Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:19 schreef Sorbootje het volgende:
Zelf gisteren weer naar de VK geweest. Mini-Sorbo groeit als een tierelier en bloeddruk was prima. Alles prima eigenlijk. Gisteren toch maar aangegeven dat ik tóch niet meer in bad wil bevallen. Wel een opluchting om die knoop doorgehakt te hebben.
En volslagen offtopic, maaren ik zijn vandaag drie jaar getrouwd
. En dat voelt nu ik zwanger ben gewoon extra-speciaal!
Vanochtend maakte hij me wakker met een hand op mijn buik: "Es, Es, de baby is wakker!!" Hij was zo blij dat ik helemaal smolt.......... ondanks dat het 5 uur was
Lief!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:42 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoever staan jullie nu met het kamertje BE?
Wij wilden geen feest, geen jurk en geen megataart maar gewoon een gemoedelijke, gezellige trouwerij met dierbaren. Vandaar dat we dachten dat het leuk was om dan een mooie datum te kiezenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.On-topic : ik vind het wel jammer dat mijn Beppe onze Sjakie niet meer zal kennen, maar ze zal toch op één of andere manier wel toekijken denk ik (hoop ik). Pake is er nog wel, die wordt in oktober 89!And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Thanks, ik kijk wel even hoe ver we gaan komen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:49 schreef _Bar_ het volgende:
Moet zeggen dat het hier op een gegeven moment echt ging jeuken om het af te hebben, kleertjes in de commode te kunnen leggen enz enz.
Gisteravond me daar maar eens mee bezig gehouden.
nu zijn het gelukkig nog maar kleine dingen
oa iets voor boven de commode, en dat is al bijna af moet alleen nog een keer geschilderd worden.
De kleertjes, het meeste gebruik ik nog van toen, een september kindje toen en een augustus kindje nu, dus kan nog wel.
(ik heb eventueel nog wel wat winterkleding hoor kleinste maatjes geef maar een keer een gil mocht je intresse hebben)
Nee, het plukbedje staat al wel in zijn kamertje, maar hij is er echt nog te klein voor. Dus hij blijft nog zeker tot het eind van het jaar in zijn ledikantje en pas als de baby uit de hangwieg gegroeid is gaan we kijken of hij dan over kan ja of nee of dat er nog een ledikantje bij moet komen.quote:Gaat Sasha dan ook gelijk over naar zijn nieuwe leuke meubels?
Rompertjes zonder mouwen en of rompertjes met korte mouw daar heb ik er zoveel van, ook die kan ik nog wel missen hoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Thanks, ik kijk wel even hoe ver we gaan komen.
Het gaat me er nu meer om dat ik rompertjes met korte mouwtjes heb enzo.
Een vriendinnetje bood me ook al spul aan.
[..]
Nee dat is niet te plannen. Maar als de vlos vandaag gaat helpen is de kans natuurlijk veel groter dat er wat gaat gebeuren dan als ze niks doet en ik nog een week afwacht zeg maar. Maar ik ga straks eens even overleggen met mijn ex-schoonmoeder of die Mikael eventueel in geval van nood op kan vangen voor een paar uurtjes. Want ik vind het zonde om te wachten omdat ik geen oppas hebquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:43 schreef Kersjes het volgende:
Hmmm Menicole, da's niet zo leuk...
Maar voor het zelfde geld heb je de hulp van de vk niet eens nodig en begint het zo uit zichzelf. Dan heb je toch ook geen oppas voor Mikael? Een bevalling valt in verreweg de meeste gevallen nou eenmaal niet te plannen. Het tijdstip van beginnen bedoel ik dus, niet het verloop zoals bijv. beschreven in een bevallingsplan.
Ik weet zo niet of het specifiek bij de moeder vastgesteld moet zijn, maar ik heb het toen aangegeven bij de intake van de kraamzorg. Ze deden er best moeilijk over "dat komt wel na de bevalling", maar ik heb toen doorgezet omdat ik gewoon de duidelijkheid wilde en ik ze liever al had staan dan dat ik er om moest vragen als ik ze nodig had. Het is makkelijker de verzorgster weg te sturen als je haar niet nodig hebt dan op laten komen draven als je haar wel nodig hebt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:41 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Thnx voor je reactieHeb je mss iemand die een indicatie kan schrijven voor die extra uren? Want dat is natuurlijk wel erg belangrijk. Wij gaan ook proberen om extra uren te krijgen, maar ja het is idd maar de vraag of het wordt toegekend.
je bent inmiddels ook al ruim 7 weken toch??quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:13 schreef ymme het volgende:
Dat geeft hoop BJ, dat het nij jouw na 10/11 weken over was.
Hier ook nog steeds erg misselijk, maar het begint te wennen, en weet nu wat ik wel en niet moet eten omdat het redelijk draagbaar te houden.
Ik slik dus sinds gister van die gembercapsules, en of het nou in mijn hoofd zit of niet, ik ben lang zo misselijk niet meer. Misschien het proberen waard?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:13 schreef ymme het volgende:
Dat geeft hoop BJ, dat het nij jouw na 10/11 weken over was.
Hier ook nog steeds erg misselijk, maar het begint te wennen, en weet nu wat ik wel en niet moet eten omdat het redelijk draagbaar te houden.
Ruim 8 weken eerderquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
je bent inmiddels ook al ruim 7 weken toch??
ik ben vanaf week 5/6 tot week 10/11 echt enorm misselijk geweest... en dan ook gewoon bijna de hele dag... en toen was het ineens over... (iets met HCG ofzo???)..
heb wel geleerd om in elk geval regelmatiger te eten, dus vaker ff iets kleins tussendoor te nemen en heb ALTIJD iets van een ontbijtkoekreepje of een cracker ofzo in mijn tas als ik de deur uitga.. en dat helpt wel bij zo'n eventuele aanval van misselijkheid, maar de laatste weken dus niet meer gehad....
hoop dat het bij jou en bij Happy (en natuurlijk alle andere misselijken onder ons) ook snel een beetje beter gaat....
dat gaat toch best snel!quote:
Het schijnt ook te helpen bij reisziekte enzo. Maar ik vind de smaak echt te ranzig.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:05 schreef Kersjes het volgende:
Innepin, da's goed nieuws![]()
Sindell, fijn dat de gembercapsules werken! Gember schijnt een soort beschermingslaagje in de maag aan te brengen bij zwangere dames waardoor je minder misselijk wordt. Maar heb je geen last van de nasmaak? Ik boerde uren nadat ik zo'n pil genomen had nog steeds die ranzige smaak op
Ik ga die pillen ook eens halen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:55 schreef sindell het volgende:
Oeh Ginger Ale, maar natuurlijk! Dat lust ik ook wel![]()
Ik heb geen last van nasmaak van die dingen Kersjes....er zit wel een smaakje aan, maar dat vind ik dus niet vervelend. Voel me allang een stuk beter en ik eet nu tenminste weer beter. Heb ik in ieder geval het gevoel dat ik genoeg binnen krijg.
dat had ik dus ook, gewoon de hele dag misselijk....quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:29 schreef ymme het volgende:
Ik voel de misselijkheid ook niet opkomen of.
Lastig uit te leggen, maar het is gewoon constant.
En alles ruikt ook anders (lees stinkt gewoon hihi).
Pepermunt verzacht de misselijkheid wel iets.
Ik heb hier nog rennie's liggen, maar dacht dat het alleen hielp bij maagzuur.
Cola, kan ik ook nog proberen inderdaad.
Ooh Bar wat leuk!!!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:42 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoever staan jullie nu met het kamertje BE?
Mijn apotheek vertelde dat het dus niet vergoed wordt, in principe. Omdat ze bij mij in het ziekenhuis hebben aangegeven dat ik ook insuline moet spuiten, krijg ik het vergoed (ook al hoef ik dus niet te spuiten).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:21 schreef mefke79 het volgende:
Innepin, zo moet ie! En als je nou zelf meer controle zou willen over je waarden, vraag dan eens aan je verzekeraar of je zo'n prikpen zelf moet betalen of dat ze die vergoeden. Als ze em vergoeden zou ik er eentje bestellen, dan heb je zelf de controle.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:47 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wij wilden geen feest, geen jurk en geen megataart maar gewoon een gemoedelijke, gezellige trouwerij met dierbaren. Vandaar dat we dachten dat het leuk was om dan een mooie datum te kiezen
Mijn Beppe (oma) was toen al flink dement en ik wilde het graag met haar delen. We hebben dus een hoop vis en hapjes laten aanrukken in het verpleeghuis waar zij woonde en daar met zijn allen (ouders, schoonmoeder, getuigen, ringenjochie, cameraman en Pake en Beppe) heerlijk geluncht.
Ruim 2 maanden na ons huwelijk is mijn Beppe na een kort ziekbed overleden, maar de herinnering staat voor altijd!Och McLaura wat klinkt dat als een mooie, bijzondere dag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.On-topic : ik vind het wel jammer dat mijn Beppe onze Sjakie niet meer zal kennen, maar ze zal toch op één of andere manier wel toekijken denk ik (hoop ik). Pake is er nog wel, die wordt in oktober 89!
Wat jammer dat je Beppe niet meer zal meemaken dat Sjakie ter wereld komt en hem niet zal leren kennen. Maar ze zal vast vanaf een wolkje toekijken
Is je Pake er nog wel? Ja die is er gelukkig nog
#geen
Ik had heel dat plusje nog niet gezien, maar nu welquote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:21 schreef mefke79 het volgende:
ooo en ik ben zo'n emo-muts aan het worden, had gewoon echt tranen in mijn ogen door het plusje van Leonieke.
Voor degenen die het niet vergoed krijgen: op deze website kun je een gratis starterspakket bestellen om zelf te gaan meten: http://www.abbottdiabetescare.nl/bestellen/bestelformulier.htmlquote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:43 schreef miss_sly het volgende:
Mijn apotheek vertelde dat het dus niet vergoed wordt, in principe. Omdat ze bij mij in het ziekenhuis hebben aangegeven dat ik ook insuline moet spuiten, krijg ik het vergoed (ook al hoef ik dus niet te spuiten).
En goedkoop is het niet: een doosje met teststripjes kost al meer dan 150 euro
Dat is inderdaad zo.... Voor de rest vind ik het allemaal even minder leuk dat het zo moet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:28 schreef Linda2205 het volgende:
wat fijn Lau! Stiekem lijkt me dat best lekker, weten waar je aan toe bent, of niet?
Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad! Maar de onzekerheid van hoe of wat is ook niet altijd alles.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo.... Voor de rest vind ik het allemaal even minder leuk dat het zo moet.
Pas je een beetje opjezelfquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:49 schreef martine1984 het volgende:
ff terug komend op mn harde buiken, ik denk dat ik inderdaad te veel gedaan heb.... ben al dagen aan t klussen. Ik kan niet stil zitten. De babykamer wil ik graag af hebben... en het aan andere overlaten is geen optie, vind het veel te leuk om het allemaal zelf te doen. Alleen mn buik gaat steeds meer in de weg zitten dus er haast geboden zeg maar. Ik kijk het allemaal wel even aan en zal t bij de volgende controle wel overleggen met de VK.
Leuk! Ik krijg 'm ook vrijdag! En ook die van de Prenatal...iemand die die ook recent heeft opgehaald? Wat zit erin?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:36 schreef Poppejans het volgende:
Wees welkom Leonieke!!!![]()
![]()
![]()
![]()
wauw ben er ondersteboven van!
Had vandaag de doos van Babydump opgehaald, echt de moeite waard! Zit geen enkele reclame in, er zat een zeehondenknuffel in, 2 tuitbekers,een slab,een wit rompertje,3 lepeltjes , een rood meeneemformaat billendoekjes opbergding,en een bon voor 5 euro kleding shoppen daar v baby of positie.
Iets van rompertje, speentje, luiers, boekjes, billendoekjesdoosje ofzo. Allemaal érg spectaculairquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:31 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Leuk! Ik krijg 'm ook vrijdag! En ook die van de Prenatal...iemand die die ook recent heeft opgehaald? Wat zit erin?
Vaak pas tijdens de bevalling toch?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:06 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn hormonen beginnen trouwens weer flink op te spelen.
Tranen omdat de kat in huis zeek gisteren, tranen omdat F. heel boos werd op de kat en ik dat weer zielig vond, tranen omdat F. niet mee wilde op muggenjacht (lenzen uit dus tamelijk nutteloos, maar toch), even slikken om de MJ memorial nu, slikken omdat Sasha over een paar weken al over gaat naar de volgende groep etc. etc. etc.Het is echt erg op dit moment.
Oh trouwens, bij een 2e kindje, vanaf wanneer kan de baby dan gaan indalen? Ik dacht eig. dat dat altijd wat later was dan bij de eerste toch? Niet dat ik nog weet wanneer dat was, maar ik heb nu af en toe een krampreig gevoel helemaal onderin mijn buik en ik ben morgen 34w. Het lijkt me wat vroeg.
Die kan je bij de prenatal kopen. Of bedoel je dat je 'm nog niet in een doos gezien hebt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben alleen nog niet de gele zwitsal doekjes doos tegen gekomen, en die vind ik nou juist zo handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |