Ze slaan nergens op, daarnaast hebben een aantal mensen geen idee wat ze posten.
Vaak weet men niet wat ze zelf bedoelen met hun definite van nep, en hanteren ze ook tegenstrijdige definities van nep bij verschillende artiesten.
Nep = een rapper zonder talent of rapgevoel die rapt over dingen die hij of niet heeft meegemaakt of niet goed kan overbrengen. Een gangsterrapper is niet per definitie nep, rappen over hoes 'n bitches ook niet. Maar dan moet je het wel goed doen.
Dr. Dre is even "nep" als Flo-Rida hoor, hij is een meesterlijke producer maar zijn raps zijn echt zo simpel en gemiddeld.
MC Shan: slechts bovengemiddelde lyrics, totaal geen aandacht voor de hiphop, alleen voor de rap, en dat is nou eenmaal saai. Je kan wel praten maar er moet een leuke beat zijn om bij te kunnen headbangen
MC Ren heb ik niet veel van gehoord, geen mening.
KRS One: beter dan MC Shan imo, wat meer hiphopgevoel bij zijn muziek. Toch niet echt mijn smaak, ik luister liever naar goed "muziek" met raps die erbij passen.
Dr. Dre: gangsterrapper die het heeft gemaakt. En alleen omdat hij oldschool is denkt de jongere generatie nu dat hij tha bomb is, met het argument dat de huidige generatie rappers nep zijn >

Dre deed hetzelfde (maar wel goed). Vind zijn lyrics middelmatig, flow matig, stem goed, muziek en beats perfect.
Sn
oop Dogg: afwisselend erg goed en middelmatig. Heeft af en toe echte funky liedjes, showt soms erg goede lyrical skills en heeft zijn eigen grappige stijl die voor vernieuwing heeft gezorgd in de rapscene. Maar soms is hij ook wel commercieel bezig, ik vind het niet erg, maar het is maar net wat je "nep" noemt. M.i. is hij
niet nep, want hij rapt, zelfs als hij het over hoes 'n bitches heeft, over wat echt gebeurt in zijn leven. Als je ook echt een gangster bent mag je dat van mij wel zeggen
Akon: geen goede rapper, ik houd wel ontzettend veel van alles wat na zijn eerste album is uitgekomen. Nu is hij meer gevestigd als pop/rnb zanger/rapper en hij moet eigenlijk zo blijven. Ik vond zijn rapliedjes voor het grootste deel irritant en ondermaats qua muziek, maar sinds hij meer is gaan collaboraten, producen en minder is gaan rappen is hij een van mijn favoriete artiesten geworden.
T-Pain:

serieus, deze man heeft visie. Hij mag dan autotune gebruiken, hij weet tenminste hoe hij het goed moet doen en hoe hij perfecte liedjes moet maken. Dan mag je van mij gebruiken wat je wilt. Niemand in de rapscene wordt beoordeeld om hun stem, waarom zou hij dat wel moeten worden

[EDIT]Ik was vergeten een aantal anderen te noemen. . .ik ging alleen uit van het lijstje in de OP.
Tupac: De man die alles had. Lyrics, flow, hiphopgevoel, een achtergrond wat hem hard heeft gemaakt en waarover hij met gevoel kon praten, een goede producer en goed muziek. Hij heeft liedjes gemaakt over zo'n beetje alle aspecten van het (gangster)leven en heeft zowel zeer serieuze als zeer gangster/ho 'n bitch liedjes gemaakt, allemaal van zeer hoge kwaliteit. Voor mij zeker in de top 2/3.
Eminemp: Een beetje hetzelfde als Tupac eigenlijk. Eminem is dan af en toe wat absurder en ik vind het erg leuk hoe hij aandacht brengt voor het feit dat hiphop niet altijd even serieus genomen moet worden (luister eens naar Fack of Cum On Everybody

).
Notorious BIG: Ik vind Biggie en Tupac niet echt vergelijkbaar, weet ook niet waarom zij juist de frontmen waren van de east/west war. Biggie is duidelijk meer gangstergericht, en hij heeft het ook wel meegemaakt, maar hij was echt ook commercieler ingericht. Hij is zeker niet slecht, maar qua rapkracht is Tupac wel een aantal maatjes groter

Ik vind zijn liedjes af en toe echt focking geweldig om naar te luisteren, eens in de zoveel tijd heb ik wel een Hypnotize periode. Echte funk in de hiphop, geweldige muziek.
Even snelletjes de volgende dan:
50 Cent: Te zwaar afgekraakt. Heeft zeker goede flow en brengt de gangstershit tenminste goed. Mag wel over the top klinken, maar hij doet het goed en geef hem de props daarvoor. Verder zeker geen hiphop heavyweight
The Game: Sinds Game's Pain ben ik meer naar hem gaan luisteren, vind hem echt geweldig maar hij heeft te weinig shit om goed te beoordelen

Maak meer shit! Hij klinkt echt en brengt het ook erg goed.
Flo-Rida: Doet zijn naam eer aan, leuke liedjes en hij kan echt goed met de flow omgaan en de liedjes tot leven brengen.
T.I.: Heeft een geweldige stijl, een beetje nonchalant zelfverzekerde flow waar ik wel van houd en heeft af en toe erg goede raps, ook niet slecht qua lyrics.
Mijn super vadsig dikke minpunten gaan uit naar:
Lil Wayne: ik moet toegeven dat ik houd van alle liedjes waarin hij featuret en die hits zijn geworden. . .maar dan dus NIET om hem, maar om de muziek en meestal om de andere artiest(en) die erin zitten. Ik word soms ziek van zijn rappende ONKUNDE. Want hij heeft werkelijk geen idee wat een goede rhyme vormt. Pluspunten zijn dat hij beter flowt dan menig ander KUTrapper die ook beroemd is (Kanye West. . .

) en dat zijn stem, ook al klinkt het meestal teveel als een gecastreerde ezel, bij sommige liedjes wel goed past. Maar lyrisch is hij zo belachelijk dat hij niet serieus te nemen is. I'm sick like socks that's on the ground. Een vrouwelijke periode gebruik je NIET in je raps. Dan kan je gewoon niet serieus genomen worden. I should be molested? >.>
Soulja Boy:

Niets over te zeggen. . Oh, nog props voor de producer + de refreinzanger van Kiss Me Thru The Phone.
Kanye West: krijg de tering en retire asap ALSJEBLIEFT. Arrogant zwijn, geen flow, geen talent, geen lyrische abilities en teert volledig op andermans muziek (Jamie Foxxx, Daft Punk etc.) en neemt er verder ZELF credit voor. Serieus, fuck off.
[ Bericht 20% gewijzigd door Gamesua op 05-07-2009 00:48:36 ]