpoints
Volgens mij blijf je altijd, van iedere klasse, een aantal huisjes houden. Het is niet zoals met de oude Anno's dat alles upgrade.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:56 schreef Moozzie het volgende:
[..]
genoeg hout/tools en ze betalen het minste (die donker groene)
Hout en tools op je boot zetten, boot naar een stand op een ander eiland brengen en dan zie je bovenin het 'scherm' van de boot (waar je ook kan zien wat er in je boot zit) een knop met 'nieuwe haven aanmaken' of iets dergelijksquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:55 schreef Inspi het volgende:
Dit is voor mij de het eerste spel wat ik in de "anno" reeks speel.
Maar hoe kan ik in vredesnaam op een ander eiland komen??? en daar een stad beginnen
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Speel trouwens in "scenario" mode
Alvast bedankt voor de hulp.
Misschien moet je steen inkopen bij de computer? Of misschien heb je niet eens steen nodig?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:57 schreef ScarFace- het volgende:
Niet actief aan het spelen, ik ben gebleven bij de 2e missie, op zoek naar een stone deposit deze is nergens te vinden.
Hele kaart afgezocht, alleen een copper deposit gevonden, in een eiland wat de computer in bezit heeft
Ik probeer een stonemason`s hut te bouwen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:18 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Misschien moet je steen inkopen bij de computer? Of misschien heb je niet eens steen nodig?
Volgens mij moest je eerst iets doen voor Brother Hilarius eer hij zichtbaar wordt op jouw eiland, maar dat weet ik niet meer helemaal 100% zeker.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:34 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik probeer een stonemason`s hut te bouwen.
Er zijn toch wel wat deposits te vinden, ook stone deposits, alleen deze vind ik niet terug op mijn eigen eilanden![]()
[ afbeelding ]
Stonemasons hut dus
Ok daar zal ik eens naar kijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Volgens mij moest je eerst iets doen voor Brother Hilarius eer hij zichtbaar wordt op jouw eiland, maar dat weet ik niet meer helemaal 100% zeker.
Je moet inderdaad eerst die abt naar Guy brengen, en dan word hij zichtbaar (naast de abdij).quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:49 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ok daar zal ik eens naar kijken.
Ik ben niet zo van de missies, een grondstof van de een naar de ander enzo..
Zo simpel, bedankt in ieder geval, nu alleen nog die spices laten groeien, om weer een populatie erbij te krijgenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:19 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Hout en tools op je boot zetten, boot naar een stand op een ander eiland brengen en dan zie je bovenin het 'scherm' van de boot (waar je ook kan zien wat er in je boot zit) een knop met 'nieuwe haven aanmaken' of iets dergelijks
dannn moet je natuurlijk eerst gebouwen van de orient kunnen maken he. Kan je dat al?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:03 schreef Inspi het volgende:
[..]
Zo simpel, bedankt in ieder geval, nu alleen nog die spices laten groeien, om weer een populatie erbij te krijgen
Heb zaden in het zuiden in en warehouse gedaan en "geplant" maar hoe kan ik ze nu oogsten?
Kan wel hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Je moet met dat bootje van de Orient een warehouse neer gooien, niet met je normale bootjes
Net zoals je een orientale warenhuis kan plaatsen op een noordelijk eiland.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Kan wel hoormet je normale boot
als je die gebouwen maar kan maken.
Gewoon goed rondkijken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:48 schreef cryotek het volgende:
Na wat continuous play toch maar ff aan de campaign begonnen
Kan alleen bij Chapter II de laatste 2 knights niet vinden, zit vast op 8/10....iemand een idee?
Dat zou ik ook graag weten ja... Op zich heb ik mezelf af en toe wel eens verbaasd, als ik het voor elkaar kreeg alles dicht bij elkaar te proppen, maar het wordt bij mij zo langzamerhand ook steeds meer een chaos...quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:21 schreef Lamzak_ het volgende:
Wat is de tactiek achter de farms zo netjes bij elkaar hebben, dat ze zo min mogelijk ruimte gebruiken?, ik kom daadwerkelijk ruimte tekort door mijn mega-chaos
truuk is zo effectief naast elkaar te doen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:21 schreef Lamzak_ het volgende:
Wat is de tactiek achter de farms zo netjes bij elkaar hebben, dat ze zo min mogelijk ruimte gebruiken?, ik kom daadwerkelijk ruimte tekort door mijn mega-chaos
Jeezus.quote:Op woensdag 15 juli 2009 02:43 schreef koffiegast het volgende:
-knip-
Plaatje ter aangeving:
[ afbeelding ]
Zie linkerkant.
-knip-
Gewoon laten zien! Ik heb ook een redelijk chaotische indeling maar het werkt eveneens!quote:Op woensdag 15 juli 2009 03:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Jeezus.
Ik zal screenshots van mijn eilanden maar even achterwege laten.Op zich heb ik het op mijn chaotische wijze ook wel werkend gekregen, maar jouw manier is uiteindelijk stukken praktischer inderdaad. Ik ga op een gegeven moment geheid problemen krijgen...
Thanks voor de tips en de screenie.![]()
Nee dat niet heb hem wel in de bouw lijst staan, doe handel met die gast, heb het eiland naast hem: "nou leert hij mij beter kennen" doe quests voor hem.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dannn moet je natuurlijk eerst gebouwen van de orient kunnen maken he. Kan je dat al?
Naarmate je meer noblemen/envoys hebt, krijgen ze extra behoeften. Zo is er ook nog een vierde soort kledij, marsepein, parfum en dergelijke dat er bij komt.quote:
Als je op je marketplace klikt, zieje dat er boven de Noblemen een mooi randje staat (kantelen zoals op kasteel). Noblemen en envoys zijn de hoogste.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:37 schreef Omniej het volgende:
In mijn stad zitten (uit m'n hoofd) iets van 1500 noblemen geloof ik, en ik heb ze allemaal 100% tevreden gekregen. Alleen m'n broodproductie komt af en toe nog eens een procentje lager, maar dat komt dus ook wel goed. Heb nu alleen geen idee hoe ik het voor elkaar krijg die noblemen te upgraden naar de volgende klasse.
Waarom kan ik alles van peasant tot patrician upgraden, maar noblemen niet?Ook al zijn ze dus 100% tevreden...
Edit: Er IS toch nog wel een klasse hoger?
Spice verbouwen in het zuiden en naar je eiland transporteren.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:49 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe krijg ik precies particians, alleen door meer peasant houses te maken?
En dat is dus ook het probleem wat ik heb, kan geen spices verbouwen. Heb wel zaadjes gekocht, en in dat warehouse liggen(zuiden). Maar krijg geen recht om zijn huisjes te mogen bouwen, dus kan ik geen Spice verbouwen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:57 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Spice verbouwen in het zuiden en naar je eiland transporteren.
Dan moet je eerst vriendjes worden bij die grootvizier van de sultan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:58 schreef Inspi het volgende:
[..]
En dat is dus ook het probleem wat ik heb, kan geen spices verbouwen. Heb wel zaadjes gekocht, en in dat warehouse liggen(zuiden). Maar krijg geen recht om zijn huisjes te mogen bouwen, dus kan ik geen Spice verbouwen.
Ah, thanks.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:46 schreef Jump het volgende:
[..]
Naarmate je meer noblemen/envoys hebt, krijgen ze extra behoeften. Zo is er ook nog een vierde soort kledij, marsepein, parfum en dergelijke dat er bij komt.
[..]
Als je op je marketplace klikt, zieje dat er boven de Noblemen een mooi randje staat (kantelen zoals op kasteel). Noblemen en envoys zijn de hoogste.
Kwestie van automatische upgrades uitschakelen denk ik?quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:58 schreef Armageddon het volgende:
Als de particians in je dorp trekken moet je ook rekening houden dat je stone voorraad er flink doorheen gaat, kwam ik gisteren achter.
Bij de dude in het noorden die gift kopen voor 50 honor, en die naar de dude in het zuiden brengen. Krijg je een mooi schipje met supplies voor je nieuwe settlement kado.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:58 schreef Inspi het volgende:
[..]
En dat is dus ook het probleem wat ik heb, kan geen spices verbouwen. Heb wel zaadjes gekocht, en in dat warehouse liggen(zuiden). Maar krijg geen recht om zijn huisjes te mogen bouwen, dus kan ik geen Spice verbouwen.
That's it.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:00 schreef LockonStratos het volgende:
Ok, dus dan is het aan te raden een extra stonemason en toolmaker gedoe te maken?
En dus spice naar guelphdon halen, that's it?
(Zie nl. nog geen ''metertje' met 0 particians oid...)
Das ook een optie.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Kwestie van automatische upgrades uitschakelen denk ik?
Ik upgrade alle huizen handmatig... Kun je het mooi in de hand houden.
3. Ze nemen op de punten waar je bezig bent met bouwen, je tools, hout of steen voor je neus weg.quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:47 schreef koffiegast het volgende:
Ik heb automatisch upgrade uitzetten om 2 redenen:
1. er kan opeens heel veel meer vereist worden en dat verwacht je dan niet, waardoor je economie achteruit holt
2. ze upgrade zowat op de meest willekeurige plaatsen terwijl jij een mooie opstelling had voorgenomen.
Kijk dat is een reactie waar ik wat aan heb, het is gelukt bedankt!quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:25 schreef Caspian het volgende:
[..]
Bij de dude in het noorden die gift kopen voor 50 honor, en die naar de dude in het zuiden brengen. Krijg je een mooi schipje met supplies voor je nieuwe settlement kado.
Je hoeft die zaden trouwens niet te kopen, je moet gewoon een eiland vinden dat spice en dadels verbouwt. Dadels voor je nomads (dat is hun voedsel, ze eten geen vis) en spice voor je eiland in het noorden.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:27 schreef Moozzie het volgende:
Zooo dat is best lullig tegen over de rest dude
Heh, natuurlijkquote:
F1 en dan kun je met de pijltjes en de muis bewegen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:22 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Hoe krijg je deze screenshots voor elkaar?
Thx.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:25 schreef Jegorex het volgende:
[..]
F1 en dan kun je met de pijltjes en de muis bewegen.
Hey daar heb ik ook soms last van!quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:28 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Thx.![]()
Heb m'n crash-to-desktop probleem opgelost door van DirectX 10 naar DirectX 9 te gaan. Nog geen problemen gehad.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:33 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Hey daar heb ik ook soms last van!
Hoe switch je naar DirectX9?
Nou ja enige wat ik hoor als reactie van toepassing; Dat ik ik vriendjes moest worden met the orient.quote:
Tering wat een eiland...quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:58 schreef Jump het volgende:
Mijn eilandje van de Oriental:
[ afbeelding ]
Dit is dezelfde moskee als bovenstaande screenshot
[ afbeelding ]
De moskee staat er hier juist niet op, bovenaan in het midden.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:55 schreef Etcetera het volgende:
Tweakers heeft een review over Anno 1404http://tweakers.net/reviews/1318/1/anno-1404-pagina-1.html Vind hun cijfer wel mager, ik had een 8 of een 8,5 gegeven.
Met de eerste 2 ben ik het volledig mee eens (het 3e punt boeit me niet)quote:- Geen multiplayer
- Gevoel van invloed hebben valt weg in campagne
- Advies slaat plank soms mis
Het is wel een stuk makkelijker voor de campange's als je dit spel voor het eerst speelt en je zou in campagne 1 een fout maken met de basisopbouw heb je later in de campanges een groot probleem om alles nog draaiend te krijgen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:16 schreef Moozzie het volgende:
Dat "gevoel van invloed hebben valt weg in campagne" had ik ook.
In missie 3 of 4 had ik iets leuks opgesteld. Nah dan had je um opeens gehaald en ga je op ongeveer dezelfde map verder maar had men wel een nieuwe opstelling voor me klaar liggen ipv dat ik verder kon waar ik gebleven was met bouwen. Daardoor stopte ik met de campagne
Voor mij was dat ook de reden waarom ik met de campagne gestopt ben ja. Hoofdstuk 5 heb ik nog wel gehaald, maar daarna ben ik verder gegaan met continuous games. 't Is best wel frustrerend als je je best doet iets moois op te bouwen, en de hele handel in het volgende hoofdstuk gewoon weer gewist wordt. Na twee hoofdstukken weet je dat natuurlijk al wel, dus doe je ook niet meer je best een mooie stad op te bouwen, maar zo snel mogelijk door de objectives heen rushen vind ik dan weer niet bij een game als Anno passen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:16 schreef Moozzie het volgende:
Dat "gevoel van invloed hebben valt weg in campagne" had ik ook.
In missie 3 of 4 had ik iets leuks opgesteld. Nah dan had je um opeens gehaald en ga je op ongeveer dezelfde map verder maar had men wel een nieuwe opstelling voor me klaar liggen ipv dat ik verder kon waar ik gebleven was met bouwen. Daardoor stopte ik met de campagne
Bij mij gebeurt het soms als ik alt-tab. En aangezien ik vaak alt-tabquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:31 schreef Omniej het volgende:
Dan moeten we dit topic maar 'ns even snel volspammen.
Anno 1404 is bij mij vandaag voor het eerst gecrasht trouwens. Was denk ik net iets van 20-25 minuten aan 't spelen, dus nog geen autosave gehad. Op het moment dat ik (via het kleine kaartje) naar de andere kant van de map switchte omdat daar een boot van me aangevallen werd, kwam er zo'n laadzandlopertje in beeld en hij bleeeeeeef maar laden. Heb de game toen toch maar moeten Ctrl-Alt-Deleten...
Wel balen als je net een hoop vooruitgang hebt geboekt.
Hmm, alt-tab gaat bij mij juist wel erg goed in Anno 1404. Als een van de weinige games, zelfs.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:35 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Bij mij gebeurt het soms als ik alt-tab. En aangezien ik vaak alt-tab
Klopt ja.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:21 schreef Chrishop het volgende:
Begin zo maar opnieuw, zit stabiel op de 100.000 gold maar heb een andere taktiek voor ogen nu ik weet hoe die opriental meuk werkt. Leuk spel waar je zo 3-4 uur achter zit voordat je het doorhebt.
Je ziet dan ook niet dat hij crasht (geen melding of geluid ofzo)quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hmm, alt-tab gaat bij mij juist wel erg goed in Anno 1404. Als een van de weinige games, zelfs.
Helemaal mee eens. Tijd vliegt inderdaad om en die meldingen wijzen me daar goed opquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Klopt ja.
Kreeg op een gegeven moment een warning dat ik al 2 uur aan het spelen was. Dat vond ik nog wel meevallen, maar als op een gegeven moment de 4 uur warning in beeld komt, wordt het toch tijd even te stoppen.
Vind 't overigens wel erg goed dat ze die meldingen ingebouwd hebben... Juist omdat de tijd zo snel gaat tijdens dit spel.
Same here. Supersoepel en snel. Zelfs beter dan oudere games.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:06 schreef Omniej het volgende:
[..]
Hmm, alt-tab gaat bij mij juist wel erg goed in Anno 1404. Als een van de weinige games, zelfs.
Die eerste heb ik ook al had, er ontbreekt wel een getalletjequote:Op donderdag 16 juli 2009 19:51 schreef Jegorex het volgende:
Dune![]()
[ link | afbeelding ]
wtf, al 24 uur gespeeld?
[ link | afbeelding ]
De bouw van mijn super kerk
[ link | afbeelding ]
Mijn vissers
[ link | afbeelding ]
De afbeeldingen zijn weer klikbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:51 schreef Jegorex het volgende:
wtf, al 24 uur gespeeld?
[ link | afbeelding ]
Jammer!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 07:19 schreef Orealo het volgende:
Ik heb de official prima guide. Handig naslagwerk, maar veel nieuws staat er niet in.
Gewoon doorspelen, je krijgt ze vanzelfquote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:42 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe haal ik nou achievements
coole screenies btw
Inderdaad, zoveel extra staat er niet echt in. Uitleg van alle huisjes en grondstoffen, een overzicht van alle achievements en dergelijke. Ik zal deze avond eens een pdf printer installerenquote:
Haha het bleek helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Volgens mij moest je eerst iets doen voor Brother Hilarius eer hij zichtbaar wordt op jouw eiland, maar dat weet ik niet meer helemaal 100% zeker.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | [img]http://www.movies-games.be/uploads/images/3010.jpg[/img] Anno 1404 is een simulatie en real-time strategy computerspel ontwikkeld door Related Designs en Ubisoft. Het is uitgegeven door Ubisoft. De game engine is ontwikkeld door Blue Byte. Het spel werd in Europa gelanceerd op 25 juni 2009. Het is het vervolg op Anno 1701 en het vierde deel uit de Anno serie. Het spel speelt zich niet af in de Nieuwe Wereld zoals voorgaande delen maar in het Midden-Oosten. De opzet van het spel is vergelijkbaar met de voorgaande delen: de speler sticht nederzettingen op eilanden en tracht deze te laten bloeien door grondstoffen te verhandelen en te verdedigen in tijden van oorlog. De eilanden zijn groter dan in voorgaande delen en realistischer van vorm. De huizen van de inwoners.... [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Anno_1404] [meer][/url] [b]Delen:[/b] [url=http://forum.fok.nl/topic/1261916/1/50]Deel 1 [/url] [b]Save Games[/b] [quoteOp vrijdag 10 juli 2009 21:49 schreef ElmarO het volgende: Heb dit op GoT gelezen: Een tip voor de mensen die hun schijf willen gaan leegmaken en de savegames willen bewaren/savegames willen overzetten naar een andere computer: De savegames staan in Mijn documenten\Anno 1404\Savegames. Maar de savegames zijn gekoppeld aan je spelprofiel, dus die moet je ook mee kopiëren als je de savegames wilt gebruiken (anders kan je ze ook wel gebruiken, maar geen achievement halen enzo.). Het profiel staat in %APPDATA%\Ubisoft\Anno1404\Profiles. Die kan je gewoon mee kopiëren naar dezelfde map op een andere computer.[/quote] [b]Handige links:[/b] [url=http://www.anno1404-rechner.de/]Anno 1404 Warenrechner[/url] Wat heb je nodig om wat te bouwen en te onderhouden? (in opbouw) [url=http://www.nu.nl/games/2031463/review-anno-1404.html]Nu.nl Review[/url] [b]Vaste gamers:[/b] [img]http://i127.photobucket.com/albums/p123/surveillance-fiets/866qwky.gif[/img][img=60,60]http://i160.photobucket.com/albums/t200/ArminVanBuren/PhotoFunia-275297c.gif[/img][img]http://i.fokzine.net/usericons/240358/wijn-rood%20(1).jpg[/img][img]http://i.fokzine.net/usericons/86282/sneeuw.gif[/img[img]http://i.fokzine.net/usericons/258066/Naamloos-1.jpg[/img][img]http://i.fokzine.net/usericons/65252/woosh.png[/img][img]http://phphulp.nl/userfiles/3860.gif[/img][img]http://i.fokzine.net/usericons/69211/monster2avatar.jpg[/img][img]http://games.fok.nl/showpic/1188591786.5147.gif[/img] [img]http://i.fokzine.net/usericons/83660/cute.png[/img][img]http://i.fokzine.net/usericons/164445/syb_katewalker.gif[/img][img=60,60]http://i27.tinypic.com/1z3mejq.jpg[/img][img]http://forum.fok.nl/usericons/93304/Orealo.gif[/img][img]http://i14.photobucket.com/albums/a350/Selafyn/Stratos1.gif?t=1239362795[/img][img]http://i.fokzine.net/usericons/78638/nyc.gif[/img][img]http://i.fokzine.net/usericons/86282/sneeuw.gif[/img] Game on! |
Je hebt maar een beperkt aantal sloten voor boten, wat afhankelijk is van je bevolkingsgrootte. Hoe groter je bevolking, hoe meer schepen je mag hebben.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:07 schreef Kreator het volgende:
Iemand een idee wat ik daar nog mis om een klein warship te maken?.
*verslaafd*
[ afbeelding ]
De tijd vliegt idd als je dit speeltquote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:47 schreef Kreator het volgende:
Verslavend spelletje. Ben bezig met die campaign...heb er nu 3 of 4 gehad. Gaat wel veel tijd inzitten..
...omdat jij persé alles op verschillende eilandjes wil....quote:Op zondag 19 juli 2009 02:25 schreef Omniej het volgende:
Hoe vaak ik m'n Flagship al niet handmatig bij heb moeten laten springen om m'n grondstoffen en producten heen en weer te slepen....
Inderdaad..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:47 schreef Kreator het volgende:
Verslavend spelletje....heb er nu 3 of 4 gehad. Gaat wel veel tijd inzitten..
Ja, omdat ik geen ruimte over heb om m'n stad te laten groeien, als ik al m'n productie op mijn hoofdeiland heb.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
...omdat jij persé alles op verschillende eilandjes wil....
Pak de vorige? Je hebt tog meerdere savegames?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:27 schreef ElmarO het volgende:
Wil ik net saven nadat de tweede fase van de kathedraal is voltooid, crashed het spel zomaar naar mijn desktop. Nu is m'n savegame corrupt.![]()
zitten waarschijnlijk in je pakhuis en die klik je dan aan zodat ze naar je schip gaan en die vaar je dan naar de locatie en dan zegt die dude vanzelf did you come for blablabla ofzo en dan druk je op YESSS en klaaar.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:21 schreef Tism het volgende:
Op een gegeven moment krijg je de quest om iemand op te pikken in je stad "The fugitive bride" ofzo, of "3 knights" die je dan ergens naar toe moet brengen, hoe doe ik dat?..
Dat zijn blauw omrande poppetjes die in je stad lopen. Je moet ze allemaal aanklikken. Dan zitten ze in je pak huis, kun je ze op een schip laden en vervoeren.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:21 schreef Tism het volgende:
Op een gegeven moment krijg je de quest om iemand op te pikken in je stad "The fugitive bride" ofzo, of "3 knights" die je dan ergens naar toe moet brengen, hoe doe ik dat?..
Er zit niemand in mijn pakhuis voor zover ik dat kan zien (2de tab toch in het inventaris venster?)..quote:Op zondag 19 juli 2009 15:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zitten waarschijnlijk in je pakhuis en die klik je dan aan zodat ze naar je schip gaan en die vaar je dan naar de locatie en dan zegt die dude vanzelf did you come for blablabla ofzo en dan druk je op YESSS en klaaar.
oh oke! Dat had ik nog niet gezien..quote:Op zondag 19 juli 2009 15:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat zijn blauw omrande poppetjes die in je stad lopen. Je moet ze allemaal aanklikken. Dan zitten ze in je pak huis, kun je ze op een schip laden en vervoeren.
Helaas niet. Ach, maar opnieuw begonnen en heb in zo'n 2 uur alweer meer dan 700 patricians. Tevens kan ik nu gelijk mijn productie beter verdelen. Aangezien ik dezelfde map gebruik, weet ik precies welk eiland ik waarvoor wil hebben. Toch nog iets positiefs.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:10 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Pak de vorige? Je hebt tog meerdere savegames?
Dat doe ik dus ook, de eerste keer pakte ik het eiland om een leuke haven op te maken, tweede keer was het gewoon een goede optie met wat mogelijkheden dichtbij, en nu dus weer, al was het eiland een kwartslag gedraaid. Zat een beetje over het eiland te bewegen en toen viel het me opeens opquote:In continuous game...moet je ook andere settings selecteren dan "start met een warehouse". Als je gewoon enkel bootje doet mag je zelf kiezen waar je gaat zitten..
Punt is, het is compleet random. En veel meer random maken zou zijn alsof je een artiest elke stukje van een eiland laat ontwerpen. Er is egt meer variatie dan men realiseert.quote:Op maandag 20 juli 2009 04:10 schreef Omniej het volgende:
Wel slecht eigenlijk... Je zou toch denken dat het niet zo ingewikkeld is om die eilanden gewoon volledig random te genereren, in plaats van telkens dezelfde voorgebakken eilanden te gebruiken.
113, en 630 citizens.. en 300 nomadsquote:Op maandag 20 juli 2009 15:10 schreef Etcetera het volgende:
Misschien heb je te weinig peasants?
Yep, join the club.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:57 schreef Clairvaux het volgende:
Bij toeval op dit topic gestuit. Waanzinnige foto's.
Heb lange tijd Anno 1701 helemaal grijs gespeeld.
Een van de weinige spellen die ik echt leuk vind.
Ik wist niet eens dat er een nieuwe versie op de markt was.![]()
Na het lezen van dit topic toch maar zo snel mogelijk gaan aanschaffen.
Hier begrijpen mensen het tenminste als je zegt dat je 4- of 6 uur of zelfs langer aaneen met dit spel
bezig bent.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |