abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 15:42:56 #51
188345 Py
op zich
pi_70703244
quote:
Geen internet- en telefoonverkeer in Urumqi
URUMQI - De Chinese autoriteiten hebben maandag in de stad Urumqi het internet- en telefoonverkeer grotendeels stilgelegd. Inwoners van de stad klagen steen en been over de maatregelen.
De autoriteiten besloten tot het stilleggen van het communicatienetwerk na de dodelijke rellen tussen Oeigoeren en Han-Chinezen in het westen van China. Daarbij kwamen zeker 140 mensen om het leven.
Veel sites uit de regio Xinjiang, waarvan Urumqi de hoofdstad is, kunnen niet worden geopend. Ook overheidssites zijn moeilijk te bereiken.
  maandag 6 juli 2009 @ 16:36:29 #52
251438 Mertofzo
ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
pi_70705466
Het zal alleen nog maar erger worden, de emmer is nog niet vol. Als er nog meer oorzaken bij komen dan is de maat echt vol voor de bewoners van China.

- De werkloosheid bij de Chinezen.
- De bubble die de Chinese banken aan het creëren zijn.
- De verschillen tussen man en vrouw ( op elke vrouw 5 mannen )
- De ethnische verschillen.
- De onderdrukking.

Neem maar van mij aan dat binnenkort echt de pleuris uitbreekt daar.
pi_70708416
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:36 schreef Mertofzo het volgende:
Het zal alleen nog maar erger worden, de emmer is nog niet vol. Als er nog meer oorzaken bij komen dan is de maat echt vol voor de bewoners van China.

- De werkloosheid bij de Chinezen.
- De bubble die de Chinese banken aan het creëren zijn.
- De verschillen tussen man en vrouw ( op elke vrouw 5 mannen )
- De ethnische verschillen.
- De onderdrukking.

Neem maar van mij aan dat binnenkort echt de pleuris uitbreekt daar.
Voeg hier nog eens een ontzettende corruptie, een belabberd milieu en water tekorten aan toe.

Ziet er inderdaad niet al te best uit voor de Chinese autoriteiten.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_70708714
Wat is dat toch de combinatie van moslims en ellende?

[ Bericht 20% gewijzigd door MevrouwHopjes83 op 06-07-2009 18:51:26 ]
pi_70710360
Sjonge jonge, het woord "moslim" werkt wel echt als een rode doek op veel mensen hier zeg!

Jullie kozen in de Bosnië-oorlog zeker ook de kant van Milosevic? Die streed immers tegen gewelddadige moslims hè. Maar goed, dat is nogal off-topic, dus daar heb ik een eigen topic voor gemaakt.
pi_70710577
Islam ies vrede.

Lees de haatDonaldduck en je weet waarom de islam werkelijk overal problemen veroorzaakt, wanneer geconfronteerd met andersdenkenden.

Stenen gooien naar een gebouw. Lekker "vreedzaam" demonstreren. En als je dan op je flikker krijgt van de politie natuurlijk janken dat je "gediescriemienierd wordt".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70710646
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wat is dat toch de combinatie van moslims en ellende?
Die haatDonaldduck van ze staat bol met oorlogsophitsende teksten.

De mooiste, een product van een epileptische pedofiele warlord: "Doodt de ongelovigen, waar gij hen ook vindt".

Niet zo vreemd dat nogal een hardnekkig clubje moslims dat serieus neemt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_70712521
142 betogers opgepakt in Den Haag
DEN HAAG - De politie in Den Haag heeft maandag 142 demonstranten bij de Chinese ambassade aangehouden en naar het hoofdbureau afgevoerd. Ze waren opgepakt omdat ze het gebouw van de ambassade met stenen hadden bekogeld.

http://www.ad.nl/denhaag/(...)akt_in_Den_Haag.html
  maandag 6 juli 2009 @ 19:46:47 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70712875
Even een kaartje ter verduidelijking:

Azie, 800 AD, het hoogtepunt van het Oeigaarse rijk, met de Tibetanen en Chinezen als hun buren.

Die Oeigaren wonen daar al een heel stuk langer dan de Chinezen.

En omdat even verder te verduidelijken:

China in 1900, toen Tibet (waaronder ook de Oeigoeren vielen op dat moment) nog een door de Britten geregeerd gebied was, net als India en Pakistan.

Mensen die zeggen dat de Oeigoeren niet in China thuishoren, of op een of andere manier vergelijkbaar zijn met moslim-immigranten..... hebben het echt bij het verkeerde eind.

De Oeigoeren wonen daar al vele eeuwen lang, de han-chinezen zijn pas in de 20e eeuw met de groei van het communisme komen opdagen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 6 juli 2009 @ 19:51:43 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70713103
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:51 schreef El_Matador het volgende:
Stenen gooien naar een gebouw. Lekker "vreedzaam" demonstreren.
Ja, want in het westen gooien ze geen stenen.....

http://www.cbsnews.com/stories/2009/04/04/world/main4918929.shtml
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 6 juli 2009 @ 20:09:32 #61
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70713847
Ik ben Bowlingbal en ik sta achter de berichten van maartena.

Gelukkig iemand die niet zijn halve leven vult met het kotsen op een geloof, zoals een flink aantal users hem voorgingen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 6 juli 2009 @ 20:12:52 #62
248844 Bowlingbal
pi_70713971
Bij deze wil ik even gebruik maken van de gelegenheid om users uit te lachen die beweren dat China altijd zo groot is geweest, en nooit expansiedriften heeft gehad, zoals het overnemen van landen als Tibet e.d., en het zelfs goedpraten met achterlijke uitspraken als 'Tibet hoort bij de Chinese cultuur'.

.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 6 juli 2009 @ 20:13:39 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_70714006
Ja kap eens met dat moslim gebash, zeker als je geen idee hebt waar het in deze kwestie om gaat.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:18:49 #64
188345 Py
op zich
pi_70714222
quote:
Xinjiang
Dat de bevolkingsgroep deels is geradicaliseerd heeft te maken met twee ontwikkelingen eind jaren tachtig: (1) het ontstaan van onafhankelijke staten in Centraal Azië van andere (Turkse) moslimvolkeren na de val van de Sovjet Unie, en (2) de terugtrekking van de Sovjet Unie uit Afghanistan. De laatste sterkte de Oeigoeren in de gedachte dat een moslimvolk de atheïstische overheerser kan verslaan.
http://www.clingendael.nl(...)4_cscp_oeigoeren.pdf

maandag 6 juli 2009 @ 20:20:29 #65
248844 Bowlingbal
pi_70714289
quote:
Overheerser, ja. Dat lijkt me een redelijk juiste definitie van China ten opzichte van dat land.
- Donald Love
pi_70714347
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, want in het westen gooien ze geen stenen.....

http://www.cbsnews.com/stories/2009/04/04/world/main4918929.shtml
Heb ik dat ergens gesteld?

pi_70714411
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:09 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik ben Bowlingbal en ik sta achter de berichten van maartena.

Gelukkig iemand die niet zijn halve leven vult met het kotsen op een geloof, zoals een flink aantal users hem voorgingen.
Religie is in het algemeen al het vuilste wapen ooit ontwikkeld.

-klaar nu-

[ Bericht 11% gewijzigd door remlof op 06-07-2009 20:24:51 ]

maandag 6 juli 2009 @ 20:24:33 #68
248844 Bowlingbal
pi_70714458
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Religie is in het algemeen al het vuilste wapen ooit ontwikkeld.

-weg-
Wat moet ik wel niet denken van Sun Tzu? De schrijver die mogelijk meegeholpen heeft met de expansie van China. Moet ik nu ook zijn boeken verbranden?

(Het land van de Oeigoeren was overigens lange tijd niet van China, dus ik zou niet weten waar China aan 'moet geloven' als het een land onlangs heeft overgenomen.)
- Donald Love
pi_70714886
Al die Oeigoeren deskundingen die opeens uit het niets opduiken.

Als het maar iets met moslims te maken heeft.
pi_70714947
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat moet ik wel niet denken van Sun Tzu? De schrijver die mogelijk meegeholpen heeft met de expansie van China. Moet ik nu ook zijn boeken verbranden?

(Het land van de Oeigoeren was overigens lange tijd niet van China, dus ik zou niet weten waar China aan 'moet geloven' als het een land onlangs heeft overgenomen.)
Ik ben ook geen fan van de Tibetanen met hun kastesysteem, maar de Oeigoeren hebben natuurlijk niet het vreedzaam protest uitgezocht. Gelijk met stenen gooien naar een ambassade in Nederland en 100+ doden veroorzaken in China.

Het moet van de haatDonaldduck, dus gebeurt het.

pi_70715019
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben ook geen fan van de Tibetanen met hun kastesysteem, maar de Oeigoeren hebben natuurlijk niet het vreedzaam protest uitgezocht. Gelijk met stenen gooien naar een ambassade in Nederland en 100+ doden veroorzaken in China.

Ja precies dat is de reden.

In de Koran staat dat je stenen moet gooien naar de Chinese ambassade.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:38:42 #72
248844 Bowlingbal
pi_70715109
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nogmaals: China is een overheerser van het gebied. Bijna -bijna!- een ander woord voor bezetter.

En dan kom jij met een religie aanhuilen? Serieus?
- Donald Love
pi_70715180
-ik heb het gehad met je, nog zo'n post en je kan even vertrekken-

[ Bericht 91% gewijzigd door remlof op 06-07-2009 20:43:15 ]

pi_70715298
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nogmaals: China is een overheerser van het gebied. Bijna -bijna!- een ander woord voor bezetter.

En dan kom jij met een religie aanhuilen? Serieus?
Tibet is al 50 jaar Chinees. De jongere generaties voelen zich gewoon Chinees en hebben niks met Tibet als zelfstandige regio.

Het verschil tussen Tibet en de Oeigoeren is nou juist hun religie. Waar boeddhisten over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) vredelievend protesteren, protesteren islamieten over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) met geweld.

pi_70715334
quote:
Wat een slechte troll is dit. De meeste moslims zijn niet gewelddadig omdat het mensen zijn. En hun religie past heel goed bij hun niet gewelddadige leven.

Wat weet je over de geschiedenis van de Oejgoeren? Ik gok niks komma nul.

Het gaat hier niet om een religie. Maar om mensen die stelselmatig onderdrukt worden. Dat ze moslim zijn is een bijzaak. Aangezien China dit probleem met meerdere minderheden heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')