abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:03:14 #26
167923 appelsjap
All the above
pi_70773527
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:01 schreef ErwinEHVNL het volgende:

[..]

je kunt geen php code schrijven als je stap 1 en 2 ((x)HTML en CSS) niet onder de knie hebt... daarnaast las ik ook al dat je gebruik wil maken van scripts.....

dan zou je dus al 4 dingen from scratch moeten leren, xHTML CSS PHP en javascript. Ik zeg heel veel succes en ik hoop dat je website binnen een half jaar af is!
Ja dat bedoel ik Daarom zocht ik een progje, en nu iemand die het wil doen, want de site moet zsm af. En na deze ga ik mezelf verdiepen in HTML, CSS, en PHP denk ik, evt ook flash
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:03:41 #27
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70773542
TS, believe me, als je geen html kennis hebt kun je het beste dit doen:

Maak je ontwerpje in PS. Slice het helemaal klaar als layout (elk "element" een aparte slice) Dus elke button wordt een slice etc. Exporteer dit hele zaakje als html met image slices (jpg of gif) en open het vervolgens in bv dreamweaver of frontpage. Dit zijn de 2e meest gebruiksvriendelijk programma's voor beginners.

hmm zie net dat je ook eigen cms erbij wilt.
<hr>
pi_70773545
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef wallofdolls het volgende:
Een half jaar?
als ie zelf alles moet leren wel ja
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:04:10 #29
167923 appelsjap
All the above
pi_70773557
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef Dawnbreaker het volgende:

Maak je ontwerpje in PS. Slice het helemaal klaar als layout (elk "element" een aparte slice) Dus elke button wordt een slice etc. Exporteer dit hele zaakje als html met image slices (jpg of gif) en open het vervolgens in bv dreamweaver of frontpage. Dit zijn de 2e meest gebruiksvriendelijk programma's voor beginners.
BEDANKT! Dit antwoord zocht ik dus!
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:04:53 #30
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70773573
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef ErwinEHVNL het volgende:

[..]

als ie zelf alles moet leren wel ja
Ja, dat snap ik. Ik heb t proces zelf ook doorlopen. Maar het bracht me op een idee.
pi_70773599
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:04 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nou... nee dus . Daarmee heb je nog lang geen blog of muziek-ding op je site. Dat vereist veel meer kennis.

Download iets als Wordpress, probeer dat op je site te zetten, aan de praat te krijgen en ga dan eens zien hoe je de lay-out aan kunt passen. Niet andersom, aangezien je dat niet gaat lukken.
pi_70773605
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef Dawnbreaker het volgende:

werkt natuurlijk niet zo makkelijk he! of je moet genoegen nemen dat de site alleen goed rerendered wordt in FF
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:07:49 #33
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70773670
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:05 schreef ErwinEHVNL het volgende:

[..]

werkt natuurlijk niet zo makkelijk he! of je moet genoegen nemen dat de site alleen goed rerendered wordt in FF
voor een beginner is dit het beste om te beginnen.
<hr>
pi_70773731
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:07 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

lijkt me makkelijker om te beginnen met een boek kopen, eerst de code leren kloppen ipv laten genereren... daarna eerste wat makkelijke sites maken, daarna stap voor stap steeds meer "moeilijke" elementen integreren in je websites...

anders leer je meteen foute code...
pi_70773777
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:48 schreef erikje14 het volgende:
PSD naar HTML is niet ech mogelijk
Jawel hoor....wel je slices goed definiëren
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:11:25 #36
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70773789
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:09 schreef ErwinEHVNL het volgende:

[..]

lijkt me makkelijker om te beginnen met een boek kopen, eerst de code leren kloppen ipv laten genereren... daarna eerste wat makkelijke sites maken, daarna stap voor stap steeds meer "moeilijke" elementen integreren in je websites...

anders leer je meteen foute code...
tuurlijk heb je gelijk, maar dan ben je maanden bezig. TS wil snel z'n website online hebben. Dan lijkt me eerst leren etc niet de beste oplossing.
<hr>
pi_70773795
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:07 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Nee, want dan leer je het verkeerd.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:12:07 #38
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_70773814
quote:

[..]

Vergeet het woord Frontpage wat hij noemde, DreamWeaver is je vriend (Frontpage genereert lelijke baggercode).
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_70773834
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:11 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

tuurlijk heb je gelijk, maar dan ben je maanden bezig. TS wil snel z'n website online hebben. Dan lijkt me eerst leren etc niet de beste oplossing.
Snel een website online willen hebben terwijl je er geen kennis van hebt lijkt me totaal geen optie eerlijk gezegd.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_70773843
quote:

[..]

Sja als je een site van 5 pagina's maakt die de komende 3 jaar niet hoeven te veranderen, en die vooral niet door google gevonden hoeft te worden, is dat de ideale oplossing inderdaad.

Zo niet, kies een leuk CMS (CMSms FTW) en maak een template. Of als je niet dat half jaar de tijd hebt: besteed het uit.
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:13:20 #41
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_70773856
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:11 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nee, want dan leer je het verkeerd.
Nee je leert de basisopbouw van een website te begrijpen. Ik snap wat je bedoeld maar houdt het wel realistisch. Net zoiets als iemand die iets aan z'n auto wilt veranderen, en je zegt dat hij beter kan beginnen met een 50cc motortje te bouwen, om het goed te leren.
<hr>
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:13:21 #42
167923 appelsjap
All the above
pi_70773857
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:12 schreef whoops het volgende:

[..]

Vergeet het woord Frontpage wat hij noemde, DreamWeaver is je vriend (Frontpage genereert lelijke baggercode).
Ja, ik was sowieso van plan dreamweaver te gebruiken
pi_70773932
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:13 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Nee je leert de basisopbouw van een website te begrijpen. Ik snap wat je bedoeld maar houdt het wel realistisch. Net zoiets als iemand die iets aan z'n auto wilt veranderen, en je zegt dat hij beter kan beginnen met een 50cc motortje te bouwen, om het goed te leren.
iets met appels en peren....

als je er in eerste instantie niets van snapt, lijkt het me logisch dat je eerst wat probeert te lezen ipv zomaar beginnen te knutselen
pi_70773985
quote:

[..]

Goed voorbeeld.

Als iemand zonder kennis of ervaring een nieuwe auto wilt, dan stuur je hem ook gewoon naar de dealer, in plaats van 'm een schroevendraaier, een hamer en een kitcar te geven. Of je laat 'm eerst een opleiding doen.
pi_70774033
quote:

[..]

Oh, dus we gaan met 0,0 kennis aan een auto klussen? Lekker gevaarlijke bende zal het dan worden op de weg.

Serieus, een website houdt veel meer in dan even wat plaatjes en tekst online gooien. Als je er geen moeite in steekt kun je het beter gewoon niet doen. Het neemt gewoon tijd in beslag, en als je dat niet hebt kun je het beter door een ander laten doen.

Je kan het dan beter gewoon goed leren door op w3schools of zo te kijken, dan dat je je code laat genereren en er totaal niks van opsteekt. Je hebt daar later alleen maar last van.
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:21:06 #46
167923 appelsjap
All the above
pi_70774117
Deze website heb ik al gemaakt, wel met behulp van OsCommerce en een template, maar wel heel veel toegevoegd en bewerkt.

http://www.gamedealspro.nl/
pi_70774157
er zijn ook bedrijven die PSD ombouwen naar HTML binnen een dag ofzo daarna zou ik dan een tutorial WordPress volgen en daarna lekker knutselen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:24:07 #48
167923 appelsjap
All the above
pi_70774231
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:22 schreef super-muffin het volgende:
er zijn ook bedrijven die PSD ombouwen naar HTML binnen een dag ofzo daarna zou ik dan een tutorial WordPress volgen en daarna lekker knutselen.
ja klopt, had er één gevonden die 110 dollar per page vroeg, dat is me toch net ietjes te veel.
pi_70774268
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:24 schreef appelsjap het volgende:

[..]

ja klopt, had er één gevonden die 110 dollar per page vroeg, dat is me toch net ietjes te veel.
is toch echt heel goedkoop! mijn werkgever vraagt al 95 p/u voor mijn werk...
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:28:09 #50
167923 appelsjap
All the above
pi_70774352
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:25 schreef ErwinEHVNL het volgende:

[..]

is toch echt heel goedkoop! mijn werkgever vraagt al 95 p/u voor mijn werk...
het enige wat ik nodig heb is:
1. dat op de home page, als je dan op bijv op Contact klikt dat er dan een contact pagina opent.
2. muziek op de achtergrond + blog functie, en dan niet echt blog, maar dat diegene voor wie de website is makelijk nieuws kan posten op zijn eigen site.

Ik vind 660 dollar voor dit toch iets te veel hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')