abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71501616
Als vervolg op het Beatles Tournament 2009 bij deze, als test, de eerste Beatles poll. Mocht het idee aanslaan, dan volgen polls als 'beste rocker', 'beste B-kant', 'beste McCartney nummer', etc. etc.
Het is even kijken of een poll de beste optie is: je kan natuurlijk ook gewoon iedereen een nummer laten roepen of een giga-rij nummers opgeven waaruit iedereen een top 3 of 5 mag opstellen. Maar een poll is leuk omdat je meteen ziet wat de stand is! (En het scheelt mij een hele hoop telwerk... )
Een poll van bijvoorbeeld het beste McCartney nummer kan natuurlijk nogal errug lang worden... We kunnen in zo'n geval ook iedereen lijstjes laten inleveren van maximaal 10 nummers of zo, met suggesties welke nummers er toch echt in de poll moet komen, en pas daarna de poll daadwerkelijk online zetten. (Moet ik alsnog tellen, maar goed...
Tips etc. zijn welkom (ook wat betreft andere onderwerpen voor Beatles polls!).

Als opener van de (wel of niet) aankomende polls, leek een poll van 'openers' me wel een leuke en logische, ook omdat die natuurlijk helemaal vast ligt en dus zonder voorselectie hier nu geplaatst kan worden.

Poll: Wat is de beste Beatles album opener?
  • I Saw Her Standing There
  • It Won't Be Long
  • A Hard Day's Night
  • No Reply
  • Help!
  • Drive My Car
  • Taxman
  • Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
  • Magical Mystery Tour
  • Back In The U.S.S.R.
  • Yellow Submarine
  • Come Together
  • Two Of Us
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 0% gewijzigd door hello_goodbye op 01-08-2009 21:55:09 ]
  •   vrijdag 31 juli 2009 @ 21:48:00 #2
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_71501724
    Van de nummers is Drive My Car mijn favoriet, maar om het openingsakkoord van A Hard Day's Night kan niemand heen.
    pi_71501844
    Er is maar 1 nummer dat een wereldbekende opener heeft door de eerste 3 accoorden te spelen:. Rock'n roll music...
    75 topics = FIN
    pi_71501858
    Lastige keuze tussen "It Won't Be Long", "A Hard Day's Night" en "No Reply". Gekozen voor "No Reply".
    pi_71501906
    Taxman is mijn favoriet maar inderdaad, dát openingsakkoord... .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_71501939
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 21:50 schreef FP128 het volgende:
    Er is maar 1 nummer dat een wereldbekende opener heeft door de eerste 3 accoorden te spelen:. Rock'n roll music...
    Het gaat hier dus om ALBUM openers! Maar de tip van 'beste song opener' zullen we zeker onthouden.

EDIT:
    O, je reageerde natuurlijk op het openingsakkoord van AHDN... Ik dacht bij deze poll trouwens meer aan het complete nummer als opener (en nog geeneens wat het beste nummer op zich is, maar welk nummer de luisteraar als beste 'in the mood' brengt voor de rest van het album), maar goed, iedereen is vrij het zelf in te vullen, natuurlijk. (Punt voor aandacht voor de volgende poll: een DUIDELIJKE vraag. )

Ik heb zelf trouwens nog niet gestemd! Ik kan niet kiezen... Ben trouwens nu al verrast door bepaalde keuzes...! En da's leuk!

[ Bericht 13% gewijzigd door hello_goodbye op 31-07-2009 21:58:54 ]
      vrijdag 31 juli 2009 @ 21:57:15 #7
    150363 Wii-Style
    Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
    pi_71502045
    Damn, dat was een moeilijke. Toch maar voor A Hard Day's Night gegaan. (edit) Ik heb daar dus voor gekozen omdat de Beatles met de deur in huis vallen, en dat is heel leuk met album openers.
    Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
      Moderator vrijdag 31 juli 2009 @ 22:00:00 #8
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_71502139
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 21:52 schreef Litpho het volgende:
    Taxman is mijn favoriet maar inderdaad, dát openingsakkoord... .

Dat akkoord deed het ook voor mij: A hard days night dus.
    Geef angst en haat een stem
    Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
      vrijdag 31 juli 2009 @ 22:00:23 #9
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_71502150
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:00 schreef belsen het volgende:

[..]

Dat akkoord deed het ook voor mij: A hard days night dus.
    TUNGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
    pi_71502260
    Ik koos Sgt. Peppers.
    Zoals George Martin in een documentaire over dit album zei: ''Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band was a great intro, trying to say 'Come on, listen to us, we are a great band!' ''
      vrijdag 31 juli 2009 @ 22:06:30 #11
    18026 Thelonious
    le samouraï
    pi_71502323
    I saw her standing there is onovertroffen als opener.
    Keeping an eye on the world going by my window.
    pi_71502341
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:06 schreef Thelonious het volgende:
    I saw her standing there is onovertroffen als opener.
    De opener der openers, letterlijk
    pi_71502395
    Okay, ik heb dan toch maar gekozen voor I saw her standing there (zou een beetje flauw zijn als ik een poll open en zelf niet meedoe omdat ik het te lastig vind... ). Ik vind Taxman als nummer interessanter (in mono) en Back in the USSR vind ik ook een lekkere opener, maar ISHST is zo waanzinnig enthousiast en brengt je gelijk in de perfecte 'mood' voor het album (het nummer zelf maar ook dat 'one, two, three, FAWR!!!'). En het is ook nog eens de opener van hun complete lp-oeuvre! A hard day's night heeft een sterke opening op zich, inderdaad, maar als nummer zie ik het teveel als single en niet als een te gekke opener. Als je begrijpt wat ik bedoel. Zelfde als met Help!, wat ik nog steeds een van de beste Beatles-nummers vind.

Tot nu toe ben ik het meest verrast door No reply...! Vraag me ook af of deze en genen op AHDN hadden gestemd, als TNA niet had gepost over dat akkoord...
    pi_71502638
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:09 schreef hello_goodbye het volgende:
    Vraag me ook af of deze en genen op AHDN hadden gestemd, als TNA niet had gepost over dat akkoord...
    Ik heb dan ook wél voor Taxman gestemd .
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_71502711
    Nee, want ik had al precies verwacht dat AHDN aan de leiding zou gaan . Ik vind "No Reply" niet alleen de beste song, maar ook echt de beste album-opener. Niets kan op tegen een 1964 Lennon-vocaal. Wat een opening: Die venijnige tekst over een rustige akoestische achtergrond. Maar dan breekt de hel los: "I SAW THE LIGHT!!!", met de perfect geplaatste cymbalen van Ringo, die in dit nummer sowieso een glansrol vertolkt (let bv. op de snare in de coupletten). "I NEARLY DIED!!!", met die prachtige McCartney-harmonie en donkere George Martin-piano. De beste binnenkomer die je kunt wensen .
    pi_71502734
    quote:
    [..] Tot nu toe ben ik het meest verrast door No reply...! Vraag me ook af of deze en genen op AHDN hadden gestemd, als TNA niet had gepost over dat akkoord...
    Nee, want ik had al precies verwacht dat AHDN aan de leiding zou gaan . Ik vind "No Reply" niet alleen de beste song, maar ook echt de beste album-opener. Niets kan op tegen een 1964 Lennon-vocaal. Wat een opening: Die venijnige tekst over een rustige akoestische achtergrond. Maar dan breekt de hel los: "I SAW THE LIGHT!!!", met de perfect geplaatste cymbalen van Ringo, die in dit nummer sowieso een glansrol vertolkt (let bv. op de snare in de coupletten). "I NEARLY DIED!!!", met die prachtige McCartney-harmonie en donkere George Martin-piano. De beste binnenkomer die je kunt wensen .
    pi_71502864
    quote:

Tot nu toe ben ik het meest verrast door No reply...! Vraag me ook af of deze en genen op AHDN hadden gestemd, als TNA niet had gepost over dat akkoord...
    TNA's post was precies de reactie die ik in gedachte had toen ik naar deze topic kwam... AHDN heb ik ook wel eens geroepen als beste opener allertijden (in een non-poll competitie) en zeker om beste intro van een song. Taxman en toch ook Come Together zijn mijns inziens de meest lekkere nummers.
    pi_71503865
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik heb dan ook wél voor Taxman gestemd .
    Oooooo, dan is het goed.
    pi_71503900
    Taxman voor mij, een heerlijk slimme tekst verpakt in een geweldig rockjasje, de perfecte opener voor het beste popalbum allertijden.
    pi_71503995
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 22:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, het is een lekker nummer, maar vanwege historische redenen (lang verhaal) heb ik (onterecht) moeite met Beatles for sale, en dus ook met de (paar) toppers die erop staan. (No reply was zelfs single-kandidaat (samen met I'm a loser en (inkoppertje) Eight days a week) voordat I feel fine geschreven werd.)
    quote:
    Op vrijdag 31 juli 2009 23:00 schreef NumberNine het volgende:
    Taxman voor mij, een heerlijk slimme tekst verpakt in een geweldig rockjasje, de perfecte opener voor het beste popalbum allertijden.
    Ik ben blij dat er ook op mijn nummer twee gestemd wordt. (Jammer dat je geen drie nummers kunt kiezen met een poll... ). Het begin lijkt ook wel wat op dat van ISHST. Maar dan wel echt op z'n 'Revolvers'. Heerlijk nummer. Na(ast) While my guitar George's beste Beatlesnummer. Imho. Maar daar hebben we het in een volgende poll nog wel over...

BTW Wat vind iedereen trouwens van het poll-idee? Werkt dat of levert men liever een top drie in? Met top 3's of 5's krijg je natuurlijk wel een ander resultaat, denk ik, vooral wat de nummers 2, 3, 4 etc. betreft. (Maar met een poll moet je eigenlijk niet kijken naar de nummer 2, 3, etc., maar alleen naar de nummer 1.)

EDIT:
    Wat dat laatste betreft: misschien is de uitslag toch leuker en duidelijker op deze volgorde...? Wat heeft jullie voorkeur?

Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 16% gewijzigd door hello_goodbye op 31-07-2009 23:15:12 ]
    pi_71504772
    Come Together
      vrijdag 31 juli 2009 @ 23:36:14 #22
    225274 Robijn1961
    Beatles Forever
    pi_71504886
    TVP!
    Waiting for This is it!
    pi_71506884
    Veel te moeilijk, ik kan niet kiezen...
    pi_71510369
    HELP!
      Redactie Frontpage zaterdag 1 augustus 2009 @ 11:04:36 #25
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_71510523
    I saw her standing there.

Het begin van een nieuwe muzikale revolutie. 1,2,3 FAH! En niets was meer hetzelfde. Nooit is er zo krachtig een statement neergezet in al z'n onschuld. Ze wisten nog niet wat het ging betekenen maar dat er iets ging gebeuren was evident.

Mvg,

Frits Spits.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')