ja nachttrein is top.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
welnee.. nachttrein doet wonderen enne we schuiven steeds een stukje op, niet in 1 keer ofzo hoor..
Ja wel vanaf Ko Samui naar Phuket maar dat komt weer door die fullmoon party
Vermaken ons nog steeds prima.. doen nu weer lekker budget enne af en toe wat luxe als we er echt zin in hebben., heerlijk!
De gepimpte bussen zijn in tegenstelling tot buurlanden comfortabel, maar trein vind ik het beste reizen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:45 schreef Flammie het volgende:
Als je de bus neemt arriveer je op busstation Arcade in Chiang Mai.
Ik heb deze rit niet ervaren als een zweterige kleffe busrit maar ik zou wel wat aandoen want ze zetten de airco vol open. Verder is het echt super saai natuurlijk met een nachtelijke stop waar je kunt eten.
Je kan ook goedkope vliegritten regelen maar ik zou gewoon met de bus gaan
Of zoals Henkway zegt; met de nighttrain
Creditcard niet perse nodig natuurlijk, overal zitten ATM's, maar als je van plan bent om hotels via sites als Asiarooms of Latestays te boeken dan wel. Ik zou er dus wel een meenemen, mijn ervaring is dat het vaak goedkoper is om via zo'n boekingssite te boeken dan via het hotel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:27 schreef Appelsapboom het volgende:
en hoe zit het met geld eigenlijk, is een creditcard nodig of kan je net zo goed pinnen enzo?
klamboe las ik dat beetje overbodig is om mee te slepen?
en waar 'MOET' ik echt nog meer heen?
ah ok, maar dan moet ik em nu nog aanvragen voor over 6 dagen, weet niet of dat lukt. is het nodig om hotels van te voren te boeken?quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:36 schreef TAG-Speedy het volgende:
[..]
Creditcard niet perse nodig natuurlijk, overal zitten ATM's, maar als je van plan bent om hotels via sites als Asiarooms of Latestays te boeken dan wel. Ik zou er dus wel een meenemen, mijn ervaring is dat het vaak goedkoper is om via zo'n boekingssite te boeken dan via het hotel.
als je vakantie hebt dan MOET nietsquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:27 schreef Appelsapboom het volgende:
haha ik weet het ook nog niet precies. vanavond wat gidsen doorbladeren.
ik ga 4 weken.. globaal plan: bangkok, bangkok>changmai, daar wat dingetjes doen als jungle/olifanten ofzo (misschien nog naar cambodia maar weet niet of ik tijd heb daarvoor), > bangkok> kanchanaburi, river kwai , ayyutthaya en dan naar de eilanden. maar ik heb nog maar vrij weinig uitgezocht dus, ga dit weekend even inlezen en misschien al kamertje regelen voor bangkok of is dat niet echt nodig?
en hoe zit het met geld eigenlijk, is een creditcard nodig of kan je net zo goed pinnen enzo?
klamboe las ik dat beetje overbodig is om mee te slepen?
en waar 'MOET' ik echt nog meer heen?
Nee, zeker in deze tijd niet. Wat wij deden was een leuk hotel uitzoeken en dan een dag van te voren boeken via internet om goedkoper uit te zijn. (tip, Latestays checkt gelijk of je gekozen hotel nog goedkope kamers vrij heeft, via o.a. Asiarooms kan dit wel een dag duren ... erg frustrerend als je dan nog op zoek moet naar wat anders somsquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:50 schreef Appelsapboom het volgende:
[..]
ah ok, maar dan moet ik em nu nog aanvragen voor over 6 dagen, weet niet of dat lukt. is het nodig om hotels van te voren te boeken?
New Siam I en II roeleren wat dat betreft enorm. Ook op loopafstand van Khao San Rd. en verder gewoon een prima ho(s)telquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:10 schreef TAG-Speedy het volgende:
[..]
Als je trouwens niet te luxe hoeft te zitten in BKK maar wel op een leuke plek check dan sawasdee house, zit aan Rd. Rambutri, een straat achter Khao San Rd. Je zit dan een stuk rustiger dan de drukte van KS, maar ook weer lekker dichtbij. Vond het een prima hotel voor 750bath (pas gerenoveerd, AC, LCD TV, eigen douche) of nog een stuk goedkoper als je genoeg hebt aan een fanroom. Heb daar ook gezeten in het Mangoo Lagoon, even duur, maar vond het allemaal wat minder.
Die overigens niet gereserveerd, gewoon tegen de taxi chauffeur zeggen Rd. Sambutri en het hotel in lopen ... als die vol zit zijn er nog zat daar
Hé, daar hebben we Kees weer.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik betaald hier voor een twee persoonshut met douche en hangmat aan het strand 400 baht
Volgens mij een uur of drie met de bus van Bangkok en dan nog een stukje met de boot.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:54 schreef Xlarge het volgende:
Ik wil in september weer een paar weekjes gaan, nu wil ik het noorden zien.
De laatste dagen op een eiland is natuurlijk ook lekker, verleden jaar was ik op Koh Tao, wat ik een fijn eiland vond.
Ik heb echter niet zolang in Thailand, dus ik heb weinig zin om van het noorden naar het zuiden af te zakken,
Ik zat dus te denken aan Koh Samet, is iemand daar eens geweest, heeft iemand ervaringen/tips ?
Hoe lang is de reistijd ongeveer vanaf Bangkok, en zijn er een beetje aardige guesthouses (midrange) ?
bvd
Vanaf Bangkok gewoon een taxi pakken naar Koh Samet (ik meen 2600 baht enkele reis).quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:54 schreef Xlarge het volgende:
Ik wil in september weer een paar weekjes gaan, nu wil ik het noorden zien.
De laatste dagen op een eiland is natuurlijk ook lekker, verleden jaar was ik op Koh Tao, wat ik een fijn eiland vond.
Ik heb echter niet zolang in Thailand, dus ik heb weinig zin om van het noorden naar het zuiden af te zakken,
Ik zat dus te denken aan Koh Samet, is iemand daar eens geweest, heeft iemand ervaringen/tips ?
Hoe lang is de reistijd ongeveer vanaf Bangkok, en zijn er een beetje aardige guesthouses (midrange) ?
bvd
Ik heb iets gehoord, maar nog geen details (we zijn net 24 uur terug). Ik zal morgen even rondvragen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:50 schreef Laura 2000 het volgende:Oh ja, ik las vandaag in de krant hier dat de scholen in Bangkok dicht zijn wegens de Mexicaanse griep. Ook internetcafes daar zou aangeraden zijn om de deuren gesloten te houden. Iemand van jullie daar iets over gehoord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |