abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70750443
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:06 schreef MissHobje het volgende:

[..]

welnee.. nachttrein doet wonderen enne we schuiven steeds een stukje op, niet in 1 keer ofzo hoor..
Ja wel vanaf Ko Samui naar Phuket maar dat komt weer door die fullmoon party

Vermaken ons nog steeds prima.. doen nu weer lekker budget enne af en toe wat luxe als we er echt zin in hebben., heerlijk!
ja nachttrein is top.

de volgende ochtend ben je opeens ergens anders
pi_70769644
Als je de bus neemt arriveer je op busstation Arcade in Chiang Mai.
Ik heb deze rit niet ervaren als een zweterige kleffe busrit maar ik zou wel wat aandoen want ze zetten de airco vol open. Verder is het echt super saai natuurlijk met een nachtelijke stop waar je kunt eten.

Je kan ook goedkope vliegritten regelen maar ik zou gewoon met de bus gaan
Of zoals Henkway zegt; met de nighttrain
pi_70769894
Volgende week woensdag dusseldorf- BANGKOK
pi_70770019
Met emirates ? Ik een weekje later
pi_70770062
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:45 schreef Flammie het volgende:
Als je de bus neemt arriveer je op busstation Arcade in Chiang Mai.
Ik heb deze rit niet ervaren als een zweterige kleffe busrit maar ik zou wel wat aandoen want ze zetten de airco vol open. Verder is het echt super saai natuurlijk met een nachtelijke stop waar je kunt eten.

Je kan ook goedkope vliegritten regelen maar ik zou gewoon met de bus gaan
Of zoals Henkway zegt; met de nighttrain
De gepimpte bussen zijn in tegenstelling tot buurlanden comfortabel, maar trein vind ik het beste reizen.
pi_70771350
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:02 schreef TBUV het volgende:
Met emirates ? Ik een weekje later
nee air berlin ga je alleen?
pi_70771634
neej dat niet. Waar ga je allemaal naar toe ? Wij weten het nog niet precies vandaar
En hoelang ga je?
pi_70772260
haha ik weet het ook nog niet precies. vanavond wat gidsen doorbladeren.
ik ga 4 weken.. globaal plan: bangkok, bangkok>changmai, daar wat dingetjes doen als jungle/olifanten ofzo (misschien nog naar cambodia maar weet niet of ik tijd heb daarvoor), > bangkok> kanchanaburi, river kwai , ayyutthaya en dan naar de eilanden. maar ik heb nog maar vrij weinig uitgezocht dus, ga dit weekend even inlezen en misschien al kamertje regelen voor bangkok of is dat niet echt nodig?
en hoe zit het met geld eigenlijk, is een creditcard nodig of kan je net zo goed pinnen enzo?
klamboe las ik dat beetje overbodig is om mee te slepen?
en waar 'MOET' ik echt nog meer heen?
pi_70772443
Ik ga ongeveer net zo lang,
Weet nog niet precies wat ik ga doen.

Vond deze site wel handig..

http://www.travelmarker.n(...)zienswaardigheid.htm
pi_70772617
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:27 schreef Appelsapboom het volgende:

en hoe zit het met geld eigenlijk, is een creditcard nodig of kan je net zo goed pinnen enzo?
Creditcard niet perse nodig natuurlijk, overal zitten ATM's, maar als je van plan bent om hotels via sites als Asiarooms of Latestays te boeken dan wel. Ik zou er dus wel een meenemen, mijn ervaring is dat het vaak goedkoper is om via zo'n boekingssite te boeken dan via het hotel.
!
pi_70773109
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:36 schreef TAG-Speedy het volgende:

[..]

Creditcard niet perse nodig natuurlijk, overal zitten ATM's, maar als je van plan bent om hotels via sites als Asiarooms of Latestays te boeken dan wel. Ik zou er dus wel een meenemen, mijn ervaring is dat het vaak goedkoper is om via zo'n boekingssite te boeken dan via het hotel.
ah ok, maar dan moet ik em nu nog aanvragen voor over 6 dagen, weet niet of dat lukt. is het nodig om hotels van te voren te boeken?
pi_70773127
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:27 schreef Appelsapboom het volgende:
haha ik weet het ook nog niet precies. vanavond wat gidsen doorbladeren.
ik ga 4 weken.. globaal plan: bangkok, bangkok>changmai, daar wat dingetjes doen als jungle/olifanten ofzo (misschien nog naar cambodia maar weet niet of ik tijd heb daarvoor), > bangkok> kanchanaburi, river kwai , ayyutthaya en dan naar de eilanden. maar ik heb nog maar vrij weinig uitgezocht dus, ga dit weekend even inlezen en misschien al kamertje regelen voor bangkok of is dat niet echt nodig?
als je vakantie hebt dan MOET niets
maar in http://www.travelfish.org(...)ok/khao_san_road/all
kun je vast een kamertje zoeken en je hoeft niet vooruit te boeken

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 08-07-2009 12:01:00 ]
pi_70773767
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:50 schreef Appelsapboom het volgende:

[..]

ah ok, maar dan moet ik em nu nog aanvragen voor over 6 dagen, weet niet of dat lukt. is het nodig om hotels van te voren te boeken?
Nee, zeker in deze tijd niet. Wat wij deden was een leuk hotel uitzoeken en dan een dag van te voren boeken via internet om goedkoper uit te zijn. (tip, Latestays checkt gelijk of je gekozen hotel nog goedkope kamers vrij heeft, via o.a. Asiarooms kan dit wel een dag duren ... erg frustrerend als je dan nog op zoek moet naar wat anders soms )

Dit gaat enkel op als je in "luxere" hotels verblijft die te vinden zijn op die sites, veel goedkope accomodaties hebben niet eens de mogelijkheid om te boeken via internet (of via zo'n site als hierboven @ Khao San Rd.), dan heb je ook niks aan een CC natuurlijk

Als je trouwens niet te luxe hoeft te zitten in BKK maar wel op een leuke plek check dan sawasdee house, zit aan Rd. Rambutri, een straat achter Khao San Rd. Je zit dan een stuk rustiger dan de drukte van KS, maar ook weer lekker dichtbij. Vond het een prima hotel voor 750bath (pas gerenoveerd, AC, LCD TV, eigen douche) of nog een stuk goedkoper als je genoeg hebt aan een fanroom. Heb daar ook gezeten in het Mangoo Lagoon, even duur, maar vond het allemaal wat minder.
Die overigens niet gereserveerd, gewoon tegen de taxi chauffeur zeggen Rd. Sambutri en het hotel in lopen ... als die vol zit zijn er nog zat daar

[ Bericht 11% gewijzigd door TAG-Speedy op 08-07-2009 12:21:45 ]
!
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:01:46 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_70775414
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:10 schreef TAG-Speedy het volgende:

[..]
Als je trouwens niet te luxe hoeft te zitten in BKK maar wel op een leuke plek check dan sawasdee house, zit aan Rd. Rambutri, een straat achter Khao San Rd. Je zit dan een stuk rustiger dan de drukte van KS, maar ook weer lekker dichtbij. Vond het een prima hotel voor 750bath (pas gerenoveerd, AC, LCD TV, eigen douche) of nog een stuk goedkoper als je genoeg hebt aan een fanroom. Heb daar ook gezeten in het Mangoo Lagoon, even duur, maar vond het allemaal wat minder.
Die overigens niet gereserveerd, gewoon tegen de taxi chauffeur zeggen Rd. Sambutri en het hotel in lopen ... als die vol zit zijn er nog zat daar
New Siam I en II roeleren wat dat betreft enorm. Ook op loopafstand van Khao San Rd. en verder gewoon een prima ho(s)tel
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:25:14 #40
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_70785608
En nog steeds genieten hier vandaag een super zonnige dag gehad.. pff toch iets verbrand zelfs in de schaduw haha!
Enne morgen fullmoon party time
Ben erg benieuwd
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:58:21 #41
6941 APK
Factual, I think.
pi_70788257
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:05 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik betaald hier voor een twee persoonshut met douche en hangmat aan het strand 400 baht
Hé, daar hebben we Kees weer.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_70789170
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:58 schreef APK het volgende:

[..]

Hé, daar hebben we Kees weer.
leuk he kees met de baard uit Zeist, bier in de koelkast and room for a pony
pi_70826794
Ik wil in september weer een paar weekjes gaan, nu wil ik het noorden zien.
De laatste dagen op een eiland is natuurlijk ook lekker, verleden jaar was ik op Koh Tao, wat ik een fijn eiland vond.
Ik heb echter niet zolang in Thailand, dus ik heb weinig zin om van het noorden naar het zuiden af te zakken,
Ik zat dus te denken aan Koh Samet, is iemand daar eens geweest, heeft iemand ervaringen/tips ?

Hoe lang is de reistijd ongeveer vanaf Bangkok, en zijn er een beetje aardige guesthouses (midrange) ?

bvd
  vrijdag 10 juli 2009 @ 00:44:53 #44
6941 APK
Factual, I think.
pi_70834974
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:54 schreef Xlarge het volgende:
De laatste dagen op een eiland is natuurlijk ook lekker, verleden jaar was ik op Koh Tao, wat ik een fijn eiland vond.
Ik heb echter niet zolang in Thailand, dus ik heb weinig zin om van het noorden naar het zuiden af te zakken,
Ik zat dus te denken aan Koh Samet, is iemand daar eens geweest, heeft iemand ervaringen/tips ?

Hoe lang is de reistijd ongeveer vanaf Bangkok, en zijn er een beetje aardige guesthouses (midrange) ?

bvd
Volgens mij een uur of drie met de bus van Bangkok en dan nog een stukje met de boot.
Guesthouses hebben ze daar niet voor zover ik weet, wel bungalows.

Het schijnt het droogste eiland van Thailand te zijn, dus dat is wel okay in het regenseizoen...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_70841199
Nog 1 vraagje, aangezien ik niet zo lang heb zit ik er aan te denken om wat vaker het vliegtuig te pakken ipv de trein/bus/minivan.
Nu zie ik op de site van airasia schappelijke prijzen, bangkok-chang mai, ongeveer 700 bath.

Nu wil ik hier niets boeken, omdat ik meestal ter plekke pas weet wanneer ik ergens vertrek.
Zijn de tickets dan veel duurder wanneer je ze bv op khao san 2 dagen van te voren boekt ? en is er dan nog plaats, of krijg je vaker nee te horen

bvd
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:58:31 #46
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_70853770
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:54 schreef Xlarge het volgende:

bvd
Vanaf Bangkok gewoon een taxi pakken naar Koh Samet (ik meen 2600 baht enkele reis).
Duurt een uurtje of 3 over goede snelweg.
De gewone ferries varen tot 17:00u zorg dus dat je vroeg vertrekt uit Bangkok.
Anders wordt waarschijnlijk geprobeert je in een snelle speedboat naar de overkant te gaan.

Wij waren laat en hebben nachtje geslapen in een guesthouse voor 700baht en zijn de volgende dag met de slowboat ferry (50baht) overgevaren.
Als je in het weekend gaat, zorg dat je vantevoren hebt gereserveerd! Er komen veel Thai in het weekend en helemaal op feestdagen.

Wij hebben ons prima vermaakt in Jep's Bungalows. www.jepbungalow.com
Explore the World
pi_70855556
Groetjes vanuit Cha am! Heerlijk om terug te zijn in Thailand, al kan ik Cha am niet aanraden ;-) Het is hier uitgestorven en weinig te doen. Dat wist ik natuurlijk al, maar ik zat vast aan mijn reisgezelschap
Verder is het weer maar matig te noemen, tussen 14 en 17 begint het onvermijdelijk een keer keihard te stortregenen. Niet eerder zo meegemaakt Het gaat ook flink lang door. Vandaag was een uitzondering, hele dag stralend weer en geen druppel gevallen.

Morgen en zondag gaan we doorbrengen in Bangkok. Erg veel zin in, geweldige stad! En woensdag gaan vriendje en ik samen naar Koh Tao en daarna naar Chiang Mai & Pai.

Nou ja tot zover de update Kwam trouwens makkelijk het vliegtuig in, maar 18 kilo baggage

Oh ja, ik las vandaag in de krant hier dat de scholen in Bangkok dicht zijn wegens de Mexicaanse griep. Ook internetcafes daar zou aangeraden zijn om de deuren gesloten te houden. Iemand van jullie daar iets over gehoord?

<3 Thailand <3
pi_70872243
Ik ben ziek atm.. ben vrijdag naar het ziekenhuis geweest en heb wat pillen meegekregen, maar als ik maandag nog steeds last heb ga ik nog een keer naar het ziekenhuis

Hoop geen H1N1
  zondag 12 juli 2009 @ 09:07:55 #49
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_70894383
Waar zit je Flammie?

Athlon: kookles in de Klongtoey sloppenwijk?
  zondag 12 juli 2009 @ 09:09:14 #50
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_70894395
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:50 schreef Laura 2000 het volgende:Oh ja, ik las vandaag in de krant hier dat de scholen in Bangkok dicht zijn wegens de Mexicaanse griep. Ook internetcafes daar zou aangeraden zijn om de deuren gesloten te houden. Iemand van jullie daar iets over gehoord?
Ik heb iets gehoord, maar nog geen details (we zijn net 24 uur terug). Ik zal morgen even rondvragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')