Hij maakte mij laatst ook uit voor iemand die tegen moslims zou zijn, terwijl ik hier in ruim 15.000 posts nog nooit één negatief ding heb gezegdquote:Op zondag 5 juli 2009 11:09 schreef Bolter het volgende:
Komt die Mutant01 straks weer nieuwsposters beschuldigen
Ja dan worden die aangepakt door de heldenpolitiequote:Op zondag 5 juli 2009 11:13 schreef Nikmans het volgende:
Het meest treurige is nog dat niemand ingreep terwijl er blijkbaar genoeg volk omheen stond.
Ik ben zelf ook weleens in elkaar gehoekt waar ik redelijk wat schade aan over gehouden heb. Zou ook 2x nadenken voordat ik er tussen spring hoor. En zoiets gaat altijd vrij snel, voor dat meisje duurde het waarschijnlijk wel even, maar voor dat omstanders überhaupt in de gaten hebben hoe&wat.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:13 schreef Nikmans het volgende:
Het meest treurige is nog dat niemand ingreep terwijl er blijkbaar genoeg volk omheen stond.
Mijn ervaring is dat je enige tijd denkt "W-T-F?" en daarna op de één of andere manier verwacht dat het vanzelf weer opgelost. Daarbij komt natuurlijk de angst om zelf in elkaar geslagen te worden.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:17 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook weleens in elkaar gehoekt waar ik redelijk wat schade aan over gehouden heb. Zou ook 2x nadenken voordat ik er tussen spring hoor. En zoiets gaat altijd vrij snel, voor dat meisje duurde het waarschijnlijk wel even, maar voor dat omstanders überhaupt in de gaten hebben hoe&wat.
Inderdaad.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:13 schreef Nikmans het volgende:
Leuke groepsprocessen zijn dat ja. Hoe meer mensen er omheen staan, hoe kleiner de kans wordt dat wordt ingegrepen.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je enige tijd denkt "W-T-F?" en daarna op de één of andere manier verwacht dat het vanzelf weer opgelost. Daarbij komt natuurlijk de angst om zelf in elkaar geslagen te worden.
Bystander effect, verschuiven van verantwoordelijkheden. Iedereen denkt dat iemand anders wel wat gaat of zou moeten doen, en als iedereen dat denkt gebeurt er dus niks.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:13 schreef Nikmans het volgende:
En jij analfabeet.quote:
vroeger werden er geen NLse vrouwen in elkaar geslagen door allochtonenquote:Op zondag 5 juli 2009 12:58 schreef ouderejongere het volgende:
vroeger kon je een permban krijgen voor racisme.
De vraag is, is het nog racisme om te zeggen dat veel marokkanen crimineel en tuig zijn? Of is het gewoon zoals het is.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:58 schreef ouderejongere het volgende:
vroeger kon je een permban krijgen voor racisme.
Omdat het steeds meer erop begint te lijken, dat inderdaad het merendeel van de marokkanen niet weet hoe zij zich moeten gedragen. Is het dan nog rascisme, of is het dan het beestje bij de naam noemen.quote:
Nou en ik heb meschien niet goede leerqualiteiten maar ik heb wel andere kennis van de straat.quote:
Kijk maar naar 50cent, lil Wayne etc.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:07 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Nou en ik heb meschien niet goede leerqualiteiten maar ik heb wel andere kennis van de straat.
Daar kan je ook mee ver komen
Ind en ik ga binnekort topnotch represente en dan breng ik me eigen shitquote:
ik zal hem voor je remixen:quote:Op zondag 5 juli 2009 13:32 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ind en ik ga binnekort topnotch represente en dan breng ik me eigen shit![]()
als ik ga spitte
dan voel je die hitte
Dit is een kleine freestyle in je face
terwijl k rustik die jonko blaze
Dit is de B en alle chicks wille mee
quote:Op zondag 5 juli 2009 14:05 schreef beverton het volgende:
[..]
ik zal hem voor je remixen:
Dit is de B en alle chicks wille mee
Dit is een kleine freestyle in je face
als ik ga spitte
dan voel je die hitte
terwijl k rustik die jonko blaze
quote:Op zondag 5 juli 2009 21:29 schreef gniffie het volgende:
Mensen met een gekleurd uiterlijk zijn anders ook Nederlanders hoor.
Foei TS
quote:Een Marokkaanse jongen van een jaar of 25 viel ons buiten lastig.
Was die met zijn paspoort rond aan het zwaaien ofzo, naar mijn weten kan je niet aan iemands uiterlijk zien welke nationaliteit iemand heeft...quote:
Bezig baasje dan, die ene Marokkaan die heel Nederland teistertquote:Op zondag 5 juli 2009 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Je kan niet een heel volk veroordelen voor de daden van een individu.
Op het internet natuurlijk wel.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan zelfs aan dit bericht zien dat jij een Mongool bent.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:34 schreef gniffie het volgende:
[..]
Was die met zijn paspoort rond aan het zwaaien ofzo, naar mijn weten kan je niet aan iemands uiterlijk zien welke nationaliteit iemand heeft...
quote:Op zondag 5 juli 2009 21:49 schreef Asgard het volgende:
[..]
Bezig baasje dan, die ene Marokkaan die heel Nederland teistert
Lamme balzak, ik heb het toch over etniciteit! Wat interesseert mij het welk paspoort ze van de zwarte markt hebben gehaald.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:34 schreef gniffie het volgende:
[..]
Was die met zijn paspoort rond aan het zwaaien ofzo, naar mijn weten kan je niet aan iemands uiterlijk zien welke nationaliteit iemand heeft...
fixedquote:Op zondag 5 juli 2009 11:01 schreef Sackboy het volgende:
Klacht: Marokkaanse mannen die niet alleen hun eigen vrouwen maar nu ook Nederlandse vrouwen in elkaar slaan.
jij hebt op het graaf huyn gezeten en El Mimouni voor wiskunde gehadquote:Op zondag 5 juli 2009 21:41 schreef Appelknaller het volgende:
Het is nog altijd een kleine groep marokkanen die zich misdraagt, er is wel wat structureel mis met de marokkaanse cultuur. Maar onthoud dat er ook Marokkanen zijn die zich niet met deze praktijken bezighouden en wel wat maken van hun leven, zoals een maat van me en een wiskundeleraar die ik heb gehad op de middelbare school.
quote:Op zondag 5 juli 2009 21:49 schreef Asgard het volgende:
[..]
Bezig baasje dan, die ene Marokkaan die heel Nederland teistert
Aha, dus eerst roepen van "Laffe etniciteiten", wanneer iemand dat dan racisme vindt, dan pas gaan nuanceren en zeggen dat het geen racisme. Ja, zo kan ik het ook.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:04 schreef wapwip het volgende:
[..]
Omdat het steeds meer erop begint te lijken, dat inderdaad het merendeel van de marokkanen niet weet hoe zij zich moeten gedragen. Is het dan nog rascisme, of is het dan het beestje bij de naam noemen.
Als ik zeg, alle marokkanen zijn geitenneukers, dat zou rascistisch zijn. Maar om te zeggen dat een groot deel van de marokkanen tuig is, is niet rascistisch imo.
Waarom zou hij moeten nuanceren? Hier in België is het tijdens het uitgaan ook altijd weer raak, vechtpartijen en bijna altijd zijn het vreemdelingen en vooral Marokanen.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Aha, dus eerst roepen van "Laffe etniciteiten", wanneer iemand dat dan racisme vindt, dan pas gaan nuanceren en zeggen dat het geen racisme. Ja, zo kan ik het ook.
Maar het blijft generaliseren en dus niet het benoemen van problemen. Ik kan ook zeggen dat Brabanders erg crimineel zijn, met als onderbouwing dat er veel criminaliteit plaatsvind in die vervloekte regio, maar echt benoemen is dat niet. Bij benoemen moet je juist zo specifiek mogelijk zijn, zodat je een gerichte aanpak kan formuleren. En ja, dat is wat complexer dan maar wat generaliseren.
quote:Op maandag 6 juli 2009 17:00 schreef Taproot het volgende:
[..]
Waarom zou hij moeten nuanceren? Hier in België is het tijdens het uitgaan ook altijd weer raak, vechtpartijen en bijna altijd zijn het vreemdelingen en vooral Marokanen.
En heel frappant dat zulke laffe daden vooral kenmerkend blijken te zijn voor Marokanen in Nederland en België.
Het genuanceer moet maar eens gedaan zijn, onze vrouwen en dochters worden in elkaar gemept en lastig gevallen door dat tuig aan de lopende band, wat moeten we zeggen "ooh maar ze zijn niet allemaal zo hoor ik generaliseer niet??".
Als we niet eens willen vechten voor ons eigen volk en onze eigen cultuur en onze vrouwen maar laten mishandelen zegt dat jammer genoeg ook wat over onszelf en zijn wij ook dikke lafaards.
Noem het beestje bij de naam Marokanen = problemen
En ja ik ken er ook goede, maar dat is een zeer kleine minderheid.
Ten eerste ik heb niet een keer het woord laffe etniciteiten genoemd,quote:Op maandag 6 juli 2009 15:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Aha, dus eerst roepen van "Laffe etniciteiten", wanneer iemand dat dan racisme vindt, dan pas gaan nuanceren en zeggen dat het geen racisme. Ja, zo kan ik het ook.
Maar het blijft generaliseren en dus niet het benoemen van problemen. Ik kan ook zeggen dat Brabanders erg crimineel zijn, met als onderbouwing dat er veel criminaliteit plaatsvind in die vervloekte regio, maar echt benoemen is dat niet. Bij benoemen moet je juist zo specifiek mogelijk zijn, zodat je een gerichte aanpak kan formuleren. En ja, dat is wat complexer dan maar wat generaliseren.
Wat is laffer; een onschuldig vrouwmens zonder reden in elkaar beuken of dit zien gebeuren en niet in durven grijpen omdat je omgeven bent door meerdere Marokkanen en je weet dat jij dan 'next' bent?quote:Op maandag 6 juli 2009 14:43 schreef paddyflap het volgende:
Nou zeg je wel "laffe etniciteiten", maar in die kranten artikelen lees ik ook altijd dat niemand zijn handen uitsteekt om het slachtoffer te helpen als die wordt mishandeld.
Zeer goeie post, helemaal mee eens.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:08 schreef wapwip het volgende:
[..]
Ten eerste ik heb niet een keer het woord laffe etniciteiten genoemd,
ten tweede, generaliseer ik niet. Ik vind het vreemd dat het rascistisch word genoemd als ik zeg dat het meerendeel van de Marokkanen hier zich niet weet te gedragen. Dat is gewoon een feit zo onderhand, net zoals dat bijna alle negers van kip houden, nederlanders wat stijfjes zijn, en spanjaarden een temperament hebben.
Ik heb zelf echt nooit en te nimmer ruzie (en dat terwijl ik spaans ben) alleen maar met marokkaantjes die je perongeluk verkeerd aankijkt. Zit je in de bus van het uitgaan naar huis, wie staan er elkaar weer eens in elkaar te rammen... inderdaad. Wie worden er de bus uitgeflikkerd, inderdaad. En ik kan nog wel een tijdje doorgaan.
En dan moet je niet gaan komen met het onzinnige "ja maar er zijn ook goede" Tuurlijk zijn die er, alleen ik moet ze nog tegenkomen, en ik denk dat ik daarin niet de enige ben. Ben ik dan rascistisch? Nee ik interpreteer gewoon wat ik zie op straat, op scholen. Hoevaak je wel niet hoord dat er weer een meisje is verkracht, of mishandeld of wat dan ook, en tja... meestal zijn dat inderdaad Marokkanen.
Volgens mij, is deze post niet generaliserend, en alleen berust op feiten.
Ho eens even ik praat het helemaal niet goed, dat maak jij er zelf even van. Als ik dit zou zien gebeuren dan zou ik wel tussenbeide komen en niet stug doorlopen als jij omdat je in je broek pist van angst, ongeacht de nationaliteit van de dader(s). Het zal jouw eigen vriend(in) maar wezen. Je illustreert precies wat sommige politieke figuren roepen, dat wij te soft zijn. Gewoon je handen uitsteken.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Wat is laffer; een onschuldig vrouwmens zonder reden in elkaar beuken of dit zien gebeuren en niet in durven grijpen omdat je omgeven bent door meerdere Marokkanen en je weet dat jij dan 'next' bent?
Maar probeer het vooral goed te praten.
wel waarquote:Op zondag 5 juli 2009 21:46 schreef remlof het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |