Vind het uitstekend dat de salarissen aan banden worden gelegd maar dit vind ik toch zo'n vieze christelijke bepaling.quote:Topsalarissen omroep uit eigen kas
Publieke omroepen die tv-presentatoren en dj's meer willen betalen dan de Balkenende-norm moeten dat uit eigen kas betalen, vindt de Tweede Kamer.
De Kamer ging er eerder mee akkoord dat een beperkt aantal tv-presentatoren en dj's meer verdienen dan de 180-duizend euro van de premier.
Motie
Het CDA en de ChristenUnie dienden daarop een motie in waarin staat dat omroepen het bedrag dat boven deze norm uitkomt zelf moeten betalen.
De partijen kregen steun van de SP, VVD en SGP. Om de topsalarissen te betalen, kunnen de omroepen hun inkomsten via lidmaatschappen gebruiken, vindt de Kamer.
Nou ja, als ze minder zendtijd hebben, dan zijn ze ook minder kwijt aan arbeidskosten neem ik aan.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
Zeer slecht dit. Want nogmaals: enkel de zendtijd zou evenredig met het ledenaantal moeten toenemen.
Dat klopt maar een kijkcijferkanon heeft toch alleen maar zin als je het op prime-time kunt uitzenden. Die ruimte is beperkt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, als ze minder zendtijd hebben, dan zijn ze ook minder kwijt aan arbeidskosten neem ik aan.
Dat maakt dit zo vuil.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Is de VARA even flink te klos met al die overbetaalde ego's.
Je vergeet er een.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:48 schreef ouderejongere het volgende:
De EO heeft 1 topper (Knevel), de VPRO geen enkele. De (qua ledental) veel kleinere VARA heeft er 5. (de Leeuw, Witteman, Pauw, Meurders, Beelen)
Dit is wel heel moeilijk aan de belastingbetaler uit te leggen.
Dat geldt voor praktisch iedereen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopkoek is net zo lang principieel tot iemand hem een paar ton wil betalen om op TV te blaten
Is iedereen principieel dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat geldt voor praktisch iedereen.
Nee, iedereen is omkoopbaarquote:
Nee. Is dezelfde denkfout die in Hilversum wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:41 schreef 0100 het volgende:
De publieke omroepen moeten natuurlijk nog kunnen concurreren met de commerciëlen.
Dat ik de salarissen te hoog vind en vooral niet duidelijk vind waarop dat is gebaseerd (het lijkt wel natte vingerwerk als je de salarisverschillen ziet) staat los van de vraag of ik het zelf zou accepteren.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopkoek is net zo lang principieel tot iemand hem een paar ton wil betalen om op TV te blaten
De denk fout is juist om de media-sector te zien als ieder andere 'markt'. Dat is ze niet. De media-sector heeft een bijzondere functie en een bijzondere plaats.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:59 schreef dddour het volgende:
[..]
Nee. Is dezelfde denkfout die in Hilversum wordt gemaakt.
Wat is er precies anders aan?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 07:17 schreef Klopkoek het volgende:
De denk fout is juist om de media-sector te zien als ieder andere 'markt'. Dat is ze niet. De media-sector heeft een bijzondere functie en een bijzondere plaats.
Klopt. Het leidt de aandacht af van het feit dat honderden miljoenen belastinggeld verdwijnt naar een heel klein clubje in Hilversum.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:40 schreef Nielsch het volgende:
Dat hele gedoe rond salaristoppen bij de PO is geneuzel in de marge.
Dit is nu precies hetgeen wat ik bedoel. Als ze al geld overhebben om een hoger salaris te kunnen betalen verlaag dan de subsidies, want ze hebben het dan blijkbaar niet nodig, omdat ze genoeg eigen geld hebben. Met eigen geld wordt uiteraard hetgeen bedoeld wat ze niet van de overheid krijgen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
WTF is "uit eigen kas"?! Alsof alles wat ze in eigen kas hebben, niet gewoon gekort zou moeten worden op wat de belastingbetaler moet bijdragen.
Sowieso kijk ik NOOIT naar publieke omroepen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |