abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70609036
Beste mensen,

Onlangs kreeg ik een factuur van de Fa-med betreffende mijn tandartskosten, daar ik hiervoor gewoon verzekerde ben, en er verder geen reden op de factuur stond waarom ik deze kreeg, heb ik hier verder geen gehoor aan gegeven.
Nu ontvang ik echter een herinnering, dus ik belde met de famed.
Mevrouw vertelt mij vriendelijk dat de OHRA mijn nota's heeft afgewezen, en dat ik deze dus zelf moet betalen. Ok prima, kan gebeuren, ik bel met de OHRA.
Meneer neem op, ik leg mijn probleem uit, de beste man haalt zijn supervisor erbij, welke mij verteld geen bericht te hebben van enige nota die van de Famed af kwam.
Dus, ik bel nogmaals (niet meer zo bijster vrolijk) op naar de Famed, waarbij ik aangeef dat ze bij de OHRA geen bericht hebben gehad van de nota's, en aangezien de afgewezen nota's wel geregistreerd worden (en dat ik daar dan bericht van zou moeten hebben), dat ze me dus een potje met onzin hebben verkocht (bij wijze van spreken). Deze mevrouw reageerde nogal ontzet, ze wist niet helemaal wat ze ermee aan moest. Vervolgens zet ze me voor ong. 5 minuten in de wacht waarna ze telefonisch aangeeft dat de nota's wel degelijk zijn verstuurd, en dat ik maar weer contact op moest nemen met de OHRA..

WTF :S..

Ik heb inmiddels een aanmaning gekregen, waarop dus 41 euro incassokosten zijn..

Wat moet ik hiermee? Betalen? En dan MIJN geld proberen terug te halen bij de OHRA? Of toch voet bij stuk houden en gewoon niets betalen totdat alles helder is?

Ik hoor graag jullie meningen.

Groeten,
Roland
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:57:39 #2
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_70609185
eerst betalen dan bepalen
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_70609191
Ik laatst ook, maar de tandarts had er een mooi briefje bij gedaan dat ik deze zelf nog moest betalen. Dus gedaan en geen probleem. Waarschijnlijk bij jou hetzelfde geval (aangezien ze van Kesteren weer terug gaan naar Fa-Med).

Oh.. en betalen ja
pi_70609199
Als ze bij OHRA niets hebben ontvangen dan lijkt me dat Famed moet bewijzen dat de stukken zijn verstuurd, maar ik weet niet zeker of het echt zo werkt...

Ik zou zelf wel voet bij stuk houden, daar verlies je niets mee, en je hebt een goede reden
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:58:56 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70609218
schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:01:18 #6
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_70609297
Hmmm...

Ik betaal mijn rekeningen altijd zelf en stuur ze daarna op naar de verzekering... Dit omdat je niet altijd alles terug krijgt...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_70609372
Volgens mij werkt Famed altijd met factureren richting de patient. Je kunt toch nog wel zelf een declaratie indienen? Of is dat te moeilijk? Of kan het bij de Ohra niet?

Het is maar net met welke verzekeraars Famed een relatie heeft, en dat is niet met veel. De FBTO moet ook via de patient zelf, in onze situatie.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70609432
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:01 schreef SuperWeber het volgende:
Hmmm...

Ik betaal mijn rekeningen altijd zelf en stuur ze daarna op naar de verzekering... Dit omdat je niet altijd alles terug krijgt...
En daar is een belangrijke reden waarom verzekeraars wel of niet een relatie met Famed hebben. Als Famed alles declareert, en je krijgt niet alles vergoed, dan moet de verzekeraar dat bij jou gaan halen. Nu blijft dit bij Famed liggen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70609441
ik zou de tandartskosten minus incassokosten betalen, zeggen dat ze die kosten in hun reet kunnen steken, en de rekeningen doorsturen naar je verzekering
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 13:07:01 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_70609460
Ik moet altijd eerst aan Fa-med betalen en daarna declareren bij de verzekering (maar ik zit bij Agis, misschien is het daar anders). Ik krijg, net als SuperWeber, niet alles terug.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_70609591
@ superweber

Ik ben pas 19, dus dan worden al je tandartskosten vergoed (dit is van toepassing omdat dit tandartsnota zijn)
http://www.zorgverzekering2010.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=193&Itemid=193

Ik heb tevens even een "crisisberaad" gehad met mijn moeder (welke ook rekeningen krijgt via de tandarts e.d.).

De Famed gaf naar mij toe aan dat de tandarts altijd direct nota's verstuurde naar de OHRA (dat stond in het contract / producttype volgens haar), en dat deze teruggestuurd werden naar de Famed, omdat de OHRA deze afwees.
Mijn moeder krijgt echter standaard alle rekeningen thuisgestuurd, betaald deze, en stuurt dat deze rekeningen door naar de OHRA.
Ik hoef echter geen controle op wat de tandarts factureert omdat ik toch wel alles terugkrijg.
Maar, dat betekend dus dat de Famed 2 keer gelogen heeft, respectievelijk de keer over het versturen van de nota's naar de OHRA (ik ga ervan uit dat de OHRA niet liegt als ze zeggen dat ze geen nota's hebben ontvangen, zij hebben toch niets te verliezen hiermee), de tweede keer dus over dat de tandarts standaard alles factureert naar de OHRA.

Echter, dit is allemaal mondeling gebeurt. Is het slim om even een mailtje te sturen naar de Famed met een bevestiging van deze feiten?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:16:10 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70609759
Kweet ni of je tijd hebt voor de rechtbank?

Anders gewoon lekker niets doen en voor laten komen.
Data dat je gebeld hebt en met wie lekker noteren zodat je dat aan de rechter kunt overleggen.
pi_70610611
volgens mij staat het bij onze tandarts ook aangegeven dat Famed de rekening bij de particulier indient
jij dient dan vervolgens te betalen en de originele rekening naar OHRA te sturen....
pi_70610646
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:16 schreef Daniel1976 het volgende:
Kweet ni of je tijd hebt voor de rechtbank?

Anders gewoon lekker niets doen en voor laten komen.
Data dat je gebeld hebt en met wie lekker noteren zodat je dat aan de rechter kunt overleggen.

lekkere verspilling van kapitaal
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:44:20 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70610754
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:41 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

lekkere verspilling van kapitaal
Huh hoezo dat gaat vanzelf hoor.
Ze blijven eisen en dan sturen ze deurwaarder en die gaat naar de rechter.
Vervolgens gooi je daar je verhaal op tafel. En dan is het waarschijnlijk wel klaar.
Je hoeft geen advocaat in te schakelen. Voor bedragen onder de 5000 euro mag je jezelf verdedigen
pi_70611997
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:44 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Huh hoezo dat gaat vanzelf hoor.
Ze blijven eisen en dan sturen ze deurwaarder en die gaat naar de rechter.
Vervolgens gooi je daar je verhaal op tafel. En dan is het waarschijnlijk wel klaar.
Je hoeft geen advocaat in te schakelen. Voor bedragen onder de 5000 euro mag je jezelf verdedigen
of je betaalt de rekening minus incassokosten, zegt dat die onterecht zijn berekend, en stuurt de rekening door naar je verzekering. dan ben je er in een half uurtje vanaf.
pi_70612239
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

of je betaalt de rekening minus incassokosten, zegt dat die onterecht zijn berekend, en stuurt de rekening door naar je verzekering. dan ben je er in een half uurtje vanaf.
Dat dus.
pi_70612252
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:01 schreef SuperWeber het volgende:
Hmmm...

Zo werkt het idd.

Je kan wel moeilijk gaan doen dat iemand gelogen heeft en het er op aan laten komen. Conclusie word waarschijnlijk dat er sprake is van miscommunicatie (zij snappen jou niet en jij hun niet oid) en je aan het eind van het verhaal extra moet betalen omdat je gewoon niet gedaan hebt wat je moest doen.

Overigens staat op de factuur van famed precies wat je moet doen, als jij dat niet leest of het er niet mee eens bent dan moet jij daar wat mee doen. En wachten tot je aanmaningen krijgt is altijd onverstandig
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:59:44 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70613797
Even voor de volgende keer: NOOIT een factuur van Famed negeren! Dus: betalen of bellen!
The love you take is equal to the love you make.
pi_70639610
Ik heb altijd de orthokosten zelf betaald en de factuur opgestuurd naar de verzekeraar.
pi_70639674
Of een rekening betaalt wordt is in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid.
Je bent verzekerd en kan (een deel van) het geld weer terugkrijgen van je verzekeraar.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:17:38 #22
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70639710
gast, je weet toch wel hoe dat werkt?
rekening van famed in brievenbus--> betalen
rekening naar zorgverzekering brengen, met je gegevens erop
wachten tot de verzekering het geld waarvoor je verzekerd bent terugstort
klaar.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:42:50 #23
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_70641434
tsja de patient is verantwoordlijk voor de betaling niet de zorgverzekering. Kortom TS: betalen en leergeld uittrekken
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:04:16 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_70643301
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

of je betaalt de rekening minus incassokosten, zegt dat die onterecht zijn berekend vraagt om een specificatie van de gemaakte kosten, en stuurt de rekening door naar je verzekering. dan ben je er in een half uurtje vanaf.
pi_70646289
Ik zie Fa-Med; ik zeg niet betalen.
Zolang die klootviolen hun administratie niet op orde hebben weiger ik daar ook maar één euro naar toe te brengen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:07:08 #26
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_70648410
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:49 schreef DB1267 het volgende:
Ik zie Fa-Med; ik zeg niet betalen.
Zolang die klootviolen hun administratie niet op orde hebben weiger ik daar ook maar één euro naar toe te brengen.
Dat is idd een hele verstandige weg om te bewandelen. s6 ermee
pi_70652422
Betalen excl die extra kosten en dan beide een e-mail sturen met de vraag dit op te lossen.
Reacties printen en goed bewaren.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')