abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:54:42 #1
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70824604
OP met dank aan Orealo

Anno 1404 is een simulatie en real-time strategy computerspel ontwikkeld door Related Designs en Ubisoft. Het is uitgegeven door Ubisoft. De game engine is ontwikkeld door Blue Byte. Het spel werd in Europa gelanceerd op 25 juni 2009. Het is het vervolg op Anno 1701 en het vierde deel uit de Anno serie. Het spel speelt zich niet af in de Nieuwe Wereld zoals voorgaande delen maar in het Midden-Oosten.

De opzet van het spel is vergelijkbaar met de voorgaande delen: de speler sticht nederzettingen op eilanden en tracht deze te laten bloeien door grondstoffen te verhandelen en te verdedigen in tijden van oorlog. De eilanden zijn groter dan in voorgaande delen en realistischer van vorm. De huizen van de inwoners.... [meer]

Delen:
Deel 1

Handige links:
Anno 1404 Warenrechner Wat heb je nodig om wat te bouwen en te onderhouden? (in opbouw)
Nu.nl Review

Save games
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:49 schreef ElmarO het volgende:

Heb dit op GoT gelezen:

Een tip voor de mensen die hun schijf willen gaan leegmaken en de savegames willen bewaren/savegames willen overzetten naar een andere computer:
De savegames staan in Mijn documenten\Anno 1404\Savegames. Maar de savegames zijn gekoppeld aan je spelprofiel, dus die moet je ook mee kopiëren als je de savegames wilt gebruiken (anders kan je ze ook wel gebruiken, maar geen achievement halen enzo.). Het profiel staat in %APPDATA%\Ubisoft\Anno1404\Profiles. Die kan je gewoon mee kopiëren naar dezelfde map op een andere computer.

Vaste gamers:

Game on!

[ Bericht 68% gewijzigd door CantFazeMe op 11-07-2009 00:38:30 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_70824706
Ook hier doen we weer vrolijk mee!
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
  PR/Manusje van alles donderdag 9 juli 2009 @ 20:03:53 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_70824952
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:11:09 #4
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70825187
Uit voorgaande topic.

Mijn stad ziet er nu wel goed uit. Heb best veel gold gespaard om straks alles soepel te laten lopen naar de patrcians. Ook heb ik ervoor gezorgd dat ik al voldoende koffie en koffiebonen in mijn storage heb. (wat uit het zuiden komt)

Stad

Mijn lelijke supply eiland met een oerlelijk haven (vol met hemp en cider)

Mijn pepereiland

Mijn nomaden

█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_70825432
Zo gaat goed met jou zover ben ik nog niet.
Hoeveel playtime heb je er nu op zitten?
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:19:12 #6
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70825493
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:17 schreef LockonStratos het volgende:
Zo gaat goed met jou zover ben ik nog niet.
Hoeveel playtime heb je er nu op zitten?
Geen idee. Waar kun je dat zien?

Wel aardig wat uren. 15~ uur ongeveer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:22:44 #7
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70825617
TVP!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:29:51 #8
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_70825897
Toffe foto's zeg! Ziet er goed uit allemaal!
pi_70826393
Waarom knippert nu bij mij het icoontje van demolish mode?
pi_70826509
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:35 schreef Ge4ce het volgende:
Ik kom net achter dat er maar 8 campagne levels zijn, waarvan dus VIII de laatste is. En ben erachter gekomen dat ik 17 uur heb gespeeld al. Je kunt van alles zien en 'unlocken' in je profiel. Zeker de moeite waard om een kijkje in te nemen. Heb zelf nu 5/20 medals, 5/206 achievements, 3/53 bonus content (sky blue+zon+1tje perongelijk).

Leuke uitdaging om alles te unlocken.

Als iemand 'De Gold Ship' weet te vinden. Spoil het!
Ik heb een achievement voor het spel 250 keer pauzeren.
pi_70827137
Campagne level VIII --> Building The Base.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:46 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik heb een achievement voor het spel 250 keer pauzeren.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_70827213
Nice stad CantFazeMe. 353k goud damn. Ik begon aan een builder scenario (deed eerst elector). Hele tijd +400 inkomen gestaan, vervolgens toch wat wezen uitbreiden, sta nu weer negatief desondanks dat iedereen happy is Oo. Het is echt vreselijk om telkens rond de nul te hangen want je wilt telkens proberen het te solven, maar dat gaat erg moeizaam
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:21:18 #13
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70827952
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef koffiegast het volgende:
Nice stad CantFazeMe. 353k goud damn. Ik begon aan een builder scenario (deed eerst elector). Hele tijd +400 inkomen gestaan, vervolgens toch wat wezen uitbreiden, sta nu weer negatief desondanks dat iedereen happy is Oo. Het is echt vreselijk om telkens rond de nul te hangen want je wilt telkens proberen het te solven, maar dat gaat erg moeizaam
Herkenbaar. Anders verhoog je de belasting en bouw je meer steden. Dan zet je later alles weer terug.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_70828076
Hmmmn mn Weavers hut maakt geen linen
Hoe krijg ik mn hemp daar? (volgens mn market building heb ik 14t)
pi_70828252
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:24 schreef LockonStratos het volgende:
Correct me if I'm wrong (ik krijg het spel hopelijk morgen of anders begin volgende week, hopelijk dat laatste niet), maar gewoon dicht bij een plantage zetten. Of anders een connectie leggen met zo'n marktgebouwtje. Als het goed is gaat een mannetje dan uit de markt de hemp halen.
pi_70828330
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:29 schreef DjNivek het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong (ik krijg het spel hopelijk morgen of anders begin volgende week, hopelijk dat laatste niet), maar gewoon dicht bij een plantage zetten. Of anders een connectie leggen met zo'n marktgebouwtje. Als het goed is gaat een mannetje dan uit de markt de hemp halen.
Ja klopt, maar hij brengt het alleen naar de market (en daar blijft het)
  PR/Manusje van alles donderdag 9 juli 2009 @ 21:34:14 #17
Toezicht is gezond!
pi_70828437
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:24 schreef LockonStratos het volgende:
Heb je binnen het bereik van je weaver die hemp plantage? of een warehouse?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:43:54 #18
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70828781
Je moe de weavers in de buurt van hempplantages neerzetten en een marketbuilding, ze worden dan groen. Als het vol is moet je ff 15t warehouses maken aan de kust.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  Lieve Belg donderdag 9 juli 2009 @ 21:54:19 #19
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70829174
Waarom staat mijn icoontje niet in de OP?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg donderdag 9 juli 2009 @ 21:55:53 #20
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70829240
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:11 schreef CantFazeMe het volgende:

Mijn pepereiland
[ afbeelding ]
Als je zelf die productievelden legt kan je vééééél plaats uitsparen hoor
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:13:03 #21
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70829883
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:55 schreef Jump het volgende:

[..]

Als je zelf die productievelden legt kan je vééééél plaats uitsparen hoor
Hoe doe ik dat dan? Als ik ze zelf wil leggen dan past er net 1tje bij ik kan namelijk niet 10 naast elkaar leggen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  Lieve Belg donderdag 9 juli 2009 @ 22:22:29 #22
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70830263
Cider kan je bijvoorbeeld zo leggen: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0098.jpg
En Dades zo: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0099.jpg

qCider heeft maar vier velden nodig, dus twee aan ene kant, er een achter en de ander aan de andere kant. Daar kan je dan nog een veld van een plantage ernaast leggen.

Als je je gebouwtje gebouwd hebt, klik niet op de gieter, maar het kleine knopje met het hekken er op. Als je het veld wilt draaien, indrukken en wat bewegen met de muis tot het goed ligt.
pi_70830483
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:22 schreef Jump het volgende:
Cider kan je bijvoorbeeld zo leggen: http://images.internix.be/files/Anno%201404/screenshot0098.jpg

qCider heeft maar vier velden nodig, dus twee aan ene kant, er een achter en de ander aan de andere kant. Daar kan je dan nog een veld van een plantage ernaast leggen.

Als je je gebouwtje gebouwd hebt, klik niet op de gieter, maar het kleine knopje met het hekken er op. Als je het veld wilt draaien, indrukken en wat bewegen met de muis tot het goed ligt.
Ik meen ergens gelezen te hebben (vorige topic?) dat je ook op < en > kan drukken om gebouwen/velden te draaien? Misschien wat makkelijker dan met de muis wat te bewegen
Die velden zien er iig nice uit, ff onthouden voor als ik em heb
pi_70831366
Campagne uitgespeeld op easy! Leuk om te doen~!
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:51:30 #25
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70831508
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:22 schreef Jump het volgende:

Waaaaa!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_70831689
Weet iemand hoe ik een handels route kan instellen?
pi_70831727
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:55 schreef Moozzie het volgende:
Weet iemand hoe ik een handels route kan instellen?
Onder je map zit een tandwieletje. (Of iets vergelijkbaars.)

--> Create trading route (naam)
--> Choose City (Je kunt meerdere cities, uiteraard.
--> Goederen kiezen. (Aantal kun je kiezen door erop te klikken --> Of zelfs omzetten van inladen =/= uitladen)
--> Boot kiezen.

Als het goed is gaat hij dan vanzelf al. Indien niet, kijk dan bij je schipje rechts onder. Pauze knop aanklikken.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:51 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Waaaaa!
Niets van aantrekken! Wat je hebt gedaan is veel natuurlijker en realistischer! Het is geen spelletje ofzo!

(Thanks voor de tip Jump. )
pi_70832486
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:56 schreef Ge4ce het volgende:

[..]

Onder je map zit een tandwieletje. (Of iets vergelijkbaars.)

--> Create trading route (naam)
--> Choose City (Je kunt meerdere cities, uiteraard.
--> Goederen kiezen. (Aantal kun je kiezen door erop te klikken --> Of zelfs omzetten van inladen =/= uitladen)
--> Boot kiezen.

Als het goed is gaat hij dan vanzelf al. Indien niet, kijk dan bij je schipje rechts onder. Pauze knop aanklikken.
[..]

Niets van aantrekken! Wat je hebt gedaan is veel natuurlijker en realistischer! Het is geen spelletje ofzo!

(Thanks voor de tip Jump. )
Thanks het werkt
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2009 @ 01:24:48 #29
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70835711
Terugvinddinges

Vraagje, kunnen de achievements in spoilers? Vind het wel leuk om zelf dingen uit te vinden
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_70836974
Nou weer druk wezen spelen. Zelfs toen ik dacht laat ik stoppen morgen moet ik vroeg weg dus beter wen ik er ff aan weer. En vervolgens ga ik nog ff checken wat ik moet verbeteren enzo

Wat betreft die Cider plaatjes, ja dat wil ik ook proberen, ik heb alleen beetje de indruk dat ze wel zo geplaatst zijn, maar dat ze niet die bereik eigenlijk hebben? Ik bedoel, als ik de velden in me kop toewijs aan de huisjes denk ik dat er een paar teveel liggen en elders te weinig. Wellicht morgen maar proberen.

Met de builder campaign gaat het stukken beter al zeg ik het zelf, hele tijd positief gestaan en nu pas weer een moment van -1k income, maar dat boeit niet want ik heb een teveel aan zo'n 10 grondstoffen die ik met 3(!) handelroutes over een kort stukje heen en weer laat varen door large cargo ships, waar ik inmiddels wel 10 van heb. Waar ik me aan erger is de stomme piraat die ik toevallig keer ben tegengekomen en nu continu lame acties voert door mijn wateren, als oplossing heb ik 3 groepjes van twee small warships om het pirateneiland gelegd. Elke keer gaat ie makkelijk dood, maar het is vreselijk irritant gewoon, iemand idee om hem uit te roeien? Hetzelfde geld voor die PC user die 3 handige eilanden claimde in begin en ik nu maar doodleuk op zijn eiland moet gaan bouwen hem wil ik ook uit de weg, iemand enig idee hoe je precies war speelt? (Korte uitleg ofzo?, ik heb enkel continuous game gespeeld..)
pi_70837007
Heb het nog "even" gespeeld vanavond.

"je hebt 2 uur gespeeld, neem een pauze"
niet veel later: "je hebt 4 uur gespeeld neem nu een pauze"
Toen werd het eigenlijk al wel tijd om te stoppen, maar niet veel later kreeg ik opeens de melding dat ik al 6 uur gespeeld had
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_70837085
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 04:29 schreef koffiegast het volgende:
[...]
Hetzelfde geld voor die PC user die 3 handige eilanden claimde in begin en ik nu maar doodleuk op zijn eiland moet gaan bouwen hem wil ik ook uit de weg, iemand enig idee hoe je precies war speelt? (Korte uitleg ofzo?, ik heb enkel continuous game gespeeld..)
- Wapens maken (Gevechts kampen maken uit je kasteel --> Verplaatsen via bootjes. )
- Zwaarwapentuig maken (Torens. De tribuchet is ook uit het kasteel)
- Levenspaketten (Provision house --> Kampen gezond te houden.)
Je hebt ook allerlei handige andere dingetjes zoas diggers en bombers. (Muren te slopen, en infiltratie of iets. Heb het nog niet gebruikt in continuous.)

Verder is het eigenlijk niet zo heel veel aan, het kost alleen wat om het te onderhouden/maken.
  PR/Manusje van alles vrijdag 10 juli 2009 @ 07:54:41 #33
Toezicht is gezond!
pi_70837364
Heb zelf nu 10 uur gespeeld. Maar ik ga weer opnieuw beginnen zit nu tegen de noblemen aan. En m'n stad is zo fucked up dat het toch niet goed gaat straks dus dan maar weer opnieuw
pi_70837741
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:43 schreef CantFazeMe het volgende:
Je moe de weavers in de buurt van hempplantages neerzetten en een marketbuilding, ze worden dan groen. Als het vol is moet je ff 15t warehouses maken aan de kust.
Uhm, hij valt er net buiten, kan dit het zijn?
Dan bouw ik hem er wel pal naast... Het probleem is dat de weavers hut naast mn hemp velden ligt maar net buiten het bereik van de market place. En als bijv. mn wood vol is moet ik mn warehouse upgraden?
Thanks
pi_70839070
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 08:36 schreef LockonStratos het volgende:

[..]

En als bijv. mn wood vol is moet ik mn warehouse upgraden?
Thanks
Je warenhuis en die storehouses kun je ruimte maken.
pi_70839782
Zo dit topic is flink opgeschoten, ik heb zelf nog niet echt tijd gehad om te spelen. Ik heb een paar avondjes gespeeld maar ben ook 5x opnieuw begonnen. Een goede layout vinden voor een winstgevende stad vind ik in deze versie veel lastiger dan in 1701
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:14:55 #37
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70840036
tvp
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:59:21 #38
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70841517
Sorry was een paar users vergeten. (Jump ) Laat het weten als je er ook op wil. De meeste heb ik al toegevoegd.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_70848531
Een linkje naar de scenario, Elector.
Net voordat ik wat Furs verkocht voor de beslissende 150k goudstukken: Hiero

Ik moet zeggen dat het wel heel wat efficiënter zou kunnen, maar ach. Was mijn eerste free game.
pi_70848645
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:22 schreef Ge4ce het volgende:
Een linkje naar de scenario, Elector.
Net voordat ik wat Furs verkocht voor de beslissende 150k goudstukken: Hiero

Ik moet zeggen dat het wel heel wat efficiënter zou kunnen, maar ach. Was mijn eerste free game.
Ga je straten betegelen
Mooi stadje trouwens
pi_70848771
Jouw gebouwen op je sub eiland zijn niet eens met elkaar verbonden lol
pi_70848790
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:25 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Ga je straten betegelen
Mooi stadje trouwens
Kost steen en geld! Heb ik haast nooit gehad vanwege upgrade van mijn huizen en mijn ancient warenhuis.

Ancient Warenhuis is tof.
pi_70848839
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:31 schreef Ge4ce het volgende:

[..]

Kost steen en geld! Heb ik haast nooit gehad vanwege upgrade van mijn huizen en mijn ancient warenhuis.

Ancient Warenhuis is tof.
Heeft gesteende straten nog een voordeel trouwens?
Lopen de mannetjes dan sneller ofzo?
pi_70849049
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:32 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Heeft gesteende straten nog een voordeel trouwens?
Lopen de mannetjes dan sneller ofzo?
!!! Doen dus bij fabrieken die ver van je pakhuizen staan!
pi_70851054
Of als je stuk of 30 bedrijfjes hebt staan die continu geleegd moeten worden. Heb nu 3 pakhuizen volledig geupgrade staan naast: 9 visserijen, 4 smitte, paar tanneries, etc. met 'snelwegen' en al. Desondanks ik negatief sta stijgt me geld met 2k per 30secs
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:00:53 #46
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70857511
Meh, ik had 500.000 gespaard en toen ging ik naar de patricians, blijkt dus dat ik te weinig bier en speciale kleding had waardoor me geld stagneerde naar 350.000.

Ik heb ook meer grond nodig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_70858289
Hehe

ik ben gewoon geleidelijk doorgegaan. Patricians deed ik paar huizen zodat ik al nieuwe stuff kon gaan bouwen. Toen patricians beetje aardig liep paar noblemen gedaan, weer nieuwe gebouwen. Nu ben ik geleidelijk patricians aan het uitbreiden en vervolgens noblemen. Verder gaan alle grondstoffen gevallen naar andere eilanden. Ik had alleen gehoopt dat ik een tarwe+weat eiland extra ter beschikking had (zit beetje vast aan de bier verkrijgbaarheid). Het enige eiland dat ik had is, bestwel volgebouwd en dat is ook het enige eiland tot mijn beschikking met rivieren . Inmiddels gaat het verder vrijgoed, door wat meer noblemen te namen kwam ik opeens op -600 inkomst, terwijl ik immers met 4 large ships goederen massaal naar emperor/sultan breng. Waarvan 1 niet lang geleden is gesloopt door paar piraten schepen :/ , terwijl ik al hele tijd amper schepen had gebouwd en al me touw had verkocht dus dat wordt sparen en gelijk large warships aanschaffen. Ik kan absoluut niet ontevreden verder zijn over het geld dat ik binnenkrijg, desondanks ik dat schip verloor dat constant 40 mosaic, 40 spices, 40 carpets naar sultan brengt krijg ik nog zoveel inkomsten dat ik het niet kwijtkan. Ik zit nu al op de 140k en het groeit echt sneller en sneller.

Ik zit alleen beetje met de vraag hoe ik effectiefst die PCuser kan wegkrijgen uit de landen, het is echt een doorn in de oog.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:11:53 #48
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_70859781
Missie 4 in single player campaign super spelletje
Enschede, onze stad! ons domein!
  Lieve Belg vrijdag 10 juli 2009 @ 20:15:56 #49
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70859898
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 04:29 schreef koffiegast het volgende:

Wat betreft die Cider plaatjes, ja dat wil ik ook proberen, ik heb alleen beetje de indruk dat ze wel zo geplaatst zijn, maar dat ze niet die bereik eigenlijk hebben? Ik bedoel, als ik de velden in me kop toewijs aan de huisjes denk ik dat er een paar teveel liggen en elders te weinig. Wellicht morgen maar proberen.
Gewoon zo plaatsen:

Cider (hier heb de de twee velden linksboven wel anders gelegd aangezien ik niet anders kon, riviertje vlak buiten de screenshot:

Dades:
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:26:39 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70860248
Ik heb hem eindelijk binnen .

Ik verwacht ook snel bij de vaste posters te staan .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_70860557
En Jump, heb je al een setup gevonden voor kruiden? 2 bij 3 velden keer 8x?

@Fir3fly: Als iets niet duidelijk is. Vraag maar raak!
  Lieve Belg vrijdag 10 juli 2009 @ 20:41:51 #52
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70860681
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:37 schreef Ge4ce het volgende:
En Jump, heb je al een setup gevonden voor kruiden? 2 bij 3 velden keer 8x?

Kruiden als in spices?
pi_70860799
Wheat+ dat andere spul = Bier .
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:47:37 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70860852
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:37 schreef Ge4ce het volgende:
Zal ik doen, maar ik heb alle Anno spellen tot op heden grijs gespeeld dus ik denk dat ik voorlopig wel even op m'n eigen ervaring kan teren .
  Lieve Belg vrijdag 10 juli 2009 @ 20:48:29 #55
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70860877
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:46 schreef Ge4ce het volgende:
Wheat+ dat andere spul = Bier .
Jah, daar heb ik ergens wel een compact veldje van liggen, straks eens screenshot maken
pi_70861267
@Jump heb je voor andere ook al wat ideeen? Ik heb zelf wat geprobeerd met druiven en wheat, maar moet zeggen nog niet zo tevree te zijn. Verder gaat het hier als een tierelier, al begonnen aan de monument cathedraal en nu aan de slag met copper needs. Inmiddels 10 warships, en 30 gewone schepen
  Lieve Belg vrijdag 10 juli 2009 @ 21:24:04 #57
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70861790
Ik zal eens proberen om van zoveel mogelijk grondstoffen de compactste versie te maken
pi_70862511
Heb dit op GoT gelezen:
quote:
Een tip voor de mensen die hun schijf willen gaan leegmaken en de savegames willen bewaren/savegames willen overzetten naar een andere computer:
De savegames staan in Mijn documenten\Anno 1404\Savegames. Maar de savegames zijn gekoppeld aan je spelprofiel, dus die moet je ook mee kopiëren als je de savegames wilt gebruiken (anders kan je ze ook wel gebruiken, maar geen achievement halen enzo.). Het profiel staat in %APPDATA%\Ubisoft\Anno1404\Profiles. Die kan je gewoon mee kopiëren naar dezelfde map op een andere computer.
Is misschien ook wel handig voor in de OP.
pi_70863862
Heb een award gekregen voor 10 uur op medium zoom level spelen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:40:38 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70864013
Er zitten Achievements in het spel ?
pi_70864062
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:40 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij hebben de achievements geen invloed op het spel zelf.
Je hoeft dus niet te proberen ze allemaal te krijgen als je gewoon wil spelen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:43:54 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70864128
Alsnog, ik heb een vreselijke hekel aan achievements in games sinds ze in WoW geïntroduceerd zijn.
  Lieve Belg vrijdag 10 juli 2009 @ 22:53:24 #63
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70864397
Altijd tof als je de andere zijn vloot kan upgraden, dan komen ze meer kopen

pi_70865937
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
Alsnog, ik heb een vreselijke hekel aan achievements in games sinds ze in WoW geïntroduceerd zijn.
Ze zijn in ieder geval niet vooraf bekend en totaal geen onderdeel van de game, behalve ha grappig factor. Dingen als 'je hebt 100.000 gold aan water uitgegeven'. Iemand nog tips omdat water gedoe automatisch te laten gaan ofzo, ik word er tureluur van
  Lieve Belg vrijdag 10 juli 2009 @ 23:53:41 #65
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70866060
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:49 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ze zijn in ieder geval niet vooraf bekend en totaal geen onderdeel van de game, behalve ha grappig factor. Dingen als 'je hebt 100.000 gold aan water uitgegeven'. Iemand nog tips omdat water gedoe automatisch te laten gaan ofzo, ik word er tureluur van

Deze drie attainments nemen:

Het kost je wel wat Honour, en voor de laatste moet je ook een bepaald aantal Envoys hebben (niet zeker). Maar een kleine Noria heeft hierna 2500 water ipv 500
pi_70866298
Mmh kdenk dat ik wat van de game skip in de vlugheid alles goed door te laten stromen

Wat pics van me herorganisering ennuh verder als je goed kijkt zie je me hoeveelheid geld supersnel daalt

pi_70866400
Ga ook even spelen binnenkort .

Anno 1701 echt kapotgespeeld, goed was dat .
Amen.
pi_70866459
Het lijkt erop dat mijn probleem uit het vorige topic heb opgelost door Anno 1404 uit te voeren als administrator. Heb nog niet uitgebreid getest, maar het leek net even te werken.

Beetje suffe oplossing .
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_70867328
Hebben meer mensen er last van dat je op sommige momenten opeens een zandlopertje krijgt? Meestal duurt dat 2-3 secs en dan gebeurt als ik snel van screen wissel ofzo. Zojuist was het opeens 30 secs en bleef doorgaan, kon verder niks dus maar pc gereset. Heb verder 2 momenten gehad dat de game opeens verdween, zonder dat ie error ofzo gaf. Nou gaat me PC nog wel mee, andere spellen geen last gehad, maar misschien door de mega hoeveelheid stuff die ik heb dat ie het daar moeilijk mee heeft?

Verder erg goeie tips over de attainnements! Boem cargo schiet omhoog en het traden kan pas echt beginnen Ik heb nog meer gekocht, allemaal van 'het zal wel goed zijn' en nu stijgt mijn geld als een gek, desondanks ik immers al op -4000 inkomen sta
  Redactie Frontpage zaterdag 11 juli 2009 @ 03:28:00 #70
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70869665
Achievement:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kreeg ik om 03:19u
With four other people
And aliens
pi_70870056
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:02 schreef koffiegast het volgende:
Mmh kdenk dat ik wat van de game skip in de vlugheid alles goed door te laten stromen

Wat pics van me herorganisering ennuh verder als je goed kijkt zie je me hoeveelheid geld supersnel daalt

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet niet of het helpt, maar goederen van eiland naar eiland loodsen (Pieren uiteraard.) en zo naar je stad eiland te traden kan misschien tijd schelen? Het spel met Elector heb ik dat gedaan, en werkte prima. Ik had naast de normale trade route ook een 'Lollersquare'-genaamd schip, die langs drie eilanden ging als back-up. (Zijn trade route is vierkant. )
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:07 schreef Jivis het volgende:
Ga ook even spelen binnenkort .

Anno 1701 echt kapotgespeeld, goed was dat .
Hey Jildert.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 03:28 schreef Etcetera het volgende:
Achievement:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vet.
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 juli 2009 @ 10:33:35 #72
Toezicht is gezond!
pi_70871231
quote:
Achievement:
SPOILER
pi_70871272
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:35 schreef Jegorex het volgende:
Heb een award gekregen voor 10 uur op medium zoom level spelen
Die kreeg ik gisteren ook.
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 22:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ja, maar echt invloed hebben ze niet. Ben zelf ook niet zo'n fan van Achievements, maar deze zijn wel geinig.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:51 schreef koffiegast het volgende:
Hebben meer mensen er last van dat je op sommige momenten opeens een zandlopertje krijgt? Meestal duurt dat 2-3 secs en dan gebeurt als ik snel van screen wissel ofzo. Zojuist was het opeens 30 secs en bleef doorgaan, kon verder niks dus maar pc gereset. Heb verder 2 momenten gehad dat de game opeens verdween, zonder dat ie error ofzo gaf. Nou gaat me PC nog wel mee, andere spellen geen last gehad, maar misschien door de mega hoeveelheid stuff die ik heb dat ie het daar moeilijk mee heeft?
Wat jij beschijft heb ik ook al een keer gehad. Dat zomaar naar de desktop knallen heeft hij gelukkig nog maar één keer gedaan, dus hopen dat het daarbij blijft. En dat zandlopertje heb ik af en toe. Niet echt iets heel spannends.
quote:
Achievement:
SPOILER
pi_70871334
Ik heb nog geen enkele achievement gehad
Hoe/Waar zie je dat?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:15:09 #75
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_70871746
quote:

Verder erg goeie tips over de attainnements! Boem cargo schiet omhoog en het traden kan pas echt beginnen Ik heb nog meer gekocht, allemaal van 'het zal wel goed zijn' en nu stijgt mijn geld als een gek, desondanks ik immers al op -4000 inkomen sta
Alle problemen die jij omschrijft heb ik allemaal al een keer gehad. Bij mij is hij alleen nog nooit gecrasht door dat zandlopertje, hij is idd wel eens verdwenen
pi_70871823
Ik moet truien afgeven aan een gast maar me citizens jatten alle truien steeds. hoe kan ik zeggen dat ze er ten alle tijden 5 moeten laten liggen?
  zaterdag 11 juli 2009 @ 12:36:18 #77
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_70873258
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:20 schreef Moozzie het volgende:
Ik moet truien afgeven aan een gast maar me citizens jatten alle truien steeds. hoe kan ik zeggen dat ze er ten alle tijden 5 moeten laten liggen?
Dat kan niet. Je kunt ze wel (tijdelijk) ontzetten om truien te pakken. Dit doe je simpelweg door op dat icoontje te drukken in het schema hoe tevreden ze zijn met de spullen (als je op een huis klikt, zeg maar.)
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:15 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Alle problemen die jij omschrijft heb ik allemaal al een keer gehad. Bij mij is hij alleen nog nooit gecrasht door dat zandlopertje, hij is idd wel eens verdwenen
Bij mij wilt hij af en toe wel eens crashen als ik op 'Q' druk om een idle schip te selecteren. Maar verder nooit problemen gehad.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:09:13 #78
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_70874100
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:11 schreef CantFazeMe het volgende:
Uit voorgaande topic.

Mijn stad ziet er nu wel goed uit. Heb best veel gold gespaard om straks alles soepel te laten lopen naar de patrcians. Ook heb ik ervoor gezorgd dat ik al voldoende koffie en koffiebonen in mijn storage heb. (wat uit het zuiden komt)

Stad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn lelijke supply eiland met een oerlelijk haven (vol met hemp en cider)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn pepereiland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn nomaden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vette screens
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_70874195
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 12:36 schreef Orealo het volgende:

[..]

Dat kan niet. Je kunt ze wel (tijdelijk) ontzetten om truien te pakken. Dit doe je simpelweg door op dat icoontje te drukken in het schema hoe tevreden ze zijn met de spullen (als je op een huis klikt, zeg maar.)
Oke dank je wel
  Lieve Belg zaterdag 11 juli 2009 @ 13:21:49 #80
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70874429
Of je kan er meer maken Want als je steeds zonder zit, wilt zeggen dat ze meestal net iets te weinig hebben.
  Lieve Belg zaterdag 11 juli 2009 @ 13:24:33 #81
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70874494
Iemand een idee als je 1404 op dual screen kunt spelen? Ik kan me herinneren dat de developers bij 1701 elke dag een screenshot online gzet hadden van een tripple screen setup.
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 juli 2009 @ 13:27:12 #82
Toezicht is gezond!
pi_70874549
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:24 schreef Jump het volgende:
Iemand een idee als je 1404 op dual screen kunt spelen? Ik kan me herinneren dat de developers bij 1701 elke dag een screenshot online gzet hadden van een tripple screen setup.
Dat werkt prima

windowed ook
  Lieve Belg zaterdag 11 juli 2009 @ 13:27:48 #83
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70874564
Hmm, als ik het start komt het nochtans gewoon op 1 scherm te staan
pi_70874627
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 10:42 schreef LockonStratos het volgende:
Ik heb nog geen enkele achievement gehad
Hoe/Waar zie je dat?
Character profiel --> Hall of Fame.
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 juli 2009 @ 13:31:48 #85
Toezicht is gezond!
pi_70874651
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:27 schreef Jump het volgende:
Hmm, als ik het start komt het nochtans gewoon op 1 scherm te staan
dan moet je toch klonen? ik draai nu 1404 op m'n tv en op m'n laptop zit ik te FOK!en en te msnen. als ik hem kloon dan heb ik wel 1404 op beide schermen. of half kan ook, deel op tv en een deel op m'n laptop
  Lieve Belg zaterdag 11 juli 2009 @ 13:32:52 #86
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70874672
Ik wil gewoon de game volledig over twee schermen, niet klonen of half en half
  PR/Manusje van alles zaterdag 11 juli 2009 @ 13:36:17 #87
Toezicht is gezond!
pi_70874742
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:32 schreef Jump het volgende:
Ah

even testen of het mij lukt
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:41:38 #88
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_70874852
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:32 schreef Jump het volgende:
Als je nview gebruikt moet je instellen dat het "span" is. Dan worden beide schermen gezien als 1 scherm.
Dan zal anno1404 ook een resolutie van 2400 x 1024 openen
  Lieve Belg zaterdag 11 juli 2009 @ 13:44:11 #89
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70874922
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:41 schreef Lamzak_ het volgende:

[..]

Als je nview gebruikt moet je instellen dat het "span" is. Dan worden beide schermen gezien als 1 scherm.
Dan zal anno1404 ook een resolutie van 2400 x 1024 openen
Ati kaartje, dus geen nview
  Redactie Frontpage zaterdag 11 juli 2009 @ 15:17:38 #90
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70876913
Heeft iemand het Elector/Electress scenario al gedaan Ik ben op zoek naar een gastje voor de sarif, maar ik kan 'm niet vinden. Zit die in Goldford of kijk ik gewoon niet goed?
With four other people
And aliens
  Lieve Belg zaterdag 11 juli 2009 @ 15:23:38 #91
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70877036
Zo, twee kathedralen aan het bouwen Ik denk dat ik straks wel extra tools ga mogen maken
pi_70877301
Jeuj, net eindelijk binnen gekregen. Nu aan het installeren en zo maar eens kijken of ik een leuke stad op kan zetten

Edit:
Nog niet zo impressive als wat ik hiet gezien heb, maar het is een beginnetje:

Alle behoeften wordt aan voldaan, en m'n inkomen is +550

[ Bericht 23% gewijzigd door DjNivek op 11-07-2009 18:08:19 ]
  Lieve Belg zaterdag 11 juli 2009 @ 18:18:25 #93
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_70881607
quote:

Upload je save game eens, ik wil wel eens zien hoe je aan -4000 geraakt
pi_70882250
Heel simpel, heel veel gebouwen hebben en maar 1 echte eiland met inwoners (die orient tel ik niet mee, want dat is nog vrij weinig, maar in totaal met orient erbij: 11k mensen). Ik maak massaal gebouwen aan en corrigeer continu traderoutes zodat ik altijd stuff weg kan brengen naar de emperor/sultan. Inmiddels is dat -4000 alweer omlaag wat gegaan, denk doordat ik wat huizen geupgrade heb (heb nu meer dan 2500 noblemen). Mijn huidige probleem is dat ik nu toch echt die PC user kwijt moet zien raken aangezien ik continu moeite heb met papier/bier/brood vanwege een tekort aan rivieren. Wil ik genoeg stuff kunnen maken voor meer mensen moet ik dat toch echt aan gaan pakken. Ik zal ff kijken hoe ik mijn savegame upload.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:38:48 #95
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_70883685
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:47 schreef koffiegast het volgende:
Heel simpel, heel veel gebouwen hebben en maar 1 echte eiland met inwoners (die orient tel ik niet mee, want dat is nog vrij weinig, maar in totaal met orient erbij: 11k mensen). Ik maak massaal gebouwen aan en corrigeer continu traderoutes zodat ik altijd stuff weg kan brengen naar de emperor/sultan. Inmiddels is dat -4000 alweer omlaag wat gegaan, denk doordat ik wat huizen geupgrade heb (heb nu meer dan 2500 noblemen). Mijn huidige probleem is dat ik nu toch echt die PC user kwijt moet zien raken aangezien ik continu moeite heb met papier/bier/brood vanwege een tekort aan rivieren. Wil ik genoeg stuff kunnen maken voor meer mensen moet ik dat toch echt aan gaan pakken. Ik zal ff kijken hoe ik mijn savegame upload.
2500 noblemen geven echt enorm veel geld, hoe kun je dan toch zoveel in de min staan? Heb je heel veel schepen of enorm veel warehouses? Wat voor gebouwen maak je massaal aan?

Volgens mij heb ik sinds ik noblemen kreeg niet meer in de min gestaan.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 21:01:10 #96
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_70885994
Tijd om een ander deel van het spel te ontdekken - gevechten.

Ik wil een eiland overnemen van een medespeler. Dit eiland ligt heel centraal en kan perfect als een inwonerseiland fungeren.

Mijn aanvalsvloot:

En ondanks dat ik nu nog vrede met hem heb, begon hij wel gelijk met het treffen van voorzorgsmaatregelen, toen mijn vloot voor z'n haven lag.

pi_70887393
de pc user belemmerde mijn groei teveel, dus heb ik het offensief geopend.

eerst nog stond de helft van de eiland vol met zijn shit. Toen ik met 1 ding aankwam zitten, kwam ie al snel met 4 kleine camps. Mijn reactie? Ik bouw 3 keeps en overrun zijn reet. Inmiddels ligt het eiland bijna vol met mais en ga ik me volledig op dat eiland storten van brine (5 mines), brood en vlees. Het andere eiland dat nu nog brood produceert gaat enkel nog bier verzorgen.

Inmiddels sta ik in de -5000 en ik begin het toch te voelen nu. Eerst stond ik heel stabiel tussen -2500 en -4000 en op 150K gold, nu is dat al snel naar 90K gold gelopen. Ik ga dus snel proberen noblemen te krijgen en tegelijkertijd mijn silk+indigo eiland herbouwen om zo de arabs tevree te houden. Tegelijkertijd vecht ik nog gevechten met de pc op 3 eilanden, bereid ik me voor om zijn hoofdeiland te enteren en zorg ik ook nog voor blokkades van zijn schepen met mijn warships. Kortom ik zit vol adrelanine het spel te bespelen.
pi_70887862
Wat screens van mijn stadje. Is niet echt veel bijzonders, maar goed.

pi_70888383
Ik vind dit juist zo fijn om relaxed te spelen, zonder vijanden en al die shit. Gewoon lekker huisjes en dingen bouwen, heerlijk!
  zondag 12 juli 2009 @ 00:13:58 #100
69211 koffiegast
langzinnig
pi_70891025
Hahaha dit is geweldig. Door al dat herbebouwen van eilanden upgrade ik wat teveel I guess en kost dat meer centjes. Verder had ik 20 legers ofzo, dus niet ongewoon dat eropeens -7000 inkomen stond. Op gegeven moment ging ik alweer naar de 0 en dacht, ach care ik ben toch de huisjes aan het upgrade en dan komt het geld wel binnen. Inmiddels heb ik al 3 eilanden veroverd van de PC en hij heeft nog maar 3 over. Verder liep ie smerig te doen met een castle midden in me hoofdeiland Oo. Anways ik had dus 3500 nobleman en ik liet nog ff tax low zodat mensen erin zouden komen. Opeens: "You lost the game due to financial problems". Wat? Ik had van 7 resources constant 520 vol desondanks ik elke 20-30 secs 2 schepen gebruik om ze te legen, bij wijze van spreke! Bovendien startte ik zojuist het laatste level voor de cathedral! Gelukkig niet al te lang geleden nog een savegame, dus ff cashen en snel upgrade van nobleman.

Owja en verder heb ik de achievement metropolis gehaald zonder ooit ook maar resources beschikbaar te stellen (omdat ik het door me schepen zelf liet doen )

Update:
ik laadde de laatste savegame en ik begin gelijk met: upgrade van handje vol patrcians naar noblemen, genoeg voor 3500. Vervolgens me hele leger verkocht en alle 3 keeps en overbodige torens/reparatietorens want die kan ik nog altijd ter plekke bouwen. Gevolg? van -7k naar -4800 en ik stijg als een gek in geld, na 5 mins alweer op de 50k.

[ Bericht 15% gewijzigd door koffiegast op 12-07-2009 00:34:39 ]
  zondag 12 juli 2009 @ 01:59:54 #101
197253 Wriggles
Dr. Horrible!
pi_70892723
Echt een vet spel!

Tot nu toe alleen nog maar campaign gedaan.
Morgen maar eens continuous play doen!
"The world is a mess and I just need to rule it!"
  zondag 12 juli 2009 @ 02:43:16 #102
69211 koffiegast
langzinnig
pi_70893153
Heb wat stuff gecleaned en onnodige shit weggehaald. Sta nu op een goeie -3k a -4k negatief inkomen, geld blijft verder vrij stabiel. Ik zit alleen met het probleem dat ik maar weinig salt aanmaak desondanks ik denk ik 12 brine mines heb , althans het aantal fur pakjes is beetje tegenvallend. En dan te bedenken dat ik maar 490 envoys heb (moet ik nog veel tijd/geld investeren denk ik, alleen al hun hele economie gaat veel kosten). Inmiddels op de 4320 nobleman, de cathedraal is af en nu de laatste gedeelte van het eiland vol zetten met huizen (zo'n 3 cider/coal staan er nog)

Update:
soms lijkt het serieus random hoe/wat wordt aangemaakt. Zeike ze over dat er weinig wijn is, dus ik check: grapes 260, barrels: 80. En mij kennende heb ik er stuk of 6 in de werkplaats gepleurd dus dat kan het niet zijn?

Ik zal wel screenie laten zien van wat ik de marktplaats noem:

Elders op het eiland heb ik nog zo'n 6 workshops, maar dit is zo'n beetje alles. Inmiddels is het volledig betegeld en volledig bebouwd.

In totaal kent dit hoofd land 4 voornamelijke plekken voor bepaalde routes waar ze kunnen aanleggen, inclusief piers in totaal 13 plekken (7 piers en 6 van die mastergevaldingen) (was eerst 16, maar dat was iets teveel van het goede). Hier de 'kleine drukke' haven waar continu 5 boten aangelegd liggen (voor 6 verschillende handelroutes):

Ter illustratie hoe druk het is:

Hiervan hebben lange routes 3 a 4 kleine boten en belangrijke routes waar massaal wordt ingeslagen of meer dan 3 producten grote vrachtschepen, 1 of 2 grote schepen enzo.

Omdat niet alle routes even duidelijk zijn hier ff 'schematisch' ingekleurd

Voor mensen die geinteresseerd zijn in wat allemaal wordt verhandeld op de routes:
SPOILER
Wat dit me heeft opgeleverd:

Hier een oude foto van hoe ik net 2 churchs had gebouwd (en een keep om te kijken wat het doet), merk op dat in de recentere pics aan de linker/rechterkant het nu volledig volgebouwd is:

Dan nog een leuke truuk van de PC die het op mij flikte:

Waar dat was was zeg maar als je de picture ziet van me cathedraal en dan rechts daarvan boomhakkers/open veld, daar was dat. Gewoon achterin me basis waar ik enkel 1 dock had

Als ik mijn stad wat verder netjes maak en de laatste wijk aanbouw zal ik recentere pics maken.

Leuk detail overigens als je het kunt zien: kijk naar mijn inkomen.
En dan hier de savegame (zojuist afgesloten) zodat je zelf rond kunt kijken (6.5MB!):
Koffiegasts debacle

[ Bericht 38% gewijzigd door koffiegast op 12-07-2009 14:15:56 ]
  zondag 12 juli 2009 @ 10:07:31 #103
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_70894790
Toffe screens, koffiegast. Ziet er allemaal vrij goed geregeld uit! Ik denk dat je wel weer in een positief inkomen hebt zodra je klaar bent met veroveren en je schepen, keeps e.d. kunt verkopen, of ben je dat niet van plan?
  zondag 12 juli 2009 @ 10:28:38 #104
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_70895000
Zelf ben ik ook met een project bezig.. Ik wil het boeltje compleet self sufficient maken, zodat ik verder kan met de pc speler op zijn hielen te zitten en ook zijn eilanden te bevolken.

Dit is mijn plan:

één centraal eiland waar alle goederen worden opgeslagen. Op hetzelfde eiland wordt gemakshalve ook een groot deel van de goederen geproduceerd. Andere eilanden, die te klein zijn om te bevolken, zorgen voor de rest van de goederen en transporteren deze naar het hoofdeiland.

Vanaf het hoofdeiland worden de goederen (enkel goederen die geconsumeerd worden, anders loop je vast op een gegeven moment.) getransporteerd naar de bevolkingseilanden, op dit moment 2 stuks.

Schematisch:

Groen: Transport naar bevolkingseilanden
Blauw: Transport naar hoofdeiland
Rood: Eilanden die niet meer gebruikt hoeven te worden

zondag 12 juli 2009 @ 10:33:26 #105
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70895047
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:13 schreef koffiegast het volgende:
Hahaha dit is geweldig. Door al dat herbebouwen van eilanden upgrade ik wat teveel I guess en kost dat meer centjes. Verder had ik 20 legers ofzo, dus niet ongewoon dat eropeens -7000 inkomen stond. Op gegeven moment ging ik alweer naar de 0 en dacht, ach care ik ben toch de huisjes aan het upgrade en dan komt het geld wel binnen. Inmiddels heb ik al 3 eilanden veroverd van de PC en hij heeft nog maar 3 over. Verder liep ie smerig te doen met een castle midden in me hoofdeiland Oo. Anways ik had dus 3500 nobleman en ik liet nog ff tax low zodat mensen erin zouden komen. Opeens: "You lost the game due to financial problems". Wat? Ik had van 7 resources constant 520 vol desondanks ik elke 20-30 secs 2 schepen gebruik om ze te legen, bij wijze van spreke! Bovendien startte ik zojuist het laatste level voor de cathedral! Gelukkig niet al te lang geleden nog een savegame, dus ff cashen en snel upgrade van nobleman.

Owja en verder heb ik de achievement metropolis gehaald zonder ooit ook maar resources beschikbaar te stellen (omdat ik het door me schepen zelf liet doen )

Update:
ik laadde de laatste savegame en ik begin gelijk met: upgrade van handje vol patrcians naar noblemen, genoeg voor 3500. Vervolgens me hele leger verkocht en alle 3 keeps en overbodige torens/reparatietorens want die kan ik nog altijd ter plekke bouwen. Gevolg? van -7k naar -4800 en ik stijg als een gek in geld, na 5 mins alweer op de 50k.
wtf
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_70896944
Mooie reportage Koffiegast.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:27:44 #107
69211 koffiegast
langzinnig
pi_70900458
quote:
Op zondag 12 juli 2009 10:28 schreef Orealo het volgende:
Zelf ben ik ook met een project bezig.. Ik wil het boeltje compleet self sufficient maken, zodat ik verder kan met de pc speler op zijn hielen te zitten en ook zijn eilanden te bevolken.

Dit is mijn plan:

één centraal eiland waar alle goederen worden opgeslagen. Op hetzelfde eiland wordt gemakshalve ook een groot deel van de goederen geproduceerd. Andere eilanden, die te klein zijn om te bevolken, zorgen voor de rest van de goederen en transporteren deze naar het hoofdeiland.

Vanaf het hoofdeiland worden de goederen (enkel goederen die geconsumeerd worden, anders loop je vast op een gegeven moment.) getransporteerd naar de bevolkingseilanden, op dit moment 2 stuks.

Schematisch:

Groen: Transport naar bevolkingseilanden
Blauw: Transport naar hoofdeiland
Rood: Eilanden die niet meer gebruikt hoeven te worden

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit. Wat bedoel je precies met die rode eilanden dat ze niet meer gebruikt worden? Je hebt er wel nog dingen op staan, of zijn ze geheel autonoom? Ik heb alle bevolking op een eiland staan (dat hoofdeiland waar alles naartoe gaat) en een kleine 2500 nomads in het zuiden (zodat ik mosaic enzo heb) die zelf voor voedsel zorgen en klein beetje melk van ander eiland krijgen en carpet van me thuisbasis (dus letterlijk de silk+indigo wordt van zeer ver naar me hoofdeiland (rode lijn op mijn schema) gebracht, vervolgens wordt het daar omgezet in carpet en dat wordt dan weer weggebracht naar dat nomaden eiland (op mijn schemaplaatje: de door anno gemaakte lichtblauwe lijn).

Toekomstplannen voor mij:
- mijn eiland volledig bestraten + de laatste ruimte (waar dat gevecht met de castle plaatsvond) volledig met huizen zetten.
- naar 5000 noblemen gaan
- nomads upgraden wellicht
- het noordelijke land van de Computer veroveren voor meer bier+brine
- het zuidelijke land van de Computer veroveren om daar nomads neer te zetten
- Rivieren op het silk+indigo+copper+gold eiland (rode lijn) gebruiken voor furs, nog ff zien hoe ik zout/hides aan ga leveren, mogelijk gewoon een extra eiland (het Computereiland lijkt daar ideaal voor).
- Zwarte/donkerrode eiland geval verder volbouwen met iets nog nader te bepalen.
- Piraten verslaan (heb nu 4 large warships en 8 kleine warships, verspreid over de wereld met pursue mode, zodat als de Computer zijn bootjes voorbij komen kapot gaan, zodoende kan ik hem mogelijk uithongeren (als de Computer ook een realistische voedselketen moet hebben).
  zondag 12 juli 2009 @ 15:12:21 #108
133369 Jivis
Critikut
pi_70901779
Net een tijdje gespeeld en ik kreeg gelijk weer die oude vibe die ik ook al met 1701 had. Heerlijk verslavend spel .

Speel trouwens altijd gewoon continuous play, lekker op m'n gemak wat opbouwen. Scenario's vind ik niks aan bij dit soort games.

Draai het trouwens op Windows 7 en hij loopt niet echt lekker vind ik . Zou wel moeten omdat een game als The Sims 3 ook op hoge settings prima loopt. Iemand wellicht tips hiervoor?
Amen.
  zondag 12 juli 2009 @ 23:03:26 #109
69211 koffiegast
langzinnig
pi_70917548
Vandaag maar naar de 5000 nobleman gegaan en scenario uitgespeeld.

Met nog wat slag en stote (foutje in de keten wat een dilemma opleverde in de goods) lukte het me om de laatste 17 huizen up te graden naar nobleman.

Wat screens:

Gold Master Builder Award gekregen ofzo. Op het einde door alles op even-tempered te zetten kwam ik op een inkomen van, jawel, +605 (20.063 totale populatie). Ik eindigde verder met 365K in de kassa en een income over de laatste uren tussen de -2000 en -4800 (zware tijden).
  PR/Manusje van alles zondag 12 juli 2009 @ 23:07:16 #110
Toezicht is gezond!
pi_70917718
hoe krijg je die speciale screenshot mode?
  Redactie Frontpage zondag 12 juli 2009 @ 23:18:39 #111
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_70918182
Met F1
With four other people
And aliens
  zondag 12 juli 2009 @ 23:30:05 #112
69211 koffiegast
langzinnig
pi_70918665
druk op i om de interface weg te halen en weer te verschijnen. De eerste picture was idd met F1 gedaan
pi_70921810

van tweakers,

is dit wel uberhaupt mogelijk? Ik bedoel mijn indruk was dat je alles moest verbinden met een weg en zoiets als een vorm van linken (zoals in de picture) niet echt mogelijk is..
pi_70922902
Het is mogelijk, ja. Je hoeft niet perse alles met elkaar te linken. Ik maak er ook gebruik van.
pi_70924870
quote:
Op maandag 13 juli 2009 01:07 schreef koffiegast het volgende:
[ afbeelding ]

van tweakers,

is dit wel uberhaupt mogelijk? Ik bedoel mijn indruk was dat je alles moest verbinden met een weg en zoiets als een vorm van linken (zoals in de picture) niet echt mogelijk is..
Ik doe t ook zo, je bakker moet binnen de range van de molen staan en de molen in de range van de graan boerderij. Daarvoor kleuren ze groen als ze binnen bereik zijn.
pi_70928151
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:13 schreef koffiegast het volgende:

Gevolg? van -7k naar -4800 en ik stijg als een gek in geld, na 5 mins alweer op de 50k.
Wat verkoop je allemaal waardoor je met een negatief inkomen toch zo dik positief staat?
  maandag 13 juli 2009 @ 11:45:14 #117
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_70928861
Zo vanmiddag maar weer eens lekker een paar uurtjes spelen
  maandag 13 juli 2009 @ 11:47:02 #118
65252 Bart
pi_70928925
quote:
Op maandag 13 juli 2009 01:07 schreef koffiegast het volgende:
[ afbeelding ]

van tweakers,

Alleen dingen die naar de marketplace moeten, moeten aan een weg. Die bakker haalt lopend zijn graan, dus hoeft dat niet aan de weg. Enkel de bakker moet aan een weg, het voedsel moet immers wel naar de markt.
pi_70929043
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:47 schreef Bart het volgende:

[..]

Alleen dingen die naar de marketplace moeten, moeten aan een weg. Die bakker haalt lopend zijn graan, dus hoeft dat niet aan de weg. Enkel de bakker moet aan een weg, het voedsel moet immers wel naar de markt.
Dit is interessant
Ik plaats mijn molen niet altijd naast het graan.
Dan neem ik aan dat het graan opgehaald wordt naar het pakhuis en dat de molenaar het weer uit het pakhuis haalt. ofniet?
  maandag 13 juli 2009 @ 11:55:20 #120
65252 Bart
pi_70929166
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:51 schreef Moozzie het volgende:

[..]

Dit is interessant
Ik plaats mijn molen niet altijd naast het graan.
Dan neem ik aan dat het graan opgehaald wordt naar het pakhuis en dat de molenaar het waar uit het pakhuis haalt. ofniet?
Nou ja, dat zie je toch
Het houdt wel je marktwagentje onnodig bezet. Het is dus veel efficiënter om die dingen naast elkaar te bouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')