Dat lijkt mij sterk. Ik denk dat ze gewoon zijn uitgegaan van een rechtstreekse verbinding via het oude traject. Dat zou dan dus ongeveer 45 minuten zijn, oftewel 25 minuten via de HSL. Lijkt mij een stuk geloofwaardiger.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Ah, nu snap ik wat je bedoelde. Zoals hierboven is gezegd zullen ze dat dan waarschijnlijk niet bedoelen. Alhoewel je het nooit helemaal zeker weet, natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uzquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
's Middags op de terugweg bleek maar weer eens dat 12 keer optische zoom toch ECHT te weinig is, bij deze materieelshow halverwege Wolfheze
Ja, dat is best raar. Maar er zijn wel meer rare dingen aan NS Hispeed...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:42 schreef Fixers het volgende:
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
Wat komt daar onder die trein door waaien?quote:
TEERING dat ziet er vet uitquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:43 schreef bork het volgende:
[..]
Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uzvoor weinig aangeschaft
Ik was ook een half uur later vandaagquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Date gemist! Ik had vandaag een trein laterMoest nog een abonnement kopen, en eigenlijk heb ik ook meestal die trein, die naar Den Helder. Die van 07,59 uit Arnhem.
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.htmlquote:The prototype V250 is currently fitted with measuring and testing equipment, and will remain the property of the manufacturer during testing on HSL-Zuid in the Netherlands and high speed Line 4 in Belgium. Once testing is completed it will be returned to Italy for fitting out.
Normaal passeer ik om 08:10 uur Ede-Wageningenquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was ook een half uur later vandaagMaar ik ben deze keer wel meteen naar de bus gelopen (die natuurlijk ook weer te laat was. Vuile faal-apen bij veolia
)
Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
'Fyra' is trouwens nog niet klaar voorlopig:
[..]
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.html
Daar zullen ze ook wel weer drie jaar over doen dan, dat 'fitting out'.
En dat hebben we geweten ook.. De Denen hadden tenminste nog een excuus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:37 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doen
Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig)quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:00 schreef j00han het volgende:
Vraagje,
Ik ga van het weekend met 2 naar Brussel met de trein,
Personen: 2
Student-OV week: 2
heen vrijdag - terug zondag
kan ik hiervoor gewoon retour Roosendaal Brussel uit de automaat halen? en dan voor de terugweg nog kaartje kopen Roosendaal->Eindhoven.
of is er een veel goedkopere en/of makkelijkere optie?
gezien op NS Hispeed iets met mid-flex en hi-flex enzo maar dat is niet echt duidelijk en de site niet echt uitdagend om iets te bestellen (iets met vertouwen dat je het goede hebt gekozen).
grt Johan
quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn conducteur faalde ook vandaag:
Conducteur: Abo gaat pas morgen in![]()
Ik: Net gekocht in de automaat en 'vanaf vandaag geldig' gedaan![]()
Conducteur: Strafbaar, blabla, maar zie het daar de vingers![]()
Ik:![]()
![]()
![]()
Omaatje naast mij: Maar het is vandaag de 8ste hoor meneer![]()
Conducteur: Oh jaa![]()
Ik:![]()
Vooral als je paar dagen vrij hebt gehad altijd weer even wennen aan de datumquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Lekker gedaan dan
Zeker geen koffie gehad voor hij op de dienst kwam
Trouwquote:Wanneer vertrekt toch de eerste Fyra?
8 juli 2009
Als iets duidelijk werd bij de presentatie van de nieuwe hsl-trein is dat niemand nog garanties durft te geven wanneer hij gaat rijden.
De nieuwe hogesnelheidstrein van de NS rolde gisteren stapvoets de onderhoudshal in op het rangeerterrein Watergraafsmeer bij Amsterdam.
’Fyra’ (Zweeds voor ’vier’) verbindt straks de vier grote steden in de Benelux, legde NS Hispeed-directeur Michiel van Roozendaal uit. De naam past volgens de baas van het voormalige NS Internationaal in het rijtje van die van andere Europese hsl-treinen, Thalys, tgv en Eurostar. „Allemaal krachtige namen.”
De trein begint binnenkort aan een serie testritten op het hogesnelheidsspoor. Wanneer de eerste Fyra’s commercieel inzetbaar zijn, werd gisteren nog steeds niet duidelijk. Projectmanager Stefano Fanucci van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda houdt een slag om de arm: „Testen kost tijd.” Van Roozendaal rekent op de tweede helft van 2010. „Het zou naïef zijn als we ons vastpinnen op een exacte datum.”
Bij aanvang van het miljardenproject rond de eeuwwisseling stond april 2007 omcirkeld op de kalender van het ministerie van verkeer. Problemen met de levering van materieel en het inbouwen van het Europese veiligheidssysteem veroorzaakten vertraging. AnsaldoBreda noemt de termijn van NS Hispeed optimistisch. „Je weet nooit waar je tegenaan loopt tijdens het testen”, zegt Fanucci. Volgens hem zijn over de leveringsdata geen afspraken gemaakt met de NS. Van Roozendaal heeft een andere lezing. „AnsaldoBreda levert vanaf eind volgend jaar elke maand een treinstel, volgens contract.” Zo niet dan voorziet het contract in een boete, stelt hij.
De treinfabrikant heeft een slechte naam als het gaat over naleving van contracten. De Deense spoorwegen en een aantal Amerikaanse openbaar vervoersbedrijven kunnen daarover meepraten. Zo zouden de Italianen al in 2003 treinen leveren aan de Deense spoorwegen. Pas na een dreigement met beslagname dit jaar kwam AnsaldoBreda zijn afspraken na.
Om een morrende Tweede Kamer tegemoet te komen, pendelt er vanaf september tussen Amsterdam en Rotterdam een alternatieve trein over het snelle spoor. Die toezegging deed minister Eurlings onlangs.
Maar zelfs die datum is niet meer zeker, gaf Van Roozendaal op de doopplechtigheid toe. „Donderdag zitten we met ProRail, het ministerie en de inspectiedienst voor verkeer rond te tafel. Dan besluiten we of we na de zomer gaan beginnen.”
quote:Ronnie op spoortechniek
NS Cargo is back on track! Ik zag deze sticker op loc 189 080 in Venlo. En nee, dit is geen fotosoep.
Oh dat wordt lachen. Straks ligt het eraan dat de testritten vertraagd zijn omdat NS StonedCrack het spoor in gebruik heeft met de Traxxen. Let maar opquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef James1988 het volgende:
[Om een morrende Tweede Kamer tegemoet te komen, pendelt er vanaf september tussen Amsterdam en Rotterdam een alternatieve trein over het snelle spoor. Die toezegging deed minister Eurlings onlangs.
Maar zelfs die datum is niet meer zeker, gaf Van Roozendaal op de doopplechtigheid toe. „Donderdag zitten we met ProRail, het ministerie en de inspectiedienst voor verkeer rond te tafel. Dan besluiten we of we na de zomer gaan beginnen.”]
Eigenlijk is er dus nog helemaal niks zeker, en kan het nog alle kanten op... en kennelijk weet NS Hispeed of Ansaldo niet wat in het contract staat, ik gok op het eerste.
Betekent "low-fixed" dat ik alleen die dag mag reizen of alleen met de trein met die vertrektijd?quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:44 schreef bork het volgende:
[..]
Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig)
of via http://www.b-rail.be/main/N/ (online= printen en creditcard nodig)
tijden en meer info http://www.maastrichtbrusselexpress.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |