abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:02:32 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70762980
Zo, da's niet zo mooi!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70763719
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:

Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Dat lijkt mij sterk. Ik denk dat ze gewoon zijn uitgegaan van een rechtstreekse verbinding via het oude traject. Dat zou dan dus ongeveer 45 minuten zijn, oftewel 25 minuten via de HSL. Lijkt mij een stuk geloofwaardiger.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:24:30 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70763922
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Ah, nu snap ik wat je bedoelde. Zoals hierboven is gezegd zullen ze dat dan waarschijnlijk niet bedoelen. Alhoewel je het nooit helemaal zeker weet, natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70764646
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:43:45 #245
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70764717
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:

's Middags op de terugweg bleek maar weer eens dat 12 keer optische zoom toch ECHT te weinig is, bij deze materieelshow halverwege Wolfheze

Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uz voor weinig aangeschaft
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_70765134
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:42 schreef Fixers het volgende:
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
Ja, dat is best raar. Maar er zijn wel meer rare dingen aan NS Hispeed...
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:52:34 #247
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_70766612
quote:
Wat komt daar onder die trein door waaien? Een krant ofzo?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_70767656
Volgens mij wel ja
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:43:27 #249
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70771046
http://www.nuvideo.nl/alg(...)hterbij-brengen.html

Meteen de eerste regel al: 'Isn't she lovely'. Well indeed she isn't.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:43:33 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70771050
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:43 schreef bork het volgende:

[..]

Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uz voor weinig aangeschaft
TEERING dat ziet er vet uit

Wanneer ga je weer naar het spoorwegmuseum? Mag ik ook eens oefenen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:49:52 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70771227
Overigens heeft de DSB een deal gesloten met AnsaldoBoerengat, waarbij ze bijna de helft van het aankoopbedrag terugkrijgen, een deel van het afwerken zelf doen en alle treinen in 2012 hopen te krijgen. Dat is bijna 9 jaar later dan de oorspronkelijke leverdatum..

http://www.railwaygazette(...)th_ansaldobreda.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 10:51:49 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_70771290
Date gemist! Ik had vandaag een trein later Moest nog een abonnement kopen, en eigenlijk heb ik ook meestal die trein, die naar Den Helder. Die van 07,59 uit Arnhem.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:54:50 #253
204633 Fred2
Kritisch
pi_70771376

Zoek de verschillen...

En blijkbaar is er nog door iemand bewust voor gekozen ook, want die Italianen kunnen wel enigzins fatsoenlijke neuzen leveren:


Wellicht is de neus uitgezocht door de persoon die ook heeft bedacht dat de 1100-en een botsneus moeten hebben.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport woensdag 8 juli 2009 @ 10:58:51 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70771492
Goh, koppeling is weggehaald?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:03:14 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70771608
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Date gemist! Ik had vandaag een trein later Moest nog een abonnement kopen, en eigenlijk heb ik ook meestal die trein, die naar Den Helder. Die van 07,59 uit Arnhem.
Ik was ook een half uur later vandaag Maar ik ben deze keer wel meteen naar de bus gelopen (die natuurlijk ook weer te laat was. Vuile faal-apen bij veolia )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juli 2009 @ 11:04:58 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70771666
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:58 schreef dennistd het volgende:
Goh, koppeling is weggehaald?
ingetrokken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:27:06 #257
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70772258
'Fyra' is trouwens nog niet klaar voorlopig:
quote:
The prototype V250 is currently fitted with measuring and testing equipment, and will remain the property of the manufacturer during testing on HSL-Zuid in the Netherlands and high speed Line 4 in Belgium. Once testing is completed it will be returned to Italy for fitting out.
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.html

Daar zullen ze ook wel weer drie jaar over doen dan, dat 'fitting out'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 11:30:32 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_70772375
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik was ook een half uur later vandaag Maar ik ben deze keer wel meteen naar de bus gelopen (die natuurlijk ook weer te laat was. Vuile faal-apen bij veolia )
Normaal passeer ik om 08:10 uur Ede-Wageningen


Mijn conducteur faalde ook vandaag:

Conducteur: Abo gaat pas morgen in
Ik: Net gekocht in de automaat en 'vanaf vandaag geldig' gedaan
Conducteur: Strafbaar, blabla, maar zie het daar de vingers
Ik:
Omaatje naast mij: Maar het is vandaag de 8ste hoor meneer
Conducteur: Oh jaa
Ik:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70772670
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
'Fyra' is trouwens nog niet klaar voorlopig:
[..]

http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.html

Daar zullen ze ook wel weer drie jaar over doen dan, dat 'fitting out'.
Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doen
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:41:19 #260
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70772798
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:37 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doen
En dat hebben we geweten ook.. De Denen hadden tenminste nog een excuus.

Overigens is de SLT gebaseerd op de Duitse reeks 425 en komt deze 'gewoon' bij Siemens en Bombardier vandaan. Daar verwacht ik dus minder problemen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70773426
Vraagje,
Ik ga van het weekend met 2 naar Brussel met de trein,
Personen: 2
Student-OV week: 2
heen vrijdag - terug zondag
kan ik hiervoor gewoon retour Roosendaal Brussel uit de automaat halen? en dan voor de terugweg nog kaartje kopen Roosendaal->Eindhoven.
of is er een veel goedkopere en/of makkelijkere optie?

gezien op NS Hispeed iets met mid-flex en hi-flex enzo maar dat is niet echt duidelijk en de site niet echt uitdagend om iets te bestellen (iets met vertouwen dat je het goede hebt gekozen).

grt Johan
  Redactie Sport woensdag 8 juli 2009 @ 12:16:07 #262
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70773951
Je kunt volgens mij zelfs een weekendretourje Roosendaal Grens-Brussel kopen (als die bestaan in België)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:44:39 #263
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70774867
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:00 schreef j00han het volgende:
Vraagje,
Ik ga van het weekend met 2 naar Brussel met de trein,
Personen: 2
Student-OV week: 2
heen vrijdag - terug zondag
kan ik hiervoor gewoon retour Roosendaal Brussel uit de automaat halen? en dan voor de terugweg nog kaartje kopen Roosendaal->Eindhoven.
of is er een veel goedkopere en/of makkelijkere optie?

gezien op NS Hispeed iets met mid-flex en hi-flex enzo maar dat is niet echt duidelijk en de site niet echt uitdagend om iets te bestellen (iets met vertouwen dat je het goede hebt gekozen).

grt Johan
Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig)
of via http://www.b-rail.be/main/N/ (online= printen en creditcard nodig)

tijden en meer info http://www.maastrichtbrusselexpress.nl/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_70775204
Gister de conductrice, die wou even de achterkant van me OV zien, tot wanneer me OV geldig was ivm de vakantieperiode.

Lekker bezig ben je dan
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:04:28 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70775510
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn conducteur faalde ook vandaag:

Conducteur: Abo gaat pas morgen in
Ik: Net gekocht in de automaat en 'vanaf vandaag geldig' gedaan
Conducteur: Strafbaar, blabla, maar zie het daar de vingers
Ik:
Omaatje naast mij: Maar het is vandaag de 8ste hoor meneer
Conducteur: Oh jaa
Ik:
Lekker gedaan dan Zeker geen koffie gehad voor hij op de dienst kwam
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70776472
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker gedaan dan Zeker geen koffie gehad voor hij op de dienst kwam
Vooral als je paar dagen vrij hebt gehad altijd weer even wennen aan de datum
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:38:01 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70776763
quote:
Wanneer vertrekt toch de eerste Fyra?

8 juli 2009

Als iets duidelijk werd bij de presentatie van de nieuwe hsl-trein is dat niemand nog garanties durft te geven wanneer hij gaat rijden.

De nieuwe hogesnelheidstrein van de NS rolde gisteren stapvoets de onderhoudshal in op het rangeerterrein Watergraafsmeer bij Amsterdam.

’Fyra’ (Zweeds voor ’vier’) verbindt straks de vier grote steden in de Benelux, legde NS Hispeed-directeur Michiel van Roozendaal uit. De naam past volgens de baas van het voormalige NS Internationaal in het rijtje van die van andere Europese hsl-treinen, Thalys, tgv en Eurostar. „Allemaal krachtige namen.”

De trein begint binnenkort aan een serie testritten op het hogesnelheidsspoor. Wanneer de eerste Fyra’s commercieel inzetbaar zijn, werd gisteren nog steeds niet duidelijk. Projectmanager Stefano Fanucci van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda houdt een slag om de arm: „Testen kost tijd.” Van Roozendaal rekent op de tweede helft van 2010. „Het zou naïef zijn als we ons vastpinnen op een exacte datum.”

Bij aanvang van het miljardenproject rond de eeuwwisseling stond april 2007 omcirkeld op de kalender van het ministerie van verkeer. Problemen met de levering van materieel en het inbouwen van het Europese veiligheidssysteem veroorzaakten vertraging. AnsaldoBreda noemt de termijn van NS Hispeed optimistisch. „Je weet nooit waar je tegenaan loopt tijdens het testen”, zegt Fanucci. Volgens hem zijn over de leveringsdata geen afspraken gemaakt met de NS. Van Roozendaal heeft een andere lezing. „AnsaldoBreda levert vanaf eind volgend jaar elke maand een treinstel, volgens contract.” Zo niet dan voorziet het contract in een boete, stelt hij.

De treinfabrikant heeft een slechte naam als het gaat over naleving van contracten. De Deense spoorwegen en een aantal Amerikaanse openbaar vervoersbedrijven kunnen daarover meepraten. Zo zouden de Italianen al in 2003 treinen leveren aan de Deense spoorwegen. Pas na een dreigement met beslagname dit jaar kwam AnsaldoBreda zijn afspraken na.

Om een morrende Tweede Kamer tegemoet te komen, pendelt er vanaf september tussen Amsterdam en Rotterdam een alternatieve trein over het snelle spoor. Die toezegging deed minister Eurlings onlangs.

Maar zelfs die datum is niet meer zeker, gaf Van Roozendaal op de doopplechtigheid toe. „Donderdag zitten we met ProRail, het ministerie en de inspectiedienst voor verkeer rond te tafel. Dan besluiten we of we na de zomer gaan beginnen.”
Trouw

Maar even de meest belangrijke dingen vetgedrukt gemaakt. Eigenlijk is er dus nog helemaal niks zeker, en kan het nog alle kanten op... en kennelijk weet NS Hispeed of Ansaldo niet wat in het contract staat, ik gok op het eerste.
  Redactie Sport woensdag 8 juli 2009 @ 13:51:46 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70777344
Een quote van het spoortechniek.nl-forum:
quote:
Ronnie op spoortechniek
NS Cargo is back on track! Ik zag deze sticker op loc 189 080 in Venlo. En nee, dit is geen fotosoep .
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:03:05 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70777810
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef James1988 het volgende:

[Om een morrende Tweede Kamer tegemoet te komen, pendelt er vanaf september tussen Amsterdam en Rotterdam een alternatieve trein over het snelle spoor. Die toezegging deed minister Eurlings onlangs.

Maar zelfs die datum is niet meer zeker, gaf Van Roozendaal op de doopplechtigheid toe. „Donderdag zitten we met ProRail, het ministerie en de inspectiedienst voor verkeer rond te tafel. Dan besluiten we of we na de zomer gaan beginnen.”]

Eigenlijk is er dus nog helemaal niks zeker, en kan het nog alle kanten op... en kennelijk weet NS Hispeed of Ansaldo niet wat in het contract staat, ik gok op het eerste.
Oh dat wordt lachen. Straks ligt het eraan dat de testritten vertraagd zijn omdat NS StonedCrack het spoor in gebruik heeft met de Traxxen. Let maar op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70778195
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:44 schreef bork het volgende:

[..]

Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig)
of via http://www.b-rail.be/main/N/ (online= printen en creditcard nodig)

tijden en meer info http://www.maastrichtbrusselexpress.nl/
Betekent "low-fixed" dat ik alleen die dag mag reizen of alleen met de trein met die vertrektijd?

en mag ik met dat weekend retour wel voor 19:01 vertrekken de ene site zegt wel en de andere niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')