SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Ik vind dat nou echt zo'n typische Taxi auto.quote:
Inderdaad. Plus wat hier de in de OP genoemde Peugeot 206 of Opel Corsa kosten, betaal je daar voor de in de OP genoemde Ford Mustang GT of Chevrolet Camaro. Maar goed, aan de andere kant was het ook wel een vreemde gewaarwording om de hier zo bekende Sjonnie Golf daar tussen alle SUV's en Pickups te zien rijden. Ik kan me dan wel voorstellen dat je als zelfrespecterend Amerikaan liever zo'n tank koopt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef Florian_ het volgende:
Wellicht komt dat doordat benzine daar 40 cent per liter kost.
Eensquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:24 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
En psst, het is niet dat ik Amerikaanse auto's haat of zo. Integendeel. Dat haantjesgedrag van Amerikanen daarentegen...
Die zal de Nederlandse drempels niet overleven inderdaadquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:25 schreef GladdeGerard het volgende:
[..]
Mooie auto, beetje erg verlaagd hier alleen
Mwoah, ik vind een terreinwagen ook wel 'iets' hebben. Mij maak je echter blijer met een mooie zakelijke Audi of Volkswagen sedan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:27 schreef BobbyB het volgende:
Maar goed, wachten is nu op de "TS is jaloers" reacties.
Ik weet nog een leuk huisje vlakbij Brokeback Mountain..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:28 schreef Skylark. het volgende:
Ik ga ook emigreren naar Amerika. Het enige wat hier goedkoper is is drank.
Levi's voor 30 dollar, refill bij restaurants, iPhones en andere troep veel goedkoper.
Het verbaast me dat je de Prius niet erbij hebt gezet om mee te spottenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:30 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daarentegen zul je wel samen moeten leven met een stel hypocrieten en mensen die nogal gemaakt aardig lopen te doen. Verder kan het wel leuk volk zijn hoor. Erg sociaal, ligt wel een de streek natuurlijk, maar dan nog zijn zelfs inwoners van LA socialer dan 90% van de NLse bevolking.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:28 schreef Skylark. het volgende:
Ik ga ook emigreren naar Amerika. Het enige wat hier goedkoper is is drank.
Levi's voor 30 dollar, refill bij restaurants, iPhones en andere troep veel goedkoper.
Die Panda is 100x meer zum kotsen dan de Multipla.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:30 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Natuurlijk, het zijn wel indrukwekkende bakken, m'n vriendin heeft zo'n 300c maar ik zie er het nut gewoon niet van in, zeker in Nederland.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:30 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind een terreinwagen ook wel 'iets' hebben. Mij maak je echter blijer met een mooie zakelijke Audi of Volkswagen sedan.
Ja, ik vind dat sociale juist geweldig. Ik ga momenteel op met 5 Amerikanen die in Nederland zijn voor 2 weken en zij zijn echt geweldig.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Daarentegen zul je wel samen moeten leven met een stel hypocrieten en mensen die nogal gemaakt aardig lopen te doen. Verder kan het wel leuk volk zijn hoor. Erg sociaal, ligt wel een de streek natuurlijk, maar dan nog zijn zelfs inwoners van LA socialer dan 90% van de NLse bevolking.
Ach, dat materialisme begint hier ook steeds erger te worden. Men zit niet voor niks zo in de schulden. En je ziet steeds vaker van die grote bakken rijden. Escalades, Hummers, pickups, 300c etcquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:36 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat sociale juist geweldig. Ik ga momenteel op met 5 Amerikanen die in Nederland zijn voor 2 weken en zij zijn echt geweldig.En ze kunnen gemaakt doen, maar ze zijn denk ik oprechter qua gevoelens dan de meeste Europeanen. Het enige wat me zo stoort is het materialisme van sommigen, het conservatieve en het domme. Maar ik denk dat ik daar wel mee kan leven.
D'r is ook niks mis mee. Als het maar rijdt. Een multipla daarentegenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:37 schreef o.us het volgende:
Dit wordt wel mijn eerste auto zodra ik mijn rijbewijs heb, hoor!![]()
[ afbeelding ]
maar wel in het rood
Echt, wat een gedrochtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:37 schreef o.us het volgende:
Dit wordt wel mijn eerste auto zodra ik mijn rijbewijs heb, hoor!![]()
[ afbeelding ]
maar wel in het rood
dude, ik ben 16! laat me effies in de wolken wezen!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:43 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Echt, wat een gedrocht![]()
Zou nog liever op een brommer gaan rijden dan in zo'n ding
Idd, puur om no-claim op te bouwen. /care dat het een Fiat Panda of Seat marbella isquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:57 schreef RickTheGreatest het volgende:
De eerste auto moet ook gewoon troep zijn
Die was ooit rood, maar door de zon verkleurd.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:37 schreef o.us het volgende:
Dit wordt wel mijn eerste auto zodra ik mijn rijbewijs heb, hoor!![]()
[ afbeelding ]
maar wel in het rood
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:00 schreef Biogarde het volgende:
Ik wil ook wonen in Amerika, voorgoed![]()
Nederland
Ach, dat is hier ook al aan de orde. Nog eem en we betalen cash in ziekenhuizen omdat je verzekering alleen een pleister wil vergoedenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:17 schreef Salatrel het volgende:
amerika
if the cancer wont kill you, the hospital bill will
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:16 schreef -Muse- het volgende:
Om maar even wat evenwicht in het topic te brengen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook onpraktisch natuurlijk, maar wel mooier
Je zou er graag willen wonen maar door de crisis zit je toch liever in het veilige Nederland. Hypocriet.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat hij zegt.![]()
Als die crisis er niet geweest was had ik er zeer waarschijnlijk al gewoond.
Jij rijdt een Amerikaan dus jouw mening telt hier nietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:21 schreef D. het volgende:
[..]![]()
Een puntje erbij voor de Amerikanen lijkt me
Beetje raar ook, want als jij als Nederlander je zaakjes voor elkaar hebt heb jij helemaal geen last van die crisis, eerder voordeel.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Je zou er graag willen wonen maar door de crisis zit je toch liever in het veilige Nederland. Hypocriet.
Ik rijd ook Japanner en Fransoos, en tot vorig jaar een Duitser, dus hij telt welquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:28 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Jij rijdt een Amerikaan dus jouw mening telt hier niet![]()
Brandstof kost daar alsnog geen drol.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:23 schreef D. het volgende:
on-topic:
Amerikanen zeuren ook over hoge brandstofkosten hoor
Als ik de echte toppers van de Europeese markt naar voren moet halen heb ik wat meer tijd nodig. Die post is in nog geen minuut in elkaar gezetquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:31 schreef D. het volgende:
[..]
Ik rijd ook Japanner en Fransoos, en tot vorig jaar een Duitser, dus hij telt wel
Daarbij zet hij ook de lelijkste voorbeelden van niet-Amerikanen neer.
Nou vooruit, die opgevoerde TT gaat nog wel
Maar wel al veel meer dan vroegerquote:
sorry, hij ben jij (zie mijn vorige post)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:33 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Als ik de echte toppers van de Europeese markt naar voren moet halen heb ik wat meer tijd nodig. Die post is in nog geen minuut in elkaar gezet
Inderdaad. Hoeveel kost een Hummer eigenlijk in Nederland?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:35 schreef Bananenman het volgende:
Amerikanen en auto's
Een Nissan 350Z is in Nederland een dikke bak, en daar gewoon een studentenautootje. Komen we hier met onze Seat Ibiza's en Volkswagen Golfjes
Tja, da's een mentaliteit, die is er bij veel daar mensen ingeslopen is en nu zitten die met de gebakken perenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:39 schreef -Muse- het volgende:
Iets wat mij zo erg tegen zit van Ameirka is het feit dat zoveel dingen nep zijn. Het leven is een grote show waar mensen de schijn hooghouden terwijl ze eigenlijk een ongelofelijk kutleven hebben.
Dit geldt natuurlijk neit voor alle Amerikaanen, maar het komt daar zoveel meer voor dan hier in Nederland. (ik spreek uit ervaring)
Dat is mijn motivatie om daar nooit te gaan wonen.
Goed onderbouwde post ook, chapeau!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Je zou er graag willen wonen maar door de crisis zit je toch liever in het veilige Nederland. Hypocriet.
Ik probeer je niet om te praten hoor, ik zou er ook niet willen wonenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:46 schreef -Muse- het volgende:
Ik kan natuurlijk ook een hele lijst met pluspunten opnoemen, maar voor mij persoonlijk weegt dat niet op tegen hetgeen wat ik in mijn vorige post omschreef.
Elk land heeft zo zijn kwailiteiten, laten we het daar maar op houden
Je vond het zo'n geweldig land. Het land van de onbegrensde mogelijkheden. Helaas zijn die onbegrensde mogelijkheden een beetje uitgeput door jaren wanbeleid en ben jij te schijterig om op te rotten omdat het momenteel slecht gaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Goed onderbouwde post ook, chapeau!
Als je wat verder na denkt kun je nagaan dat als je nu samen een goede baan hebt en je geeft dat vervolgens, in deze tijd, op om naar de USA te gaan, dat natuurlijk niet echt verstandig is gezien het grote aantal ontslagen daar.M'n vriendin kon er aan de slag weliswaar, maar de vraag was voor hoe lang. Dan sta je daar mooi te kijken met je koffertjes op de luchthaven zonder baan.
Maar goed, dat is gewoon logisch nadenken, komt bij jou wellicht ook nog wel.
Vind ik nog steeds.quote:
Nee, het is gewoon een mooi land, en omdat m'n vriendin de mogelijkheid had er te werken opende zich de mogelijkheid er te gaan vestigen.quote:Het land van de onbegrensde mogelijkheden. Helaas zijn die onbegrensde mogelijkheden een beetje uitgeput door jaren wanbeleid
Zou jij dat risico nemen dan? Daarbij woon ik prima in Nederland, alleen een keer iets anders kan ook geen kwaad. Zeker wanneer je een kans krijgt.quote:en ben jij te schijterig om op te rotten omdat het momenteel slecht gaat.
Einde kansloos geblaat geblaat, bedoel je.quote:Einde profielschets.
De natuur is inderdaad schitterend ja.quote:
Een mooi land wat een economische en sociale puinhoop is. Zelfs steden gaan failliet.quote:[..]
Nee, het is gewoon een mooi land, en omdat m'n vriendin de mogelijkheid had er te werken opende zich de mogelijkheid er te gaan vestigen.
Ik roep ook niet "Ik zou er gaan wonen maar nu door de crisis toch maar niet".quote:[..]
Zou jij dat risico nemen dan? Daarbij woon ik prima in Nederland, alleen een keer iets anders kan ook geen kwaad. Zeker wanneer je een kans krijgt.
Kansloos geblaat van jezelf ja. "Ja ik wou er ook gaan wonen maar kredietcrisis boehoehoe"quote:[..]
Einde kansloos geblaat geblaat, bedoel je.De groeten, verzuurde janksmoel dat je er bent.
Ik vind de CL klasse toch wel erg mooi hoor. Ander plaatje, licht door een tuner aangepakt:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nou zou ik de laatste modellen van Mercedes niet echt goede voorbeelden van Europees ontwerp willen noemen. Die zijn mijns inziens lelijk genoeg om door een 4-jarige Koreaan met een niet goed geslepen jampotbril te zijn ontworpen.
wat een kankerbak.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:37 schreef o.us het volgende:
Dit wordt wel mijn eerste auto zodra ik mijn rijbewijs heb, hoor!![]()
[ afbeelding ]
maar wel in het rood
Dat was m'n vraag niet. Stel je zou het plan hebben er te gaan wonen, zou je dat plan doorzetten op het moment dat het daar gewoon slecht gaat en iedereen z'n baan kwijt raakt? Nee, dank je de koekoek.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:56 schreef fathank het volgende:
Ik roep ook niet "Ik zou er gaan wonen maar nu door de crisis toch maar niet".
Omdat ik dat risico niet ga nemen als ik het nu goed heb. Zo gek is dat niet. Dat er mensen die dat wel doen en vervolgens jankend terugkomen... daar wil ik er niet 1 van zijn.quote:Kansloos geblaat van jezelf ja. "Ja ik wou er ook gaan wonen maar kredietcrisis boehoehoe"
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:17 schreef Tuvai.net het volgende:
In tegenstelling tot 4 jaren geleden, toen het nog over Playstations en spelletjes ging, was de gespreksstof nu uiteraard ietwat volwassener. Al snel kwamen we op het onderwerp auto's uit.
Je blijft een laffe herder omdat je niet gaat omdat het ff wat slechter gaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:21 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat was m'n vraag niet. Stel je zou het plan hebben er te gaan wonen, zou je dat plan doorzetten op het moment dat het daar gewoon slecht gaat en iedereen z'n baan kwijt raakt? Nee, dank je de koekoek.
[..]
Omdat ik dat risico niet ga nemen als ik het nu goed heb. Zo gek is dat niet. Dat er mensen die dat wel doen en vervolgens jankend terugkomen... daar wil ik er niet 1 van zijn.
Dan ben ik maar laf, ik heb geen zin om m'n geld kwijt te raken en vervolgens werkloos te zijn. Maar jij zet blijkbaar wel zoveel op het spel, dat is gewoon dom, maar goed, dat moet jij weten. Jij rijdt zeker op een afgrond af en blijft gas geven met de hoop dat het allemaal goed komt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Je blijft een laffe herder omdat je niet gaat omdat het ff wat slechter gaat.
Naar mijn mening. En ik heb nogal vaak meningsverschillen.
Astraquote:
Euh, hoezo? En nou weet ik wel dat 90% van de lui hier op Fok! het ook wel ambieert om in een dikke (Amerikaanse) bak te rijden die ze nooit en te nimmer zullen kunnen veroorloven; maar ik durf er gif op te drinken dat minstens de helft van de 'kenners' en auto-experts in dit topic nog student is en zichzelf nog op een tweewieler vervoert, en zelf geen auto heeft, laat staan een dikke Amerikaan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:15 schreef BluesRebel het volgende:
Dit topic is toch wel een backfiretopic
Jij mocht natuurlijk meteen de stoere BMW van pappie hebben toen jij je rijbewijs had gehaald?quote:
Als je in Nederland een dikke Amerikaan gaat rijden ben je niet goed bij je hoofd. En ik heb het over dikke Amerikanen, niet zo'n luizige Ford F150 die je tegenwoordig op elke straathoek ziet maar een F250 of een F550 Heavy Duty. Je mag al blij zijn als je maar 2 parkeerplekken nodig hebt om em kwijt te kunnen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:56 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Euh, hoezo? En nou weet ik wel dat 90% van de lui hier op Fok! het ook wel ambieert om in een dikke (Amerikaanse) bak te rijden die ze nooit en te nimmer zullen kunnen veroorloven; maar ik durf er gif op te drinken dat minstens de helft van de 'kenners' en auto-experts in dit topic nog student is en zichzelf nog op een tweewieler vervoert, en zelf geen auto heeft, laat staan een dikke Amerikaan.
Zo denk ik er dus ook over. Nederland is veel te krap en dichtbevolkt om met zo'n bulldozer rond te gaan rijden. Om nog maar te zwijgen over de buitenproportionele verbruikskosten die je met zo'n ding hebt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je in Nederland een dikke Amerikaan gaat rijden ben je niet goed bij je hoofd.
quote:
Dat meer dan 95% van de USA cars kleiner zijn dat de door jou gemoemde auto's daar ga je voor het gemak maar even aan voorbijquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je in Nederland een dikke Amerikaan gaat rijden ben je niet goed bij je hoofd. En ik heb het over dikke Amerikanen, niet zo'n luizige Ford F150 die je tegenwoordig op elke straathoek ziet maar een F250 of een F550 Heavy Duty. Je mag al blij zijn als je maar 2 parkeerplekken nodig hebt om em kwijt te kunnen.
fathank is nu eenmaal een beetje kortzichtig.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:51 schreef D. het volgende:
[..]
Dat meer dan 95% van de USA cars kleiner zijn dat de door jou gemoemde auto's daar ga je voor het gemak maar even aan voorbij
Wat opzich nog wel zou kunnen is zo'n Chevy Van en dan op camper kenteken. En dan op gas is het nog enigzins betaalbaar. Maar die valt niet onder noemer "Dikke Amerikaan" bij mij.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:44 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Zo denk ik er dus ook over. Nederland is veel te krap en dichtbevolkt om met zo'n bulldozer rond te gaan rijden. Om nog maar te zwijgen over de buitenproportionele verbruikskosten die je met zo'n ding hebt.
Ford F150 is al jaren de best verkochte auto in de USA. Dus dat is een modale Amerikaan. Een dikke Amerikaan is dus per definitie groter dan een Ford F150.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:51 schreef D. het volgende:
[..]
Dat meer dan 95% van de USA cars kleiner zijn dat de door jou gemoemde auto's daar ga je voor het gemak maar even aan voorbij
Dat blijktquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
fathank is nu eenmaal een beetje kortzichtig.
De term 'dikke Amerikaan' is van ons afkomstig, niet van de Amerikanen zelf.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Ford F150 is al jaren de best verkochte auto in de USA. Dus dat is een modale Amerikaan. Een dikke Amerikaan is dus per definitie groter dan een Ford F150.
Hier is het inderdaad een bijna vulgair grote auto.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:11 schreef D. het volgende:
De term 'dikke Amerikaan' is van ons afkomstig, niet van de Amerikanen zelf.
Een F150 is dus wel een 'dikke Amerikaan'.
De term "Dikke Amerikaan" is slechts afhankelijk van je referentiekader. En ik heb mijn referentiekader al genoemd. Dus niks kortzichtig. Je bent gewoon te simpel om het te snappen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:11 schreef D. het volgende:
[..]
De term 'dikke Amerikaan' is van ons afkomstig, niet van de Amerikanen zelf.
Een F150 is dus wel een 'dikke Amerikaan'.
Jij blaat wat en dan ben ik te simpel om het te snappen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:18 schreef fathank het volgende:
[..]
De term "Dikke Amerikaan" is slechts afhankelijk van je referentiekader. En ik heb mijn referentiekader al genoemd. Dus niks kortzichtig. Je bent gewoon te simpel om het te snappen.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:23 schreef BluesRebel het volgende:
En jij geeft ze ongelijk!?
American Muscle![]()
![]()
SUV's![]()
Edit: vergeet de nette bakken als RR![]()
![]()
Ik leg prima uit wat ik een "Dikke Amerikaan" vindt. Dus niet zo'n boodschappenSUV'tje zoals je die op elke straakhoek ziet rijden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:20 schreef D. het volgende:
[..]
Jij blaat wat en dan ben ik te simpel om het te snappen?![]()
en die auto is ook erg mooiquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:32 schreef MikeyMo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier krijg ik dus zo'n harde knoepert van
Jouw referentiekader doet er niet toe, het gaat juist om die 'Nederlandse begrippen'.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik leg prima uit wat ik een "Dikke Amerikaan" vindt. Dus niet zo'n boodschappenSUV'tje zoals je die op elke straakhoek ziet rijden.
Dat jij nou iedere SUV hoger dan 1,50 een dikke Amerikaan vindt. Voor Nederlandse begrippen misschien, maar niet in mijn referentiekader.
Da's dan ook best een leuk dingquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:32 schreef MikeyMo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier krijg ik dus zo'n harde knoepert van
Heb jij 20 jaar onder een steen geleefd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:33 schreef Erasmo het volgende:
Leuk zo'n ami... Totdat het verschijnt....
O nee....
Kijk uit!![]()
Het is een....
BOCHT!![]()
[ afbeelding ]
Waar staat dat het om Nederlandse begrippen moet gaan? Ik vermeld juist duidelijk wat ik een "Dikke Amerikaan" vind. Dat is dus mijn mening geprojecteerd binnen mijn referentiekader. Dat Nederlanders een Ford F150 een asociaal grote auto vinden, prima. Maar dat veranderd niets aan het feit dat het gewoon een modale auto is overzees.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:35 schreef D. het volgende:
[..]
Jouw referentiekader doet er niet toe, het gaat juist om die 'Nederlandse begrippen'.
Als jij vindt dat iemand met een lengte van 2 meter klein is dan mag jij dat vinden, dat veranderd niets aan het feit dat Nederland hem lang noemt.
Dat heb je nou eenmaal op een Nederlands forum met Nederlandse gebruikers die Nederlandse gewoontes/gebruiken/begrippen hebben.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Waar staat dat het om Nederlandse begrippen moet gaan?
Jij zou iets minder kortzichtig moeten zijn. Ik vermeld toch heel duidelijk wat ik een dikke Amerikaan vind? Juist om onduidelijkheid te voorkomen. En ik vermeld ook waarom ik het een dikke Amerikaan vind. En dan kun je leuk lullen over Nederlandse begrippen maar aangezien ik redelijk duidelijk heb aangegeven wat een dikke Amerikaan is in mijn ogen zou je moeten snappen waar ik het over heb.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:52 schreef D. het volgende:
[..]
Dat heb je nou eenmaal op een Nederlands forum met Nederlandse gebruikers die Nederlandse gewoontes/gebruiken/begrippen hebben.
Iets minder kortzichtig zijn kan geen kwaad.
*zuchtquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij zou iets minder kortzichtig moeten zijn. Ik vermeld toch heel duidelijk wat ik een dikke Amerikaan vind? Juist om onduidelijkheid te voorkomen. En ik vermeld ook waarom ik het een dikke Amerikaan vind. En dan kun je leuk lullen over Nederlandse begrippen maar aangezien ik redelijk duidelijk heb aangegeven wat een dikke Amerikaan is in mijn ogen zou je moeten snappen waar ik het over heb.
Het is mijn mening, en niet die van het Nederlandse volk. Als ik dat er neer had willen zetten had ik Maurice de Hond wel een peiling laten uitvoeren met wat de gemiddelde Nederlander een dikke Amerikaan vindt.
Begint het eindelijk te dagen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:05 schreef D. het volgende:
[..]
*zucht
Ik ga het niet nog een keer uitleggen hoor.
jij hebt een mening. Dat mag. klaar.
Dat je een mening had was allang duidelijk.quote:
Ik sta prima open voor andere meningen. Mits goed onderbouwd. Dus niet met een stel drogredenen aan komen zetten als "Je zit op een Nederlands forum met Nederlandse gebruikers en dus Nederlandse maatstaven". Aangezien ik die Nederlandse maatstaven al had uitgesloten in mijn post over De F150 die ik een boodschappen SUV vindt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:12 schreef D. het volgende:
[..]
Dat je een mening had was allang duidelijk.
Dat jij een bord voor je kop hebt en niet openstaat voor andere meningen nu ook
En daar ging het dus verkeerd.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:18 schreef fathank het volgende:
Aangezien ik die Nederlandse maatstaven al had uitgesloten in mijn post ...
Want? Omdat ik op een Nederlands forum zit?quote:
pot en ketel verhaal hieroquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:12 schreef D. het volgende:
Dat jij een bord voor je kop hebt en niet openstaat voor andere meningen nu ook
nou ik zit even terug te lezen en hij geeft aan waarom hij het geen dikke amerikaan vind.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:50 schreef D. het volgende:
[..]
Weer iemand die het niet begrepen heeft.
Is ONZ gesloten ofzo?
Yep, helemaal mee eens. Dat gaf ik ook aan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:54 schreef rival het volgende:
[..]
nou ik zit even terug te lezen en hij geeft aan waarom hij het geen dikke amerikaan vind.
iedereen mag daarin een mening hebben en niemand heeft het alleenrecht op de benaming, dikke amerikaan!
net zoals de benaming, lekker wijf, voor iedereen anders is! (ik hoop dat je mijn punt hierin begrijpt)
Mwoah, voel me niet aangevallen, vind het alleen een beetje vermoeiend worden als er meer mensen zouden zijn die hun eigen mening als standaard op willen leggen.quote:en jij roept alleen dingen als, je bent kortzichtig, je zit op een nederlands forum en het is ons begrip. klaar!
in dit geheel vind ik jou eerder kortzichtig over komen.. en niet openstaand voor de meing van een ander.
just my 2 cents![]()
Sorry verder als je je door mij aangevallen voelde oid waardoor je zo een reactie plaatst
Ik probeer mijn mening niet als standaard op te leggen. Ik verklaar alleen waarom ik het geen dikke Amerikaan vindt. Dat het jou niet zint omdat het volk wel vindt dat het een dikke Amerikaan is moet je zelf weten. Maar probeer niet met clichés mijn mening onderuit te halen zonder valide argumenten die ik bij voorbaat al uitgesloten heb in de onderbouwing.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:01 schreef D. het volgende:
[..]
Yep, helemaal mee eens. Dat gaf ik ook aan.
[..]
Mwoah, voel me niet aangevallen, vind het alleen een beetje vermoeiend worden als er meer mensen zouden zijn die hun eigen mening als standaard op willen leggen.
Zoals ik al aangaf met de persoon van 2 meter; het gaat er niet om wat 1 individu vindt, het gaat erom wat 'het volk' vindt, omdat dat nou eenmaal de standaard is. Dat heeft ook niets met mijn persoonlijke mening te maken, want ik ben het vaak genoeg niet eens met het gros van Nederland in sommige zaken, maar ik leg niet mijn mening als standaard op, en tenzij dis een 'wat is een dikke bak' discussietopic zou zijn doe je dat dus wel
Een Amerikaan met Italiaanse styling! Nee echt, het is een Mustang die ontworpen is door Italdesign.quote:
Als je het niet interessant vindt lees je het toch niet. Daarvoor hebben ze het scrollwiel uitgevonden. Kun je lekker makkelijk overal doorheen scrollen. Of het kruisje rechtsboven, is het met 1 muisklik van je scherm.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:28 schreef biertank het volgende:
volgens mij kan je op fok elkaar message sturen.
Echt zwaar neit boeiend die laatste pagina![]()
ot.
zijn maar een paar echte auto landen:
duitsland![]()
italie![]()
zweden![]()
rest![]()
nou oke america heeft ook wel wat leuke auto's: mustang is toch altijd leuk.
Omdat ik zo nieuwschierig was heb ik toch even opgezochtquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoeveel kost een Hummer eigenlijk in Nederland?
Een Hummer H3 (kutauto, maar toch) kost hier 18.000 euro.
Verder is het natuurlijk wel tof dat je in Amerika makkelijk mooie auto's kan rijden, maar toch een beetje overdreven. Niet dat ik er een af zou slaan.
Heeft deze ook nog een starre achteras.quote:
quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:44 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Heeft deze ook nog een starre achteras.
"Proven technology, even the Babylonians used them" zullen ze wel denken
Jij rijdt zeker een Veyronquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:44 schreef CasB het volgende:
Amerikaanse auto's.Motorinhoud waar je U tegen zegt, maar power, ho maar.
Lekker met 1400 rpm cruisen over de snelweg.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:44 schreef CasB het volgende:
Amerikaanse auto's.Motorinhoud waar je U tegen zegt, maar power, ho maar.
Dat geld voor alle autos op die site, kneusquote:Op woensdag 1 juli 2009 13:13 schreef Maikuuul het volgende:
Als je autogesot.com checkt en de spots uit de US zijn:
- Overdone
- Niet bijpassende velgen onder de auto
- Smaakloos
- Of heel mooi
Dat ze heel mooi zijn wel ja, meestal binnen europa dan, ze laten de auto standaard hoe hij van de tuner vandaan komt en dit vind ik in 9 van de 10 gevallen gewoon passend bij de auto.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:16 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Dat geld voor alle autos op die site, kneus
Mijn Passat vinden ze in ieder geval een wijvenbak daar, schijnbaar.quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:43 schreef TeringHenkie het volgende:
Of zijn dat wijvenbakken daar?
Aerodynamica boeide toch niet aangezien een gallon benzine 2 dubbeltjes kostte ofzoquote:Op woensdag 1 juli 2009 13:43 schreef TeringHenkie het volgende:
De nieuwe Amerikaanse auto-ontwerpen zien er btw allemaal jaren 80-spacy-hoekig uit, spuuglelijk dus. Het woord aerodynamica valt daar zeker niet vaak in de tekenruimtes? Waarom nemen ze geen voorbeeld aan de Duitsers? Of zijn dat wijvenbakken daar?
En als je gas geeft heb je direct een berg koppel tot je beschikkingquote:Op woensdag 1 juli 2009 13:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker met 1400 rpm cruisen over de snelweg.
Dat is een concept hoor vrind. Zo kan ik ook wel een hele berg foto's van extreem spectaculaire bakken plaatsen, alleen die zullen nooit gemaakt worden omdat ze niet uitvoerbaar zijn.quote:
quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:41 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Dat ze heel mooi zijn wel ja, meestal binnen europa dan, ze laten de auto standaard hoe hij van de tuner vandaan komt en dit vind ik in 9 van de 10 gevallen gewoon passend bij de auto.
Maar de USeen Lamborghini LP640 met blauwe chrome velgen ... mooi hoor
Citroën DS.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:15 schreef LockonStratos het volgende:
Tevens; mensen die zeiken over aerodynamicadat krijg je toch nooit optimaal voor elkaar bij een mooie bak...
Hoezo niet?quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:15 schreef LockonStratos het volgende:
Tevens; mensen die zeiken over aerodynamicadat krijg je toch nooit optimaal voor elkaar bij een mooie bak...
Ik zei auto.quote:
Omdat als je daar rekening mee gaat houden je echt een milieuhippie bentquote:
Nee, je zei "mooie bak"quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:22 schreef LockonStratos het volgende:
Ik zei auto.
Goeie stroomlijn bevordert ook de prestaties wiseass.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:24 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Omdat als je daar rekening mee gaat houden je echt een milieuhippie bent
Kom op nou... luchtweerstand heb je toch wel...
Bij elke auto houden ze rekening met luchtweerstand, Oppenheimer.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:24 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Omdat als je daar rekening mee gaat houden je echt een milieuhippie bent
Kom op nou... luchtweerstand heb je toch wel...
Met een 6 liter v8 onder mn gat heb ik geen stroomlijn nodig, jwz.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Goeie stroomlijn bevordert ook de prestaties wiseass.
Ik heb het over mensen die daar echt zelf bij hun autokeuze rekening mee houden.. kom op nou...quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:41 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Bij elke auto houden ze rekening met luchtweerstand, Oppenheimer.
Net alsof ferrari,s milieuvriendelijk zijn. Die zijn erg aerodynamisch.
Precies die gedachtengang heeft de traditionele Amerikaanse autoindustrie de kop gekost.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:43 schreef LockonStratos het volgende:
Met een 6 liter v8 onder mn gat heb ik geen stroomlijn nodig, jwz.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, je zei "mooie bak"
En daarvan is geen beter voorbeeld dan de DS.
Je hebt een bord voor je kop? Of probeer je grappig te zijn, want zo dom is niemand?quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:43 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Met een 6 liter v8 onder mn gat heb ik geen stroomlijn nodig, jwz.
Ik kon geen beter tegenargument verzinnen... een citroen dat is toch geen auto manquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, de argumenten zijn op, daarom maar een plaatje van een arme Amerikaanse.
Was ook niet de vraag. Jij typte zelf "mooie bak". Veel mooier dan de DS worden ze niet, hoor. Dat is internationaal erkend.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:47 schreef LockonStratos het volgende:
Ik kon geen beter tegenargument verzinnen... een citroen dat is toch geen auto man
quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Was ook niet de vraag. Jij typte zelf "mooie bak". Veel mooier dan de DS worden ze niet, hoor. Dat is internationaal erkend.
mss niet kunnen veroorloven nee, maar het is niet voor niets dat GM en Chrysler zo hard op hun bek gaan. Daar waar de amerikanen vooral denken in termen van "bigger is better", ook wat cilinderinhoud en paardjes betreft, doen de Europeanen en Aziaten, en met succes, aan downsizing. En dat zie je in je verbruik terug. Zeg nou zelf, het is toch wel stoer om middels alle technologische verfijning op motorgebied een 1.6-je te bouwen die wel doodleuk meer dan 200 pk kan blazen en nog steeds een alleszins acceptabel verbruik heeft. Of een dieselaar die 100 pk per liter haalt en een C label meekrijgt. Als we weer zo'n gigantische stijging van brandstofprijzen als in 2008 krijgen, dan ben je maar wat blij met een laag verbruik.quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:56 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Euh, hoezo? En nou weet ik wel dat 90% van de lui hier op Fok! het ook wel ambieert om in een dikke (Amerikaanse) bak te rijden die ze nooit en te nimmer zullen kunnen veroorloven; maar ik durf er gif op te drinken dat minstens de helft van de 'kenners' en auto-experts in dit topic nog student is en zichzelf nog op een tweewieler vervoert, en zelf geen auto heeft, laat staan een dikke Amerikaan.
Wat een slechte grapquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat is dat voor een opgepompte kogelvis?
[ afbeelding ]
In Amerika misschien ja.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:08 schreef BluesRebel het volgende:
Wat een slechte grap
American muscle is the shit
De Passat is de meest gestroomlijnde productieauto. En het is bepaald geen lelijke auto.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:15 schreef LockonStratos het volgende:
Tevens; mensen die zeiken over aerodynamicadat krijg je toch nooit optimaal voor elkaar bij een mooie bak...
Want ze lijken allemaal op vissen?quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In Amerika misschien ja.
Al wijzen de verkoopcijfers al jaren uit dat zelfs de Amerikanen daar anders over denken.
Voor Europa voldoet een Europeaan veel beter voor bijna alles.
Of je moet toevallig een enorme viskraam willen trekken.
per liter, werd er gezegd, baasje.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:19 schreef LockonStratos het volgende:
100 pk in een diesel veel noemen...
Nee, waarom zeg je dat?quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:27 schreef BluesRebel het volgende:
Want ze lijken allemaal op vissen?
Gestroomlijnder dan een Opel Calibra?quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:26 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
De Passat is de meest gestroomlijnde productieauto. En het is bepaald geen lelijke auto.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:00 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch 1000x mooier dan die Amerikaanse zuipschuiten?
Neuh, nog niet eens mooier, laat staan 1000xquote:Op woensdag 1 juli 2009 19:00 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch 1000x mooier dan die Amerikaanse zuipschuiten?
De Corvette behoort al 25 jaar tot de meest gestroonlijnde auto'squote:Op woensdag 1 juli 2009 17:26 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
De Passat is de meest gestroomlijnde productieauto. En het is bepaald geen lelijke auto.
Nou niet helemaal.. de Cw waarde van de Audi A2 is nog lager, maar dat is toch echt een spuuglelijk auto!quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:26 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
De Passat is de meest gestroomlijnde productieauto. En het is bepaald geen lelijke auto.
Dit dus.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:31 schreef Smart-Einstein het volgende:
Mensen.... Echt...
iedereen die ook maar iets positiefs zegt over een Amerikaanse auto... WTF? Jullie hebben jezelf echt gediskwalificeerd in deze discussie.
Die plastic vierkante rommelbakken lopen motorisch, qua exterieur, qua wegligging en qua interieur ver achter op Europa (en zelfs nog op Azie).
Prachtig!quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:00 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch 1000x mooier dan die Amerikaanse zuipschuiten?
Wij zeggen niet dat de Europese of Aziatische lelijk of slecht zijn. Maar TS zegt dat de Amerikaanse auto's lelijk zijn en daar zijn wij het niet mee eensquote:Op woensdag 1 juli 2009 23:31 schreef Smart-Einstein het volgende:
Mensen.... Echt...
iedereen die ook maar iets positiefs zegt over een Amerikaanse auto... WTF? Jullie hebben jezelf echt gediskwalificeerd in deze discussie.
Die plastic vierkante rommelbakken lopen motorisch, qua exterieur, qua wegligging en qua interieur ver achter op Europa (en zelfs nog op Azie).
Mijn auto.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Hartstikke toffe bakken zoals een Ford Mustang GT of een Chevrolet Camaro worden daar afgeschilderd als 'wijvenbakken' en 'boodschappenauto`tjes'.
Mustang en Camaro zijn de enige auto's waarvan ik zowel de nieuwe als de oldtimers van mooi vind.quote:
Ik plaats 'm niet vaak, maar:quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:31 schreef Smart-Einstein het volgende:
Mensen.... Echt...
iedereen die ook maar iets positiefs zegt over een Amerikaanse auto... WTF? Jullie hebben jezelf echt gediskwalificeerd in deze discussie.
Die plastic vierkante rommelbakken lopen motorisch, qua exterieur, qua wegligging en qua interieur ver achter op Europa (en zelfs nog op Azie).
Gruwelijke bakquote:Op donderdag 2 juli 2009 01:35 schreef Poekel het volgende:
Fok de techniek en de pk's per liter en dat soort shit.
[ afbeelding ]
Dit is gewoon een gruwelijke bak. Vooral als die grill wegklapt en die lampen aangaan. Iedereen die er anders over denkt draagt waarschijnlijk sokken in sandalen en rijdt een Prius/Civic hybrid. Oh en voor de VW fans: Jullie mogen dromen dat Volkswagen een keer auto's met emotie gaat bouwen.
Dit is mijn Camaroquote:Op donderdag 2 juli 2009 08:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Gruwelijke bak.
Camaro's zijn ook vet.
[ afbeelding ]
Nice. Begin jaren '80 model? Is dat met een targa dak oid?quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Nice. Begin jaren '80 model? Is dat met een targa dak oid?
Duitsers en emotie gaan nu eenmaal niet zo goed samen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:35 schreef Poekel het volgende:
Fok de techniek en de pk's per liter en dat soort shit.
[ afbeelding ]
Dit is gewoon een gruwelijke bak. Vooral als die grill wegklapt en die lampen aangaan. Iedereen die er anders over denkt draagt waarschijnlijk sokken in sandalen en rijdt een Prius/Civic hybrid. Oh en voor de VW fans: Jullie mogen dromen dat Volkswagen een keer auto's met emotie gaat bouwen.
Dan nog. Ik rij toch echt liever een Camaro met een roffelende V8 dan een Kever met een 1300 cc motortje met 50 pk.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:02 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Duitsers en emotie gaan nu eenmaal niet zo goed samen.![]()
Maar er zijn genoeg mensen die emotie voelen bij deze
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
en genoeg Amerikanen die emotie voelen bij deze hippie bak
[ afbeelding ]
Voor emotie heb je geen 7,2 L voor nodig.
maar het geluid is wel geweldig
Wat een vergelijking ook echtquote:Op donderdag 2 juli 2009 10:24 schreef fathank het volgende:
[..]
Dan nog. Ik rij toch echt liever een Camaro met een roffelende V8 dan een Kever met een 1300 cc motortje met 50 pk.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:02 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Duitsers en emotie gaan nu eenmaal niet zo goed samen.![]()
Maar er zijn genoeg mensen die emotie voelen bij deze
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
en genoeg Amerikanen die emotie voelen bij deze hippie bak
[ afbeelding ]
Voor emotie heb je geen 7,2 L voor nodig.
maar het geluid is wel geweldig
Het ging over emotie en er zijn nu eenmaal mensen meer emotie voelen bij een Kever dan bij een Camaro.quote:Op donderdag 2 juli 2009 10:40 schreef fathank het volgende:
He ik maak de vergelijking niet.
Ik post een Camaro. Vervolgens komt iemand anders met een Kever aankakken..
Bovendien weet iedereen sinds Beetle Crisis op Discovery dat in de jaren '60 en '70 van vorige eeuw Kevertjes het geregeld wonnen van musclecars op de dragstrip.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:13 schreef DiRadical het volgende:
Het ging over emotie en er zijn nu eenmaal mensen meer emotie voelen bij een Kever dan bij een Camaro.
Meer PK betekend niet automatisch meer emotie.
check mijn fobo. Ook uit amerikaquote:Op donderdag 2 juli 2009 10:02 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Duitsers en emotie gaan nu eenmaal niet zo goed samen.![]()
Maar er zijn genoeg mensen die emotie voelen bij deze
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
en genoeg Amerikanen die emotie voelen bij deze hippie bak
[ afbeelding ]
Voor emotie heb je geen 7,2 L voor nodig.
maar het geluid is wel geweldig
BumbleBeequote:Op donderdag 2 juli 2009 08:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Gruwelijke bak.
Camaro's zijn ook vet.
[ afbeelding ]
quote:
Zo'n bus is dan wel weer tof. Beetje rondtuffen door Europa met zo'n ding.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:21 schreef Goofisch het volgende:
[..]
check mijn fobo. Ook uit amerika![]()
luchtgekoelt
die is leuk ja!quote:
Laatst in het Algemeen Dagblad een rijtest van de nieuwe Chevy Camaro. Prijs in Amerika vanaf $23040 prijs in NL vanaf ¤75000quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:49 schreef maartena het volgende:
Voor $$21,645 koop je hier in de VS een:
[ afbeelding ]
Voor de vergelijkbare/omgerekende 15.000 euro koop je in Nederland een:
[ afbeelding ]
Tja.... je mag dan wel zeuren over benzinezuipers, maar ik geef mijn geld toch liever uit aan een mooie Ford Escape dan voor dat zelfde geld veroordeeld te moeten zijn tot een Ford Fiesta, en dan ook nog eens 2x zoveel te moeten betalen om de tank te vullen.
En de Ford Escape is verder vrij zuinig.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:17 schreef Tuvai.net het volgende: In tegenstelling tot 4 jaren geleden, toen het nog over Playstations en spelletjes ging, was de gespreksstof nu uiteraard ietwat volwassener.
Al snel kwamen we op het onderwerp auto's uit.
Wtfquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laatst in het Algemeen Dagblad een rijtest van de nieuwe Chevy Camaro. Prijs in Amerika vanaf $23040 prijs in NL vanaf ¤75000.
Voor de gewone V6 ook nog.quote:
De staatquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voor de gewone V6 ook nog.
http://www.pietersen.us/index.php?id=25
Er moet iemand zich doodlachen als je die auto in Nederland koopt. Echt schandalig.
Ach, zo groot zijn ze niet. Vraag maar aan Fathankquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:21 schreef Tuvai.net het volgende:
Toch een hoop voorstanders van die absurd grote, lompe bakken hier zie ik (ondanks, zoals ik eerder ook al vermoedde, de grote meerderheid waarschijnlijk nog niet eens dat felbegeerde roze pasje heeft.). Moeten jullie iets kleins compenseren of zo?
Mensen die echt een terreinwagen hebben en daarmee ook daadwerkelijk door ruw terrein rijden daaraan toegelaten natuurlijk
quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:49 schreef maartena het volgende:
Voor $$21,645 koop je hier in de VS een:
[ afbeelding ]
Voor de vergelijkbare/omgerekende 15.000 euro koop je in Nederland een:
[ afbeelding ]
Tja.... je mag dan wel zeuren over benzinezuipers, maar ik geef mijn geld toch liever uit aan een mooie Ford Escape dan voor dat zelfde geld veroordeeld te moeten zijn tot een Ford Fiesta, en dan ook nog eens 2x zoveel te moeten betalen om de tank te vullen.
En de Ford Escape is verder vrij zuinig.
1 woord: Referentiekader.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef D. het volgende:
[..]
Ach, zo groot zijn ze niet. Vraag maar aan Fathank
Iets kleins compenseren? De mensen die daar over beginnen zijn of gewoon jaloers, of verdoezelen het feit dat ze zelf iets kleins hebben te compenseren.
Ik heb geen verstand van spelletjes.quote:
Tja, in Nederland is alles bestraat, en door de waddenzee tuffen tijdens Eb is ook niet echt toegestaan. Zoals de foto die in de OP staat, en dat zie ik hier in California dus ook vaak, is het een hobby om de woestijn in te trekken met een terreinwagen, en vervolgens daar de motor uitladen om vervolgens lekker te gaan crossen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:21 schreef Tuvai.net het volgende:
Toch een hoop voorstanders van die absurd grote, lompe bakken hier zie ik (ondanks, zoals ik eerder ook al vermoedde, de grote meerderheid waarschijnlijk nog niet eens dat felbegeerde roze pasje heeft.). Moeten jullie iets kleins compenseren of zo?
Mensen die echt een terreinwagen hebben en daarmee ook daadwerkelijk door ruw terrein rijden daaraan toegelaten natuurlijk
Jij woont er dus zal er uiteraard meer ervaring mee hebben, maar elke keer als ik terugkom uit Amerika in Nederland dan verbaas ik me telkens over hoe idioot klein en vierkant de gemiddelde auto hier is. Een hatchback lijkt net een auto die z'n achterste helft mistquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:25 schreef maartena het volgende:
Verder is het ook nog eens zo dat echt lang niet iedereen in grote auto's rijdt.
Ja want je kan beter 2000 kilo aan auto hebben gebaseerd op bejaarde technologie, het uiterlijk van een baksteen, bouwkwaliteit van niks en een interieur dat zo veel goedkoop plastic heeft dat de kinder speelgoed afdeling van toys r us er luxe uit zietquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:35 schreef Bananenman het volgende:
Amerikanen en auto's
Een Nissan 350Z is in Nederland een dikke bak, en daar gewoon een studentenautootje. Komen we hier met onze Seat Ibiza's en Volkswagen Golfjes
Waarom altijd zo denegrerend doen? waarom mag iemand een bepaalde stijl auto nou niet gewoon mooi en gaaf vinden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:21 schreef Tuvai.net het volgende:
Toch een hoop voorstanders van die absurd grote, lompe bakken hier zie ik (ondanks, zoals ik eerder ook al vermoedde, de grote meerderheid waarschijnlijk nog niet eens dat felbegeerde roze pasje heeft.). Moeten jullie iets kleins compenseren of zo?
Mensen die echt een terreinwagen hebben en daarmee ook daadwerkelijk door ruw terrein rijden daaraan toegelaten natuurlijk
We hebben hier te maken met een kenner mensen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:58 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ja want je kan beter 2000 kilo aan auto hebben gebaseerd op bejaarde technologie, het uiterlijk van een baksteen, bouwkwaliteit van niks en een interieur dat zo veel goedkoop plastic heeft dat de kinder speelgoed afdeling van toys r us er luxe uit ziet
Mijn V8 levert 375pk. Nu jij weer.quote:En dan hebben we het er nog maar niet over dat ze overal wel een ''dikke'' v8 instoppen maar dat de gemiddelde europese 4 cylinder nog meer PK's produceert zeggen ze er niet bij
Je hebt deze kennis UITERAARD opgedaan omdat je zelf met zo'n auto op pad bent geweest.quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:58 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja want je kan beter 2000 kilo aan auto hebben gebaseerd op bejaarde technologie, het uiterlijk van een baksteen, bouwkwaliteit van niks en een interieur dat zo veel goedkoop plastic heeft dat de kinder speelgoed afdeling van toys r us er luxe uit ziet
Yep, moet jij niet slapen?quote:
Relkloon, of heeft Tong80 echt een nieuw account en moet ik nog onder de steen vandaan kruipen?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:16 schreef tong100 het volgende:
Meningen zijn verdeeld zie ik.
Bier.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:24 schreef snakelady het volgende:
Dat is een nepperd, staat geenonder zijn berichtje!
wijntje!quote:
S2000 2.0 Vtec - 260PK. Wat is nu efectiever?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:16 schreef D. het volgende:
[..]
We hebben hier te maken met een kenner mensen.
Fiets je al zonder zijwieltjes?
[..]
Mijn V8 levert 375pk. Nu jij weer.
Haha je rijd zeker een Ibiza?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:05 schreef Siniti het volgende:
Wie geeft er nou een neuk om zijn auto. Zolang dat ding je van a naar b brengt is het toch goed
Ik heb nog geen rijbewijsquote:
Niks mis met een Ibizaquote:
In Europa weten ze daar meer dan 800 pk uit te halen.quote:
Ha-ha sukkel wat praat je, je hebt amper een Batavusquote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:09 schreef Teezie het volgende:
[..]
Rij zelf ook een Ibiza (zie mijn topic over dat mijn velgen zijn gestolen).
Doe jij eens potverdikkeme HEEL SNEL je ouwe UI terug, rotzak!quote:
Wankel Rotary Enginequote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:01 schreef Feitosa het volgende:
[..]
S2000 2.0 Vtec - 260PK. Wat is nu efectiever?
En niet te vergeten de Mazda rx8 met 1.3 wankel motor met 260PK, tevens automotor van het jaar 2003.![]()
Het ging om de hoeveelheid pk, ik zie je nog niet over de 300 gaanquote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:01 schreef Feitosa het volgende:
[..]
S2000 2.0 Vtec - 260PK. Wat is nu efectiever?
En niet te vergeten de Mazda rx8 met 1.3 wankel motor met 260PK, tevens automotor van het jaar 2003.![]()
In de USA kunnen ze ook wel 800pk uit mijn motor halen, maar ik heb besloten het blok origineel te houden. Daarbij, het gaat snel genoeg hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In Europa weten ze daar meer dan 800 pk uit te halen.Maar goed er zijn mooie Amerikanen en lelijke Amerikanen. Net zoals niet alle Duitse of Italiaanse auto's mooi zijn. Over smaakt valt niet te twisten he.
Opel kadett?! Dat is een Ford Capri mogelijk met opgeboorde V6 en meer dan 300 pkquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:57 schreef maartena het volgende:
Oh, en....
Amerikaanse versie: 1969 Dodge Charger
[ afbeelding ]
Europese versie: (Engelse Opel Kadett)
[ afbeelding ]
Er is maar 1 General Lee!
Er rijden hier in de buurt toevallig een heel aantal amerikanen rond en je hoeft er maar een blik op te werpen (van binnen en van buiten) om te zien dat de bouwkwaliteit en kwaliteit van de materialen gewoon een heel stuk beneden europeese en japanse auto's ligt. Neem het interieur van een Corvette. Kost je 100k ofzo maar het interieur van een Dacia ziet er nog beter uit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Je hebt deze kennis UITERAARD opgedaan omdat je zelf met zo'n auto op pad bent geweest.
Ja want je kan beter een groot zwaar zuipend blok nemen die relatief gezien poep vermogen levert dan dat je een klein licht blok neemt wat relatief veel meer vermogen levert en dus ook zorgt voor een kleinere, lichtere, meer wendbare en snellere auto. Het tegenovergestelde dus van wat amerikanen met hun auto's doenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:16 schreef D. het volgende:
[..]
Het ging om de hoeveelheid pk, ik zie je nog niet over de 300 gaan
Bovendien, wat is jouw definitie van 'efectiever'?
Ik gok nl. dat je doelt op zoveel mogelijk pk's per liter, maar wtf maakt dat nou uit?![]()
Knap dat ze het kunnen hoor, maar het gaat erom hoeveel je uiteindelijk hebt, en wat je ermee kunt.
En dat het er een beetje leuk uitziet
Wederom:quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:34 schreef Kill_em_all het volgende:
Ja want je kan beter een groot zwaar zuipend blok nemen die relatief gezien poep vermogen levert dan dat je een klein licht blok neemt wat relatief veel meer vermogen levert en dus ook zorgt voor een kleinere, lichtere, meer wendbare en snellere auto. Het tegenovergestelde dus van wat amerikanen met hun auto's doen
Daarom gaat een gemiddeld amerikaans blok ook rustig een miljoen kilometers mee en geeft een gemiddeld benzineblok het hier na 3 ton op.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:34 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Er rijden hier in de buurt toevallig een heel aantal amerikanen rond en je hoeft er maar een blik op te werpen (van binnen en van buiten) om te zien dat de bouwkwaliteit en kwaliteit van de materialen gewoon een heel stuk beneden europeese en japanse auto's ligt. Neem het interieur van een Corvette. Kost je 100k ofzo maar het interieur van een Dacia ziet er nog beter uit.
[..]
Ja want je kan beter een groot zwaar zuipend blok nemen die relatief gezien poep vermogen levert dan dat je een klein licht blok neemt wat relatief veel meer vermogen levert en dus ook zorgt voor een kleinere, lichtere, meer wendbare en snellere auto. Het tegenovergestelde dus van wat amerikanen met hun auto's doen
Zegt iemand met een strijkbout als avatarquote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:49 schreef J2ZGTE het volgende:
USA+ Car = Fail
Daar hebben ze natuurlijk ook hun eigen Amerikaanse tegenhanger van de Multipla hè:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:30 schreef Enchanter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn Amerikaan verbruikt minder dan mijn Japannerquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:03 schreef J2ZGTE het volgende:
D.
deze is voor jou
Als amerikanen 100 pk erbij willen vergroten ze de cilinder met 2000cc
In amerika zijn ze qwa auto-techniek nog in het prehistorisch tijdperk,auto-techniek bestaat niet bij hen.
Tis wel heel cool, brute kracht maar zo on-rendabel als het maar kan.
Gemiddelde auto-producent haalt uit zijn 2litre 4-cilindertjes , laat staan mijn 6-cilinder strijkijzer
vaak het dubbele vermogen eruit. Met een 2maal zo lager benzine verbruik dus tot zover
Mijn intereur is nog als nieuw na 13 jaar, als zie je aan de stoelen wel dat er ie gebruikt is.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
In de folder ziet alles er mooi uit.
Het gaat er ook om hoe het aanvoelt, hoe het zich houdt in de tijd.
raar dat BMW een systeem in gebruik neemt dat kennelijk al meer dan 20 jaar oud is en dus vreselijk ver achter ligt. (HUD)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:18 schreef Smart-Einstein het volgende:
Toch grappig dat velen hier zo positief zijn over de amerikaanse automarkt. Terwijl die auto's in 2015 niet meer in de EU geimporteerd mogen worden vanwege uitstoot. De technieken daar lopen ZO VRESELIJK VER achter! Ze kunnen die achterstand in geen 20 jaar bijwerken.
Aldus een spreker op het ingenieurssymposium "Transport" te 2009.
Wat rijdt je dan?quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
die is leuk ja!
Heel veel kinderen reageren op onze auto ook alsof het bumbleBee is, helaas wel van voor de metarmorfose in de tunnel.
Komt uit de vliegtuig industrie en heeft niks met uitstoot te maken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:27 schreef D. het volgende:
raar dat BMW een systeem in gebruik neemt dat kennelijk al meer dan 20 jaar oud is en dus vreselijk ver achter ligt. (HUD)
in een mercedes SLR, een auto uit europa van toch wel wat tonnen heeft anders ook een lelijk stuk plastic in het midden van het dashboard.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:34 schreef Kill_em_all het volgende:
Er rijden hier in de buurt toevallig een heel aantal amerikanen rond en je hoeft er maar een blik op te werpen (van binnen en van buiten) om te zien dat de bouwkwaliteit en kwaliteit van de materialen gewoon een heel stuk beneden europeese en japanse auto's ligt. Neem het interieur van een Corvette. Kost je 100k ofzo maar het interieur van een Dacia ziet er nog beter uit.
In amerika ook wel hoor... nu vergelijk je een standaard amerikaanse v8 met een gutenede mercedes AMG v8quote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In Europa weten ze daar meer dan 800 pk uit te halen.Maar goed er zijn mooie Amerikanen en lelijke Amerikanen. Net zoals niet alle Duitse of Italiaanse auto's mooi zijn. Over smaakt valt niet te twisten he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
Als je dit een serieus argument vind, ben jij echt dieptriest. Heeft niets te maken met uitstoot en etc.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:27 schreef D. het volgende:
[..]
raar dat BMW een systeem in gebruik neemt dat kennelijk al meer dan 20 jaar oud is en dus vreselijk ver achter ligt. (HUD)
Als je op de achterkant van zo'n auto drukt, drukt hij geen 10 cm in omdat het een plasticfantastic bodykut isquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:44 schreef rival het volgende:
[..]
in een mercedes SLR, een auto uit europa van toch wel wat tonnen heeft anders ook een lelijk stuk plastic in het midden van het dashboard.
dus?
Loop je nu te trollen of is dat echt zo?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:18 schreef Smart-Einstein het volgende:
Toch grappig dat velen hier zo positief zijn over de amerikaanse automarkt. Terwijl die auto's in 2015 niet meer in de EU geimporteerd mogen worden vanwege uitstoot. De technieken daar lopen ZO VRESELIJK VER achter! Ze kunnen die achterstand in geen 20 jaar bijwerken.
Aldus een spreker op het ingenieurssymposium "Transport" te 2009.
Ik heb precies zo'n auto gehad, gekocht voor 500 euro, helemaal afgereden, er was bijna niks meer van over, alleen rondom de gaten was hij nog heel.quote:
De plannen zijn er in de EU, niet specifiek voor auto's uit amerika, maar auto's met een bepaalde uitstoot. Of ze ook doorgevoerd worden is een tweede.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:50 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Loop je nu te trollen of is dat echt zo?
Kun je nagaan wat zo'n ding met een fatsoenlijke wielophanging gedaan zou hebben. Je kunt niet ontkennen dat de veerkarakteristiek en snelheid waarmee een bladveer reageert op het wegdek hopeloos achterloopt op bijvoorbeeld een simpele mcPherson poot. En dat is al niet het beste wat er te krijgen is.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:15 schreef D. het volgende:
[..]
Mijn Amerikaan verbruikt minder dan mijn Japanner
Daarbij is de techniek niet pre-historisch, maar zijn het oude ideeen die doorontwikkeld worden.
Zo wordt er bijv. vaak lacherig gedaan over de bladveren. Maar ze rijden prima, en de Corvette heeft er wel het ronderecord op de Nurburgring mee gehaald. het interieur kan idd beter, maar zij kiezen ervoor de prijs laag te houden. Een mooier interieur zou zo meer dan 10% op de verkoopprijs gooien. Er is overigens wel een optie voor een luxer interieur.
Daarbij, is dit nu echt zo'n straf?
[ afbeelding ]
Het zou me eerlijk gezegd niks verbazen. Sterker nog, ik vind het een vrij logische stap met al die boomknuffelaars in de EU.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:50 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Loop je nu te trollen of is dat echt zo?
Zeg, niet gaan schelden hequote:
die gele camaro die ik eerder had geplaatst.quote:
We hadden het net over het interieur, wtf heeft dat dan te maken met uitstootquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:44 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
Als je dit een serieus argument vind, ben jij echt dieptriest. Heeft niets te maken met uitstoot en etc.
En waarschijnlijk als het in amerikaanse auto's komt is het pas ook weer over 20 jaar...
lutseropmerking dit
Er zijn meerdere redenen waarom je voor bladveren kiest. 1 ervan is ruimtebesparing. Een mcpershon poot neemt behoorlijk wat ruimte in beslag.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat zo'n ding met een fatsoenlijke wielophanging gedaan zou hebben. Je kunt niet ontkennen dat de veerkarakteristiek en snelheid waarmee een bladveer reageert op het wegdek hopeloos achterloopt op bijvoorbeeld een simpele mcPherson poot. En dat is al niet het beste wat er te krijgen is.
Volgens jouw redenatie was de Corvette dus nog sneller geweest dan het snelst wanneer ie geen bladveer had gehadquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat zo'n ding met een fatsoenlijke wielophanging gedaan zou hebben. Je kunt niet ontkennen dat de veerkarakteristiek en snelheid waarmee een bladveer reageert op het wegdek hopeloos achterloopt op bijvoorbeeld een simpele mcPherson poot. En dat is al niet het beste wat er te krijgen is.
Jij reageert op een opmerking over de schijnbaar achterlopende uitstoot van Amerikanen met de opmerking dat BMW de HUD van een Corvette overgenomen heeft.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:56 schreef D. het volgende:
We hadden het net over het interieur, wtf heeft dat dan te maken met uitstoot
HUD is pas na Corvette bij BMW gekomen
Ik reageerde op de opmerking over verouderde technieken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij reageert op een opmerking over de schijnbaar achterlopende uitstoot van Amerikanen met de opmerking dat BMW de HUD van een Corvette overgenomen heeft..
Anyhow, feit is dat Amerika qua autotechniek achterloopt. Chrysler bijvoorbeeld is nu al voor de tweede keer overgenomen door een Europese fabrikant, geeft wel aan dat ze naarstig op zoek zijn naar Europese kennis.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:01 schreef D. het volgende:
Ik reageerde op de opmerking over verouderde technieken.
Ik zei ook niet dat ze het overgenomen hadden, echter dat ze later pas met het idee kwamen.
Dat ontken ik dan ook niet. Maar ik heb daar ook geen probleem mee.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Anyhow, feit is dat Amerika qua autotechniek achterloopt.
Dat is geen kadett maar een Ford Capri.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:57 schreef maartena het volgende:
Oh, en....
Amerikaanse versie: 1969 Dodge Charger
[ afbeelding ]
Europese versie: (Engelse Opel Kadett)
[ afbeelding ]
Er is maar 1 General Lee!
Maar voor de Corvette gebruikte Jaguar het toch al?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:56 schreef D. het volgende:
[..]
We hadden het net over het interieur, wtf heeft dat dan te maken met uitstoot
HUD is pas na Corvette bij BMW gekomen
Volgens Wiki nietquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:23 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Maar voor de Corvette gebruikte Jaguar het toch al?
quote:General Motors began using head-up displays in 1988[20] with the first color display appearing in 2001 on the Corvette. In 2003, BMW became the first European manufacture to offer HUD.
BMW M5 :quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:16 schreef D. het volgende:
[..]
Het ging om de hoeveelheid pk, ik zie je nog niet over de 300 gaan
Bovendien, wat is jouw definitie van 'efectiever'?
Ik gok nl. dat je doelt op zoveel mogelijk pk's per liter, maar wtf maakt dat nou uit?![]()
Knap dat ze het kunnen hoor, maar het gaat erom hoeveel je uiteindelijk hebt, en wat je ermee kunt.
En dat het er een beetje leuk uitziet
Beterquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef Feitosa het volgende:
[..]
BMW M5 :
Onder de motorkap huist een "The Engine of the Year 2005"-motor, oftewel de S85, 10 cilinders tellende B50-motorblok. Met een cilinderhoud van 4999 cc perst hij hiermee 507 pk uit. De 520 Nm komen vrij bij 6100 toeren per minuut. De E60 M5 heeft achterwielaandrijving en heeft een op de fabriek elektronisch afgeregelde topsnelheid van 250 kilometer per uur. Zonder de snelheidsbegrenzer kan hij een topsnelheid van 330 kilometer per uur behalen.
Zo beter?
Okey, ik wist het ook niet zeker en had niet echt de tijd om het op te zoeken. Sowieso waren de Amerikaanse auto's al vrij vroeg behoorlijk luxe aangekleed. Veel dingen electrisch enzo.quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:58 schreef D. het volgende:
[..]
Volgens jouw redenatie was de Corvette dus nog sneller geweest dan het snelst wanneer ie geen bladveer had gehad
Niet echt waar. Een bladveer heeft altijd nog een horizontaal geplaatste demper nodig, net zoals een mcPherson poot dat heeft. De lengte van de bladveren is flink groter dan die van een draagarm en aangezien je de bladveren met een starre as verbindt neemt het onder de auto ook ruimte in.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere redenen waarom je voor bladveren kiest. 1 ervan is ruimtebesparing. Een mcpershon poot neemt behoorlijk wat ruimte in beslag.
Knap van je dat je met het "werpen van een blik" in 1 oogopslag de kwaliteit van de auto weet te bepalen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:34 schreef Kill_em_all het volgende:
Er rijden hier in de buurt toevallig een heel aantal amerikanen rond en je hoeft er maar een blik op te werpen (van binnen en van buiten) om te zien dat de bouwkwaliteit en kwaliteit van de materialen gewoon een heel stuk beneden europeese en japanse auto's ligt.
Oops.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:17 schreef -Muse- het volgende:
Dat is geen kadett maar een Ford Capri.
Best wel mooi, maar dit is een 2008 versie. Ik heb eens een stuk of 60 Corvettes van de Corvette club gezien bij een meeting en de meesten hadden echt een lelijk plastic interieur.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:15 schreef D. het volgende:
[..]
Mijn Amerikaan verbruikt minder dan mijn Japanner
Daarbij is de techniek niet pre-historisch, maar zijn het oude ideeen die doorontwikkeld worden.
Zo wordt er bijv. vaak lacherig gedaan over de bladveren. Maar ze rijden prima, en de Corvette heeft er wel het ronderecord op de Nurburgring mee gehaald. het interieur kan idd beter, maar zij kiezen ervoor de prijs laag te houden. Een mooier interieur zou zo meer dan 10% op de verkoopprijs gooien. Er is overigens wel een optie voor een luxer interieur.
Daarbij, is dit nu echt zo'n straf?
[ afbeelding ]
Ja dat hebben alle Amerikaanse wagensquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:20 schreef Faxie het volgende:
[..]
Best wel mooi, maar dit is een 2008 versie. Ik heb eens een stuk of 60 Corvettes van de Corvette club gezien bij een meeting en de meesten hadden echt een lelijk plastic interieur.
Verder wel een leuke bak.
Ik vind wel dat al die msucle cars erg veel op elkaar lijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |