Vind het uitstekend dat de salarissen aan banden worden gelegd maar dit vind ik toch zo'n vieze christelijke bepaling.quote:Topsalarissen omroep uit eigen kas
Publieke omroepen die tv-presentatoren en dj's meer willen betalen dan de Balkenende-norm moeten dat uit eigen kas betalen, vindt de Tweede Kamer.
De Kamer ging er eerder mee akkoord dat een beperkt aantal tv-presentatoren en dj's meer verdienen dan de 180-duizend euro van de premier.
Motie
Het CDA en de ChristenUnie dienden daarop een motie in waarin staat dat omroepen het bedrag dat boven deze norm uitkomt zelf moeten betalen.
De partijen kregen steun van de SP, VVD en SGP. Om de topsalarissen te betalen, kunnen de omroepen hun inkomsten via lidmaatschappen gebruiken, vindt de Kamer.
Nou ja, als ze minder zendtijd hebben, dan zijn ze ook minder kwijt aan arbeidskosten neem ik aan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
Zeer slecht dit. Want nogmaals: enkel de zendtijd zou evenredig met het ledenaantal moeten toenemen.
Dat klopt maar een kijkcijferkanon heeft toch alleen maar zin als je het op prime-time kunt uitzenden. Die ruimte is beperkt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, als ze minder zendtijd hebben, dan zijn ze ook minder kwijt aan arbeidskosten neem ik aan.
Dat maakt dit zo vuil.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Is de VARA even flink te klos met al die overbetaalde ego's.
Je vergeet er een.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:48 schreef ouderejongere het volgende:
De EO heeft 1 topper (Knevel), de VPRO geen enkele. De (qua ledental) veel kleinere VARA heeft er 5. (de Leeuw, Witteman, Pauw, Meurders, Beelen)
Dit is wel heel moeilijk aan de belastingbetaler uit te leggen.
Dat geldt voor praktisch iedereen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopkoek is net zo lang principieel tot iemand hem een paar ton wil betalen om op TV te blaten
Is iedereen principieel dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat geldt voor praktisch iedereen.
Nee, iedereen is omkoopbaarquote:
Nee. Is dezelfde denkfout die in Hilversum wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:41 schreef 0100 het volgende:
De publieke omroepen moeten natuurlijk nog kunnen concurreren met de commerciëlen.
Dat ik de salarissen te hoog vind en vooral niet duidelijk vind waarop dat is gebaseerd (het lijkt wel natte vingerwerk als je de salarisverschillen ziet) staat los van de vraag of ik het zelf zou accepteren.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopkoek is net zo lang principieel tot iemand hem een paar ton wil betalen om op TV te blaten
De denk fout is juist om de media-sector te zien als ieder andere 'markt'. Dat is ze niet. De media-sector heeft een bijzondere functie en een bijzondere plaats.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:59 schreef dddour het volgende:
[..]
Nee. Is dezelfde denkfout die in Hilversum wordt gemaakt.
Wat is er precies anders aan?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 07:17 schreef Klopkoek het volgende:
De denk fout is juist om de media-sector te zien als ieder andere 'markt'. Dat is ze niet. De media-sector heeft een bijzondere functie en een bijzondere plaats.
Klopt. Het leidt de aandacht af van het feit dat honderden miljoenen belastinggeld verdwijnt naar een heel klein clubje in Hilversum.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:40 schreef Nielsch het volgende:
Dat hele gedoe rond salaristoppen bij de PO is geneuzel in de marge.
Dit is nu precies hetgeen wat ik bedoel. Als ze al geld overhebben om een hoger salaris te kunnen betalen verlaag dan de subsidies, want ze hebben het dan blijkbaar niet nodig, omdat ze genoeg eigen geld hebben. Met eigen geld wordt uiteraard hetgeen bedoeld wat ze niet van de overheid krijgen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
WTF is "uit eigen kas"?! Alsof alles wat ze in eigen kas hebben, niet gewoon gekort zou moeten worden op wat de belastingbetaler moet bijdragen.
Sowieso kijk ik NOOIT naar publieke omroepen...
De media is de het propaganda-luik van tegenwoordig. Vanzelfsprekend wil Klopkoek de burgers zijn denkbeelden aanpraten aangezien hij de waarheid kent en wij allemaal niet.quote:
Nee het was niet nodig, wel verleidelijk.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:32 schreef Klopkoek het volgende:
Moet dat nu weer waht? Die persoonlijke aanval.
Rechtsje
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Is de VARA even flink te klos met al die overbetaalde ego's.
Jij bent SBS Kijker?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
WTF is "uit eigen kas"?! Alsof alles wat ze in eigen kas hebben, niet gewoon gekort zou moeten worden op wat de belastingbetaler moet bijdragen.
Sowieso kijk ik NOOIT naar publieke omroepen...
Als hij het waard is wordt hij zo door de commerciele TV overgekocht. Geen probleem dus voor TV-kijkend publiek.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt over mensen als Paul de Leeuw en zijn salaris, feit is gewoon dat hij het waard is. Zijn programma trekt gewoon verschrikkelijk veel kijkers.
Zonder mensen als de Leeuw zou de PO lang niet zoveel kijkers hebben en de reclame inkomsten niet hebben.
Vind jij niet dat lage en hoge cultuur van elkaar gescheiden moet worden? Lage cultuur kan wel door de commerciele omroepen gebracht worden (waar sport en De Leeuw horen).quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt over mensen als Paul de Leeuw en zijn salaris, feit is gewoon dat hij het waard is. Zijn programma trekt gewoon verschrikkelijk veel kijkers.
Zonder mensen als de Leeuw zou de PO lang niet zoveel kijkers hebben en de reclame inkomsten niet hebben.
Dus voetbal lekker achter de decoder?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:35 schreef Quadesh het volgende:
[..]
Vind jij niet dat lage en hoge cultuur van elkaar gescheiden moet worden? Lage cultuur kan wel door de commerciele omroepen gebracht worden (waar sport en De Leeuw horen).
Begrijpend lezen is moeilijk, niet? Hij is zijn salaris waard voor de PO, hij brengt veel kijkers binnen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als hij het waard is wordt hij zo door de commerciele TV overgekocht. Geen probleem dus voor TV-kijkend publiek.
RTL4? SBS6?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus voetbal lekker achter de decoder?
Voetbal leent zich niet voor reclamepauzesquote:
Dat is heel leuk voor meneer de Leeuw en de PO, maar (populair) entertainment bieden lijkt mij geen overheidstaak.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk, niet? Hij is zijn salaris waard voor de PO, hij brengt veel kijkers binnen.
Reclame's tijdens en rond wedstrijden zijn de bestverkopende en meestgewilde van alle TV-programma's.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voetbal leent zich niet voor reclamepauzes
De overheid heeft de PO naar zich toegetrokken, de PO was dat nooit, en werd betaald door de kijkers door het kijk en luistergeld. De overheid vond dat kijk en luistergeld eenvoudiger te krijgen was door het via de belastingen te innen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is heel leuk voor meneer de Leeuw en de PO, maar (populair) entertainment bieden lijkt mij geen overheidstaak.
Dus je kan nog meer geld verdienen als je het achter de decoder zet, en dan reclame voor en achter de wedstrijd zet.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Reclame's tijdens en rond wedstrijden zijn de bestverkopende en meestgewilde van alle TV-programma's.
Ah dat is wel uit het verleden gebleken jaquote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je kan nog meer geld verdienen als je het achter de decoder zet, en dan reclame voor en achter de wedstrijd zet.
Alleen levert de reclames wel minder op als je het achter de decoder zet natuurlijk (minder kijkers = minder reclame inkomsten). Dus of dat het meest winstgevend is kun je zo niet zeggen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je kan nog meer geld verdienen als je het achter de decoder zet, en dan reclame voor en achter de wedstrijd zet.
Kijk naar de UK, of Dquote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Alleen levert de reclames wel minder op als je het achter de decoder zet natuurlijk (minder kijkers = minder reclame inkomsten). Dus of dat het meest winstgevend is kun je zo niet zeggen.
En sinds wanneer is het doel van de publieke omroep zo veel mogelijk kijkers trekken?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Alsjeblieft, zo snel mogelijk.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus voetbal lekker achter de decoder?
Als de PO er geld mee verdient: mooi meegenomen. Heb zelf EDLive en Sport1, hoef dus niet naar de NOS voor voetbalquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alsjeblieft, zo snel mogelijk.
Maar het hoeft niet achter de decoder, immers, een paar jaar geleden was het bij Talpa. Gewoon op de kabel, daar had je geen decoder voor nodig. Geen probleem, ging goed.
Dat zou een positieve kant van het verhaal zijn, ja, maar het is niet de bedoeling dat de publieke omroep gaat investeren met ons geld. Althans, dat vind ik. Dan nog is het geld dat de publieke omroep verdient, terwijl er geïnvesteerd is met mijn geld, en ik heb er totaal geen zeggenschap over. Het is bizar.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:09 schreef JoaC het volgende:
[..]
Als de PO er geld mee verdient: mooi meegenomen.
Dan is het aan de rechthebbenden (de KNVB???) , als ze het meeste er aan willen verdienen, dan gaat het maar achter de decoder. Als ze de fans (en de populariteit van de sport) boven de (korte termijn) winst willen stellen, dan is het misschien beter om het aan een zender te verkopen die niet achter de decoder zit (RTL, SBS). Het kan wat mij betreft prima naar een commerciële partij.quote:
Belasting ontwijken is gewoon legaal. Wat je nu dus zegt is dat je zoveel mogelijk belasting gaat betalen. Dat vind ik wat al te dol en ik geloof er ook geen donder van. Alsof jij straks je rentelasten eigen woning niet op voert als aftrekpost.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 07:13 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik echter nooit zou doen als progressief persoon is de belasting ontwijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |