abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:38:48 #201
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70809157
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:00 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik weet het meestal zo te brengen zodat je het niet eens doorhebt.. jou het idee geven dat jij zelf met een briljant plan komt bijvoorbeeld.

Je mag me aanraken.
nu je zelf toegeeft dat je el scorpio bent, weet Led dat hij bij huichelaars van jouw soort, manipulatief tuig van de richel vandaan moet blijven

Ouderpresentatie ging goed overigens,
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:42:46 #202
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70809273
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:53 schreef Bastard het volgende:
Wel iets in ieder sterrenbeeld ja, dat klopt. Maar als ik een stukje lees dan denk ik, kijk dat plaatje past echt bij iemand die ik ken die een tweeling is.
En als schorpioen zijnde herken ik ook het meeste van de beschrijving van de schorpioen, ook al zie ik ook wel overeenkomsten met een steenbok.
Nu is steenbok toevallig mijn ascendant, er zijn extra eigenschappen van een steenbok die ook bij mij aansluiten.
Je hebt natuurlijk overal wel raakvlakken mee, en dat zal per dag zelfs verschillen afhankelijk van je mood, maar het totaalplaatje/beschrijving, als je er daar 1 uit zou moeten kiezen..
Vele zaken overlappen elkaar ook overigens. Ambitieus zie ik bij verschillende sterrenbeelden terug komen enz.
Vandaar ook dat ik niet veel waarde hecht aan die beschrijvingen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:42:53 #203
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70809279
Christus, Bastard is een huigelachtige wraakzuchtige manipulatieve gemenerik en Michielos heeft kortsluiting in z'n bakkes.... en dat zijn dan de figuren waar ik mee discussieer

[ Bericht 11% gewijzigd door jogy op 09-07-2009 16:06:13 ]
zzz
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:48:13 #204
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70809456
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:42 schreef _Led_ het volgende:
Christus, Bastard is een huigelachtige wraakzuchtige manipulatieve gemenerik en Michielos heeft kortsluiting in z'n bakkes.... en dat zijn dan de figuren waar ik mee discussieer

ben al 5 jaar aanvalsvrij

[ Bericht 5% gewijzigd door jogy op 09-07-2009 16:06:27 ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:37:50 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70811254
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:42 schreef _Led_ het volgende:
Toch herken ik toch ook heel veel schorpioen trekjes bij jou wat dat betreft!
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:38:57 #206
31101 _Led_
pi_70811304
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:37 schreef Bastard het volgende:

[..]

Toch herken ik toch ook heel veel schorpioen trekjes bij jou wat dat betreft!
Raar want ik ben een Stier !
zzz
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:40:50 #207
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70811371
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:38 schreef _Led_ het volgende:

[..]

ja, en dat is mijn punt. Iedereen herkent zichzelf bij elke beschrijving. Hierbij maakt het dus niet uit wanneer je geboren bent
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:41:26 #208
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70811391
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:38 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Oh nou, dan klopt er dus ook niks van die astrologie
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:43:22 #209
31101 _Led_
pi_70811445
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh nou, dan klopt er dus ook niks van die astrologie
He he, eindelijk snap je het
Slotje dan maar ?
zzz
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:44:28 #210
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70811473
nee, geen slotje.. 't is potvolblomme MIJN topic en het loopt als een tiet
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:48:07 #211
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70811590
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:43 schreef _Led_ het volgende:

[..]

He he, eindelijk snap je het
Slotje dan maar ?
Nee, maar de zelfkennis siert je.
The truth was in here.
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:45:45 #212
37769 erodome
Zweefteef
pi_70813722
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik doel gewoon op tweelingen bij geboorte, niet het sterrenbeeld Maar goed, aannemende dat alles in het heelal zo'n invloed heeft dan is een horoscoop altijd flauwekul. Er zijn sterrenstelsels die de wetenschap nauwelijks kan zien en de gemiddelde astroloog al helemaal niet. En dan zijn er nog sterrenstelsels die nog ontdekt moeten worden. De astroloog houdt daar geen rekening mee. En dus zou de tweeling die net een leeuw lijkt evengoed een weegschaal kunnen zijn.

Als je stelt dat het onmogelijk is overal rekening mee te houden dan is het ook onmogelijk een accurate horoscoop te trekken. En dan gaan we er ook nog vanuit dat het heelal uberhaupt invloed heeft op de persoonlijkheid van mensen.
Dat zeg ik niet, er gaat een hoop studie aan vooraf om dat te kunnen doen, het is gewoon niet zo simpel dat je kan zeggen ik ben zo en zo omdat ik een leeuw ben bv, in de periode van datum X tot datum Y geboren ben, het gaat om jou specifiek, jouw exacte moment van geboorte, jouw exacte plaats van geboorte enz.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:56:30 #213
31101 _Led_
pi_70814141
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, er gaat een hoop studie aan vooraf om dat te kunnen doen, het is gewoon niet zo simpel dat je kan zeggen ik ben zo en zo omdat ik een leeuw ben bv, in de periode van datum X tot datum Y geboren ben, het gaat om jou specifiek, jouw exacte moment van geboorte, jouw exacte plaats van geboorte enz.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de correlatie van je geboorteplaats, tijd van geboorte en de stand van de planeten, en jouw karakter, lot en/of levensloop.
Hoe is die correlatie aangetoond ? Of heeft iemand 't gewoon ooit verzonnen ?

Het moet toch ergens vandaan komen zou je zeggen ?
zzz
pi_70816611
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:45 schreef erodome het volgende:

[..]

het gaat om jou specifiek, jouw exacte moment van geboorte, jouw exacte plaats van geboorte enz.
Dan stel je dus dat 2 personen die op hetzelfde moment en in dezelfde plaats geboren is exact dezelfde eigenschappen moeten hebben. En dan wordt er ook nog gezegd dat opvoeding en tal van andere factoren van invloed zijn. Wat heeft een horoscoop dan voor zin als het eigenlijk niets zegt ? Als het enkel te doen is om je innerlijke zelf te leren kennen, waarom koop je dan geen boek van een chineze wijsgeer i.p.v. jaren te "studeren" voor iets wat op z'n zachts gezegd knap nutteloos is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2009 16:05:30 ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:11:41 #215
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70816857
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan stel je dus dat 2 personen die op hetzelfde moment en in dezelfde plaats geboren is exact dezelfde eigenschappen moeten hebben. En dan wordt er ook nog gezegd dat opvoeding en tal van andere factoren van invloed zijn. Wat heeft een horoscoop dan voor zin als het eigenlijk niets zegt ? Als het enkel te doen is om je innerlijke zelf te leren kennen, waarom koop je dan geen boek van een chineze wijsgeer i.p.v. jaren te "studeren" voor iets wat op z'n zachts gezegd knap nutteloos is.
Ik vond het overigens een goed argument van je, dat als alle planeten invloed op ons uit oefenen dit een onbegonnen werk is omdat we geeneens weten hoeveel planeten er in het heelal zijn (niet te vergeten, sterren e.d.)
pi_70818293
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:11 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik vond het overigens een goed argument van je, dat als alle planeten invloed op ons uit oefenen dit een onbegonnen werk is omdat we geeneens weten hoeveel planeten er in het heelal zijn (niet te vergeten, sterren e.d.)
Misschien is het wel iets van hoe meer hemellichamen/technieken ze erbij betrekken, hoe minder oppervlakkig de antwoorden zijn. Verklaart ook meteen waarom er volgens mij maar weinig degelijke astrologen op aarde rondlopen, het gros gaat niet verder dan een paar aanknopingspunten om zodoende een zeer oppervlakkige uitkomst te geven. Het is dan lastig om de betrouwbaarheid van de wetenschap hoog te houden denk ik.

Astrologie is erg groot, dat begint me nu duidelijk te worden.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:57:06 #217
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70818463
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:52 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Misschien is het wel iets van hoe meer hemellichamen/technieken ze erbij betrekken, hoe minder oppervlakkig de antwoorden zijn. Verklaart ook meteen waarom er volgens mij maar weinig degelijke astrologen op aarde rondlopen, het gros gaat niet verder dan een paar aanknopingspunten om zodoende een zeer oppervlakkige uitkomst te geven. Het is dan lastig om de betrouwbaarheid van de wetenschap hoog te houden denk ik.

Ik snap dan nog steeds niet HOE bepaald wordt WELKE hemellichamen WELKE invloed specifiek uitoefenen en hoe dit berekend wordt. Wat is de correlatie en wat is de causaliteit. Waarom juist word je door die planeet zo beinvloed en door die sterrenreeks zo. Ik zou dit graag eens geschreven zien. Tot slot wil ik zeggen dat astrologie nog altijd geen wetenschap is, ook al noem jij het zo
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:03:19 #218
31101 _Led_
pi_70818728
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:52 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zolang jij het blijft zeggen blijf ik je corrigeren - astrologie is geen wetenschap.
zzz
pi_70818930
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:57 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik snap dan nog steeds niet HOE bepaald wordt WELKE hemellichamen WELKE invloed specifiek uitoefenen en hoe dit berekend wordt. Wat is de correlatie en wat is de causaliteit. Waarom juist word je door die planeet zo beinvloed en door die sterrenreeks zo. Ik zou dit graag eens geschreven zien. Tot slot wil ik zeggen dat astrologie nog altijd geen wetenschap is, ook al noem jij het zo
Dat jij dit allemaal niet begrijpt is niet mijn probleem, ga eens op onderzoek uit zou ik zeggen, stop dan met het klagen tegen iedereen in dit topic dat je dingen niet begrijpt, want op het moment dat niemand je wil helpen, zul je op deze manier ook nooit kennis verwerven.

Er is in dit topic duidelijk naar voren gekomen dat astrologie wel degelijk vanuit een vaste basis werkt, en dat astrologen op dezelfde uitkomst komen op het moment dat er naar dezelfde zaken gekeken wordt. Dit heeft dus niets met interpretatie te maken, maar met de grootte van de wetenschap. Zoals ik in mijn post aangaf, die jij volgens mij maar half gelezen hebt, omdat je weer compleet in de weerstand schiet na het lezen van het woord wetenschap, is het grootste probleem van deze wetenschap de grootte van het onderwerp. Dit is haast niet te bevatten voor kleine mensen zoals ons.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70818944
troll.

[ Bericht 95% gewijzigd door Bastard op 09-07-2009 17:55:23 ]
pi_70819000
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:57 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het is toch bizar dat mensen dit soort dingen gewoon maar aannemen, omdat zoveel mensen dat doen ?

Kijk, als iemand tegen mij zegt dat er zoiets is als zwaartekracht dan kan ik in de lucht springen en concluderen dat ik inderdaad weer op de grond terecht kom en niet weg zweef. Dat kan je dan voor waar aannemen.

Maar astrologie, een hele "wetenschap" waar mensen kennelijk 4 jaar voor "studeren", terwijl er wetenschappelijk is bewezen dat de invloed van planeten en sterrenstelsel te verwaarlozen is voor het leven op aarde... Een vliegtuig dat tijdens de geboorte over vliegt zou tig keer meer invloed hebben op iemands persoonlijkheid dan welke planeet of ster ook, als er al sprake is van enige invloed.

Met dat in het achterhoofd kun je beter de vliegbewegingen gebruiken als tool om iemands karaktereigenschappen te bepalen. Iedereen, zelfs astrologen, zou dat natuurlijk afdoen als hilarisch en onzinnig , terwijl het feitelijk gezien minder hilarisch is dan astrologie.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:10:44 #222
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70819063
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:07 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat jij dit allemaal niet begrijpt is niet mijn probleem, ga eens op onderzoek uit zou ik zeggen, stop dan met het klagen tegen iedereen in dit topic dat je dingen niet begrijpt, want op het moment dat niemand je wil helpen, zul je op deze manier ook nooit kennis verwerven.
Dit is anders 300x gevraagd in dit topic en niemand waagde zich tot dusver aan een antwoord. Waarom heeft een planeet invloed op ons? Waarom hebben sterren invloed op ons en hoe wordt deze gemeten? ik ben toch op onderzoek uit door het te vragen? Jij hebt hier zelf tot dusver ook nog geen antwoord op gegeven overigens.
quote:
Er is in dit topic duidelijk naar voren gekomen dat astrologie wel degelijk vanuit een vaste basis werkt, en dat astrologen op dezelfde uitkomst komen op het moment dat er naar dezelfde zaken gekeken wordt. Dit heeft dus niets met interpretatie te maken, maar met de grootte van de wetenschap. Zoals ik in mijn post aangaf, die jij volgens mij maar half gelezen hebt, omdat je weer compleet in de weerstand schiet na het lezen van het woord wetenschap, is het grootste probleem van deze wetenschap de grootte van het onderwerp. Dit is haast niet te bevatten voor kleine mensen zoals ons.
Je kunt erin geloven of niet, dat maakt me niks uit. Astrologie is simpelweg geen wetenschap maar een pseudo wetenschap. Ik schiet in de weerstand omdat vragen van mij niet beantwoord worden. Dit gebeurd deze keer WEER niet.
pi_70819096
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:07 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dit is haast niet te bevatten voor kleine mensen zoals ons.
Maar een astroloog kan er wel allerhande zaken mee voorspellen en eigenschappen toeschrijven aan personen. Dat is vrij knap voor materie die haast niet is te bevatten, vind je ook niet ?

Oh ja, astrologie is geen wetenschap.
pi_70819222
Probeer mij maar eens te overtuigen van het tegendeel, dit lukt je niet, grapjassen.

Daarom mijn vraag, of er alsjeblieft niet meer op het woord wetenschap ingehakt kan worden? Dit verneukt de sfeer in dit forum compleet. Het zal mij dan ook aan mij aars roesten of jullie zoveel om mij geven dat jullie kostte wat kost mijn mening willen veranderen over dit onderwerp. Dit bepaal ik geheel zelf.

Anders zal ik aan de mods hier laten zien, dat jullie alleen op bepaalde woorden compleet losgaan, omdat het jullie echt niet boeit wat de mensen die dit forum lezen allemaal voor loze onzin te zien krijgen. Owja, er lezen mensen mee, die lachen zich allemaal kapot om die crap die jullie lopen te verkondigen en dmv kinderachtige conclusies elk onderwerp weer om zeep helpen.

Heb respect voor je omgeving, anders ga alsjeblieft ergens anders heen.
pi_70819285
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar een astroloog kan er wel allerhande zaken mee voorspellen en eigenschappen toeschrijven aan personen. Dat is vrij knap voor materie die haast niet is te bevatten, vind je ook niet ?

Oh ja, astrologie is een wetenschap.
Een echte astroloog zal hier echt niet goedkoop geld mee proberen te verdienen. Net zoals een echte natuurkundige of wiskundige dat zou doen.

Btw thnx, je zegt dat het een wetenschap is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')