quote:Op maandag 6 juli 2009 23:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Geen tijd meer voor lekker eten zelf bereiden .
Magnetronmaaltijden kant en klare shit of 15-minuten ' wereldmaaltijden' . 15 minuten inclusief marineertijd.
Eten moet altijd ' in een handomdraai klaar zijn'. Koop eens een receptenboekje tegenwoordig. Alles is snel snel snel. .En geen van die recepten is echt lekker.
Zo ga je toch niet met je voedsel om? Je wilt de seks toch ook niet in 5 minuutjes proppen? \
Triest hoor,quote:Op maandag 6 juli 2009 23:24 schreef Spougle het volgende:
Waarschijnlijk is het door het drukke leven 1 van de 2, dus of 5 min sex of een magnetron maaltijd en de hele avond sex.
Mij hetzelfde. Ik kook bijna altijd, ook voor mijzelf.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:25 schreef Meris het volgende:
Dat is het leed wat de westerse wereld heet. Ofzo. Maar goed, ik hou ook echt van goed bereid eten en daar mag je best een avondje voor zitten.
Ontbijt maakt me dan weer geen moer uit, maar dan ben ik ook gewoon veels te slaperig.
Ik vind het zonde. Zon rijk land, en dan zijn ze zo druk met nog meer centen verdienen dat ze niet meer weten wat echt lekker eten is.quote:
Waarom zou je je druk maken over hoe lekker je eten is ?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik vind het zonde. Zon rijk land, en dan zijn ze zo druk met nog meer centen verdienen dat ze niet meer weten wat echt lekker eten is.
Er zijn vast veel armere landen dan ons die beter eten.
Ik kook niet vaak, kom soms ook pas om 20:00 uur zelf 23:00 uur thuis. Maar als ik kook, doe ik dat voor 2 dagen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:10 schreef afcajos het volgende:
Waarschijnlijk bestaat jouw dagindeling uit: uitslapen tot 10 uur. Op de fiets uitkering ophalen. Bier drinken voor de TV.
Werkende mensen hebben nou eenmaal minder tijd om eten te koken.
Lag ze niet gewoon bij je op schoot?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:23 schreef electronique het volgende:
ik had afgelopen vrijdag met een vriendinnetje van die magnetronmacaroni gehaald, en er zat gewoon een hele bos haar in
En nu?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:23 schreef electronique het volgende:
ik had afgelopen vrijdag met een vriendinnetje van die magnetronmacaroni gehaald, en er zat gewoon een hele bos haar in
Bijna niks. Behalve natuurlijk een met zorg, liefde en met verse producten klaargemaakte maaltijd waarbij is nagedacht over smaak balans en voedingswaarde.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Er is niks lekkerder dan een snelle, vette hap
Het zou natuurlijk ook kunnen dat juist omdat we niet de hele dag in de keuken staan, we zo'n rijk land zijn geworden.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik vind het zonde. Zon rijk land, en dan zijn ze zo druk met nog meer centen verdienen dat ze niet meer weten wat echt lekker eten is.
In Ethiopie (toch wel het cliche van "arm land") staat men uren in de keuken en het eten is dan ook geweldig, kan ik je vertellen.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:10 schreef afcajos het volgende:
Jij eet prei en hondenbrokken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:24 schreef am1b het volgende:
Hmm, eens met klacht. We hebben thuis geen magnetron, dus ik ben het eigenlijk wel gewend om iedere avond echt te eten.
Voedingswaarde?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:21 schreef zovty het volgende:
[..]
Bijna niks. Behalve natuurlijk een met zorg, liefde en met verse producten klaargemaakte maaltijd waarbij is nagedacht over smaak balans en voedingswaarde.
Iddquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:41 schreef maartenducrot het volgende:
Het meest trieste vind ik nog snelkookpasta.
Spaghetti die niet in 10 minuten maar in 6 minuten gaar is
Hmmm... eens denken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:10 schreef afcajos het volgende:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je bent pas echt iemand als je en werk en eten maken weet te balanceren faalhaas. je bent gewoon te lui of the dom om iets fatsoenlijks te leren koken is een redelijke tijd, en camoufleert dat met 'te druk, te druk, ik ben te belangrijk om te koken!' Kansloze magnetron vreter. Je gebruikt zeker ook margarine?
Opeens heb je het; je wordt chefkok!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Je bent pas echt iemand als je en werk en eten maken weet te balanceren faalhaas. je bent gewoon te lui of the dom om iets fatsoenlijks te leren koken is een redelijke tijd, en camoufleert dat met 'te druk, te druk, ik ben te belangrijk om te koken!' Kansloze magnetron vreter. Je gebruikt zeker ook margarine?
Zeker, op zijn tijd. Maar alleen maar vette happen,quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Er is niks lekkerder dan een snelle, vette hap
We hebben het niet over restjes recyclen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:32 schreef Trannellius het volgende:
Tja, een beetje gemengde gevoelens bij dit. Enerzijds vind ik het nog best leuk om in het weekend ruim een uur in de keuken te staan voor het avondeten. Maar wanneer ik doordeweeks na zevenen thuis kom van mijn werk en om 8 uur bij de training moet zijn, vind ik het toch wel erg handig om even een restje Nasi in de pan op te bakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:05 schreef Maikuuul het volgende:
Achja
Of het nou in 2 uur of in 15 minuten is klaargemaakt.
Alles het lekker is en goed voet dan zie ik het probleem nietEr zit een fout bij voet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
Mijn moeder was een keer in Marokko, bij een Marokkaanse familie. Lekker eten dat het daar was. En mensen hielden ook een oogje op de kinderen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:25 schreef Droomert het volgende:
Dat heet mensen die werken in een westerse maatschappij.
We kunnen niet allemaal de hele dag thuis 'lekker zitten koken' met een uitkering.
Er moet gewerkt worden, daarom is iedereen ook rijker dan al die flutlanden daar zit iedereen maar de hele dag 'lekker te koken voor het hele gezin' en werkt niemand.
Volgens mij zitten achter deze discussie een paar hele essentiële vragen:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:25 schreef Droomert het volgende:
Dat heet mensen die werken in een westerse maatschappij.
We kunnen niet allemaal de hele dag thuis 'lekker zitten koken' met een uitkering.
Er moet gewerkt worden, daarom is iedereen ook rijker dan al die flutlanden daar zit iedereen maar de hele dag 'lekker te koken voor het hele gezin' en werkt niemand.
De dingen die jij verwoordt, eigenlijk is dat de onderliggende reden waarom ik me aan snel snel snel eten stoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij zitten achter deze discussie een paar hele essentiële vragen:
Werk je om te leven, of leef je om te werken?
Is economische groei een hulpmiddel of is het een doel op zich?
Ik zou telkens voor de eerste variant kiezen. Maar ik denk dat ik daarmee in de minderheid ben.
Je kunt je ook afvragen: eet je om te leven, of leef je om te eten? Kortom, geniet van het etenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij zitten achter deze discussie een paar hele essentiële vragen:
Werk je om te leven, of leef je om te werken?
Is economische groei een hulpmiddel of is het een doel op zich?
Ik zou telkens voor de eerste variant kiezen. Maar ik denk dat ik daarmee in de minderheid ben.
Makkelijk gezegd, maar ga jij als éénverdiener maar eens een gezin onderhouden met een paar kinderen, een leuk huis, een mooie auto en die ook af en toe op vakantie willen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mijn moeder was een keer in Marokko, bij een Marokkaanse familie. Lekker eten dat het daar was. En mensen hielden ook een oogje op de kinderen.
Maar dat kan natuurlijk niet in Nederland. Dat sommigen in een gezin geld binnen brengen en dat anderen thuisblijven.
' Op hun reet zitten' en domme dingen doen als koken, kinderen opvoeden, voor opa en oma zorgen, en een praatje met de buurvrouw maken.
Nee iedereen die ouder is dan 22 moet eigenlijk van de regering zijn handjes laten wapperen, voor een baas rennen en geld opbrengen.
Wat een rijk land zijn we toch.
Terechte klacht helaas doe ik er zelf ook aan meequote:Op maandag 6 juli 2009 23:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Geen tijd meer voor lekker eten zelf bereiden .
Magnetronmaaltijden kant en klare shit of 15-minuten ' wereldmaaltijden' . 15 minuten inclusief marineertijd.
Eten moet altijd ' in een handomdraai klaar zijn'. Koop eens een receptenboekje tegenwoordig. Alles is snel snel snel. .En geen van die recepten is echt lekker.
Zo ga je toch niet met je voedsel om? Je wilt de seks toch ook niet in 5 minuutjes proppen?
De maatschappij is idd ook zo ingericht dat het tegenwoordig wel moet. Als bijna iedereen 2 inkomens heeft worden de prijzen in een land er vanzelf ook naar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd, maar ga jij als éénverdiener maar eens een gezin onderhouden met een paar kinderen, een leuk huis, een mooie auto die ook af en toe op vakantie willen.
Tweeverdieners zijn niet alleen ontstaan uit emancipatie, maar ook uit financiële noodzaak.
Tenzij je eten natuurlijk belangrijk vindt dan bovenstaande zaken. Dat is je goed recht natuurlijk, maar niet een mening die de meeste mensen met je zullen delen. Die eten liever een vlugge hap om vervolgens in een eengezinswoning te kunnen wonen in plaats van een flatje, schat ik zo in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |