Nee, dat zeg je fout.quote:
Brommers ook hoorquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:51 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je fout.
Scooters.
Zo, da's beter.
We hebben het over brommers heh, dus leuke dingen. Zundapps en zo.quote:
Zundapp is wel oké, maar wallaroo en al die andere halfgare kutbrommers:quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:09 schreef oshiro het volgende:
[..]
We hebben het over brommers heh, dus leuke dingen. Zundapps en zo.
Dat jij nou van dat standaard viercilinder-volk bent daar kan ik ook niks aan doen
Hij bedoelde inderdaad brommers, scooters, snorfietsen, scootmobiels en alles ertussen in.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:51 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je fout.
Scooters.
Zo, da's beter.
Ja alles met teveel plastic hoef ik ook niet. Een 848 is goedgekeurd, maar meer dan 3 cilinders hoef je bij mij niet mee aan te kloppen. Ja, of het moeten er 6 zijnquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zundapp is wel oké, maar wallaroo en al die andere halfgare kutbrommers:.
Heb ook nog een duc 848 in de schuur staan.
Scooters zijn eigelijk nog best wel nuttig. Al die 15/16jarige kutsjappies die zichzelf minstens het ziekenhuis inrijden omdat ze te beroerd zijn een helm te dragen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:51 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je fout.
Scooters.
Zo, da's beter.
Heb hiervoor ook een 660cc één-cil gehad, telt dat ookquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:13 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ja alles met teveel plastic hoef ik ook niet. Een 848 is goedgekeurd, maar meer dan 3 cilinders hoef je bij mij niet mee aan te kloppen. Ja, of het moeten er 6 zijn
Ga eens snel je kleingeld verzamelen!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zundapp is wel oké, maar wallaroo en al die andere halfgare kutbrommers:.
Heb ook nog een duc 848 in de schuur staan.
Whehe, waarom? M'n pa gaat altijd op de zundapp naar z'n werk ipv z'n honda dominator of z'n moto guzzi cali II. Zundapp is praktisch net zo snel over dat stuk, en rijdt 1:30. Veel goedkoper en je mag nog over het fietspad hobbelen ook!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Scooters zijn eigelijk nog best wel nuttig. Al die 15/16jarige kutsjappies die zichzelf minstens het ziekenhuis inrijden omdat ze te beroerd zijn een helm te dragen.
Maar scooters en brommers zijn natuurlijk allebei voor kindjes die een ducati niet aankunnen.
Alleen als het een XT of een XL was.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb hiervoor ook een 660cc één-cil gehad, telt dat ook?
Wat die blauwe zegt, een zundapp gaat nog wel. Maar de meeste brommers zijn echt bagger.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:19 schreef oshiro het volgende:
[..]
Whehe, waarom? M'n pa gaat altijd op de zundapp naar z'n werk ipv z'n honda dominator of z'n moto guzzi cali II. Zundapp is praktisch net zo snel over dat stuk, en rijdt 1:30. Veel goedkoper en je mag nog over het fietspad hobbelen ook!
Oh wacht ik snap hem alquote:
Het is dat er een leuk geluid uit komtquote:
Open demper, telt datquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:27 schreef oshiro het volgende:
[..]
Het is dat er een leuk geluid uit komt
Oepsquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Open demper, telt dat? Alhoewel..nadat ik 'm uit de greppel getrokken had was die demper niet zo 'open' meer
.
Vind nu uit m'n R6 ook wel een leuk geluidje komen hoor.
Met standaard grasmaaier-uitlaat wel ja.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:34 schreef oshiro het volgende:
[..]
Oeps
Meh ik vind een R6 een vrij standaard stofzuiger om eerlijk te zijn.
Is alleen bij 't '09-model, en door 't gebruik van die crossplane krukas is hij wat tammer geworden. Wat meer verspreid vermogen in 't middengebied ipv. de 'boost' die het eerst was in hogere rpm.quote:Een V-twin is veel aangenamer voor de oortjesEn die cross-plane-krukas van de R1 is ook wel heel aangenaam vind ik
Daarom doe ik tegenwoordig ook oordopjes in als ik ga rijdenquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:36 schreef timmmmm het volgende:
Mensen die klaarkomen op het geluid van een brommer/motor
quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daarom doe ik tegenwoordig ook oordopjes in als ik ga rijden. Anders wordt 't zo'n troep iedere keer.
Met een blerpijp ook. Herrie is niet alles.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met standaard grasmaaier-uitlaat wel ja.
Ja en rondetijden zijn er in bijna elk geval mee gedaald. Die boost is ontzettend nadelig, werkt highsiders in de hand. Zelfde reden als waarom 4-takten nu in motocross en wegrace domineren (behalve de 125 dan), vermogensopbouw is veel gedoseerder.quote:[..]
Is alleen bij 't '09-model, en door 't gebruik van die crossplane krukas is hij wat tammer geworden. Wat meer verspreid vermogen in 't middengebied ipv. de 'boost' die het eerst was in hogere rpm.
Ga eens in de zandbak spelen jij!quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:36 schreef timmmmm het volgende:
Mensen die klaarkomen op het geluid van een brommer/motor
Haal je bougie er eens uit? Is ie wit, zwart, of koffiebruin?quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef GuitarJJ het volgende:
Er bleek een sproeier met maat 105 in te zitten. Daarom reed hij blijkbaar niet goed:P Heb die van mijn oude carb (maat 76) erin gedaan en hij ging met 1 trap aan. Moet alleen gas bijgeven als ik hem aan wil trappen. Hij heeft meer toeren en rijd beter, maar nog steeds niet perfect. Valt ook uit als ik het gas loslaat.
Dus.. kleinere sproeier erin?
Vast wel, maar voor 't rijplezier is zo'n boost welquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:44 schreef oshiro het volgende:
[..]
Met een blerpijp ook. Herrie is niet alles.
[..]
Ja en rondetijden zijn er in bijna elk geval mee gedaald. Die boost is ontzettend nadelig, werkt highsiders in de hand. Zelfde reden als waarom 4-takten nu in motocross en wegrace domineren (behalve de 125 dan), vermogensopbouw is veel gedoseerder.
Ik weet niet hoor, maar die dingen zijn nogal gemeen. Vooral tweetaktjes. Als ik m'n gas op 1 positie laat, stijgt het toerental van m'n yz250 van stationair door tot het maximum toerental. Het gaat gewoon steeds harder. Van m'n KX450F (viertakt) blijft het toerental gewoon hetzelfde bij een bepaalde gasstand. Viertakten zijn beter te doseren. Elke mogelijkheid om het gas beter te doseren is een goede. En als jij van die boost houdt, ga dan lekker dragracen met die surinamers op de maasvlaktequote:Op donderdag 9 juli 2009 16:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vast wel, maar voor 't rijplezier is zo'n boost wel.
En highsiders doen ze zelf.. minder lomp met het handje doen, opgelost slotje.
Highsider-o-maticquote:
Bougie is wat zwart. Teveel benzine dan tog? Dan dus ook een kleinere sproeier.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:44 schreef oshiro het volgende:
[..]
Met een blerpijp ook. Herrie is niet alles.
[..]
Ja en rondetijden zijn er in bijna elk geval mee gedaald. Die boost is ontzettend nadelig, werkt highsiders in de hand. Zelfde reden als waarom 4-takten nu in motocross en wegrace domineren (behalve de 125 dan), vermogensopbouw is veel gedoseerder.
[..]
Ga eens in de zandbak spelen jij!
[..]
Haal je bougie er eens uit? Is ie wit, zwart, of koffiebruin?
En gas bijgeven moet altijd als ie warm is. Bij koude motor choke. Als ie uitvalt als je het gas loslaat moet je je stationairschroef een beetje indraaien. Loopt ie stationair wat harder
De isolator bedoel ik hehquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Bougie is wat zwart. Teveel benzine dan tog? Dan dus ook een kleinere sproeier.
Mijn favo 2-stroke filmpje:quote:
Op wat voor brommert ?quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:05 schreef Antony1989 het volgende:
tvp
Mn nieuwe topsnelheid met de GPS, 105 km/h
quote:
Wel dikke trekvertanding dan, want sommige halen met die cilinder ook wel 125, en 105 moet ook haalbaar zijn met std cilinderquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:18 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Airsal 76cc licht getuned door een maat van mij, iets grotere spoelpoorten en uitlaat poort.
19mm carb, zonder luchtfilter ( heerlijk geluid, en nee ik heb het al een bijna 8 maanden zo, en nog geen problemen met zand e.d. )
Yasuni Cross HM ( heerlijk geluid )
TandWielverhouding 14 - 52
Rest origineel.
Kwam er trouwens gisteren achter dat de choke er de hele tijd opstond, dus ik choke eraf, luchtschroef beetje terug gedraait, en trekt opeens wheelies
Hoor je ook niet vaak hequote:Op donderdag 9 juli 2009 16:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh wacht ik snap hem al.
Geluid van de koppeling. Ja, hij is best leuk.. die grap.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:39 schreef GuitarJJ het volgende:
Er bleek een sproeier met maat 105 in te zitten. Daarom reed hij blijkbaar niet goed:P Heb die van mijn oude carb (maat 76) erin gedaan en hij ging met 1 trap aan. Moet alleen gas bijgeven als ik hem aan wil trappen. Hij heeft meer toeren en rijd beter, maar nog steeds niet perfect. Valt ook uit als ik het gas loslaat.
Dus.. kleinere sproeier erin?
quote:
Als het financieel lukt:quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Geqxon het volgende:
Volgende week even het eerste motorlesje inplannen.
Heb je al grijze harenquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als het financieel lukt:
[ afbeelding ]
K1200RS
en anders...
[ afbeelding ]
K1100RS.
en als ik hard faal
[ afbeelding ]
K100RS.
Meh. Dit zijn leuke dingen hoor. Nog net geen ouwe lullen toermotoren, en aardig sportief. De 1200 heeft 130pk en 117nm op 266 kilogram drooggewicht, genoeg om lekker hard door te rijden.quote:
Ja, alleen jammer van die 266 kgquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Meh. Dit zijn leuke dingen hoor. Nog net geen ouwe lullen toermotoren, en aardig sportief. De 1200 heeft 130pk en 117nm op 266 kilogram drooggewicht, genoeg om lekker hard door te rijden.
En natuurlijkcardan
want een ketting is kut als je veel gaat rijden.
Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer van die 266 kg.
Mwah, ik rijd toch wel veel met m'n R6, om de +/- 500km de ketting smeren en er is niks aan de hand. Kost je een paar minuten. Bij woon/werk-verkeer waarbij je ook door de regen en 's winters rijdt kan ik me voorstellen dat een cardan meerwaarde heeft. Maar ketting werkt voor mij ook prima.
Ik vind het ketting smeren gewoon iets wat op een motor hoort.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.
266kg is op zich te doen, ik heb op zwaardere motoren gezeten met veel minder power.
Verder is je ketting smeren na een leuk zonnig toerritje anders dan je ketting smeren terwijl je net uit de regen komt en je een dag lang gezwoegd hebt.
Dan moet je er ook niet lomp veel op doen hè.. mijn achterbrug is nog brandschoon. En zo niet, ff doekje met wat lampenolie en kaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.
Ik ook en vond 't niksquote:266kg is op zich te doen, ik heb op zwaardere motoren gezeten met veel minder power.
Je moet 'm sowieso niet nat smerenquote:Verder is je ketting smeren na een leuk zonnig toerritje anders dan je ketting smeren terwijl je net uit de regen komt en je een dag lang gezwoegd hebt.
Daar heb je het al, moet je wachten tot hij weer droog is...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:44 schreef Isdatzo het volgende:
Je moet 'm sowieso niet nat smeren.
Maar euh, als je 100km van je studie af woont is het dan niet iets om daar een kamer te zoeken oid?
Rij regelmatig met een gast op een BMW R1150S, da's opzich ook wel een puick dingquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:21 schreef fs180 het volgende:
Enigste bmw die vuige porno is is de gs natuurlijk!Zodra ik een grijze haar kan vinden komt er een in de schuur!
Dat is tenminste voor echte mannen, mietjes rijden op een lichtgewicht Japanner. 217kg drooggewicht fuck yeah.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:41 schreef fs180 het volgende:
Nadeel van al die bmw's is dat ze zo zwaar zijn
Fox liep ook 360 graden de teller rond. Heb er nooit mee op een roller gestaan. Met mn Zenith die 60/65 liep(snor) ook nooit problemen gehad. Dus ik waag het er wel op. Voordeel van die dingen is dat ze niet zoveel onderhoud nodig hebben in vergelijk met een hoogtoerige 70.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je had ook gewoon een 50cc bromfiets Zip kunnen nemen, en hem wat opvoeren. Dan ben je niet zo vreselijk hard de lul op de rollerbank, zoals nu.
Ach nee joh, op de roller met 100kph met een snorfiets is geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:01 schreef x3ro het volgende:
[..]
Fox liep ook 360 graden de teller rond. Heb er nooit mee op een roller gestaan. Met mn Zenith die 60/65 liep(snor) ook nooit problemen gehad. Dus ik waag het er wel op. Voordeel van die dingen is dat ze niet zoveel onderhoud nodig hebben in vergelijk met een hoogtoerige 70.
Je kent mijn mening inmiddels wel, alles mooier dan de zoveelste 600-1000cc jappenracer.quote:
Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken manquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:27 schreef Geqxon het volgende:
Verder is BMW tof omdat ze zo'n beetje het enige merk zijn die cardan serieus nemen.
Ketting is leuk om meer performance te krijgen, maar de nadelen zijn imho te groot voor wat je er voor terug krijgt. Kijk maar naar auto's als Lamborghini, Ferrari, Mercedes SLR. Die hebben allemaal een airco, radio, airbags. De auto kan een stukje sneller zonder deze opties, maar dat is het niet waard.
En dat is hetzelfde metcardan
.
160 kilo twee pitterquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is tenminste voor echte mannen, mietjes rijden op een lichtgewicht Japanner. 217kg drooggewicht fuck yeah.
[ afbeelding ]
Alhoewel een B-King zwaarder is...
Cardan is gewoon beter bij voor woonwerk/pekel fietsquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man. Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is
. Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten.
Ja. Maar je kan ook overdrijven.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Cardan is gewoon beter bij voor woonwerk/pekel fiets
Je moet het bij een gemiddelde autorijder eens zeggen, dat hij om de 500 kilometer onder de motorkap iets moet doen dat 5 minuten kost en waar je mogelijk vieze vingers van krijgt. Puur en alleen zodat hij iets meer vermogen op de weg kan krijgen. Dat zal niemand er voor over hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man. Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is
. Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten.
En als het nou ook nog eens goedkoper is? Overigens krijg ík van het smeren van de ketting geen vieze poten, weet niet hoe jij het doet, maar ik denk dat je dan iets fout doet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je moet het bij een gemiddelde autorijder eens zeggen, dat hij om de 500 kilometer onder de motorkap iets moet doen dat 5 minuten kost en waar je mogelijk vieze vingers van krijgt. Puur en alleen zodat hij iets meer vermogen op de weg kan krijgen. Dat zal niemand er voor over hebben.
Ik hoor het al, Geqxon is een motorrijder in hart en nieren. Met zulke motorrijders is die apk voor motoren nog niet eens zo'n heel slecht ideequote:Motoronderhoud is iets van de vorige eeuw. Bij cardan hoef je enkel olie te peilen en je banden op spanning te houden, net als bij een auto.
Wat de boer niet kent dat vreet ie nietquote:
Vreemde conclusie. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ik het lelijk vind omdat het lelijk is?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:03 schreef oshiro het volgende:
[..]
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet
Da's al stukken minder lelijk.quote:
Waarom vind ik het dan waanzinnig gaaf? Smaken verschillen, goddank! Als ik mocht kiezen tussen jouw R6 en die BMW, dan zou ik het wel wetenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vreemde conclusie. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ik het lelijk vind omdat het lelijk is?
Waarom dan? Het lijkt best op elkaar.quote:[..]
Da's al stukken minder lelijk.
Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als het nou ook nog eens goedkoper is? Overigens krijg ík van het smeren van de ketting geen vieze poten, weet niet hoe jij het doet, maar ik denk dat je dan iets fout doet.
Of moet je meer rijdenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.
En onderhoud is simpel: Als je als motorrijder minder onderhoud hoeft te plegen, is de motor beter.
Ja ho ff, jij zegt dat ik het lelijk vind omdat het onbekend is. Dan zeg ik dat dat een vreemde conclusie is, en nu ga je mijn antwoord omdraaien en op jezelf projecteren.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:14 schreef oshiro het volgende:
[..]
Waarom vind ik het dan waanzinnig gaaf?
Ik ook ja.quote:Smaken verschillen, goddank! Als ik mocht kiezen tussen jouw R6 en die BMW, dan zou ik het wel weten
De hoekige vormen van die bmw zijn rather lukraak gekozen en sluiten totaal niet op elkaar aan. Bij de Benelli past het veel beter bij elkaar. Dat, en dat die bmw een ongelofelijk lang hok lijkt op deze manier. Zal hij ongetwijfeld ook zijn, maar dat is lelijk. Kijk dan hoe ver dat voor wiel van 't blok af zit. En 't achterwiel ook een beetje. En die koplamp, damn.. de persoon die dat bedacht heeft mogen ze meteen tegen de muur zettenquote:[..]
Waarom dan? Het lijkt best op elkaar.
Neequote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja ho ff, jij zegt dat ik het lelijk vind omdat het onbekend is. Dan zeg ik dat dat een vreemde conclusie is, en nu ga je mijn antwoord omdraaien en op jezelf projecteren.
Dat voorwiel heeft een telelever-ophanging: supergaaf. Die koplamp is stoer, zelfde principe als op een GS. BMW is oerdegelijk en dat stralen ze uit ook. Ik hou daar wel van, net als dat ze dingen altijd net weer anders aanpakken dan andere merken. Ik noem een cardan, en bijvoorbeeld telelever. Je kunt lullen wat je wil, maar een BMW motorfiets is een homp kwaliteit en dat stralen ze uit ook. En als je een beetje van techniek houdt vind je de manier waarop die motoren tot stand komen gewoon mooi. Overal is over nagedacht, en als het op een andere manier beter kan dan besparen ze echt geen moeite om het dan ook daadwerkelijk op die manier te doen.quote:[..]
Ik ook ja.
[..]
De hoekige vormen van die bmw zijn rather lukraak gekozen en sluiten totaal niet op elkaar aan. Bij de Benelli past het veel beter bij elkaar. Dat, en dat die bmw een ongelofelijk lang hok lijkt op deze manier. Zal hij ongetwijfeld ook zijn, maar dat is lelijk. Kijk dan hoe ver dat voor wiel van 't blok af zit. En 't achterwiel ook een beetje. En die koplamp, damn.. de persoon die dat bedacht heeft mogen ze meteen tegen de muur zetten.
Meh. Ik vind niks mooi aan een ketting. Het zit er omdat het moet, maar meer ook niet. Met een cardan kunnen allemaal leuke dingetjes gedaan worden. Hoeft er nooit hetzelfde uit te zien.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:26 schreef Antony1989 het volgende:
En nog ben ik niet overtuigd van cardan.
Ketting ziet imo ook veel beter uit.
Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.
En onderhoud is simpel: Als je als motorrijder minder onderhoud hoeft te plegen, is de motor beter.
Oh, nu ga je mierenneuken dat ik niet zei dat ík het lelijk vond. Het leek me logisch dat een post over smaak altijd vanuit eigen perspectief geplaatst wordt maar whatever.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:06 schreef oshiro het volgende:
[..]
NeeJij zegt toch dat het lelijk IS? Als dat zo zou zijn zou ik het ook wel lelijk vinden, maar dat is niet zo, dus blijkbaar IS het niet lelijk. Jij vindt het lelijk
Ik heb het niet over de techniek, ik heb het over de vormgeving. En die vind ik lelijk. Of ze nou gebruik maken van cardan of ketting, van 'telelever' of conventionele voorvork, etc. Dat stond hier helemaal los van.quote:[..]
Dat voorwiel heeft een telelever-ophanging: supergaaf. Die koplamp is stoer, zelfde principe als op een GS. BMW is oerdegelijk en dat stralen ze uit ook. Ik hou daar wel van, net als dat ze dingen altijd net weer anders aanpakken dan andere merken. Ik noem een cardan, en bijvoorbeeld telelever. Je kunt lullen wat je wil, maar een BMW motorfiets is een homp kwaliteit en dat stralen ze uit ook. En als je een beetje van techniek houdt vind je de manier waarop die motoren tot stand komen gewoon mooi. Overal is over nagedacht, en als het op een andere manier beter kan dan besparen ze echt geen moeite om het dan ook daadwerkelijk op die manier te doen.
Check dat tweecilinderblok van de GS800 dan. Twee zuigers die synchroon bewegen in plaats van tegengesteld, met een paar balansassen erbij. Superslim!
Staalborstel en hogedrukreiniger durf ik niet, vinnik iets te rigoureus.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:15 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.
Na afspuiten met hogedrukreiniger is m'n ketting sowieso vaak kurkdroog trouwens.
Afspuiten met een hogedrukreiniger moet je niet doen. Vinden de rubbertjes in de ketting niet zo leuk en je spuit 't water er dermate hard in dat het op plekjes komt in de ketting waar het moeilijk droogt. Ketting schoonmaken gewoon met een doek en lampenolie doen. Of als hij écht heel smerig is eerst afspuiten met de tuinslang en daarna lampenolie etc.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:15 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.
Na afspuiten met hogedrukreiniger is m'n ketting sowieso vaak kurkdroog trouwens.
Probeer een crossmotor maar eens op een andere manier schoon te makenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Staalborstel en hogedrukreiniger durf ik niet, vinnik iets te rigoureus.
Ik rij niet met een o-ring-ketting.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Afspuiten met een hogedrukreiniger moet je niet doen. Vinden de rubbertjes in de ketting niet zo leuk en je spuit 't water er dermate hard in dat het op plekjes komt in de ketting waar het moeilijk droogt. Ketting schoonmaken gewoon met een doek en lampenolie doen. Of als hij écht heel smerig is eerst afspuiten met de tuinslang en daarna lampenolie etc.
Zeg ik niet. De setup waar ik op brom mee reed was ook 100+ km/h, 120+ decibel, speling op balhoofd etc. Ik heb gewoon nooit op een roller gestaan en neem t risico wel dat ik er weer geen tegen komquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ach nee joh, op de roller met 100kph met een snorfiets is geen enkel probleem.
[..]
Je kent mijn mening inmiddels wel, alles mooier dan de zoveelste 600-1000cc jappenracer.
meer cc's en betrouwbaarheid is niet in verhouding bij brommers, met 50cc standaard gaat het minder snel kapot/onderhoud dan met een willekeurige 70cc. je moet vaker je zuiger vervangen, goed onderhouden, kijken of hij wel genoeg olie krijgt e.d.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zeg ik niet. De setup waar ik op brom mee reed was ook 100+ km/h, 120+ decibel, speling op balhoofd etc. Ik heb gewoon nooit op een roller gestaan en neem t risico wel dat ik er weer geen tegen komRede dat ik voor meer cc's ga is de betrouwbaarheid van het blok.
Daar ben ik me bewust van, maar een onbegrensde 50cc heeft veeeeeel te weinig trekkracht. En als ik al n 70 wil rijden wat me bevalt(DR is puin) kom ik uit op n S6 racing of een gilardoni, waarmee ik me dus blauw betaal aan onderhoud en andere kosten. Ik heb het wel gezien met de getunede 70 W-poorter op mn fox. Liggen hier op mn kamer 3 "defecte" zuigersquote:Op zondag 12 juli 2009 03:17 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
meer cc's en betrouwbaarheid is niet in verhouding bij brommers, met 50cc standaard gaat het minder snel kapot/onderhoud dan met een willekeurige 70cc. je moet vaker je zuiger vervangen, goed onderhouden, kijken of hij wel genoeg olie krijgt e.d.
Als je zo nodig trekkracht wil, ga dan ook niet op een snor rijden, aap.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:24 schreef x3ro het volgende:
[..]
Daar ben ik me bewust van, maar een onbegrensde 50cc heeft veeeeeel te weinig trekkracht. En als ik al n 70 wil rijden wat me bevalt(DR is puin) kom ik uit op n S6 racing of een gilardoni, waarmee ik me dus blauw betaal aan onderhoud en andere kosten. Ik heb het wel gezien met de getunede 70 W-poorter op mn fox. Liggen hier op mn kamer 3 "defecte" zuigersZon 125 is dus wel veel betrouwbaarder aangezien die zo gebouwd zijn en ook veel minder toeren draaien. Ik bedoel dus dat zon 125er veeeeeeeeel betrouwbaarder is dan een snelle 50/70. (50 std is puin en een snelle 50 heeft de trekkracht van een pakje boter, dus ga ik sowieso niet voor)
Is lkkr met dit weer en ik ben geen johhny die overal vol gas door rijdquote:Op zondag 12 juli 2009 18:34 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als je zo nodig trekkracht wil, ga dan ook niet op een snor rijden, aap.
Toch. Dat rollerbank gebeuren, daar maak ik me niet druk om. Maar als jij met 65 zonder helm op je waffel gaat kunnen ze je van de straat schrapen, en jouw zorgverzekering gaat dat echt niet vergoeden.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:44 schreef x3ro het volgende:
[..]
Is lkkr met dit weer en ik ben geen johhny die overal vol gas door rijdEn omdat het een 125er is ben ik toch de zak zowel snor als brom wanneer ik gepakt word.
Aangezien ik ook bijna klaar ben met mijn rijbewijs gaat ie er over een tijd sowieso uit voor een yz125 voor de lol. Ik gebruik dan toch voornamelijk auto/fiets
Echt wel.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:31 schreef oshiro het volgende:
[..]
Toch. Dat rollerbank gebeuren, daar maak ik me niet druk om. Maar als jij met 65 zonder helm op je waffel gaat kunnen ze je van de straat schrapen, en jouw zorgverzekering gaat dat echt niet vergoeden.
Jah mijn keus ging naar de YZ125 aangezien ik dr veel zelf aan kan doen en dat ding, voor een 125er, extreem fel wasquote:Op zondag 12 juli 2009 20:31 schreef oshiro het volgende:
[..]
Toch. Dat rollerbank gebeuren, daar maak ik me niet druk om. Maar als jij met 65 zonder helm op je waffel gaat kunnen ze je van de straat schrapen, en jouw zorgverzekering gaat dat echt niet vergoeden.
En een YZ125? Prima ding, wel goed onderhouden. Yamaha is bloedsnel maar niet erg degelijk. Kawa is wat rustiger, maar de boel gaat wel langer mee. Spreek uit ervaring
Oja, die stickers op de tank bij een yz125, van welk jaar ook, zijn een drama. Heeft kawa ook beter aangepakt.
Ik denk dat een cr meer wat voor jou is, lekker felquote:Op maandag 13 juli 2009 09:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jah mijn keus ging naar de YZ125 aangezien ik dr veel zelf aan kan doen en dat ding, voor een 125er, extreem fel wasIk snap t verschil nou niet echt tussen 65 rijden op mn zenith of 65 op een 125er zip. T is te hard en het gaat pijn doen
Hoe groot is t verschil in onderhoud dan tussen zon YZ en een Kawa?
Ga ik daar tegen die tijd maar eens naar kijken. 4 takt was, hoe fijn het ook rijd en hoe goed het ook klinkt, geen optie aangezien ik qua onderhoud er zelf niks aan kan doenquote:Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik denk dat een cr meer wat voor jou is, lekker fel
Het zit hem in de kleine dingen. Zuigers, remmen, tandwielen etc gaan allemaal even lang mee. Maar bijvoorbeeld die stickers van een Yamaha (ook de nieuwste) worden onwijs snel lelijk en bladderen af bij de tank. Hendelhouders van Kawa zijn van staal en bij Yamaha van alu, die van Yamaha slijten ontzettend hard met wat zand (zeker de snelspanner van de koppelingshendel). Versnellingspookje van Yamaha's is altijd al een drama geweest, die slijten heel hard op de splines. Dat soort dingen. Je let er op het eerste gezicht niet erg op maar na een tijdje erger je je er helemaal kapot aan.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jah mijn keus ging naar de YZ125 aangezien ik dr veel zelf aan kan doen en dat ding, voor een 125er, extreem fel wasIk snap t verschil nou niet echt tussen 65 rijden op mn zenith of 65 op een 125er zip. T is te hard en het gaat pijn doen
Hoe groot is t verschil in onderhoud dan tussen zon YZ en een Kawa?
CR's zie je nauwelijks meer. CRF's zijn wel vaak aanwezig, Honda viertaktjes zijn goed. Maar de tweetaktjes zijn bijna helemaal uitgestorven, daar zie je nog wel Yamaha's, Kawa's, af en toe een Suzuki en redelijk wat KTM's van.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik denk dat een cr meer wat voor jou is, lekker fel
Voor een n00b zit er toch niks verschil in hoor, als ie zich op een CR dood rijdt doet ie dat ook gewoon op een YZ, KX of een RMquote:Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef fs180 het volgende:
Ik hoop serieus dat hij geen cr gaat halen hoorgaat mooi fout dan!
x3ro; Yeti?
Scheelt geen donder. Denk dat een yamaha nog wat sneller is zelfs als je een prof erop laat rijden.quote:
Jij hebt het id dat ik nog nooit op een motor gezeten heb? Nou, niet dus. Ik heb onderhand op wel wat zwaarders dan zo een lievig 125er 1 cilindertje geredenquote:Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef fs180 het volgende:
Ik hoop serieus dat hij geen cr gaat halen hoorgaat mooi fout dan!
x3ro; Yeti?
Overschat jezelf nou niet, ik heb mezelf hard genoeg in puin gereden met een 125 cc'tje, daar heb ik nu nog steeds last van. Dat is nu 5 jaar geleden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:15 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jij hebt het id dat ik nog nooit op een motor gezeten heb? Nou, niet dus. Ik heb onderhand op wel wat zwaarders dan zo een lievig 125er 1 cilindertje gereden
Daar ben ik me van bewust, wil alleen aangeven dat ik niet alleen maar op een schakelbrommer heb geredenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:51 schreef oshiro het volgende:
[..]
Overschat jezelf nou niet, ik heb mezelf hard genoeg in puin gereden met een 125 cc'tje, daar heb ik nu nog steeds last van. Dat is nu 5 jaar geleden.
Probeer en leerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:36 schreef GuitarJJ het volgende:
Net wat sproeiers gekregen met de post. Heb 74 geprobeerd en brommer loopt. Maar stationaairschroef moet helemaal ingedraaid worden anders valt die uit. Rijdt verder goed maar nog steeds wel veel rook. Nog kleinere sproeier dus? Heb nog 72, 70, 68 en 66.
Een downhill-helm is wel een graadje minder dan een volwaardige MX-helm imhoquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust, wil alleen aangeven dat ik niet alleen maar op een schakelbrommer heb gereden![]()
Met fiets kun je zelfs hard onderuit gaan, rijd niet voor niets DH met een fullface. Dus laat staan met zoiets..
Nu 70 erin en hij reed steeds wel goed maar als de moter wat warm is loopt hij niet goed stationair. Valt dan snel uit. Stationair loopt de dus telkens niet goed :Squote:
Voor DH gebruik ik een TLD voor gemotoriseerde 2 wielers heb ik andere geschikte hoofddekselsquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:22 schreef oshiro het volgende:
[..]
Probeer en leer
[..]
Een downhill-helm is wel een graadje minder dan een volwaardige MX-helm imho
M'n pa is 1,5 jaar geleden onderuit gereden met een km of 50 per uur en is daarbij flink zwaar gewond geraakt. Hij reed met een Arai (~600 euro) en die is gescheurd, hij was echt goed beschermd. En dat op een motor met maar 25 pk ofzo.
Serieus, je kunt beter bescheiden zijn op de motor/brommert dan dat je jezelf gaat overschatten, dat is wat ik wil zeggen.
Heb je een stationairsproeier? Je kunt proberen die ook over te zettenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:22 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Nu 70 erin en hij reed steeds wel goed maar als de moter wat warm is loopt hij niet goed stationair. Valt dan snel uit. Stationair loopt de dus telkens niet goed :S
Ah bedankt voor de tip! Naast de hoofdsproeier zit idd een kleinere sproeier nog. Zal dat morgen wel eens proberenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:39 schreef oshiro het volgende:
[..]
Heb je een stationairsproeier? Je kunt proberen die ook over te zetten
Zal wel schelen denk ikquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:15 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ah bedankt voor de tip! Naast de hoofdsproeier zit idd een kleinere sproeier nog. Zal dat morgen wel eens proberen
Maar vallen is geen vallen, elke val is anders, zo is het vallen met de fiets ook totaal anders dan met een motor. Plus dat je fiets zo licht is dat je daar veel meer controle over hebt..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust, wil alleen aangeven dat ik niet alleen maar op een schakelbrommer heb gereden![]()
Met fiets kun je zelfs hard onderuit gaan, rijd niet voor niets DH met een fullface. Dus laat staan met zoiets..
Om dit even ten einde te brengen:quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar vallen is geen vallen, elke val is anders, zo is het vallen met de fiets ook totaal anders dan met een motor. Plus dat je fiets zo licht is dat je daar veel meer controle over hebt..
Dat is voor mij het gevaarlijkste vervoersmiddel waar ik ooit mee heb geredenquote:Op woensdag 15 juli 2009 18:42 schreef Geqxon het volgende:
O men. Ik weet nog wel dat ik als 14-15 jarige met zo'n ding:
[ afbeelding ]
op een geasfalteerde weg in de Ardennen naar beneden ben gescheurd. Destijds had ik niets om het mee te vergelijken, maar nu ik auto / motor / brommer-ervaring heb weet ik dat ik minstens 40 kilometer per uur heb gereden op zo'n ding.
Zonder bescherming.
ik vond 107km/h op m'n fietsteller ook behoorlijk moet ik zeggenquote:Op woensdag 15 juli 2009 18:42 schreef Geqxon het volgende:
O men. Ik weet nog wel dat ik als 14-15 jarige met zo'n ding:
[ afbeelding ]
op een geasfalteerde weg in de Ardennen naar beneden ben gescheurd. Destijds had ik niets om het mee te vergelijken, maar nu ik auto / motor / brommer-ervaring heb weet ik dat ik minstens 40 kilometer per uur heb gereden op zo'n ding.
Zonder bescherming.
Toen ik hard moest remmen (met de achterrem) werd het aluminium van de rem snikheet en had ik een complete hap uit het achterwiel geschuurd door het remmen. Helaas ook onderuit gegaan, maar toen was ik al goed afgeremd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat is voor mij het gevaarlijkste vervoersmiddel waar ik ooit mee heb gereden.
Brrr, geen fijne ervaringen mee.
Op een fiets. Met goed remmen. En rubber banden. En waarschijnlijk ook iets van bescherming. Toch iets anders.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ik vond 107km/h op m'n fietsteller ook behoorlijk moet ik zeggen.
Liever dirtjump of streetquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Om dit even ten einde te brengen:
Ik weet het, en ik raad je aan(mocht je eens willen proberen), op sommige plekken met zon 25kilo bakbeest voor de DHj, niet te komen zonder bodyprotector etc puur omwille van de snelheid (en terrein)waarmee je de berg af gaat, langzaam is iig anders... En ik ben ook al met een crosser gewhiped
Ik gebruik mijn mountainbike met name als kleerhanger.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:16 schreef fs180 het volgende:
[..]
Liever dirtjump of streetEn dat doe ik zonder bescherming ja..
Niet eens op je dax rijdenquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:46 schreef Geqxon het volgende:
Mja en geen tijd he. In de zomervakantie slaap ik meestal een uur of 14 per dag, de andere 10 uur gebruik ik voor achter de computer en TV.
Ben je bang om op je smoel te gaan, of is het niet je dagelijks vervoer ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als het mooi weer is. En de kans op regen 0% is.
quote:
Wat voor tandwielverhouding ?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:47 schreef Geqxon het volgende:
Gaat lekker zo. Toersnelheid +/- 60 kilometer per uur, ik denk een top van 80 als ik hem doortrek. En lekker vlot optrekken.
16-42.quote:
Lekker onder het toerental blijven waar je lawaai begint te makenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
16-42.
Expres een groot achtertandwiel, ik doe er alles aan om onder de radar te vliegen. Stealth mode!
Jaja, en ik heb ook nergens op mijn hele dax merken staan. Uitlaat is kaal, blok is kaal. Zelfs de veren die ik er nog op wil zijn niet van fabrieks-af te onderscheiden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:05 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Lekker onder het toerental blijven waar je lawaai begint te maken
Stationairschroef afstellen bij warme motor. Als je motor koud is loopt ie hoger stationair ivm de automagische choke.quote:Op maandag 20 juli 2009 20:16 schreef GuitarJJ het volgende:
Potver. Ben radeloos nuSituatie met de brommer nu:
Gaat in 1 trap aan en loop stationair. Heb er net 10 km mee gereden en hij rijdt goed, weinig rook etc. Maar na een tijdje rijden (en de moter dus al warm was) was er een stoplicht. Remmen en jah hij valt uit :/
Rijdt dus goed maar als de moter warm is wil die niet stationair lopen. Moet heletijd iets gas bijgeven om hem te laten lopen.
Iemand nog een tip?
Heb die kleine sproeier naast de hoofdsproeier ook vervangen door de gene uit mijn oude carb (zelfde merk en formaat, keihin) maar het helpt niet!
Automatische choke? Heb nog zo'n ouderwets uittrekdingquote:Op maandag 20 juli 2009 20:36 schreef oshiro het volgende:
[..]
Stationairschroef afstellen bij warme motor. Als je motor koud is loopt ie hoger stationair ivm de automagische choke.
Jah true. Maar de vorige keer dat ik hem voor een kleine controle naar een monteur bracht was ik 200 euro kwijtquote:Op maandag 20 juli 2009 22:22 schreef Geqxon het volgende:
Of je laat er een monteur naar kijken, die lost het in een paar minuten op.
Ah okquote:Op maandag 20 juli 2009 22:05 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Automatische choke? Heb nog zo'n ouderwets uittrekding![]()
edit: kan hem trouwens niet meer verder indraaien
Bougie eruit en kijken welke kleur die is, volgas loopt ie wel perfect of niet? Anders je gasnaald verstellen, ringetje 1 of 2 omhoog (dus naald naar beneden eigenlijk)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:17 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Jah true. Maar de vorige keer dat ik hem voor een kleine controle naar een monteur bracht was ik 200 euro kwijt
Dat heeft geen invloed op je stationairtoerental. Gasnaald heeft invloed van ca. 1/4 tot max toerental.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:06 schreef fs180 het volgende:
[..]
Bougie eruit en kijken welke kleur die is, volgas loopt ie wel perfect of niet? Anders je gasnaald verstellen, ringetje 1 of 2 omhoog (dus naald naar beneden eigenlijk)
Dan heb jij een vreemde carburateurquote:
De eerste beste Chineese snorscooter die je kunt vinden. Opstappen, knopje drukken, gaan. Geen helm, minder last van regen dan normale brommers, goedkoop, geen ketting, goedkoop in onderhoud.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik werk in een restaurant dat ongeveer 5km van m'n huis afligt. 's Avonds als ik om 01.00u klaar ben heb ik geen zin om nog naar huis te fietsen. Ik zoek een goedkoop brommertje ala pizzabrommertje. Waar moet ik naar kijken?
Snorfiets? Zo'n 30 standaard, 55 onbegrensd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe hard rijden die dingen dan? Ik hoef echt niet harder dan 45.
quote:
En binnen. Past, staat leuk, rijdt voor geen kloot. Veel te zacht, alhoewel dat met drempels leuk is, in de bochten niet zo.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:40 schreef Geqxon het volgende:
Voor de grap net even deze gekocht. Kijken of het überhaupt past, of het een beetje rijdt en of het leuk staat.
Doorzagen die handel en er een dikke staaf in proppenquote:
M'n broertje heeft zo'n luchtdemper op z'n scootert zitten. Ook erg geinige dingen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:39 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga er denk ik maar gewoon motordempers op zetten. Van die dingen die er op berekend zijn 300+ kilo te dragen.
Inderdaad leuk. Jammer dat het zo'n 300-400 euro kost.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:02 schreef oshiro het volgende:
[..]
M'n broertje heeft zo'n luchtdemper op z'n scootert zitten. Ook erg geinige dingen.
Deze was 80 euro geloof ik hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad leuk. Jammer dat het zo'n 300-400 euro kost.
Weegt misschien een halve kilo meer dan een gewone demper.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:42 schreef fs180 het volgende:
En dat zo'n klein brommertje meteen twee keer zoveel weegt.
De dichtsbijziende fietsen/brommerhandelaar begint er niet meer aan (aan citta's in het algemeen..)quote:
Zo kocht ik hem.quote:
Neem 'n polini man, geen pinasco.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:36 schreef Maurice0 het volgende:
[..]
Zo kocht ik hem.
Plannen zijn om mijn oude citta na te bouwen. Deze is ook met de kwast geverfd![]()
Oude citta had
speedengine, 13/13, 80cc pinasco, polini top one uitlaat
Ja en wel nu anders kost het je ¤300 succesquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:44 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik wil dus een brommertje kopen ala Gilera Citta of èèn Citta. Moet ik hier een certificaat voor hebben?
Meestal welquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:13 schreef Gitaarmat het volgende:
Is een tomos een snorfiets? Ik heb echt geen verstand van brommers etc.
Volgens mij moet je de originele bij je hebbenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:04 schreef AngelSidee het volgende:
even een vraagje, 3 september ga ik al alles goed gaat mijn certificaat halen, vanaf dan kan ik ook rijden.
Als ik ga rijden moet ik de kenteken en de eigendomspapieren bij me hebben, volstaat een kopietje hiervan ook? of krijg je dan gekloot met de politie?
Zo goedkoop zelfs, meeste motorblokken waren dacht ik 400 euro ofzo :pquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:47 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben wel blij met 4-takt zeg.
Nog geen 300 euro en je hebt een gloednieuw 150cc motorblok dat de stenen uit de straat trekt.
Ja een metrakit 70cc voor am6 kun je binnen de korste keren wegkeilen omdat ze vastgenaait zijnquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:04 schreef Geqxon het volgende:
Nou, dat soort blokken gaan dan vaak ook maar een kilometer of 5000 mee. Langer dan een opgefokte 2-takt, dat dan weer wel.
Gaaf dingquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:59 schreef Bastetta het volgende:
Nou, ik zal mijn brommer ook maar gelijk even laten zien.
Hij ziet er nu iets anders uit, het motorblok is namelijk gereviseerd en heeft een nieuwe verflaag.
Batavus Mk2:
[ afbeelding ]
50 Km/u bij bult af mét wind mee!![]()
Lekker boeiend ook weer, dit is echtquote:Op dinsdag 8 september 2009 15:38 schreef fs180 het volgende:
Een groter blok zou wel VEEL mooier staan!
Het is dan ook geen fs1, honda, dap of kreidlerquote:Op dinsdag 8 september 2009 16:00 schreef fs180 het volgende:
Mwah.. fs1/oude honda hebben een smallere tank en koplamp en de dap/kreid hebben een grotere cillinder zitten. Een mooier waaierkop zou mooier zijn imo. Maar dat ben ik dan weer.
Je gaat toch niet zo'n proleten 2-takt prul kopen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:10 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Hoe duur en met wat voor setup eronder ?, ow, en hoe ziet ie eruit (foto)
hoeduur?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:00 schreef fs180 het volgende:
Owja, iemand oldtimer maxi kopen?
neuj ik niet, maatje van me wel misschien welquote:Op dinsdag 8 september 2009 18:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zo'n proleten 2-takt prul kopen?
mijn oude groene is geen proleten spulquote:Op dinsdag 8 september 2009 18:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zo'n proleten 2-takt prul kopen?
Wat wil je ervoor hebbenquote:Op dinsdag 8 september 2009 20:00 schreef fs180 het volgende:
Wat de gek ervoor geeftNee serieus, ik was paar maanden terug de papieren verloren, staat dus echt lang stil, nooit meer na gekeken ook. Ik vond ze gister opeens terug dus ik kan hem verkopen.
Als het goed is zit er 65 eurokit onder (heet nu airsal) geen originele poorten dus loopt wat lekkerder
Originele 28mm uitlaat, dus lekker stil en meer koppel.
Carb is dacht ik een 12mm.. of een 15, maar denk 12.
Aanloopblok met andere koppeling, zowel schoenen als veren vervangen, geen gebeun aan dat soort spul!
hij is donkerrood met wat mat zwarte onderdelen, heb nog 2 blokken, veren, uitlaten, wielen en ander klein spul liggen wat vast wel met de koper mee naar huis wilt
Natuurlijk is ie niet perfect: ding staat lang stil en de remmen moeten even schoon worden gemaak..
quote:Op woensdag 9 september 2009 21:40 schreef fs180 het volgende:
Ik weet wel dat iemand serieus een bromfiets heeft verstuurd, heeft hij toen een bedrijf voor gevonden die dat deed
heb m inmiddels binnen gezet,quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:02 schreef fs180 het volgende:
Afgeven bij de politie, wanneer deze hem niet binnen de bepaalde tijd terug kan brengen naar de eigenaar mag jij hem houden. Maar dan heb je het over een tijd van minimaal een jaar. En het kost 5 minuten om de eigenaar te achterhalen. Even belletje naar de politie dus, hopelijk heeft de eigenaar er nog wat aan.
Niks geen wannabequote:Op vrijdag 11 september 2009 19:42 schreef Thymen. het volgende:
het is een TZR wannabe namelijk een Rieju rs2 Pro
Voor 100 euro jaquote:Op vrijdag 11 september 2009 21:07 schreef fs180 het volgende:
Owja, No1, heb je interesse in de brommert?
Leuke brommert voor een hebo pata negra, >21mm carb en anders pretspulquote:
Niks aan de hand lijkt mequote:Op woensdag 16 september 2009 17:26 schreef remmertjuh het volgende:
Volgens mij gebruikt mijn brommer een beetje olie, en is het peil nu een beetje te laag. De rook kwam zonet uit mijn carter zetten![]()
Moet 2 takt olie in dus nee.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:16 schreef remmertjuh het volgende:
Kan er trouwens auto motorolie in de brommert ?
2 takt olie gebruik ik enkel voor mijn luchtfilter.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:25 schreef x3ro het volgende:
[..]
Moet 2 takt olie in dus nee.
Ik reed altijd met vol synthetische 2 takt dinges van de brommerboer.
Heb je het tegen mij?quote:Op woensdag 16 september 2009 19:44 schreef fs180 het volgende:
Er moet toch olie in zijn blok suffert!
Je rijd toch geen 4takt? Anders heeft het niets met je cillinder te maken.
Maar je kan er autoolie in gooien, bij mijn brommert kon dat gewoon maar bij andere weer niet.
Ziekmelden en dan hele dag hebben om te beunen? Veel betere oplossing, vaak gebruiktquote:Op woensdag 16 september 2009 22:39 schreef remmertjuh het volgende:
Kanker hij doet nu helemaal niks meer, moest ik die 6 kilometer naar mn vriendin fietsen!, maar de rook kwam uit mijn blok he, niet uit mijn cilinder..
Dat wordt morgen dus mooi 20 km naar school fietsen.
Versleten zuiger, de gassen komen langs de zuiger in je carter, en daarna via de ontluchting naar buiten.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:39 schreef remmertjuh het volgende:
Kanker hij doet nu helemaal niks meer, moest ik die 6 kilometer naar mn vriendin fietsen!, maar de rook kwam uit mijn blok he, niet uit mijn cilinder..
Dat wordt morgen dus mooi 20 km naar school fietsen.
Die koop je meteen.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:35 schreef remmertjuh het volgende:
En dan, dan heb ik nog steeds geen vervangende onderdelen
Das voor een Chinees best veel.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:25 schreef remmertjuh het volgende:
Zuiger is pas 9500 kilometer oud
Tijd voor een nieuwequote:Op donderdag 17 september 2009 11:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Das voor een Chinees best veel.
Ik was met mn w-poorter dan toch wel al n aantal zuigers verderquote:Op donderdag 17 september 2009 11:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Das voor een Chinees best veel.
maar dat is vast een italiaan, en daar wil je neit op gezien worden, als je mazzel hebt.. Het kan ook een spanjaard zijnquote:Op donderdag 17 september 2009 14:11 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik was met mn w-poorter dan toch wel al n aantal zuigers verder![]()
Het begint ook overigens echt te kriebelen om gedurende de winter weer een fox frame te kopen om op te bouwen(70LC, hpi etc)
Yasuni C31 omgelast van een blerox, 28mm carbquote:Op donderdag 17 september 2009 14:11 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik was met mn w-poorter dan toch wel al n aantal zuigers verder![]()
Het begint ook overigens echt te kriebelen om gedurende de winter weer een fox frame te kopen om op te bouwen(70LC, hpi etc)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |