Dat hangt er vanaf. Als je een enorm goede deal hebt gedaan met laag rentepercentage en je kan het betalen, dan kan het verstandig zijn om naar box 3 te gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:07 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het vooral erg raar op sommige punten. Ik bedoel: je wilt de keuze inbouwen dat men hun huis naar box3 kan verplaatsen.... maar dat gaat niemand doen natuurlijk...
Oh gut, de PVV stemmer is er ook. Ik mis nog iets over 'het volk', kan jij dat er volgende keer ook nog even bijdoen om de karikatuur compleet te maken?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:57 schreef Neuralnet het volgende:
Niemand durft te zeggen waar het op staat. Stop de miljardenstroom naar het buitenland, weg met alle linkse hobby's en laat iemand die sinterklaas Wouter Bos van de schatkist halen.
Merk je dat nu pas? De PVV, en daarvoor de Fortuyn stemmer, is niet gediend van feiten, die staan het gezonde onderbuikgevoel alleen maar in de weg want 'ik mag toch zeggen wat ik denk!'.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:03 schreef isogram het volgende:
Wat zijn sommige mensen verbijsterend goed in dom en triest Wilders nalullen zeg.
Je zou haast gaan denken dat het een soort overdraagbaar virus is.
Het is net alsof ze de feiten niet WILLEN lezen.
En wie gaat er opdraaien voor de kosten, en de huurwoningen bouwen die er niet zijn, van alle burgers die hun hypotheek niet langer meer kunnen betalen dan?quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:59 schreef Den_Haag het volgende:
Hypotheekrente-aftrek, afschaffen mag best van mij maar schaf dan meteen die overdrachtsbelasting af van 6% over KK.
Als we ca 7-9% rente betalen: jaquote:
Je vergeet de gewone man.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh gut, de PVV stemmer is er ook. Ik mis nog iets over 'het volk', kan jij dat er volgende keer ook nog even bijdoen om de karikatuur compleet te maken?
[..]
Fortuyn was juist anders dan Wilders, dit zien alleen weinig mensen.quote:Merk je dat nu pas? De PVV, en daarvoor de Fortuyn stemmer, is niet gediend van feiten, die staan het gezonde onderbuikgevoel alleen maar in de weg want 'ik mag toch zeggen wat ik denk!'.
Jammer alleen dat hun denkraam zo beperkt is...![]()
Je kunt er inderdaad vraagtekens bij zetten, maar het geneuzel over ontwikkelingshulp leidt af van de echte discussie: de torenhoge kosten voor AOW en hypotheekrenteaftrek.quote:Op woensdag 8 juli 2009 08:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Realiseer je je dat 30+ jaar ontwikkelingshulp de situatie NIET verbeter heeft maar verslechterd?
Misschien praten we over iets anders, maar met een staatsschuld van 346 miljard euro hebben we het toch echt over 24 miljard euro aan rente, met een rentepercentage van 7%.quote:
Niemand heeft het over het van de ene op de andere dag afschaffen van de HRA. Zoiets moet je net als de AOW, stapsgewijs invoeren. Natuurlijk kan de overheid van de ene op de andere dag zo'n significante aftrekpost afschaffen, dat zou schandalig zijn. Maar ik vind wel dat we er naartoe moeten werken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie gaat er opdraaien voor de kosten, en de huurwoningen bouwen die er niet zijn, van alle burgers die hun hypotheek niet langer meer kunnen betalen dan?
Ik kende de exacte cijfers niet, maar over de schuld die onder Balk4 erbij is gekomen, werd niet die 20 miljard betaald. Wij hebben het over hetzelfde, maar de cijfers waren bij mij alleen "ongeveer" bekend.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Misschien praten we over iets anders, maar met een staatsschuld van 346 miljard euro hebben we het toch echt over 24 miljard euro aan rente, met een rentepercentage van 7%.
4,8 miljard is geen geneuzel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:08 schreef isogram het volgende:
[..]
Je kunt er inderdaad vraagtekens bij zetten, maar het geneuzel over ontwikkelingshulp leidt af van de echte discussie: de torenhoge kosten voor AOW en hypotheekrenteaftrek.
Vooral mijn post negeren waarin ik al duidelijk heb aangegeven dat die torenhoge kosten voor de HRA een verzinsel zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:08 schreef isogram het volgende:
Je kunt er inderdaad vraagtekens bij zetten, maar het geneuzel over ontwikkelingshulp leidt af van de echte discussie: de torenhoge kosten voor AOW en hypotheekrenteaftrek.
Je schreef 20 mio, niet 20 miljard. Vandaar de discussie...quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:28 schreef JoaC het volgende:
Ik kende de exacte cijfers niet, maar over de schuld die onder Balk4 erbij is gekomen, werd niet die 20 miljard betaald.
Ach, klein foutje, zoveel verschilt dat ook niet van elkaarquote:Op woensdag 8 juli 2009 17:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je schreef 20 mio, niet 20 miljard. Vandaar de discussie...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die kosten zijn geen verzinsel, die kun je eenvoudig berekenen. Het enige wat je je nog moet afvragen is in hoeverre een deel van het uitgekeerde bedrag terecht wordt uitgekeerd. Het leeuwendeel van het geld gaat naar mensen die dat helemaal niet nodig hebben. De HRA is ooit ingesteld om starters op de woningmarkt te helpen. Dat moet opnieuw het doel worden.quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:31 schreef DS4 het volgende:
Vooral mijn post negeren waarin ik al duidelijk heb aangegeven dat die torenhoge kosten voor de HRA een verzinsel zijn.
AOW kun je niet zo maar afschaffen, dat is een oudedagsvoorziening waar mensen voor betaald hebben (te weinig, maar dat is een ander verhaal).
Het zijn geen kosten. Zoals een ander terecht op merkt: je praat ook niet over kosten ter zake van niet heffen. Want dan kost het internet volgens mijn berekening 100 miljard per jaar (omdat we immers ook per kb internetverkeer X ct kunnen heffen (en die X gaarne aanpassen zodat de som op 100 miljard uit komt)).quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:53 schreef isogram het volgende:
Die kosten zijn geen verzinsel, die kun je eenvoudig berekenen.
Dat is waar, vandaar ook mijn pleidooi voor het heffen van belasting op de winst op woningen. Met doorschuifregelingen enz. Maar tzt gewoon aftikken.quote:De HRA is ooit ingesteld om starters op de woningmarkt te helpen. Dat moet opnieuw het doel worden.
Ik vind dat niet alleen schatrijke ouderen daar aan mee moeten betalen. Want dan is degene die niet wilde sparen voor een pensioen beter af. Straf zetten op wenselijk gedrag is ten ene male verkeerd.quote:Ik heb nergens gepleit voor afschaffing van de AOW, maar wel voor het betaalbaar houden. Als mensen te weinig hebben betaald, gaan ze dat nu alsnog maar doen. Dat kan door te fiscaliseren, zodat schatrijke ouderen deels zelf meebetalen aan de AOW, om zo de voorziening voor iedereen betaalbaar te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |