quote:Been: "Vertrek Wijnaldum is onbespreekbaar"
vrijdag 10-07-2009-
FSV
Feyenoord is niet van plan Georginio Wijnaldum te gebruiken als ruilobject voor welke transfer dan ook, zoals vrijdag in een landelijk ochtendblad werd gesuggereerd. ‘Dat is totale waanzin’, laat trainer Mario Been desgevraagd weten. ‘Een vertrek van Wijnaldum is volledig onbespreekbaar. Hier hoeven de supporters zich écht geen zorgen over te maken.’
Georginio Wijnaldum heeft vrijdagochtend in Tegelen apart van de groep getraind. De jonge middenvelder verliet een dag eerder de groepstraining al voortijdig, omdat hij last had van wat kleine pijntjes die hij op woensdag had opgelopen in het oefenduel met BSV Limburgia. De donderdag eveneens eerder gestopte Luis Pedro trainde vrijdagochtend wel voluit mee, terwijl doelman Kamil Contofalsky, die afgelopen week op proef was, alweer in het vliegtuig richting Rusland zat. Aanstaande zondag heeft hij competitieverplichtingen bij zijn club Zenit Sint Petersburg. Vrijdagmiddag om 16.00 uur staat de volgende groepstraining in Limburg op het programma.
‘Het heeft in deze fase van het seizoen geen zin om risico’s te nemen’, legde Wijnaldum na afloop van de door hem afgewerkte individuele training uit waarom hij apart van de groep trainde. ‘Het gaat erom dat ik fit aan de start van competitie verschijn. Op korte termijn sluit ik weer aan bij de groep.’
Wijnaldum is een van de spelers die zich vorige week pas aansloot bij de selectie van trainer Mario Been, die de jonge Rotterdammer vanwege interlandverplichtingen langer vrijaf had gegeven. ‘De eerste trainingsweek was vrij intensief’, zei de middenvelder. ‘Ik heb in mijn vakantie voornamelijk uitgerust, want het voorbije seizoen was best lang en zwaar. Daarom had ik het wel even nodig om lekker bij te komen.’
Binnen de selectie behoorde Wijnaldum vorig seizoen tot de spelers met de meeste speelminuten. Het was voor de middenvelder een leerzaam jaar, maar geen garantie dat hij onder Been weer kan rekenen op een basisplaats. ‘Ik zal het allemaal opnieuw moeten laten zien’, zei Wijnaldum. ‘De prestaties van vorig seizoen zijn geweest, iedereen begint weer op nul. Of ik speel zal grotendeels aan mezelf liggen. Ik zal hard moeten werken tijdens de trainingen en wedstrijden om mezelf te verbeteren en dan is het vervolgens aan de trainer of hij me opstelt. Bang voor concurrentie ben ik niet. Die ga ik gerust aan.’
‘Mijn persoonlijke doelstelling voor het nieuwe jaar is mezelf blijven ontwikkelen’, keek Wijnaldum vooruit. Tijdens het vorige seizoen kwam hij voornamelijk als rechteraanvaller in actie en eindigde uiteindelijk op vier doelpunten in 33 duels. ‘Dat zal beter moeten’, zei hij. ‘Ik zal voor het doel rustiger moeten worden. Hier praat ik geregeld met Roy Makaay over, hij haalt dan bepaalde situaties tijdens wedstrijden en trainingen terug. Heel leerzaam. Daarnaast zal ik constanter moeten worden. Ik denk dat dit vooral een kwestie is van meer volwassen worden als voetballer. Het herkennen van bepaalde situaties en vervolgens op basis daarvan de juiste keuzes maken.’
In tegenstelling tot berichtgeving in diverse media heeft Feyenoord overigens ook nog geen definitief besluit genomen over Kamil Contofalsky, de Slowaakse keeper die afgelopen week op proef was. Been: ‘We hadden Kamil graag zaterdag nog eens in actie gezien tegen VVV, maar omdat Zenit zondag competitieverplichtingen heeft, moest hij terug naar Rusland. Komende woensdag heeft hij ook nog een bekerduel, dus dan kunnen we hem evenmin testen. De deur naar Feyenoord is voor hem echter nog niet gesloten. Dat hebben we hem ook laten weten. De komende weken zullen we verder kijken wat we op dit vlak kunnen doen.’
Ritmoquote:In tegenstelling tot berichtgeving in diverse media heeft Feyenoord overigens ook nog geen definitief besluit genomen over Kamil Contofalsky, de Slowaakse keeper die afgelopen week op proef was. Been: ‘We hadden Kamil graag zaterdag nog eens in actie gezien tegen VVV, maar omdat Zenit zondag competitieverplichtingen heeft, moest hij terug naar Rusland. Komende woensdag heeft hij ook nog een bekerduel, dus dan kunnen we hem evenmin testen. De deur naar Feyenoord is voor hem echter nog niet gesloten. Dat hebben we hem ook laten weten. De komende weken zullen we verder kijken wat we op dit vlak kunnen doen.’
Hier zou ik juist nog kwader om moeten worden, weer een ander verhaal.quote:
Gelukkig is ook maar een stuk of 4 keer door Been verteld dat er pas een goed beeld over hem kan komen door hem in de trainingen te testen. Een keeper bekijken bij één wedstrijd kan heel gemakkelijk een vertekend beeld geven.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hier zou ik juist nog kwader om moeten worden, weer een ander verhaal.Je kunt toch ook Beenhakker of Vlemmings ofzo naar Rusland sturen om hem goed te bekijken trouwens?
In Rusland speelt hij geen wedstrijden waarop je hem zou kunnen beoordelen lijkt mij.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hier zou ik juist nog kwader om moeten worden, weer een ander verhaal.Je kunt toch ook Beenhakker of Vlemmings ofzo naar Rusland sturen om hem goed te bekijken trouwens?
Ze hebben hem nu op trainingen getest, én kunnen hem in Rusland nog bekijken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:36 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Gelukkig is ook maar een stuk of 4 keer door Been verteld dat er pas een goed beeld over hem kan komen door hem in de trainingen te testen. Een keeper bekijken bij één wedstrijd kan heel gemakkelijk een vertekend beeld geven.
De komende weken dus wel toch?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
In Rusland speelt hij geen wedstrijden waarop je hem zou kunnen beoordelen lijkt mij.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
In Rusland speelt hij geen wedstrijden waarop je hem zou kunnen beoordelen lijkt mij.
En een derde keeper hebben ze volgens mij niet. (Uiteraard wel wat in de jeugd lopen)quote:MALAFEEV TO MISS FOUR MATCHES
Zenit new captain Vyacheslav Malafeev will have to miss the next four games because of injury troubles.
2 trainingen, poeh he.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:52 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ze hebben hem nu op trainingen getest, én kunnen hem in Rusland nog bekijken.
Dat maakt het wel een stuk logischer ja. Die wedstrijd is trouwens te zien op sport1quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:55 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
[..]
En een derde keeper hebben ze volgens mij niet. (Uiteraard wel wat in de jeugd lopen)
Feijenoord geeft geen ander verhaal. Jij interpreteert alles gewoon fout.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Jawel, gisteren was ie niet te betalen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:01 schreef Happel het volgende:
[..]
Feijenoord geeft geen ander verhaal. Jij interpreteert alles gewoon fout.
Waar heeft Feyenoord dat gezegdquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Jawel, gisteren was ie niet te betalen.
Dan wordt er toch niet gezegd dat ze hem niet willen? Dus dan is er toch geen sprake van dat er ander verhaal wordt opgehangen door Feijenoord?quote:
Klopt, maar eerst was ie te duur en nu kunnen ze hem niet goed testen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:20 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan wordt er toch niet gezegd dat ze hem niet willen? Dus dan is er toch geen sprake van dat er ander verhaal wordt opgehangen door Feijenoord?
Eén van de laatste 02'ers.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:36 schreef heiden6 het volgende:
Trouwens tof dat we Patrick Paauwe weer terugzien in de eredivisie dit seizoen.
Beenquote:
Paauwequote:Paauwe moet VVV-Venlo helpen met ervaring
VVV-Venlo presenteerde vrijdagmiddag Patrick Paauwe. De Eredivisionist neemt de vijfvoudig international over van Borussia Mönchengladbach. Paauwe tekende voor één seizoen. VVV verlengt het contract automatisch als de club zich komend seizoen handhaaft.
Het naar de Eredivisie gepromoveerde VVV hoopt met Paauwe een ervaren speler voor in de defensie te hebben aangetrokken. 'Ik heb er ontzettend veel zin in, en hoop dat ik het waar kan maken op het veld', vertelde de 33-jarige verdediger nadat hij had getekend in Venlo.
Paauwe voetbalde onder meer voor PSV, De Graafschap, Feyenoord, Fortuna Sittard en Valenciennes voordat hij twee jaar geleden naar Gladbach vertrok. Hij liet deze week zijn contract met Die Fohlen ontbinden. Hij kwam niet meer voor in de plannen van coach Michael Frontzeck en mocht vertrekken.
VVV oefent zaterdag tegen Feyenoord, maar hoogstwaarschijnlijk zal Paauwe dan nog niet meespelen met de Venlonaren. Hij zou nog niet fit genoeg zijn om aan te treden.
quote:'Twente sprak de verkeerde zaakwaarnemer'
Bron: Sportweek
FC Twente heeft in hun pogingen om spits Sekou Cissé in te lijven met de verkeerde zaakwaarnemer gesproken. Zo verklaart de zaakwaarnemer van de Ivoriaan tegenover Sportweek.
Twente-voorzitter Joop Munsterman voerde gesprekken met Yves Appelmans terwijl Adama Fofana de werkelijke zaakwaarnemer van de midvoor blijkt te zijn. Fofana zegt daarover het volgende: "Sekou is een tijdje terug door zaakwaarnemer Yves Appelmans benaderd met de mededeling dat FC Twente hem wilde hebben."
"Yves schijnt Twente te hebben verteld dat Sekou alléén naar die club wilde, terwijl Sekou via mij óók met Feyenoord in gesprek was. Toen ik Munsterman belde om over een contract voor Sekou bij Twente te onderhandelen, zei hij dat hij alleen met Appelmans over Cissé wilde praten. Ik kan me voorstellen dat ze bij Twente nu gefrustreerd zijn, maar ze hebben gewoon niet met de juiste persoon onderhandeld", zo concludeert de belangenbehartiger van de aanvaller.
Feyenoord wist via de contacten met Fofana Cissé vast te leggen. Hij zette deze week zijn handtekening onder een vierjarige verbintenis in De Kuip.
quote:Mogelijk haalt Feyenoord na Contofalsky nog een doelman op stage, zo werden we getipt door een bezoeker uit Tsjechië.. Volgens diverse Tsjechische websites, o.a. die van het Tsjechische Denik Sport heeft Feyenoord Martin Lejsal uitgenodigd voor een stage. De 26-jarige Tsjechische doelman speelt sinds 2006 voor 1. FC Brno in Tsjechië. De afgelopen weken was hij in Engeland op een speciaal keeperskamp in de hoop een contract in Engeland af te dwingen. Hij zou een aanbod van Slavia Praag daarvoor hebben afgezegd.
Niet te betalen, we moeten het echt hebben van transfervrije keepers op dit moment. Investeerders hebben al genoeg geld in de club gestoken, denk ook niet dat ze nog meer zullen vrij maken voor transfers.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:42 schreef StefanoSanders het volgende:
Goed dat Casta blijft.
Verder weer een keeper uit oost europa ?
Hebben we daar connecties ofzo ?
Wat is er gebeurt met Veldhuizen en De krul waar we belangstelling voor hadden?
De Hof.quote:Gezin van Kevin Hofland bedreigd
Door SJOERD MOSSOU
TEGELEN - Kevin Hofland overwoog serieus te stoppen met profvoetbal. In de donkere dagen van Feyenoord werd zijn gezin bedreigd. ,,Het gaat wel om je kinderen.’’
Hij heeft het al vaker meegemaakt, deze tijden van nieuwe hoop en vers optimisme. Kevin Hofland kent de voetbalclichés van de zomermaanden, waarin de lach regeert en alle ellende opeens is vergeten.
,,Het zegt allemaal nog niet zo heel veel,'' weet Hofland, die is begonnen aan zijn dertiende seizoen als prof. ,,Pas over een paar weken kun je echt zien hoe ver we zijn.''
Tegelijk ziet de Limburger een wereld van verschil met precies een jaar geleden, toen Gertjan Verbeek de voorbereiding leidde bij Feyenoord. ,,De onderhuidse spanning, de onvrede van toen, die zijn er nu totaal niet meer. Dat verschil is overduidelijk, nu al. Je voelt dat iedereen dezelfde kant op wil. Zoals dat ook hoort. En iedereen wil revanche op het afgelopen seizoen. Een jaar waarin we allemaal hebben gefaald. Ik ook.''
Als geen ander snakt hij naar een nieuwe start. Geen speler van Feyenoord stond nadrukkelijker symbool voor het afgelopen rampseizoen dan Hofland. Geen speler ook kreeg zo veel modder over zich heen. In het bijzonder in januari, de maand waarin de situatie rondom trainer Verbeek definitief klapte.
Hofland was de speler die definitief aan de noodrem trok, na het trainingskamp in Turkije. De situatie dreigde te escaleren en de verdediger drong met spoed aan op een gesprek met Boudewijn Poelmann, toen nog lid van de raad van commissarissen. Kort daarop volgde het ontslag van Verbeek.
,,Iemand moest zijn verantwoordelijkheid nemen,'' zegt Hofland nu. ,,Op dat moment was ik dat, omdat ik vond dat het niet anders meer kon. Ik heb gehandeld in het belang van de club en in het belang van de spelers. Ik ben iemand die zich dingen aantrekt, die betrokken is.''
Het leverde hem de hoon op van pers en publiek. Als de vermeende beul van Verbeek werd Hofland het mikpunt van woede en spot. In columns, op straat en rondom het trainingsveld, maar ook thuis, bij zijn gezin.
,,De reactie van de supporters kon en kan ik heel goed begrijpen,'' zegt Hofland. ,,Zelf zou ik ook zo hebben gereageerd, denk ik. Wij presteerden niet, klaar. Dan hebben supporters recht op hun woede.''
Het ging echter verder dan woede. Tot twee keer toe werden Hofland en zijn gezin thuis bedreigd, telefonisch en anoniem. ,,Ja, ik ben wel bang geweest,'' aldus Hofland. ,,Niet om mezelf, maar wel om mijn gezin. Er zijn dagen geweest dat ik mijn kinderen liever niet naar school had laten gaan. Het voelde onveilig om hen alleen te laten. Die bedreigingen kwamen thuis binnen op ons privé-nummer. Dan komen ze dichterbij dan je lief is.
,,Ik heb overwogen te stoppen, voorgoed. Dat was een serieuze gedachte, geen korte oprisping. Ik heb mezelf meerdere keren afgevraagd of dit het allemaal wel waard was. Het gaat wel om je kinderen, hè. Voor kritiek of frustratie ben ik nog nooit weggelopen, maar dit ging vele malen verder.''
Bewust hield hij het stil. ,,Alleen met mensen om me heen heb ik er veel over gesproken. Onder anderen met mijn vader en met Roy Makaay die van alles op de hoogte was. Hun steun heeft me er doorheen gesleept. Heel langzaam keerde het plezier terug.''
Hofland deed aangifte bij de politie, maar de dader werd nooit gevonden. Terugkijkend was het veruit de moeilijkste periode uit zijn loopbaan, zegt hij nu. ,,Ook omdat er veel onwaarheden zijn verteld en geschreven. In de media ben ik doelbewust beschadigd, terwijl ik me altijd netjes en open heb opgesteld naar de pers. Maar van medespelers en familie om me heen heb ik steeds alle steun gehad. Zij wisten hoe het echt zat. Als ik het nu allemaal opnieuw zou moeten doen, zou ik het precies hetzelfde doen.''
Hofland weet wat er van dit Feyenoord wordt verwacht. Voor de spelers die twee jaar geleden als helden werden binnengehaald - de routiniers Van Bronckhorst, Makaay, De Cler, Hofland - wacht een allerlaatste kans. Volgende zomer lopen veel contracten af.
,,Willen winnen is niet meer genoeg, we móeten winnen,'' zegt Hofland. ,,Die houding heb ik wel eens gemist, ja. Bij Feyenoord loopt kwaliteit genoeg, maar ik probeer die jongens bij te brengen dat ze zuinig moeten zijn op dat talent. Als ik over zes jaar gestopt ben en ik ga bij Real Madrid kijken, dan hoop ik daar jongens te zien lopen met wie ik nu samenspeel. En dat kán. Daar zijn ze goed genoeg voor.''
Jonge ploeggenoten wijzen hem nog altijd aan als de leider. Hofland durft zijn mond open te doen, ook als het minder gaat. Bij mensen die zeggen dat hij 'eerst zelf maar eens moet presteren', haalt de verdediger zijn schouders op.
,,Dat vind ik heel makkelijk roepen. Ik weet ook wel dat ik ondermaats heb gepresteerd, net als veel anderen. Iedereen mag mij daar op aanspreken, maar ik blijf wel zoals ik ben. Ik probeer het voortouw te nemen, dat heb ik altijd gehad. Volgens mij is daar niets verkeerd aan. Ik wil kampioen worden met Feyenoord, die drive voel ik elke dag.''
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:29 schreef TC03 het volgende:
GJV-affaire.
Omdat?quote:
Dat valt wel mee volgens mij. Hij zegt zelf dat hij ondermaats heeft gepresteerd afgelopen seizoen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
Verder terechte opmerking natuurlijk.
Hofland is een prima speler met een goede mentaliteit, maar hij overschat zichzelf zo.
Hij ziet zichzelf als een leider.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee volgens mij. Hij zegt zelf dat hij ondermaats heeft gepresteerd afgelopen seizoen.
Als er een bal op hem afkomt kijkt hij zo bang.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:39 schreef Kopbal het volgende:
Ach, een verdediger moet ook wel een beetje zelfvertrouwen hebben natuurlijk. Beter dan zo'n watje als Tiendalli
Ja, want daar is hij totaal geen type voor, hij komt juist zo soft en nichterig over.quote:
Het is en blijft een softe limbo hequote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, want daar is hij totaal geen type voor, hij komt juist zo soft en nichterig over.
Moet je dan type Jaap Stam zijn om een leider te zijn?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, want daar is hij totaal geen type voor, hij komt juist zo soft en nichterig over.
Ik zou als jonge speler eerder een grote bek geven tegen limbo hofland dan tegen Jaap stam die er uitziet alsof die je zo op je bek ramt ja.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Moet je dan type Jaap Stam zijn om een leider te zijn?
Ik kan hem in elk geval amper serieus nemen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Moet je dan type Jaap Stam zijn om een leider te zijn?
quote:"Toen ik Munsterman benaderde om over een contract voor Sekou bij Twente te onderhandelen, zei hij dat hij alleen met Appelmans over Cissé wilde praten. Ik kan me voorstellen dat ze bij Twente nu gefrustreerd zijn, maar ze hebben gewoon niet met de juiste persoon onderhandeld."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |