Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:16 |
En nu weer verder. Reageer fatsoenlijk of je wordt de bus uitgeschopt. MVG, Ofyles2 | |
Alexxxxx | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:19 |
Bijna vakantie Merk en type: Skoda Eigenaar: Dopravni Podnik Karlovy Vary Land van herkomst: Tsjechië Locatie: Tsjechëi: Karlovy Vary Datum: 09-09-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen tijdens vakantie Tsjechië september 2006; lijn 91; busnummer 114 | |
Mr.Jorn. | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:33 |
Kijk, zo mag ik het horen ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:45 |
Bus in brand gevlogen op Afsluitdijk * LC | Gepubliceerd op 07 juli 2009, 20:43 LEEUWARDEN - Een lijnbus van Connexxion is dinsdagmiddag op de Afsluitdijk ter hoogte van het monument in brand gevlogen. Er zaten op dat moment geen passagiers in de bus. De chauffeur die richting Friesland reed kon zichzelf op tijd in veiligheid brengen. Het is nog onbekend hoe de brand is ontstaan. | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:48 |
tvp ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:48 |
![]() weer een alliance? | |
Peterselieman | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:53 |
Heeft ook wel veel weg van een MAN trouwens | |
Klonk | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:55 |
kan het trouwens zijn dat veolia ook nieuwe bussen heeft in Noord Limburg ? | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 21:46 |
quote:Sinds 2007. | |
Klonk | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:05 |
joh ![]() nee, ik dacht vandaag een heel ander soort bus te zien rijden dan dat ik normaal zie, grote boggel achterop | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:16 |
quote:Bedoel je de airco-installatie? | |
BeefRWijker | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:44 |
quote:Misschien een VIA bus van Caetano. .busfoto. | |
Klonk | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:44 |
hij had een grote boggel achterop, liep van halverwege ofzo naar achteren en het leek net of achter de achterste stoelen een soort van hok zat, kan best zijn dat me het nog nooit eerder is opgevallen ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:49 |
quote:Hij zal eerder een Of een Premier. [ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 00:27:13 ] | |
mirozema | dinsdag 7 juli 2009 @ 22:53 |
Kan misschien de nieuwe aardgasbus van MAN Lion's City zijn. Deze gaan binnekort rijden bij VEOLIA Haaglanden. | |
allsystemshalt | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:01 |
Waarom zit bij b.v. de zuidangent bussen de motor aan de linkkerkant van de bus? Dat is toch slecht voor de gewichtsverdeling? ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:23 |
quote:Jouw linkkerkant of mijn linkkerkant? (kan deze er mee door Alex, of is die ook al op het kantje) | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:29 |
quote:Volgens mij zit bij de ZT-bussen de motor aan de rechterachterzijde. Aan de linkerachterzijde, onder de vloer zitten de tanks voor diesel en AdBlue. En of dat slecht is voor de gewichtsverdeling: virtueel bijna alle bussen zijn voorzien van een niveauregelingssysteem. | |
Ofyles2 | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:30 |
quote:Hij was in de war met de Citaro's die bij Schiphol Sternet rijden. Die hebben namelijk wel een staande motor. | |
BeefRWijker | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:44 |
quote:Bladerend door enige documentatie valt het me op dat het inderdaad de linkerkant is. Blijkbaar word geredeneerd van uit het standpunt aan de achterkant. quote:Dat is natuurlijk niet hetzelfde, maar wat doe je eraan. Ook als je de branstof tank vol is of juist leeg heb je een andere gewichtsverdeling. Tenzij je een ballast systeem aanbrengt die actief het verschil opheft door bijvoorbeeld ballast van de ene kant naar de andere kant te pompen en visa versa zal dat altijd zo blijven. Een alternatief zou een actieve schokbreker kunnen zijn die zich aanpast aan het erop rustende gewicht danwel de uitgevoerde moment kracht. Maar misschien heeft lucht vering dat al van nature. [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:32:37 ] | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 00:01 |
quote: quote:Ik was me niet bewust dat ik iets anders beweerde. En of die motor nu rechtop staand of liggend aan één kant gemonteerd is maakt voor de gewichts verdeling niet uit. Volgens mij zijn er wrijwel geen (OV) bussen meer waar de motor in het midden (langs de middenlijn) is gemonteerd behalve dan de voor de hand liggende uitzonderingen zoals bvb de Frysker. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:38:38 ] | |
Ofyles2 | woensdag 8 juli 2009 @ 00:07 |
quote:Ik dacht nog aan de Volvo 8700LE of de Scania OmniLink. | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 00:44 |
quote:Daar zijn er twee van, de BLE en de RLE, de een op een B12 en de ander op een B7 chassis. Het lijkt er evenwel op dat ze beide de motor in het midden hebben liggen. quote:En daar heb je er ook twee van, de standaard en de gelede. De standaard is een Low Entry en die heeft de motor inderdaad in lijn in het midden onder een hoek van 60 graden. Waarom dat zogenaamd een lager dan normaal hoge vloer op levert is me echter een groot raadsel. [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:45:59 ] | |
NoBody122 | woensdag 8 juli 2009 @ 14:22 |
quote:Is volgens mij idd een Alliance, aan het 'petje' te zien... Toevallig heb ik afgelopen zondag op de stalling in Alkmaar een Alliance zien staan, wellicht hebben ze die naar Frieslân willen overhevelen, omdat er overdag weer bussen tekort zijn volgens mij, aangezien ik maandag ten eerste een groene gelede Volvo op lijn 54 heb zien vertrekken en ten tweede een Maxx-bus (die met de Jumbo-reclame) op de streek rond heb zien rijden, o.a. op lijn 51. Bovendien stonden er 'smiddags ook gewoon geen bussen meer op de stalling ![]() Volgens mij zijn de laatste Alliances, die tot voor kort rond zijn blijven rijden in Frieslân, nu ook weg trouwens.. Heb ze al een tijdje niet meer gespot ![]() | |
Cerbie | woensdag 8 juli 2009 @ 15:25 |
Alliance zonder airco met verwarming aan ![]() Hoe zit het trouwens met de studenten OVchipkaart? Stapte gister een meisje voor me in met week-OV die de melding kreeg dat haar saldo te laag was. Er wordt blijkbaar 4¤ afgeschreven en weer 4¤ bijgeschreven als je uitstapt? | |
NoBody122 | woensdag 8 juli 2009 @ 15:49 |
Alliances waren idd geen fijne bussen als het buiten warm was ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 17:02 |
quote:Als je aan die postzegel al iets kan zien dan toch overduidelijk geen Alliance. Het zwart van die film loopt duidelijk om de hoek zoals bij de MAN films. Verder is de voorkant helemaal zo plat als een dubbeltje en zitten de koplampen te hoog. Vanwege de missende airco lijkt 't niet een Lion's City A78 te zijn maar de Caetano VIA bus lijkt als 2 druppels water en is nog net iets platter van voren dan de Lion's City. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:08:22 ] | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 17:07 |
Op busfoto.nl heeft Etienne Tas bij 4 Fryskers het volgende kommentaar toegevoegd: Opgelegd Volgens Maurits 'busfotoman' Vink staan ze in Nieuwegein. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 17:06:46 ] | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 17:22 |
quote:Met de kachel aan niet nee ![]() En bij veel bussen met een airco staat de airco op verwarmen of gewoon ventileren. De Shuttle bus Interliners van NZH waren ideaal. Die hadden geforceerde ventilatie waaronder je met gemak je haar kon drogen. Sommige MB230 Alliances van Veonn waren ook niet slecht maar bij de meeste waren de filters dicht gelopen door gebrek aan onderhoud. Daardoor hadden ze te weinig druk om effectief te zijn. De meeste airco's zijn de extra herrie die ze maken niet waard. | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 19:11 |
![]() ![]() ![]() ![]() OViB/dezeweek | |
Alexxxxx | woensdag 8 juli 2009 @ 19:13 |
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen? ![]() | |
marcel.nl | woensdag 8 juli 2009 @ 19:14 |
quote:Tsja, die foto is zo onduidelijk. Ik heb gister al het net afgestruind, maar kon niets vinden. Nu zijn er iets meer sites, maar nog is niet te zien welk type bus het was. Zie ook: http://www.wieringernieuws.nl/nieuws/5511/Bus_in_de_brand.html | |
Ofyles2 | woensdag 8 juli 2009 @ 19:57 |
quote:TSN | |
Alexxxxx | woensdag 8 juli 2009 @ 19:59 |
quote:Ah, tuurlijk, dat ik daar zelf niet op gekomen was ![]() ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 21:48 |
quote:Ga je auto crossen? quote:Belachelijk eigenlijk, dat er alleen maar heel slechte plaatjes en nog veel slechtere zijn gemaakt. Waar waren alle 112 fotografen. Dat eerste postzegeltje is nog steeds het meest gedetailleerde. quote:Grrr. [ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 23:00:50 ] | |
Alexxxxx | woensdag 8 juli 2009 @ 22:46 |
quote:De lokale Lada dealer en KAP (Korean Auto Parts, die hebben het Lada magazijn in het verleden overgenomen van Gremi, de toenmalige importeur) ![]() ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 22:58 |
quote:Meestal, als onderdelen niet meer nieuw te krijgen zijn (of domweg te duur) ga je naar de sloper ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 8 juli 2009 @ 23:00 |
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk. Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan? | |
Ofyles2 | woensdag 8 juli 2009 @ 23:01 |
quote:Dat laatste is sterk onwaarschijnlijk. | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 23:10 |
quote: quote:Ik neem aan dat je de onderhoudsdocumentatie bedoelt ( en dat je geen bussenbouwer wilt gaan worden). Die zou er bij moeten zitten. | |
NoBody122 | woensdag 8 juli 2009 @ 23:13 |
quote:Uiteraard had ik de verwarming destijds niet aan staan, duh. quote:En ook al is dat niet zo, dan maakt het vaak helaas nog geen zak uit ![]() quote:Dat gaat helaas ook op voor de oude 17xx en 82xx Amba's in Frieslân.. Ben er nog geen één tegengekomen waarin de airco goed werkt ![]() Bij de meeste Amba's, die in Utrecht bij Cxx rondrijden, werkt het wel goed ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 8 juli 2009 @ 23:14 |
quote:Nee, de oorspronkelijke bouwtekeningen bedoel ik. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 8 juli 2009 @ 23:24 |
quote:VDL heeft iig wel een Alliance B95 in hun beheer hersteld. | |
BeefRWijker | woensdag 8 juli 2009 @ 23:38 |
quote:Alsof je daar als passagier ook maar enige controle over hebt, hè. quote:Inderdaad is er vaak weinig verschil tussen gewoon stuk en user error. Het komt voor dat de airco een eigen leven gaat leiden als ie zich niet uit laat schakelen en ook niet in temperatuur laat regelen. Soms is er dan nog iets te redden door de blowers op maximaal te zetten. quote:Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco. quote:Ben je daar ook al chauffeur? | |
Cerbie | woensdag 8 juli 2009 @ 23:42 |
In Nijmegen rijden er wat Hermes amba's rond met airco (17xx-18xx series), net zo erg als een VIRM af en toe. Leuke ritjes zijn dat, eerst in een aftandse Wright, dan een snikhete Alliance en ten slotte een onderkoelde Amba ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 8 juli 2009 @ 23:43 |
quote:Bedrijven die op de passagiersairco durven te besparen, terwijl een oudere bussenserie al voorzien is van zo'n installatie (of een nieuwe serie bestellen met opnieuw passagiersairco) zijn echt centenneukers. Uitzondering op de regel is een selecte groep 42xx-Ambassadoren vanwege een tunnel met een geringe doorrijhoogte. | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 00:53 |
quote: quote:Uhm, zou je dat 's toe willen lichten want dat maakt weinig 'zin', zo na die eerste zinsnede. quote: | |
Ofyles2 | donderdag 9 juli 2009 @ 00:59 |
quote:Een vervoersmaatschappij uit Bonn kocht tussen 2003 en 2006 geen bussen meer met een airco-installatie, terwijl de voertuigen voor en na die periode wel voorzien waren. En als dat bedrijf bezuinigingen aanvoert voor deze kwestie, dan voel je je wel bekocht. | |
NoBody122 | donderdag 9 juli 2009 @ 01:49 |
quote:Ik zit in dit verhaal dan ook niet in de passagiersrol. quote:En deze op je hoofd te richten, als chauffeur. Als je mazzel hebt komt er wat van de door de blower gegenereerde wind aan...... quote:Maar voor de chauffeur werken die dus ook nauwelijks ![]() quote:Nee, maar die werken voor de passagiers vaak al goed, dus ik neem aan dat het in de chauffeursruimte ook wel lekker koel zal zijn dan ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 03:19 |
Volgens busfotoman Maurits is de uitgebrande bus op de afsluitdijk een Berkhof Scout, gebouwd op A66 chassis met een MAN front.![]() Het zou gaan om de 6414 [ Bericht 25% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 03:30:23 ] | |
RealZeus | donderdag 9 juli 2009 @ 17:20 |
Hebben jullie het al gelezen? VDL is boos. Qbuzz wil namelijk goede bussen en niet die lawaaierige rammelbakken uit Heerenveen. quote:Bron: Dagblad van het Noorden Edit: Ik zie het nu pas: VDL Berkhout? ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 17:25 |
quote:Opzich een goed idee. Zou meer moeten voorkomen. Weg met die k*t airco's. Dat ze later toch weer zijn aangeschaft zal wel liggen aan de onnozele opdrachtgever. quote:Is ook geen slimme smoes. Zeg dan gewoon dat zonder airco beter is. Airco in OV bussen werkt gewoon niet tenzij je de gekoelde lucht gelijkmatig over de hele bus verspreidt danwel individueel bij elke passagier en dat gebeurt in vrijwel geen enkele bus. | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 17:33 |
quote:Sinds wanneer bepaald VDL welke bussen ik moet kopen? Als ze nou nog om een valse reden geannuleerd waren dan hadden ze misschien een punt. En Qbuzz neemt ook geen MAN ondanks dat MAN/Siemens ze ook graag wil leveren. Stelletje zielepoten. | |
RealZeus | donderdag 9 juli 2009 @ 17:35 |
quote:Dat zat ik me inderdaad ook al af te vragen. Als ik brood koop bij de AH krijg ik dan binnenkort ook de lokale bakker op mijn nek? ![]() | |
marcel.nl | donderdag 9 juli 2009 @ 17:41 |
quote:Ja onvoorstelbaar, ik las het ook laatst. Wat een jankers. Wanneer connexxion 5000 ambassador's koopt en dus voor de neus van mercedes, volvo, man of van hool wegkaapt hoor je ze niet en nu wordt er eens een grote order ergens anders geplaatst en dan gaan ze schreeuwen. Heel nederland rijdt al vol playmobil bussen a la amba, mag het ook iets anders zijn ? Ik vind het verschrikkelijk te zien dat de ambassador zowat de nieuwe standaardbus is geworden. Na de Duvedecs en de premier hogevloer vind ik er niets meer aan van wat er bij Berkhof/VDL vandaan komt. | |
Gnittoo | donderdag 9 juli 2009 @ 17:48 |
niks mis met nieuwe amba's (zoals de 1851) | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 17:52 |
quote:Ah, jij denkt dat Cerbie ook een chauffeur is. quote:Ik heb begrepen dat de blowers los van de airco te regelen zijn. De 'blowers' zijn de ventilatoren van de luchverversing die los van de airco te regelen zijn. Dat was in ieder geval zo in de Volvo 8700's BLE waar de blowers geregeld werden via de boordcomputer en de temperatuur van de airco apart op de dashboard. quote:Nou zou je verwachten dat die dus wel goed onderhouden worden danwel vlot gerepareerd. quote:Die hebben geen aparte chauffeurs airco dus dat zou dan heel goed kunnen. Hangt er een beetje van af hoeveel techniek er nog tussen hangt. (Die kan namelijk stuk). | |
Ofyles2 | donderdag 9 juli 2009 @ 17:54 |
quote:En dan nog een vraag: waar bemoeit die faalhaas van een Charlie Aptroot zich mee? ![]() ![]() ![]() De VVD'er die altijd marktwerking oppert loopt nu te janken omdat een aanbesteding toevallig verkeerd uitpakte? ![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Ofyles2 op 09-07-2009 17:59:46 ] | |
Ofyles2 | donderdag 9 juli 2009 @ 17:57 |
quote:De gemeente Bonn is zelf opdrachtgever over SWB Bonn. Onderaannemers kunnen bepalen wat voor bussen ze huren of kopen. | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 18:06 |
quote: quote:Met maar één zielig modelletje meer heb je dat dan ook al gauw ![]() (al helpt 't ook niet veel voor 't straatbeeld als andere modellen alleen in een beperkt aantal steden blijven hangen) [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 18:25:34 ] | |
marcel.nl | donderdag 9 juli 2009 @ 18:35 |
quote:Ja. Wat ik trouwens wel leuk vind is dat er meer kleurenvariatie komt. In de jaren 80 was alles geel of in de stad rood. Bij heel hoge uitzondering een andere kleur. Door de 3 grote marktspelers leek het erop dat alles groen, of wit-blauw of zeegroen/blauw met creme zou worden. Toen kwamen de Twents bussen en toen de Limburg bussen, de Brabant bussen en spoedig die BRENG bussen. Wel zo leuk. Al valt een in zuidtangent gekleurde citaro in Alkmaar wel erg uit de toon vallen. Kan iemand me vertellen waarom die daar rijden naar Heerhugowaard, terwijl de rest juist groen is met speciaal Noord-Holland logo ? | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 18:43 |
quote:Is inderdaad vreemd. 360 is volgens mij een Regio Liner en die zijn rond Amsterdam ook 'gewoon' groen met alleen een grote R als logo. 360 heeft wel met ZT gemeen dat het op een hoge frequentie rijdt met uitsluitend geleed materiaal en met gedeeltelijk eigen busbanen. [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 18:50:53 ] | |
marcel.nl | donderdag 9 juli 2009 @ 18:47 |
quote:Okay. Maar laten ze er dan tenminste opzetten: hov of hogefrequentiebus of weet ik veel wat. Lijn 98 van connexxion Krimpen aan den IJssel/Rotterdam reed ook met gelede citaro's iedere 5 minuten. Die was toch ook niet anders getooid ? | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 19:16 |
quote:Reed? | |
marcel.nl | donderdag 9 juli 2009 @ 19:59 |
quote:Ja reed. Door de komst van teveel playmobile amba-spul en een tekort aan gelede bussen in Utrecht gingen de gelede citaro's naar GVU en zo kregen de 9149,9150 en 9152 een blauw witte kleur. Ondertussen reden de ex-hermesjes stampvol hun rondes. En door lekker te bezuinigen 's avonds de diensten af te kalven, en uiteindelijk de bus niet meer naar Rotterdam centraal te laten rijden, bleven er gelukkig maar een handje vol passagiers over om lekker breeduit in zo'n amba te zitten. Goed bezig dus. En sinds kerst 2008 rijdt Qbuzz dan de lijn 96,97 en 98 ritjes van pakkembeet 25 kilometer: Krimpen rond en via Capelsebrug en Rivium naar Rotterdam Excelsior en dan weer terug. En weer opnieuw... en weer... en nog een keer. | |
Ofyles2 | donderdag 9 juli 2009 @ 20:14 |
quote:Herstel: lijn 360 is RegioNet. | |
Ofyles2 | donderdag 9 juli 2009 @ 20:17 |
quote:Concurrentievervalsing zeker? De verbeteringen van Stadsregio Rotterdam zijn dan ook niets meer dan een sigaar uit eigen doos. En RET, ook niet bepaald het toonbeeld van geweldig OV, wordt waarschijnlijk beloond met de regioconcessie. ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 juli 2009 @ 20:18 |
quote:Wit met rode schortplaten was altijd de kleurencombinatie van Veolia Transport geweest. | |
fotostarter | donderdag 9 juli 2009 @ 20:29 |
Waarom rijden de meeste provincies mooie bussen, maar in Nijmegen van die vieze lelijke herriehokken? En ja , meningen verschillen, maar echt.. die bussen in Nijmegen vind ik echt lelijk ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 20:36 |
quote:Wie wil er nog wat Amba krotten ruilen voor van die prachtige Jonckheers en Premiers. | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 20:39 |
quote:Die reden hier in de jaren 80 dan ook volop, hè. | |
NoBody122 | donderdag 9 juli 2009 @ 20:49 |
Ook Utrecht is niet meer Frysker-vrij.. Zag hier op het eind van de ochtend de 3712, met Frysker-opdruk, door Lage Weide rijden, richting centrum ![]() Later in De Bilt ook nog een Cxx 11xx, Alliance volgens mij, als lesbus gespot. | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2009 @ 20:51 |
quote:Utrecht was het al niet, want ik heb er laatst al eentje op de A27 gespot ter hoogte van De Uithof ![]() En laat ze daar maar heen verkassen. Zijn wij ze kwijt ![]() | |
NoBody122 | donderdag 9 juli 2009 @ 21:01 |
quote:Zat die ook daadwerkelijk op een lijn? Die die ik aan het eind van de ochtend spotte niet, want niks op de filmkast en de chauffeur had geen Cxx-outfit aan volgens mij ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2009 @ 21:05 |
neuh, dat was waarschijnlijk een Ledig Matje. Zat er ook maar 500 meter vanaf ongeveer, dus ik kan niets met zekerheid zeggen natuurlijk. | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 21:13 |
quote:Je bent pas de derde die het opmerkt. Die bus uit 't vorige topic stond nl naast een gele VoorU. En zoals eerder opgemerkt, er staan er 4 opgelegd in Nieuwegein. quote: quote: Lesbus bij E&R Opleidingen [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 21:19:01 ] | |
BeefRWijker | donderdag 9 juli 2009 @ 21:37 |
quote:Als het nou met maar één lijntje iets niet is dan is 't wel een 'net'. Connexxion is zelf ook zo ongelooflijk ingenomen met die naam dat ze elk voorkomen ervan op hun website zorgvuldig hebben verwijderd. Edit: "BOR (BereikbaarheidsOffensief Randstad) Regionet is een regionaal netwerk van bus, trein en metro rondom Amsterdam. Het is ontwikkeld door de provincie Noord-Holland en ProRail, NS, Stadsregio Amsterdam, gemeente Amsterdam en de provincie Flevoland." http://nl.wikipedia.org/wiki/Regionet Ook de ZuidTangent gaat behoren tot Regionet. Vandaar dat de Lijn 360 bussen waarschijnlijk in de huidige ZuidTangent kleurstelling zijn gespoten. Sommige Regioliners gaan er ook toebehoren maar dan zullen er eerst een aantal verkeerskundige aanpassingen moeten worden gedaan. [ Bericht 40% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 00:39:55 ] | |
marcel.nl | donderdag 9 juli 2009 @ 22:25 |
quote:Ik denk dat Fryslan met al die amba's en fryskers binnenkort een grote L op de bussen krijgen in plaats van een R. L-egoland-net ! | |
Ofyles2 | donderdag 9 juli 2009 @ 22:29 |
quote:Ik denk niet dat de Utrechters daar blij om zullen worden. | |
NoBody122 | donderdag 9 juli 2009 @ 22:35 |
quote:Maakt dat wat uit dan? | |
Ofyles2 | donderdag 9 juli 2009 @ 22:37 |
quote:Het enige nut voor die Fryskers zie ik weggelegd op de lijnen 45 (Houten-Schalkwijk-Houten) en 49 (Stadsdienst Houten). Meer niet. | |
NoBody122 | donderdag 9 juli 2009 @ 22:48 |
quote:Maakt niet uit waar ze ze van plan zijn in te gaan zetten; als wij er maar vanaf zijn ![]() Om er inhoudelijk op in te gaan; kan me ook voorstellen dat ze op rustige avondritten Fryskers in willen zetten op verschillende lijnen.. Zal ook vast in de provincie Utrecht niet bij elke rit op een dag volle bak zijn ![]() Overigens zou ik het erg grappig vinden als er op een dag zomaar een Frysker in GVU-kleurstelling opduikt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 9 juli 2009 @ 22:55 |
![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 10 juli 2009 @ 00:20 |
![]() quote:Misschien was ie op weg naar Nieuwegein ![]() En voor Regionet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Regionet [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 00:42:25 (Regionet link toegevoegd) ] | |
BeefRWijker | vrijdag 10 juli 2009 @ 15:59 |
![]() De Stentor quote:Toch wel merkwaardig dat ze met een onbekende bus gaan starten. Het zou gaan om deze (afgedankte, bijna 9 jaar oude Volvo 7000) bus: ex-Sieswerda, ex-Veolia 841 [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 16:52:10 (meer details) ] | |
NoBody122 | vrijdag 10 juli 2009 @ 16:13 |
quote:Apart geval, voorkant doet me, zo van de zijkant, enigszins denken aan die van een Citaro, maar de filmkast loopt dan weer schuin naar voren ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 10 juli 2009 @ 17:13 |
quote:Het lijkt gewoon op wat 't is: een volvo 7000 bus met een accu bak er boven op. Waarom die dan aan de voorkant naar voren neigt is me enigszins een raadsel. Misschien om die bus een nog meer retro look te geven maar met die gore blauwe kleur er op ben je naar mijn altijd bescheiden mening geheel kansloos. Zou ook nog een luchthapper kunnen zijn voor de chauffeurs airco. ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 17:35:07 ] | |
RealZeus | vrijdag 10 juli 2009 @ 17:42 |
quote:Ja, inderdaad. Qbuzz zou de concessie moeten terug gevebn want het zou oneerlijk zijn omdat de NS aandeelhouder is. ![]() Hoe lang bestaat Qbuzz nou? Een jaar of twee? Dan zijn ze wel traag in Den Haag. Volgens mij is het gewoon een politicus met aandachtstekort en die daarom in de komkommertijd zijn bek open trekt. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2009 @ 17:47 |
Vanmiddag eens in Leeuwarden in Amba 1851 gezeten. Dan merk je pas echt hoe die nieuwe Ramba's beter zijn dan de oude. Was alleen we zo dat aan de voorzijde van de bus geen bestemming of lijnnummer stond, maar dat maakt ons toch niets uit. Zolang het maar rijdt ![]() | |
Cerbie | vrijdag 10 juli 2009 @ 18:09 |
quote:http://www.gelderlander.n(...)l/article5230572.ece Het lijkt wel een frambozenlolly van de NS | |
BeefRWijker | vrijdag 10 juli 2009 @ 18:17 |
quote:Yep. Al moet ik zeggen dat ik die 18-honderdjes hier (in NH-N) de laatste tijd steeds minder spot. Dacht eerder even dat ze misschien naar Den Helder of Hoorn waren verhuisd maar afgelopen maandag stonden er ook twee 51-honderdjes op Den Oever. Wat me zaterdag in Alkmaar wel opviel was dat binnen enkele minuten tijd een 81-honderdje en een 86-honderdje de buffer op schoven. Afgelopen maandag stonden er drie Amba's zonder airco bij de garage, ook die zijn dus vreemd. Het vaste bestand in NH-N is dus nu ook aan het verwateren. | |
BeefRWijker | vrijdag 10 juli 2009 @ 20:01 |
Ook de nieuwe bussen van Qbuzz voor Groningen en Drenthe worden geleasedquote:Maar deze wordt 't dus waarschijnlijk niet. Wel grappig trouwens dat in Breng Connexxion, Connexxion en Connexxion gaan samen werken. Dat zal niet meevallen. [ Bericht 64% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 20:21:53 ] | |
marcel.nl | vrijdag 10 juli 2009 @ 20:56 |
quote:Ja, zo wordt het een beetje de Sowjet Republiek "Breng" waarin allemaal eenheidsworsten in de leiding zitten met de stalen neuzen dezelfde kant op. Wie weet trouwens waar en wanneer de volgende concessie beslissing zal komen ? | |
marcel.nl | vrijdag 10 juli 2009 @ 21:11 |
TV-Noord website: ( http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=83224 ) Rechtszaak Arriva dient op 21 augustus GRONINGEN - De rechtszaak, die Arriva heeft aangespannen tegen de provincies Groningen en Drenthe, dient op 21 augustus. Arriva heeft bij de aanbesteding van het busvervoer in Groningen en Drenthe verloren van Qbuzz. Arriva denkt dat Qbuzz ongeoorloofde staatssteun krijgt van de NS. De uitspraak van de rechter volgt enkele weken na de rechtszaak. ********** Ik hoop dat die uitspraak een beetje tijdig komt, want december komt dan ook al weer dichterbij. | |
RealZeus | vrijdag 10 juli 2009 @ 21:14 |
quote:Ik word dat gejank met die aanbestedingen wel een beetje zat. ![]() Ik heb al een half jaar geleden een sollicitatiegesprek gehad voor buschauffeur en door dat gesteggel met die concessie is het daar tot nu toe bij gebleven. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 juli 2009 @ 21:21 |
quote:Laat die gierige Britten die rechtszaak verliezen. ![]() Verder moet de overheid de OV-autoriteiten verplichten bussen aan te schaffen, hebben we geen gedonder meer met die belachelijk vroege afschrijving van busmaterieel. Dit is echt Comedy Capers. | |
Gnittoo | zaterdag 11 juli 2009 @ 11:30 |
quote: | |
RealZeus | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:42 |
quote: ![]() Ik las het vanmorgen ook al in de krant. Qbuzz - VDL 1 - 0 ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:52 |
VDL ziet zijn dominantie in de Benelux afnemen en zoekt maar een slachtoffer uit om op af te reageren. Feit is wel dat andere fabrikanten veel verder zijn opgeschoten wat betreft alternatieve technieken, VDL levert strikt alleen dieselbussen. | |
RealZeus | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:17 |
quote:En VDL levert geen gelede bussen en een Amba is lawaaiger dan een Citaro en volgens mijn pa rijden de Berkhofjes ook niet echt lekker. | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:23 |
quote:Mja, het is zo dat de nieuwere Amba's echt stukken beter zijn dan die dingen uit 2004 die bijvoorbeeld in Groningen rijden. | |
BeefRWijker | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:25 |
quote:Huh? Welke dominantie? quote:Ook een manier om gratis reclame te maken. quote:Waarschijnlijk is Nederland daar iets te klein voor en in het Midden Oosten malen ze er niet om. | |
Alexxxxx | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:31 |
BRW slaat nu inderdaad de spijkrr op zijn kop. | |
BeefRWijker | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:31 |
quote:Niet meer. quote:Ik vond de Citaro standaard die laatst op 350 reed anders ook maar een lawaaibak. quote:Wat zijn nou weer, Berkhofjes. | |
Ofyles2 | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:33 |
quote:Wacht, ander punt. Misschien wil VDL naar een Belgisch systeem waarbij de vervoerders verplicht worden tot het kopen van bussen bij binnenlandse fabrikanten? Dat neigt naar protectie. | |
Ofyles2 | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:36 |
quote:De Ambassador was aanvankelijk ook snel ontworpen om zo snel mogelijk in grote aantallen verkocht te worden. Berkhof vreesde bankroet nadat Den Oudsten op de fles ging. | |
RealZeus | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:51 |
quote:Ik heb een tijdje terug in een Citaro van Van Oeveren gezeten en die was heul stil. Stiller dan de Amba van Veolia. quote:Ik bedoelde VDL. | |
Ofyles2 | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:53 |
Eigenlijk VDL Bus & Coach, het conglomeraat dat verschijnselen begint te tonen van een farce. | |
BeefRWijker | zaterdag 11 juli 2009 @ 21:12 |
quote:Zijn dat niet van die Low Entries? quote:Nog onduidelijker. quote:De bussen tak van VDL. En daarmee scheer je alles wat dat bedrijf ooit heeft gemaakt over een kam. Wedden dat ie dat dus niet bedoeld. quote:De Berkhof OV tak in ieder geval wel. [ Bericht 31% gewijzigd door BeefRWijker op 11-07-2009 21:27:11 ] | |
marcel.nl | zaterdag 11 juli 2009 @ 22:25 |
quote:Nou, laten we dan inderdaad maar op zoek gaan naar fabrikanten die de beste protectie bieden, nu weer in het nieuws: quote: | |
BeefRWijker | zaterdag 11 juli 2009 @ 23:28 |
En dat was dan weer Dance Valley (of zo goed als). Nu maar hopen dat Arriva de boel dit keer heel houdt. | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2009 @ 23:34 |
Zei iemand hier Arriva? http://www.casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=1153 | |
Alexxxxx | zondag 12 juli 2009 @ 12:29 |
Merk en type: Volkswagen LT Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Zoutkamp Datum: 11 juli 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Trip langs de Groninger Waddenkust; flexbus De Marne; busnummer 6071 | |
Alexxxxx | zondag 12 juli 2009 @ 12:40 |
Pik uit de broek dj, een gelede citaro! Merk en type: Mercedes-Benz Citaro Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Zoutkamp Datum: 11 juli 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Trip langs de Groninger Waddenkust; busnummer 7801 | |
Alexxxxx | zondag 12 juli 2009 @ 12:53 |
Merk en type: MAN Lion's City Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Lauwersoog Datum: 11 juli 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Trip langs de Groninger Waddenkust; busnummer 8849; lijn 50 naar Dokkum Merk en type: Mercedes-Benz Integro Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Lauwersoog Datum: 11 juli 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Trip langs de Groninger Waddenkust; Q-liner 163 naar Groningen | |
Gnittoo | zondag 12 juli 2009 @ 14:12 |
![]() lekker hoor. [ Bericht 20% gewijzigd door Gnittoo op 12-07-2009 15:33:10 (andere filehost) ] | |
marcel.nl | zondag 12 juli 2009 @ 15:23 |
Lekker hoor ?? | |
Alexxxxx | zondag 12 juli 2009 @ 15:27 |
Amerikaanse uitvoering Setra zo te zien? | |
Gnittoo | zondag 12 juli 2009 @ 15:33 |
quote:correct. | |
RealZeus | zondag 12 juli 2009 @ 15:36 |
quote:Lekker luxe, een Qliner op een gewone lijndienst. ![]() | |
Ofyles2 | zondag 12 juli 2009 @ 15:39 |
quote:Ongeduldige bussjoof ![]() ![]() | |
RealZeus | zondag 12 juli 2009 @ 17:02 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2009 @ 17:10 |
Dat is ie al tijden. Het verschil tussen stad en streek is in Groningen verdwenen en de 7814 rijdt daardoor regelmatig op 11/15 samen met vele andere bussen uit de 7800-serie. Af en toe duiken ze ook op lijn 3 of 6 op. | |
RealZeus | zondag 12 juli 2009 @ 17:49 |
quote:Is het helemaal verdwenen? Wat ik er van weet is dat de streekchauffeurs alleen op 11 en 15 rondhobbelen | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2009 @ 18:11 |
quote:Het is helemaal verdwenen wat bussen betreft. En ja streeksjoofs rijden vaak op 11/15, omdat die officieel een streeklijn is geworden. In de ochtendspits komen door de week enkele bussen van de streek om daarna op de studentenlijnen te gaan rijden. En verder zijn er 's avonds nog enkele slagen op streek voor bussen die op 11/15 hebben gereden. Ik weet niet hoe het precies zit nu. | |
BeefRWijker | zondag 12 juli 2009 @ 18:53 |
quote:De ezel stoot zich dus toch 2 keer aan dezelfde steen. | |
marcel.nl | zondag 12 juli 2009 @ 19:51 |
quote:Chauffeur had beter voor paal kunnen blijven staan dan er onder, dat staat als een paal boven water. Het wordt tijd dat paal en perk wordt gesteld aan al die lieden die nog net op het nippertje onder de slagbomen door willen. | |
marcel.nl | zondag 12 juli 2009 @ 22:16 |
Protectie ?quote: | |
Peter | zondag 12 juli 2009 @ 23:06 |
quote:Zet ze in op de lijn museumkwartier ![]() | |
NoBody122 | maandag 13 juli 2009 @ 00:01 |
quote:Dat zou weinig problemen opleveren idd.. Zelden dat ik die 10m(?) busjes op lijn 2 ook maar enigszins vol zie zitten ![]() ![]() Bron: OV in Boskoop Is dat nou die 'fluisterbus' op de lijn? [edit] Nee dus, tenzij ze er al heel snel een lading van hebben ingezet ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door NoBody122 op 13-07-2009 00:23:47 ] | |
greavy | maandag 13 juli 2009 @ 00:45 |
Een kennis van ons is chauffeuse bij Connexxion ![]() Ze moest laatst een lijntje rijden, door allemaal kleine dorpjes met de Frysker ![]() Ze kwam toen vast te zitten op een hoge drempel, waar al meer sjoofs van Connexxion met die kleine k*t fryskers vast hebben gezeten ![]() Welk voordeel heeft een Frysker eigenlijk ![]() | |
RealZeus | maandag 13 juli 2009 @ 00:47 |
quote:Zelfslopende bushokjes? | |
Ofyles2 | maandag 13 juli 2009 @ 00:50 |
quote:Oh, antwoord stond er al. Sorry. | |
RealZeus | maandag 13 juli 2009 @ 01:06 |
quote: Dat weet bijna niemand hier. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 13 juli 2009 @ 01:25 |
Gelukkig kan ik er ook niet over praten. Ik heb nog nooit in een Frysker gezeten. | |
NoBody122 | maandag 13 juli 2009 @ 02:41 |
quote:Als het zich in Frieslân heeft afgespeeld, zou het lijn 28 geweest kunnen zijn.. Die drempels in Haskerdijken zijn redelijk hoog en daar wil je nog wel eens op klappen met een zwaar beladen Frysker ![]() | |
marcel.nl | maandag 13 juli 2009 @ 06:10 |
quote:Zet ze in op de lijn Afhanistan. | |
greavy | maandag 13 juli 2009 @ 10:30 |
quote:Ja, die was het. De bus zat vol ![]() ![]() | |
zwahiel | dinsdag 14 juli 2009 @ 17:32 |
Nobody, da's geen whisper. Wel dezelfde bus. Die Whisper is een heerlijk ding. Hij is er al een tijdje maar nu dus eindelijk op straat. Ze hadden al een Amba omgebouwd, maar nu komt hij echt te rijden in Apeldoorn. ![]() Zo werkt dat dus. Het is hetzelfde principe als een Stadler trein. Dieselhydraulisch, maar dan dieselelectrisch. Een dieselgenerator drijft een electromotor aan. @Alex: de complete inboedel, papieren, tekeningen, merkeigendommen, patenten en andere zaken van Den Oudsten zijn allemaal overgegaan naar TSN. Dit omdat XX graag alles in handen wilde hebben als grootste vervoerder van DO bussen. | |
RealZeus | dinsdag 14 juli 2009 @ 17:39 |
quote:Een soort trolleybus maar dan zonder bovenleiding. ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 14 juli 2009 @ 19:38 |
quote:Zeker weten? quote:Nou niet dus want dat is dus die Whisper hè. quote:Daar weet jij nog helemaal niks van. quote:Deze dus niet. quote:Da's waar. Ze hebben er nog vrij lang over gedaan vanaf vorig jaar september om die Volvo om te bouwen. Dat zou met een paar maandjes gepiept zijn. quote:En een Den Oudsten experimenteel bus. quote:Niet. quote:Dus niet. quote:Slecht voorbeeld. Diesel electrisch dus, met een twist. Het diesel aggregaat loopt stationair en de accus leveren de 'power'. quote:Gedeeltelijk. De generator is underpowered en laadt ook de accus op. De accus leveren de extra energie die de generator te kort komt bij het accelereren. Zo komt ie dus aan z'n lage brandstof verbruik omdat ook bij stilstand de opgewekte ener- gie niet verloren gaat en weer wordt verbruikt op momenten dat de generator te kort komt. Idem dito met de rem energie. En op momenten dat de accus helemaal vol zijn kan de generator zelfs afgeschakeld worden. http://www.e-traction.com/whisper_3g.htm [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 15-07-2009 00:20:33 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 14 juli 2009 @ 19:44 |
De 9108 en 9109 zijn opgedoken op lijn 170 (Amsterdam - Uithoorn). | |
BeefRWijker | dinsdag 14 juli 2009 @ 19:47 |
quote:Ja, met een eigen elektriciteitscentrale aan boord. Ik heb overigens begrepen dat die trolley bussen inderdaad ook accus aan boord hebben zodat ze ook op eigen kracht los van de bovenleiding kunnen rijden. Al met al is er dus weinig nieuws onder de zon. Alles is al eens eerder uitgevonden. | |
Ofyles2 | dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51 |
quote:TET had twee streek-Den Oudstens op Volvo-chassis met een vliegwielaandrijving. Die is later wel verwijderd. | |
Peterselieman | dinsdag 14 juli 2009 @ 19:51 |
quote:Als je naar de achterwielen op die foto kijkt weet je genoeg ![]() Een whisper heeft een bijna helemaal dicht achterwiel | |
marcel.nl | dinsdag 14 juli 2009 @ 19:58 |
quote:Okay. Dus de rood-grijze zuidtangent soort bussen van connexxion uithoorn/schiphol/hoofddorp/haarlem gaan naar Alkmaar en de groene alkmaar bussen gaan naar uithoorn/schiphol/amsterdam Logisch ! | |
Ofyles2 | dinsdag 14 juli 2009 @ 20:00 |
quote:Volgens mij blijven de ZT-Citaro's gewoon waar ze blijven. De Alkmaarse Citaro G's rijden voornamelijk in de omgeving Tholen. | |
BeefRWijker | dinsdag 14 juli 2009 @ 21:36 |
quote: Ach ja, natuurlijk. Zo'n missende accupet is natuurlijk ook geen echte clue hè. Valt ook helemaal niet op met die achterlijk lelijke airco's van die Volvo's dat die er niet op zit. | |
NoBody122 | dinsdag 14 juli 2009 @ 22:05 |
quote:Jij kunt het ook gewoon niet laten he ![]() | |
zwahiel | woensdag 15 juli 2009 @ 01:22 |
quote:Ja quote:Zelfde type bus slimpie ![]() quote:Weet ik wel, want ik heb 'm al verschillende keren van dichtbij gezien en al eens in een whisper-powered voertuig gereden. Dus stil jij! quote:Deze ook, alleen nog niet publiekelijk. Zoals E-traction zelf al zegt; deze bus heeft een achteruitgang, waardoor er verschillende systemen verlegd moesten worden. De introductie op de weg heeft dus even geduurd. Dat betekend echter niet dat de bus er net pas is. Het betekend alleen dat de bus nu pas echt op de weg gaat. Er was verder ook een probleem met de nieuwe configuratie en de toelating op de weg omdat de config dus veranderd was. Dat administratieve 'probleem' vertraagde de presentatie terwijl de bus al klaar was... quote:In eerstenstantie binnen een paar weken zelfs. Maar zoals ik al zei moesten er wat dingen anders. quote:Die X ja, maar naar wat ik begrepen heb is die niet toegelaten en dient die interne test doeleinden vanwegen non-productie. Verder zijn ze als de dood dat deze X hetzelfde lot beschoren is als de RET X. quote:Wel, lees de site maar eens goed door. quote:Deels wel, behalve dan dat er indirecte voeding is ipv directe voeding. Enige grote verschil. Het principe van een dieselmotor die een generator aandrijft welke stroom opwekt is identiek. quote:Wat ik al zei ![]() En wat je zelf hieronder al zegt. quote:Eigenlijk komt de directe tractie continue van de accu's af. De dieselmotor zal eigenlijk alleen bij optrekken direct benut worden. De accu's worden continu gevoed. De opgewekte energie gaat idd weer net als bij een VIRM terug de voeding in. De generator kan wel uit, maar niet voor lang. Dat is bekeken naar puur motor en basic vermogen van de bus, niet naar airco's en RIS. De generator zal in normaal gebruik toch continue blijven draaien, hetzij op een dermate stationair vermogen dat de zuinigheidspiek praktisch altijd gehaald wordt. quote:Zo'n trolley kan idd 50 meter rijden, stapvoets mocht hij ooit los raken van de bovenleiding. Maar erg veel verder zal 't niet zijn... Het hele concept van the Wheel is compleet nieuw. Dat is nog nooit uitgevoerd op deze manier of überhaupt nooit zo gemaakt. Vliegwielen ok, maar op deze schaal met deze prestaties is 't compleet nieuw. Dat is dus wél wat nieuws onder de zon, heel wat nieuws en heel wat spannends en mooi nieuws! * zwahiel vind 't een prachtig project wat ik nu toch al weer wat jaar volg. Een enthousiaste docent kwam er ooit mee en sindsdien sluimert het op de achtergrond door. Hopelijk wordt het een breed gedragen product in de toekomst! | |
RealZeus | woensdag 15 juli 2009 @ 17:38 |
quote:De Cumulo-bus. | |
RealZeus | woensdag 15 juli 2009 @ 17:39 |
quote:Bij mijn weten hebben ze ook dieselmotor aan boord. De huidige generatie heeft een volwaardig blok en de eerdere generatie had een ielig personenautoblokje. Uiteraard om stroom op te wekken en niet om de bus aan te drijven. | |
BeefRWijker | donderdag 16 juli 2009 @ 01:44 |
quote:Het was een retorische vraag. quote:Oh ja? Volgens de RDW is het een 7700 en bijna de helft jonger dan die 7000. quote:Aah. Gezien. Nee, dan weet je het wel. quote:Whisper is een bus. quote:Onzin. Dat weet je dus van tevoren. 't Is niet dat ze dachten toen ie afgeleverd werd van: "Oh, is dat nou een Volvo 7000, interessant man. Nou, dan hebben we nu dus een probleempje". quote:Die wordt opgevoerd als de e-traction bus wat een tamelijk nietszeggende naam is. Volgens mij wordt die gezien als een licht gewicht bus van de toekomst. quote:Zoals ik 't lees is dat dus die ex-RET X97. quote:Heb ik gedaan. Daarom wist ik ook dat 't niet klopte hè. quote:Niet indirekt maar gedeeld samen met de accu batterij. quote:Precies, groot verschil. quote:Maar dat was jouw verklaring dus niet. quote:Wat je nu zegt. quote:Niet. Als het aggregaat meer energie kan leveren dan de vraag is worden de accu's juist bijgeladen. De accu's kunnen niet tegelijkertijd geladen worden en ook energie leveren aan de motor. quote:Als je bedoelt dat bij het optrekken alle door het aggregaat opgewekte energie naar de motor gaat dan heb je gelijk. De accu's leveren de rest. Alleen als de bus minder energie eist dan het aggregaat kan leveren worden de accu's bijgeladen met de restenergie. quote:Niet dus. quote:Welke opgewekte energie. Wat VIRM. quote:Hangt helemaal af van de laad toestand van de accu's en de momentele energie vraag. quote:Als ie stil staat en de accu's zijn vol dan is een lopend aggregaat niet zuinig meer. Dus moet ie uit. quote:Waar komt die wijsheid vandaan? quote: quote:APTS. En die hebben 't al weer overboord gezet. quote:De Phileas in eerste generatie dus. quote:Je draaft weer eens door. quote:Drama queen. quote:Het blijft gewoon emmeren. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 16-07-2009 01:53:10 ] | |
Ofyles2 | donderdag 16 juli 2009 @ 01:45 |
quote:Ja, die zocht ik. ![]() | |
zwahiel | donderdag 16 juli 2009 @ 02:09 |
The Wheel en The Whisper is de naam van de naafaandrijving die gebruikt wordt. Of dat nu in een bus is zoals nu of in een kleine vrachtwagen zoals het verleden. Er waren oorspronkelijk 2 X97 waarvan er eentje al afgefikt was... En ja van dichtbij bekeken, was niet alleen maar kijken... Accu's laden én energieleveren is absoluut geen probleem om zoiets tegelijk te doen. ATPS had een ander concept, geen motor zoals hier gebruikt wordt. Het wiel ís de gehele motor. | |
BeefRWijker | donderdag 16 juli 2009 @ 16:07 |
quote:Read my lips: whisper is een applicatie van the wheel, oftewel een bus. quote:Precies. Die bus was voor de RET en omdat ie voortijds affikte werd ie vervangen door de huidige. quote: quote:Fout. Stroom loopt nu eenmaal één kant tegelijk op en een accu heeft maar één set aansluitpunten. Hij laadt dus of op of hij levert stroom, een ding tegelijk. Alleen als je een batterij accu's segmenteerd en de segmenten afzonderlijk bij en afschakelt voor respectievelijk levering en opladen kan het allebei maar dat is nodeloos ingewikkeld en veels te duur. Ook hoor ik je niet ontkennen dat dat het gebruik van het diesel aggregaat en de accus net andersom is dan dat je zei. Mooie afleidingsmanoeuvre maar geen sigaar. Volgende keer toch even zelf de website lezen voor dat je roept: lees de website. quote:Hij had ook wielnaaf motoren en nee, natuurlijk waren dat niet "the wheels". Anders had e-traction wel APTS geheten hè. (En die X97 had overigens ook al wielnaaf motoren en een diesel aggregaat). quote:Voor de beleving maakt het niet uit of de motor nou in het wiel zit of aan het wiel. Het attractieve van the wheel is enkel de compactheid. In het wiel heeft echter ook zo z'n beperkingen, oa voor de banden maat. | |
BeefRWijker | donderdag 16 juli 2009 @ 16:13 |
quote: Ik begrijp net van Wiki dat één van de Phileassen er ook eentje had. | |
Ofyles2 | donderdag 16 juli 2009 @ 16:25 |
quote:Slechts één maar? | |
RealZeus | donderdag 16 juli 2009 @ 16:29 |
Ik zag vanmorgen een Frysker ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 16 juli 2009 @ 17:03 |
quote:Eén niet genoeg dan? Hoeveel vliegwielen had je er dan willen hebben in zo'n bus? quote:Nieuw hier? Of alleen een klein overhaaltje gehad? En hoe zat 't nou met die Van Oeveren, was dat nou wel of niet een Citaro LE? | |
RealZeus | donderdag 16 juli 2009 @ 17:18 |
quote: ![]() quote:Geen idee, het was gewoon een standaardbus en hij was stiller dan een Amba | |
marcel.nl | donderdag 16 juli 2009 @ 18:23 |
quote:Ja hoor. Roep de RET- en HTM-beveiligers maar op, er zit achterin weer wat onhandelbaar tuig die de mede-passagiers beledigen enzo. | |
Ofyles2 | donderdag 16 juli 2009 @ 18:41 |
quote:Ik bedoel één Phileas met vliegwielaandrijving. | |
Alexxxxx | donderdag 16 juli 2009 @ 19:03 |
tijd voor wat liefde in het topic inderdaad ![]() ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 16 juli 2009 @ 19:05 |
quote:Een snelle zoekactie op internet levert alleen twee Citaro LE's op. Op busfoto staan er een paar meer en ook die zijn allemaal Low Entry Die zijn niet bepaald standaard in NL en verre van gewoon met hun hoge vloer en verhoogd dak achterin. Standaard Citaro's hebben een doorlopend langzaam hellend gangpad en een daarbij passend hellende vloer. Dat heeft waarschijnlijk zo enige konsekwenties voor de plaatsing van de motor en de geluidsisolatie. Daarbij komt dat de isolatie van een streekbus uitvoering waarschijnlijk ook beter is dan die van een stadsbus uitvoering. Dat is in ieder geval wel het geval bij de 8800 (stad) en de 3800 (streek) MANnekes zo. quote: Je zal 't zelf even op moeten lossen. Misschien is een andere bus nemen wat? | |
BeefRWijker | donderdag 16 juli 2009 @ 19:13 |
quote:En wat minder bullshit, dan komt het vanzelf goed. | |
Alexxxxx | donderdag 16 juli 2009 @ 19:28 |
quote:Mensen verzoeken om op te rotten uit dit topic, ook al is het in beeldspraak, is dus NIET de bedoeling he? Het is best dat er hard tegen hard gediscussieerd word, maar laat elkaar wel in zijn waarde.... | |
Peterselieman | donderdag 16 juli 2009 @ 20:27 |
quote:Dat gaan we niet uitleggen. Succes er mee ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 16 juli 2009 @ 21:22 |
quote:Ik laat die uitleg geheel voor jouw rekening. En waarom mijn beeldspraak nou persé negatief uitgelegd moet worden en die van Marcel die net zo negatief uitgelegd kan worden kritiekloos voorbij gaat is me een raadsel. Oud zeer? quote:Zoals jij met PSM omgaat, bedoel je. Is dat niet een beetje veel boter op jouw hoofd? Mensen met lange tenen moeten hun nagels beter knippen. Blijven ze ook niet zo vaak ergens achter haken. | |
Peterselieman | donderdag 16 juli 2009 @ 21:26 |
@ BeefRWijker: Je snapt de verhoudingen tussen mij en Alexxxxx geloof ik niet. We doen wel eens wat hard tegen elkaar, maar er is niets aan de hand. En ja Alexxxxx mag te graag happen naar Peijnenburg ![]() | |
marcel.nl | donderdag 16 juli 2009 @ 21:34 |
Sorry, andere bus wilde me (ook) niet, dan kom ik jullie maar weer vergezellen. Maar voor de streep geen staanplaatsen hè, en niet praten met de chauffeur. | |
NoBody122 | donderdag 16 juli 2009 @ 22:20 |
Wat zal Ofyles2 dan vereenzamen ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 16 juli 2009 @ 22:56 |
quote:Ik heb het voor de grap even opgezocht, jou eerste post in dit topic, in deel 12, had al een denigrerende en neerbuigende toon, en dat is niet veel anders geworden in de 13 maanden oid sinds die tijd... Dat ik wat grappen en grollen uithaal met PSM zal ik zeker niet ontkennen, maar zoals fok crew hoort te doen vechten we het achter de schermen uit als we echt een probleem met elkaar hebben. Maar goed, als jij denkt dat ik partijdig ben oid, wil ik ook wel ff mn collega mod naar je postgedrag laten kijken? ![]() je weet veel, en je kunt heel goed dingen opzoeken op bussites. Bravo, complimenten daarvoor. Maar breng het eens wat aardiger, in plaats van met je "ik weet alles beter en de rest van de wereld is dom" toon. | |
Peterselieman | donderdag 16 juli 2009 @ 23:10 |
quote: ![]() quote:Klopt ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 16 juli 2009 @ 23:48 |
quote:Ofyles2 heeft het gewoon te druk met andere werkzaamheden. Bovendien heb ik net zoveel macht als een parkeerwacht, ik kan wel met vingertjes wijzen en 'foei' roepen maar ik kleur noch functie. Ik ben slechts passagier. | |
NoBody122 | vrijdag 17 juli 2009 @ 00:43 |
quote:Nee, het feit dat jij de TS bent (van dit deel dan), maakt jou momenteel buschauffeur; om Bevertjes beeldspraak aan te houden ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 00:50 |
Wat een verantwoordelijkheid alweer. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 00:50 |
Volgend jaar:quote: | |
NoBody122 | vrijdag 17 juli 2009 @ 00:51 |
quote:Maar dat kan jij wel aan, toch? | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 00:52 |
quote:Zo nu en dan. | |
NoBody122 | vrijdag 17 juli 2009 @ 00:53 |
quote:Dan kun je op de andere momenten maar het beste uit dit topic blijven. | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 00:58 |
quote:Ja, maak dat de kat wijs. quote:Met andere woorden dat is gewoon mijn stijl. Bijtende humor. Geen krijgsgevangenen. Gewoon voor het peloton. Zoals je zelf al eens zei: onze relnicht. Daar zou men zo langzamerhand wel 's gewend aan moeten zijn. Ik zie dat je m'n argument betreffende Marcel's mogelijk net zo negatief op te vatten opmerking negeert. Je weet dat je dus fout zit en nu zoek je argumenten om dat te camoufleren. Oud zeer dus. quote:FOK crew mag dus kennelijk wel wat niet-FOK crew niet mag. Goed voorbeeld, boys. Zelf keten en als een ander 't 's doet moord en brand schreeuwen. quote:Die is weer geheel voor jouw eigen rekening. quote:Je blijft er omheen draaien: waarom kan die van Marcel wel en die van mij niet. En dan kom jij met een verkapt dreigement? Lekker volwassen, Alex. Alsof die collega mod jou gaat afvallen. quote: quote:Ook die opmerking is weer geheel voor jouw rekening. Het is niet mijn schuld als een aantal personen met een negatief zelf beeld denkt dat ze dom zijn. En het is niet mijn schuld dat ik het beter weet omdat ik 't nu eenmaal opgezocht heb en de ander niet. Ik reageer juist meestal op mensen die zelf denken dat wij de dommerikken zijn en alles maar voor zoete koek slikken en van alles wijs gemaakt kunnen worden. En dat zijn dan vervolgens degenen die moord en brand roepen. Iemand die eerlijk z'n best doet maar iets niet goed meegekregen heeft krijgt van mij een normaal antwoord, iemand die de kluit probeert te belazeren en er vervolgens omheen blijft draaien als dat geconstateerd wordt kan de wind van voren krijgen. Hier is nog een vraag voor je, ben je nou niet precies zelf aan het doen waar je mij (kennelijk) van beschuldigt: het neer halen van personen? | |
NoBody122 | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:01 |
Waarom zou iemand hier bewust mensen willen belazeren? | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:02 |
Tijd voor popcorn:![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:03 |
quote:Wat heb ik nou weer gezegd?! | |
NoBody122 | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:03 |
quote:Dan raad ik je aan om er zeer zuinig mee te doen, want ik ga nu pitten en reageer derhalve voorlopig niet. Waarschijnlijk is Alexxx ook niet actief momenteel ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:06 |
Nou vooruit, deze krijg je nog, omdat je net een seconde of 2 eerder was met submitten ![]() quote:Iets met dit topic, passagiers, bus. Volgens dat stramien is de T(opic)S(tarter), momenteel Ofyles2 dus, buschauffeur. Of zie jij dat anders? | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:08 |
quote:Ik heb geen idee. Ik ben geen psych. Al komt zelfgenoegzaamheid en luiheid spontaan bij me boven drijven. Dat is de diepere vraag des levens: waarom zuigt iemand uit de duim. | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:12 |
quote:" beveiliging" quote:Volgens mij was dat Marcel en de aanstichter van deze rel (ehm, storm in een glas water). | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:16 |
BeefRWijker, nu over bussen lullen of je kunt lopen... | |
Peter | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:23 |
pot <> ketel kap nou allemaal eens over elkaar en ga op bussen fappen ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 01:38 |
quote:Dat dus. | |
marcel.nl | vrijdag 17 juli 2009 @ 06:18 |
quote:Stoned van de popcorn sluit ik me hierbij aan. Tsjonge jonge. Toen ik zag dat de toonzetting in de berichten weer minder vriendelijk en meer neerbuigend werden, dacht ik met een grapje de lijn weer recht te buigen door op komische wijze naar de eerste post te verwijzen. Uiteraard niet om een rel te ontketenen. Nu houden we er over op. Qbuzz schrijft volop in voorbereiding te zijn. ( http://www.qbuzz-gd.nl/ ) Ik ben inmiddels wel erg benieuwd wat voor bussen er gaan rijden in Groningen. Want bijvoorbeeld rond Winschoten is anderhalf jaar geleden met veel toeters de servicebus geintroduceerd door ov-bureau Groningen Drenthe. De oude, kleinere wright stadsbussen van Leeuwarden kwamen naar Winschoten en kregen een andere outfit. Gaat Qbuzz ook dergelijke kleinere bussen inzetten ? En in Groningen-stad ? Die kleinere citalis bus, komt daar een kleine bus voor in de plaats ? En de gemeente Veendam schreef gisteren een nieuw station te willen bouwen in een leegstaand bedrijfspand. Want de trein gaat daar in 2010 rijden. Ze willen dan meteen het servicebus-netwerk uitbreiden. Met Qbuzz mag ik aannemen, die immers de concessie krijgt. Ben erg benieuwd hoe het bus-straatbeeld in december worden gaat. | |
Peterselieman | vrijdag 17 juli 2009 @ 10:53 |
er zullen in Groningen sowieso kleine bussen moeten komen te rijden, want de citybus naar de zaanstraat kan vrijwel alleen maar met kleine bussen gereden worden, dit ivm het rijden door drukke straten in het centrum en de keermogelijkheid bij het eindpunt van de lijn. | |
marcel.nl | vrijdag 17 juli 2009 @ 11:15 |
quote:Ja dat bedoel ik. En om rond Winschoten die servicelijnen met grote bussen te rijden is ook vrij zinloos. Trouwens een tip voor een ieder die eens goedkoop door Groningen wil touren en eens in een Amerikaanse schoolbus willen zitten: http://www.menterinfo.nl/node/2622 quote:Zie ook: http://ovnieuwsuitgroning(...)en/nieuws/index.html [ Bericht 2% gewijzigd door marcel.nl op 17-07-2009 11:20:52 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 13:07 |
quote:Masturberen over bussen? Rare gasten heb je in deze bus. | |
NoBody122 | vrijdag 17 juli 2009 @ 13:17 |
quote:Ik weet nog wel een paar Fryskers te staan, die zo in QBuzz-kleurstelling gespoten kunnen worden ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 13:44 |
quote:Vreemd, want 't ging over bussen tot dat jij er tussen kwam. quote: quote:Dat is nou anders al de tweede keer dat dat mislukt. Misschien ben je er gewoon niet zo goed in en bereik je daardoor juist het omgekeerde. quote:Wie zijn we? | |
Peter | vrijdag 17 juli 2009 @ 13:49 |
quote:Nee mensen die ene topic een bus noemen zijn lekker ![]() hup, fappen op bussen jij! | |
Gnittoo | vrijdag 17 juli 2009 @ 15:12 |
![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 15:48 |
In Dubai hebben ze onlangs uitgepakt met een groot feest naar aanleiding van de eerste Citea CLF die daar werd afgeleverd. Deze bussen worden meteen in het diepe gegooid aangezien RTA Dubai een groots Metro-project zal opzetten, bestaande uit verbindingen tussen metrostations, buitenwijken en het centrum. | |
RealZeus | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:16 |
quote:Verhoogd dak? Dan was het inderdaad een LE. En met dat laatste heb je in principe gelijk maar dan zijn ze bij de Ambassador toch wat vergeten. Geluidsisolatie | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:45 |
quote:Dat moet je dan maar even met Ofyl opnemen. Een draadje in een nieuwsgroep of forum is ook een voertuig, een voor gedachten en nieuws uitwisseling. Zo raar is dat dus niet. Rukken op bussen dus wel. Dan ben je echt wel ver heen. quote:http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Fapper Dacht 't niet. | |
RealZeus | vrijdag 17 juli 2009 @ 17:54 |
quote:Ik ken hier iemand en ik durf rustig te stellen dat die op bussen fapt. Met name op Citaro's van het GVB in Amsterdam ![]() ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 17 juli 2009 @ 18:10 |
Da's een mooie ![]() | |
zwahiel | vrijdag 17 juli 2009 @ 21:23 |
Gaat VDL nu eindelijk eens een gelede in productie opnemen? Springen ze in het gat? Zou fijn zijn, al hoop ik wel dat die dan wel wat minder rammelt dan zo'n Amba... ![]() @Beef, niet iedereen is er van gediend afgeblaft te worden door jou snijdende comments. Als je dat nu nóg niet doorhebt... | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 21:24 |
quote:Die zat toevallig ook op eenzelfde busforum als ik. Ik ben wel van de nieuwe bussen, maar ik ben niet zo autistisch dat ik meteen elke Citaro loop te swaffelen. | |
marcel.nl | vrijdag 17 juli 2009 @ 21:57 |
quote:Op de site spreekt men wel van andere lengte varianten, http://www.vdlgroep.com/?(...)n+de+Citea+CLE+.aspx maar daar zie ik toch nog niet een lengte van een gelede tussen staan. Al hoewel ze wel spreken over een 3-asser. Even verder gezocht, dat is gewoon een lange variant, zie: http://www.vdlbuscoach.com/index.php?getfile=289&pageid=464&getfile=289&pid=3264 | |
Alexxxxx | vrijdag 17 juli 2009 @ 22:05 |
In de vorige Lastauto Omnibus (Duits tijdschrift) staat wat over die 3assige Citea, kan ik eventueel wel even opzoeken als er interesse voor is? | |
Ofyles2 | vrijdag 17 juli 2009 @ 22:06 |
quote:Goed idee. Ik heb de bouwtekeningen ook opgeslagen. | |
marcel.nl | vrijdag 17 juli 2009 @ 22:23 |
quote:Er is trouwens al wel een gelede VDL in produktie, maar dat is de belgische VDL Jonckheer transit. http://blogimages.bloggen(...)c1a1be1660896588.jpg En niet te vergeten de Phileas. Maar van een grote produktie van de laatste kan je natuurlijk niet spreken :-) | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 23:04 |
quote: quote:Er staat wel heel vaak CLE in dat stukkie hé, vindt je ook niet? quote: | |
BeefRWijker | vrijdag 17 juli 2009 @ 23:25 |
quote:VDL, Berkhof, what's in a name. quote: quote:Ik vond die van Pot Ketel eigenlijk wel mooi. Maar die scheerde op een haar na vlak langs je hoofd hé, niks van gemerkt. quote:Ach, die van geen bullshit verkopen wil er bij jou ook maar niet in, dus waar hebben we 't over. En van zeggen: "Sorry, ik zat fout, je had gelijk" is ook nog nooit iemand slechter geworden. In tegendeel, werkt meestal veel beter dan er om heen te blijven draaien. En te draaien en te draaien. Pot ketel Zwahiel. | |
Alexxxxx | vrijdag 17 juli 2009 @ 23:34 |
Ja hoi, genoeg onderling gewauwel nu. Over bussen praten gaarne, persoonlijke problemen graag per pm. Offtopic bagger ga ik verwijderen en noten. ![]() En nee, dit is niet alleen op BeefRWijker gericht. ![]() | |
zwahiel | zaterdag 18 juli 2009 @ 00:54 |
Wat ik zo begreep is die transit alleen in België te verkrijgen en met 't oog op lichtgewichtbussen lijkt een RVS bus zoals de Transit nou niet helemaal een productpakker ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 18 juli 2009 @ 01:09 |
quote:In Kopenhagen rijden zowel twee- als drieassers van het type Transit, maar het is duidelijk dat alleen TEC en VVM De Lijn grote aantallen kopen. | |
busfoto.nl | zaterdag 18 juli 2009 @ 03:31 |
Ben schiijnt een gelede aan het bouwen/plannen te zijn, er is al een officiele artist-impression:![]() Bron: M. van de Geugten | |
NoBody122 | zaterdag 18 juli 2009 @ 03:52 |
quote:Mijn directe collega was jou helaas voor, zij het zonder begeleidende tekst ![]() quote: | |
Gnittoo | zondag 19 juli 2009 @ 13:41 |
quote: [ Bericht 28% gewijzigd door Gnittoo op 19-07-2009 14:39:22 ] | |
Alexxxxx | maandag 20 juli 2009 @ 00:03 |
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p59644430.html gelede dubbeldekker ![]() | |
Ofyles2 | maandag 20 juli 2009 @ 01:01 |
Eigenlijk een oude Jumboliner met een nieuw frontje, meer niet. | |
Alexxxxx | maandag 20 juli 2009 @ 01:02 |
de jumboliner was toch een ongelede vierassige dubbeldekker? ![]() | |
Ofyles2 | maandag 20 juli 2009 @ 01:06 |
quote:Oh nee wacht, er stond Jumbocruiser. Neoplan heeft deze allang uit de productie genomen, ik zou het leuk vinden als ze er nog eentje bouwen die voldoet aan de toekomstige Euro VI-normen. | |
NoBody122 | maandag 20 juli 2009 @ 02:29 |
Er is waarschijnlijk weer een Integro weggehaald dan wel kaduuk gegaan.. De 9165 werd vandaag weer ingezet op lijn 350.. Door een miscommunicatie bij de CVL ben ik vanmiddag zomaar met diezelfde bus op lijn 351 terecht gekomen ![]() quote:Die achterlijke randdebielen ook ![]() Dat soort infantiele neanderthalers mag w.m.b. meteen een nekschot krijgen. Verklaart waarschijnlijk ook waarom er 2 Duvedecs bij TSN stonden vanmiddag, i.p.v. gewoon op de stalling, in afwachting van de wagenwassers... | |
Alexxxxx | maandag 20 juli 2009 @ 18:07 |
Merk en type: VDL Pro City Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 19 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Merk en type: Mercedes-Benz Integro Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 19 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 2939; Q-liner Merk en type: VDL Pro City Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 19 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 3771 Merk en type: Volvo Eigenaar: Qbuzz Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 19 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 408 Merk en type: Volvo Eigenaar: Qbuzz Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 19 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 405 Merk en type: VDL Pro City Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 19 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 3763 Merk en type: Van Hool Eigenaar: De Zigeuner Land van herkomst: België Locatie: Leeuwarden Datum: 19 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Merk en type: VDL Berkhof Ambassador Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 19 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 1787 Merk en type: MAN Lion's City Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Tzummarum Datum: 20 juli 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 8853 | |
Zug-Chef | dinsdag 21 juli 2009 @ 08:52 |
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar... | |
Alexxxxx | dinsdag 21 juli 2009 @ 08:57 |
Mag ik even melden dat dat geen Ventura deur was? | |
Peterselieman | dinsdag 21 juli 2009 @ 10:41 |
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland ![]() http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879 | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:07 |
quote:Hoezo, hebben die dat dan ook wel 's? quote: quote:En een hele hoop minder in het buitenland. Wat vindt Neelie daarvan? quote: quote:Bij begeleidende tekst denk ik toch meer aan een verklaring, niet aan één miezerig raadsel zinnetje waar je nog steeds niks wijzer van wordt. [ Bericht 38% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 17:13:08 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:12 |
quote:Klerekutzooi. ![]() ![]() ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:31 |
quote: quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Ambassador | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:39 |
quote:Zo, wou ie 2 minuten voor tijd al naar huis dan? (2923 heeft begin dit jaar in die hoek in de kreukels gelegen nadat ie achterop op een amba knalde bij het inrijden van de wasstraat) | |
Ofyles2 | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:42 |
quote:Had je de sjoof niet kunnen zeggen dat hij een betere Integro moest regelen? | |
marcel.nl | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:54 |
Boem is ho ! http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=83490 Bus en auto botsen op Zuiderdiep in Stad GRONINGEN - Een stadsbus van Arriva en een personenauto zijn dinsdagmiddag op elkaar gebotst op het Zuiderdiep in Groningen. Het ongeluk gebeurde ter hoogte van bioscoop Pathé. De bestuurster van de auto verzuimde voorrang te geven aan de bus. De vrouw is onderzocht door hulpverleners, maar ze hoefde niet mee naar het ziekenhuis. De buschauffeur en zijn passagiers bleven ongedeerd. Het Zuiderdiep was enige tijd afgesloten voor verkeer. | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:20 |
quote:Tegen een Alkmaarse chauffeur? Dan weet je het antwoord al: "Ja hoor meneer, die komt hier over een uurtje, op dit zelfde perron. Zal ik u even door de achterdeur uitlaten?" | |
Peterselieman | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:24 |
quote:vandaar ook dat vele oudere amba's inmiddels naar de fabriek terug zijn gegaan om opgelapt te worden. Daarom heeft Arriva daarom ruilbussen 3154 en 3158 tot haar beschikking nu. | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:31 |
quote:http://www.vdlgroep.com/?(...)as+for+Enschede.aspx Ik neem aan dat die mysterieuze artist impression van die gelede Citea CLF op dit bericht is gebaseerd. Het verbaasd me overigens dat er niemand over dat hybride aspect van die impressie is begonnen. Die zogenaamde fascinatie voor electrische bussen van onze carnaval vierder valt dus ook wel mee. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:25:28 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:50 |
quote:Is dat zo? Veel gaan/gingen er ook omdat er airco moe(s)t worden ingebouwd en LED films, ander interieur e.d. quote:Twee keer "daarom" in dezelfde zin. Dat moet je wel héél erg goed kunnen onderbouwen, lijkt me. | |
Peterselieman | dinsdag 21 juli 2009 @ 17:56 |
quote:Die van Arriva wel quote:Nooit van een tikfoutje gehoord? ![]() | |
zwahiel | dinsdag 21 juli 2009 @ 18:17 |
Beef, Neelie onze heldin, wordt toch terug gehaald naar Nederland. Ben eens benieuwd hoeveel lobby organisaties hierom een flesje bubbels open breken. Neelie deed tenminste nog 's iets daar in dat slaperige Brussel! | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 18:39 |
quote:Niet, bedoel je. quote:Ja hoor, maar zes tikfoutjes? En 'how about' die onderbouwing: Dikke duim? [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:08:25 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 21 juli 2009 @ 18:39 |
quote:Hopen dat ze Veolia met boetes dreigt. | |
RealZeus | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:13 |
quote:Ja, maar om hem nou lichter te maken door op isolatie te besparen. ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:47 |
quote:'God' mag weten waar je dat nou weer uit opmaakt, godenzoon Zeus. Dat ie rammelt ligt eerder aan te weinig stijfheid (of misschien ook wel teveel stijfheid) van het chassis in combinatie met de motor ophanging, de transmissie en de vering. D'r moet wel verschrikkelijk veel isolatie in zo'n bus om dat allemaal te verdoezelen. Vandaar dat ze 'm waarschijnlijk eerst stijver hebben gemaakt door hier en daar zwaardere materialen te gebruiken en later weer lichter door stijvere maar lichtere materialen daarvoor in de plaats te gebruiken. Ook een andere vering en een andere motor kunnen zo z'n invloed hebben op de gewichts verdeling. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:03:39 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 19:56 |
quote:Gewoon verbieden zo'n overheersende concurrentie vervalsende constructie, hoeven er ook geen boetes te worden uitgedeeld. | |
BeefRWijker | dinsdag 21 juli 2009 @ 20:12 |
quote:Niemand die hier een probleem in ziet? | |
RealZeus | dinsdag 21 juli 2009 @ 21:25 |
quote:Mijn oren maakten dat op toen ik in een Veolia-amba zat. Een huilende versnellingsbak, motorgeluid was duidelijk aanwezi. Alsof ik weer in een oude Leyland zat. | |
NoBody122 | woensdag 22 juli 2009 @ 12:20 |
quote:Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen. | |
marcel.nl | woensdag 22 juli 2009 @ 16:44 |
quote:VDL ontkent ook dat pro-city een baggerbus is :-) | |
Ofyles2 | woensdag 22 juli 2009 @ 17:38 |
quote:Maar dat maakt mij niet minder ongerust. | |
BeefRWijker | woensdag 22 juli 2009 @ 20:10 |
![]() Hoe lang is dat ding wel niet, metertje of 20? | |
RealZeus | woensdag 22 juli 2009 @ 20:16 |
quote:18 meter en een beetje. En de staat van dat ding ![]() Mijn MB200, wat doe je? ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 22 juli 2009 @ 20:20 |
![]() Ex Almere. Meer buitenlandse Alliances hier | |
NoBody122 | woensdag 22 juli 2009 @ 23:46 |
quote: quote:Sja, dat ze het ontkennen sluit niks uit natuurlijk; wie weet wat men verbergt... | |
BeefRWijker | donderdag 23 juli 2009 @ 17:13 |
quote:bron? quote: quote:Haal die dikke duim 's uit je mond, Zeus ![]() ![]() Niet elke gele (standaardstreek) bus is een DAF. Dit is een Volvo Jonckheere en het zou best 's deze bus kunnen zijn: ![]() busfoto.nl | |
Ofyles2 | donderdag 23 juli 2009 @ 17:16 |
Die bij de VAD tussen Amsterdam en Almere pendelden toch? | |
RealZeus | donderdag 23 juli 2009 @ 17:24 |
quote:Oh sorry, alwetende heer. Dat is natuurlijk ook echt te zien vanaf de zijkant. Als je alles toch zo goed weet had je ook moeten weten hoe lang het ding is, stuk chagrijn. ![]() | |
NoBody122 | donderdag 23 juli 2009 @ 20:33 |
Daar gaan we weer. | |
marcel.nl | donderdag 23 juli 2009 @ 21:17 |
Ja, er zijn weer wat problemen in de regioliner in de Gooi en Vechtstreek. | |
Ofyles2 | donderdag 23 juli 2009 @ 21:41 |
quote:Nee, echt? | |
NoBody122 | donderdag 23 juli 2009 @ 21:52 |
Hm.. Momenteel wordt er in 'New Police Story' op rt[7] een onbestuurde Dennis-dubbeldekker door de stad gejaagd ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 23 juli 2009 @ 23:43 |
quote:Ik heb helaas geen alwetende duim, zoals de goden. Deze sterveling moet 't opzoeken. quote:Inderdaad duimzuigende godenzoon, dat heb je heel goed gezien. Dat 't een Volvo Jonckheere is zie je inderdaad het makkelijkst van de zijkant met die opvallende twee deuren. Wat mij nou verbaasd hè (of lieg ik nu), als je dat nou inderdaad niet zou kunnen zien vanaf de zijkant zoals jij stelt, hoe jij er dan in Zeus's naam bij komt dat dat dan dus wel een DAF MB200 moet zijn (dus niet een MBG200 en niet een Mercedes en niet een Volvo of zelfs maar een Leyland). Kennelijk heb je dat dan toch ergens aan gezien. Toch? Oeps, nou heb je je al weer vast geluld. Valt ook helemaal niet mee hè, om te zeggen: "Sorry ik liep gewoon wat op mezelf vooruit". Nee, dan schelden, dat is pas volwassen. En je begon nog wel zo goed, met die eerste 2 woorden. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 24-07-2009 00:32:42 ] | |
BeefRWijker | donderdag 23 juli 2009 @ 23:49 |
quote:Nee, niet echt, alleen een scheldend kind dat niet tegen z'n verlies kon toen ie betrapt werd op grootspraak. quote:Als jij dat elke keer blijft roepen dan wordt dat inderdaad vanzelf een self fulfilling prophecy, wanneer de rest ook zo nodig nog even z'n eigen steentje in de vijver moet gooien. Hè, Marcel. Volgens mij houden jullie er stiekem wel van. [ Bericht 39% gewijzigd door BeefRWijker op 24-07-2009 00:25:13 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 24 juli 2009 @ 00:29 |
quote:Is er een vraag verborgen in die vraag? Zo ja dan heb ik 'm niet begrepen. En als 't een opmerking was ook niet. | |
Ofyles2 | vrijdag 24 juli 2009 @ 00:31 |
quote:Veluwsche Autobus Diensten, slokte Flevodienst op. | |
BeefRWijker | vrijdag 24 juli 2009 @ 00:50 |
quote:Dat ik daar toch serieus op inging. Silly silly me. | |
marcel.nl | vrijdag 24 juli 2009 @ 06:37 |
quote:Laat nou ene keer duidelijk zijn dat ik die toonzetting in het geheel niet leuk vind. Ik en inmiddels meerdere partijen op dit forum vinden dit niet leuk. En natuurlijk zal het allemaal maar spel zijn en aard van het beestje, wat we allemaal zo langzamerhand wel moesten weten, maar dat wil niet zeggen dat een ander zich er niet aan stoort. Dus "houden van" lijkt me niet helemaal de juiste uitdrukking. Maar goed, wederom weer genoeg hier over gezegd. Ik houd er over op (anders krijgen we zo weer een reply met "we ?" Ik kwam op een Belgische weblog foto's tegen van een nogal vreemde buurtbus. Ik vind dat een pro-city er vreemd uitziet, maar deze doet niet onder: http://blogimages.bloggen(...)18cc3d26e03de710.jpg http://blogimages.bloggen(...)a7488f9e4633e7c9.jpg | |
NoBody122 | vrijdag 24 juli 2009 @ 10:42 |
Ondanks dat die buurtbus van wat meer stroomlijning is voorzien dan een Frysker en dat de achterkant het wat meer op een echte bus doet lijken, vind ik de Frysker dan toch mooier ![]() quote:Ook als ik dat niet had getypt, was de prophecy wel uitgekomen; jij kunt het immers niet laten om het laatste woord te willen hebben ![]() | |
Bommenlegger | vrijdag 24 juli 2009 @ 16:02 |
Wisten jullie dat er buiten het noorden ook bussen rijden? Conimex heeft schuld. Transdev wilt zo snel mogelijk van Conimex af. En BRW.....lama | |
BeefRWijker | vrijdag 24 juli 2009 @ 17:34 |
quote:Nee, is dat zo? Dit is het Connexxion (Oeps, Ljouwert natuurlijk). Waar Duvedecs Volvo's heten en opvallende bussen exclusief met een 4-cijferig nummer worden benoemd. quote:Ik ook, dat heb je zoal als je geld leent, dat moet een keer terug. Hoeveel schuld? Failliet? quote: quote:Net nou 't spannend word. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 24-07-2009 20:21:29 ] | |
NoBody122 | vrijdag 24 juli 2009 @ 19:34 |
quote:Dat krijg je vanzelf als er alleen maar mensen uit het noorden in dit topic posten hé... Je mag echter gerust informatie uit jouw regio plaatsen hoor, misschien trekt dat dan ook meer mensen uit jouw regio aan ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 24 juli 2009 @ 20:13 |
Ik schrijf wel eens over het Zuidwesten. Ik heb immers altijd ten oosten van Rotterdam gewoond. Okay, ben nu woonachtig in 't noorden. Door de concessieverlening is er gewoon tijdelijk veel ov-nieuws van dit front. Als connexxion straks te koop wordt gezet en opgekocht wordt door Qbuzz, dan is er zeker weer veel nieuws uit andere regio's van nederland waar connexxion op dit moment rijdt. En dit forum gaat ook vaak over Fryskers, die dingen die 't noorden graag met de rest van Nederland wil delen en die je steeds vaker her en der ziet opduiken. | |
Gnittoo | vrijdag 24 juli 2009 @ 20:18 |
quote:waar maak jij dat uit op? | |
NoBody122 | vrijdag 24 juli 2009 @ 20:24 |
quote:En met dat laatste zijn wij weer blij en gaan we door verhoogde impulsiviteit meer posten over de noordelijke bussen ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 24 juli 2009 @ 20:30 |
quote:Ja, nadat we de Amsterdammers er uit geflikkerd hebben. Nu Ofyl en Zwahiel en dokter Flits nog. quote: quote:Uiterst betrouwbare bron: D*kk* d**m. quote:En dan wordt 't dus gewoon weer het Qbuzz Ljouwert E.O. forum. [ Bericht 36% gewijzigd door BeefRWijker op 24-07-2009 20:48:13 ] | |
Ofyles2 | vrijdag 24 juli 2009 @ 20:32 |
quote: ![]() ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 24 juli 2009 @ 20:33 |
![]() | |
NoBody122 | vrijdag 24 juli 2009 @ 21:49 |
Foto van 15-07-2009? Gek, heb toch alweer een tijdje geen Alliances meer zien rijden, dacht dat ze inmiddels wel vervangen waren door o.a. de 1851-Amba.. | |
marcel.nl | vrijdag 24 juli 2009 @ 21:56 |
quote:Dat maak ik nergens uit op, maar hierboven staat dat transdev van connexxion af wil. Stel je voor dat qbuzz de boel dan zouden opkopen, dat zou echt groot nieuws zijn in ov-land. Daarom zeg ik: dan zullen er genoeg berichten van buiten t noorden komen ! | |
Gnittoo | vrijdag 24 juli 2009 @ 21:58 |
quote:kwam alleen logeren om gestickerd te worden voor de sneekweek. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 24 juli 2009 @ 22:06 |
quote:Volgens mij noem je daar nog een Amsterdammer en een Domstedeling. | |
BeefRWijker | vrijdag 24 juli 2009 @ 22:40 |
quote:En genomen met een nieuwe Foon. quote:Nog iets gehoord over die afgefikte Berkhof Scout? [ Bericht 28% gewijzigd door BeefRWijker op 24-07-2009 22:50:11 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 24 juli 2009 @ 22:54 |
Zojuist een mooi boek voor mn verjaardag gekregen ![]() http://www.museumbussen.nl/recensies/bus/streekbus/streekbus.htm | |
NoBody122 | vrijdag 24 juli 2009 @ 23:35 |
Inderdaad, voor je verjaardag ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 24 juli 2009 @ 23:38 |
Ik vier mn verjaardag op de Nürburgring, en mn ouders houden niet van reizen ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 24 juli 2009 @ 23:41 |
Ach, is maar 20 strippen ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 25 juli 2009 @ 01:37 |
quote:Zomerdienstregeling ![]() | |
zwahiel | zaterdag 25 juli 2009 @ 12:36 |
ahum. Gelukkig woon ik niet in het noorden des lands, maar ergens waar wél minimaal elk kwartier een bus voorbij komt (al is dat nu in de vakantiedienstregeling ook maar de vraag...) en waar we niet houden van rare experimenten met 'bussen' die geen drempels kunnen nemen ![]() Bom, is er al nieuws dan vanuit GVU wat er gaat gebeuren? Ik gok zo dat 't dag dag huisstijl xx en dag dag huisstijl GVU ![]() Vertrouw dat bericht voor geen meter dat het ontkent wordt, die Fransozen zijn wel vaker heel smerig uit de bocht gekomen met hun achterbakse manier van fusies en 'samenwerken' waarbij je wel even volledig overgenomen wordt door baguette vreters. | |
marcel.nl | zaterdag 25 juli 2009 @ 12:40 |
quote:Ik ben gezien de berichten in de media toch inderdaad bang dat het connexxion --->>veolia wordt. Maar de mededingingsautoriteit zou er een stokje voor kunnen steken. We zullen zien.... . [ Bericht 0% gewijzigd door marcel.nl op 25-07-2009 16:53:42 ] | |
RealZeus | zaterdag 25 juli 2009 @ 16:11 |
quote: ![]() | |
Bommenlegger | zondag 26 juli 2009 @ 14:10 |
quote:De informatie over dergelijke dingen moeten we uit de media halen, want intern hoor je pas iets als alles al in kannen en kruiken is. De opzet is/was dat het GVU zijn huisstijl zou behouden. Dit om het verschil van streek- en stadsvervoer te behouden. Laten we eerst maar de concessie binnenhalen.... En net zoals jij heb ik daar een hard hoofd in. | |
Ofyles2 | zondag 26 juli 2009 @ 15:06 |
quote:Neelie Kroes moet Veolia rigoreus aanpakken. Kan het niet hebben dat dat corrupte OV-bedrijf zich als een olievlek door Europa verspreidt. | |
Peter | zondag 26 juli 2009 @ 15:33 |
quote:Wat doen ze fout en heb je bewijzen? ![]() | |
Ofyles2 | zondag 26 juli 2009 @ 15:42 |
quote:Passagiers, personeel en opdrachtgevers uitknijpen en algehele wereldoverheersing. Bovendien is het voor elk buitenlands bedrijf ondoenlijk een stukje Frankrijk te veroveren, absolute protectionisme. Vergelijk het met Albert Verlinde: die man mag overal komen, maar je mag niet aan hem komen. ![]() | |
Peter | zondag 26 juli 2009 @ 15:58 |
quote:In hoeverre kan een commissaris van mededinging daar iets mee dan? | |
Ofyles2 | zondag 26 juli 2009 @ 16:00 |
quote:Heel weinig momenteel. Alleen moet Neelie er wel voor waken dat Veolia Transdev niet opslokt. | |
marcel.nl | zondag 26 juli 2009 @ 19:49 |
quote:Ik zou ook niet aan Albert Verlinden willen komen. Eh, jakkie. Uhhhh. Bah. Wat betreft huisstijl is het de laatste tijd juist zo dat niet alles ene kleur wordt, omdat de aanbesteders de laatste tijd weer gaan aangeven hoe de bus eruit komt te zien. Daarom verbaasde het me destemeer dat BRU geel werd en niet blauw zoals in Utrecht zelf. Maar de kleur onderscheid zich wel. En dat het regio gebonden en niet maatschappij gebonden is, blijkt wel uit de arriva en veolia bussen in brabant: alleen rood / wit. | |
Cerbie | maandag 27 juli 2009 @ 14:46 |
Vandaag voor het eerst en voorlopig voor het laatst met een OV-chipkaart betaald ![]() Ik moest van Nijmegen CWZ naar het centrum, dus ik denk ik probeer eens die kaart uit. Van tevoren geen saldo opgeladen, want de studentenkaarten schrijven toch automatisch van je rekening af? Inderdaad, checkt zo in. Stap ik een kwartier later weer uit, staat er ¤1,63 (!) op dat display ![]() Met strippenkaart zijn dat twee zones, zelfs met een blauwe strippenkaart was ik nog goedkoper uitgeweest. Dit is ruim een verdubbeling vergeleken met de ¤0,64 die je met een gewone kaart betaald. Hoe gaat dat dan met overstappen? Mijn stamlijn Nijmegen - Tiel is 'geknipt' maar 's middags is het gewoon dezelfde bus die van lijnnummer wisselt. Zeker nog een keer opstaptarief betalen halverwege. edit; Lees nu in de informatie dat er eerst een saldo op hoort te staan, ik weet van niks? ![]() Heb zojuist maar even automatisch opladen geactiveerd, maar kon vanmorgen zonder problemen met een 'lege' kaart reizen. [ Bericht 13% gewijzigd door Cerbie op 27-07-2009 15:01:28 ] | |
Zug-Chef | maandag 27 juli 2009 @ 15:20 |
Chipkaart en systeem is kut, waarom, zie je verhaal. Trieste prijzen. | |
Cerbie | maandag 27 juli 2009 @ 15:37 |
Ik kan ook nergens een lijstje met oplaadpunten in de KAN-regio vinden, ben nu wel benieuwd waar die transactie afgeschreven gaat worden (de transactiepagina op de site doet het niet) | |
Ofyles2 | maandag 27 juli 2009 @ 18:02 |
quote:En nu moeten alle opdrachtgevers het voorbeeld van Utrecht volgen: materieel leasen, zodat de vervoerder niet belachelijk vroeg hoeft af te schrijven. |