Ja dat bedoel ikquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:01 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
je kunt geen php code schrijven als je stap 1 en 2 ((x)HTML en CSS) niet onder de knie hebt... daarnaast las ik ook al dat je gebruik wil maken van scripts.....
dan zou je dus al 4 dingen from scratch moeten leren, xHTML CSS PHP en javascript. Ik zeg heel veel succes en ik hoop dat je website binnen een half jaar af is!
BEDANKT! Dit antwoord zocht ik dus!quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
TS, believe me, als je geen html kennis hebt kun je het beste dit doen:
Maak je ontwerpje in PS. Slice het helemaal klaar als layout (elk "element" een aparte slice) Dus elke button wordt een slice etc. Exporteer dit hele zaakje als html met image slices (jpg of gif) en open het vervolgens in bv dreamweaver of frontpage. Dit zijn de 2e meest gebruiksvriendelijk programma's voor beginners.
Ja, dat snap ik. Ik heb t proces zelf ook doorlopen. Maar het bracht me op een idee.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
als ie zelf alles moet leren wel ja
Nou... nee dusquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
BEDANKT! Dit antwoord zocht ik dus!
werkt natuurlijk niet zo makkelijk he! of je moet genoegen nemen dat de site alleen goed rerendered wordt in FFquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
TS, believe me, als je geen html kennis hebt kun je het beste dit doen:
Maak je ontwerpje in PS. Slice het helemaal klaar als layout (elk "element" een aparte slice) Dus elke button wordt een slice etc. Exporteer dit hele zaakje als html met image slices (jpg of gif) en open het vervolgens in bv dreamweaver of frontpage. Dit zijn de 2e meest gebruiksvriendelijk programma's voor beginners.
voor een beginner is dit het beste om te beginnen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:05 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
werkt natuurlijk niet zo makkelijk he! of je moet genoegen nemen dat de site alleen goed rerendered wordt in FF
lijkt me makkelijker om te beginnen met een boek kopen, eerst de code leren kloppen ipv laten genereren... daarna eerste wat makkelijke sites maken, daarna stap voor stap steeds meer "moeilijke" elementen integreren in je websites...quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
voor een beginner is dit het beste om te beginnen.
tuurlijk heb je gelijk, maar dan ben je maanden bezig. TS wil snel z'n website online hebben. Dan lijkt me eerst leren etc niet de beste oplossing.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:09 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
lijkt me makkelijker om te beginnen met een boek kopen, eerst de code leren kloppen ipv laten genereren... daarna eerste wat makkelijke sites maken, daarna stap voor stap steeds meer "moeilijke" elementen integreren in je websites...
anders leer je meteen foute code...
Nee, want dan leer je het verkeerd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:07 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
voor een beginner is dit het beste om te beginnen.
Vergeet het woord Frontpage wat hij noemde, DreamWeaver is je vriend (Frontpage genereert lelijke baggercode).quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Snel een website online willen hebben terwijl je er geen kennis van hebt lijkt me totaal geen optie eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
tuurlijk heb je gelijk, maar dan ben je maanden bezig. TS wil snel z'n website online hebben. Dan lijkt me eerst leren etc niet de beste oplossing.
Sja als je een site van 5 pagina's maakt die de komende 3 jaar niet hoeven te veranderen, en die vooral niet door google gevonden hoeft te worden, is dat de ideale oplossing inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:04 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nee je leert de basisopbouw van een website te begrijpen. Ik snap wat je bedoeld maar houdt het wel realistisch. Net zoiets als iemand die iets aan z'n auto wilt veranderen, en je zegt dat hij beter kan beginnen met een 50cc motortje te bouwen, om het goed te leren.quote:
Ja, ik was sowieso van plan dreamweaver te gebruikenquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:12 schreef whoops het volgende:
[..]
Vergeet het woord Frontpage wat hij noemde, DreamWeaver is je vriend (Frontpage genereert lelijke baggercode).
iets met appels en peren....quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nee je leert de basisopbouw van een website te begrijpen. Ik snap wat je bedoeld maar houdt het wel realistisch. Net zoiets als iemand die iets aan z'n auto wilt veranderen, en je zegt dat hij beter kan beginnen met een 50cc motortje te bouwen, om het goed te leren.
Goed voorbeeld.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Nee je leert de basisopbouw van een website te begrijpen. Ik snap wat je bedoeld maar houdt het wel realistisch. Net zoiets als iemand die iets aan z'n auto wilt veranderen, en je zegt dat hij beter kan beginnen met een 50cc motortje te bouwen, om het goed te leren.
Oh, dus we gaan met 0,0 kennis aan een auto klussen? Lekker gevaarlijke bende zal het dan worden op de weg.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ja klopt, had er één gevonden die 110 dollar per page vroeg, dat is me toch net ietjes te veel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:22 schreef super-muffin het volgende:
er zijn ook bedrijven die PSD ombouwen naar HTML binnen een dag ofzodaarna zou ik dan een tutorial WordPress volgen en daarna lekker knutselen.
is toch echt heel goedkoop! mijn werkgever vraagt al 95 p/u voor mijn werk...quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:24 schreef appelsjap het volgende:
[..]
ja klopt, had er één gevonden die 110 dollar per page vroeg, dat is me toch net ietjes te veel.
het enige wat ik nodig heb is:quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:25 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
is toch echt heel goedkoop! mijn werkgever vraagt al 95 p/u voor mijn werk...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |