abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:22:17 #101
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70881692
Een aardbei is ook een plant toch?

Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  maandag 13 juli 2009 @ 18:35:25 #102
204731 SchaapjesOpHetDroge
Door de wol geverfd
pi_70940812
Zeker in dit geval,

Maar qua foto vind ik het niet zo, ik zou wat minder pot erop zetten en en wat minder die delen zo afknippen door de compositie. Als je hem meer naar linksboven neemt word het al een stuk beter, of misschien iets meer doen met de aardbei in kwestie met een stukje plant er nog aan bijv.
pi_70941056
Ik vind het denk ik het mooist als je alleen maar pot ziet met alleen die éne aardbei die ervoor hangt. Maar dat maakt het wel weer veel minder "bloemen en panten" . Dan is het meer iets voor bloemvruchten en plantenbakken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2009 18:49:12 ]
pi_70950647
Hmmm...

In het klein ziet hij er gewoon anders uit dan op grootte. Ben bang dat dat geen handige inzendig gaat worden...

Op ware grootte (1680*1050) is 'ie wat indrukwekkender. Klik
_-L'avenir est déja là
  dinsdag 14 juli 2009 @ 08:54:00 #105
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_70957199
Je hebt gelijk. da's vaak met mooie foto's en meteen de pest van de regels van deze wedstrijd. Dodgen en burnen mag geloof ik wel. Ik zou de aandacht nog iets meer vestigen op de lichte aar in het midden/rechts en de omgeving wat meer burnen.

zoiets

[ Bericht 14% gewijzigd door Puckzzz op 14-07-2009 09:06:19 ]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_70957438
quote:
Op maandag 13 juli 2009 23:05 schreef Paddo het volgende:
Hmmm...

[ afbeelding ]

In het klein ziet hij er gewoon anders uit dan op grootte. Ben bang dat dat geen handige inzendig gaat worden...

Hmmm groot vind ik inderdaad dat ie wel wat heeft. Ik vind hem leuk .

@Puckzzz: ik vind het origineel eerlijk gezegd mooier, hij komt me nu iets te geshopt over en vond de kleuren zoals ze nu waren juist leuk .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:15:23 #107
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_70957588
dat kan
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_70958136
quote:
Hmmm...

[ afbeelding ]

Komt in het groot zeker beter uit
Mooie foto, hoe lang was de sluitertijd?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:43:09 #109
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70958137
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:35 schreef SchaapjesOpHetDroge het volgende:
Zeker in dit geval,

Maar qua foto vind ik het niet zo, ik zou wat minder pot erop zetten en en wat minder die delen zo afknippen door de compositie. Als je hem meer naar linksboven neemt word het al een stuk beter, of misschien iets meer doen met de aardbei in kwestie met een stukje plant er nog aan bijv.
Dit is ook niet wat ik ga inzenden hoor. Deze komt rechtstreeks van de camera op een dvd'tje op de hdd op internet Door een beetje te croppen wordt-ie al een stuk mooier. Maar ik ga van het weekend even kijken of ik een mooier plaatje kan schieten
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_70973645
Ik heb em ingezonden.

Check em hier in het GROOT!
pi_70973759
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:37 schreef Noxa het volgende:
Ik heb em ingezonden.
[ afbeelding ]

Beetje erg donker
pi_70975270
quote:
Hmmm...

[ afbeelding ]

Heel apart effect op grotere grootte. Je zou er bijna hoofdpijn van krijgen... Maar inderdaad: in het klein is het een stuk minder sterk. De voorste planten komen door hun lichtere kleur mooi naar voren. Jammer dat er tussen alle aren(?) net een afwijkende bloem tussen uit piept. Dat breekt toch wel en valt op.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:37 schreef Noxa het volgende:
Ik heb em ingezonden.
[ afbeelding ]

Hij zou misschien inderdaad ietsjes lichter en sprankelender kunnen maar dat zwarte geeft toch ook wel een hele rustige sfeer. De bloem is echt het onderwerp en de achterkant van het glas met water leidt niet af door de korte scherptediepte. Ik denk dat de bloem er nog meer uit had kunnen springen als er een klein beetje licht, van achteren, op de bovenkant had geschenen. Nu loopt de bloem ineens helemaal weg in de achtergrond. En: in het klein valt het minder op maar zeker op volledige grootte zie je duidelijk stof en een halve druppel op het glas zitten. Dat neemt toch wel het strakke van de zwarte achtergrond weg.

Zelf ook even het archief van de afgelopen tijd doorgenomen en een eerste selectie gemaakt. Ik denk dat mijn voorkeur voornamelijk uit gaat naar de eerste: lekkere kleuren en fris. Enige nadeel is wel dat men er misschien niet direct een bloem in ziet. Het kan net zo goed een of andere kool-soort zijn. Oh, en de standaard waterdruppels kunnen natuurlijk ook niet!

[1]

[2]

[3]

[4]

[5]
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 19:20:16 #113
Door de wol geverfd
pi_70976801
Vind nr1 echt mooi/interessant en springt er echt tussen uit, maar past idd beter bij iets bij een ander thema (abstract bijv),

De toning bij 2 en 3 vind ik op bepaalde manier beter passen bij 3, 2 vind ik iets te egaal net als 5 een beetje.
Maar mooie van 5 is dat je er ook andere dingen uit kan halen en het echt wat toevoegt aan de foto imo.

Ik vind die kaders maar vooral bij 3 wel nogal storend (dat stukje rechts onderin bijv.)(waarom wisselende kader groote?) het voegt in mijn ogen niet echt veel toe aan de foto('s), ik zou zelf gaan voor nummertje 5, of een iets andere gecropte versie/foto van 3.
pi_70981185
Het was even heen en weer scrollen tussen foto's en nummertjes maar ik ben er uit geloof ik! In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Tja, jammer dat we begin dit jaar "Abstract" al hebben gehad. Maar mijn oog blijft er toch naar toe trekken.

Persoonlijk vind ik juist de toning van 2 mooier en krachtiger (wel iets te donker in het hart) dan die van 3 (als ik goed begrijp dat jouw voorkeur bij die van 3 ligt). De enige reden dat 3 zachter is, is omdat het gebruikt is als rouwkaart. Nooit bij stil gestaan maar het is een goed idee om eens te kijken wat een andere toning bij foto 3 "doet" en andersom. Dat de laatste zwart-witte roos er weinig uit springt klopt ook. Niet echt puur zwart-wit maar meer grijzig. Er kan absoluut meer contrast en licht in alleen ben ik bang dat ie erg gaat ruizen.

De kaders schijnen een beetje een smaak-dingetje te zijn. Ben er zelf nog erg mee aan het experimenteren. Bij 2 en 3 slaat af en toe ook de twijfel toe of het doorzichtige aan de binnenkant wat toevoegt. Het is in ieder geval de bedoeling om de foto te omlijsten zodat het niet wegvalt tegen de achtergrond hier. De kaders aan de binnenkant moeten dan weer het oog meer naar het onderwerp "toetrekken" maar dat lukt schijnbaar niet altijd.

En ik snap wat je bedoelt met wisselende kader-grootte: als je ze zo onder elkaar ziet geeft het niet echt een uniform beeld maar dat komt eigenlijk gewoon omdat de kaders los van elkaar zijn gemaakt.

Back to the drawingboard dus maar!
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_70984362
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 08:54 schreef Puckzzz het volgende:
Je hebt gelijk. da's vaak met mooie foto's en meteen de pest van de regels van deze wedstrijd. Dodgen en burnen mag geloof ik wel. Ik zou de aandacht nog iets meer vestigen op de lichte aar in het midden/rechts en de omgeving wat meer burnen.

zoiets
Da's opzich ook wel grappig, ja. Alleen verandert de emotie van druk/chaotisch/agressief (door de lange uitstekende scherpe sprieten) naar iets verstilds.... Alsof het allemaal lang geleden gebeurd is...

Nee, dat is ben ik bang tevens een beetje de reden dat deze foto het niet gaat worden. De grap zit nou net in de grote hoeveelheid scherp uitziende sprieten (en de mooie cirkel in het midden), en die vallen bij een verkleining compleet weg.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:43 schreef Ruud het volgende:

[..]

Komt in het groot zeker beter uit
Mooie foto, hoe lang was de sluitertijd?
Kort. Dit is 1/320ste sec. Deze planten willen niet echt stil blijven zitten. Overigens ook niet geschoten met mijn "goede camera's". Ik heb drie camera's. Een Sony Alpha, een Sony H50 en een goedkope Casio Exilim (net iets meer dan 100 eur voor betaald, die Casio). De Casio is "voor onderweg", en deze foto is zondag drie weken geleden gemaakt tijdens een fietstocht van Arnhem naar Venlo, waarbij het gros van de route via Duitsland liep. (Arnhem>Millingen a/d Rijn>zuid tot de bordjes Venlo). Je rijdt zeker 70 km door duitsland, terwijl je nooit meer dan een kwartier fietsen van NL bent. Omdat het warm was wilde ik zonder rugzak fietsen, en de twee sony's wil ik niet onder de snelbinder. Dus gaat de Casio dan mee (past in broekzak)...

En voor het "weghalen van storende elementen": Ik ga geen hele hectare akker wieden, da's me teveel werk. Kijk maar eens goed, er zit veel meer grasachtigs tussen, wat volgens mij wat anders is (dat groene, dat is niet een onrijpe are of zo). Maar dat vond ik ook niet erg.
_-L'avenir est déja là
pi_70987993
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 21:36 schreef Miss_S het volgende:
Een oudje en niet zo interessant, maar om het topic op te fleuren

[ afbeelding ]
Roze bloemen.

Kutfoto met kutdatum - maar dat roze vind ik zo mooi, haha.

En mijn druiven.

[ Bericht 16% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 15-07-2009 01:04:57 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:26:17 #117
Door de wol geverfd
pi_70995146
Focus ligt beetje raar bij die 2e, vooral omdat je zoveel lijnen in beeld hebt, denk dat de 2e meer potentie heeft als je er misschien een andere foto neemt/maakt, vind die woilk wel mooi erdoorheen maar die houten paal een stuk minder, die eerste is me wat te gewoontjes.
pi_71009654
Ik heb 4 foto's waar ik tussen twijfel momenteel. Ik wacht sowieso met insturen tot het laatste moment want het is nog altijd erg lekker weer. Er kunnen nog altijd mooie plaatje geschoten worden. Deze 4 twijfel ik tussen:

2 van die had ik hier al eens gepost. Sorry voor dat, maar ik wilde ze even op een rijtje zetten.
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:41:25 #119
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_71011175
Ik heb wat geklooit met de bos bloemen die ik gekregen heb, en vond deze 2 wel de moeite waard.. misschien iemand nog wat feedback?

Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:09:28 #120
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_71024460
1
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:26:02 #121
Door de wol geverfd
pi_71029834
@Wiebeldak

Vind zelf nr2 de mooiste en ook lekker apart, vind ook grappig dat die ene als soort dirigent ervoor staat.
In tegenstelling tot 2 vind ik de scherpte/focus van 1 en 3 lijkt niet optimaal qua waar je nou de nadruk op wil leggen, nr 3 heeft wel fijne kleuren om naar te kijken.

De DOF op 4 lijkt beetje nep, los van dat voegt het niet ernorm veel toe naar mijn idee, had hem ook niet zo in het midden gezet. Ik zou voor 2 gaan of mss iets andere versie van 3.

@Debsterr
Vind die 2e wel erg nep overkomen, wss heb je dat in photoshop gedaan, maar lijkt net alsof je een foto van een andere bloem uitgesnedn hebt en erop hebt geplakt (dat heb je neit gedaan snap ik), behalve het effect vind ik de foto niet erg interessant voor de rest, de eerste foto vind ik stuken beter en ademt meer sfeer uit, ik zou mss de compositie wat wijzigen alleen (dat stuk aan de rechterkant) of nog meer close up nemen zodat dat nie opvalt

[ Bericht 13% gewijzigd door SchaapjesOpHetDroge op 16-07-2009 12:35:36 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:07:48 #122
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_71041194
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:09 schreef Puckzzz het volgende:
1
Haha, en van jou vind ik dat heel wat ! Aangezien mijn kwaliteit het lange na niet haalt bij die van jou..
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:26 schreef SchaapjesOpHetDroge het volgende:

@Debsterr
Vind die 2e wel erg nep overkomen, wss heb je dat in photoshop gedaan, maar lijkt net alsof je een foto van een andere bloem uitgesnedn hebt en erop hebt geplakt (dat heb je neit gedaan snap ik), behalve het effect vind ik de foto niet erg interessant voor de rest, de eerste foto vind ik stuken beter en ademt meer sfeer uit, ik zou mss de compositie wat wijzigen alleen (dat stuk aan de rechterkant) of nog meer close up nemen zodat dat nie opvalt
Nu je het zegt, je ziet inderdaad door de compositie de steel niet.. en i.c.m. het hoge contrast lijkt 'ie erg los zeg maar.

Wat bedoel je met de compositie wijzigen bij de eerste? Juist niet afgesneden zeker? Helaas heb ik de foto zo genomen en is de bos bloemen ondertussen alweer overleden .. kan natuurlijk dit weekend altijd een losse roos halen om te klooien!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_71068462
vertel het me is, welke word het?

nja goed, bij deze ben k er niet echt zeker vn, of k hem wel zou moeten insturen
of niet, ze heeft idg een roos in der haar.
And I know if the love is alright ,You don't have to look up at the stars no no no no
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:15:11 #124
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71068550
Ik vind de eerste echt heel mooi qua abstractheid en kleurstelling.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_71068611
De kleur en compositie van 1 erg mooi .
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:41 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb wat geklooit met de bos bloemen die ik gekregen heb, en vond deze 2 wel de moeite waard.. misschien iemand nog wat feedback?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
1 . Heel apart effect.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')