You are wrong!quote:
quote:
dus voor mijquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alleen toegankleijk voor echte KSC'ers die gemeet hebben
Minor detail.quote:
reken ik ook goedquote:
miep miep!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:34 schreef Pheno het volgende:
Wat is de performance van mijn query VIESSSSSSSSSSSSSSSSS SNEL.
nou ga ik wachten op een reactiequote:
Stuur eens hierheenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:54 schreef DaMart het volgende:
Na dat buitje van net is de temperatuur buiten wel een stuk aangenamer geworden. En binnen is het ook ineens 2 graden koeler dan een uur geleden.
Nee, ik wil het koelere weer zelf hebbenquote:
JIj smurfquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, ik wil het koelere weer zelf hebben.
De temperatuur blijft dalen, trouwens... nog even en we zitten voor het eerst sinds dinsdag hier binnen onder de 23 graden.
gejat uit mijn forumquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:02 schreef JortK het volgende:
KNMI waarschuwt: zware neerslag op komst:-zware-neerslag-op-komst.html
Isolated Tornado's en tot diep in de nacht kans op onweerquote:Words like 'forcing', 'front' and 'dynamic' can finally be involved again in the forecast. A constantly weakening cold front from W-France draws near during the afternoon hours and probably dissolves somewhere over the highlighted area. Shear at all levels remains weak although a marginal increase in speed shear is possible at mid-levels. The main advantage with such a feature is that moisture pooling along the convergence zone will assist in a concentrated swath of 800-1500J/kg MLCAPE as mid-level lapse rates steepen somewhat. Excessive rain due to slow storm movement will be the main hazard, but an isolated large hail report can't be ruled out, given better instability release and a slim increase in wind speeds throughout the troposphere. However the main effect of this set-up will be the longevity of thunderstorms mainly over Belgium, the Netherlands, Luxembourg and W-Germany, which will continue well into the night, probably until next morning. Isolated tornadoes are possible during the peak time heating with GFS showing LL CAPE of roughly 200J/kg.
pics!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Net nog even lekker gewandeld buiten, en nu is het noodweer toch wel nadrukkelijk in aantocht
ik ben bang dat het oosten niets krijgt, alleen het zuidenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het laat zich ook wel raden waar de heftigste buien zullen gaan vallen straks.
hier is het meeste ook overgewaaidquote:
Nja alle wolken zijn hier weg en het is meteen weer stikwarm en zonnigquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
rustig maar... dat was pas een voorbode voor wat nog komt
Ik over reisverzekeringenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:13 schreef DaMart het volgende:
De ads reageren weer goed op de TT... ik krijg nu banners voor wake up lights en boxsprings.
Zonder abonnement krijg je gewoon ads hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:28 schreef goldfinger1963 het volgende:
ik ook niet![]()
ben boodschappen doen laters
dat kan alleen als je een abo hebt hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:28 schreef goldfinger1963 het volgende:
ik ook niet![]()
ben boodschappen doen laters
wrs niet, hij scrolt er gewoon overheenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zonder abonnement krijg je gewoon ads hoor.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:31 schreef Frutsel het volgende:
en het KNMI kondigt nu officieel een weeralarm af
Zwaar onweer en zware regenval voor de komende uren
whehehehequote:
Niet even langs de dokter?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Begin me iets ongemakkelijk te voelen. Ben op 30 juni vertrokken naar Kuala Lumpur vanuit Jakarta en ben de 1e weer terug in Jakarta. Sinds vanochtend ben ik wat moe. Ik heb een droog kuchje sinds ik naar KL vloog en heb sinds vanmiddag ook last van wat warm gevoel en een loopneus.
Vooralsnog geen andere symptomen, al ik drink al twee dagen gruwelijk veel. Enfin, op tijd naar bed dus vanavond. Ik zie wel hoe het morgen gaat, er staat een retourtje Jakarta met de bus te wachten. Even lekker wat kuchen en ik roei zo 10 miljoen mensen uit.
In Maleisie (en de hoofdstad KL) zijn al honderden mensen ziek. Tevens dat ik daar in Chinatown, een van de meest drukbevolkte gebieden van de stad. En Jakarta is ook al niet echt rustig te noemen. Nou ja..
Ik kreeg van de week onderstaande mailquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Begin me iets ongemakkelijk te voelen. Ben op 30 juni vertrokken naar Kuala Lumpur vanuit Jakarta en ben de 1e weer terug in Jakarta. Sinds vanochtend ben ik wat moe. Ik heb een droog kuchje sinds ik naar KL vloog en heb sinds vanmiddag ook last van wat warm gevoel en een loopneus.
Vooralsnog geen andere symptomen, al ik drink al twee dagen gruwelijk veel. Enfin, op tijd naar bed dus vanavond. Ik zie wel hoe het morgen gaat, er staat een retourtje Jakarta met de bus te wachten. Even lekker wat kuchen en ik roei zo 10 miljoen mensen uit.
In Maleisie (en de hoofdstad KL) zijn al honderden mensen ziek. Tevens dat ik daar in Chinatown, een van de meest drukbevolkte gebieden van de stad. En Jakarta is ook al niet echt rustig te noemen. Nou ja..
quote:Beste Student(e),
Mexicaanse griep – Nieuwe Influenza A
In de afgelopen weken is de ‘Mexicaanse griep’ (de nieuwe Influenza A, H1N1) veelvuldig in het nieuws geweest. De Nieuwe Influenza A is door de WHO, de Wereldgezondheidsorganisatie, uitgeroepen tot pandemie. Een pandemie wordt veroorzaakt door een nieuw virus en verspreidt zich snel. Bij een grieppandemie krijgen veel mensen over de hele wereld dezelfde soort griep. Ongeveer 1 op de 3 mensen wordt ziek. De overheid volgt de ontwikkelingen en geeft steeds richtlijnen uit over hoe om te gaan met gevallen van Mexicaanse griep.
Omdat er onder de TU/e medewerkers en studenten mogelijk ook vragen zijn, willen wij u graag nader informeren.
Ook op de TU/e worden de ontwikkelingen op de voet gevolgd. Zodra er (nieuwe) overheidsrichtlijnen zijn over de Nieuwe Influenza A, zal de TU/e in overleg met de bedrijfsarts nagaan wat dat voor de TU/e betekent, om snel en adequaat te kunnen inspelen op de laatste ontwikkelingen. De TU/e zal vanzelfsprekend steeds de passende maatregelen treffen.
Ter informatie treft u in de bijlage de belangrijkste informatie over de Nieuwe Influenza A aan.
Belangrijkste informatie over de Nieuwe Influenza A
Symptomen
Symptomen van de Nieuwe Influenza A zijn koorts (minimaal 38 graden), hoofdpijn en keelpijn. Spierpijn, hoesten en een verstopte neus kunnen ook voorkomen.
Besmetting
Door praten, hoesten of niezen worden de virussen verspreid. Dit gebeurt vooral in ruimten waar mensen dicht bij elkaar zitten en waar slecht geventileerd wordt. Ook worden virussen overgedragen via handen en voorwerpen, zoals een deurknop. Als iemand bijvoorbeeld na het vastpakken van de deurknop, zijn mond, neus of ogen aanraakt, kan hij besmet worden.
Incubatietijd
De incubatietijd is de periode tussen het binnenkrijgen van een griepvirus tot aan het moment van de eerste ziekteverschijnselen. Bij griep is dat gemiddeld 2 tot 4 dagen (maximaal 7 dagen) na het binnenkrijgen van het virus.
Wanneer is men besmettelijk voor anderen?
Griep is besmettelijk vanaf 1 dag vóór tot 5 of 6 dagen na het begin van de ziekteverschijnselen. Niet iedereen wordt ziek na een besmetting. Sommige mensen zijn wel met het virus geïnfecteerd en zijn besmettelijk, zonder ooit ziek te worden.
Wat te doen bij (vermoeden van) besmetting
Neem bij vermoeden van besmetting zo snel mogelijk telefonisch contact op met de huisarts. De huisarts bepaalt dan in overleg met de plaatselijke GGD of onderzoek nodig is en op welke manier dit uitgevoerd wordt. In geval van besmetting schrijft de GGD virusremmers voor.
Zieke medewerkers en studenten kunnen het beste thuis blijven tot ze helemaal genezen zijn, om te voorkomen dat zij anderen besmetten. Mensen met griep zijn 1 tot 2 weken uitgeschakeld. Het kan daarna nog enkele weken duren voordat men zich weer helemaal fit voelt.
Hygiëne
Hygiëne is erg belangrijk. Het griepvirus kan zich via ogen, neus en mond verspreiden. Gebruik uitsluitend papieren hand- en zakdoeken en gooi deze na één keer gebruik weg. Zorg er voor dat u regelmatig uw handen wast. Het gebruik van mondkapjes heeft geen zin.
Ook is het nuttig om ruimten goed te ventileren.
Virusremmers
Het preventief slikken van virusremmers wordt afgeraden. Men bouwt hierdoor geen extra weerstand op en het heeft geen blijvende werking. Zodra men stopt met het slikken van de virusremmers, is de kans op besmetting weer net zo groot. Bovendien kunnen er bijwerkingen optreden door het gebruik van virusremmers, dus onnodig gebruik moet vermeden worden.
Vaccin
De farmaceutische industrie ontwikkelt momenteel een vaccin dat mensen kan beschermen tegen ziekte door deze griepvariant. Het zal nog enige maanden duren voordat het vaccin beschikbaar is. De Nederlandse overheid heeft wel een order geplaatst voor de aanschaf van 34 miljoen doses vaccin. Dit is voldoende om de gehele Nederlandse bevolking te vaccineren.
Verblijf in het buitenland
Reizen naar het buitenland wordt niet afgeraden. Als u naar een land reist waar de Nieuwe Influenza A voorkomt, kunt u het beste voorzichtig zijn:
vermijd contact met mensen met griepverschijnselen;
neem algemene hygiënemaatregelen in acht;
houd de lokale situatie in de gaten en volg de adviezen van autoriteiten op;
raadpleeg een arts bij ziekte.
Actuele informatie over het aantal patiënten in de verschillende landen is te vinden op de (Engelstalige) websites van het European Centre for the Disease Prevention and Control (ECDC) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De websites staan hieronder vermeld.
Nuttige websites met meer informatie
www.minvws.nl
www.rivm.nl
www.postbus51.nl
www.lcr.nl
www.ecdc.europa.eu
www.who.int/en/
Met vriendelijke groet,
dat dacht ik dus ookquote:
Klinkt goedquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:36 schreef indahnesia.com het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |