abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juli 2009 @ 12:53:38 #101
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70664089
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:47 schreef McKillem het volgende:

[..]

Klikt u maar.

En van die belofte is dus ook al niets meer over.
Oe, dat kan nog leuk worden.
Vraag me af of zoiets dan nog kan.... eerst een akkoord bereiken en 4 mnd laten weer in de prullenbak gooien en mensen op straat tiefen.
Dat managment is van god los.
Ben je straks werkeloos verlies je 0,70 * 0,85 = 0,595 van je oude inkomen. Da's best zuur.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:56:55 #102
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_70664194
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Oe, dat kan nog leuk worden.
Vraag me af of zoiets dan nog kan.... eerst een akkoord bereiken en 4 mnd laten weer in de prullenbak gooien en mensen op straat tiefen.
Dat managment is van god los.
Ben je straks werkeloos verlies je 0,70 * 0,85 = 0,595 van je oude inkomen. Da's best zuur.
Was slechts een principeakkoord. De bonden hebben een stemming moeten houden onder hun leden en die hebben het akkoord afgewezen.

Maar de hedendaagse media zijn niet in staat om dat soort nuances over te brengen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70664316
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Was slechts een principeakkoord. De bonden hebben een stemming moeten houden onder hun leden en die hebben het akkoord afgewezen.

Maar de hedendaagse media zijn niet in staat om dat soort nuances over te brengen
Bron?
  zondag 5 juli 2009 @ 13:02:42 #104
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_70664396
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Bron?
Zoek zelf maar ergens een linkje, TNTafwijzing principeakkoord in google zal vast wel wat opleveren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70664434
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zoek zelf maar ergens een linkje, TNTafwijzing principeakkoord in google zal vast wel wat opleveren.
In mijn boekje zet je je argumenten zelf kracht achter met bronnen, laat je dat een ander niet doen.
  zondag 5 juli 2009 @ 13:08:32 #106
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_70664563
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:03 schreef McKillem het volgende:

[..]

In mijn boekje zet je je argumenten zelf kracht achter met bronnen, laat je dat een ander niet doen.
Het was geen argument maar gewoon een mededeling van hoe de vork werkelijk in de steek zit.
pi_70664784
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het was geen argument maar gewoon een mededeling van hoe de vork werkelijk in de steek zit.
Goed, dan is het een mededeling, same shit...

Zelfs als deze klopt, blijft mijn eerdere stelling overeind:
Men gaat niet salaris inleveren als men en de toekomst alsnog op moet rotten en dan 70% van hun laatst verdiende krijgen wat minder is dan waar ze weet ik hoe lang voor hebben zitten bikkelen.
Dat men dus een middelvinger opsteekt naar een voorstel van salarisvermindering is alles behalve vreemd.
Postbezorgers zijn ook niet achterlijk.
pi_70665950
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:47 schreef McKillem het volgende:

Klikt u maar.

En van die belofte is dus ook al niets meer over.
Dat is 1 voorbeeld. Jij zegt heel duidelijk meer. Waar is de meer.

De postbodes hebben overigens het voorstel verworpen dus is de salarisverlaging niet eens doorgevoerd. Dus geef minimaal 2 voorbeelden anders slaat die meer nergens op.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70666569
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:58 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Dat is 1 voorbeeld. Jij zegt heel duidelijk meer. Waar is de meer.

De postbodes hebben overigens het voorstel verworpen dus is de salarisverlaging niet eens doorgevoerd. Dus geef minimaal 2 voorbeelden anders slaat die meer nergens op.
Waarom leg je nadruk zo op dat "meer"? Dat gaat toch voor de rest voorbij aan het hele punt dat ik maak in die reactie?
Misschien bedoelde ik die meer wel heel abstract, weet jij veel.

Ga liever inhoudelijk in op die reactie dan je als een pitbull vast blijven houden aan 1 woordje uit de 56 woorden die er in die reactie staan.

Nu kom je over als iemand met een bek vol tanden die toch wat te zeiken moet hebben.
pi_70666593
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je begint het te snappen
[..]

Moet ik hier nou mijn argument weer gaan herhalen? Je "lange duur" argument is simpelweg niet valide. Als ik zeg dat de postbezorging in kwaliteit achteruit is gegaan sinds het opengooien van de markt (wat mijns inziens dus het geval is) kan jij weer terugvallen op je "lange duur".
Man wat loop je nou te emmeren, jij bent geloof ik enige in dit hele topic die loopt te zeuren over de kwaliteit van de postbezorging, het boeit mij echt geen zier of me post nou 1 keer in de week, of 7 keer per week komt. Ik weet niet in welk stenen tijdperk jij nog leeft, maar ik krijg al me informatie ook digitaal. En zoals al gezegt, als je er echt op zit te wachten dan neem je een postbus.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 juli 2009 @ 15:00:48 #111
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70667713
quote:
Op zondag 5 juli 2009 03:35 schreef Susi het volgende:

[..]

Bij ons werd er van de week een pakketje naar binnen gesmeten, waarop de postbode gewoon snel instapte en weer doorreed. Echt belachelijk.
Het bezorgen van pakketjes wordt door TNT uitbesteed aan kleinere bedrijfjes, soms zelfs aan zzp'ers. Bovendien krijgen deze mensen, als ze in loondienst zijn, vaak per pakketje uitbetaald. Ben jij niet thuis als ze aan de deur komen, dan verdienen ze er niks aan.
Dat de kwaliteit van de pakketdienst omlaag gaat is dus niet zo raar.

Laatst bij mij ook een aangetekend pakketje tegen de voordeur. In een flat nota bene. Hebben ze dus gewoon mijn handtekening vervalst en het pakketje zomaar achtergelaten. :S
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_70667918
Ja Dutch_Courage de kans dat joiuw opblaasbare pop of anaalplugjes hierdoor als tweedehandjes een paar dagen later als gepland , aan je voordeur worden gehangen is zeker nu groter geworden.
to the point!
pi_70667928
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:00 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Het bezorgen van pakketjes wordt door TNT uitbesteed aan kleinere bedrijfjes, soms zelfs aan zzp'ers. Bovendien krijgen deze mensen, als ze in loondienst zijn, vaak per pakketje uitbetaald. Ben jij niet thuis als ze aan de deur komen, dan verdienen ze er niks aan.

Laatst bij mij ook een aangetekend pakketje tegen de voordeur. In een flat nota bene. Hebben ze dus gewoon mijn handtekening vervalst en het pakketje zomaar achtergelaten. :S
Dat is gewoon niet waar.
Serieus?
Hij is ontslagen neem ik aan?
  zondag 5 juli 2009 @ 15:16:10 #114
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70668135
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:08 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar.
Serieus?
Hij is ontslagen neem ik aan?
Nou ja, het punt is dat het bedrijf waar hij voor werkte eigendom is van een kennis van me. Ik heb het dus naar zijn baas doorgespeeld en heb geen officiële klacht ingediend. Daar zou ik die kennis van me dan weer mee benadelen.

Maar ik hoor wel vaker dat dat soort dingen regelmatig voorkomen, niet alleen bij deze bezorger/dit bedrijf. Als je een simpele bent en je krijgt per pakje betaald, dan is het wel verleidelijk om zo'n ding gewoon achter te laten. Scheelt weer tijd en het levert geld op.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_70668930
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:20 schreef McKillem het volgende:
Waarom leg je nadruk zo op dat "meer"? Dat gaat toch voor de rest voorbij aan het hele punt dat ik maak in die reactie?
Misschien bedoelde ik die meer wel heel abstract, weet jij veel.

Ga liever inhoudelijk in op die reactie dan je als een pitbull vast blijven houden aan 1 woordje uit de 56 woorden die er in die reactie staan.

Nu kom je over als iemand met een bek vol tanden die toch wat te zeiken moet hebben.
Sorry stond geen meer maar zoveelste.
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:14 schreef McKillem het volgende:
EN dan ga je akkoord met de zoveelste salaris verlaging, en over een paar maand mag je alsnog oprotten en heb je door je lagere salaris ook nog eens een lagere uitkering.
Ook zoveelste is meer dan 1. Welke zoveelste?
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70669335
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:46 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Sorry stond geen meer maar zoveelste.
[..]

Ook zoveelste is meer dan 1. Welke zoveelste?

Wat is het fundamentele verschil tussen de 2 in deze context?
En wat begrijp je niet aan de reactie die je quote?
pi_70671026
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:56 schreef McKillem het volgende:

Wat is het fundamentele verschil tussen de 2 in deze context?
En wat begrijp je niet aan de reactie die je quote?
Smiley is top.

Oftewel je kan je claim niet hardmaken. Er is niet een zoveelste loonsverlaging. Sterker nog er is geen enkele loonsverlaging. Alleen een afspraak gemaakt tussen TNT en de bonden die door de leden is verworpen.

Probleem is dat postbezorging niet echt hoog geschoold werk is. Een 18 jarige kan het net zo goed doen als een een 50+ jarige terwijl een 50+ jarige toch meer kost. Beste kun je postbezorging vergelijken met bijvoorbeeld vakkenvullen bij een lokale supermarkt of bloembollen pellen bij de boer. Daar werken ook geen 50+ en waarom dan wel bij de post.

De markt is verandert en er is geen sprake meer van een monopolie. TNT zal zoch moeten aanpassen en kan niet meer de luxe veroorloven door blijvend oudere werknemers in dienst te houden. Hoe vervelend het ook is er zal linksom of rechtsom in de kosten moet worden gesneden er daarbij zijn ontslagen in dit geval noodzakelijk. Door de service van 6 naar 2 dagen te verlagen zullen de inkomsten nauwelijks te lijden hebben en je hebt nog maar een derde van de bezorguren nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 05-07-2009 17:29:45 ]
  zondag 5 juli 2009 @ 19:07:40 #118
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70675979
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:45 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Smiley is top.

Oftewel je kan je claim niet hardmaken. Er is niet een zoveelste loonsverlaging. Sterker nog er is geen enkele loonsverlaging. Alleen een afspraak gemaakt tussen TNT en de bonden die door de leden is verworpen.

Probleem is dat postbezorging niet echt hoog geschoold werk is. Een 18 jarige kan het net zo goed doen als een een 50+ jarige terwijl een 50+ jarige toch meer kost. Beste kun je postbezorging vergelijken met bijvoorbeeld vakkenvullen bij een lokale supermarkt of bloembollen pellen bij de boer. Daar werken ook geen 50+ en waarom dan wel bij de post.

De markt is verandert en er is geen sprake meer van een monopolie. TNT zal zoch moeten aanpassen en kan niet meer de luxe veroorloven door blijvend oudere werknemers in dienst te houden. Hoe vervelend het ook is er zal linksom of rechtsom in de kosten moet worden gesneden er daarbij zijn ontslagen in dit geval noodzakelijk. Door de service van 6 naar 2 dagen te verlagen zullen de inkomsten nauwelijks te lijden hebben en je hebt nog maar een derde van de bezorguren nodig.
allemaal leuk en aardig, dat terugdringen van de bezorguren, maarre.. dat is dus iets wat TNT niet mag doen van de regering
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70676968
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:45 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Smiley is top.

Dat is toch helemaal de strekking van mijn reactie niet of wel halve tamme. Snap je dat nou nog niet?
Ik illustreer een punt, dat doe ik met zekere middelen. Of ik nou 1, 20 of 3 miljoen loonsverlagingen van maak, het punt blijft hetzelfde. Men wil geen loonsverlaging want dat is op de lange baan kut.
quote:
Jij wil postbezorging direct linken met vakkenvullen?
Postbezorging zit verantwoordelijkheid aan vast, verantwoordelijkheid die een doorsnee 16 jarige vakkenvuller niet gaat hebben.
pi_70680215
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:30 schreef McKillem het volgende:
Dat is toch helemaal de strekking van mijn reactie niet of wel halve tamme. Snap je dat nou nog niet?
Ik illustreer een punt, dat doe ik met zekere middelen. Of ik nou 1, 20 of 3 miljoen loonsverlagingen van maak, het punt blijft hetzelfde. Men wil geen loonsverlaging want dat is op de lange baan kut.
Er is geen structurele loonsverlaging ingevoerd bij TNT. Sterker nog er is GEEN loonsverlaging doorgevoerd. Het is dus 0 euro loonsverlaging. De vraag is enkel of jij dit ook zo ziet.
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:30 schreef McKillem het volgende:
Jij wil postbezorging direct linken met vakkenvullen?
Postbezorging zit verantwoordelijkheid aan vast, verantwoordelijkheid die een doorsnee 16 jarige vakkenvuller niet gaat hebben.
Bij vakkenvullen is er wel zeker sprake van verantwoordelijkheid en daarbij is het een zwaarder beroep. Ik denk niet dat de concurenten van TNT heel veel meer zullen betalen dan de vakkenvullers bij een supermarkt (die overigens meer verdienen dan minimum loon). TNT zal daaraan mee moeten doen anders verliest het zijn concurentie positie.

We hebben hier over normale postbezorging. Dus geen aangetekende stukken en ook al geen pakketten. Vertel anders waarom TNT hoger geschoold personeel in moet zetten. Ik denk dat een schoolverlater met tomtom het ook prima kan uitvoeren. Of de bezorger zijn werk goed doet is kwestie van coachen/begeleiden en de minder goeden er tussen uit filteren.

Veel krantenbezorgers zijn 16 jarigen. Ik zie niet in waarom een krantenbezorger niet in staat zou zijn om de post rond te brengen. Het is voor TNT heel makkelijk om de leeftijdsgrens naar 18 of 20 te zetten mocht 16 te jong zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 05-07-2009 22:58:44 ]
  zondag 5 juli 2009 @ 22:27:28 #121
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_70683430
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Man wat loop je nou te emmeren, jij bent geloof ik enige in dit hele topic die loopt te zeuren over de kwaliteit van de postbezorging, het boeit mij echt geen zier of me post nou 1 keer in de week, of 7 keer per week komt. Ik weet niet in welk stenen tijdperk jij nog leeft, maar ik krijg al me informatie ook digitaal. En zoals al gezegt, als je er echt op zit te wachten dan neem je een postbus.
Je gaat nog meer wartaal praten als de realiteit je even niet uitkomt? Jij vraagt me een voorbeeld te geven, ik geef het en dan ga je opeens vertellen dat 1 keer in de week post bezorgen een 'beter' product is ipv 7 keer in de week bezorgen?

En dan kom je ook nog eens aan met een postbus?!?!? Vertel mij eens slimmerd, hoeveel kost een postbus jou per jaar?

Van 6 (TNT is namelijk wettelijk verplicht 6 keer per week post te bezorgen) naar 1 zou jij willen bestempelen als een verbetering? En als het je niet bevalt dan moet je maar een peperdure postbus nemen. Kostelijk! Kiezen tussen achteruitgang in frequentie of een peperdure postbus pakken om je post te ontvangen waar je nu je post gewoon gratis ontvangt? Hoe is dat een voorbeeld van een beter product?!?!

Ik heb niks tegen marktwerking maar jij bent duidelijk van het type dat marktwerking als doel heeft, niet als middel.

Het enige wat je doet is het herhalen van je heilige marktmantra zonder naar de daadwerkelijke voordelen te kijken per geval .

Overigens ben je wel heel beperkt aan het denken als je denkt dat kwaliteit van de dienst postbezorging alleen maar bestaat uit de frequentie van de bezorging.
pi_70683572
quote:

[..]

quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Bron?
http://www.nu.nl/economie(...)e-caos-tnt-post.html

Ik heb een vaste bezorger die keurig mijn pakketjes overdag aflevert en anders in de middag nog een keer terug komt. Dit is een werknemer van TNT die zich kan legitimeren en beschikt over een apparaatje waar je digitaal. Niets mis mee.

Wat wel eens voorkomt als ik bijvoorbeeld een hele dag (of dagen) weg ben dat het dan bij de buren wordt afgegeven (iets waar ik een schijthekel aan heb , niet omdat ik mijn buren haat maar omdat ik hun lastig val met mijn zaken en het ze verder ook geen reet aangaat wat en waar ik bestel)

Soms kwam er om 22:00 ook wel eens een Turkse man die met zijn kinderen pakketjes deed (waarschijnlijk op de adressen die niet open deden ofzo , geen idee)

Weer een andere keer moet je je pakketje ophalen op het dichtstbijzijnde postkantoor . Dit zou voor mij de standaard norm moeten zijn . Niet dat gekloot met bij je buren droppen
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  zondag 5 juli 2009 @ 22:54:15 #123
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_70684506
quote:

[..]

Blijkbaar wil jij dat, want het is een vrije markt en daarin krijg je altijd een prima product! Op de lange duur dan, dus misschien dat je over 10 jaar al je pakketjes wel goed bezorgd krijgt, "lange duur" is het toverwoord heb ik begrepen van raptorix!!1!!
pi_70684626
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van 6 (TNT is namelijk wettelijk verplicht 6 keer per week post te bezorgen) naar 1 zou jij willen bestempelen als een verbetering?
Waar staat het dat TNT wettelijk verplicht is om 6 dagen in de week post te bezorgen? Volgens mij wordt die verplichting nergens gesteld.

Wel zijn er verplichtingen om tot 2012 (meen ik) 95% van de Nederlandse bevolking te voorzien van de basis postbezorging binnen een straal van 5km. Dus 95% van de Nederlandse bevolking in de buurt (5km) van een postbus.
  zondag 5 juli 2009 @ 22:58:22 #125
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70684669
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:05 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Er is geen structurele loonsverlaging ingevoerd bij TNT. Sterker er is GEEN loonsverlaging doorgevoerd. Het is dus 0 euro loonsverlaging. De vraag is enkel of jij dit ook zo ziet.
[..]

Bij vakkenvullen is er wel zeker sprake van verantwoordelijkheid en daarbij is het een zwaarder beroep. Ik denk niet dat de concurenten van TNT heel veel meer zullen betalen dan de vakkenvullers bij een supermarkt (die overigens meer verdienen dan minimum loon). TNT zal daaraan mee moeten doen anders verliest het zijn concurentie positie.

We hebben hier over normale postbezorging. Dus geen aangetekende stukken en ook al geen pakketten. Vertel anders waarom TNT hoger geschoold personeel in moet zetten. Ik denk dat een schoolverlater met tomtom het ook prima kan uitvoeren. Of de bezorger zijn werk goed doet is kwestie van coachen/begeleiden en de minder goeden er tussen uit filteren.

Veel krantenbezorgers zijn al 16 jarigen. Ik zie niet in waarom een krantenbezorger niet in staat zou zijn om de post rond te brengen. Het is voor TNT heel makkelijk om de leeftijdsgrens naar 18 of 20 te zetten mocht 16 te jong zijn.
tussen een krantenbezorger en een postbezorger (en al helemaal een postbode) zit een wereld van verschil. ten eerste heeft een krantenwijk niet zo heel veel adressen. (een gemiddelde postwijk hier heeft 400 adressen. En bovendien gebeurt het nu met regelmaat dat er 2 of zelfs meer wijken gelopen dienen te worden, wegens personeelgebrek (jaja, leg dat maar uit )

Ten 2e hoeft er nauwelijks iets voorbereid worden, en kan elke krant in eender welk brievenbus gegooid worden. Adressen op post moeten altijd nagekeken worden tijdens een loop, want een voorbereider kan een fout maken, en vaak word er niet meer goed gekeken bij machinepost (en nee, machines zijn zeker niet onfeilbaar.) en dan heb je nog (semi) onbestelbare post. dat dient ook correct verwerkt te worden (je wilt niet weten hoe vaak mensen fouten maken in adresgegevens. Zelfs op rouwkaarten)

als postbode heb je dan ook nog vaak aangetekende stukken erbij. alleen van de gerechtelijke brief zijn al enkele variaties, en die dienen heel secuur ingevuld te worden (blokletters, datum EN tijd, aan wie je hem afgegeven hebt, of reden geen uitgave. Mocht er wat verkeerd gaan dien je 'doorhaling akkoord' in de kantlijn te zetten met je handtekening, etc. Dan heb je nog brieven met retourkaarten, brief met legitimatie plicht etc etc. Allemaal dingen die niet verkeerd mogen gaan. Stel je voor dat je een brief met legitimatieplicht bij een verkeerd persoon aflevert. Daar zitten namelijk vaak bankpasjes met pincode ed in.

ikzelf ben nu zaterdagpostbode, en val daardoor onder een ander CAO. Ik maak me geen zorgen, heb een vast contract van 3 uur in de week voor ongeveer 1.5 keer het minimumloon (en zit alleen al met mijn normale dienst op zaterdag op meer dan het dubbele), en ik heb werk genoeg. Want, verzuim onder de huismoederbrigade is erg groot. Die willen immers ook weleens een dagje weg, of zijn snel ziek, etc. en het verloop ligt gigantisch hoog. Want de meeste mensen onderschatten het werk behoorlijk. Ze sjouwen met zware tassen, lopen met zware bundels post in hun handen (probeer zelf maar eens een dubbele telefoonboek in je hand te houden 2 uur lang in je hand te houden.) moeten door weer en wind, lopen veel risico op blessures en ongelukken, en krijgen dan ook nog eens het minimumloon. En veel mensen kunnen daar niet tegen.

Zoals gezegd: het is psychologisch ook best zwaar. Zeker als het druk is, dan krijg je de post al laat bij het depot, dan moet je ook nog langer lopen (want meer post, is meer controleren, is langzamer door de wijk lopen), waardoor je nog meer uitloopt, en shit, dan gaat het ook nog regenen, lekke band erbij, en je moet je kind nog van school halen. (en geloof me, zulke scenario's komen voor bij de huismoeder brigade).
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')