abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70696525
Beste mensen,

dit is voor het eerst dat ik dit forum gebruik en ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Ik ben afgelopen vrijdag 3 Juli ontslagen op mijn werk (Albert Heijn, bijbaantje) wegens het opzettelijk vernielen van bedrijfseigendommen. Nu gaan jullie natuurlijk allemaal direct zeggen dat het terecht is dat ik daarvoor ben, maar had mijn baas dit nou wel mogen doen…

3 jaar geleden ben ik begonnen met het werken bij de Albert Heijn. Ik kwam er iedere dag gewoon om vakken te vullen, kreeg betaald en vond het allemaal prima. Ik groeide door mijn vriendelijkheid al snel in reputatie bij de bazen en ook de rest van het personeel kon het allemaal heel goed met me vinden. Na een jaar kreeg ik een aanbod om ook een kassacursus en dit zag ik als een kans om toch een beetje door te groeien in het bedrijf. Doordat ik nu ook kassa kon draaien, kreeg ik hier regelmatig een middag werk voor aangeboden en dit heb ik altijd aangenomen. Nu ik kassa kon draaien en op de werkvloer met bijna alles wel overweg kon kreeg ik een van promotie, “verkoper B”. Dit geeft je wat meer uurloon en laat zien dat je wat meer kan dan de meeste vullers.

Ik was nu verkoper B, maar daar liepen er nog meer van rond in het filiaal, maar toch viel ik gewoon op bij mijn bazen en werd gevraagd of ik ook parttime teamleider wilde worden. Dit was helemaal het einde voor mij; het zou mooi staan op mijn CV en ik kon meteen mijn leidinggevende capaciteiten ontwikkelen. De teamleider cursus zou bestaan uit 4 zaterdagen die over een halfjaar verspreidt werden (Dit kreeg ik allemaal vorige zomer te horen). Ik was nog steeds razen enthousiast, maar door mijn opleiding ging ik voor 3 maanden in Indonesië stage lopen en vroeg me toen al af of ik het nog steeds kon worden. Gelukkig begreep de baas mijn situatie en dat zo’n stage een unieke ervaring is, dus kreeg ik 3 maanden onbetaald verlof.

Na 3 maanden in Indonesië te hebben gezeten (5september 2008 – 1 December 2008) begon ik tegen de kerst weer met werken bij de AH. Ik vroeg meteen over de cursus en mijn baas zei dat hij het allemaal in het nieuwe jaar zou gaan regelen. Ik begreep dit wel, omdat eind December altijd een drukke periode is in de winkel.
Eind Januari kreeg ik op school mijn laatste stage boek mee (moet voor mijn opleiding 3 stages lopen). Ik Vroeg aan mijn baas of ik hier mijn stage zou kunnen lopen, die van Februari tot aan de zomer zou duren, iedere dinsdag en woensdag 8 uur op een dag. Mijn baas vond dit geweldig en mijn afdelingshoofd zei dat hij me zou gaan helpen met mijn stage en dat het ook heel goed zou zijn voor mijn toekomstige functie als parttime teamleider(Ik volg Detailhandel, dus de stage daarvan komt wel overeen met kwaliteiten die je als teamleider allemaal nodig hebt).
Eind Maart had ik al 2 maanden lang stage gelopen, maar de cursus was nog steeds niet geregeld. Ik gaf ongeveer 3 avonden in de week leiding en functioneerde als een teamleider, maar ik was het dan ook weer niet. Mijn avonden waren altijd een succes en mijn doelen behaalde ik altijd. Ik had het idee dat mijn baas het wel makkelijk vond om het op deze manier mij uit te buiten. Op de avonden dat ik leiding gaf werden regelmatig grappen uitgehaald door het personeel. Mensen vonden het leuk om vervelende teksten op de muur te schrijven, met groente en fruit te gooien, maar wie het deden was steeds een raadsel. Na een tijdje kwam ik er achter wie het waren en heb ze ermee geconfronteerd. Het waren een groepje collega’s die ik graag mocht en ook privé veel mee omging. Ik besloot mijn mond maar dicht te houden omdat ik mijn vrienden niet wil verlinken aan de baas, ten slotte hield hij mij ook aan het lijntje met mijn cursus.
De maanden verstreken en de zomer stond bijna voor de deur. De grappen werden nog steeds uitgehaald en ik begon met steeds rotter en rotter te voelen over dat ik het wist maar ook weer niets kon doen omdat het toch je vrienden zijn.
Privé ging het ook niet zo lekker omdat iemand van wie ik heel veel houd op sterven ligt. Ik begon een wrak te worden maar ik wilde niet dat iemand anders erachter kwam, dus ik bleef alles verzwijgen. Ik praatte hier met niemand over omdat ik dat op een of andere manier gewoon niet kon, ik had het idee dat ik dan echt zou uitbarsten.
Niet veel later, eind mei, begon ik aan medicijnen voor mijn huid (Roaccutane). Deze medicijnen zijn heel erg zwaar en maakte mijn problemen alleen maar erger.
Op woensdag 24 Juni was mijn laatste stage dag en is ook precies de dag dat ik klapte.
Ik moest werken van 13:00 – 20:30. na heel de middag met iemand gewerkt te hebben die tot 17:00 moest werken (die ook veel rotgrappen uithaalde) stond ik met hem afval op te ruimen in het magazijn. Toen we ons karton in de kartonpers hadden gedaan, pakte hij een six pack waterflessen en maakte deze open, waarna hij er vervolgens in de kartonpers gooide. Dit was echt de druppel… ik pakte uit woede ook een fles en gooide die in de kartonpers en schreeuwde heel hard tegen hem. Ik liep maar snel weg toen ik me realiseerde dat ik ook mezelf ook schuldig had gemaakt aan deze misselijke grappen. Ik ben toen maar eten gaan halen uit de winkel en ben gaan avondeten. Na het eten voelde ik me weer kalm. Ik had gelukkig geen leiding die avond maar iemand anders. Ik liep deze avond in het magazijn toen ik weer iemand vulling in de kartonpers zag stoppen. Dit keer ging ik echt door het lint, ik rukte zijn flessen uit zijn handen, gooide ze zelf in de pers en heb hem een keiharde duw gegeven tegen de muur, vervolgens ben ik naar het toilet gerend en heb me daar maar even uitgeraasd. Het erge is dat ik mezelf bijna niets meer kan herinneren van die avond, behalve dat ik die dingen erin heb gestopt, waar ik me heel erg schuldig om ben gaan voelen. Ik weet zeker dat mijn uitbarstingen door mijn medicijnen kwamen, die woede kwam sinds ik de pillen slikte regelmatig in me naar boven, het staat ook bij de bijwerkingen van mijn pillen: Stemmingswisselingen/gemoedstoestand. De dingen die ik het afgelopen half jaar had verborgen kwamen allemaal naar boven die avond. Ik dacht dat ik er gelukkig wel mee weg was gekomen. Helaas was dit niet het geval… op vrijdag 3 Juli werd ik op kantoor geroepen door mijn baas. Hij zei dat hij mensen mij artikelen in de kartonpers had zien gooien. Ik besloot eerlijk te zijn en gaf het toe. Wat ik niet heb gedaan was vertellen van mijn woedeaanval, ik kon het gewoon niet. Mijn baas zei dat hij zwaar teleurgesteld was en dat hij me op staande voet ontsloeg. Hij zei wel dat hij dit niet aan de grote klok zou gaan hangen. Waarna ik vervolgens van collega’s hoor dat hij het vrolijk tegen iedereen verteld. Ook die andere 2 jongens moesten op kantoor komen, de persoon die voor mijn eerste uitbarsting zorgde heeft zich eruit weten te praten en de 2e persoon, die ook verantwoordelijk was voor het gooien van tomaten en andere grappen, is ook ontslagen.
In mijn baas zijn toespraken tegen het personeel vertelde hij tegen iedereen dat hij de daders van het vermalen van artikelen, gooien van tomaten en andere grappen ontslagen heeft en noemde ons bij naam. Nu denken mensen dus dat ik al die tijd dit soort grappen heb uitgehaald.

Dit was mijn verhaal… mijn vraag is nu wat jullie ervan vinden:
Terecht of Onterecht
nog even een berekening:
3 flessen water die ik vernietigd heb door mijn uitbarsting 3x1.25 = 3.75

44 dagen stage van 8 uur per dag onbetaald – 3 vrije dagen om toetsen te leren en -6 vrije dagen omdat ik toen schoolvakantie had en geen stage hoefde te lopen. komt op 44 – 9 = 35 dagen gratis gewerkt, wat ze normaal 5,11 per uur had gekost. 8u x 5,11 = 40.88 x 35 dagen = 1430,80 euro!

ik wil gewoon mijn baan terug weet iemand of ik hier iets aan kan doen? Ik ga 8 Juli even praten met de arts in het ziekenhuis die mij de pillen heeft gegeven en ga ik ook het hele verhaal even uitleggen.

Ik hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen.

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 06-07-2009 13:49:55 (Tip voor TS: Eerst denken, dan doen...) ]
  maandag 6 juli 2009 @ 12:42:04 #2
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70696593
waarom pak je dingen af van mensen die ze in de pers willen gooien, om ze vervolgens zélf in die pers te kwakken?
daar kan ik niet helemaal bij, maargoed.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 6 juli 2009 @ 12:46:56 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70696770
Als ik het zo snel doorlees, juridich terecht, maar je bent wel op een genadeloze manier genaaid.
Je bent niet voor jezelf opgekomen toen dat moest en het bedrijf en je vrienden zijn keihard over je heengewalst.
Erg lullig.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 6 juli 2009 @ 12:48:14 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70696826
Lijkt me een heel redelijke beslissing.

Je zegt zelf al dat je het hebt toegegeven en dat je hebt verzwegen medicijnen te gebruiken waardoor je mogelijk niet toerekeningsvatbaar zou zijn, zodat er feitelijk geen verzachtende omstandigheden zijn.

Ik snap niet wat je dan anders van hem had verwacht.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70696843
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:46 schreef error_404 het volgende:
Als ik het zo snel doorlees, juridich terecht, maar je bent wel op een genadeloze manier genaaid.
Je bent niet voor jezelf opgekomen toen dat moest en het bedrijf en je vrienden zijn keihard over je heengewalst.
Erg lullig.
Lullig? Een "collega" die door het lint gaat moet er zo snel mogeljik uitgewerkt worden. Wat denk je dat die taxichauffeur zegt die afgelopen weekeinde een klant doodsloeg? Oh, ik kan me niks meer herrinneren, het werd zwart voor mijn ogen

Het medicijn heeft verder niks te maken met wat topicstarter beschrijft, zie hier een overzicht van onder meer de bjiwerkingen: http://www.huidarts.com/cgi-bin/behandl.pl?cgifunction=form&fid=1101324449 , zeer zelden symptomen als een psychose. Maar dat is toch anders dan een woede aanval zoals hier beschreven.
pi_70696846
Tja het klinkt wat lullig maar als je nou dit hele verhaal aan je baas (wellicht wat beknopt) had vertelt was het misschien anders afgelopen.

Zover je baas weet ben je schuldig aan vernieling etc. en dat heb je zelf opgebiecht zonder enige extra reden of verhaal.

Met andere woorden je hebt je eigen ruiten ingegooid en je zal er of mee moeten leven of alsnog naar die baas gaan en je verhaal doen maar of dat dan ook wat oplost is niet echt waarschijnlijk.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:49:16 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70696871
En weet je zeker dat je er nog wilt werken als ze op deze manier met personeel omgaan? En verder wat Mirjam zegt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70696942
Kan iemand een samenvatting geven?
I feel kinda Locrian today
pi_70696953
Zo gaat dat bij de AH... Iedereen gouden bergen beloven en wanneer puntje bij paaltje komt je eruit knikkeren om een of andere reden...
Have fun...
pi_70696985
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:51 schreef starla het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven?
vent werkt bij ah, heeft veel puisten en krijgt daar medicjinen voor. Hij wordt boos op het werk, duwt een collega weg en gooit spullen in een machine en wordt vervolgens ontslagen en vindt het onterecht.
pi_70696986
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:42 schreef Mirjam het volgende:
waarom pak je dingen af van mensen die ze in de pers willen gooien, om ze vervolgens zélf in die pers te kwakken?
die snap ik ook niet inderdaad
  maandag 6 juli 2009 @ 12:52:34 #12
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_70696994
Je hebt nu geleerd dat je prive en zakelijk moet scheiden.
Je hebt je eigen ellende veroorzaakt door tegenover je baas het gedrag van je "vrienden" te verzwijgen.
Nog een bof dat je baas dat schijnbaar niet heeft ontdekt.
quote:
Mensen vonden het leuk om vervelende teksten op de muur te schrijven, met groente en fruit te gooien, maar wie het deden was steeds een raadsel. Na een tijdje kwam ik er achter wie het waren en heb ze ermee geconfronteerd. Het waren een groepje collega’s die ik graag mocht en ook privé veel mee omging. Ik besloot mijn mond maar dicht te houden omdat ik mijn vrienden niet wil verlinken aan de baas, ten slotte hield hij mij ook aan het lijntje met mijn cursus.
Dat is de basis van je ellende, veroorzaakt door je makkers, kameraden.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_70697063
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

vent werkt bij ah, heeft veel puisten en krijgt daar medicjinen voor. Hij wordt boos op het werk, duwt een collega weg en gooit spullen in een machine en wordt vervolgens ontslagen en vindt het onterecht.
Balen van die puisten.
  maandag 6 juli 2009 @ 13:01:54 #14
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_70697337
Het is natuurlijk achteraf lullen, maar het was handiger geweest om openheid van zaken te geven en je baas alles te vertellen wat er zich de afgelopen maanden heeft voorgedaan.
Je bent ontslagen op staande voet, lullig maar het is niet anders en dit is aan je ex-collega's doorgegeven zoals je zelf aangeeft. Kans op terugkeer is denk ik daardoor nihil.
Qui habet aures audiendi audiat
  maandag 6 juli 2009 @ 13:10:16 #15
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_70697626
TS: Begin nu eens met de verantwoordelijkheid voor je daden niet af te schuiven op: 'vrienden', privé situatie, medicijnen, slechte baas etc. etc.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_70697649
Probeer het opnieuw bij de C1000, Aldi, Em-Te, Super de Boer, Jumbo, Dirk en welke ik nog meer vergeten ben.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_70698043
ik zou er btw niet lang rouwig om zijn als ik jou was. Hoe chique teamleider ook klinkt, je werkt toch in een supermarkt waar je een nummer zal zijn en als het even minder gaat zo eruit geknikkert wordt.
pi_70698143
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:24 schreef Silven het volgende:
ik zou er btw niet lang rouwig om zijn als ik jou was. Hoe chique teamleider ook klinkt, je werkt toch in een supermarkt waar je een nummer zal zijn en als het even minder gaat zo eruit geknikkert wordt.
een teamleider die woede aanvallen krijgt, onder de puisten zit en collega's wegduwt en spullen vernietigd, lekkere teamleider heb je dan
pi_70698260
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

een teamleider die woede aanvallen krijgt, onder de puisten zit en collega's wegduwt en spullen vernietigd, lekkere teamleider heb je dan
Ook dat dus. Maar dat komt misschien omdattie die cursus nog niet gehad heeft.
  maandag 6 juli 2009 @ 13:34:28 #20
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_70698359
Heeft iemand de OP nog in zijn geheugen? Maw kan iemand de OP terugzetten.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  maandag 6 juli 2009 @ 13:35:20 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70698392
Ik wist dat de OP zou verdwijnen. Ik had hem zelfs nog ff gecopied, maar vergeten te pasten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 6 juli 2009 @ 13:35:37 #22
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70698397
waarom is de OP nou weer weg?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 6 juli 2009 @ 13:35:40 #23
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_70698399
Waar is de op
Vi är Borg. Motstĺnd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_70698407
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:34 schreef DoimeN het volgende:
Heeft iemand de OP nog in zijn geheugen? Maw kan iemand de OP terugzetten.
Dat dus!
pi_70698426
Geeft niet ik had nog vele pagina's open staan
quote:
Beste mensen,

dit is voor het eerst dat ik dit forum gebruik en ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Ik ben afgelopen vrijdag 3 Juli ontslagen op mijn werk (Albert Heijn, bijbaantje) wegens het opzettelijk vernielen van bedrijfseigendommen. Nu gaan jullie natuurlijk allemaal direct zeggen dat het terecht is dat ik daarvoor ben, maar had mijn baas dit nou wel mogen doen…

3 jaar geleden ben ik begonnen met het werken bij de Albert Heijn. Ik kwam er iedere dag gewoon om vakken te vullen, kreeg betaald en vond het allemaal prima. Ik groeide door mijn vriendelijkheid al snel in reputatie bij de bazen en ook de rest van het personeel kon het allemaal heel goed met me vinden. Na een jaar kreeg ik een aanbod om ook een kassacursus en dit zag ik als een kans om toch een beetje door te groeien in het bedrijf. Doordat ik nu ook kassa kon draaien, kreeg ik hier regelmatig een middag werk voor aangeboden en dit heb ik altijd aangenomen. Nu ik kassa kon draaien en op de werkvloer met bijna alles wel overweg kon kreeg ik een van promotie, “verkoper B”. Dit geeft je wat meer uurloon en laat zien dat je wat meer kan dan de meeste vullers.

Ik was nu verkoper B, maar daar liepen er nog meer van rond in het filiaal, maar toch viel ik gewoon op bij mijn bazen en werd gevraagd of ik ook parttime teamleider wilde worden. Dit was helemaal het einde voor mij; het zou mooi staan op mijn CV en ik kon meteen mijn leidinggevende capaciteiten ontwikkelen. De teamleider cursus zou bestaan uit 4 zaterdagen die over een halfjaar verspreidt werden (Dit kreeg ik allemaal vorige zomer te horen). Ik was nog steeds razen enthousiast, maar door mijn opleiding ging ik voor 3 maanden in Indonesië stage lopen en vroeg me toen al af of ik het nog steeds kon worden. Gelukkig begreep de baas mijn situatie en dat zo’n stage een unieke ervaring is, dus kreeg ik 3 maanden onbetaald verlof.

Na 3 maanden in Indonesië te hebben gezeten (5september 2008 – 1 December 2008) begon ik tegen de kerst weer met werken bij de AH. Ik vroeg meteen over de cursus en mijn baas zei dat hij het allemaal in het nieuwe jaar zou gaan regelen. Ik begreep dit wel, omdat eind December altijd een drukke periode is in de winkel.
Eind Januari kreeg ik op school mijn laatste stage boek mee (moet voor mijn opleiding 3 stages lopen). Ik Vroeg aan mijn baas of ik hier mijn stage zou kunnen lopen, die van Februari tot aan de zomer zou duren, iedere dinsdag en woensdag 8 uur op een dag. Mijn baas vond dit geweldig en mijn afdelingshoofd zei dat hij me zou gaan helpen met mijn stage en dat het ook heel goed zou zijn voor mijn toekomstige functie als parttime teamleider(Ik volg Detailhandel, dus de stage daarvan komt wel overeen met kwaliteiten die je als teamleider allemaal nodig hebt).
Eind Maart had ik al 2 maanden lang stage gelopen, maar de cursus was nog steeds niet geregeld. Ik gaf ongeveer 3 avonden in de week leiding en functioneerde als een teamleider, maar ik was het dan ook weer niet. Mijn avonden waren altijd een succes en mijn doelen behaalde ik altijd. Ik had het idee dat mijn baas het wel makkelijk vond om het op deze manier mij uit te buiten. Op de avonden dat ik leiding gaf werden regelmatig grappen uitgehaald door het personeel. Mensen vonden het leuk om vervelende teksten op de muur te schrijven, met groente en fruit te gooien, maar wie het deden was steeds een raadsel. Na een tijdje kwam ik er achter wie het waren en heb ze ermee geconfronteerd. Het waren een groepje collega’s die ik graag mocht en ook privé veel mee omging. Ik besloot mijn mond maar dicht te houden omdat ik mijn vrienden niet wil verlinken aan de baas, ten slotte hield hij mij ook aan het lijntje met mijn cursus.
De maanden verstreken en de zomer stond bijna voor de deur. De grappen werden nog steeds uitgehaald en ik begon met steeds rotter en rotter te voelen over dat ik het wist maar ook weer niets kon doen omdat het toch je vrienden zijn.
Privé ging het ook niet zo lekker omdat iemand van wie ik heel veel houd op sterven ligt. Ik begon een wrak te worden maar ik wilde niet dat iemand anders erachter kwam, dus ik bleef alles verzwijgen. Ik praatte hier met niemand over omdat ik dat op een of andere manier gewoon niet kon, ik had het idee dat ik dan echt zou uitbarsten.
Niet veel later, eind mei, begon ik aan medicijnen voor mijn huid (Roaccutane). Deze medicijnen zijn heel erg zwaar en maakte mijn problemen alleen maar erger.
Op woensdag 24 Juni was mijn laatste stage dag en is ook precies de dag dat ik klapte.
Ik moest werken van 13:00 – 20:30. na heel de middag met iemand gewerkt te hebben die tot 17:00 moest werken (die ook veel rotgrappen uithaalde) stond ik met hem afval op te ruimen in het magazijn. Toen we ons karton in de kartonpers hadden gedaan, pakte hij een six pack waterflessen en maakte deze open, waarna hij er vervolgens in de kartonpers gooide. Dit was echt de druppel… ik pakte uit woede ook een fles en gooide die in de kartonpers en schreeuwde heel hard tegen hem. Ik liep maar snel weg toen ik me realiseerde dat ik ook mezelf ook schuldig had gemaakt aan deze misselijke grappen. Ik ben toen maar eten gaan halen uit de winkel en ben gaan avondeten. Na het eten voelde ik me weer kalm. Ik had gelukkig geen leiding die avond maar iemand anders. Ik liep deze avond in het magazijn toen ik weer iemand vulling in de kartonpers zag stoppen. Dit keer ging ik echt door het lint, ik rukte zijn flessen uit zijn handen, gooide ze zelf in de pers en heb hem een keiharde duw gegeven tegen de muur, vervolgens ben ik naar het toilet gerend en heb me daar maar even uitgeraasd. Het erge is dat ik mezelf bijna niets meer kan herinneren van die avond, behalve dat ik die dingen erin heb gestopt, waar ik me heel erg schuldig om ben gaan voelen. Ik weet zeker dat mijn uitbarstingen door mijn medicijnen kwamen, die woede kwam sinds ik de pillen slikte regelmatig in me naar boven, het staat ook bij de bijwerkingen van mijn pillen: Stemmingswisselingen/gemoedstoestand. De dingen die ik het afgelopen half jaar had verborgen kwamen allemaal naar boven die avond. Ik dacht dat ik er gelukkig wel mee weg was gekomen. Helaas was dit niet het geval… op vrijdag 3 Juli werd ik op kantoor geroepen door mijn baas. Hij zei dat hij mensen mij artikelen in de kartonpers had zien gooien. Ik besloot eerlijk te zijn en gaf het toe. Wat ik niet heb gedaan was vertellen van mijn woedeaanval, ik kon het gewoon niet. Mijn baas zei dat hij zwaar teleurgesteld was en dat hij me op staande voet ontsloeg. Hij zei wel dat hij dit niet aan de grote klok zou gaan hangen. Waarna ik vervolgens van collega’s hoor dat hij het vrolijk tegen iedereen verteld. Ook die andere 2 jongens moesten op kantoor komen, de persoon die voor mijn eerste uitbarsting zorgde heeft zich eruit weten te praten en de 2e persoon, die ook verantwoordelijk was voor het gooien van tomaten en andere grappen, is ook ontslagen.
In mijn baas zijn toespraken tegen het personeel vertelde hij tegen iedereen dat hij de daders van het vermalen van artikelen, gooien van tomaten en andere grappen ontslagen heeft en noemde ons bij naam. Nu denken mensen dus dat ik al die tijd dit soort grappen heb uitgehaald.

Dit was mijn verhaal… mijn vraag is nu wat jullie ervan vinden:
Terecht of Onterecht
nog even een berekening:
3 flessen water die ik vernietigd heb door mijn uitbarsting 3x1.25 = 3.75

44 dagen stage van 8 uur per dag onbetaald – 3 vrije dagen om toetsen te leren en -6 vrije dagen omdat ik toen schoolvakantie had en geen stage hoefde te lopen. komt op 44 – 9 = 35 dagen gratis gewerkt, wat ze normaal 5,11 per uur had gekost. 8u x 5,11 = 40.88 x 35 dagen = 1430,80 euro!

ik wil gewoon mijn baan terug weet iemand of ik hier iets aan kan doen? Ik ga 8 Juli even praten met de arts in het ziekenhuis die mij de pillen heeft gegeven en ga ik ook het hele verhaal even uitleggen.

Ik hoop dat iemand hier iets meer over kan vertellen.
  maandag 6 juli 2009 @ 13:37:20 #26
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70698462
tvp voor op
pi_70698567
alles afschuiven op die acné pillen van je is wel erg makkelijk. Misschien was je baas gewoon bang dat je voedselwaren zou besmetten?

sorry, ik kan op een verhaal als dit gewoon niet serieus replyen! Je collega verhinderen om shit in die pers te flikkeren, maar vervolgens als een debiel gaan schreeuwen en zelf alsnog flessen erin gooien ?!?!?!
pi_70698754
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat vat het wel aardig samen.

Je hebt gedurende langere tijd niks gedaan aan onregelmatigheden op het werk terwijl dat wel bij je functie hoorde. Dat het 'vrienden' zijn is ondergeschikt. Ik zou het zelfs geen vrienden noemen als ze dat tijdens jou shift doen.
pi_70698818
De stressbestendigheid is weer ver te zoeken, door het lint gaan van je vakkenvullersbaantje

Verder: terecht natuurlijk dat je de zak hebt gekregen. Jij sloopt de boel daar, volgens jou komt het door [insert zielig verhaal] maar je vertelt dat je baas dan weer niet.
pi_70698920
vervelende situatie hoe oud ben je eigelijk?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  maandag 6 juli 2009 @ 13:50:45 #31
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_70698977
[ ] geschikt
[x] ongeschikt
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_70699344
Hoe stom het ook klinkt ik denk dat je er helemaal niet aan moet denken om je baan terug te krijgen. Je hebt er een aantal jaar gewerkt je hebt er leuke momenten en minder leuke momenten beleefd. Het is heel vervelend tot een einde gekomen, maar soms eindigt het nou eenmaal zo.

Wel heb je een aantal jaar werkervaring opgedaan, welke je in de toekomst nog goed van pas kunnen komen.

Misschien heb je bepaalde dingen niet zo heel erg handig aangepakt, maar het is niet een kwestie om je hier achteraf schuldig over te voelen. Of om achteraf na te gaan of er nog een juridische manier is om de gevolgen ongedaan te maken. Je moet deze situatie juist aanpakken om jezelf te verbeteren en ervoor te zorgen dat bij je volgende baan je wel juist kan inspelen op deze situaties.

Vergeet niet, als het een keer goed misloopt kun je daarvan veel meer leren dan wanneer het allemaal op rolletjes loopt.
pi_70700532
quote:
Toen we ons karton in de kartonpers hadden gedaan, pakte hij een six pack waterflessen en maakte deze open, waarna hij er vervolgens in de kartonpers gooide. Dit was echt de druppel… ik pakte uit woede ook een fles en gooide die in de kartonpers en schreeuwde heel hard tegen hem. Ik liep maar snel weg toen ik me realiseerde dat ik ook mezelf ook schuldig had gemaakt aan deze misselijke grappen.
Is dit nou de slechtste smoes ooit?
  maandag 6 juli 2009 @ 14:42:17 #34
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70700852
wel zuur dat je onbetaald daar stage loopt overigens
pi_70700877
samenvatting? iemand?
Ja doei.
pi_70700908
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
samenvatting? iemand?
zie vorige bladzijde
pi_70700961
ik zie geen samenvatting heb ook nog geen vorige bladzijde
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 6 juli 2009 @ 14:45:18 #38
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70700971
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
samenvatting? iemand?
TS heeft zich van vakkenvuller opgewerkt tot teamleider. Haalt stommiteiten uit op werk en wordt eruitgeflikkerd. Geeft schuld aan roacutane...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70701015
oh.. roacutane.. ja logisch...

sorry TS, het is terecht...

ik ga me zo wel even door het hele verhaal heen worstelen.. was daarnet na 10 regels gestopt
Ja doei.
  Moderator maandag 6 juli 2009 @ 14:47:55 #40
9859 crew  Karina
Woman
pi_70701056
Als ik op mijn werk flip en met dingen ga gooien dan wordt ik ook op staande voet ontslagen denk ik.

Ik snap niet dat je die gasten die, die geintjes uithaalden niet wat steviger hebt aangepakt (verbaal dan, niet door klappen te geven), zodat ze ophielden met die onzin.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_70701181
- je hebt er zelf mee ingestemd gratis te werken
- je hebt er zelf voor gekozen om je "vrienden" met die "leuke grappen" niet aan te pakken (dit soort dingen komen altijd in driedubbel op je terug: als het niet van de kant van de baas is, was het wel van de kant van de medewerkers geweest)
- je hebt er zelf voor gekozen om niets te zeggen over stressfactoren/medicijngebruik
- je gooit zelf dingen in de machine.

Volgende keer doe je het anders, toch? Leer van je ervaringen.
pi_70701362
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:39 schreef Teddybeer2009 het volgende:
Beste mensen,

dit is voor het eerst dat ik dit forum gebruik .....
Ik gok dat dit tevens de laatste keer is
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 6 juli 2009 @ 16:02:25 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_70704058
misschien dat je eens aan je sociale skills moet werken, hoe jij omgaat met dergelijke dingen zijn niet echt normaal te noemen.
pi_70706700
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
ik zie geen samenvatting heb ook nog geen vorige bladzijde
Moet je even die stront uit je ogen halen
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:52 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Licht Ontvlambaar maandag 6 juli 2009 @ 17:11:44 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_70706848
Hoe vriendelijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_70707231
Volgens mij heb jij je geld als teamleider wel erg makkelijk gekregen. Je durfde niet eens iets te doen aan al die grappen die bij je werden uitgehaald.

Ik zeg wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten.

groeten
pi_70707401
Leer er van, dan heb je in elk geval iets bereikt.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_70708466
Dude, bij de AH maak je geen carriere, cursus als teamleider
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_70712077
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:42 schreef Mirjam het volgende:
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:10 schreef bug_me_not2 het volgende:
TS: Begin nu eens met de verantwoordelijkheid voor je daden niet af te schuiven op: 'vrienden', privé situatie, medicijnen, slechte baas etc. etc.
2 zeer terechte opmerkingen die mij tijdens het lezen ook opvielen...
Jammer dat TS niet wat meer uitleg kan geven over de situatie en in plaats daarvan de OP weghaalt en niet meer terug komt omdat hem (waarschijnlijk ) de opmerkingen niet aanstaan
pi_70712792
TS weet blijkbaar niet wie zijn echte vrienden zijn. Dat je je vrienden niet direct door wilt sturen naar de baas kan ik nog inkomen, maar dat je er vervolgens niet voor zorgt dat hun grappen ophouden is een teken van zwakte. Geeft aan dat je vrienden op je neer kijken en dat je zelf totaal niet geschikt bent voor de functie.

Verplaats je eens in je baas. Die weet enkel dat jij producten in één of andere pers hebt gegooid. Je hebt nergens uit weten te leggen hoe de situatie in elkaar zat. Je kan dus niet voor jezelf opkomen en laat het allemaal maar gebeuren. Weer een teken van zwakte.

Klinkt allemaal erg lullig, maar je hebt er zelf een groot aandeel in. Die flessen doen er vrij weinig toe. Als het die flessen niet waren was er wel iets anders voorgevallen waar jij voor op zou draaien en waar je jezelf niet zou verdedigen. Werk daar een aan.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')