Hmmm groot vind ik inderdaad dat ie wel wat heeft. Ik vind hem leukquote:Op maandag 13 juli 2009 23:05 schreef Paddo het volgende:
Hmmm...
[ afbeelding ]
In het klein ziet hij er gewoon anders uit dan op grootte. Ben bang dat dat geen handige inzendig gaat worden...
Op ware grootte (1680*1050) is 'ie wat indrukwekkender. Klik
Komt in het groot zeker beter uitquote:Op maandag 13 juli 2009 23:05 schreef Paddo het volgende:
Hmmm...
[ afbeelding ]
In het klein ziet hij er gewoon anders uit dan op grootte. Ben bang dat dat geen handige inzendig gaat worden...
Dit is ook niet wat ik ga inzenden hoor. Deze komt rechtstreeks van de camera op een dvd'tje op de hdd op internetquote:Op maandag 13 juli 2009 18:35 schreef SchaapjesOpHetDroge het volgende:
Zeker in dit geval,
Maar qua foto vind ik het niet zo, ik zou wat minder pot erop zetten en en wat minder die delen zo afknippen door de compositie. Als je hem meer naar linksboven neemt word het al een stuk beter, of misschien iets meer doen met de aardbei in kwestie met een stukje plant er nog aan bijv.
Beetje erg donkerquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:37 schreef Noxa het volgende:
Ik heb em ingezonden.
[ afbeelding ]
Check em hier in het GROOT!
Heel apart effect op grotere grootte. Je zou er bijna hoofdpijn van krijgen...quote:Op maandag 13 juli 2009 23:05 schreef Paddo het volgende:
Hmmm...
[ afbeelding ]
Hij zou misschien inderdaad ietsjes lichter en sprankelender kunnen maar dat zwarte geeft toch ook wel een hele rustige sfeer. De bloem is echt het onderwerp en de achterkant van het glas met water leidt niet af door de korte scherptediepte. Ik denk dat de bloem er nog meer uit had kunnen springen als er een klein beetje licht, van achteren, op de bovenkant had geschenen. Nu loopt de bloem ineens helemaal weg in de achtergrond. En: in het klein valt het minder op maar zeker op volledige grootte zie je duidelijk stof en een halve druppel op het glas zitten. Dat neemt toch wel het strakke van de zwarte achtergrond weg.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:37 schreef Noxa het volgende:
Ik heb em ingezonden.
[ afbeelding ]
Check em hier in het GROOT!
Da's opzich ook wel grappig, ja. Alleen verandert de emotie van druk/chaotisch/agressief (door de lange uitstekende scherpe sprieten) naar iets verstilds.... Alsof het allemaal lang geleden gebeurd is...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 08:54 schreef Puckzzz het volgende:
Je hebt gelijk. da's vaak met mooie foto's en meteen de pest van de regels van deze wedstrijd. Dodgen en burnen mag geloof ik wel. Ik zou de aandacht nog iets meer vestigen op de lichte aar in het midden/rechts en de omgeving wat meer burnen.
zoiets
Kort. Dit is 1/320ste sec. Deze planten willen niet echt stil blijven zitten. Overigens ook niet geschoten met mijn "goede camera's". Ik heb drie camera's. Een Sony Alpha, een Sony H50 en een goedkope Casio Exilim (net iets meer dan 100 eur voor betaald, die Casio). De Casio is "voor onderweg", en deze foto is zondag drie weken geleden gemaakt tijdens een fietstocht van Arnhem naar Venlo, waarbij het gros van de route via Duitsland liep. (Arnhem>Millingen a/d Rijn>zuid tot de bordjes Venlo). Je rijdt zeker 70 km door duitsland, terwijl je nooit meer dan een kwartier fietsen van NL bent. Omdat het warm was wilde ik zonder rugzak fietsen, en de twee sony's wil ik niet onder de snelbinder. Dus gaat de Casio dan mee (past in broekzak)...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:43 schreef Ruud het volgende:
[..]
Komt in het groot zeker beter uit
Mooie foto, hoe lang was de sluitertijd?
Roze bloemen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:36 schreef Miss_S het volgende:
Een oudje en niet zo interessant, maar om het topic op te fleuren
[ afbeelding ]
Haha, en van jou vind ik dat heel watquote:
Nu je het zegt, je ziet inderdaad door de compositie de steel niet.. en i.c.m. het hoge contrast lijkt 'ie erg los zeg maar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:26 schreef SchaapjesOpHetDroge het volgende:
@Debsterr
Vind die 2e wel erg nep overkomen, wss heb je dat in photoshop gedaan, maar lijkt net alsof je een foto van een andere bloem uitgesnedn hebt en erop hebt geplakt (dat heb je neit gedaan snap ik), behalve het effect vind ik de foto niet erg interessant voor de rest, de eerste foto vind ik stuken beter en ademt meer sfeer uit, ik zou mss de compositie wat wijzigen alleen (dat stuk aan de rechterkant) of nog meer close up nemen zodat dat nie opvalt
1quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:41 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb wat geklooit met de bos bloemen die ik gekregen heb, en vond deze 2 wel de moeite waard.. misschien iemand nog wat feedback?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zeer zeker 1quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef monikanyc het volgende:
vertel het me is, welke word het?![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
nja goed, bij deze ben k er niet echt zeker vn, of k hem wel zou moeten insturen
of niet, ze heeft idg een roos in der haar.
Vind hem toch vrij figuratief overkomen maar owkeequote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind de eerste echt heel mooi qua abstractheid en kleurstelling.
Ik vind foto 1 ook het mooist. Dat er een soort van witte waas overheen zit stoort mij normaal gesproken maar bij deze foto voegt het juist iets toe.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef monikanyc het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
nja goed, bij deze ben k er niet echt zeker vn, of k hem wel zou moeten insturen
Zeer zeker de eerste! Jammergenoeg...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef monikanyc het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Vind de gele close-up erg fijn om naar te kijken: stamper springt er goed uit, de kleuren zijn mooi om naar te kijken en ik houd altijd wel erg van dit soort detail-opnames. De stamper had misschien iets meer "los" van de achterste stamper gekund door een iets gedraaider standpunt. Nu groeit er bijna uit de bovenkant iets anders.quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:49 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb 4 foto's waar ik tussen twijfel momenteel. Ik wacht sowieso met insturen tot het laatste moment want het is nog altijd erg lekker weer. Er kunnen nog altijd mooie plaatje geschoten worden. Deze 4 twijfel ik tussen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2 van die had ik hier al eens gepost. Sorry voor dat, maar ik wilde ze even op een rijtje zetten.
Sowieso vind ik bij allebei de uitsnede niet zo. Het belangrijkste, de bloem, zit keihard tegen de rand van de foto geplakt. Vind zelf altijd dat het hart van de bloem ruimte moet hebben "om te groeien". Zeg maar net als met bewegende dingen: die hebben ruimte nodig ergens naar toe te gaan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 19:41 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb wat geklooit met de bos bloemen die ik gekregen heb, en vond deze 2 wel de moeite waard.. misschien iemand nog wat feedback?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2equote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:13 schreef monikanyc het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
ja;p dat dacht k ook eerst toen ik bezig was met de letters, daarna heb k hem geprobeert nog te veranderen, kwa kleur. maar zo was die toch mooier.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:43 schreef Ruud het volgende:
[..]
2e![]()
Zou zo een albumcover kunnen zijn (daar dacht ik ook aan toen ik tekst zag)
Precies wat ik dacht inderdaad.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:43 schreef Ruud het volgende:
[..]
2e![]()
Zou zo een albumcover kunnen zijn (daar dacht ik ook aan toen ik tekst zag)
Ja, die uitsnede is niet helemaal lekker, maar daar viel niets meer aan te doen. Tegen de tijd van verwerken was het bosje bloemen al verlept.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:41 schreef P_B het volgende:
Sowieso vind ik bij allebei de uitsnede niet zo. Het belangrijkste, de bloem, zit keihard tegen de rand van de foto geplakt. Vind zelf altijd dat het hart van de bloem ruimte moet hebben "om te groeien". Zeg maar net als met bewegende dingen: die hebben ruimte nodig ergens naar toe te gaan.
De eerste heb je echt een heel apart, maar wel erg leuk, effect mee gegeven. Het lijkt wel doorzichtig glas of een spook-bloem ofzo? Wat is er gebeurd?! Als je het groen aan de onderkant er meer af zou snijden leg je nog meer de nadruk op de bloem zelf en wordt het meer een abstracte close-up.
Ik denk dat ik dat gemist heb in de mail, zal nog eens (goedquote:Op zondag 19 juli 2009 14:29 schreef Debsterr het volgende:
Is er een modje in de zaal? Ik heb bij het mailen van mijn foto ook een linkje meegestuurd van de grotere versie, maar dat zie ik niet terug in het wedstrijdtopic.. is er misschien iets misgegaan?
Dr staan ook veel bomen op eerste 2 fotos, ik weet niet of bomen binnen de plant definitie vallen, maar denk eerlijk gezegd dat die fotos beter passen bij een thema als natuur.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:00 schreef appelsjap het volgende:
@mods, kunnen deze fotos gebruikt worden?
[ [url=[/url] ]
[ [url=url] ]
[ [url=[/url] ]
quote:Op maandag 27 juli 2009 11:39 schreef Ynske het volgende:
hier ook ingezonden
@monikanyc voor de stemperiode begint staan ze er vast inde heren hebben t waarschijnlijk druk ofzo
Kennelijkquote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:46 schreef Timmos het volgende:
Inzenden kan tot 28 juli 2009 22.00 uur.
Zou Erik of een andere mod zondag/maandag een update kunnen doen?
Ik vertrek dinsdag namelijk op vakantie, en wil wel zo beleefd zijn ook een stem uit te brengen.. Deze zou ik dan kunnen mailen zodat Erik of iemand deze kan plaatse, als dat mag..
haha ja dat blijktquote:Op maandag 27 juli 2009 11:39 schreef Ynske het volgende:
hier ook ingezonden
@monikanyc voor de stemperiode begint staan ze er vast inde heren hebben t waarschijnlijk druk ofzo
Hier nog eentje..quote:Op maandag 27 juli 2009 11:35 schreef monikanyc het volgende:
wanneer komen trouwens de andere foto's die ingezonden zijn erop te staan.. want kheb die van mij al ingezonden, en kijk al n paar dagen lang.. of die er nou eindelijk bijstaat![]()
5 puntenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:29 schreef Timmos het volgende:
Aangezien ik het via de mail niet vertrouw gooi ik 'm hier.. Denk dat er wel iemand zo lieV is om het in het stemtopic te gooien?![]()
5 punten - Mash_
4 punten - Spvdb
3 punten - -Marjo-
2 punten - Noxa
1 punt - Littlepsycho
Excuses aan alle andere wiens mooie foto's nog niet geplaatst zijn.. Zie het resulstaat wel over een paar weken als ik terug ben![]()
Bij 1 is het onderwerp het vogeltje, ik zou dus voor 2 kiezen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Jep. het volgende:
Heb mezelf beloofd deze maand mee te doen en is d'r toch bij ingeschoten.![]()
Twijfel heel erg tussen deze 2.
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
Ik zou 2 doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Jep. het volgende:
Heb mezelf beloofd deze maand mee te doen en is d'r toch bij ingeschoten.![]()
Twijfel heel erg tussen deze 2.
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
ERG leuk Sugarquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:05 schreef Sugar het volgende:
Ja, vanwege het onderwerp van de wedstrijd zou ik oook voor 2 gaan, Jep.Maar 1 vind ik wel heel leuk!
Mijn inzending:
[ afbeelding ]
Daar zit eigenlijk ook wel weer wat in, ja...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:44 schreef Jep. het volgende:
Vind 2 weer zo'n standaard bloemen en planten foto, 1 is meer 'wat zit er in de bloemen en planten'. Dus ik denk nog 'ff na.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:42 schreef Sugar het volgende:
Gaat er nog wel geupload worden voor 22.00 uur? Thank you.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
hij post de punten een dag tevroeg.... heb wel eens topics dagen telaat zien openen. of zien sluiten dagen telaat wegends geen tijd.... zijn daar ook strenge regels voor?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Tsja, regels zijn regels he. Niks aan te doen.
Hij posten ze zelf nog op de zelfde dag. alleen voordat het topic aangemaakt was. maarja.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:27 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
hij post de punten een dag tevroeg.... heb wel eens topics dagen telaat zien openen. of zien sluiten dagen telaat wegends geen tijd.... zijn daar ook strenge regels voor?
zal er over ophouden maar denk dat het niet veel met pech te maken heeftquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:29 schreef mash_ het volgende:
[..]
Hij posten ze zelf nog op de zelfde dag. alleen voordat het topic aangemaakt was. maarja.
ik zal wel gewoon erg veel pech hebben
Kromme vergelijking hoor. Dit was een stem die al uitgebracht werd voordat alles was geupload.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:27 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
hij post de punten een dag tevroeg.... heb wel eens topics dagen telaat zien openen. of zien sluiten dagen telaat wegends geen tijd.... zijn daar ook strenge regels voor?
HAHAHAquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Tsja, regels zijn regels he. Niks aan te doen.
ehm ben ik nou achtelijk of hoe zit dat?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Kromme vergelijking hoor. Dit was een stem die al uitgebracht werd voordat alles was geupload.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:35 schreef Muk het volgende:
[..]
ehm ben ik nou achtelijk of hoe zit dat?
je kan dus stemmen vóór alle foto's beschikbaar zijn :S?
gaat lekker hier
misschien wat vlotter uploaden dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Kromme vergelijking hoor. Dit was een stem die al uitgebracht werd voordat alles was geupload.
Nee dat kan dus niet en daarom is die stem niet meegeteld. En dat heb ik ook gezegd toen dat verzoek gedaan is. Stemmen kan vanaf een bepaalde tijd, tot een bepaalde tijd, in een bepaald topic. Niet wanneer men denkt dat het handig uitkomt in een topic waarvan men denkt dat het handig uitkomt. Tenzij dat natuurlijk binnen die periode is en en dat bepaalde topic.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:35 schreef Muk het volgende:
[..]
ehm ben ik nou achtelijk of hoe zit dat?
je kan dus stemmen vóór alle foto's beschikbaar zijn :S?
gaat lekker hier
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet en daarom is die stem niet meegeteld. En dat heb ik ook gezegd toen dat verzoek gedaan is. Stemmen kan vanaf een bepaalde tijd, tot een bepaalde tijd, in een bepaald topic. Niet wanneer men denkt dat het handig uitkomt in een topic waarvan men denkt dat het handig uitkomt. Tenzij dat natuurlijk binnen die periode is en en dat bepaalde topic.
Ja in die gevallen was er een foto die wel op tijd was ingezonden door omstandigheden (de uploaders zijn ook maar gewoon mensen die ergens overheen kunnen kijken of een foutje kunnen maken) niet geplaatst was. Wel zo eerlijk om die nog toe te voegen en mensen de mogelijkheid te geven om ook op die foto te stemmen nietwaar?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:37 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
[..]
misschien wat vlotter uploaden dan?
ps... heb ook wel meer dan eens iets gelezen over foto;s die later nog toegevoegd werden en dat mensen hun stem konden wijzigen...
dus dan kon je ook al stemmen voor dat alle foto's online stonden.
Heel graag!quote:* PKfotografie gaat weer in lurk modus....
Nee, stemmen gaat in het stemtopic en niet anders. Dat kan je gek en oneerlijk en raar en vreemd vinden, maar dat is het echt niet hoor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:40 schreef mash_ het volgende:
er werd echt meer dan een week gewacht op die fotos. als er dus paar uur eerder was geupload mogt het wel en dan was ik nu wel tweedemaar ok.
Oh, het was inderdaad geen post, maar een PM.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:39 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
denk dat mijn ban nog half in werking is, want kan die post niet vinden
Je kijkt verkeerd denk ik. Het staat er gewoonquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:56 schreef PKfotografie het volgende:
o.... stem tijd is verstreken.... vroeger werd de uitslag ook in het algemene topic gepost...
Morgen ga ik die topics openen.quote:gefeliciteerd Blomst 54
is er al bekend wat het volgende onderwerp word?
als ik verkeerd kijk, kan ik goed gokken wie er gewonnen heeft.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Je kijkt verkeerd denk ik. Het staat er gewoon.
[FOT-wedstrijd centrale topic] Juli - Bloemen en planten
Maar ik zal het hier ook nog even plaatsen:
And the winners are....
welke bedoel je?quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:03 schreef MissAttitude het volgende:
Puckzzz, die 4e foto vind ik erg mooi. Hoe heb je die gemaakt?
Ik denk dat ze die foto van het bos bedoelt, waar het zonlicht achter de boom vandaan komt schijnen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:50 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
welke bedoel je?
Oh enne: Feli winnaars!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |