Yesquote:
Meestal kijk ik ook heel snel naar de schaduw om er iets uit af te leiden, maar bij deze foto had ik dat nog niet gedaan.quote:Op zondag 5 juli 2009 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Aan de stand van de zon te zien en er vanuitgaande dat het nog geen avond is, is deze foto gemaakt ten noorden van de Dom? Am I right?
Misschien dan toch Vogelenbuurt of Parkwijk ofzo?
Als de geraden straat inderdaad goed is, dan zat ik wel in de goede positie (en wijk) met m'n zonlees-techniek.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:43 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Meestal kijk ik ook heel snel naar de schaduw om er iets uit af te leiden, maar bij deze foto had ik dat nog niet gedaan.
Maar met het noorden zit je dan denk ik echt fout........... volgens moet het juist ergens in de zuidelijke helft van Utrecht zijn.
Wel leuk dat mijn PM-actie zoveel oud-kandidaten weer enthousiast heeft gemaakt!
ja ik zag het inmiddels, heb mijn post van net al ge-editquote:Op zondag 5 juli 2009 14:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de geraden straat inderdaad goed is, dan zat ik wel in de goede positie (en wijk) met m'n zonlees-techniek.
je bent me net voor!!quote:Op zondag 5 juli 2009 19:11 schreef Ireth het volgende:
Nope, moest nog een hoekje om, het is het Bankaplein!
wrom deze twijfel?quote:Op zondag 5 juli 2009 19:20 schreef Ireth het volgende:
Ik vraag me overigens af of Bram deze foto zelf heeft gemaakt of er bij heeft ge-google'ed
je bedoelt dat je zeker weet dat Bram deze niet zelf heeft gemaakt?quote:Op zondag 5 juli 2009 20:34 schreef Ireth het volgende:
Geen twijfel, absoluut niet! Alleen als Bram deze foto zelf heeft gemaakt dan is meer dan de helft wat te vinden is met Google Earth aan fotomateriaal ook van hem
quote:
yup, het is de hoek vanquote:Op maandag 6 juli 2009 18:47 schreef Bluezz het volgende:
Dit lijkt me Oog in Al.
Maar welke straat......
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:43 schreef SCH het volgende:
Voor mijn gevoel is het hier in de buurt in de binnenstad, ergens omgeving Ledig Erf/Nieuwegreacht
Ik wist het ik wist hetquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:28 schreef bork het volgende:
yup, het is de hoek van
Johan Winnubstlaan/Frans Schubertstraat
Heel erg warmquote:
Het is zeker waterquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:12 schreef Feestkabouter het volgende:
Gevonden.......... maar ik moet er vandoor voor de avond (Dave Matthews Band!!)
Dus ik laat het aan iemand anders over.
Volgens mij ligt er tussen dat witte randje en die boom op de achtergrond nog wat water.......... maar is het smal water of is het .... water?
Met die hint moet het te doen zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:12 schreef Feestkabouter het volgende:
Gevonden.......... maar ik moet er vandoor voor de avond (Dave Matthews Band!!)
Dus ik laat het aan iemand anders over.
Volgens mij ligt er tussen dat witte randje en die boom op de achtergrond nog wat water.......... maar is het smal water of is het .... water?
quote:
Tussen Twijnstraat en de oude Gracht, vlakbij het Ledig Erfquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:47 schreef Bluezz het volgende:
Wat ziet dat er leuk uit zeg, waar is het in de buurt??? Ik ken het niet
Jawel, als je langs de Oude Gracht richting het Ledig Erf fietst (aan de kant van Tivoli). Moet je op het eind van de Gracht maar eens goed naar de andere kant kijken, aan het water.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:47 schreef Bluezz het volgende:
Wat ziet dat er leuk uit zeg, waar is het in de buurt??? Ik ken het niet
Terug Vind Post, voor in je actieve topics (alt + m).quote:
Heb ik om de hoek gewoont, is Muiderslotlaan/Zwanenvechtpleinquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:40 schreef Bram2301 het volgende:
hier zijn ze geen 1 miljoen en het is ook niet zo dicht bij het centrum
[ afbeelding ]
Dan woon je op kruipafstand bij de Poolse winkel op de Bavinkstraat! Daar haal ik regelmatig Pools brood en lekkere worst.quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:38 schreef Blik het volgende:
Ik woon overigens in de Ter Laanstraat
Klopt, ben er alleen nog nooit geweest. Misschien eens een keer doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 12:53 schreef bork het volgende:
[..]
Dan woon je op kruipafstand bij de Poolse winkel op de Bavinkstraat! Daar haal ik regelmatig Pools brood en lekkere worst.![]()
we hebben er gewoon lol inquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Gaan jullie soms doelloos rondrijden door Utrecht om nieuwe kleine straatjes te leren kennen ofzo?
Dat geloof ik best, ik vind het echt knap als je zoveel straatjes kent! Ik woon hier nu al jaren maar de straatjes die hier voorbijkomen zijn nou niet echt plaatsen waar ik ooit zou komen als ik er niet in de buurt woon.quote:
Soms komt het bij sommigen (zoals bij MIJ) niet neer op al die straatjes 'kennen', maar meer op het herkennen van een buurt, en dan via Google Earth en/of Maps proberen het juiste antwoord te vinden.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:34 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, ik vind het echt knap als je zoveel straatjes kent! Ik woon hier nu al jaren maar de straatjes die hier voorbijkomen zijn nou niet echt plaatsen waar ik ooit zou komen als ik er niet in de buurt woon.
Ik gok op de huisjes achter de vrouwjuttenstraat, tussen de Lange Nieuwstraat en Oude Gracht in.quote:
Da's een hele goede gok!!quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik gok op de huisjes achter de vrouwjuttenstraat, tussen de Lange Nieuwstraat en Oude Gracht in.
volgens zijn profiel was Blik eind vd middag nog online....... maar misschien was ie dit topic even vergeten.quote:
don't worry, er zijn er een paar (me incluis) die soms elke 10 minuten kijken, zeker als ze na een goed antwoord zitten te wachten op een signaal 'dat hun antwoord goed is' (meestal weten we dat vrij zeker) en dat ze de volgende mogen posten.quote:
En ik kom officieel uit Brabant, Brabants kwartiertjequote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:29 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
don't worry, er zijn er een paar (me incluis) die soms elke 10 minuten kijken, zeker als ze na een goed antwoord zitten te wachten op een signaal 'dat hun antwoord goed is' (meestal weten we dat vrij zeker) en dat ze de volgende mogen posten.
is gewoon Utrechs ongeduld.
Ditto, al hoewel in mijn contereien een half uur ook werd genomen, is wel iets wat ik hier heb afgeleerdquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:15 schreef Blik het volgende:
[..]
En ik kom officieel uit Brabant, Brabants kwartiertje
ik ben een beetje van allebei.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:15 schreef Blik het volgende:
[..]
En ik kom officieel uit Brabant, Brabants kwartiertje
stand posten of in elk geval bevestigen als iemand het goeie antwoord geeft, da's toch wel sprekend voor vanzelf.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:27 schreef Blik het volgende:
ik ben normaal ook heel stipt, kende alleen de 'regels' van dit topic niet. Wist niet dat ik de stand moest posten
sprak wel voor zich dat het de Emmalaan, maar je hebt verder wel gelijkquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:31 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
stand posten of in elk geval bevestigen als iemand het goeie antwoord geeft, da's toch wel sprekend voor vanzelf.
google maps?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:52 schreef SCH het volgende:
Deze is trouwens vlakbij het Wilhelminapark, maar ik weet de straat dan weer niet.
Ik heb nog wel wat suggestiesquote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:44 schreef SCH het volgende:
Ik ga er de komende weken ook een aantal maken en zal jullie het leven dan eens flink zuur maken
ok. dan is het de Rembrandtkade volgens mijquote:
Nee, niet eens in de buurt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:49 schreef Bluezz het volgende:
Is dat een zijstraat van de Croeselaan, daar waar die sportschool zit/zat ??
Jazeker, +1quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies mijn idee - daar bij het Vondelparc - maar dat kan het dus niet zijn vanwege dat stomme speeltoestel.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 18:00 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik weet ook echt niks.
Dacht nog even aan de buurt van de Vondellaan, maar daar zit weer niet zo'n speeltuintje.
Kloppert!quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:43 schreef Bluezz het volgende:
Maar wat had het nou met de Biltsche hoek te maken
Wat een tip, dat was ook wel te zien aan de parkeerautomaatquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:27 schreef Bluezz het volgende:
Schop, het is in de buurt van de binnenstad
Ja hallo niet te makkelijk makenquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:28 schreef Blik het volgende:
Wat een tip, dat was ook wel te zien aan de parkeerautomaat
quote:
quote:
Je bent erg warm, het is erg schuin namelijk en dan richting Frans Halslaanquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:57 schreef Bram2301 het volgende:
de jan van scorelstraat is het niet, en bij de albert neuhuijsstraat kan ik hem ook niet plaatsen. maar deze laatste zal hem dan wel zijn? Of toch gewoon de hobbemastraat.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:57 schreef Bram2301 het volgende:
Pieter Saenredamstraat daar kan ik hem wel plaatsen... ik kijk alleen via google earth namelijk
Dat heb ik met elke fotoquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Zucht... Het komt me alweer bekend voor, maar waar het nou is, geen idee.
Jazeker!quote:
Jaaaaaaa compleet met het oude manke schillevrouwtje daar verderop zie je??quote:
Zeker nicequote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:42 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Jaaaaaaa compleet met het oude manke schillevrouwtje daar verderop zie je??![]()
![]()
Jeugdsentiment dit, een mooie oude foto!
Ja inderdaad, de Joseph Haydnlaan begint een stukkie verderopquote:
YEAHquote:
Jazeker, een college zelfsquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:35 schreef Bluezz het volgende:
Sta je met je rug naar een school toevallig???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker goed! +1quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik reed er een uurtje geleden![]()
![]()
MP lindostraat![]()
Zooooo grappig, ik had er eigenlijk een foto van moeten maken
We zijn in dat buurtje zo eens per jaar... toevallig he
Nou, weet je, ik woon niet meer in Utrecht, maar in Bloemendaalquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:46 schreef Bram2301 het volgende:
het leukste is zelf maken, maar als je daar niet de tijd voor hebt....
ik haal ze ook soms van internet
Is een hintquote:
Keur ik goed,quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:05 schreef Bram2301 het volgende:
karmelietenhof met uitzicht op de nicolaasstraat?
Karmelietenhof met uitzicht op Agnietenstraatquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:58 schreef Bram2301 het volgende:
wat had het moeten zijn officieel dan?
Nee, Centrumquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Iets in de Watervogelenbuurt? Geen idee nog verder...
Helaas, wel iemand die meedoet, ik was bang dat het voorbij was.quote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:21 schreef bork het volgende:
[..]
Helaas, wel iemand die meedoet, ik was bang dat het voorbij was.
Nee joh 120 meter geen 1200 meter, het is trouwens een hof, de straat met dezelfde naam is wel dicht bij Magdalenastraat.
Kwil wel meedoen, maar kheb (wéérquote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:21 schreef bork het volgende:
[..]
Helaas, wel iemand die meedoet, ik was bang dat het voorbij was.
Nee joh 120 meter geen 1200 meter, het is trouwens een hof, de straat is wel dicht bij Magdalenastraat.
bijnaquote:
quote:
+1quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:13 schreef bork het volgende:
Hoek Alexander Numankade en de Cornelis Evertsenstraat
hhmm... Bluezz is een dame toch?? En Morp een heer toch??quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:50 schreef bork het volgende:
Heren en dameHeer en dames, jullie zitten alle drie niet in de goede richting.
Hint: De gebruikte baksteen is typerend voor deze wijk.
Dan bied ik hierbij mijn verontschuldigingen aan, had me niet verdiept in jullie profielen, d8 dat Bluezz een meneer was, sorrie kan gebeuren het is hier niet IRLquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:53 schreef Ireth het volgende:
[..]
hhmm... Bluezz is een dame toch?? En Morp een heer toch??![]()
quote:De eerste buurten in Zuilen-noordoost zijn gebouwd als reactie op de "tuindorpbuurten" in Zuilen-west. Het bekendst is de zogenoemde "Driehoek"; een plan van Berlage en architecten Gulden en Geldmaker uit 1937 met bebouwing in een formele stedenbouwkundige opzet van roodbruine baksteen in een sobere Amsterdamse School stijl. De straten zijn sterk profilerend maar stenig.
Nee, dat helpt niet echt, zeer wazig, je moet aan treinen denken.quote:
Spoorwegmuseum, oudwijk, ergens die kant op?quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:45 schreef bork het volgende:
[..]
Nee, dat helpt niet echt, zeer wazig, je moet aan treinen denken.
Nee dat is te eenvoudig ged8, denk maar aan de Inktpot.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:20 schreef Ireth het volgende:
[..]
Spoorwegmuseum, oudwijk, ergens die kant op?
Ja die kant dacht ik als eerste al op (heb er notabene gewerkt!quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:06 schreef bork het volgende:
[..]
Nee dat is te eenvoudig ged8, denk maar aan de Inktpot.
Google is your friendquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:06 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja die kant dacht ik als eerste al op (heb er notabene gewerkt!) en weet dat er 'wat' met die bakstenen was, maar wat dat dan was.... tsja...
Nou neequote:
We Have a winnerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |