quote:Geen internet- en telefoonverkeer in Urumqi
URUMQI - De Chinese autoriteiten hebben maandag in de stad Urumqi het internet- en telefoonverkeer grotendeels stilgelegd. Inwoners van de stad klagen steen en been over de maatregelen.
De autoriteiten besloten tot het stilleggen van het communicatienetwerk na de dodelijke rellen tussen Oeigoeren en Han-Chinezen in het westen van China. Daarbij kwamen zeker 140 mensen om het leven.
Veel sites uit de regio Xinjiang, waarvan Urumqi de hoofdstad is, kunnen niet worden geopend. Ook overheidssites zijn moeilijk te bereiken.
Voeg hier nog eens een ontzettende corruptie, een belabberd milieu en water tekorten aan toe.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:36 schreef Mertofzo het volgende:
Het zal alleen nog maar erger worden, de emmer is nog niet vol. Als er nog meer oorzaken bij komen dan is de maat echt vol voor de bewoners van China.
- De werkloosheid bij de Chinezen.
- De bubble die de Chinese banken aan het creëren zijn.
- De verschillen tussen man en vrouw ( op elke vrouw 5 mannen)
- De ethnische verschillen.
- De onderdrukking.
Neem maar van mij aan dat binnenkort echt de pleuris uitbreekt daar.
Die haatDonaldduck van ze staat bol met oorlogsophitsende teksten.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wat is dat toch de combinatie van moslims en ellende?
Ja, want in het westen gooien ze geen stenen.....quote:Op maandag 6 juli 2009 18:51 schreef El_Matador het volgende:
Stenen gooien naar een gebouw.Lekker "vreedzaam" demonstreren.
http://www.clingendael.nl(...)4_cscp_oeigoeren.pdfquote:Xinjiang
Dat de bevolkingsgroep deels is geradicaliseerd heeft te maken met twee ontwikkelingen eind jaren tachtig: (1) het ontstaan van onafhankelijke staten in Centraal Azië van andere (Turkse) moslimvolkeren na de val van de Sovjet Unie, en (2) de terugtrekking van de Sovjet Unie uit Afghanistan. De laatste sterkte de Oeigoeren in de gedachte dat een moslimvolk de atheïstische overheerser kan verslaan.
Overheerser, ja. Dat lijkt me een redelijk juiste definitie van China ten opzichte van dat land.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:18 schreef Py het volgende:
[..]
http://www.clingendael.nl(...)4_cscp_oeigoeren.pdf
Heb ik dat ergens gesteld?quote:Op maandag 6 juli 2009 19:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, want in het westen gooien ze geen stenen.....
http://www.cbsnews.com/stories/2009/04/04/world/main4918929.shtml
Religie is in het algemeen al het vuilste wapen ooit ontwikkeld.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:09 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik ben Bowlingbal en ik sta achter de berichten van maartena.
Gelukkig iemand die niet zijn halve leven vult met het kotsen op een geloof, zoals een flink aantal users hem voorgingen.
Wat moet ik wel niet denken van Sun Tzu? De schrijver die mogelijk meegeholpen heeft met de expansie van China. Moet ik nu ook zijn boeken verbranden?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Religie is in het algemeen al het vuilste wapen ooit ontwikkeld.
-weg-
Ik ben ook geen fan van de Tibetanen met hun kastesysteem, maar de Oeigoeren hebben natuurlijk niet het vreedzaam protest uitgezocht. Gelijk met stenen gooien naar een ambassade in Nederland en 100+ doden veroorzaken in China.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat moet ik wel niet denken van Sun Tzu? De schrijver die mogelijk meegeholpen heeft met de expansie van China. Moet ik nu ook zijn boeken verbranden?
(Het land van de Oeigoeren was overigens lange tijd niet van China, dus ik zou niet weten waar China aan 'moet geloven' als het een land onlangs heeft overgenomen.)
Ja precies dat is de reden.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van de Tibetanen met hun kastesysteem, maar de Oeigoeren hebben natuurlijk niet het vreedzaam protest uitgezocht. Gelijk met stenen gooien naar een ambassade in Nederland en 100+ doden veroorzaken in China.
Het moet van de haatDonaldduck, dus gebeurt het.
Nogmaals: China is een overheerser van het gebied. Bijna -bijna!- een ander woord voor bezetter.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van de Tibetanen met hun kastesysteem, maar de Oeigoeren hebben natuurlijk niet het vreedzaam protest uitgezocht. Gelijk met stenen gooien naar een ambassade in Nederland en 100+ doden veroorzaken in China.
Het moet van de haatDonaldduck, dus gebeurt het.
Tibet is al 50 jaar Chinees. De jongere generaties voelen zich gewoon Chinees en hebben niks met Tibet als zelfstandige regio.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nogmaals: China is een overheerser van het gebied. Bijna -bijna!- een ander woord voor bezetter.
En dan kom jij met een religie aanhuilen? Serieus?
Wat een slechte troll is dit. De meeste moslims zijn niet gewelddadig omdat het mensen zijn. En hun religie past heel goed bij hun niet gewelddadige leven.quote:[b]Op maandag 6 juli 2009 20:40 weg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |