Zeg ik niet. De setup waar ik op brom mee reed was ook 100+ km/h, 120+ decibel, speling op balhoofd etc. Ik heb gewoon nooit op een roller gestaan en neem t risico wel dat ik er weer geen tegen kom Rede dat ik voor meer cc's ga is de betrouwbaarheid van het blok.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ach nee joh, op de roller met 100kph met een snorfiets is geen enkel probleem.
[..]
Je kent mijn mening inmiddels wel, alles mooier dan de zoveelste 600-1000cc jappenracer.
meer cc's en betrouwbaarheid is niet in verhouding bij brommers, met 50cc standaard gaat het minder snel kapot/onderhoud dan met een willekeurige 70cc. je moet vaker je zuiger vervangen, goed onderhouden, kijken of hij wel genoeg olie krijgt e.d.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zeg ik niet. De setup waar ik op brom mee reed was ook 100+ km/h, 120+ decibel, speling op balhoofd etc. Ik heb gewoon nooit op een roller gestaan en neem t risico wel dat ik er weer geen tegen kom Rede dat ik voor meer cc's ga is de betrouwbaarheid van het blok.
Daar ben ik me bewust van, maar een onbegrensde 50cc heeft veeeeeel te weinig trekkracht. En als ik al n 70 wil rijden wat me bevalt(DR is puin) kom ik uit op n S6 racing of een gilardoni, waarmee ik me dus blauw betaal aan onderhoud en andere kosten. Ik heb het wel gezien met de getunede 70 W-poorter op mn fox. Liggen hier op mn kamer 3 "defecte" zuigers Zon 125 is dus wel veel betrouwbaarder aangezien die zo gebouwd zijn en ook veel minder toeren draaien. Ik bedoel dus dat zon 125er veeeeeeeeel betrouwbaarder is dan een snelle 50/70. (50 std is puin en een snelle 50 heeft de trekkracht van een pakje boter, dus ga ik sowieso niet voor)quote:Op zondag 12 juli 2009 03:17 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
meer cc's en betrouwbaarheid is niet in verhouding bij brommers, met 50cc standaard gaat het minder snel kapot/onderhoud dan met een willekeurige 70cc. je moet vaker je zuiger vervangen, goed onderhouden, kijken of hij wel genoeg olie krijgt e.d.
Als je zo nodig trekkracht wil, ga dan ook niet op een snor rijden, aap.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:24 schreef x3ro het volgende:
[..]
Daar ben ik me bewust van, maar een onbegrensde 50cc heeft veeeeeel te weinig trekkracht. En als ik al n 70 wil rijden wat me bevalt(DR is puin) kom ik uit op n S6 racing of een gilardoni, waarmee ik me dus blauw betaal aan onderhoud en andere kosten. Ik heb het wel gezien met de getunede 70 W-poorter op mn fox. Liggen hier op mn kamer 3 "defecte" zuigers Zon 125 is dus wel veel betrouwbaarder aangezien die zo gebouwd zijn en ook veel minder toeren draaien. Ik bedoel dus dat zon 125er veeeeeeeeel betrouwbaarder is dan een snelle 50/70. (50 std is puin en een snelle 50 heeft de trekkracht van een pakje boter, dus ga ik sowieso niet voor)
Is lkkr met dit weer en ik ben geen johhny die overal vol gas door rijd En omdat het een 125er is ben ik toch de zak zowel snor als brom wanneer ik gepakt word.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:34 schreef oshiro het volgende:
[..]
Als je zo nodig trekkracht wil, ga dan ook niet op een snor rijden, aap.
Toch. Dat rollerbank gebeuren, daar maak ik me niet druk om. Maar als jij met 65 zonder helm op je waffel gaat kunnen ze je van de straat schrapen, en jouw zorgverzekering gaat dat echt niet vergoeden.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:44 schreef x3ro het volgende:
[..]
Is lkkr met dit weer en ik ben geen johhny die overal vol gas door rijd En omdat het een 125er is ben ik toch de zak zowel snor als brom wanneer ik gepakt word.
Aangezien ik ook bijna klaar ben met mijn rijbewijs gaat ie er over een tijd sowieso uit voor een yz125 voor de lol. Ik gebruik dan toch voornamelijk auto/fiets
Echt wel.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:31 schreef oshiro het volgende:
[..]
Toch. Dat rollerbank gebeuren, daar maak ik me niet druk om. Maar als jij met 65 zonder helm op je waffel gaat kunnen ze je van de straat schrapen, en jouw zorgverzekering gaat dat echt niet vergoeden.
Jah mijn keus ging naar de YZ125 aangezien ik dr veel zelf aan kan doen en dat ding, voor een 125er, extreem fel was Ik snap t verschil nou niet echt tussen 65 rijden op mn zenith of 65 op een 125er zip. T is te hard en het gaat pijn doen Hoe groot is t verschil in onderhoud dan tussen zon YZ en een Kawa?quote:Op zondag 12 juli 2009 20:31 schreef oshiro het volgende:
[..]
Toch. Dat rollerbank gebeuren, daar maak ik me niet druk om. Maar als jij met 65 zonder helm op je waffel gaat kunnen ze je van de straat schrapen, en jouw zorgverzekering gaat dat echt niet vergoeden.
En een YZ125? Prima ding, wel goed onderhouden. Yamaha is bloedsnel maar niet erg degelijk. Kawa is wat rustiger, maar de boel gaat wel langer mee. Spreek uit ervaring
Oja, die stickers op de tank bij een yz125, van welk jaar ook, zijn een drama. Heeft kawa ook beter aangepakt .
Ik denk dat een cr meer wat voor jou is, lekker felquote:Op maandag 13 juli 2009 09:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jah mijn keus ging naar de YZ125 aangezien ik dr veel zelf aan kan doen en dat ding, voor een 125er, extreem fel was Ik snap t verschil nou niet echt tussen 65 rijden op mn zenith of 65 op een 125er zip. T is te hard en het gaat pijn doen Hoe groot is t verschil in onderhoud dan tussen zon YZ en een Kawa?
Ga ik daar tegen die tijd maar eens naar kijken. 4 takt was, hoe fijn het ook rijd en hoe goed het ook klinkt, geen optie aangezien ik qua onderhoud er zelf niks aan kan doenquote:Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik denk dat een cr meer wat voor jou is, lekker fel
Het zit hem in de kleine dingen. Zuigers, remmen, tandwielen etc gaan allemaal even lang mee. Maar bijvoorbeeld die stickers van een Yamaha (ook de nieuwste) worden onwijs snel lelijk en bladderen af bij de tank. Hendelhouders van Kawa zijn van staal en bij Yamaha van alu, die van Yamaha slijten ontzettend hard met wat zand (zeker de snelspanner van de koppelingshendel). Versnellingspookje van Yamaha's is altijd al een drama geweest, die slijten heel hard op de splines. Dat soort dingen. Je let er op het eerste gezicht niet erg op maar na een tijdje erger je je er helemaal kapot aan.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jah mijn keus ging naar de YZ125 aangezien ik dr veel zelf aan kan doen en dat ding, voor een 125er, extreem fel was Ik snap t verschil nou niet echt tussen 65 rijden op mn zenith of 65 op een 125er zip. T is te hard en het gaat pijn doen Hoe groot is t verschil in onderhoud dan tussen zon YZ en een Kawa?
CR's zie je nauwelijks meer. CRF's zijn wel vaak aanwezig, Honda viertaktjes zijn goed. Maar de tweetaktjes zijn bijna helemaal uitgestorven, daar zie je nog wel Yamaha's, Kawa's, af en toe een Suzuki en redelijk wat KTM's van.quote:Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik denk dat een cr meer wat voor jou is, lekker fel
Voor een n00b zit er toch niks verschil in hoor, als ie zich op een CR dood rijdt doet ie dat ook gewoon op een YZ, KX of een RMquote:Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef fs180 het volgende:
Ik hoop serieus dat hij geen cr gaat halen hoor gaat mooi fout dan!
x3ro; Yeti?
Scheelt geen donder. Denk dat een yamaha nog wat sneller is zelfs als je een prof erop laat rijden.quote:
Jij hebt het id dat ik nog nooit op een motor gezeten heb? Nou, niet dus. Ik heb onderhand op wel wat zwaarders dan zo een lievig 125er 1 cilindertje geredenquote:Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef fs180 het volgende:
Ik hoop serieus dat hij geen cr gaat halen hoor gaat mooi fout dan!
x3ro; Yeti?
Overschat jezelf nou niet, ik heb mezelf hard genoeg in puin gereden met een 125 cc'tje, daar heb ik nu nog steeds last van. Dat is nu 5 jaar geleden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:15 schreef x3ro het volgende:
[..]
Jij hebt het id dat ik nog nooit op een motor gezeten heb? Nou, niet dus. Ik heb onderhand op wel wat zwaarders dan zo een lievig 125er 1 cilindertje gereden
Daar ben ik me van bewust, wil alleen aangeven dat ik niet alleen maar op een schakelbrommer heb geredenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:51 schreef oshiro het volgende:
[..]
Overschat jezelf nou niet, ik heb mezelf hard genoeg in puin gereden met een 125 cc'tje, daar heb ik nu nog steeds last van. Dat is nu 5 jaar geleden.
Probeer en leerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:36 schreef GuitarJJ het volgende:
Net wat sproeiers gekregen met de post. Heb 74 geprobeerd en brommer loopt. Maar stationaairschroef moet helemaal ingedraaid worden anders valt die uit. Rijdt verder goed maar nog steeds wel veel rook. Nog kleinere sproeier dus? Heb nog 72, 70, 68 en 66.
Een downhill-helm is wel een graadje minder dan een volwaardige MX-helm imhoquote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust, wil alleen aangeven dat ik niet alleen maar op een schakelbrommer heb gereden
Met fiets kun je zelfs hard onderuit gaan, rijd niet voor niets DH met een fullface. Dus laat staan met zoiets..
Nu 70 erin en hij reed steeds wel goed maar als de moter wat warm is loopt hij niet goed stationair. Valt dan snel uit. Stationair loopt de dus telkens niet goed :Squote:
Voor DH gebruik ik een TLD voor gemotoriseerde 2 wielers heb ik andere geschikte hoofddeksels Hoef niet de rest van mn leven als n kasplant erbij te zitten omdat de zuinige Hollander in me naar boven kwamquote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:22 schreef oshiro het volgende:
[..]
Probeer en leer
[..]
Een downhill-helm is wel een graadje minder dan een volwaardige MX-helm imho
M'n pa is 1,5 jaar geleden onderuit gereden met een km of 50 per uur en is daarbij flink zwaar gewond geraakt. Hij reed met een Arai (~600 euro) en die is gescheurd, hij was echt goed beschermd. En dat op een motor met maar 25 pk ofzo.
Serieus, je kunt beter bescheiden zijn op de motor/brommert dan dat je jezelf gaat overschatten, dat is wat ik wil zeggen.
Heb je een stationairsproeier? Je kunt proberen die ook over te zettenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:22 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Nu 70 erin en hij reed steeds wel goed maar als de moter wat warm is loopt hij niet goed stationair. Valt dan snel uit. Stationair loopt de dus telkens niet goed :S
Ah bedankt voor de tip! Naast de hoofdsproeier zit idd een kleinere sproeier nog. Zal dat morgen wel eens proberenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:39 schreef oshiro het volgende:
[..]
Heb je een stationairsproeier? Je kunt proberen die ook over te zetten
Zal wel schelen denk ikquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:15 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ah bedankt voor de tip! Naast de hoofdsproeier zit idd een kleinere sproeier nog. Zal dat morgen wel eens proberen
Maar vallen is geen vallen, elke val is anders, zo is het vallen met de fiets ook totaal anders dan met een motor. Plus dat je fiets zo licht is dat je daar veel meer controle over hebt..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewust, wil alleen aangeven dat ik niet alleen maar op een schakelbrommer heb gereden
Met fiets kun je zelfs hard onderuit gaan, rijd niet voor niets DH met een fullface. Dus laat staan met zoiets..
Om dit even ten einde te brengen:quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar vallen is geen vallen, elke val is anders, zo is het vallen met de fiets ook totaal anders dan met een motor. Plus dat je fiets zo licht is dat je daar veel meer controle over hebt..
Dat is voor mij het gevaarlijkste vervoersmiddel waar ik ooit mee heb gereden .quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:42 schreef Geqxon het volgende:
O men. Ik weet nog wel dat ik als 14-15 jarige met zo'n ding:
[ afbeelding ]
op een geasfalteerde weg in de Ardennen naar beneden ben gescheurd. Destijds had ik niets om het mee te vergelijken, maar nu ik auto / motor / brommer-ervaring heb weet ik dat ik minstens 40 kilometer per uur heb gereden op zo'n ding.
Zonder bescherming.
ik vond 107km/h op m'n fietsteller ook behoorlijk moet ik zeggen .quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:42 schreef Geqxon het volgende:
O men. Ik weet nog wel dat ik als 14-15 jarige met zo'n ding:
[ afbeelding ]
op een geasfalteerde weg in de Ardennen naar beneden ben gescheurd. Destijds had ik niets om het mee te vergelijken, maar nu ik auto / motor / brommer-ervaring heb weet ik dat ik minstens 40 kilometer per uur heb gereden op zo'n ding.
Zonder bescherming.
Toen ik hard moest remmen (met de achterrem) werd het aluminium van de rem snikheet en had ik een complete hap uit het achterwiel geschuurd door het remmen. Helaas ook onderuit gegaan, maar toen was ik al goed afgeremd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:02 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat is voor mij het gevaarlijkste vervoersmiddel waar ik ooit mee heb gereden .
Brrr, geen fijne ervaringen mee .
Op een fiets. Met goed remmen. En rubber banden. En waarschijnlijk ook iets van bescherming. Toch iets anders.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ik vond 107km/h op m'n fietsteller ook behoorlijk moet ik zeggen .
Liever dirtjump of street En dat doe ik zonder bescherming ja..quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:16 schreef x3ro het volgende:
[..]
Om dit even ten einde te brengen:
Ik weet het, en ik raad je aan(mocht je eens willen proberen), op sommige plekken met zon 25kilo bakbeest voor de DHj, niet te komen zonder bodyprotector etc puur omwille van de snelheid (en terrein)waarmee je de berg af gaat, langzaam is iig anders... En ik ben ook al met een crosser gewhiped
Ik gebruik mijn mountainbike met name als kleerhanger.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:16 schreef fs180 het volgende:
[..]
Liever dirtjump of street En dat doe ik zonder bescherming ja..
Dude ik weeg enorm veel en ben na 30 kilometer fietsen kapot.quote:
Niet eens op je dax rijden ?quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:46 schreef Geqxon het volgende:
Mja en geen tijd he. In de zomervakantie slaap ik meestal een uur of 14 per dag, de andere 10 uur gebruik ik voor achter de computer en TV.
Als het mooi weer is. En de kans op regen 0% is.quote:
Ben je bang om op je smoel te gaan, of is het niet je dagelijks vervoer ?quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als het mooi weer is. En de kans op regen 0% is.
Ligt eraan, voor de fun natuurlijk niet, maar als ik ergens naartoe moet wel.quote:
Idd, 't moet wel leuk blijven .quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |