abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71281954
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Het is nooit de bedoeling geweest om In my life op Sgt. Pepper te zetten
Voor kun je hier op twee manieren opvatten
pi_71282140
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Het is nooit de bedoeling geweest om In my life op Sgt. Pepper te zetten
Hehe, zie nu dat mijn zin niet helemaal lekker loopt nee, zat op m'n mobiel Nu wel goed?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:00:11 #203
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71282673
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Voor kun je hier op twee manieren opvatten
Drie zelfs Maar duidelijk nu
pi_71329597
Terug van vakantie . Er is ondertussen een sampler uitgekomen van de remasters. Een stuk of 15 tracks, van elk 30 seconden. Ik heb track 1 weten te bemachtigen : "Drive My Car". Ik heb het A/B vergeleken met alle persingen die ik heb, en ik kan zeggen: Het klinkt fantastisch, beter dan welke needledrop dan ook. Punt is alleen dat het de originele mix uit '65 is, en niet de digitaal vergalmde vreselijke mix uit '87, die helaas op de 'normale' CD's komt op 09/09/09. Dus deze sample is niet 100% representatief voor de 'normale' CD's, maar wel voor de mono boxset, als je begrijpt wat ik bedoel... Op de normale CD's zal namelijke flinke 'limiting' aan te pas komen, waar op de mono-box geen sprake van is.

Desalniettemin heb ik er vertrouwen in dat de 'normale' CD's net zo goed gaan klinken. Vanzelfsprekend een stuk 'hardere' compressie, maar je hoort een laag bas die je nooit eerder hebt kunnen horen. PM-box staat open .
pi_71334387
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:01 schreef Aisumasen het volgende:
Terug van vakantie . Er is ondertussen een sampler uitgekomen van de remasters. Een stuk of 15 tracks, van elk 30 seconden. Ik heb track 1 weten te bemachtigen : "Drive My Car". Ik heb het A/B vergeleken met alle persingen die ik heb, en ik kan zeggen: Het klinkt fantastisch, beter dan welke needledrop dan ook. Punt is alleen dat het de originele mix uit '65 is, en niet de digitaal vergalmde vreselijke mix uit '87, die helaas op de 'normale' CD's komt op 09/09/09. Dus deze sample is niet 100% representatief voor de 'normale' CD's, maar wel voor de mono boxset, als je begrijpt wat ik bedoel... Op de normale CD's zal namelijke flinke 'limiting' aan te pas komen, waar op de mono-box geen sprake van is.

Desalniettemin heb ik er vertrouwen in dat de 'normale' CD's net zo goed gaan klinken. Vanzelfsprekend een stuk 'hardere' compressie, maar je hoort een laag bas die je nooit eerder hebt kunnen horen. PM-box staat open .
Interessant!!! (Je hebt een PM!) Ik snap trouwens niet dat ze voor sommige stereo cd's die '87 mix gebruiken... en dan de originele stereo mix op de mono cd zetten! Ik vind dat alleen al helemaal niets omdat de mono cd dan dus twee cd's bevat en je na het beluisteren van de originele mono cd heel snel de cd-speler moet stoppen omdat je dan de stereo versie krijgt... Waardeloos, daar heb ik zo'n bloedhekel aan. Maar sowieso: ik wil gewoon de originele mixes op de stereo cd's. Maar goed, hier valt natuurlijk helemaal NIETS aan te doen...
pi_71339432
Tof dat McCartney "I'm Down" daadwerkelijk aan z'n setlist heeft toegevoegd, zoals ik al had voorspeld . Maar voor de rest dezelfde setlist als in Halifax... Er zit wel vooruitgang in, voorheen zou hij nummers van 'het vorige album' nooit meer live hebben gespeeld, en nu zit "Only Mama Knows" er alsnog in. Nu nog zorgen dat de nummers die ze ooit als soundcheck gedaan hebben ("The Back Seat Of My Car, "Come And Get It", "The Night Before") of in de oefenruimte ("No More Lonely Nights", "Lovely Rita"), eens live vertolkt worden. Maar ik vrees dat er een reden is dat die nummers achter gesloten deuren blijven .

pi_71339674
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:12 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Interessant!!! (Je hebt een PM!) Ik snap trouwens niet dat ze voor sommige stereo cd's die '87 mix gebruiken... en dan de originele stereo mix op de mono cd zetten! Ik vind dat alleen al helemaal niets omdat de mono cd dan dus twee cd's bevat en je na het beluisteren van de originele mono cd heel snel de cd-speler moet stoppen omdat je dan de stereo versie krijgt... Waardeloos, daar heb ik zo'n bloedhekel aan. Maar sowieso: ik wil gewoon de originele mixes op de stereo cd's. Maar goed, hier valt natuurlijk helemaal NIETS aan te doen...
Het is echt zonde, ja. Ik dacht eigenlijk dat die remixes wel meevielen, ik had de officiële CD's zo lang niet meer gehoord... Totdat ik gisterenavond de remaster-sample ging vergelijken met de digitale remix uit '87. Pfoei... Die digitale galm op de vocalen is echt vreselijk. En dat is op de rest van Rubber Soul en ook op Help! dus ook zo . Ik zie dat mijn favoriete platenzaak een prijs heeft afgetikt van 299 euro voor de mono-set. Sorry, maar dat geld bespaar ik dan liever om McCartney weer live te zien, nu het nog kan .

Tracklist voor de Mono Masters is trouwens bekend:
quote:
DISC ONE: Mono Masters, Vol. 1

1. Love Me Do (Original Single Version)
2. From Me To You
3. Thank You Girl
4. She Loves You
5. I'll Get You
6. I Want To Hold Your Hand
7. This Boy
8. Komm Gib Mir Deine Hand
9. Sie Liebt Dich
10. Long Tall Sally
11. I Call Your Name
12. Slow Down
13. Matchbox
14. I Feel Fine
15. She's A Woman
16. Bad Boy
17. Yes It Is
18. I'm Down

DISC TWO: Mono Masters, Vol. 2

1. Day Tripper
2. We Can Work It Out
3. Paperback Writer
4. Rain
5. Lady Madonna
6. The Inner Light
7. Hey Jude
8. Revolution
9. Only A Northern Song
10. All Together Now
11. Hey Bulldog
12. It's All Too Much

13. Get Back
14. Don't Let Me Down
15. Across The Universe
16. You Know My Name (Look Up The Number)
Inclusief 5 nooit eerder uitgebrachte mono-mixen dus, hopelijk de authentieke mixen van de nooit uitgebrachte "Yellow Submarine" EP. En dan is de grote vraag of ze daadwerkelijk de juiste mono-mixen voor elke andere single hebben gebruikt. Want ook die zijn soms weer anders dan de mono-mixen van de albums. Ze missen in ieder geval helaas al de 'droge' mixen van "Please Please Me" en "Ask Me Why" van de originele UK 45", want die staan hier dus niet op.
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 15:12:49 #208
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71339775
Hoeveel keer moet ik nu uitleggen dat PM daar dus niet voor bedoeld is?

Dit zijn en blijven gewoon warezquest. Regel het lekker achter de schermen als je het niet kan laten, maar niet de hele tijd van: PM me maar, enzovoort.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_71339971
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:12 schreef belsen het volgende:
Hoeveel keer moet ik nu uitleggen dat PM daar dus niet voor bedoeld is?

Dit zijn en blijven gewoon warezquest. Regel het lekker achter de schermen als je het niet kan laten, maar niet de hele tijd van: PM me maar, enzovoort.
Wat is het probleem... jullie hebben er toch geen last van?
Ik snap dat je geen warez mag requesten omdat zo'n forum openbaar is, maar via PM is er toch geen haan die ernaar kraait? Of zie ik dat verkeerd
pi_71340001
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het is echt zonde, ja. Ik dacht eigenlijk dat die remixes wel meevielen, ik had de officiële CD's zo lang niet meer gehoord... Totdat ik gisterenavond de remaster-sample ging vergelijken met de digitale remix uit '87. Pfoei... Die digitale galm op de vocalen is echt vreselijk. En dat is op de rest van Rubber Soul en ook op Help! dus ook zo . Ik zie dat mijn favoriete platenzaak een prijs heeft afgetikt van 299 euro voor de mono-set. Sorry, maar dat geld bespaar ik dan liever om McCartney weer live te zien, nu het nog kan .
Ja, idd, wat een verschil...! Die needle-drop is echt al een stuk beter. Maar ik kan niet wachten op de mono-remaster. Dat gedoe links en rechts... nee... En bij deze remaster is het echt COMPLEET links en rechts! De needle-drop heeft nog wat bleed aan beide kanten waardoor het wat opschuift, en de '87 mix is helemaal meer naar het midden getrokken. Nee, geef mij maar de mono: EEN compacte band, EEN brok energie: mono rulez.
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 15:24:13 #211
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71340067
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:20 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat is het probleem... jullie hebben er toch geen last van?
Ik snap dat je geen warez mag requesten omdat zo'n forum openbaar is, maar via PM is er toch geen haan die ernaar kraait? Of zie ik dat verkeerd
Ja, want we willen niet dat de topics vervuild worden met: "mijn PM staat open", "je hebt PM", "wie PM't mij", enzovoort. Heb het gewoon over de muziek, maar ga hier niet de Sinterklaas uithangen. Prima via de PM, maar geen sporen op het forum.
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 15:26:50 #212
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71340141
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:21 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, idd, wat een verschil...! Die needle-drop is echt al een stuk beter. Maar ik kan niet wachten op de mono-remaster. Dat gedoe links en rechts... nee... En bij deze remaster is het echt COMPLEET links en rechts! De needle-drop heeft nog wat bleed aan beide kanten waardoor het wat opschuift, en de '87 mix is helemaal meer naar het midden getrokken. Nee, geef mij maar de mono: EEN compacte band, EEN brok energie: mono rulez.
Even voor mijn duidelijkheid: komen er nu drie nieuwe versies uit?

1. Een mono-remaster
2. Een stereo-remaster
3. Een remix versie

En die '87 mixen, die gaan de schredder in, leek mij, of heb ik het nu niet goed gevolgd?
pi_71340295
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:24 schreef belsen het volgende:

[..]

Ja, want we willen niet dat de topics vervuild worden met: "mijn PM staat open", "je hebt PM", "wie PM't mij", enzovoort. Heb het gewoon over de muziek, maar ga hier niet de Sinterklaas uithangen. Prima via de PM, maar geen sporen op het forum.
Joh, het gaat hier over niets anders dan het aanschaffen van dure mono- of stereo-boxsets, en complete topics worden gevuld met discussies over verschillende versies van CD's of LP's. Nu is er eindelijk een sample van 30 seconden van de remasters te horen, wat niet meer pure promotie is. Dus meldt ik dat mijn PM-box openstaat, om juist zo'n discussie te voorkomen, en dan is het nóg niet goed...
pi_71340585
Vanmiddag Rubber Soul franse druk, Magical Mystery Tour (incl. booklet ) en With the Beatles gescoord. kostte me wel 25 euro, meer dan waard
pi_71341048
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:26 schreef belsen het volgende:

[..]

1. Een mono-remaster
2. Een stereo-remaster
3. Een remix versie

En die '87 mixen, die gaan de schredder in, leek mij, of heb ik het nu niet goed gevolgd?
Bijna...
Nee, er komt géén remix-versie, althans niet in de nabije toekomst. Er gaan wel geruchten dat ze daar over 5 jaar mee aan komen zetten. In September komt er een stereo-box uit én en een monobox. De mono-versies zijn niet los te verkrijgen, de stereo's wel.

Voor de mono-uitgaven worden de originele mono-mixen gebruiken. Voor de stereo-uitgaven worden echter wél die '87 mixen gebruikt. God knows why...

Zo heb ik het althans begrepen. Maar meer weet ik er ook niet van. Daarvoor kun je beter Aisumasen PM... ehh, vragen.
pi_71341186
Heeft iemand hier trouwens de Magical Mystery Tour LP?
Hoort 't inlegboekje in de openklap hoes GEPLAKT te zijn
pi_71341391
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:58 schreef webfreak het volgende:

[..]

Bijna...
Nee, er komt géén remix-versie, althans niet in de nabije toekomst. Er gaan wel geruchten dat ze daar over 5 jaar mee aan komen zetten. In September komt er een stereo-box uit én en een monobox. De mono-versies zijn niet los te verkrijgen, de stereo's wel.

Voor de mono-uitgaven worden de originele mono-mixen gebruiken. Voor de stereo-uitgaven worden echter wél die '87 mixen gebruikt. God knows why...

Zo heb ik het althans begrepen. Maar meer weet ik er ook niet van. Daarvoor kun je beter Aisumasen PM... ehh, vragen.
Haha .

Nou vooruit dan maar . Alle originele mono-mixen komen uit in een speciale, niet los te verkijgen, prijzige mono boxset. Alle originele stereo-mixen komen uit als redbook CD, maar ook gebundeld in een speciale stereo boxset. Dit zijn alle originele mono en stereo-mixen uit de jaren '60, voor het eerst proper geremastered op CD.

Alleen één grote maarrrr... Toen in 1987 de veelbesproken CD's vluchtig op de markt werden gegooid, is de beslissing gemaakt om 2 albums opnieuw te laten mixen door George Martin. "Rubber Soul" en "Help!". Maar in plaats van dat bijvoorbeeld de vocalen van "Rubber Soul" gecentreerd werden, hebben ze vreselijk klinkende digitale galm er overheen gekwakt, en is er verder weinig verbeterd op beide albums.

Helaas hebben ze de beslissing gemaakt om deze gehate remixes uit 1987 voor deze twee albums anno 2009 als standaard te beschouwen, en moet je dus voor de authentieke stereo-mixes van deze twee albums alsnog de mono boxset kopen, want daar staan ze als extra op .

De sample van "Drive My Car" is overduidelijk de originele mix uit '65. Nu is de grote vraag: Hebben ze hun beslissing herzien, of komt de eerste track van de sampler van de mono boxset...
pi_71341839
Maar... staan op de mono-box nou ook gewoon de originele stereoversies van alle albums? Of alleen bij Rubber Soul/Revolver? Want als ik heel eerlijk ben vind ik de nieuwe versies nou niet zo wereldschokkend als ik zo luister naar die Drive My Car sample (is natuurlijk niet echt vergelijkingsmateriaal - 30 seconden voor een box van 16 cd's maar toch). Het klinkt natuurlijk wel stuken beter dan de oude cd's die ik al jaren in de kast heb staan - maar ik zou persoonlijk liever hebben gehad dat ze de boel hadden geremixed zoals Let It Be Naked en Love. Heiligschennis of niet - die cd's klinken voor mij het beste uit het hele Beatles ouvre...

Moet ook zeggen dat ik natuurlijk niet ben opgegroeid met de originele mixen uit de jaren '60 ofzo - dus ik wil gewoon dat het zo goed mogelijk klinkt - of het nou de originele mixen zijn interesseert me niet of nauwelijks. Ik had daarom ook het liefste gezien dat ze de cd's als dubbel cd-sets zouden uitbrengen - 1tje met een helemaal geremixte versie (eventueel zelfs 5.1) en dan op de 2e cd de originele mono of stereo mix. Maar ja, groot gelijk natuurlijk dat Apple die remixes pas in 2012 ofzo gaat uitbrengen t.g.v. het 50-jarig jubileum ofzo - de fans kopen het atoch allemaal wel weer

[ Bericht 23% gewijzigd door PimD op 26-07-2009 16:36:08 ]
Nee.
pi_71341951
Nee, op de mono boxset staan enkel alle authentieke mono-mixen uit de jaren '60. Tenminste, dat is ons beloofd . Alleen op "Rubber Soul" en "Help!" zijn de authentieke stereo-mixen als extra bijgevoegd, omdat op de 'normale' CD's van die 2 albums de digitale remix uit 1987 staat.

Waarschijnlijk zeg ik dit voor de 20ste keer, maar luister naar de Anthology DVD of "Love", en je kunt niets anders dan wensen dan remixes van het complete oeuvre. Al ben ik ook wel blij dat de authentieke mixen eindelijk in (hopelijk!) perfecte kwaliteit worden uitgebracht, heb ik toch liever luisterbare versies, in plaats van deze toch vaak wel beroerd klinkende stereo-mixen.
pi_71342028
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:35 schreef Aisumasen het volgende:
Waarschijnlijk zeg ik dit voor de 20ste keer, maar luister naar de Anthology DVD of "Love", en je kunt niets anders dan wensen dan remixes van het complete oeuvre. Al ben ik ook wel blij dat de authentieke mixen eindelijk in (hopelijk!) perfecte kwaliteit worden uitgebracht, heb ik toch liever luisterbare versies, in plaats van deze toch vaak wel beroerd klinkende stereo-mixen.
Mooi om te horen dat ik niet de enige ben. Ik vind het echt te bizar voor woorden dat er Beatles fans zijn die al die alternatieve mixen van nummers 'verzamelen'. Als er écht verschil tussen de mixen zit is dat natuurlijk wel gaaf (ik geloof dat She Said She Said een andere gitaarpartij heeft op de mono-mix?) - maar dan ook nog die goedkope stereomixes van die compilatiealbums uit de jaren '70 als Love Songs enzo verzamelen... Dat gaat zelfs mij te ver - en ik ben toch best wel een freak als het gaat om afwijkende versies/edits/remixes e.d.
Nee.
pi_71342264
Het kan interessant zijn om meerdere redenen. Uit historisch oogpunt is het tof om bijvoorbeeld "Meet The Beatles" eens in zijn totaliteit te beluisteren, om bijvoorbeeld te horen hoe de Amerikaanse fans in grote getalen kennis hebben gemaakt met The Beatles, etc.

Verder zijn de mono-mixen eigenlijk de enige versies waarin alle creatieve ideeën van The Beatles zelf 100% tot hun recht kwamen, dat hoor je vooral op Sgt. Pepper. Dat is de versie waar ze al hun energie in hebben gestoken, het bekende verhaal. Hoeft niet te betekenen dat ik met plezier luister naar de mono-versie van bv. "Beatles For Sale", maar dat is een ander verhaal. En de opnames op die verschillende versies wijken soms af van elkaar, wat ook interessant kan zijn.

Dan heb je nog de vele nieuwe stereo-mixes en betere persingen van bestaande stereo-mixes .Dat kan tot zekere hoogte interessant zijn. Op de jaren 70-compilaties "Love Songs" en vooral "Rock And Roll Music" zijn sommige nummers namelijk opnieuw gemixed door George Martin, en klinken zo vele malen beter dan de oorspronkelijke mixes uit de jaren '60.

Of "Ticket To Ride" van de promo-video uit 1993, je weet niet wat je hoort. Ineens hoor je bas, drums, gitaren . En zo zijn er nog vele voorbeelden.
  zondag 26 juli 2009 @ 17:04:05 #222
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71342624
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Joh, het gaat hier over niets anders dan het aanschaffen van dure mono- of stereo-boxsets, en complete topics worden gevuld met discussies over verschillende versies van CD's of LP's. Nu is er eindelijk een sample van 30 seconden van de remasters te horen, wat niet meer pure promotie is. Dus meldt ik dat mijn PM-box openstaat, om juist zo'n discussie te voorkomen, en dan is het nóg niet goed...
Eens.
  Redactie Frontpage zondag 26 juli 2009 @ 18:17:25 #223
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_71344326
quote:
Op zondag 26 juli 2009 15:26 schreef belsen het volgende:

[..]

1. Een mono-remaster
2. Een stereo-remaster
3. Een remix versie

Je kan het beste even een PM sturen naar Aisumasen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_71345146
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Wat betreft mixes en versies en weet ik veel... Eerlijk gezegd luister ik ALLEEN maar naar de Ebbets cd's... Tot en met Revolver in mono en vanaf Pepper in stereo (alhoewel ik die ook wel eens mono beluister, als ik 'm toevallig al een keer beluister, want ik draai 'm weinig). Ik ben straks dus meer dan tevreden met de twee boxen: alle mono's (ook Past Masters: super!) en alle stereo's en klaar. Ik heb ladingen bootlegs, maar draai die eigenlijk nooit. Gisteren n.a.v. een topic elders over de PC-deluxe versie van Revolver, heb ik Volume 2 weer eens beluisterd (met outtakes etc.) maar het boeit me weinig... Steeds maar weer hetzelfde geprobeer en overnieuw spelen en die monitormixes... De Anthology cd's draai ik eigenlijk alleen maar gedeeltelijk als ik weer eens een boek lees over The Beatles en er iets genoemd wordt over een of andere outtake of demo. Daarvoor zijn al die outtakes wel lollig, maar normaliter draai ik alleen maar de gewone lp's > Ebbetts cd's.
En remixes...? 5.1 hoeft van mij sowieso niet, maar stereo-remixes eigenlijk ook niet echt. Ik vind het prima alles te beluisteren zoals men (en The Beatles zelf!) het in de sixties beluisterde! Wat dat betreft zou ik het dus bij Ebbetts moeten houden, want de remasters zijn natuurlijk anders... Maar ik denk dan maar dat de remasters meer klinken zoals The Beatles alles hoorden na de opnames, voordat alles op een krakende lp werd gezet.
  zondag 26 juli 2009 @ 21:50:28 #225
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71349923
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik moest hard lachen.
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 22:41:41 #226
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71351563
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:35 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, op de mono boxset staan enkel alle authentieke mono-mixen uit de jaren '60. Tenminste, dat is ons beloofd . Alleen op "Rubber Soul" en "Help!" zijn de authentieke stereo-mixen als extra bijgevoegd, omdat op de 'normale' CD's van die 2 albums de digitale remix uit 1987 staat.

Maar de remix van Yellow Submarine is darentegen om te janken. Je weet het dus niet... Maar een mooie remix is inderdaad nooit weg. Love vind ik niet zoveel, Let it be naked is wel geweldig, zeker als je het afzet tegen de originele Let it be mixen van Phil Spector.
  maandag 27 juli 2009 @ 16:08:20 #227
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_71368305
quote:
VORMGEVER VAN YELLOW SUBMARINE OVERLEDEN

Als vormgever zette Heinz Edelmann zijn stempel op Yellow Submarine, de tekenfilm rond de Beatles.

Soms reageerde vormgever en illustrator Heinz Edelmann, die dinsdag op 75-jarige leeftijd overleed, ietwat geërgerd als iemand weer eens over Yellow Submarine begon – alsof hij op zijn 33ste zijn artistieke hoogtepunt had bereikt en daarna nooit meer iets anders had gedaan. Maar vooral op latere leeftijd kon hij toch weer enthousiast terugkijken op de fleurige film die hij in 1968 vormgaf, met de getekende Beatles in de hoofdrollen, en als apotheose hun reis naar het paradijselijke Pepperland.

Het was een chaotische productie geweest, onder grote tijdsdruk, met enige tientallen medewerkers die onder zijn leiding duizenden tekeningen moesten maken. En hoewel er achteraf wel wat kan worden afgedongen op het door flower power, geestverruimende rook en vage vredesidealen beïnvloede verhaaltje, vallen er nog steeds veel verrassingen te zien in de zeeën van tijd en kennis, de zee vol gaten en de boosaardige Blue Meanies die de vier helden steeds de pas trachten af te snijden.

Speels surrealisme

Heinz Edelmann werd geboren in Tsjechoslowakije, maar volgde een kunststudie in Düsseldorf en maakte zijn eerste opvallende werk als illustrator voor het jongerenblad Twen dat begin jaren zestig het summum van moderniteit was. Zijn speelse surrealisme, kloeke contouren, klare kleuren en zwierige vormen waren de ideale ingrediënten voor een visuele trip – en dat was precies wat hun animatiefilm volgens de Beatles moest zijn.

Daarna maakte Edelmann, als vormgever en illustrator in één, nog tientallen affiches, boekomslagen en ander werk, zoals de pinguïn met regenboogsnavel die in 1992 de mascotte was van de wereldtentoonstelling van Sevilla. Ook doceerde hij grafisch ontwerp in Stuttgart, Londen en Den Haag. In vakkringen stond hij in hoog aanzien. Maar daarbuiten bleef hij de man van Yellow Submarine.
Bron: NRC
pi_71369647
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:57 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Wat betreft mixes en versies en weet ik veel... Eerlijk gezegd luister ik ALLEEN maar naar de Ebbets cd's... Tot en met Revolver in mono en vanaf Pepper in stereo (alhoewel ik die ook wel eens mono beluister, als ik 'm toevallig al een keer beluister, want ik draai 'm weinig). Ik ben straks dus meer dan tevreden met de twee boxen: alle mono's (ook Past Masters: super!) en alle stereo's en klaar.
AHDN en vooral "Beatles For Sale" klinken prima in stereo. Er is veel te verbeteren in een remix, maar tot die tijd kan ik best leven met de stereo-versies. Want vooral "Beatles For Sale" klinkt wel erg lo-fi in mono. Ik kan bij elke track wel iets opnoemen wat er verbeterd kan worden in een remix . Pas vanaf "Abbey Road" klinkt het redelijk in orde.
quote:

[..] Ik heb ladingen bootlegs, maar draai die eigenlijk nooit. Gisteren n.a.v. een topic elders over de PC-deluxe versie van Revolver, heb ik Volume 2 weer eens beluisterd (met outtakes etc.) maar het boeit me weinig... Steeds maar weer hetzelfde geprobeer en overnieuw spelen en die monitormixes... De Anthology cd's draai ik eigenlijk alleen maar gedeeltelijk als ik weer eens een boek lees over The Beatles en er iets genoemd wordt over een of andere outtake of demo. Daarvoor zijn al die outtakes wel lollig, maar normaliter draai ik alleen maar de gewone lp's > Ebbetts cd's. [..]
Je moet chronologisch gesorteerde studio-sessies ook niet draaien als album . Het is een naslagwerk. Dus tof om af en toe erbij te pakken als je de evolutie van een track wilt onderzoeken. En er zijn zat outtakes die ik net zo vaak luister als de 'core collection'. Zoals take 11 van "What's Your Doing", superieur aan de album-versie.
quote:

En remixes...? 5.1 hoeft van mij sowieso niet, maar stereo-remixes eigenlijk ook niet echt. Ik vind het prima alles te beluisteren zoals men (en The Beatles zelf!) het in de sixties beluisterde! Wat dat betreft zou ik het dus bij Ebbetts moeten houden, want de remasters zijn natuurlijk anders... Maar ik denk dan maar dat de remasters meer klinken zoals The Beatles alles hoorden na de opnames, voordat alles op een krakende lp werd gezet.
5.1 heb ik zelf ook weinig mee, vind het een beetje onnatuurlijk klinken. En 5.1 bij 4-track opnames, sja... En ik geef het voorbeeld nog maar een keertje , maar "For No One" klinkt in de stereo-mix best te pruimen, maar hoor je hem vanaf de Anthology DVD in een remix....wow !
quote:
Op zondag 26 juli 2009 22:41 schreef belsen het volgende:

[..]

Maar de remix van Yellow Submarine is darentegen om te janken. Je weet het dus niet... Maar een mooie remix is inderdaad nooit weg. Love vind ik niet zoveel, Let it be naked is wel geweldig, zeker als je het afzet tegen de originele Let it be mixen van Phil Spector.
Klopt, maar dat was 10 jaar geleden met een compleet ander team. Vind "Let It Be...Naked" net zo'n wanproduct, om verschillende redenen. Maar sindsdien is het hele team ververst, en of je nou van de mash-ups op "Love" houdt of niet... Als je "I Am The Walrus", "Back In The USSR" en bijvoorbeeld "Help!" (drie songs waar niets tot weinig aan 'gemasht' is) vanaf "Love" hebt gehoord, wil je nóóóóit meer terug naar de originele mixen.
pi_71428324
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:04 schreef blckbb het volgende:
Heeft iemand hier trouwens de Magical Mystery Tour LP?
Hoort 't inlegboekje in de openklap hoes GEPLAKT te zijn

Lijkt er wel op, bij mij is het boekje er dus uit gescheurd
pi_71430432
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

das zonde bij de jouwe
Bij mij zitten alleen nog de eerste en laatste bladzijdes vast, de middelste pagina's zitten aan een nietje gelukkig, maar moet ik nog wel lijmen aan de rest van de LP :p
pi_71433955
De nieuwe Fireman-clip al gezien?

Toen ik 'em tijdje terug voor het eerst zag dacht ik even dat ik met de kerst een single gemist had... Hartje zomer, en dan brengen ze een kerst-clip uit . Desondanks vind ik het een prachtige video. Een beetje "Press" revisited hè. M'n favoriete clip van hem sinds tijden!
pi_71439944
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:21 schreef Aisumasen het volgende:

Toen ik 'em tijdje terug voor het eerst zag dacht ik even dat ik met de kerst een single gemist had... Hartje zomer, en dan brengen ze een kerst-clip uit . Desondanks vind ik het een prachtige video. Een beetje "Press" revisited hè. M'n favoriete clip van hem sinds tijden!
Dank je, had ik nog niet gezien! Is die echt net uit...?
Heerlijk nummer: 'k heb de Fireman cd al een tijdje niet meer gedraaid. Daar is het nu mooi tijd voor!
pi_71440055
Geloof dat-ie al een tijdje uit was. Misschien staat-ie zelfs op die deluxe-editie, die een half jaar (!) vertraging had opgelopen. Het is namelijk al sinds (inderdaad) de kerst een single...
pi_71440387
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:21 schreef Aisumasen het volgende:

Een van mijn favorieten van 't Fireman album. Verbaasd me nog steeds dat McCartney op zo'n hoge leeftijd nog zo'n album maakt, uiteindelijk een van mijn favorieten
  donderdag 30 juli 2009 @ 00:38:13 #235
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_71446887
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bij mij is ie geniet. Ik heb dus ook de voorkant van het boekje.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_71470662
http://www.paulmccartney.com/features.php

Gratis nummer van Paul downloaden, Great Day.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_71471667
Vandaag de dvd Let it be - The big picture van usenet geplukt: wel een leuk project van de British Lions. Het schijnt dat de vhs en laserdisc van Let it be die begin jaren tachtig uitkwam, op een verkeerde manier uitgesneden was: tot wel 30% van het beeld was verdwenen! En dus zijn alle dvd's die tot nu toe in de omloop zijn OOK verkeerd uitgesneden. Het viel me al op toen ik een paar jaar geleden de dvd van de laserdisc in handen kreeg: het zag er allemaal veel te krap uit.
Wel, de Lions hebben m.b.v. verschillende bronnen Let it be hersteld op 100% formaat (op twee rooftopscenes na, die ze nergens konden vinden: die zijn dus nog steeds 'fout'). Leuk! Het beeld is soms niet best (net zoals die andere versies) en soms verrassend goed. Er wordt regelmatig van bron gewisseld middenin een scene: leuk als de voorgaande bron bagger was, maar minder als de voorgaande bron perfect was... Dat is dus soms vervelend. Maar al met al zeer de moeite waard! (Let wel: het is dus geen geremasterde versie of zo! Het gaat hier vooral om het volledige beeld! Maar sommige scenes zijn dus echt wel beter. Alles is gemiddeld genomen sowieso wat lichter en dus duidelijker dan die laserdisc-dvd.

Op de dvd staat als bonus wat vergelijkingsmateriaal (bewegend en al): hier een paar (schrikbarende) voorbeelden:

Voorlopig is dit mijn favoriete versie: kan haast niet anders, totdat de officiele dvd uitkomt... over een jaar of 20...
pi_71472043
Toffe reconstructie hè! Hierover gesproken, het is nog veel schrikbarender dat officiële DVD's tegenwoordig klakkeloos gecropt naar 16:9, als de originele bron bijvoorbeeld 4:3 was. De officiële "Help!" DVD, de Lennon Imagine-docu, McCartney Years-boxset, en ga zo maar door . Op sommige momenten zie je halve hoofden in beeld, en je merkt gewoon dat het plaatje inderdaad te krap is. Kan even geen voorbeelden vinden, maar vergelijk maar eens...
pi_71472166
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:45 schreef Aisumasen het volgende:
Toffe reconstructie hè! Hierover gesproken, het is nog veel schrikbarender dat officiële DVD's tegenwoordig klakkeloos gecropt naar 16:9, als de originele bron bijvoorbeeld 4:3 was. De officiële "Help!" DVD, de Lennon Imagine-docu, McCartney Years-boxset, en ga zo maar door . Op sommige momenten zie je halve hoofden in beeld, en je merkt gewoon dat het plaatje inderdaad te krap is. Kan even geen voorbeelden vinden, maar vergelijk maar eens...
Ja, irritant is dat! Ik zie veeeeeeeel liever het origineel op 4:3 dan zo'n uitgesneden filmpje. Ik snap niet waarom ze niet gewoon het origineel op dvd zetten en de kijker laten inzoomen of uitrekken als die dat zo graag wil... (Deze Let it be versie is trouwens 4:3. Je zal zien dat ALS ooit nog eens de officiele Let it be-dvd uitkomt, dat die ook gecropt is naar 16:9... )

EDIT:
Ik heb hier trouwens ook een bootleg dvd van A hard day's night, waarbij ze de dvd-uitgave (waarvan de boven- en onderkant afgesneden was) combineerden met de vhs-uitgave (waarvan de zijkanten afgesneden waren). Gevolg is wel dat je in alle hoeken een zwart vlak ziet, maar goed... Dat stomme gecrop: je mist echt de helft! (Bij wijze van spreken... )

[ Bericht 5% gewijzigd door hello_goodbye op 30-07-2009 21:55:25 ]
pi_71476068
Persbericht mono-boxset:
quote:
The Beatles Mono Boxset

The 1960's represented a time of great advances in technology and this was as true of music recording and reproduction as in everything else. During the period that The Beatles were recording (1962 - 1969) the primary format was Mono - the installed base of mono players was massive with stereo the preserve of hi-fi fanatics and some Easy Listening and classical purists. In fact, Mono was so important that the Beatles themselves (once they had started to take an interest in the physical production of their music) that they attended only the Mono mastering sessions. The stereo mastering was often done separately - sometimes quite a bit later and without their involvement. So for many, the mono masters are considered to be the pinnacle of audio reproduction of The Beatles - this is how they were meant to sound at the time given the importance of the single channel medium.

From Please Please Me to The Beatles (White Album), all the original mixes are represented here in full, glorious mono! The Past Masters CD has been recreated as Mono Masters to properly reflect this period. This set duplicates the Past Masters track listing with the exception of those tracks that only ever appeared in stereo. However, as an added bonus, five tracks, never previously released in mono, are included in the package. These are "Only A Northern Song", "All Together Now", "Hey Bulldog" and "It's All Too Much" all from the Yellow Submarine project plus "Across The Universe". These titles were originally scheduled for release on an EP in 1969. There is a fantastic essay in the Mono Masters booklet that explains in some detail the history of these recordings and which goes some way to highlight just why these versions are so eagerly anticipated.

With the collector in mind, both Help! and Rubber Soul discs now additionally contain bonus content in the shape of the original 1965 stereo mixes on CD for the first time, since Sir George Martin had actually remixed these for their CD debut in 1987 rendering these original mixes unavailable.

All the albums (apart from Mono Masters) come in their original vinyl-style packaging reduced in exquisite detail to CD-sized format. This includes everything from the recreation of the vinyl label (printed on the cd itself) to the paper inner sleeve replete with the original text. The jackets themselves are exact reproductions of the original UK vinyl releases and since they are being manufactured in Japan, they are of the very highest quality and had the very highest possible attention to detail in the production.

Apart from the first four albums (Please Please Me - Beatles For Sale) which have been available in mono on CD since 1987, the remaining titles are making their CD debut in this format and all plus the Mono Masters set have received the remastering treatment by a dedicated team of engineers and Abbey Road studios.
Klinkt veelbelovend...!
pi_71476178
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:49 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ja, irritant is dat! Ik zie veeeeeeeel liever het origineel op 4:3 dan zo'n uitgesneden filmpje. Ik snap niet waarom ze niet gewoon het origineel op dvd zetten en de kijker laten inzoomen of uitrekken als die dat zo graag wil... (Deze Let it be versie is trouwens 4:3. Je zal zien dat ALS ooit nog eens de officiele Let it be-dvd uitkomt, dat die ook gecropt is naar 16:9... )

EDIT:
Ik heb hier trouwens ook een bootleg dvd van A hard day's night, waarbij ze de dvd-uitgave (waarvan de boven- en onderkant afgesneden was) combineerden met de vhs-uitgave (waarvan de zijkanten afgesneden waren). Gevolg is wel dat je in alle hoeken een zwart vlak ziet, maar goed... Dat stomme gecrop: je mist echt de helft! (Bij wijze van spreken... )
Ja, vreselijk... En dat alleen maar omdat ze aan de massa-standaard van breedbeeld willen voldoen . De definitieve versie van "A Hard Day's Night" is de bootleg-DVD van Mirror Spock. Perfect beeld in het originele formaat en de mooiste zwart-wit balans, alle liedjes op de juiste snelheid (in plaats van te langzaam op de officiele DVD), en zelfs de outtake "You Can't Do That" is hersteld in de film.
pi_71491928
Grrrrrrrrrr, soms is verzamelen van Beatlesspullen zwaar irritant... Ik probeer al geruime tijd alle Nederlandse singles met fotohoes te pakken te krijigen, in redelijke (in ieder geval onbeschreven) staat. Afgelopen week was ik even in een zaakje in Utrecht en de enige single die er okay uitzag, kostte meteen 10 euro... Via internet zijn ze meestal wel goedkoper (de meeste die ik heb, heb ik voor maximaal 5 euro te pakken weten te krijgen), maar goed, ik wilde 'm toch hebben want ik sta al een paar maanden droog wat dat betreft. Nu zag ik op een online veilingsite een hele rits singles in best wel goede staat. Dus i.p.v. per single te bieden, bel ik de verkoper maar even op met de vraag wat hij per single wil hebben als ik er 5 tegelijk koop. 18 euro... per single. Achttien euro! Ben ik nou zo krenterig of is dit toch wel een beetje belachelijk veel...?

Diepe zucht.

Ik ben trouwens ook al heel lang op zoek naar een nette versie van de eerste Nederlandse uitgave van Hunter Davies geautoriseerde bio. Daar is ook niet aan te komen. Ja, wel met beschadigde en bekladde cover en zo, maar een net exemplaar, ho maar. Nee, verzamelen is niet altijd makkelijk...
pi_71491968
En dat is nu juist het leuke van verzamelen... Toch?
pi_71492044
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:34 schreef Aisumasen het volgende:
En dat is nu juist het leuke van verzamelen... Toch?
Nou, in het begin misschien wel...

Wat vind men hier eigenlijk een normale prijs voor een nette (Nederlandse) single met fotohoes?
pi_71492063
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Grrrrrrrrrr, soms is verzamelen van Beatlesspullen zwaar irritant... Ik probeer al geruime tijd alle Nederlandse singles met fotohoes te pakken te krijigen, in redelijke (in ieder geval onbeschreven) staat. Afgelopen week was ik even in een zaakje in Utrecht en de enige single die er okay uitzag, kostte meteen 10 euro... Via internet zijn ze meestal wel goedkoper (de meeste die ik heb, heb ik voor maximaal 5 euro te pakken weten te krijgen), maar goed, ik wilde 'm toch hebben want ik sta al een paar maanden droog wat dat betreft. Nu zag ik op een online veilingsite een hele rits singles in best wel goede staat. Dus i.p.v. per single te bieden, bel ik de verkoper maar even op met de vraag wat hij per single wil hebben als ik er 5 tegelijk koop. 18 euro... per single. Achttien euro! Ben ik nou zo krenterig of is dit toch wel een beetje belachelijk veel...?
Zo'n 2 jaar geleden heb ik 52 Beatles singles gekocht voor 200 euro. Maar de hoesjes zijn in de veel gevallen in slechte staat en soms is er op geschreven
pi_71492147
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:38 schreef Ruud het volgende:

[..]

Zo'n 2 jaar geleden heb ik 52 Beatles singles gekocht voor 200 euro. Maar de hoesjes zijn in de veel gevallen in slechte staat en soms is er op geschreven
Hallo zeg... Daar zaten zeker ook veel van die groene herdrukken bij? En singles zonder fotohoes? Er zijn officieel zo'n 36 singles uitgebracht in de sixties.

Ik vind 90 euro voor 5 singles toch wel veel, hoor. Maar goed, dat komt misschien ook omdat ik in het begin het juist een sport vond om een single voor niet meer dan 5 euro te pakken te krijgen. Die richtlijn heb ik al laten varen. Maar dan vind ik 10 toch echt wel de max, eigenlijk...
pi_71492185
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:37 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nou, in het begin misschien wel...

Wat vind men hier eigenlijk een normale prijs voor een nette (Nederlandse) single met fotohoes?
Het is echt een dooddoener, maar "wat de gek er voor geeft" blijft gelden. Je kunt voor jezelf bepalen wat je er maximaal voor wilt uitgeven, maar als een item ontzettend zeldzaam in goede staat te vinden is, kan ik mij voorstellen dat ik het niet voor 5 euro kan kopen. Maar bij The Beatles denk ik vaak: Ze hebben miljoenen platen verkocht, ik zoek nog wel even verder...
pi_71492485
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:41 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Hallo zeg... Daar zaten zeker ook veel van die groene herdrukken bij? En singles zonder fotohoes? Er zijn officieel zo'n 36 singles uitgebracht in de sixties.
Zitten inderdaad singles zonder fotohoes bij. Dit is de lijst:

pi_71493419
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:01 schreef Honky het volgende:
http://www.paulmccartney.com/features.php

Gratis nummer van Paul downloaden, Great Day.
Van z'n album "Flaming Pie" uit 1997. Deze week opnieuw uitgebracht op de soundtrack van "Funny People". Met onder andere dus Paul McCartney, Robert Plant, Neil Diamond, een live-versie van "Jesus Etc." van Wilco, en het besluit met een prachtige akoestische demo van John Lennon's "Watching The Wheels".

Hoe zou hij dat hebben gevonden? Hij neemt op vakantie in Bermuda rustig een demo op van een nieuw nummer, gewoon op akoestische gitaar op een boombox. Zou hij ooit gedacht hebben dat überhaupt iemand die tapes ooit zou horen, laat staan dat het zou verschijnen op een soundtrack van een film ? Het is een prachtige demo, en Yoko bewaakt de kwaliteit al 30 jaar goed, dus ik heb er geen problemen mee... Maar het idee is best vreemd .

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 31-07-2009 19:42:56 (lettertje vergeten) ]
pi_71497948
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Van z'n album "Flaming Pie" uit 1997. Deze week opnieuw uitgebracht op de soundtrack van "Funny People". Met onder andere dus Paul McCartney, Robert Plant, Neil Diamond, een live-versie van "Jesus Etc." van Wilco, en het besluit met een prachtige akoestische demo van John Lennon's "Watching The Wheels".

Hoe zou hij da hebben gevonden? Hij neemt op vakantie in Bermuda rustig een demo op van een nieuw nummer, gewoon op akoestische gitaar op een boombox. Zou hij ooit gedacht hebben dat überhaupt iemand die tapes ooit zou horen, laat staan dat het zou verschijnen op een soundtrack van een film ? Het is een prachtige demo, en Yoko bewaakt de kwaliteit al 30 jaar goed, dus ik heb er geen problemen mee... Maar het idee is best vreemd .
Ik vind de demo zelfs mooier dan de uiteindelijke versie op Double Fantasy. Niet zo overdone qua arrangement. Hij neemt ook wat andere akkoorden die het gewoon beter doen.
pi_71510431
Wat singletjes betreft:
Een goede man heeft me wat jaartjes terug alle Beatles-singles gegeven, zelfs een paar dubbel. Ouwe exemplaartjes, maar helaas zijn er slechts een handjevol met originele hoes. De rest is een sleeve of zelfs geen hoes
pi_71511395
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:57 schreef webfreak het volgende:
Wat singletjes betreft:
Een goede man heeft me wat jaartjes terug alle Beatles-singles gegeven, zelfs een paar dubbel. Ouwe exemplaartjes, maar helaas zijn er slechts een handjevol met originele hoes. De rest is een sleeve of zelfs geen hoes
Ik zit eigenlijk al heel lang te hopen dat er een of andere oude fan, waarvan de familie nauwelijks weet wie The Beatles zijn, komt te overlijden (may he rest in peace, God bless his soul, etc.) en dat ze dan tegen mij zeggen: 'Ha, we vonden dit op zolder: een serie van 36 singles en 13 lp's, allemaal in hoezen. Zien er nog erg nieuw uit. Volgens ons zijn ze nog maar een paar maand oud en dus niet veel waard. Wil jij ze gratis hebben?' Maar goed, dat zal wel nooit gebeuren... Alhoewel, zo langzamerhand is het toch wel de tijd dat de oudere fans het einde van de levensreis behalen...

Trouwens, wat zit ik te lullen... Ik heb vorig jaar voor 65 euro alle Beatles lp's gekocht op Pepper en het witte album na: die waren inderdaad van iemand die was overleden! Alleen zijn het wel allemaal exemplaren uit begin jaren tachtig, maar dat vind ik niet erg: de hoezen zien er uit alsof ze gisteren gekocht zijn en daar gaat het me om. (Ik heb later voor m'n gemoedsrust nog 10 euro extra over gemaakt, want 65 euro was echt te goedkoop...) De helft van m'n droom is dus al uitgekomen: nu de singles nog. Als die knakker van die veilingsite nou geen 18 euro per stuk zou vragen...
pi_71515574

Met zelfs een klein beetje nooit eerder gehoorde studio chat.
pi_71517151
Hehehe, ik vind het wel lollig! Je zou haast het spel alleen al kopen voor de clips.
pi_71517226
Zat ik ook al aan te denken, ja. Komt het dichtst in de buurt van clips die nooit bestaan hebben .
pi_71517312
Ik zou het vooral kopen voor al die backingtracks die erin zitten.
Want als je niet speelt, kun je gewoon de backingtrack horen toch!?!?
pi_71517370
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 19:38 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik vind de demo zelfs mooier dan de uiteindelijke versie op Double Fantasy. Niet zo overdone qua arrangement. Hij neemt ook wat andere akkoorden die het gewoon beter doen.
Dat geldt eigenlijk voor alle nummers op "Double Fantasy". Het is vooral dat Lennon al zijn stemmen twee tot driedubbel over elkaar wilde inzingen, wat de uiteindelijke versies minder persoonlijk maakt. Terwijl de teksten juist (zoals gewoonlijk bij Lennon) zeer persoonlijk waren. Ik luister dan ook vaak naar de (vele!) studio outtakes uit deze sessies, omdat het ook mijn favoriete Lennon solo-jaar is. De producer van Double Fantasy (Jack Douglas) is sowieso een eeuwige held. Hij heeft elke seconde van de sessies een tape laten meelopen, zodat het proces van A tot Z gearchiveerd is.
pi_71517553
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 16:42 schreef webfreak het volgende:
Ik zou het vooral kopen voor al die backingtracks die erin zitten.
Want als je niet speelt, kun je gewoon de backingtrack horen toch!?!?
In de demo-filmpjes kun je horen dat er inderdaad af en toe instrumenten uitvallen wanneer iemand een fout maakt. Hoe het precies zit weet ik ook niet. Maar aangezien het grootste deel van de catalogus op 4 sporen is opgenomen, is het vaak onmogelijk om enkel de gitaar te laten uitvallen, dus dan gaat soms de complete ritme-sectie mee. Dat hebben ze proberen op te lossen door bijvoorbeeld te bas te filteren.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of je de tracks gewoon kunt laten lopen, zodat we tóch een beetje kunnen genieten van remixes. De songs in de trailer klinken zó veel beter dan de originele mixen. En waarschijnlijk is er ook wel weer iemand die het voor elkaar krijgt om het spel te kraken, en zo de multi-tracks er uit te kunnen slopen .
pi_71518097
Bij Guitar Hero is het zo dat je het nummer niet zo maar kunt laten aanstaan zonder te spelen, dan komt je 'score-meter' onder de 0 en dan wordt het nummer afgebroken. Dat zal bij Rock Band vast op ongeveer de zelfde manier werken.

Ben inderdaad benieuwd hoe lang het duurt voor er multitracks online te vinden zijn. Die multitracks die vorig jaar lekten van enkele Pepper-nummers waren al gaaf - maar de kwaliteit daarvan was niet echt perfect. Maar dit moet natuurlijk geweldig zijn
Nee.
pi_71518219
Rock Band vernieuwde elke keer z'n codering, waardoor het steeds moeilijker werd om te kraken. Maar ook de laatste werd weer gecrackt, waardoor er van 4 McCartney-songs multi-tracks verschenen.
pi_71518286
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:19 schreef Aisumasen het volgende:
Rock Band vernieuwde elke keer z'n codering, waardoor het steeds moeilijker werd om te kraken. Maar ook de laatste werd weer gecrackt, waardoor er van 4 McCartney-songs multi-tracks verschenen.
Nice!
Welke songs? en waar?
pi_71518401
"Junior's Farm", "Jet", "Band On The Run" en "Hi, Hi, Hi". Wel Rock Band-stijl, dus hier en daar wat vreemd sporen op elkaar gegooid. Maar erg interessant om de losse partijen te kunnen bestuderen.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2009 @ 17:27:43 #265
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71518438
Gisteren Anthology 1 weer gekeken, eigenlijk van plan om komende weken de hele serie weer eens te kijken.
pi_71518481
Ik moet zeggen dat ik dat ook minstens één keer per jaar doe . Vorig jaar voor de verandering maar de Director's Cut uit 1993 bekeken.
pi_71519338
Ik postte onlangs dat ik op zoek was naar een goede uitgave van de Nederlandstalige bio van Hunter Davies. Die is dus moeilijk te vinden. Ondertussen had ik op eBay een eerste Engelse uitgave gevonden, en die kwam vandaag binnen. Hij is cool! Hardcover met de originele dustcover er nog omheen! En die heeft een paar butsen en pikkeltjes, maar geen echte scheuren o.i.d. En het boek zelf ziet er nog echt super uit: geen enkele losse pagina of zo. En dat voor 17,81 euro inc;. verzendkosten vanuit Engeland. (In Utrecht zag ik vorige week een Nederlandse versie voor 15 euro die gevouwen hoeken had, smeervlekken op de cover, smeervlekken op de zijikanten van het boek, beschadigde randen, etc....) Eigenlijk is de Engelse versie nog leuker, want dat is toch het origineel. Ik ben blij met m'n aankoop: een 'highlight' van m'n verzameling.

Verzamelen jullie eigenlijk Beatlesspullen? Ik eigenlijk alleen maar Nederlandse singles met fotohoes, de lp's (maakt niet uit hoe oud of waar vandaan, als de hoes er maar perfect uitziet:moet alleen nog Pepper en The White Album), boeken en dvd's. Mokken en t-shirts etc. boeien me niet echt... Ik moet er wel echt wat aan hebben.
pi_71520069
Ik heb de originele albums op CD (+ de Anthology serie + BBC), heb de beide Capitol Albums boxsets en nog een aantal albums op LP (Rubber Soul, Sgt Pepper, White Album, Let It Be Naked en Anthology 2). Wil de vinyl verzameling wel ooit compleet maken, maar heeft geen hoge prioriteit. Daarnaast veel bootlegs - maar alleen maar gedownload spul - betalen voor bootlegs ben ik al jaaaaaren geleden mee gestopt.
Nee.
pi_71521490
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:29 schreef Aisumasen het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat ook minstens één keer per jaar doe . Vorig jaar voor de verandering maar de Director's Cut uit 1993 bekeken.
Ja, die heb ik hier ook nog liggen. Alle 10 de discs. Maar nooit echt een kans gegeven. Is het echt interessant of valt 't wel mee?
pi_71521697
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:52 schreef PimD het volgende:
Ik heb de originele albums op CD (+ de Anthology serie + BBC), heb de beide Capitol Albums boxsets en nog een aantal albums op LP (Rubber Soul, Sgt Pepper, White Album, Let It Be Naked en Anthology 2). Wil de vinyl verzameling wel ooit compleet maken, maar heeft geen hoge prioriteit. Daarnaast veel bootlegs - maar alleen maar gedownload spul - betalen voor bootlegs ben ik al jaaaaaren geleden mee gestopt.
Ik wil juist alle platen op LP hebben . Ik heb zelf al Beatles for Sale, Rubber Soul, Sgt. Peppers, Magical Mystery Tour en Abbey Road
pi_71522064
Ik zou ze ook wel willen hebben hoor, maar net wat hier al vaker wordt gezegd - de prijzen die mensen ervoor durven te vragen zijn echt te zot voor worden. Prima dat een originele persing uit de jaren '60 wat kost - maar voor een herdruk uit de jaren '70 of '80 heb ik toch echt niet veel meer over dan een euro of 10 hoor.
Nee.
pi_71522204
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 20:02 schreef PimD het volgende:
Ik zou ze ook wel willen hebben hoor, maar net wat hier al vaker wordt gezegd - de prijzen die mensen ervoor durven te vragen zijn echt te zot voor worden. Prima dat een originele persing uit de jaren '60 wat kost - maar voor een herdruk uit de jaren '70 of '80 heb ik toch echt niet veel meer over dan een euro of 10 hoor.
Sgt. Peppers 1e (UK) druk en Abbey Road 1e druk 5 euro per stuk voor betaald. Magical Mystery Tour 20 euro, ook eerste (of 2e uit 1970, nog niet helemaal over uit) incl het kleurenboekje. Rubber Soul en Beatles for Sale voor 6 euro per stuk te pakken gehad Je moet maar geluk hebben met 't tegenkomen
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:08:05 #273
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_71522210
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:11 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik postte onlangs dat ik op zoek was naar een goede uitgave van de Nederlandstalige bio van Hunter Davies. Die is dus moeilijk te vinden. Ondertussen had ik op eBay een eerste Engelse uitgave gevonden, en die kwam vandaag binnen. Hij is cool! Hardcover met de originele dustcover er nog omheen! En die heeft een paar butsen en pikkeltjes, maar geen echte scheuren o.i.d. En het boek zelf ziet er nog echt super uit: geen enkele losse pagina of zo. En dat voor 17,81 euro inc;. verzendkosten vanuit Engeland. (In Utrecht zag ik vorige week een Nederlandse versie voor 15 euro die gevouwen hoeken had, smeervlekken op de cover, smeervlekken op de zijikanten van het boek, beschadigde randen, etc....) Eigenlijk is de Engelse versie nog leuker, want dat is toch het origineel. Ik ben blij met m'n aankoop: een 'highlight' van m'n verzameling.

Verzamelen jullie eigenlijk Beatlesspullen? Ik eigenlijk alleen maar Nederlandse singles met fotohoes, de lp's (maakt niet uit hoe oud of waar vandaan, als de hoes er maar perfect uitziet:moet alleen nog Pepper en The White Album), boeken en dvd's. Mokken en t-shirts etc. boeien me niet echt... Ik moet er wel echt wat aan hebben.
Hoi, ik heb jarenlang Beatles verzameld. En heb heel veel boeken. Ook twee posterspecials met prachtige foto's.
Verder nog vele video's uit het vorige tijdperk, en LP's die niet meer te draaien zijn:)
Waiting for This is it!
pi_71539427
Right... I'm off to London.
Morgen rond deze tijd zit ik in Studio 2 van Abbey Road.
Vrijdag mijn verslag
pi_71539515
Argh, lucky bastard . Veel plezier!
  Redactie Frontpage zondag 2 augustus 2009 @ 15:54:26 #276
95179 TheGrandWazoo
pi_71539804
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:41 schreef webfreak het volgende:
Right... I'm off to London.
Morgen rond deze tijd zit ik in Studio 2 van Abbey Road.
Vrijdag mijn verslag
Veel plezier my friend.

Ik ga dit jaar niet. Maar het is een super ervaring. Ik geniet nog iedere keer na als ik The Beatles hoor.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_71549091
Heb een mengpaneel gekregen Kan nu Rubber Soul luisteren met de vocalen gecentreerd
pi_71554567
Nieuwe video's Rock Band: The Beatles

Toch jammer van de af en toe incorrecte instrumentatie (Harrison speelt bas op "Birthday", Lennon doet helemaal niet mee op "Here Comes The Sun", maar speelt wel de bas op "Sgt. Pepper"). Maar wel logisch natuurlijk, anders zouden ze ook bijvoorbeeld in de "Revolution"-video Nicky Hopkins plots tevoorschijn moeten toveren. Misschien zouden ze het ook wel zo hebben gedaan tijdens een live-performance .
  maandag 3 augustus 2009 @ 01:37:00 #279
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71554854
quote:
Ik mis de out.. in bij Revolution
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_71554950
Dan moet je naar de album-versie van "The White Album" luisteren .
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 09:17:57 #281
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71556730
Ziet er best mooi uit die Rock Band clips, maar of het ook historisch een beetje klopt?

Speelde Lennon mee op Here comes the sun? En daarnaast speelde McCartney volgensm mij niet met plectrum maar met vingers en/of duim, maar dat zijn dan weer de details waar een bassist op let.
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:59:17 #282
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71557308
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:17 schreef belsen het volgende:
Ziet er best mooi uit die Rock Band clips, maar of het ook historisch een beetje klopt?

Speelde Lennon mee op Here comes the sun? En daarnaast speelde McCartney volgensm mij niet met plectrum maar met vingers en/of duim, maar dat zijn dan weer de details waar een bassist op let.
Zulke 'details' vind ik dat helaas niet..
pi_71564447
Ik denk niet dat ze zich echt heel druk hebben gemaakt over wie nou precies wat speelde. Ze hebben gewoon liedjes uitgezocht en hopla iedereen een taak toebedeeld. Sommige nummers waren anders natuurlijk ook wel erg lastig geworden, omdat je moeilijk bv. Paul op 2 instrumenten tegelijk kan laten spelen in een of andere clip. Het is al heel wat dat ze John niet laten drummen.
Het is ook geen reconstructie of wat dan ook: het is gewoon een spelletje. Je moet het spel dan ook niet op z'n historische waarde beoordelen, want dan kan je beter meteen ophouden: het spel is niet bedoeld voor de Lewisohns onder ons, vrees ik. Ik had het graag anders gezien, natuurlijk, maar niet anders verwacht. Ik denk ook niet dat ze bijvoorbeeld uitgeplozen hebben met welke gitaren bepaalde nummers zijn opgenomen. Of welk drumstel. Wellicht dat ze de gitaren aan het begin nog wel een beetje kloppend hebben, maar hoe verder je komt, hoe vager het zal worden.

Nee, het spel is gewoon leuk, lollig, happy, vrolijk en blij. En da's alles. Ik vind het alsnog lollig die clips te zien, ook al klopt er van alles en nog wat niet: het heeft wel wat!
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:04:28 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71573159
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:04 schreef Fip het volgende:
Aan de kenners hier,
Tot mijn grote verbazing en vreugde kwam ik er, al struinend over last.fm, achter dat Paul McCartney deze zomer twee concerten in Fenway Park, Boston gaat geven als ik daar ook ben. Tickets zijn helaas allang uitverkocht, dat viel te verwachten. Weet iemand misschien of het mogelijk is de kaartjes tweedehands te kopen? Is dat betrouwbaar? Onbetaalbaar? Iemand ervaring mee?
http://www.bostonherald.com/blogs/entertainment/hotline/?p=191&srvc=home&position=recent

Moest je het nog lezen.
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 22:45:32 #285
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_71578580
Ow, de filmpjes van Rockband zijn verwijderd.
pi_71579437
Hopelijk wordt Rain nog aangekondigd als één van de resterende 20 nummers. Ongeveer het meest interessante nummer voor een game als dit, met z'n leuke riff, de prachtige baslijn en indrukwekkende drums.
pi_71580368
De Engelse roddelpers had vorige week weer groot nieuws te melden:
quote:
Paul McCartney: So long, winding road

PAUL McCARTNEY is hanging up his guitar with a spectacular farewell world tour next year. THE BEATLES legend wants to put on spectacular shows in venues he has never played before.

Discussions have already kicked off about going out on the road at landmark locations including China's Tiananmen Square and the area surrounding Berlin's Checkpoint Charlie. Shows in Brazil have already been inked in for April, with more to follow. It will be the last chance most ordinary punters will get to see Macca in action. As he approaches 70, the Long And Winding Road star has realised this is likely to be his last, huge international tour. All the vegetarianism, yoga and meditating in the world can't change that.

A source said: "Paul wants to go out with a bang. He's played countless stadiums over his 50-year career and is on the hunt for the most unusual locations he can find. He realises that the older he gets, the less his body will be able to cope with the demands of extended periods on the road. He might play the odd benefit gig if the likes of PRESIDENT OBAMA gives him a bell - but other than that he'll be putting his feet up and enjoying retirement. The tour in 2010 is likely to last well over a year, by which time he will be almost 70. He's making enquiries about a number of special locations and he's keen to play in China and at Checkpoint Charlie."

I just hope the UK will be on the loveable mop-top's itinerary. The man with the wobbly-eyebrows and thumbs-up salute hasn't toured on home shores for more than six years. The last jaunt he did around Britain was the Back In The World Tour way back in 2003. I caught one of the shows at London's Earls Court and it was class. But since then, apart from a Glasto headline slot in 2004 and a few one-off shows such as The Brits, he has concentrated most of his energies on the US.

His 2005 tour there was mammoth and he's packing out sporting stadiums on the other side of the Atlantic. I hope Macca goes on for as long as he is able. Earlier this year pensioner TINA TURNER packed arenas across Britain and her legs are still in decent shape. The thought of Macca's pasty-white pins might not sell any tickets, though.

http://www.thesun.co.uk/s(...)ng-winding-road.html
Ik heb daar maar één ding op te zeggen . Uit The Washington Post van 30 juli 2009:
quote:
The former Fab Four moptop says he's "energized" by the performances, but the limited touring is a lifestyle choice. "My personal situation at the moment with my little 5-year-old daughter [Beatrice, with ex-wife Heather Mills] gives me certain periods of time when I can do what I want. Which is the strange thing about divorce. On the one hand, you become a single parent suddenly. But the upside of that is that it's changed the way I tour now. So this, we call it Summer Live, is a little series of dates that are fitted in the gaps when I'm not being a dad. I love the balance. It's really nice. The other few days, I go home and I'm dad, and when that period is over, I come back."

He acknowledges that he has thought about retirement, but not seriously and certainly not soon. "It's what everyone else does, and that thought has to occur to you," he says. "Even 15-year-olds will be looking at the year 65 and think that's probably when I'll retire," he says. "But strange things happen in music. You look at people like Tony Bennett, B.B. King -- people who are as good if not better than they were. And you sort of think, oh! And you look at that as your beacon kind of thing. Plus, the thing is, I always said when people don't want to come and I'm struggling, then I have to look at it more seriously . . . I certainly couldn't just give it up like that. I like it too much."

Which suggests that the once unimaginable is now not just possible but highly likely: a Beatle, rocking out at 70, even 75 years old. Paul McCartney is almost there, and it doesn't seem odd at all. In this ever-changing world in which we live in, it even seems kind of normal, like riding the bus.
  maandag 3 augustus 2009 @ 23:41:24 #288
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71580603
Het werd ook door Belgische media gekopieerd. Erg jammer!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:49:20 #289
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71582415
Heeft er trouwens iemand een audio/video van de Speech die McCartney gaf op 19 januari 1994 toen Lennon in de Rock 'n' Roll Hall of Fame werd geïntroduceerd? De tekst heb ik al (en is zo mooi dat ik er echt wel een audio/video van wil). Voor alle duidelijkheid, het gaat over deze speech;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71582673
Uh... Ik weet wel dat ik in ieder geval een gedeelte er van op DVD heb, uit een nieuws-item. "Telecasts 1993-1994". Kan 'em alleen niet zo 1-2-3 vinden .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 02:03:00 #291
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71583490
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 01:01 schreef Aisumasen het volgende:
Uh... Ik weet wel dat ik in ieder geval een gedeelte er van op DVD heb, uit een nieuws-item. "Telecasts 1993-1994". Kan 'em alleen niet zo 1-2-3 vinden .
Hmm
23. Paul Inducts John into R'N'R Hall Of Fame / Reunion Coming! CBS This Morning, CNN, CBS News, Fox News, ET, MTV & E! News 1/20
24. Paul's Speech MTV 1/21

Jammer dat het zo groot is, en om nu 4 GB voor twee items te gaan downloaden..
pi_71583637
Als ik 'em weer vind (staat waarschijnlijk op externe HD of in DVD-map), zeg ik wel even welk .VOB-bestand het is .
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 02:24:02 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71583666
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 02:20 schreef Aisumasen het volgende:
Als ik 'em weer vind (staat waarschijnlijk op externe HD of in DVD-map), zeg ik wel even welk .VOB-bestand het is .
Het zijn 4 VOB bestanden iig, ik wou de laatste van 600 MB downloaden maar er staat daarboven nog een Video_TS dus weet ik niet of ik dat ook moet downloaden (is ook best groot).

Bedankt, btw
pi_71588816
Paul kom nou hier heeheheheeeenn
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:38:46 #295
95179 TheGrandWazoo
pi_71588849
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:37 schreef blckbb het volgende:
Paul kom nou hier heeheheheeeenn
Forget it

vrijdag 31 juli 2009
De komende tour van voormalig Beatle Sir Paul McCartney zal tevens zijn laatste tour zijn. De muzieklegende plant een serie indrukwekkende optredens om zijn afscheid van het tourcircuit te markeren.

Het 67-jarige pop icoon voert naar verluidt onderhandelingen over optredens over de hele wereld zoals op het beroemde Tiananmen Square in China en bij Checkpoint Charlie in Berlijn, de passage in de Berlijnse Muur, die het land in tweeën splitste ten tijde van de koude oorlog.
Volgens de Britse krant The Sun zullen de optredens het einde van de tour- carrière van McCartney aangeven.

In het bericht vertelt een bron: "Paul wil eindigen met een knaller. Hij speelde gedurende de vijftig jaar van zijn carrière in ontelbaar veel stadions en hij is nu op zoek naar de meest ongebruikelijke plekken die hij maar kan vinden. Hij realiseert zich dat hoe ouder hij wordt het niet eenvoudiger wordt om langere periodes op tournee te zijn. Hij wil nog een paar uitzonderlijke optredens doen om zich zo te verheugen op zijn 'pensioen'. De tour in 2010 zal zijn laatste zijn en verspreid worden over het hele jaar. Hij is dan immers bijna 70".

Zijn laatste wereld- tournee was in 2003 "In The World Tour". Hij toerde nog wel door de Verenigde Staten, verscheen op enkele muziek festivals en gaf enkele concerten voor een goed doel.

(Bron: contactmusic)

Misschien drie-landen punt
(Superworm)
pi_71589095
Hij heeft nog helemaal niks bevestigd, zie de post van Aisumasen
pi_71589112
quote:
Volgens de Britse krant The Sun stopt Paul McCartney volgend jaar met optreden. De ex-Beatle zou nog een wereldwijde tour plannen en dan definitief zijn (bas)gitaar aan wilgen hangen.
Een anonieme bron vertelt tegen de krant dat McCartney voelt dat hij ouder wordt en dat zijn lichaam steeds minder tegen lange tours kan. Daarom wil hij nog een keer de wereld rond en optreden op plaatsen waar hij dat nog nooit heeft gedaan. Als locaties worden Checkpoint Charlie in Berlijn en het Plein Van De Hemelse Vrede genoemd. Daarna is het afgelopen en zal hij alleen nog op speciale gelegenheden acte de présence geven.

De vraag is of The Sun het bij het rechte eind heeft. De schandaalkrant heeft een reputatie in het roddelcircuit en McCartney heeft zelf nog niet gereageerd op het nieuws.
Dit dus
pi_71593120
Nog maar een keertje dan . Uit The Washington Post van 30 juli 2009:
quote:
The former Fab Four moptop says he's "energized" by the performances, but the limited touring is a lifestyle choice. "My personal situation at the moment with my little 5-year-old daughter [Beatrice, with ex-wife Heather Mills] gives me certain periods of time when I can do what I want. Which is the strange thing about divorce. On the one hand, you become a single parent suddenly. But the upside of that is that it's changed the way I tour now. So this, we call it Summer Live, is a little series of dates that are fitted in the gaps when I'm not being a dad. I love the balance. It's really nice. The other few days, I go home and I'm dad, and when that period is over, I come back."

He acknowledges that he has thought about retirement, but not seriously and certainly not soon. "It's what everyone else does, and that thought has to occur to you," he says. "Even 15-year-olds will be looking at the year 65 and think that's probably when I'll retire," he says. "But strange things happen in music. You look at people like Tony Bennett, B.B. King -- people who are as good if not better than they were. And you sort of think, oh! And you look at that as your beacon kind of thing. Plus, the thing is, I always said when people don't want to come and I'm struggling, then I have to look at it more seriously . . . I certainly couldn't just give it up like that. I like it too much."

Which suggests that the once unimaginable is now not just possible but highly likely: a Beatle, rocking out at 70, even 75 years old. Paul McCartney is almost there, and it doesn't seem odd at all. In this ever-changing world in which we live in, it even seems kind of normal, like riding the bus.
En uit de Boston Herald van vandaag:
quote:
The Web has been buzzing, thanks mostly to info from unreliable sources, that you’re retiring. Any truth at all to those rumors?

I was thinking this morning that it was five years ago that this same rumor went around. All I can say is that I’m not retiring. It’s like, “Paul is dead.” “No, I’m not,” is all I could say. I did talk about retirement in one sentence in one story and only to say, “No way Jose.” But someone must have only read part of that one sentence. As long as people want to come and hear me, I’ll probably be doing this. It’s just so easy to star rumors. Wanna start one now?

Um, sure, let me think for a minute.

How about Stevie Wonder is moving to Alaska?

That’ll do.

Right, Stevie Wonder is moving to Alaska. We’ll see how far that gets.

[ Bericht 11% gewijzigd door Aisumasen op 04-08-2009 15:22:35 ]
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:30:31 #299
159761 Arn0
Abbey Road
pi_71600711

Paar toffe namen bijeen, moet ik zeggen
George Harrison, Ringo Starr, Billy Joel, Mick Jagger, Bruce Springsteen & Bob Dylan
pi_71601141
Ik heb vandaag de Magical Mystery Tour LP gekocht. Ben hem nu voor de tweede keer aan het luisteren. Lekker vrolijke muziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')