Dus ik net het asiel gebeld en daar vertelde ze dat die 78 euro het "asieltarief" is. Ik heb ook aangegeven dat dit niet expliciet op de website vermeld wordt en ik er vanuit ging dat die 78 euro dus het totaalplaatje zou dekken.quote:Als een kat bij overdracht nog niet is geneutraliseerd, of dit tjdens de overdracht niet bekend was, heeft koper het recht tot 6 maanden na de datum van overdracht de kat door een dierenarts alsnog te laten neutraliseren. De ingreep wordt door de verkoper vergoed, uitsluitend na afgifte van een doorverwijsformulier door verkoper.
Dat is dus het punt, ik werd verplicht naar een dierenarts te gaan die bij hen is aangesloten. In dit geval is dat een dierenziekenhuis wat niet eens bij mij in de buurt is. Daar heeft ze ook de laatste entingen gehad.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:20 schreef trovey het volgende:
Meestal moet je de kat laten steriliseren bij de dierenarts die het asiel onder zijn hoede heeft (die rekent namelijk lagere prijzen voor het asiel). Als je niet teveel heisa wilt hebben zou ik gewoon even vragen welke dierenarts dat is en de kat daar laten "helpen". Staat er trouwens ook niet iets op het inentingboekje wat je hebt meegekregen. Dezelfde dierenarts heeft de kat namelijk ook ingeënt. Wil je het absoluut bij je eigen dierenarts laten doen dan moet je inderdaad in discussie gaan met het asiel over hun voorwaarden of het verschil zelf betalen.
Het zal er niet om gaan of het geld kost of niet, het asiel zegt dat ze het vergoeden en uiteindelijk vergoeden ze net iets meer dan de helft..quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:24 schreef dr.dunno het volgende:
en trouwens, dieren kosten geld, lig dan niet te jammeren als het beest niet z'n eigen inkomen verdient en voornamelijk lui ligt te doen en in de gordijnen hangt, want katten zijn nu eenmaal nutteloze beesten die hun gewicht in goud per dag kosten om in leven te houden.![]()
Ze heeft er maar 3 weken gezeten toen ik d'r meenam.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:25 schreef Uro het volgende:
Vind het een beetje eigenaardig dat ze dat beest niet in het asiel al hebben geholpen. Maar wat trovey zegt is denk het de beste oplossing. En niet moeilijk gaan doen over een beetje geld. Je kiest zelf voor een huisdier.
alles kan, die kat is van jou en jij mag beslissen wat je ermee doet (in de zin van de wet is het namelijk een voorwerp zoals een handtas (quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:25 schreef MissLuna het volgende:
Dat is dus het punt, ik werd verplicht naar een dierenarts te gaan die bij hen is aangesloten. In dit geval is dat een dierenziekenhuis wat niet eens bij mij in de buurt is. Daar heeft ze ook de laatste entingen gehad.
Ik had liever naar de dierenarts hier om de hoek gegaan, maar dat kon niet volgens het asiel.
als ze de rekening vergoeden van een bepaalde dierenarts, die toevallig niet de voorkeur heeft van TS, heeft TS daar in beginsel niets tegenin te brengen; ze doen namelijk wel wat ze beloven, al had het mogelijk duidelijker worden vermeld dat er een limiet was aan de vergoeding.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:26 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het zal er niet om gaan of het geld kost of niet, het asiel zegt dat ze het vergoeden en uiteindelijk vergoeden ze net iets meer dan de helft..
Er werd me letterlijk verteld dat ik naar dit dierenziekenhuis moest gaan, aangezien dit degene is waarvan ze de kosten vergoeden. Dus daar ga je dan vanuit, zeker als dat in de voorwaarden staat.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:28 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
alles kan, die kat is van jou en jij mag beslissen wat je ermee doet (in de zin van de wet is het namelijk een voorwerp zoals een handtas (), dus of naar die goedkope plek of naar een plaats waar je meer betaalt.
zolang je dierenrechten respecteert enz enz
Dat komt dus omdat dat dierenziekenhuis dus korting geeft aan het asiel. Met dat bedrag is bij de aanschafprijs van de kat rekening gehouden, met een andere prijs dus niet. Tja, een asiel moet nou eenmaal niet met verlies draaien want dan kunnen ze binnen de korte keren sluiten. Uiteindelijk zijn ze gewoon een bedrijf dat ook moet rondkomen, zeker omdat veel dierenasiels maar weinig subsidie krijgen en zichzelf moeten bedruipen. Leuk is het niet om dan inderdaad niet om een andere dierenarts te moeten bezoeken (of dat nou met afstand te maken heeft of een andere reden) maar ja je kunt dus ook prima naar je eigen dierenarts maar dan moet je het verschil zelf betalen. Ander antwoord kan ik je helaas niet geven.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:25 schreef MissLuna het volgende:
Dat is dus het punt, ik werd verplicht naar een dierenarts te gaan die bij hen is aangesloten. In dit geval is dat een dierenziekenhuis wat niet eens bij mij in de buurt is. Daar heeft ze ook de laatste entingen gehad.
Ik had liever naar de dierenarts hier om de hoek gegaan, maar dat kon niet volgens het asiel.
als het je daar nu om gaat, dan heb je bij deze je punt gemaakt; schrijf een boze brief naar het asiel en betaal braaf die extra euro's.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:32 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Er werd me letterlijk verteld dat ik naar dit dierenziekenhuis moest gaan, aangezien dit degene is waarvan ze de kosten vergoeden. Dus daar ga je dan vanuit, zeker als dat in de voorwaarden staat.
Waar slaat het dan op als het blijkt dat ze het uiteindelijk toch niet vergoeden? Dan kan ik inderdaad net zo goed hier om de hoek gaan.
Het gaat me nieteens om die extra kosten, vind het gewoon valse voorlichting. Niet echt netjes. [ afbeelding ].
De kat is niet van hem, waarschijnlijk heeft hij het dier in bruikleen. Als hij niet aan de voorwaarden van het contract voldoet, kunnen ze het dier weer terugeisen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:28 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
alles kan, die kat is van jou en jij mag beslissen wat je ermee doet (in de zin van de wet is het namelijk een voorwerp zoals een handtas (), dus of naar die goedkope plek of naar een plaats waar je meer betaalt.
zolang je dierenrechten respecteert enz enz
Maar dan moet het asiel je niet eerst zeggen dat de kosten 100% worden vergoed en later iets anders zeggen. Ik zou er ook niet te moeilijk over doen, maar zeker het zeker wel bespreekbaar maken. Wat TS vandaag ook gaat doen.quote:Op maandag 6 juli 2009 03:34 schreef Maanvis het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal, kost het nou 120 euro bij dat dierenziekenhuis of bij 't asiel van jouw keuze?
Verder zijn asiels doorgaans vrijwilligersorganisaties die al moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, als je een beetje menselijk bent doe je hier niet al te moeilijk over.
Dat hoeft geen probleem te zijn.. De kat die ik nu heb is op dinsdag in het asiel gekomen(mijn ouders waren toen in het asiel en dachten dat ik dit wel een leuke kat zou vinden en hebben haar besproken)..quote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:27 schreef MissLuna het volgende:
[..]
Ze heeft er maar 3 weken gezeten toen ik d'r meenam.
Nee, die is het niet. Het is verder ook niet relevant om welk asiel het ging, het is absoluut niet mijn bedoeling geweest om het asiel door het slijk te halen.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:04 schreef Jannuk het volgende:
Asiel Abraham van Stolkweg??
Dierenziekenhuis van hun keuze. En wat ik al eerder zei, het ging om het geld persé, maar om de belofte die niet nagekomen werd. Of het nou om een asiel gaat of niet.quote:Op maandag 6 juli 2009 03:34 schreef Maanvis het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal, kost het nou 120 euro bij dat dierenziekenhuis of bij 't asiel van jouw keuze?
Verder zijn asiels doorgaans vrijwilligersorganisaties die al moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, als je een beetje menselijk bent doe je hier niet al te moeilijk over.
Ze is bijna vijf, maar ze worden daar niet standaard gesteriliseerd, vertelde ze vandaag. Deze poes heeft altijd binnen gezeten op een flatje, maar ik heb een tuin, dus dat is voor haar wel leuker.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:03 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Dat hoeft geen probleem te zijn.. De kat die ik nu heb is op dinsdag in het asiel gekomen(mijn ouders waren toen in het asiel en dachten dat ik dit wel een leuke kat zou vinden en hebben haar besproken)..
Ze is op donderdag gesteriliseerd, op zaterdag ben ik wezen kijken en op dinsdag heb ik haar opgehaald..
Totaalkosten: 85 euro(dit is dus de kosten van het ophalen(wat je voor iedere kat betaalt) en hier zat dus de sterilisatie "gratis" bij..
Wat wel een "probleem" kan zijn is de leeftijd.. was ze jonger dan een half jaar toen je haar ophaalde?
Het is een afstandskat en geen zwerver, dus ik vind het een héél raar verhaal dat ze dit niet wisten.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Weet je of ze de voorgeschiedenis van je poes weten? Als het een zwerver is, was het waarschijnlijk heel moeilijk in te schatten of ze wel of niet al geholpen was.
Wel een raar verhaal en ik hoop dat ze je tegemoet komen in de kosten.
Lijkt me toch hun fout en dat zij ook voor de kosten opdraaien.. maar dit is wel bizar..quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:11 schreef MissLuna het volgende:
Asiel weer gebeld. Hebben ze nog nooit eerder meegemaakt en ik mag maandag dus wéér terugbellen, aangezien ik nu in totaal 90 euro incl. medicijnen en nazorg moet betalen voor een overbodige operatie.
Dit verzin je toch niet..
Hoeft niet hoor. Een kijkoperatie levert zulke kleine operatiewondjes op dat je een litteken niet meer hoeft te zien, laat staan dat je hem voelt. Mijn oudste poes is 14 jaar en de jongste bijna 11 maar alhoewel ze beide zijn "geholpen"met 1 jaar oud zie je en voel je niets op de buik, ook geen hangbuikjes trouwens. Soms krijgen katten (poezen en katers) een hangbuik als ze ouder worden maar dat hoeft niet ligt aan een beetje aan het individu. Katten die ik vroeger heb gehad zag je ook niet van de operatie, sterker mijn eerste kat was een aanlopertje en die bleek uiteindelijk door een vorige eigenaar ook al gesteriliseerd te zijn, kon je niets van zien op de buik maar bleek uit het feit dat ze in de 13,5 jaar dat ik haar heb gehad (ze is ong.19 jaar geworden) nooit krols is geweest.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:19 schreef Klonk het volgende:
dan nog is het een vreemd verhaal, alle poesjes die geholpen zijn daar voel je dat goed, littekens en de meeste hebben zo´n lief hangbuikje dan...
Ik neem het asiel ook niks kwalijk verder hoor, zij hebben dit ook nog _nooit_ meegemaakt. Vandaar dat ik maandag even terug moet bellen, dan gaan we samen kijken hoe of wat.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Voor TS: als het een afstandskat is is het niet netjes van de vorige eigenaren dat ze niet even verteld hebben dat de kat al "geholpen "was, het dierenasiel zou ik zelf niets verwijten, zie hierboven over de littekens, iedereen kan zich vergissen nietwaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |