abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70500521
Ik ben een meid van begin 20. Mijn opleiding bevalt goed, leuke vriend, fijne familie, en lieve vrienden. Het leven is mij eigenlijk altijd voor de wind gegaan, ik heb weinig problemen gehad. Ik ben nu ook wel gelukkig... maar er zit een triest gevoel diep van binnen dat steeds meer aanwakkert.

Ik zou namelijk zo graag willen voelen dat ik leef. Sommigen mensen vinden dat in parachute springen of feesten tot diep in de morgen. Maar voor mij voelt dat zo doorsnee en zelfs een tikkie burgerlijk. Ik zou zo graag grenzen opzoeken, maar ik weet niet waarvan. Ik zou graag de beste zijn in iets, maar ik weet niet in wat. Ik zou zo graag willen voelen dat ik leef, dat ik écht leef. Maar ik weet niet hoe...

Ik weet dat ik me zal moeten neerleggen bij een leven dat zo veel andere mensen ook leiden. Doorsnee, ookal wil men dat liever niet toegeven.
Is dit het beruchte 'is dit alles?' - gevoel?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:17:08 #2
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_70500635
Zoek je heil in een geloof.
She might forget you, her pussy wont.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:18:56 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_70500682
Als je meer met je leven wilt, maar je hebt geen flauw idee wat, dan zal het inderdaad wel het is-dit-alles syndroom zijn
Ook geen sig dus
pi_70500804
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:17 schreef Druktemaker het volgende:
Zoek je heil in een geloof.
Mwah
pi_70500821
Ga sporten
pi_70500890
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:23 schreef Thomass het volgende:
Ga sporten
Doe ik al
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:26:12 #7
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_70500900
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:17 schreef Rosbief het volgende:
Jezelf levend laten begraven voor een dag zonder horloge, dan word je na een half uur al gek en ben je maar al te blij dat je leeft.
wat lijkt me dat kut zeg. ik heb het me 2 minuten lopen voorstellen
Jonge, ik bin op de weaze
pi_70500921
tvp
pi_70500943
Meld je aan vor fear factor, kun je stierenballeneten,

Lekker wild en niet een tikkie burgelijk zoals iets simpels als, tsja parachute springen, da stelt geen kut voor.
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_70500957
Nou, zoek nog iets extremers op, zou ik zeggen. Ga de Mount Everest beklimmen. Word astronaut. Emigreer naar een land waar de taal en cultuur compleet anders zijn. Train voor marathonlopen totdat je die in Marokko kan doen. Ga backpacken door Amerika.

Als je dit soort dingen gaat proberen zal je snel merken dat het je niet meer zo voor de wind gaat. Je vind alles burgelijk, maar je blijft zelf in die comfort zone. Als bungeejumpen je niet gek genoeg is, doe dat wat gekkers. Er is echt veel meer in de wereld en wat je nu hebt is echt niet alles. Denk eens na over wat je wil gaan doen - je hebt tegenwoordig van die boekjes die je erbij helpen, zo van, 1000 dingen die je nog moet doen voordat je sterft. Als je niet weet welke kant je op wilt dan doe je maar wat willekeurigs - maakt jou het uit? De rest is toch burgelijk, dus je hebt niets te verliezen, of wel?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:46:26 #11
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_70501480
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:28 schreef AquaMined het volgende:
Nou, zoek nog iets extremers op, zou ik zeggen. Ga de Mount Everest beklimmen. Word astronaut. Emigreer naar een land waar de taal en cultuur compleet anders zijn. Train voor marathonlopen totdat je die in Marokko kan doen. Ga backpacken door Amerika.

Als je dit soort dingen gaat proberen zal je snel merken dat het je niet meer zo voor de wind gaat. Je vind alles burgelijk, maar je blijft zelf in die comfort zone. Als bungeejumpen je niet gek genoeg is, doe dat wat gekkers. Er is echt veel meer in de wereld en wat je nu hebt is echt niet alles. Denk eens na over wat je wil gaan doen - je hebt tegenwoordig van die boekjes die je erbij helpen, zo van, 1000 dingen die je nog moet doen voordat je sterft. Als je niet weet welke kant je op wilt dan doe je maar wat willekeurigs - maakt jou het uit? De rest is toch burgelijk, dus je hebt niets te verliezen, of wel?
Alsof je zomaar even astronaut kan worden Mount Everest beklimmen zal ook nog moeilijk worden denk ik (financieel gezien)
She might forget you, her pussy wont.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:46:38 #12
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_70501483
Maak een wereldreis met een backpack.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_70502000
Opgeschoond. Gewoon normaal reageren.
pi_70502452
Zit er ook nog een Idee achter je leven, of doe je gewoon maar wat er van je verwacht wordt?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:35:04 #15
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70502689
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:23 schreef Wouter1989 het volgende:
Zit er ook nog een Idee achter je leven, of doe je gewoon maar wat er van je verwacht wordt?
Als ik het zo lees is dat idd het probleem.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:41:43 #16
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70502800
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:13 schreef Pinkyandthebrain het volgende:
Ik ben een meid van begin 20. Mijn opleiding bevalt goed, leuke vriend, fijne familie, en lieve vrienden. Het leven is mij eigenlijk altijd voor de wind gegaan, ik heb weinig problemen gehad. Ik ben nu ook wel gelukkig... maar er zit een triest gevoel diep van binnen dat steeds meer aanwakkert.

Ik zou namelijk zo graag willen voelen dat ik leef. Sommigen mensen vinden dat in parachute springen of feesten tot diep in de morgen. Maar voor mij voelt dat zo doorsnee en zelfs een tikkie burgerlijk. Ik zou zo graag grenzen opzoeken, maar ik weet niet waarvan. Ik zou graag de beste zijn in iets, maar ik weet niet in wat. Ik zou zo graag willen voelen dat ik leef, dat ik écht leef. Maar ik weet niet hoe...

Ik weet dat ik me zal moeten neerleggen bij een leven dat zo veel andere mensen ook leiden. Doorsnee, ookal wil men dat liever niet toegeven.
Elk weekend uit en bier drinken is vrij gewoontjes ja. Wel gezellig vind ik, maar dat bier drinken is echt nisk vind ik. Blijf jij dan sweekends thuis als je vriend wel uitgaat ofzo?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:43:43 #17
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70502822
Join the club
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:45:37 #18
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_70502851
Volgens moet jij gewoon eens een keer met een vrouw in bed duiken, wie weet mis je dat wel!
pi_70502881
quote:

Nee, je bent te jong voor het 'is dit alles?'-gevoel, slaat pas over jaartje of 10 à 20 toe Wat jij hebt is meer gemakzucht. Als je ergens echt goed in wilt worden, moet je ff bedenken waar je talenten liggen en daarmee aan de slag gaan. Of ook als je geen talenten hebt: gewoon iets verzinnen wat je wilt doen, en daar werk van maken. Op 1 ding focussen, dat maakt 't leven sowieso beter. Geen halfslachtige keuzes en zeker geen parachutesprongen want die kick is in een paar minuten voorbij en 't leven duurt iets langer

Dus, wat jij zoekt is een passie. Kun je een heel leven mee voort.
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
  dinsdag 30 juni 2009 @ 01:49:18 #20
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70502909
De marine vergroot je wereld?
:-)
  dinsdag 30 juni 2009 @ 02:52:39 #21
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70503405
Zou het sleur zijn? Mischien heb je angst ofzo. Angst voor je omgeving en de mensen die je kent. Dat ze saai zijn. Dat het allemaal zo saai en voorspelbaar is dat je indut. Altijd weer de cliche aangelegenheden. Dezelfde mensen, dezelfde onderwerpen, dezelfde meningen. Mischien is het een soort gevoel van heimwee niet naar thuis, maar een plek die jij goedkeurt. En de huidige situatie keurt je gevoel dus niet goed. Sla de koffie een keer over bij je ouders. je weet dat je het daar niet leuk vind. Mischien zijn de kleuren van je ouderlijk huis te faal, zijn de vlekken altijd herkenbaar, je plafond te gewoontjes, je bankstel 'zo-zo', het servies bijeen geraapt, en je auto een halfbakken kever of suzuki. Mischien zijn de orgasmes te kort. Heeft je vriend een te ingenomen glimlach. Mischien is hij te meegaand en daardoor niet begripvol. Dit is jouw leven en alles om je heen is wat je hebt. Je kan niet naar een ouderlijk huis toe maar ook niet veel verder in het leven.

Sleur?

[ Bericht 36% gewijzigd door Schenkstroop op 30-06-2009 03:10:02 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70504396
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:03 schreef Mordreth het volgende:
Opgeschoond. Gewoon normaal reageren.
Wellicht is de leegte die de TS voelt een onbewuste drang naar het baren van een kind. Zie je wel vaker bij vrouwen.

Verder heb ik wel tips voor TS om het leven spannender te maken, maar gezien haar saaie levensstijl heeft ze daar weinig aan
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:38:51 #23
260490 Aenaem
Bananentaart
pi_70504448
Zo hoor je je te voelen Ik voel me al 17 jaar zo (ik ben 17)

Dat is het leven,
als je je beter voelt heb je gewoon geluk

Maar waardoor komt het? Kan je geen afleiding vinden in sport, uitgaan, parachutespringen en dat soort dingen om het dan tijdelijk te vergeten?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:05:20 #24
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_70510130
Je moet gewoon doen waar je zin in heb altijd en overal. Wil je parachute springen dan ga je dat bij wijze van spreken morgen doen. Mensen denken veel te veel aan andere mensen en de verplichtingen die ze hebben, je leeft je eigen leven dus je moet gewoon doen wat je zelf wilt doen.

Dat heeft mij in ieder geval erg geholpen met een soort gelijk probleem.

En als je echt wil voelen dat je leeft is zoals al eerder geopperd backpackend de wereld over een fantastische ervaring.
pi_70510454
Ongelukkiger worden. Als alles meezit, heb je niets te wensen over.
Voelen dat je leeft heeft meestal met tegenslagen te maken, die je moet overwinnen, of doelen, die je wilt nastreven...
Mensen die alles meehebben, hebben niets meer te wensen over en dat is niet leuk.

Met andere woorden, het gaat je teveel voor de wind, en dat maakt je minder gelukkig.
En terecht, want dat is ook nodig, anders zou het verschil tussen mensen met geluk en mensen met pech te groot worden.
Evenwicht enzo...leer er maar mee leven...
pi_70510932
quote:
Oneens, we zijn niet allemaal geboren als apathische Boeddha's. Ik kan niet anders dan denken in termen van doelen en middelen daartoe. Natuurlijk vraag ik me niet ieder moment af wat me dichter bij mijn doel brengt, maar echt iets bereiken kan ik niet zonder doel. Dat hoeft niet zoiets verhevens te zijn als de hemel of de Revolutie; het burgerlijke leven kan net zo goed met passie worden geleid. Garder son jardin, zeg maar, lijkt me ook een heel fijn ideaal, als je er echt voor gaat, en één die niet zomaar gaat vervelen.
pi_70511229
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:33 schreef Wouter1989 het volgende:

[..]

Oneens, we zijn niet allemaal geboren als apathische Boeddha's. Ik kan niet anders dan denken in termen van doelen en middelen daartoe. Natuurlijk vraag ik me niet ieder moment af wat me dichter bij mijn doel brengt, maar echt iets bereiken kan ik niet zonder doel. Dat hoeft niet zoiets verhevens te zijn als de hemel of de Revolutie; het burgerlijke leven kan net zo goed met passie worden geleid. Garder son jardin, zeg maar, lijkt me ook een heel fijn ideaal, als je er echt voor gaat, en één die niet zomaar gaat vervelen.
In hoeverre ben je ervan overtuigd dat die 'doelen' daadwerkelijk leiden tot het gewenste resultaat, namelijk geluk? Hoe reageer je als een van die doelen niet haalbaar zijn, of dreigt te mislukken? Hoeveel prioriteiten stel je dan aan het bereiken van doelen? Gaat dat niet ten koste van tijd en energie die je beter kunt stoppen in het heden ipv toekomst?

In de huidige maatschappij wordt er nogal heel veen van je verwacht, geluk wordt geassocieerd met materialistisch succes. Het filmpje laat slechts zien dat het ook anders kan...
pi_70511313
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:46 schreef Druktemaker het volgende:

[..]

Alsof je zomaar even astronaut kan worden Mount Everest beklimmen zal ook nog moeilijk worden denk ik (financieel gezien)
Ja. Precies, dus. Da's een uitdaging. Ik zei niet dat het ook ging lukken, maar je kan het toch proberen? Het is een of andere Rus ooit eens gelukt om uit het niets astronaut te worden (ipv vanaf een universiteit en het leger geselecteerd te worden, zoals in Amerika vaak gebeurd), na jarenlange training en veel geld ertegenaan te gooien, heeft de NASA hem meegenomen op een ruimte-missie. Het kan dus wel degelijk. Het is enorm moeilijk en de kans is ontzettend klein, maar he. Mevrouw dacht dat dit alles was, zoekt een uitdaging. Astronaut worden is zo'n beetje de grootste uitdaging mogelijk.
pi_70511671
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:43 schreef Nee het volgende:

[..]

In hoeverre ben je ervan overtuigd dat die 'doelen' daadwerkelijk leiden tot het gewenste resultaat, namelijk geluk? Hoe reageer je als een van die doelen niet haalbaar zijn, of dreigt te mislukken? Hoeveel prioriteiten stel je dan aan het bereiken van doelen? Gaat dat niet ten koste van tijd en energie die je beter kunt stoppen in het heden ipv toekomst?

In de huidige maatschappij wordt er nogal heel veen van je verwacht, geluk wordt geassocieerd met materialistisch succes. Het filmpje laat slechts zien dat het ook anders kan...
Mijn doel is niet 'geluk'. Maar ik ben wel gelukkig als ik mijn doel bereik.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:03:01 #31
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70511775
Na een nacht woeste sex heb ik altijd wel het gevoel dat ik leef Misschien neukt de vriend van TS haar een beetje lafjes?
:-)
pi_70512175
Zoek dingen op die je niete zo makkelijk afgaan. Ga bij wijze van spreken de politiek in ofzo, daar win je nooit.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:38:53 #33
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_70512950
Wat zijn je hobby's?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:40:53 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70513007
maak een bucket list
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:56:22 #35
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_70513472
Ga bij het vreemdelingenlegioen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:58:35 #36
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_70515143
Als je volle kracht op je snowboard een zwarte piste afgaat voel je ook dat je leeft
Ook geen sig dus
pi_70517822
Mischien wat minder passief dromen over je grensen opzoeken en daadwerkelijk beginnen wat dingen te doen waarvan jij het gevoel krijgt dat je leeft
pi_70519306
Bij mij hielp bijna doodgaan wel maar er zijn vast leukere manieren.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:51:11 #39
158732 magge
dát is even geleden!
pi_70768724
Ik heb niet alle berichten gelezen maar.

Je bent in feite gelukkig, maar dat wil je niet? Je wilt meer? ik weet niet precies hoe ik het moet zien, als het inderdaad zo is. waarom kijk je dan niet eens om je heen om te zien hoe veel leed er al is. Ga iets doen met je leven, zorg er voor dat mensen om je heen het zelfde hebben als jij.
A major source of conflict in the world is the common misconception that words can be true or false.
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:13:38 #40
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_70770237
quote:

Je zoekt naar iets ongrijpbaars maar weet niet wat. Dat schiet niet op, je zult bij jezelf te raden moeten gaan wat je passie is, waar je bezieling zoekt en dan je hart volgen (en dat durven, want dat is vaak het punt waarop mensen zichzelf blijven verbijten). Anders blijf je in een confortzone mokken dat "dit alles is". Mijn opleiding bevalt goed (oke, maar niet laaiend enthousiast), leuke vriend (maar is het ook je droomvent?), fijne familie (een zegen lijkt me), en lieve vrienden (klinkt ook niet echt spannend) = hierin lijkt mij nog wel wat passie en bezieling te winnen.

Andere invalshoek; je stelt je een beetje aan en durft niet te accepteren dat het niet erg is gelukkig te zijn, tevreden te zijn met je luxe leven en dat maar weinig mensen ergens de beste in zijn. Tenslotte is jouw leven maar voor een heel klein deel van de wereldbevolking weggelegd, maar misschien moet je eerst survivalen in Somalie, zieltjes winnen in Iran of een voettocht door Afghaanse bermen hebben gemaakt. Grenzen opzoeken is tegenwoordig een rekbaar begrip.
quote:
= complete bullshit, jij bent de enige die dat bepaald. Blijkbaar heb je daar reeds genoegen mee genomen, en daar is niks mis mee. Maar zonder stappen te ondernemen om dit te ontlopen moet je hier niet komen klagen. Een spiegeltje heb je jezelf reeds voorgehouden, maar heb je al een keer zonder reality-check gedroomd?

Overigens, wat is dat toch met bijzonder en onderscheidend willen zijn? Als je vroeger bijzonder en onderscheidend was werd je automatisch tot pispaal van het plein/school/buurt verklaard.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:36:53 #41
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_70772621
Ga op een podium staan voor een paar honderd man en geef een show weg.
Als het publiek enthousiast reageert dan weet je dat je leeft!
Ja, behalve soms.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:39:20 #42
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70772718
Ga drugs gebruiken ?

Misschien tot dat helpt....
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_70773944
Reageren op je eigen topic?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:21:48 #44
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_70783261
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:46 schreef Asskicker14 het volgende:
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:02:05 #45
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70788359
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:46 schreef Asskicker14 het volgende:
Vergeet geen waarbenjij.nu blogje bij te houden
Reizen kan vast helpen, maar je neemt altijd jezelf mee hoor.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:41:32 #46
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70789703
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:02 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Vergeet geen waarbenjij.nu blogje bij te houden
Reizen kan vast helpen, maar je neemt altijd jezelf mee hoor.
Ik denk dat het punt is dat je, als je gaat backpacken, jezelf uit je comfortzone dwingt. Maar omdat het altijd leuk is, je veel goede ervaringen buiten die zone opdoet. Daar doet de standaardheid van die ervaring niets aan af, zolang je maar geen georganiseerde reis neemt en een beetje gedurft reist. Dus als tip best bruikbaar denk ik.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_70795453
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:15 schreef doubleyouteaare het volgende:
Zoek dingen op die je niete zo makkelijk afgaan. Ga bij wijze van spreken de politiek in ofzo, daar win je nooit.

Anyway, inderdaad, ga reizen (als je daar van houdt)
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij, 'mis' ook iets in m'n leven. Ben der ook een paar jaartjes flink down van geweest. Maar je moet inderdaad actie ondernemen. Kom uit die comfort zone, ga eens het onbekende in. Dan ga je grenzen verleggen en voel je je vanzelf beter.
Persoonlijk ben ik van plan flink te gaan reizen zodra ik (eindelijk) m'n opleiding heb afgerond. Want dat kan ook verstikkend zijn, dat leventje in deze maatschappij, huisje boompje beestje, studeren, baan zoeken, etc, dit moet, dat moet, bah! Dan denk ik; mensen, think out of the box!

succes ermee.
pi_70798886
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:25 schreef Pinkyandthebrain het volgende:

[..]

Doe ik al

De bedoeling is om daarin je grenzen op te zoeken en er dan overheen te gaan.

Niet om een modieus pakje aan te trekken en dan een uur lang op de loopband te kwekken.
pi_70883695
Ga motorrijden!!
-AJAX AMSTERDAM-
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:23:03 #50
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_70884971
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:39 schreef Maikuuul het volgende:
Ga drugs gebruiken ?

Misschien tot dat helpt....
Je leeft maar één keer...