abonnement Unibet Coolblue
pi_70895247
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:07 schreef Gaoxing het volgende:
Waar zit je Flammie?

Athlon: kookles in de Klongtoey sloppenwijk?
al 1.5 jaar in Chiang Mai
  zondag 12 juli 2009 @ 11:45:11 #52
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_70896209
Ah ja, ik dacht dat jij dat was, maar ik wist het niet zeker
pi_70896488
อะไรนะครับ???
  zondag 12 juli 2009 @ 12:11:39 #54
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70896800
zo even updatje:

Beland in Phuket vrijdag avond,.,.meteen regenen s'avonds en net pas gestopt, morgen door maar dan met vliegtuig naar Bangkok en vanuit daar even nog onbekend welke kant we opgaan..
Tot laters

กำ เพนำห ทฟฟพ ไพ++ ผไฟฟร ผไฟฟร ว๗
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_70897792
haha misshobje doet een random keysmash op haar gloednieuwe thaise toetsenbord
Dat eerste woord betekend overigens wel iets

กำ is "to grab" namelijk (spreek uit als gam met de g zoals de gh in ghetto of ghost ofzo)

Je was een beetje ongelukkig na het 1e woord


Phuket, wat ontzettend cool zeg Kom daarna gewoon Chiang Mai hahhaha
pi_70924952
Nog tips om te verblijven in phuket ?
pi_70925105
Ik heb een vraagje, waar misschien wel iemand antwoord op heeft hier:
Binnenkort vlieg ik naar Chiang Mai, verblijf daar 1 dag en ga dan naar Laos (en later Cambodja). Nu wil ik graag telefonisch bereikbaar zijn en met mijn Telfort mobiel ben ik dat niet in Laos.
Nu vroeg ik mij het volgende af: als ik in Chiang Mai een Thaise prepaid sim koop, kan ik die dan ook in Laos gebruiken? Of moet ik in Laos op zoek naar een simmetje? En weet iemand eventueel waar je dat in Laos kunt kopen?

Alvast dank voor het meedenken.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 13 juli 2009 @ 10:25:15 #58
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_70926516
In Laos kun je ook sim kopen.
Tigo is prepaid

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_la.shtml
Explore the World
pi_70926890
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:25 schreef bluesparkle het volgende:
In Laos kun je ook sim kopen.
Tigo is prepaid

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_la.shtml
Thanks, is dat overal te koop? Of moet ik daarvoor echt in een grote plaats zijn? De eerste plaats waar ik kom is Pak Beng en volgens mij stelt dat niet veel voor. Naja, anders probeer ik het in Luang Prabang wel.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  maandag 13 juli 2009 @ 11:17:13 #60
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_70927963
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

Thanks, is dat overal te koop? Of moet ik daarvoor echt in een grote plaats zijn? De eerste plaats waar ik kom is Pak Beng en volgens mij stelt dat niet veel voor. Naja, anders probeer ik het in Luang Prabang wel.
Pak Beng gaat je niet lukken denk ik..
Maar in Luang Prabang zou het verkrijgbaar moeten zijn.
Meestal hangt er wel een poster, sticker o.i.d. van Tigo.
Je kunt opwaarderen vanaf 10.000 kip volgens mij (80 eurocent).
Explore the World
pi_70928160
quote:
Op maandag 13 juli 2009 11:17 schreef bluesparkle het volgende:

[..]

Pak Beng gaat je niet lukken denk ik..
Maar in Luang Prabang zou het verkrijgbaar moeten zijn.
Meestal hangt er wel een poster, sticker o.i.d. van Tigo.
Je kunt opwaarderen vanaf 10.000 kip volgens mij (80 eurocent).
Thanks voor de info!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_70934348
Flammie, ga jij ons begin augustus wegwijs maken in Chiang Mai?! Mijn vriendinnetje en ik zullen er rond 5 augustus zijn
pi_70935089
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:55 schreef Stevie_ het volgende:
Flammie, ga jij ons begin augustus wegwijs maken in Chiang Mai?! Mijn vriendinnetje en ik zullen er rond 5 augustus zijn
Dat moet je toch als weldenkend mens niet willen, Limbo FLAMMIE als gids in Thailand. Volgens mij loop je na een halve dag gillend weg als je het op een budget van 300 Baht per dag moet doen.. En kijk maar uit, want FLAMMIE denkt zelf dat hij Mexicaanse griep heeft, en z'n schoonvader zoekt inmiddels naar de pillen van Drion.
pi_70935294
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:09 schreef Levitation het volgende:
Ik heb een vraagje, waar misschien wel iemand antwoord op heeft hier:
Binnenkort vlieg ik naar Chiang Mai, verblijf daar 1 dag en ga dan naar Laos (en later Cambodja). Nu wil ik graag telefonisch bereikbaar zijn en met mijn Telfort mobiel ben ik dat niet in Laos.
Nu vroeg ik mij het volgende af: als ik in Chiang Mai een Thaise prepaid sim koop, kan ik die dan ook in Laos gebruiken? Of moet ik in Laos op zoek naar een simmetje? En weet iemand eventueel waar je dat in Laos kunt kopen?

Alvast dank voor het meedenken.
Ik heb met een Thaise telefoon(kaart) vanuit Laos gebeld (in Luang Prabang tegoed gekocht) in ieder geval, dus volgens mij moet dat gewoon kunnen.

Al een ho(s)tel/guesthouse in Chiang Mai en Luang Prabang?
pi_70935374
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:26 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ik heb met een Thaise telefoon(kaart) vanuit Laos gebeld (in Luang Prabang tegoed gekocht) in ieder geval, dus volgens mij moet dat gewoon kunnen.

Al een ho(s)tel/guesthouse in Chiang Mai en Luang Prabang?
Jep, alles al geregeld. Ik reis namelijk georganiseerd.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_70935402
Ok, dan kan ik je ook niets aanraden
pi_70935497
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef Ruud het volgende:
Ok, dan kan ik je ook niets aanraden
En ik Chiang Mai ben ik al eens geweest. Wat ik wel een beetje jammer vind van de reis die ik ga maken is dat we maar 1 dag in CM zijn. Vind het juist zo'n leuke plaats. Maarja, het is dan ook eigenlijk een Laos-Cambodja reis en Chiang Mai is een soort extraatje.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_70935814
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:33 schreef Levitation het volgende:

[..]

En ik Chiang Mai ben ik al eens geweest. Wat ik wel een beetje jammer vind van de reis die ik ga maken is dat we maar 1 dag in CM zijn. Vind het juist zo'n leuke plaats. Maarja, het is dan ook eigenlijk een Laos-Cambodja reis en Chiang Mai is een soort extraatje.
Cambodja en Laos ga je ook tof vinden
pi_70941914
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:55 schreef Stevie_ het volgende:
Flammie, ga jij ons begin augustus wegwijs maken in Chiang Mai?! Mijn vriendinnetje en ik zullen er rond 5 augustus zijn
Is geen enkel probleem. Stuur me een PM op het einde van deze maand en ik geef je mijn telefoonnummer waarmee je me in Thailand kunt bereiken (mocht je ergens niet uit komen of problemen hebben).

Ik wil je best even laten zien waar alles ligt, waar je alles kunt vinden (heb nog wat leuke maps voor je liggen die je zeker nuttig zult vinden) en ik wil je ook wel helpen op de 1e dag met het zoeken van een "place to stay" zodat je niet zelf de wildernis in hoeft te trekken met kilo's bagage.

Stuur me een PM en we komen er wel uit hoor
pi_70942032
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:19 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat moet je toch als weldenkend mens niet willen, Limbo FLAMMIE als gids in Thailand. Volgens mij loop je na een halve dag gillend weg als je het op een budget van 300 Baht per dag moet doen.. En kijk maar uit, want FLAMMIE denkt zelf dat hij Mexicaanse griep heeft, en z'n schoonvader zoekt inmiddels naar de pillen van Drion.
Kan er geen verbod komen op dergelijke debiele reacties overigens?
pi_70957179
Hoe zit het met voetbal kijken ? Iemand ervaring mee ?
Lukt het om eredivisie / championsleauge nog een beetje te volgen ?

internet oid geen probleem..
pi_70957590
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:52 schreef TBUV het volgende:
Hoe zit het met voetbal kijken ? Iemand ervaring mee ?
Lukt het om eredivisie / championsleauge nog een beetje te volgen ?

internet oid geen probleem..
Grote toernooien is np Daar blijven ze wel voor open hoor maar Eredivisie is wat problematischer..
Iedereen is hier gek op Engelse competitie en ook wel (in mindere mate) de spaanse competitie.
Championsleague moet geen probleem zijn

Ik heb 1x feyenoord live gezien
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:08:32 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_70960121
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:15 schreef Flammie het volgende:

[..]

Grote toernooien is np Daar blijven ze wel voor open hoor maar Eredivisie is wat problematischer..
Iedereen is hier gek op Engelse competitie en ook wel (in mindere mate) de spaanse competitie.
Championsleague moet geen probleem zijn

Ik heb 1x feyenoord live gezien
Probleem met CL is dat het in Thailand (na de zomertijd hier) pas om 02.45u begint.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_70961260
hahahaha yeh ;D
Maar als je daar GEEN probleem mee hebt is het mogelijk
Ik zou er zelf ook niet voor opblijven
pi_70961592
Okee top Flammie, je hoort nog van me
Ik ben bezig met een soort van reisschema, gezien Thailand veel massatoerisme trekt wil ik beetje naar plekken gaan die wat minder druk zijn...het is allemaal nog vrij globaal, maar ik ben eigenlijk nu al erg benieuwd of jullie tips hebben. Zeker betreft het eilandhoppen . En, veel tijd is er eigenlijk ook niet, we zijn er slechts 1 maand. Het reisschema tot dusver:

Na aankomst verblijven we 2 dagen in Bangkok om op de derde dag naar Chiang Mai te reizen via vliegtuig of per trein. Daar zullen we enkele dagen verblijven. Iemand tips wat je in Chiang Mai absoluut niet mag missen?! Er vertelde vorige week mij iemand dat in de buurt van Chiang Mai een heel mooi natuurgebied is, hij had het over meerdere wattervalletjes e.d. Iemand idee?!

Vervolgens willen we nog iets noordelijke, naar Chiang Rai. Is dat een aanrader?! Ik dacht dat je vanuit hier het beste een trekking kon doen.

Dan weer richting Bangkok, dit met de bus om op de terugweg een stop te kunnen doen in Sukothai, Ayuthaya en Lopburi?! Slim?! Of kost dit veelteveel tijd?

Vervolgens van Bangkok vliegen naar Krabi, vanuit daar sowieso naar Koh Phi Phi...hoe toeristisch het daar ook is, we moeten er even naar toe! En daarna is het mij echt een beetje de vraag welke eilanden nog absoluut een must is. Ko Tao? Ko Lanta? Ko Samui? Ko Pha-Ngan? Ko Lipe? Of is er nog elders een mooi onontdekt eilandje??! Wellicht zo onontdekt dat men het niet eens durft te zeggen op dit forum...

Anyway, tips en aanvullingen zijn welkom!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 11:57:03 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_70961689
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:54 schreef Stevie_ het volgende:

Dan weer richting Bangkok, dit met de bus om op de terugweg een stop te kunnen doen in Sukothai, Ayuthaya en Lopburi?! Slim?! Of kost dit veelteveel tijd?


Je mag Lopburi wel skippen hoor, is echt niks bijzonders. Na 1 uur heb je de aapjes bij de tempel ook wel gezien.

En als je echt wat minder toerisme wilt hebben, moet je naar Oost-Thailand gaan.
pi_70961780
Ik zou ook naar Kanchanaburi gaan, river Kwai. De brug een een tourist-trap maar de geschiedenis van die spoorlijn en het museum vond ik erg indrukwekken. Het gebied vond ik ook erg mooi. Bijvoorbeeld Erawan NP.

Ook PuHinRonKla vond ik indrukwekkend. Is de oude basis van de communistische partij in Thailand. Heeft zich ook een interessante geschiedenis afgespeeld.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:06:49 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_70961999
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:59 schreef Levitation het volgende:
Ik zou ook naar Kanchanaburi gaan, river Kwai. De brug een een tourist-trap maar de geschiedenis van die spoorlijn en het museum vond ik erg indrukwekken. Het gebied vond ik ook erg mooi. Bijvoorbeeld Erawan NP.

Ook PuHinRonKla vond ik indrukwekkend. Is de oude basis van de communistische partij in Thailand. Heeft zich ook een interessante geschiedenis afgespeeld.
Erawan is idd ook erg mooi, lekker relaxen in het mooie blauwe water terwijl de visjes aan je tenen knabbelen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:13:17 #79
6941 APK
Factual, I think.
pi_70962200
quote:
BMA to close hundreds of schools, nurseries.

By: Bangkok Post.com
Published: 14/07/2009 at 02:48 PM

The Bangkok Metropolitan Administration (BMA) has ordered the closure of all of its 435 schools, 200 nurseries and 13 occupational training centres for five days from July 15 to 19 to prevent the spread of the A(H1N1) flu virus.

Governor MR Sukhumbhand Paribatra announced the decision after a meeting of city administrators on Tuesday.

The BMA would also focus on a campaign encouraging people to wear a protective mask, especially in crowded places, he said.

The city would distribute two million masks to the people at various crowded locations such as at the BTS skytrain stations and Hua Lamphong railway station.

Bangkok MPs and city councillors would be asked to distribute 10,000 masks each to people in their constituencies, he said.

Billboards encouraging people to wear a mask and wash their hands would be put up immediately at intersections in the city. All community radio stations would be asked to join the campaign to prevent the spead of the flu virus.

Meer...
Zal een leuk gezicht zijn, al die maskertjes.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_70962964
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:13 schreef APK het volgende:

[..]

Zal een leuk gezicht zijn, al die maskertjes.
The land of smiles
pi_70963270
Tsja, ik vrees al tijdje voor deze ontwikkelingen. Nog even en er is een negatief reisadvies en kunnen wij onze trip wel vergeten....
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:48:26 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_70963324
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:46 schreef Stevie_ het volgende:
Tsja, ik vrees al tijdje voor deze ontwikkelingen. Nog even en er is een negatief reisadvies en kunnen wij onze trip wel vergeten....
Net of je je iets aan moet trekken van een negatief reisadvies van Buitenlandse Zaken. Als het leger een scheet laat in Thailand geven ze al een negatief reisadvies uit...
pi_70963505
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:59 schreef Levitation het volgende:
Ik zou ook naar Kanchanaburi gaan, river Kwai. De brug een een tourist-trap maar de geschiedenis van die spoorlijn en het museum vond ik erg indrukwekken. Het gebied vond ik ook erg mooi. Bijvoorbeeld Erawan NP.

Ook PuHinRonKla vond ik indrukwekkend. Is de oude basis van de communistische partij in Thailand. Heeft zich ook een interessante geschiedenis afgespeeld.
Kanchanaburi had ik inderdaad wel op een lijstje gezet, maar gedeeltelijk weer geschrapt omdat er nogal erg veel toerisme is. Dit is echt iets wat je alleen kan bezoeken samen met 390380938 andere toeristen. Maar ondanks dat is het de moeite waard?! Ik kan overigens niks vinden over Erawan NP, waar is dat?! En, PuHinRonKla, Google geeft nul hits...
pi_70963597
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Net of je je iets aan moet trekken van een negatief reisadvies van Buitenlandse Zaken. Als het leger een scheet laat in Thailand geven ze al een negatief reisadvies uit...
Uiteraard, maar als heel Thailand op zijn gat ligt omdat de overheid daar alles dichtgooit, kan ik me voorstellen dat het minder aantrekkelijk wordt om die kant op te gaan. Via een negatief reisadvies kan je dan wel je geld terugkrijgen van je ticket. Maar echt, als er een negatief reisadvies wordt gegeven namens de Nederlandse reisbureaus e.d. ga je echt wel even nadenken hoor...

En inderdaad, er moet veel gebeuren zou je inderdaad je dikke trip gaan cancelen. Ik kan dat echt niet aan zit al fakking jaren te wachten om keer die kant op te gaan
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:09:17 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_70963969
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:54 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Kanchanaburi had ik inderdaad wel op een lijstje gezet, maar gedeeltelijk weer geschrapt omdat er nogal erg veel toerisme is. Dit is echt iets wat je alleen kan bezoeken samen met 390380938 andere toeristen. Maar ondanks dat is het de moeite waard?! Ik kan overigens niks vinden over Erawan NP, waar is dat?! En, PuHinRonKla, Google geeft nul hits...
Als je Erawan NP dan ook meteen even googled. Maar als je Erawan Falls intikt krijg je meteen beeldresultaten erbij. Is overigens een standaard excursie die je kan boeken in Kanchanaburi.

En ik vond het toerisme meevallen in Kanchanaburi, het museum wat bij de brug ligt is wel leuk.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:23:33 #86
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_70964405
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:46 schreef Stevie_ het volgende:
Tsja, ik vrees al tijdje voor deze ontwikkelingen. Nog even en er is een negatief reisadvies en kunnen wij onze trip wel vergeten....
Een negatief reisadvies is er -iig in Thailand- niet zomaar. In de afgelopen jaren is er alleen een geweest afgelopen april, en maar voor heel korte tijd. Ze zijn er hier niet zo vreselijk scheutig mee.
pi_70964450
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:54 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Kanchanaburi had ik inderdaad wel op een lijstje gezet, maar gedeeltelijk weer geschrapt omdat er nogal erg veel toerisme is. Dit is echt iets wat je alleen kan bezoeken samen met 390380938 andere toeristen. Maar ondanks dat is het de moeite waard?! Ik kan overigens niks vinden over Erawan NP, waar is dat?! En, PuHinRonKla, Google geeft nul hits...
Valt wel mee hoor in Kanchanaburi. Maar als je een foto van die brug wilt maken zonder al die badgasten, dan sta je gewoon een keer om half zes op. En een dagtrip met ondermeer Hell Fire pass, museum, trein rit en Sai Yok watervallen is zeker aan te raden. Ik ben zelf ook niet zo'n museum bezoeker, maar dit is wel heel erg indrukwekkend. Die museums in town, de cemetries en ook Erawan NP kun je makkelijk op eigen gelegenheid lopend of met de lokale bus bezoeken. Daar hoef je geen tour voor te boeken. 3 nachten / 2 dagen Kanchanaburi is dan meer dan zat. En ook vandaar kun je eenvoudig weer verder naar het noorden richting FLAMMIE of naar het zuiden, zou ik doen, zonder eerst weer terug te moeten naar Bangkok

En negatief reisadvies of niet, vrijdag 17 juli landt KL877 om 12:30 in BKK, ik dus ook!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:26:50 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_70964535
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:24 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor in Kanchanaburi. Maar als je een foto van die brug wilt maken zonder al die badgasten, dan sta je gewoon een keer om half zes op. En een dagtrip met ondermeer Hell Fire pass, museum, trein rit en Sai Yok watervallen is zeker aan te raden. Ik ben zelf ook niet zo'n museum bezoeker, maar dit is wel heel erg indrukwekkend. Die museums in town, de cemetries en ook Erawan NP kun je makkelijk op eigen gelegenheid lopend of met de lokale bus bezoeken. Daar hoef je geen tour voor te boeken. 3 nachten / 2 dagen Kanchanaburi is dan meer dan zat. En ook vandaar kun je eenvoudig weer verder naar het noorden richting FLAMMIE of naar het zuiden, zou ik doen, zonder eerst weer terug te moeten naar Bangkok
Klopt trouwens, Erawan heb ik gewoon met het openbaar vervoer bezocht. Meteen een leuke kennismaking met de lokale bussen als je daar nog niet in gezeten hebt.
pi_70965219
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:54 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Kanchanaburi had ik inderdaad wel op een lijstje gezet, maar gedeeltelijk weer geschrapt omdat er nogal erg veel toerisme is. Dit is echt iets wat je alleen kan bezoeken samen met 390380938 andere toeristen. Maar ondanks dat is het de moeite waard?! Ik kan overigens niks vinden over Erawan NP, waar is dat?! En, PuHinRonKla, Google geeft nul hits...
Ik zie nu dat als je googlet op Phu hin rong kla National Park, je wel wat vindt. (dacht dat het aan elkaar hoorde)
Afbeeldingen en wiki
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_70968320
Goede tips hier! Erg bedankt! Kanchanaburi zet ik op reisschema samen met Erawan NP.
Is het heel erg als je Sukhothai en Ayuthaya overslaat?! En qua nationale parken raad de Lonely Planet Khao Yai aan...is dat ook een must??!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:26:07 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_70968909
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:12 schreef Stevie_ het volgende:
Goede tips hier! Erg bedankt! Kanchanaburi zet ik op reisschema samen met Erawan NP.
Is het heel erg als je Sukhothai en Ayuthaya overslaat?! En qua nationale parken raad de Lonely Planet Khao Yai aan...is dat ook een must??!
Tja, ik vond zowel Sukhotai als Ayutthaya erg mooi. Als je een keus mag maken zou ik kiezen voor Ayutthaya. Boottocht is erg toeristisch maar dan heb je ook wel de mooiste tempels te pakken.

Khao Yai NP is echt een heel mooi park, één van de weinige mogelijkheden die je hebt om echt wilde olifanten te zien, samen met nog een boel ander wildlife zoals apen, toekans, slangen, grote giftige spinnen en ander gespuis. Vaak wordt een Khao Yai tour aangeboden als 2-daagse tour. 1 dag zwemmen in de bronnen en naar een enorme vleermuisgrot (2 miljoen vleermuizen komen uit die grot gevlogen, erg mooi), en 1 dag naar het park tot 's avonds laat.
pi_70969164
Jeetje wat relaxed Blik! Dit heb je als onbekende van Thailand nodig, iemand die gewoon zegt 'ik zou dit doen!'. De boekjes zeggen altijd zoveel, je moet toch een keuze zien te maken.

Ik vraag me echt af in welke volgorde wij nu het besten de dingen kunnen bereizen.
Kanchanaburi kan je goed bereiken vanaf Bangkok, maar brengt je ook al iets richting het noorden. Is het handig om vanuit Kanchanaburi via de bus o.i.d. naar Chiang Mai te reizen (of andersom?!) Of kan dit beide het beste vanuit Bangkok doen, oftewel: Bangkok - Chaing Mai - Bangkok - Kanchanaburi - Bangkok - Ayuthaya - Khao Yai - Bangkok - Krabi - Koh Phi Phi - Ko Samui etc - Bangkok...klinkt niet echt aantrekkelijk, of valt het mee?!

Tevens ligt Ayuthaya weer iets meer ten oosten van Bangkok. En het national park Khao Yai ligt weer iets verder.

Lastig! Ook qua timing e.d. Ik wil ook echt nog iets van de eilandjes zien in het zuiden!
pi_70970080
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:44 schreef Flammie het volgende:
hahahaha yeh ;D
Maar als je daar GEEN probleem mee hebt is het mogelijk
Ik zou er zelf ook niet voor opblijven
Heb ik totaal geen probleem mee, lekker snachts ff voetbal kijken. Overdag toch geen zin aan hah.
Zou wel graag eredivisie willen volgen, kan hopelijk ook via internet. Betalen is geen probleem.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:05:05 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_70972641
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:32 schreef Stevie_ het volgende:
Jeetje wat relaxed Blik! Dit heb je als onbekende van Thailand nodig, iemand die gewoon zegt 'ik zou dit doen!'. De boekjes zeggen altijd zoveel, je moet toch een keuze zien te maken.

Ik vraag me echt af in welke volgorde wij nu het besten de dingen kunnen bereizen.
Kanchanaburi kan je goed bereiken vanaf Bangkok, maar brengt je ook al iets richting het noorden. Is het handig om vanuit Kanchanaburi via de bus o.i.d. naar Chiang Mai te reizen (of andersom?!) Of kan dit beide het beste vanuit Bangkok doen, oftewel: Bangkok - Chaing Mai - Bangkok - Kanchanaburi - Bangkok - Ayuthaya - Khao Yai - Bangkok - Krabi - Koh Phi Phi - Ko Samui etc - Bangkok...klinkt niet echt aantrekkelijk, of valt het mee?!

Tevens ligt Ayuthaya weer iets meer ten oosten van Bangkok. En het national park Khao Yai ligt weer iets verder.

Lastig! Ook qua timing e.d. Ik wil ook echt nog iets van de eilandjes zien in het zuiden!
Bedenk wel dat het mijn mening is, en meningen kunnen verschillen

Volgens mij kun je het redelijk makkelijk als volgt doen: Bangkok - Kanchanaburi - Ayutthaya - Chiang Mai - Via Khorat naar Khao Yai (er staat volgens mij een leuk guesthouse aangegeven in de LP die bekend staat om de tours, ligt buiten de stad) - Bangkok (alleen overstappunt)- Krabi - Koh Phi Phi - Koh Samui - Bangkok

Dan ben je wel wat meer overgeleverd aan het uitgebreide bussennet van Thailand, maar dat is over het algemeen prima te doen
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:05:39 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_70972656
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:55 schreef TBUV het volgende:

[..]

Heb ik totaal geen probleem mee, lekker snachts ff voetbal kijken. Overdag toch geen zin aan hah.
Zou wel graag eredivisie willen volgen, kan hopelijk ook via internet. Betalen is geen probleem.
bedenk alleen wel dat de meeste toko's allang dicht zijn om 3uur 's nachts
pi_70973211
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:54 schreef Stevie_ het volgende:
Okee top Flammie, je hoort nog van me
Iemand tips wat je in Chiang Mai absoluut niet mag missen?! Er vertelde vorige week mij iemand dat in de buurt van Chiang Mai een heel mooi natuurgebied is, hij had het over meerdere wattervalletjes e.d. Iemand idee?!
Vlakbij de stad ligt een berg, genaamd Doi Suthep. Daar staat een mooie tempel (Wat Phrathat), als je daar heen gaat kom je onderweg sowieso 2 mooie watervallen tegen (helaas toen ik er was minder water vanwege het seizoen). Het uitzicht vanaf de berg over de stad is prachtig. Als je die weg helemaal uit rijdt, kom je bij een dorpje met een bergstam, maar is dat erg toeristisch jammer genoeg.

Tip voor dit tripje: huur een motorbike!
pi_70974909
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:05 schreef Blik het volgende:

[..]

bedenk alleen wel dat de meeste toko's allang dicht zijn om 3uur 's nachts
internetcafe's ook ?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:31:55 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_70979578
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:17 schreef TBUV het volgende:

[..]

internetcafe's ook ?
Die mensen moeten toch ook slapen? En denk je dat de internetverbindingen snel genoeg zijn om die wedstrijden te streamen?
pi_70984639
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:55 schreef TBUV het volgende:

[..]

Heb ik totaal geen probleem mee, lekker snachts ff voetbal kijken. Overdag toch geen zin aan hah.
Zou wel graag eredivisie willen volgen, kan hopelijk ook via internet. Betalen is geen probleem.
Allicht enigzins afhankelijk van budget, maar ik heb (en ben nog niet zo lang terug uit Azie) in veel plekken toch sportzenders op de tv gehad waarop de Eredivisie te volgen was. Volgens mij TrueSports (en dat heeft in totaal iets van 7 verschillende kanalen). Mocht je het missen, ook nog vaak in de herhaling. 3 wedstrijden per weekend te volgen. Meestal van de grote clubs.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_70990429
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:04 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Allicht enigzins afhankelijk van budget, maar ik heb (en ben nog niet zo lang terug uit Azie) in veel plekken toch sportzenders op de tv gehad waarop de Eredivisie te volgen was. Volgens mij TrueSports (en dat heeft in totaal iets van 7 verschillende kanalen). Mocht je het missen, ook nog vaak in de herhaling. 3 wedstrijden per weekend te volgen. Meestal van de grote clubs.
Ik woon zelf in Pattaya en ontvang BVN...op de maandag morgen en avond was daar zelfs de samenvatting eredivisie van het voetbal van de zondagavond te zien. Nu zenden ze met de regelmaat dat programma Studio Sportzomer uit en hebben ze vaker Sportjournaals.
Verder wordt er hier in de stad overal wel Champions League uitgezonden en uiteraard Engels voetbal.
Me dunkt als je in Phuket zit, dat ze daar ook BVN hebben
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')