Kan ook een willekeurige andere satelliet zijn geweest... D'r zweeft behoorlijk wat rond.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:13 schreef Levolution het volgende:
Dit wist ik helemaal niet, maar zag afgelopen nacht (5 juli) rond half 3 wel iets dergelijks voorbij vliegen (was toevallig de sterrenhemel aan het bewonderen). Nog even over gepiekerd wat het kon zijn, moet dit wel zijn, toch?
Lees het topic dan nog eens wat beter door.quote:
Ik had de TT gelezen en dacht genoeg te weten maar ik merk dat dat niet zo isquote:Op maandag 6 juli 2009 03:13 schreef Omniej het volgende:
[..]
Lees het topic dan nog eens wat beter door.
Het ding is zo'n beetje elke nacht wel een paar keer te zien...
niet echt interresant dus.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:55 schreef Darklight het volgende:
[..]
Gewoon als een heldere ster die overvliegt, hij vliegt best snel
Ah, was die al goed zichtbaar? Het was nog wel vrij licht buiten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:01 schreef barthol het volgende:
Zag de ISS zonet ( om 22 uur) langskomen, nu even ca 25 min wachten op de shuttle
Ja hij was helder genoeg om zichtbaar te zijn. Maar ik wist natuurlijk ook waar hij te zien was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ah, was die al goed zichtbaar? Het was nog wel vrij licht buiten.
Yes!quote:
Nee niet zoveel zuidelijker maar wel wat meer WNW - OZOquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef Five_Horizons het volgende:
ISS komt straks een stuk zuidelijker over, toch?
Maar als je dezelfde kant op kijkt als voor de Endeavour komt het wel goed even na half twaalf.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:42 schreef barthol het volgende:
[..]
Nee niet zoveel zuidelijker maar wel wat meer WNW - OZO
Tja. Net te laat eigenlijk. Om 12 uur komt de Endeavour weer langs, van W naar SW. Maar dan komt-ie niet zo hoog.quote:
En je keek zeker weten naar het westen - zuiden, en er waren geen wolken? Je woont wel in Nederland neem ik aan?quote:
Op het moment dat je poste vloog hij over je heen (als je in Nederland woont)quote:
Hij ging redelijk hoog over (in de zin van: niet récht omhoog, maar net iets naar het zuiden).quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:46 schreef Simba het volgende:
Er hing een soort mist. Recht boven me zag ik wel sterren, maar iets naar de zuidelijke horizon niet meer. (kust Z-Holland)
Ik woon in Nederland ja. Jammer dat ik net te laat was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:45 schreef barthol het volgende:
[..]
Op het moment dat je poste vloog hij over je heen (als je in Nederland woont)
Om middernacht weer naar buiten voor een herkansing met de shuttle
Waar de zon om vier uur in de middag staat ongeveerquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik woon in Nederland ja. Jammer dat ik net te laat was.
Heel dat NZWO enzo snap ik niet, maar als ik op mijn balkon sta met mijn rug naar de deur van mn appartement dan komt de zon rechts van me op, een klein beetje schuin naar achter rechts zegmaar.
Welke kant moet ik zo op kijken dan?
Dan moet ik aan de andere kant van mn appartement gaan staan!!quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:53 schreef barthol het volgende:
[..]
Waar de zon om vier uur in de middag staat ongeveer
Dat dus jaquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Dan moet je zo dadelijk precies de andere kant van je appartement hebben
Nee ongeveer vijf minuten later dan 00:00 uur komt hij op zijn hoogste puntquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus ja
Klokslag 00:00? En hoe hoog ongeveer?
Hangt er wat vanaf waar je woont in Nederland, hoe zuidelijker je woont, hoe beter het is. Je kunt hier je locatie aanklikken. Klik op submit, dan ga je terug naar de homepage en klik je daar op 10 day predictions ... en dan op STS-127. Dank kijk je in de kolom 'Alt.' bij 'Max. altitude' en dan zeg je wat daar staat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus ja
Klokslag 00:00? En hoe hoog ongeveer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |