Oe, dat kan nog leuk worden.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:47 schreef McKillem het volgende:
[..]
Klikt u maar.
En van die belofte is dus ook al niets meer over.
Was slechts een principeakkoord. De bonden hebben een stemming moeten houden onder hun leden en die hebben het akkoord afgewezen.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oe, dat kan nog leuk worden.
Vraag me af of zoiets dan nog kan.... eerst een akkoord bereiken en 4 mnd laten weer in de prullenbak gooien en mensen op straat tiefen.
Dat managment is van god los.
Ben je straks werkeloos verlies je 0,70 * 0,85 = 0,595 van je oude inkomen. Da's best zuur.
Bron?quote:Op zondag 5 juli 2009 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Was slechts een principeakkoord. De bonden hebben een stemming moeten houden onder hun leden en die hebben het akkoord afgewezen.
Maar de hedendaagse media zijn niet in staat om dat soort nuances over te brengen
Zoek zelf maar ergens een linkje, TNTafwijzing principeakkoord in google zal vast wel wat opleveren.quote:
In mijn boekje zet je je argumenten zelf kracht achter met bronnen, laat je dat een ander niet doen.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zoek zelf maar ergens een linkje, TNTafwijzing principeakkoord in google zal vast wel wat opleveren.
Het was geen argument maar gewoon een mededeling van hoe de vork werkelijk in de steek zit.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:03 schreef McKillem het volgende:
[..]
In mijn boekje zet je je argumenten zelf kracht achter met bronnen, laat je dat een ander niet doen.
Goed, dan is het een mededeling, same shit...quote:Op zondag 5 juli 2009 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het was geen argument maar gewoon een mededeling van hoe de vork werkelijk in de steek zit.
Dat is 1 voorbeeld. Jij zegt heel duidelijk meer. Waar is de meer.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:47 schreef McKillem het volgende:
Klikt u maar.
En van die belofte is dus ook al niets meer over.
Waarom leg je nadruk zo op dat "meer"? Dat gaat toch voor de rest voorbij aan het hele punt dat ik maak in die reactie?quote:Op zondag 5 juli 2009 13:58 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Dat is 1 voorbeeld. Jij zegt heel duidelijk meer. Waar is de meer.
De postbodes hebben overigens het voorstel verworpen dus is de salarisverlaging niet eens doorgevoerd. Dus geef minimaal 2 voorbeelden anders slaat die meer nergens op.
Man wat loop je nou te emmeren, jij bent geloof ik enige in dit hele topic die loopt te zeuren over de kwaliteit van de postbezorging, het boeit mij echt geen zier of me post nou 1 keer in de week, of 7 keer per week komt. Ik weet niet in welk stenen tijdperk jij nog leeft, maar ik krijg al me informatie ook digitaal. En zoals al gezegt, als je er echt op zit te wachten dan neem je een postbus.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je begint het te snappen
[..]
Moet ik hier nou mijn argument weer gaan herhalen? Je "lange duur" argument is simpelweg niet valide. Als ik zeg dat de postbezorging in kwaliteit achteruit is gegaan sinds het opengooien van de markt (wat mijns inziens dus het geval is) kan jij weer terugvallen op je "lange duur".
Het bezorgen van pakketjes wordt door TNT uitbesteed aan kleinere bedrijfjes, soms zelfs aan zzp'ers. Bovendien krijgen deze mensen, als ze in loondienst zijn, vaak per pakketje uitbetaald. Ben jij niet thuis als ze aan de deur komen, dan verdienen ze er niks aan.quote:Op zondag 5 juli 2009 03:35 schreef Susi het volgende:
[..]
Bij ons werd er van de week een pakketje naar binnen gesmeten, waarop de postbode gewoon snel instapte en weer doorreed. Echt belachelijk.
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:00 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Het bezorgen van pakketjes wordt door TNT uitbesteed aan kleinere bedrijfjes, soms zelfs aan zzp'ers. Bovendien krijgen deze mensen, als ze in loondienst zijn, vaak per pakketje uitbetaald. Ben jij niet thuis als ze aan de deur komen, dan verdienen ze er niks aan.
Dat de kwaliteit van de pakketdienst omlaag gaat is dus niet zo raar.
Laatst bij mij ook een aangetekend pakketje tegen de voordeur. In een flat nota bene. Hebben ze dus gewoon mijn handtekening vervalst en het pakketje zomaar achtergelaten. :S
Nou ja, het punt is dat het bedrijf waar hij voor werkte eigendom is van een kennis van me. Ik heb het dus naar zijn baas doorgespeeld en heb geen officiële klacht ingediend. Daar zou ik die kennis van me dan weer mee benadelen.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:08 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar.
Serieus?
Hij is ontslagen neem ik aan?
Sorry stond geen meer maar zoveelste.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:20 schreef McKillem het volgende:
Waarom leg je nadruk zo op dat "meer"? Dat gaat toch voor de rest voorbij aan het hele punt dat ik maak in die reactie?
Misschien bedoelde ik die meer wel heel abstract, weet jij veel.
Ga liever inhoudelijk in op die reactie dan je als een pitbull vast blijven houden aan 1 woordje uit de 56 woorden die er in die reactie staan.
Nu kom je over als iemand met een bek vol tanden die toch wat te zeiken moet hebben.
Ook zoveelste is meer dan 1. Welke zoveelste?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:14 schreef McKillem het volgende:
EN dan ga je akkoord met de zoveelste salaris verlaging, en over een paar maand mag je alsnog oprotten en heb je door je lagere salaris ook nog eens een lagere uitkering.
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:46 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Sorry stond geen meer maar zoveelste.
[..]
Ook zoveelste is meer dan 1. Welke zoveelste?
Smiley is top.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:56 schreef McKillem het volgende:
Wat is het fundamentele verschil tussen de 2 in deze context?
En wat begrijp je niet aan de reactie die je quote?
allemaal leuk en aardig, dat terugdringen van de bezorguren, maarre.. dat is dus iets wat TNT niet mag doen van de regeringquote:Op zondag 5 juli 2009 16:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Smiley is top.
Oftewel je kan je claim niet hardmaken. Er is niet een zoveelste loonsverlaging. Sterker nog er is geen enkele loonsverlaging. Alleen een afspraak gemaakt tussen TNT en de bonden die door de leden is verworpen.
Probleem is dat postbezorging niet echt hoog geschoold werk is. Een 18 jarige kan het net zo goed doen als een een 50+ jarige terwijl een 50+ jarige toch meer kost. Beste kun je postbezorging vergelijken met bijvoorbeeld vakkenvullen bij een lokale supermarkt of bloembollen pellen bij de boer. Daar werken ook geen 50+ en waarom dan wel bij de post.
De markt is verandert en er is geen sprake meer van een monopolie. TNT zal zoch moeten aanpassen en kan niet meer de luxe veroorloven door blijvend oudere werknemers in dienst te houden. Hoe vervelend het ook is er zal linksom of rechtsom in de kosten moet worden gesneden er daarbij zijn ontslagen in dit geval noodzakelijk. Door de service van 6 naar 2 dagen te verlagen zullen de inkomsten nauwelijks te lijden hebben en je hebt nog maar een derde van de bezorguren nodig.
Dat is toch helemaal de strekking van mijn reactie niet of wel halve tamme. Snap je dat nou nog niet?quote:Op zondag 5 juli 2009 16:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Smiley is top.
Oftewel je kan je claim niet hardmaken. Er is niet een zoveelste loonsverlaging. Sterker nog er is geen enkele loonsverlaging. Alleen een afspraak gemaakt tussen TNT en de bonden die door de leden is verworpen.
Jij wil postbezorging direct linken met vakkenvullen?quote:Probleem is dat postbezorging niet echt hoog geschoold werk is. Een 18 jarige kan het net zo goed doen als een een 50+ jarige terwijl een 50+ jarige toch meer kost. Beste kun je postbezorging vergelijken met bijvoorbeeld vakkenvullen bij een lokale supermarkt of bloembollen pellen bij de boer. Daar werken ook geen 50+ en waarom dan wel bij de post.
Er is geen structurele loonsverlaging ingevoerd bij TNT. Sterker nog er is GEEN loonsverlaging doorgevoerd. Het is dus 0 euro loonsverlaging. De vraag is enkel of jij dit ook zo ziet.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:30 schreef McKillem het volgende:
Dat is toch helemaal de strekking van mijn reactie niet of wel halve tamme. Snap je dat nou nog niet?
Ik illustreer een punt, dat doe ik met zekere middelen. Of ik nou 1, 20 of 3 miljoen loonsverlagingen van maak, het punt blijft hetzelfde. Men wil geen loonsverlaging want dat is op de lange baan kut.
Bij vakkenvullen is er wel zeker sprake van verantwoordelijkheid en daarbij is het een zwaarder beroep. Ik denk niet dat de concurenten van TNT heel veel meer zullen betalen dan de vakkenvullers bij een supermarkt (die overigens meer verdienen dan minimum loon). TNT zal daaraan mee moeten doen anders verliest het zijn concurentie positie.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:30 schreef McKillem het volgende:
Jij wil postbezorging direct linken met vakkenvullen?
Postbezorging zit verantwoordelijkheid aan vast, verantwoordelijkheid die een doorsnee 16 jarige vakkenvuller niet gaat hebben.
Je gaat nog meer wartaal praten als de realiteit je even niet uitkomt? Jij vraagt me een voorbeeld te geven, ik geef het en dan ga je opeens vertellen dat 1 keer in de week post bezorgen een 'beter' product is ipv 7 keer in de week bezorgen?quote:Op zondag 5 juli 2009 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Man wat loop je nou te emmeren, jij bent geloof ik enige in dit hele topic die loopt te zeuren over de kwaliteit van de postbezorging, het boeit mij echt geen zier of me post nou 1 keer in de week, of 7 keer per week komt. Ik weet niet in welk stenen tijdperk jij nog leeft, maar ik krijg al me informatie ook digitaal. En zoals al gezegt, als je er echt op zit te wachten dan neem je een postbus.
quote:Op zondag 5 juli 2009 15:00 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Het bezorgen van pakketjes wordt door TNT uitbesteed aan kleinere bedrijfjes, soms zelfs aan zzp'ers. Bovendien krijgen deze mensen, als ze in loondienst zijn, vaak per pakketje uitbetaald. Ben jij niet thuis als ze aan de deur komen, dan verdienen ze er niks aan.
Laatst bij mij ook een aangetekend pakketje tegen de voordeur. In een flat nota bene. Hebben ze dus gewoon mijn handtekening vervalst en het pakketje zomaar achtergelaten. :S
http://www.nu.nl/economie(...)e-caos-tnt-post.htmlquote:
Blijkbaar wil jij dat, want het is een vrije markt en daarin krijg je altijd een prima product! Op de lange duur dan, dus misschien dat je over 10 jaar al je pakketjes wel goed bezorgd krijgt, "lange duur" is het toverwoord heb ik begrepen van raptorix!!1!!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:00 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Waar staat het dat TNT wettelijk verplicht is om 6 dagen in de week post te bezorgen? Volgens mij wordt die verplichting nergens gesteld.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Van 6 (TNT is namelijk wettelijk verplicht 6 keer per week post te bezorgen) naar 1 zou jij willen bestempelen als een verbetering?
tussen een krantenbezorger en een postbezorger (en al helemaal een postbode) zit een wereld van verschil. ten eerste heeft een krantenwijk niet zo heel veel adressen. (een gemiddelde postwijk hier heeft 400 adressen. En bovendien gebeurt het nu met regelmaat dat er 2 of zelfs meer wijken gelopen dienen te worden, wegens personeelgebrek (jaja, leg dat maar uitquote:Op zondag 5 juli 2009 21:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Er is geen structurele loonsverlaging ingevoerd bij TNT. Sterker er is GEEN loonsverlaging doorgevoerd. Het is dus 0 euro loonsverlaging. De vraag is enkel of jij dit ook zo ziet.
[..]
Bij vakkenvullen is er wel zeker sprake van verantwoordelijkheid en daarbij is het een zwaarder beroep. Ik denk niet dat de concurenten van TNT heel veel meer zullen betalen dan de vakkenvullers bij een supermarkt (die overigens meer verdienen dan minimum loon). TNT zal daaraan mee moeten doen anders verliest het zijn concurentie positie.
We hebben hier over normale postbezorging. Dus geen aangetekende stukken en ook al geen pakketten. Vertel anders waarom TNT hoger geschoold personeel in moet zetten. Ik denk dat een schoolverlater met tomtom het ook prima kan uitvoeren. Of de bezorger zijn werk goed doet is kwestie van coachen/begeleiden en de minder goeden er tussen uit filteren.
Veel krantenbezorgers zijn al 16 jarigen. Ik zie niet in waarom een krantenbezorger niet in staat zou zijn om de post rond te brengen. Het is voor TNT heel makkelijk om de leeftijdsgrens naar 18 of 20 te zetten mocht 16 te jong zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |