abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:16:59 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70754096
En nu weer verder.

Reageer fatsoenlijk of je wordt de bus uitgeschopt.

MVG,

Ofyles2
pi_70754246
Bijna vakantie



Merk en type: Skoda
Eigenaar: Dopravni­ Podnik Karlovy Vary
Land van herkomst: Tsjechië
Locatie: Tsjechëi: Karlovy Vary
Datum: 09-09-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens vakantie Tsjechië september 2006; lijn 91; busnummer 114
pi_70755078
Kijk, zo mag ik het horen
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:45:51 #4
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_70755839
Bus in brand gevlogen op Afsluitdijk

* LC | Gepubliceerd op 07 juli 2009, 20:43

LEEUWARDEN -

Een lijnbus van Connexxion is dinsdagmiddag op de Afsluitdijk ter hoogte van het monument in brand gevlogen. Er zaten op dat moment geen passagiers in de bus. De chauffeur die richting Friesland reed kon zichzelf op tijd in veiligheid brengen. Het is nog onbekend hoe de brand is ontstaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 20:48:32 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70755980
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:48:57 #6
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_70756012


weer een alliance?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 20:53:15 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70756260
Heeft ook wel veel weg van een MAN trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:55:02 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70756363
kan het trouwens zijn dat veolia ook nieuwe bussen heeft in Noord Limburg ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:46:18 #9
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70759354
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:55 schreef Klonk het volgende:
kan het trouwens zijn dat veolia ook nieuwe bussen heeft in Noord Limburg ?
Sinds 2007.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:05:18 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70760332
joh

nee, ik dacht vandaag een heel ander soort bus te zien rijden dan dat ik normaal zie, grote boggel achterop
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:16:02 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70760819
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:05 schreef Klonk het volgende:
joh

nee, ik dacht vandaag een heel ander soort bus te zien rijden dan dat ik normaal zie, grote boggel achterop
Bedoel je de airco-installatie?
pi_70762099
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Heeft ook wel veel weg van een MAN trouwens
Misschien een VIA bus van Caetano.



.busfoto.
Beef R. Wijker
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:44:17 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70762114
hij had een grote boggel achterop, liep van halverwege ofzo naar achteren en het leek net of achter de achterste stoelen een soort van hok zat, kan best zijn dat me het nog nooit eerder is opgevallen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70762346
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:16 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bedoel je de airco-installatie?
Hij zal eerder een Jonckheer bedoelen.

Of een Premier.






[ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 00:27:13 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:53:02 #15
255041 mirozema
synthesizergreatest.eu
pi_70762533
Kan misschien de nieuwe aardgasbus van MAN Lion's City zijn. Deze gaan binnekort rijden bij VEOLIA Haaglanden.
Alle albums van SYNTHESIZER GREATEST staan in mijn website en dat zijn er heel veel --- meer dan je denkt !!!!!!!!!!!!!!
pi_70762926
Waarom zit bij b.v. de zuidangent bussen de motor aan de linkkerkant van de bus?

Dat is toch slecht voor de gewichtsverdeling?
pi_70763865
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Waarom zit bij b.v. de zuidangent bussen de motor aan de linkkerkant van de bus?

Dat is toch slecht voor de gewichtsverdeling?
Jouw linkkerkant of mijn linkkerkant?

(kan deze er mee door Alex, of is die ook al op het kantje)
Beef R. Wijker
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:29:09 #18
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70764119
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:01 schreef allsystemshalt het volgende:
Waarom zit bij b.v. de zuidangent bussen de motor aan de linkkerkant van de bus?

Dat is toch slecht voor de gewichtsverdeling?
Volgens mij zit bij de ZT-bussen de motor aan de rechterachterzijde. Aan de linkerachterzijde, onder de vloer zitten de tanks voor diesel en AdBlue.

En of dat slecht is voor de gewichtsverdeling: virtueel bijna alle bussen zijn voorzien van een niveauregelingssysteem.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:30:13 #19
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70764158
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:23 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Jouw linkkerkant of mijn linkkerkant?

(kan deze er mee door Alex, of is die ook al op het kantje)
Hij was in de war met de Citaro's die bij Schiphol Sternet rijden. Die hebben namelijk wel een staande motor.
pi_70764752
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens mij zit bij de ZT-bussen de motor aan de rechterachterzijde. Aan de linkerachterzijde, onder de vloer zitten de tanks voor diesel en AdBlue.
Bladerend door enige documentatie valt het me op dat het inderdaad de linkerkant is.
Blijkbaar word geredeneerd van uit het standpunt aan de achterkant.
quote:
En of dat slecht is voor de gewichtsverdeling: virtueel bijna alle bussen zijn voorzien van een niveauregelingssysteem.
Dat is natuurlijk niet hetzelfde, maar wat doe je eraan. Ook als je de branstof tank vol is of juist leeg heb je een
andere gewichtsverdeling. Tenzij je een ballast systeem aanbrengt die actief het verschil opheft door bijvoorbeeld ballast van de ene kant naar de andere kant te pompen en visa versa zal dat altijd zo blijven.
Een alternatief zou een actieve schokbreker kunnen zijn die zich aanpast aan het erop rustende gewicht danwel de uitgevoerde moment kracht. Maar misschien heeft lucht vering dat al van nature.

[ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:32:37 ]
Beef R. Wijker
pi_70765332
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:30 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hij was in de war met de Citaro's die bij Schiphol Sternet rijden.
quote:
Die hebben namelijk wel een staande motor.
Ik was me niet bewust dat ik iets anders beweerde.

En of die motor nu rechtop staand of liggend aan één kant gemonteerd is maakt voor de gewichts verdeling niet uit. Volgens mij zijn er wrijwel geen (OV) bussen meer waar de motor in het midden (langs de middenlijn) is gemonteerd behalve dan de voor de hand liggende uitzonderingen zoals bvb de Frysker. De tijd van hoge vloer bussen met midden motor onder het gangpad is voorbij.. Het blijkt echter bij de Low Enty of Sub-urban bussen nog wel voor te komen. Ook liggen ze bij sommige lagevloer bussen overdwars onder de achterste bank.

[ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:38:38 ]
Beef R. Wijker
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:07:29 #22
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70765562
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:01 schreef BeefRWijker het volgende:
Volgens mij zijn er wrijwel geen (OV) bussen meer waar de motor in het midden (langs de middenlijn) is gemonteerd behalve dan de voor de hand liggende uitzonderingen zoals bvb de Frysker. De tijd van hoge vloer bussen met midden motor onder het gangpad is voorbij.
Ik dacht nog aan de Volvo 8700LE of de Scania OmniLink.
pi_70766485
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik dacht nog aan de Volvo 8700LE
Daar zijn er twee van, de BLE en de RLE, de een op een B12 en de ander op een B7 chassis.

Het lijkt er evenwel op dat ze beide de motor in het midden hebben liggen.
quote:
of de Scania OmniLink.
En daar heb je er ook twee van, de standaard en de gelede.

De standaard is een Low Entry en die heeft de motor inderdaad in lijn in het midden onder een hoek van 60 graden.
Waarom dat zogenaamd een lager dan normaal hoge vloer op levert is me echter een groot raadsel.

[ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:45:59 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 8 juli 2009 @ 14:22:42 #24
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70778713
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:48 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]

weer een alliance?
Is volgens mij idd een Alliance, aan het 'petje' te zien... Toevallig heb ik afgelopen zondag op de stalling in Alkmaar een Alliance zien staan, wellicht hebben ze die naar Frieslân willen overhevelen, omdat er overdag weer bussen tekort zijn volgens mij, aangezien ik maandag ten eerste een groene gelede Volvo op lijn 54 heb zien vertrekken en ten tweede een Maxx-bus (die met de Jumbo-reclame) op de streek rond heb zien rijden, o.a. op lijn 51. Bovendien stonden er 'smiddags ook gewoon geen bussen meer op de stalling

Volgens mij zijn de laatste Alliances, die tot voor kort rond zijn blijven rijden in Frieslân, nu ook weg trouwens.. Heb ze al een tijdje niet meer gespot
Tevens -purist.
pi_70781204
Alliance zonder airco met verwarming aan Dan nog liever een amba met airco.

Hoe zit het trouwens met de studenten OVchipkaart? Stapte gister een meisje voor me in met week-OV die de melding kreeg dat haar saldo te laag was. Er wordt blijkbaar 4¤ afgeschreven en weer 4¤ bijgeschreven als je uitstapt?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker woensdag 8 juli 2009 @ 15:49:59 #26
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70782099
Alliances waren idd geen fijne bussen als het buiten warm was
Tevens -purist.
pi_70784752
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:22 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Is volgens mij idd een Alliance, aan het 'petje' te zien...
Als je aan die postzegel al iets kan zien dan toch overduidelijk geen Alliance.
Het zwart van die film loopt duidelijk om de hoek zoals bij de MAN films.
Verder is de voorkant helemaal zo plat als een dubbeltje en zitten de koplampen te hoog.

Vanwege de missende airco lijkt 't niet een Lion's City A78 te zijn maar de Caetano VIA bus lijkt als 2 druppels water en is nog net iets platter van voren dan de Lion's City.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 17:08:22 ]
Beef R. Wijker
pi_70784950
Op busfoto.nl heeft Etienne Tas bij 4 Fryskers het volgende kommentaar toegevoegd: Opgelegd

Volgens Maurits 'busfotoman' Vink staan ze in Nieuwegein.

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 17:06:46 ]
Beef R. Wijker
pi_70785500
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:49 schreef NoBody122 het volgende:
Alliances waren idd geen fijne bussen als het buiten warm was
Met de kachel aan niet nee Maar dat geld voor meer bussen hè.
En bij veel bussen met een airco staat de airco op verwarmen of gewoon ventileren.

De Shuttle bus Interliners van NZH waren ideaal.
Die hadden geforceerde ventilatie waaronder je met gemak je haar kon drogen.
Sommige MB230 Alliances van Veonn waren ook niet slecht maar bij de meeste waren de filters
dicht gelopen door gebrek aan onderhoud. Daardoor hadden ze te weinig druk om effectief te zijn.

De meeste airco's zijn de extra herrie die ze maken niet waard.
Beef R. Wijker
pi_70788674





OViB/dezeweek
Beef R. Wijker
pi_70788765
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen? Oftewel, waar is de inboedel (en tekeningen e.d.) van Den Oudsten naar toe gegaan nadat ze op de fles gingen?
pi_70788797
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:02 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Als je aan die postzegel al iets kan zien dan toch overduidelijk geen Alliance.
Het zwart van die film loopt duidelijk om de hoek zoals bij de MAN films.
Verder is de voorkant helemaal zo plat als een dubbeltje en zitten de koplampen te hoog.

Vanwege de missende airco lijkt 't niet een Lion's City A78 te zijn maar de Caetano VIA bus lijkt als 2 druppels water en is nog net iets platter van voren dan de Lion's City.
Tsja, die foto is zo onduidelijk. Ik heb gister al het net afgestruind, maar kon niets vinden. Nu zijn er iets meer sites, maar nog is niet te zien welk type bus het was.

Zie ook:

http://www.wieringernieuws.nl/nieuws/5511/Bus_in_de_brand.html
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:57:52 #33
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70790273
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen? Oftewel, waar is de inboedel (en tekeningen e.d.) van Den Oudsten naar toe gegaan nadat ze op de fles gingen?
TSN
pi_70790339
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

TSN
Ah, tuurlijk, dat ik daar zelf niet op gekomen was Dank je!
pi_70794146
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Stel he, ik heb een Den Oudsten, en er gaat wat kapot. Waar koop ik dan mijn reserveonderdelen? Oftewel, waar is de inboedel (en tekeningen e.d.) van Den Oudsten naar toe gegaan nadat ze op de fles gingen?
Ga je auto crossen?
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:14 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Tsja, die foto is zo onduidelijk. Ik heb gister al het net afgestruind, maar kon niets vinden.
Belachelijk eigenlijk, dat er alleen maar heel slechte plaatjes en nog veel slechtere zijn gemaakt.
Waar waren alle 112 fotografen. Dat eerste postzegeltje is nog steeds het meest gedetailleerde.
quote:
Nu zijn er iets meer sites, maar nog is niet te zien welk type bus het was.
Grrr.

[ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 08-07-2009 23:00:50 ]
Beef R. Wijker
pi_70796602
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:48 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Waar ga je naar toe voor je Lada?
De lokale Lada dealer en KAP (Korean Auto Parts, die hebben het Lada magazijn in het verleden overgenomen van Gremi, de toenmalige importeur) Maar Den Oudsten word niet meer nieuw verkocht En de vergelijking met mijn vorge auto, de Rover, gaat ook niet op, ook al is dat merk ter ziele, want de Rover dealers zijn nog wel gewoon actief....
pi_70797075
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:46 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De lokale Lada dealer en KAP (Korean Auto Parts, die hebben het Lada magazijn in het verleden overgenomen van Gremi, de toenmalige importeur) Maar Den Oudsten word niet meer nieuw verkocht En de vergelijking met mijn vorge auto, de Rover, gaat ook niet op, ook al is dat merk ter ziele, want de Rover dealers zijn nog wel gewoon actief....
Meestal, als onderdelen niet meer nieuw te krijgen zijn (of domweg te duur) ga je naar de sloper
Beef R. Wijker
pi_70797136
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk. Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan?
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:01:30 #39
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70797161
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk. Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan?
Dat laatste is sterk onwaarschijnlijk.
pi_70797483
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsja, en de grootverbruikers hebben genoeg op de plank liggen, inclusief plukbussen natuurlijk.
quote:
Maar de tekeningen en dergelijke zullen niet naar de sloop gegaan zijn toch? Of is ook in WOerden het archief in vlammen op gegaan?
Ik neem aan dat je de onderhoudsdocumentatie bedoelt ( en dat je geen bussenbouwer wilt gaan worden).
Die zou er bij moeten zitten.
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 8 juli 2009 @ 23:13:48 #41
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70797605
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:22 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Met de kachel aan niet nee Maar dat geld voor meer bussen hè.
Uiteraard had ik de verwarming destijds niet aan staan, duh.
quote:
En bij veel bussen met een airco staat de airco op verwarmen of gewoon ventileren.
En ook al is dat niet zo, dan maakt het vaak helaas nog geen zak uit
quote:
De Shuttle bus Interliners van NZH waren ideaal.
Die hadden geforceerde ventilatie waaronder je met gemak je haar kon drogen.
Sommige MB230 Alliances van Veonn waren ook niet slecht maar bij de meeste waren de filters
dicht gelopen door gebrek aan onderhoud. Daardoor hadden ze te weinig druk om effectief te zijn.

De meeste airco's zijn de extra herrie die ze maken niet waard.
Dat gaat helaas ook op voor de oude 17xx en 82xx Amba's in Frieslân.. Ben er nog geen één tegengekomen waarin de airco goed werkt

Bij de meeste Amba's, die in Utrecht bij Cxx rondrijden, werkt het wel goed
Tevens -purist.
pi_70797646
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:10 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Ik neem aan dat je de onderhoudsdocumentatie bedoeld ( en dat je geen bussenbouwer wilt gaan worden).
Die zou er bij moeten zitten.
Nee, de oorspronkelijke bouwtekeningen bedoel ik. Zijn die naar TSN gegaan? Heeft VDL die gekocht? Zijn ze versnipperd? Hebben de tekenaars ze vlak voor het faillisement onder de arm naar buiten gesmokkeld? Hangen die bij een verzamelaar aan de muur? Verstoffen ze in een archief van een dubieuze busliefhebbersstichting?
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:24:24 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70797961
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nee, de oorspronkelijke bouwtekeningen bedoel ik. Zijn die naar TSN gegaan? Heeft VDL die gekocht? Zijn ze versnipperd? Hebben de tekenaars ze vlak voor het faillisement onder de arm naar buiten gesmokkeld? Hangen die bij een verzamelaar aan de muur? Verstoffen ze in een archief van een dubieuze busliefhebbersstichting?
VDL heeft iig wel een Alliance B95 in hun beheer hersteld.
pi_70798437
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:13 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Uiteraard had ik de verwarming destijds niet aan staan, duh.

Alsof je daar als passagier ook maar enige controle over hebt, hè.
quote:
[..]

En ook al is dat niet zo, dan maakt het vaak helaas nog geen zak uit
Inderdaad is er vaak weinig verschil tussen gewoon stuk en user error.
Het komt voor dat de airco een eigen leven gaat leiden als ie zich niet uit laat schakelen en ook niet in temperatuur laat regelen. Soms is er dan nog iets te redden door de blowers op maximaal te zetten.
quote:
[..]

Dat gaat helaas ook op voor de oude 17xx en 82xx Amba's in Frieslân.. Ben er nog geen één tegengekomen waarin de airco goed werkt
Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.
quote:
Bij de meeste Amba's, die in Utrecht bij Cxx rondrijden, werkt het wel goed
Ben je daar ook al chauffeur?
Beef R. Wijker
pi_70798585
In Nijmegen rijden er wat Hermes amba's rond met airco (17xx-18xx series), net zo erg als een VIRM af en toe. Leuke ritjes zijn dat, eerst in een aftandse Wright, dan een snikhete Alliance en ten slotte een onderkoelde Amba
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:43:01 #46
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70798626
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.
Bedrijven die op de passagiersairco durven te besparen, terwijl een oudere bussenserie al voorzien is van zo'n installatie (of een nieuwe serie bestellen met opnieuw passagiersairco) zijn echt centenneukers.

Uitzondering op de regel is een selecte groep 42xx-Ambassadoren vanwege een tunnel met een geringe doorrijhoogte.
pi_70800565
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bedrijven die op de passagiersairco durven te besparen, terwijl een oudere bussenserie al voorzien is van zo'n installatie
quote:
(of een nieuwe serie bestellen met opnieuw passagiersairco) zijn echt centenneukers.
Uhm, zou je dat 's toe willen lichten want dat maakt weinig 'zin', zo na die eerste zinsnede.
quote:
Uitzondering op de regel is een selecte groep 42xx-Ambassadoren vanwege een tunnel met een geringe doorrijhoogte.
Beef R. Wijker
  donderdag 9 juli 2009 @ 00:59:20 #48
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70800716
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:53 schreef BeefRWijker het volgende:

Uhm, zou je dat 's toe willen lichten want dat maakt weinig 'zin', zo na die eerste zinsnede.
Een vervoersmaatschappij uit Bonn kocht tussen 2003 en 2006 geen bussen meer met een airco-installatie, terwijl de voertuigen voor en na die periode wel voorzien waren.

En als dat bedrijf bezuinigingen aanvoert voor deze kwestie, dan voel je je wel bekocht.
  Spellchecker donderdag 9 juli 2009 @ 01:49:16 #49
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70801481
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Alsof je daar als passagier ook maar enige controle over hebt, hè.
Ik zit in dit verhaal dan ook niet in de passagiersrol.
quote:
[..]

Inderdaad is er vaak weinig verschil tussen gewoon stuk en user error.
Het komt voor dat de airco een eigen leven gaat leiden als ie zich niet uit laat schakelen en ook niet in temperatuur laat regelen. Soms is er dan nog iets te redden door de blowers op maximaal te zetten.
En deze op je hoofd te richten, als chauffeur. Als je mazzel hebt komt er wat van de door de blower gegenereerde wind aan......
quote:
[..]

Die hebben dan ook geen passagiers airco, enkel een chauffeurs airco.
Maar voor de chauffeur werken die dus ook nauwelijks
quote:
[..]

Ben je daar ook al chauffeur?
Nee, maar die werken voor de passagiers vaak al goed, dus ik neem aan dat het in de chauffeursruimte ook wel lekker koel zal zijn dan
Tevens -purist.
pi_70801999
Volgens busfotoman Maurits is de uitgebrande bus op de afsluitdijk een Berkhof Scout, gebouwd op A66 chassis met een MAN front.


Het zou gaan om de 6414

[ Bericht 25% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 03:30:23 ]
Beef R. Wijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')