quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 22:21 schreef Aisumasen het volgende:[..]
Nee, want ik had al precies verwacht dat AHDN aan de leiding zou gaan

. Ik vind "No Reply" niet alleen de beste song, maar ook echt de beste album-opener. Niets kan op tegen een 1964 Lennon-vocaal. Wat een opening: Die venijnige tekst over een rustige akoestische achtergrond. Maar dan breekt de hel los:
"I SAW THE LIGHT!!!", met de perfect geplaatste cymbalen van Ringo, die in dit nummer sowieso een glansrol vertolkt (let bv. op de snare in de coupletten).
"I NEARLY DIED!!!", met die prachtige McCartney-harmonie en donkere George Martin-piano. De beste binnenkomer die je kunt wensen

.
Ja, het is een lekker nummer, maar vanwege historische redenen (lang verhaal) heb ik (onterecht) moeite met Beatles for sale, en dus ook met de (paar) toppers die erop staan. (No reply was zelfs single-kandidaat (samen met I'm a loser en (inkoppertje) Eight days a week) voordat I feel fine geschreven werd.)
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 23:00 schreef NumberNine het volgende:Taxman voor mij, een heerlijk slimme tekst verpakt in een geweldig rockjasje, de perfecte opener voor het beste popalbum allertijden.
Ik ben blij dat er ook op mijn nummer twee gestemd wordt.

(Jammer dat je geen drie nummers kunt kiezen met een poll...

). Het begin lijkt ook wel wat op dat van ISHST. Maar dan wel echt op z'n 'Revolvers'.

Heerlijk nummer. Na(ast) While my guitar George's beste Beatlesnummer. Imho. Maar daar hebben we het in een volgende poll nog wel over...
BTW Wat vind iedereen trouwens van het poll-idee? Werkt dat of levert men liever een top drie in? Met top 3's of 5's krijg je natuurlijk wel een ander resultaat, denk ik, vooral wat de nummers 2, 3, 4 etc. betreft. (Maar met een poll moet je eigenlijk niet kijken naar de nummer 2, 3, etc., maar alleen naar de nummer 1.)
EDIT:
Wat dat laatste betreft: misschien is de uitslag toch leuker en duidelijker op deze volgorde...? Wat heeft jullie voorkeur?
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier[ Bericht 16% gewijzigd door hello_goodbye op 31-07-2009 23:15:12 ]