abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:17:15 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70626014
quote:
Topsalarissen omroep uit eigen kas

Publieke omroepen die tv-presentatoren en dj's meer willen betalen dan de Balkenende-norm moeten dat uit eigen kas betalen, vindt de Tweede Kamer.

De Kamer ging er eerder mee akkoord dat een beperkt aantal tv-presentatoren en dj's meer verdienen dan de 180-duizend euro van de premier.

Motie
Het CDA en de ChristenUnie dienden daarop een motie in waarin staat dat omroepen het bedrag dat boven deze norm uitkomt zelf moeten betalen.

De partijen kregen steun van de SP, VVD en SGP. Om de topsalarissen te betalen, kunnen de omroepen hun inkomsten via lidmaatschappen gebruiken, vindt de Kamer.
Vind het uitstekend dat de salarissen aan banden worden gelegd maar dit vind ik toch zo'n vieze christelijke bepaling.

De christenen en rechtsen hebben nu iets gevonden waardoor het hun niet treft en de progressieve omroepen wel. Wat is de politiek toch vuil. Het heeft veel weg van een soort Radikalenerlass. Zuiver Hilversum van de VARA.

Het strookt ook niet met de beginselen van het omroepbestel. Namelijk dat zendtijd evenredig worden verdeeld naar gelang van het ledenaantal.

Nu wordt straks ook de salarissen en dus ook de kwaliteit (mede) bepaald door het ledenaantal. Slechte zaak, de gevestigde grote omroepen (wat de christelijke omroepen zijn plus de TROS) hebben zo een extra voordeel bovenop de kleinere omroepen.

Zeer slecht dit. Want nogmaals: enkel de zendtijd zou evenredig met het ledenaantal moeten toenemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70626343
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
Zeer slecht dit. Want nogmaals: enkel de zendtijd zou evenredig met het ledenaantal moeten toenemen.
Nou ja, als ze minder zendtijd hebben, dan zijn ze ook minder kwijt aan arbeidskosten neem ik aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_70626382
Ik snap dit niet.
Als een omroep meer salaris uit eigen kas kan betalen, waarom krijgen ze dan niet minder subsidie? Ze kunnen dan blijkbaar ook met minder subsidie rondkomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:31:27 #4
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70626440
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, als ze minder zendtijd hebben, dan zijn ze ook minder kwijt aan arbeidskosten neem ik aan.
Dat klopt maar een kijkcijferkanon heeft toch alleen maar zin als je het op prime-time kunt uitzenden. Die ruimte is beperkt.
Denk er maar over na, de kleinere omroepen hebben nu een disproportioneel groot nadeel.

Vind dit echt een belachelijk bepaling. Veel beter zou geweest zijn als het sowieso was verboden met hoogstens één uitzondering per omroep.

Let wel: we spreken over de Publieke Omroep, niet over ondernemingen en het lijkt er verdacht veel op dat ze dit onderscheid willen gaan doen vervagen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_70626545
Is de VARA even flink te klos met al die overbetaalde ego's.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:39:06 #6
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70626685
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
Is de VARA even flink te klos met al die overbetaalde ego's.
Dat maakt dit zo vuil.

De VARA is helemaal niet zo'n grote omroep.

Die kunnen dit straks niet meer betalen.

De grote Christelijke omroepen kunnen straks nog wel dit blijven betalen. Ook omdat ze naast hun lidmaatschapsgelden flink wat donateurs hebben.

Smerige bepaling dat is doorgedrukt door de christelijke partijen zodat de chrsitelijke omroepen er geen last van gaan hebben. Met het plan van Plasterk zouden ze op zeker wél last hebben gehad van die bepaling.

Maar mijn grootste bezwaar is niet dat de VARA nu aangepakt wordt. De salarissen zijn gewoon te hoog en daar mag best duidelijke criteria voor komen met een salariscap. De VARA is dan sowieso de lul.

Mijn bezwaar is dat nu de EO, KRO, TROS, WakkerNL etc. op zeker buiten schot gaan vallen, het bedrijfsdenken naar de PO wordt overgeheveld en dat de kleinere omroepen zoals Llink nu een buitenproportioneel groot nadeel hebben.

Dat de zendtijd en dus het aantal medewerkers afhankelijk is van het ledenaantal is een goed systeem maar het kan niet zo zijn dat ook de kwaliteit er van afhankelijk wordt gemaakt. Met dank aan het CDA wordt het nu nog moeilijker om tegen de grote partijen en belangen in Hilversum op te gaan boksen en met iets nieuws te komen. Zie het als een kiesdrempel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:48:24 #7
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70626960
De EO heeft 1 topper (Knevel), de VPRO geen enkele. De (qua ledental) veel kleinere VARA heeft er 5. (de Leeuw, Witteman, Pauw, Meurders, Beelen)
Dit is wel heel moeilijk aan de belastingbetaler uit te leggen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:18:35 #8
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70627877
Huren ze maar Polen in.Al die ezels werken niet en krijgen veel te veel geld
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juli 2009 @ 23:02:03 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70629392
Kap gewoon met afgeperst geld gebruiken voor entertainment. Scheelt een hoop KK topics.
Carpe Libertatem
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:10:03 #10
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_70629693
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:48 schreef ouderejongere het volgende:
De EO heeft 1 topper (Knevel), de VPRO geen enkele. De (qua ledental) veel kleinere VARA heeft er 5. (de Leeuw, Witteman, Pauw, Meurders, Beelen)
Dit is wel heel moeilijk aan de belastingbetaler uit te leggen.
Je vergeet er een.

Verder: eens met TS. Nu krijg je presentatoren die naar de grootste/rijkste omroepen gaan, in plaats van degenen die het beste bij ze passen. Dat is niet echt een nieuwe ontwikkeling, maar die beweging wordt zo wel weer wat versterkt. De pluriformiteit zal er niet beter op worden zo.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:23:48 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70630182
Klopkoek is net zo lang principieel tot iemand hem een paar ton wil betalen om op TV te blaten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:27:51 #12
pi_70630310
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Klopkoek is net zo lang principieel tot iemand hem een paar ton wil betalen om op TV te blaten
Dat geldt voor praktisch iedereen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:30:27 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70630393
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat geldt voor praktisch iedereen.
Is iedereen principieel dan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:41:57 #14
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_70630703
Wat een gezeik telkens over die Balkenende-norm. De publieke omroepen moeten natuurlijk nog kunnen concurreren met de commerciëlen. Iemand die talent heeft mag van mij best boven die norm zitten. Pluriformiteit is belangrijk en je wil toch niet dat er nog meer nieuwsverschraling optreed. Schrap gewoon één net en maak van de publieken alleen nog maar een omroep met actualiteiten, nieuws, docu's etc.... Programma's als 'Mooi weer de Leeuw' en omroepen als BNN kunnen prima naar de commerciëlen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:59:27 #15
pi_70631206
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, iedereen is omkoopbaar En veel mensen zeggen wel graag dat ze principes hebben, maar meestal zijn die geen VVD'er.
pi_70631220
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:41 schreef 0100 het volgende:
De publieke omroepen moeten natuurlijk nog kunnen concurreren met de commerciëlen.
Nee. Is dezelfde denkfout die in Hilversum wordt gemaakt.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 07:13:31 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70634587
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat ik de salarissen te hoog vind en vooral niet duidelijk vind waarop dat is gebaseerd (het lijkt wel natte vingerwerk als je de salarisverschillen ziet) staat los van de vraag of ik het zelf zou accepteren.

Natuurlijk, als ik dat bedrag aangeboden zou krijgen zou ik het meteen meepakken.

Wat ik echter nooit zou doen als progressief persoon is de belasting ontwijken, wat veel presentatoren in Hilversum, ondanks hun riante salaris van ettelijke tonnen, toch doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 4 juli 2009 @ 07:17:01 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70634593
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:59 schreef dddour het volgende:

[..]

Nee. Is dezelfde denkfout die in Hilversum wordt gemaakt.
De denk fout is juist om de media-sector te zien als ieder andere 'markt'. Dat is ze niet. De media-sector heeft een bijzondere functie en een bijzondere plaats.

Helaas snapt ook Neelie Kroes dat niet, gisteren heeft zij een richtlijn aangenomen dat de Publieke Omroepen getoetst moeten worden op valselijke concurrentie met de commercieelen (uiteraard omdat Kroes als liberaal liever helemaal geen Publieke Omroepen ziet en commercieele bedrijven als Bertelsmann flink hebben gelobbyt). Voorzien wordt dat bijv. de nieuwsarchieven niet meer via internet oproepbaar zijn (althans gratis) en ook het concept van uitzendinggemist wankelt nu heel sterk, omdat het concurrentievervalsend zou zijn.

Belachelijk als je het mij vraagt om de media te behandelen als ieder andere markt maarja.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zaterdag 4 juli 2009 @ 09:05:22 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70634961
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 07:17 schreef Klopkoek het volgende:
De denk fout is juist om de media-sector te zien als ieder andere 'markt'. Dat is ze niet. De media-sector heeft een bijzondere functie en een bijzondere plaats.
Wat is er precies anders aan?
Carpe Libertatem
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:28:36 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70635144
De omroepen moeten afgeschaft worden. Pure belastinggeld verspilling. Maak er dan maar een saaie staatomroep van zoals in Duitsland/Vlaanderen of iets BBC-erigs.
Momenteel hebben wij, na de RAI (Berlusconi's hobbyomroepje), de slechtste publieke omroep van Europa; en dan ook nog eens allemaal gaye Eurovisie nonsens ipv. Miss Italia verkiezingen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:35:02 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70635213
WTF is "uit eigen kas"?! Alsof alles wat ze in eigen kas hebben, niet gewoon gekort zou moeten worden op wat de belastingbetaler moet bijdragen.
Sowieso kijk ik NOOIT naar publieke omroepen...
censuur :O
pi_70635297
De hele PO is gewoon verrot en moet verdwijnen. Snoepreisjes, vakantietripjes, allerlei leuke extraatjes, belachelijk hoge salarissen en dat allemaal van ons belastinggeld. Bovendien vervult de PO nu allerlei functies die makkelijk aan de commerciele sector overgelaten kan worden (voetbal o.a.). Dat hele gedoe rond salaristoppen bij de PO is geneuzel in de marge.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 09:55:34 #23
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_70635482
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat denk ik wel.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 10:07:36 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70635631
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:40 schreef Nielsch het volgende:
Dat hele gedoe rond salaristoppen bij de PO is geneuzel in de marge.
Klopt. Het leidt de aandacht af van het feit dat honderden miljoenen belastinggeld verdwijnt naar een heel klein clubje in Hilversum.
censuur :O
pi_70637907
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
WTF is "uit eigen kas"?! Alsof alles wat ze in eigen kas hebben, niet gewoon gekort zou moeten worden op wat de belastingbetaler moet bijdragen.
Sowieso kijk ik NOOIT naar publieke omroepen...
Dit is nu precies hetgeen wat ik bedoel. Als ze al geld overhebben om een hoger salaris te kunnen betalen verlaag dan de subsidies, want ze hebben het dan blijkbaar niet nodig, omdat ze genoeg eigen geld hebben. Met eigen geld wordt uiteraard hetgeen bedoeld wat ze niet van de overheid krijgen.
Blijvende subsidies zijn sowiezo weggegooid geld, om iets te kunnen starten zijn subsidies handig, maar niet voor altijd, want dan blijft iets wat allang failliet moeten zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')