abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:15:10 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70757554
We zijn weer door het 200-daags moving average .
Het is wachten op Obama's PPT.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70759169
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

we know. Boon Pickens trouwens ook. Wat denk je, zou ie long nat. gas zitten, of zou ie dat vergeten zijn toen ie z'n markteling praatje hield? : http://www.cnbc.com/id/31771798
Laten we het hopen, met mijn gas etfs gaat het slecht . Maar ik koop mid-juli bij.
pi_70759582
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is werkelijk ongelofelijk hoe iedereen in ontkenning is.
Een begrotingstekort van 6,7% in 2010....
Op het dieptepunt van 1982 was dat 6,2%, en in mijn herinnering waren dat echt donkere sombere jaren.
Gelukkig kunnen ze in de VS medicare, medicaid en social security wel betalen met hun enorme begrotingsoverschotten.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:12:05 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70760661
Het PPT is blut?
Mijn reisverslagen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:30:12 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_70761503
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:12 schreef SeLang het volgende:
Het PPT is blut?
Goldman heeft zijn trading progje even offline gehaald ofzo?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:34:06 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70761674
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

1+1=2
Goldman IS het PPT
Mijn reisverslagen
pi_70762638
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Laten we het hopen, met mijn gas etfs gaat het slecht . Maar ik koop mid-juli bij.
ik ga 'm niet helemaal quoten, maar dit artikel legt vrij duidelijk uit wat het probleem is: unlimited supply en vraag uitval. Zelfs bij minder riggs. Veel nieuwe en goedkope wijzen van alternatieve winning http://www.cnbc.com/id/31779448 . Je kunt ook niet zomaar een rigg of pijplijn dichtgooien en daarna weer aanzetten zonder schade aan de bron.
Het is eigenlijk wachten op het moment dat nat. gas kolencentrales gaat vervangen. Nat. gas is dan ook geen substituut voor olie, maar voor kolen.

Daarnaast zijn ETFS nat. gas. m/i/ bloedlink. Om drie redenen.
- de futuremarkt wordt zwaar verstoord door met name UNG. De markt wordt in feite gemaakt door UNG, en die markt is puur speculatief. In dat soort illiquide markten winnen professionals het altijd.
- UNG en EFTS zijn in principe in de basis verliesgevend omdat ze hun posities moeten doorrollen. Ze moeten telkens futures met een langere looptijd kopen. Bovendien is bekend van deze fondsen dat het niet helemaal lekker gaat met de bepaling van de intrinsieke waarde, ik zie dat ook aan de bied/laat in relatie tot de prijs van nat. gas, ik heb daar geen goed gevoel bij
- een beetje gevolgd hoe de bied en laat van ETFS nat. gas. gaat? Een goudmijn voor de marketmaker. Gezien dat de spread tussen bied en laat altijd 2% is (0,8 cent) en soms zelfs het dubbele? Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar ik kan alleen orders op hele centen ingeven, terwijl de marketmaker altijd een bied op x,1 cent en de laat op x,9 cent heeft staan. Ofwel: je betaalt een achterlijk hoge commissie.
Ik heb er wel eens mee gespeeld, maar grote orders worden soms heel wazig uitgevoerd, en komen erg weird in bied en laat terecht. Ik zie de aandelen uit de x,1 cent bied gehaald worden, maar krijg x,0 cent afgerekend. Dan is kennelijk de bied heel snel weggetrokken oid. Daar wordt mee gespeeld, en met marketmakers moet je niet spelen

Met andere woorden, je kan er best leuk mee speculeren, maar te hoge kosten en te ondoorzichtig. Ik zeg: afblijven, je wordt gemangeld. Vond die georchestreerde marketingactie van een paar weken geleden ook te doorzichtig.

Doet me denken aan de reverse knock in convertibles die een tijdje populair waren, en waarvan de uitgever ook marketmaker was. Maar goed dat niemand ooit daarvan gevraagd heeft wat de echte kosten waren

Er zal best een moment komen dat nat. gas weer omhoog gaat (btw nat. gas is de facto nat. gas in de USA, nat. gas is namelijk local), maar dat is volgens mij ontimebaar, en de markt is super gemanipuleerd en dun.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 07-07-2009 23:08:43 ]
pi_70762653
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

het progje kan ook short hoor. Dat zijn evenveel US $
pi_70763446
PPT?
pi_70764546
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:13 schreef DonPerignon het volgende:
PPT?
Het Plunge Protection Team (PPT) - feiten & fabels
pi_70764634
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ah, thanks voor de info. De fundamentals van gas zijn atm inderdaad niet best, maar toch is natural gas spotgoedkoop. De producenten moeten de productie wel cutten want de huidige prijs is ver onder de kostprijs.
pi_70767719
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:43 schreef pberends het volgende:

[..]

Bedrijven promoten omdat ze een mooi logo hebben gaat je goed af maar als het om commodoties gaat...
pi_70769330
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 04:05 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Bedrijven promoten omdat ze een mooi logo hebben gaat je goed af maar als het om commodoties gaat...
Idd . Alhoewel, ik heb ook Fugro getipt, maar hun logo is tyfuslelijk.

AEX lijkt vooralsnog de 247 schattig te vinden.
pi_70770689
Wat is het verhaal nou achter ING?
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:42:53 #165
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70771035
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Idd . Alhoewel, ik heb ook Fugro getipt, maar hun logo is tyfuslelijk.

AEX lijkt vooralsnog de 247 schattig te vinden.
Hoe is het met Nyrstar trouwens?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_70771177
Ik vind het wel bijzonder hoe enorm positief iedereen is, dat we het ergste gehad hebben en dat de recessie bijna over is. Een half jaar geleden was het vrijwel het omgekeerde, recessie zou nog tijden duren etc etc. Beetje manisch depressief imo

[ Bericht 22% gewijzigd door Dave7 op 08-07-2009 10:54:18 ]
pi_70771406
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:48 schreef Dave7 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoe enorm positief iedereen is, dat we het ergste gehad hebben en dat de recessie bijna over is. Een half jaar geleden was het vrijwel het omgekeerde, recessie zou nog tijden duren etc etc. Beetje manisch depressief imo
De sfeer is juist totaal omgeslagen. Nu de werkelijke cijfers laten zien dat het niet zo rooskleurig is als we dachten.
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:56:22 #168
38496 Perrin
pi_70771414
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:48 schreef Dave7 het volgende:
Wie is die iedereen die zo enorm positief is? Ik zie weinig mensen die enigszins verstand van de situatie hebben, juichen en roepen dat de economie weer helemaal aan het aantrekken is.
pi_70771616
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie is die iedereen die zo enorm positief is? Ik zie weinig mensen die enigszins verstand van de situatie hebben, juichen en roepen dat de economie weer helemaal aan het aantrekken is.
Analisten, niet de mening hier op het forum. Veel analisten gaan uit van een dip van iets van 10% en dat is het dan wel, aangezien we het ergste wel gehad hebben, dat is wat ik zie op CNBC/ Bloomberg.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:05:44 #170
38496 Perrin
pi_70771687
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Analisten, niet de mening hier op het forum. Veel analisten gaan uit van een dip van iets van 10%, dat is wat ik zie op CNBC/ Bloomberg.
Die hebben al meerdere malen bewezen geen voorspellende waarde te hebben en enkel te roepen wat past in het straatje van hun broodheren.

Logisch ook, als die 'analisten' ook maar enige voorspellende waarde zouden hebben, zouden ze zelf wel speculeren en zo rijk worden ipv voor een mager loontje af en toe wat te roepen voor hun werkgever.
pi_70771741
De economie trekt voorlopig ook niet aan.
pi_70771857
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:07 schreef Scorpie het volgende:
De economie trekt voorlopig ook niet aan.
De westerse wereld kan niet meer lenen en ook niet op onderpand, dus het consumeren op basis van een gefinancierde luchtbel is even over
pi_70772103
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:11 schreef henkway het volgende:

[..]

De westerse wereld kan niet meer lenen en ook niet op onderpand, dus het consumeren op basis van een gefinancierde luchtbel is even over
Op onderpand kan het westen wel lenen, maar niet op het onderpand waar al een lening op rust.

Helaas voor het westen, is al het onderpand al in gebruik. Waarschijnlijk zelfs al meerdere malen.
pi_70774694
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die hebben al meerdere malen bewezen geen voorspellende waarde te hebben en enkel te roepen wat past in het straatje van hun broodheren.

Logisch ook, als die 'analisten' ook maar enige voorspellende waarde zouden hebben, zouden ze zelf wel speculeren en zo rijk worden ipv voor een mager loontje af en toe wat te roepen voor hun werkgever.
Waarom zouden die analisten dan nog steeds hun werk doen? Je doet ze nu wel af als incompetente jaknikkers die in wezen niks hoeven te doen voor hun baan en relatief goed kunnen cashen. Tuurlijk zitten er analisten tussen die er geen kaas van hebben gegeten, maar daar lees je toch ook geen colums over? De goede komen vanzelf bovendrijven en krijgen hun stukje in de krant of op een journaal etc. Kan je nagaan wat voor schifting daar nog onder zit.

Overigens dacht ik er aan om een mail te sturen naar Harry Geels, ik lees zijn colums vaak op dft, en die man was altijd zo positief en had het er over dat mensen de beurs te negatief beoordeelden en dat er echt al goede fundamentals waren voor het herstel, de tech. sector groeide immers het snelste en hij haalde die ene indicator er ook nog bij die tot nu toe nog maar 4 koopadviezen had gegeven waarvan er maar liefst 3 correct waren, in meer dan 10 jaar tijd . Las het altijd met enig cynisme, in zijn laatste columns krabbelt hij weer wat terug en heeft het zelfs over dat het nog jaren kan duren voordat we die bodem hebben gevonden. Analisten die achteraf praten zijn eigenlijk geen analisten.

En watskeburt met de Dow Jones STOXX® 600 Automobiles? Meeste short derivaten die ik daarop kan vinden stijgen als gekke. En zoveel dalen de groot gewichten in die index ook weer niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70775332
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En watskeburt met de Dow Jones STOXX® 600 Automobiles? Meeste short derivaten die ik daarop kan vinden stijgen als gekke. En zoveel dalen de groot gewichten in die index ook weer niet.
Inside info? Of men verwacht dat de nieuwe bail-out naar de auto-fabrikanten gaat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')