abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70491024
Zeker een WTF momentje:
quote:
Medische wetenschappers zijn erin geslaagd een medicijn te ontwikkelen tegen kanker. Althans, dat beweren de Australische onderzoekers zelf. Een soort 'Trojaans paard' schakelt kanker uit en vernietigt de zieke cellen. De kans van slagen is 100%, zo klinkt het.

Voor de zogenoemde 'Trojaans paard'-therapie wordt een aantal cellen in het lichaam geplaatst. Deze dringen de kwaadaardige kanker binnen, ontwapenen en vernietigen de zieke cel met dezelfde stof die wordt gebruikt voor chemotherapie.

Reguliere therapie

Het 'Trojaans paard' heeft de eigenschap dat het de kankercellen direct aanvalt met chemostoffen. Dit in tegenstelling tot de reguliere therapie dat zowel gezonde als zieke cellen 'vernietigt'.

Jennifer MacDiarmid en Himanshu Brahmbhatt hebben aan de ontwikkeling van het medicijn bijgedragen. Volgens hen is de slagingskans 100%. Muizen genazen van kanker nadat de wetenschappers het 'Trojaanse Paard' in brachten.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)jn_tegen_kanker.html
pi_70491075
In theorie zeker
pi_70491091
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:33 schreef Pakspul het volgende:
In theorie zeker
Schijnt op muizen te werken :S Iemand toevallig meer bronnen ?
pi_70491142
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:34 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Schijnt op muizen te werken :S Iemand toevallig meer bronnen ?
We zijn gered we hebben een middel waarmee we muizen kunnen genezen.
pi_70491162
Interessant om even te volgen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70491194
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:32 schreef Regenbui het volgende:
Zeker een WTF momentje:
Reacties op nieuws uit je bron jatten
  maandag 29 juni 2009 @ 20:38:44 #8
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_70491247
het zal wel niet werken op mensen. tis toch wel vaker dat ze zoiets hebben?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_70491262
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:37 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Reacties op nieuws uit je bron jatten
Ja, ik know, daarom staat er Zeker voor.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:39:13 #10
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70491264
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70491291
Er worden jaarlijks honderden van dat soort middelen gelanceerd. Moet eerst goed gevalideerd worden, daarbij valt het gros door de mand.
Jesus saves but death prevails.
pi_70491298
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:38 schreef klaasdj het volgende:
het zal wel niet werken op mensen. tis toch wel vaker dat ze zoiets hebben?
Is het niet zo dat de chromosomen van een mens en een muis voor zo'n 90 procent met elkaar overeen komen ?
pi_70491319
Werkt dat hetzelfde als een auto-immuunziekte dan of zo?
  maandag 29 juni 2009 @ 20:40:51 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70491322
quote:
Volgens hen is de slagingskans 100%.
Lekenpers die weer eens het ultieme medicijn heeft ontdekt.

Laten we maar eens rustig afwachten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70491379
zou mooi zijn als het écht zo zou werken
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:43:24 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70491413
Hier een wat uitgebreider verhaal van Reuters
quote:
Scientists kill cancer cells with "trojan horse"
Mon Jun 29, 2009 5:57am EDT

By Michael Perry

SYDNEY (Reuters) - Australian scientists have developed a "trojan horse" therapy to combat cancer, using a bacterially-derived nano cell to penetrate and disarm the cancer cell before a second nano cell kills it with chemotherapy drugs.

The "trojan horse" therapy has the potential to directly target cancer cells with chemotherapy, rather than the current treatment that sees chemotherapy drugs injected into a cancer patient and attacking both cancer and healthy cells.

Sydney scientists Dr Jennifer MacDiarmid and Dr Himanshu Brahmbhatt, who formed EnGenelC Pty Ltd in 2001, said they had achieved 100 percent survival in mice with human cancer cells by using the "trojan horse" therapy in the past two years.

The scientists plan to start human clinical trials in the coming months. Human trials of the cell delivery system will start next week at the Peter MacCullum Cancer Center at the Royal Melbourne Hospital and The Austin at the University of Melbourne.

The therapy, published in the latest Nature Biotechnology journal, sees mini-cells called EDVs (EnGenelC Delivery Vehicle) attach and enter the cancer cell.

The first wave of mini-cells release ribonucleic acid molecules, called siRNA, which switch off the production of proteins that make the cancer cell resistant to chemotherapy.

A second wave of EDV cells is then accepted by the cancer cell and releases chemotherapy drugs, killing the cancer cell.

"The beauty is that our EDVs operate like 'Trojan Horses' They arrive at the gates of the affected cells and are always allowed in," said MacDiarmid.

"We are playing the rogue cells at their own game. They switch-on the gene to produce the protein to resist drugs, and we are switching-off the gene which, in turn, enables the drugs to enter."

DISARMING TUMOUR CELLS

RNA interference, or RNAi, is designed to silence genes responsible for producing disease-causing proteins and is one of the hottest areas of biotechnology research. RNA was the basis of the 2006 Nobel Prize in medicine.

Dozens of biotechnology companies are looking for ways to manipulate RNA to block genes that produce disease-causing proteins involved in cancer, blindness or AIDS.

Brahmbhatt said that after treatment with conventional drug therapy, a large number of cancer cells die but a small percentage of the cells can produce proteins that make cancer cells resistant to chemotherapeutic drugs.

"Consequently, follow-up drug treatments can fail. The tumors thus become untreatable and continue to flourish, ultimately killing the patient," said Brahmbhatt.

"We want to be part of moving toward a time when cancers can be managed as a chronic disease rather than being regarded as a death sentence," he said.

The Nature report said the mini-cells were "well tolerated with no adverse side effects or deaths in any of the actively treated animals, despite repeated dosing."

"Significantly, our methodology does not damage the normal cells and is applicable to a wide spectrum of solid cancer types," said MacDiarmid.

"The hope is that the benign nature of this EDV technology should enable cancer sufferers to get on with their lives and operate normally using out-patient therapy."

(Editing by Alex Richardson)
Bron: http://www.reuters.com/ar(...)R1Q320090629?sp=true
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 29 juni 2009 @ 20:46:22 #17
52357 Lambiekje
pi_70491514
Even voor de goede orde een medicijn kàn niet werken?!!
Chemo's slagingspercentage is ~5%

Op kanker te voorkomen is vitaminerijk voedsel noodzakelijk en laat dat nu de laatste jaren weggefokt zijn uit ons vermonsantode gentechgroentes en -fruit.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70491562
Dan is het ook niet meer leuk om met kanker te spotten
pi_70491609
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:46 schreef Lambiekje het volgende:

Op kanker te voorkomen is vitaminerijk voedsel noodzakelijk en laat dat nu de laatste jaren weggefokt zijn uit ons vermonsantode gentechgroentes en -fruit.
Een medicijn kan niet werken??
Natuurlijk wel
  maandag 29 juni 2009 @ 20:50:32 #20
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_70491663
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:47 schreef DirkZz het volgende:
Maar mensen worden wel minder boos
She might forget you, her pussy wont.
pi_70491806
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:50 schreef Druktemaker het volgende:

[..]

Maar mensen worden wel minder boos
Daarom is het niet meer leuk
  maandag 29 juni 2009 @ 20:55:47 #22
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70491842
Goed idee... ik ga even roken.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:58:02 #23
52357 Lambiekje
pi_70491915
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:54 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Daarom is het niet meer leuk
Roep je toch dat iemand een varkensneus heeft door de swineflu.
pi_70492616
Klinkt als een forse stap in de goede richting. Als het echt waar blijkt te zijn, zou het geweldig nieuws zijn.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:20:13 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70492742
Zou het dan werken bij alle vormen van kanker? Darmkanker bijvoorbeeld wordt volgens mij nagenoeg altijd te laat ontdekt, daar heb ik verder geen bronnen van, maar ik meen dat ergens gelezen te hebben.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 29 juni 2009 @ 21:24:10 #26
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70492916
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:46 schreef Lambiekje het volgende:

Lambiekje, je bent een lieve en erg verdwaalde knul, en wat je doorgaans roept op dit forum neem ik met een korreltje zout. Een beetje zoals kinderen op straat Batman en Robin spelen met gordijnen om en theedoeken op hun hoofd. Maar zodra kinderen gaan roepen dat ze kunnen vliegen en enthousiast de dakgoot inklimmen haal je ze héél vlug weer binnen en zet je ze weer zoetjes aan de Lego.

Jij bent net zo'n kind. Met dat geblèr van jou ben je net een soort Robin. Maar roepen dat je kanker kan voorkomen met vitaminerijk voedsel is als het klimmen in een dakgoot en proberen te vliegen. Dus net zoals grote mensen met kinderen doen, haal ik je daar gauw uit. Slik je bewering maar eens even in. Ga je weer gauw in TRU met je blokken spelen?
  maandag 29 juni 2009 @ 21:24:36 #27
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_70492943
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:20 schreef Hukkie het volgende:
Zou het dan werken bij alle vormen van kanker? Darmkanker bijvoorbeeld wordt volgens mij nagenoeg altijd te laat ontdekt, daar heb ik verder geen bronnen van, maar ik meen dat ergens gelezen te hebben.
Wat noem je te laat? Meestal wordt nu 'te laat' gebruikt als het al uitgezaaid is, en genezing dus eigenlijk onmogelijk is, omdat bij het bestrijden het complete lichaam naar de mallemoeren zou gaan. Daar heeft dit medicijn echter geen boodschap aan, aangezien hij alleen de kankercellen zou vernietigen (claimen ze).
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 29 juni 2009 @ 21:25:14 #28
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 29 juni 2009 @ 21:28:01 #29
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_70493079
Mmh, ik zie dat die Jennifer MacDiarmid hier al langer mee bezig is. Op PubMed staat een publicatie van haar uit 2007 met als titel "Bacterially-derived nanocells for tumor-targeted delivery of chemotherapeutics and cell cycle inhibitors."
quote:
Chemotherapeutic drug therapy in cancer is seriously hampered by severe toxicity primarily due to indiscriminate drug distribution and consequent collateral damage to normal cells. Molecularly targeted drugs such as cell cycle inhibitors are being developed to achieve a higher degree of tumor cell specificity and reduce toxic side effects. Unfortunately, relative to the cytotoxics, many of the molecularly targeted drugs are less potent and the target protein is expressed only at certain stages of the cell cycle thus necessitating regimens like continuous infusion therapy to arrest a significant number of tumor cells in a heterogeneous tumor mass. Here we discuss targeted drug delivery nanovectors and a recently reported bacterially-derived 400 nm sized minicell that can be packaged with therapeutically significant concentrations of chemotherapeutic drugs, targeted to tumor cell surface receptors and effect intracellular drug delivery with highly significant anti-tumor effects in vivo. We also report that molecularly targeted drugs can also be packaged in minicells and targeted to tumor cells with highly significant tumor growth-inhibition and regression in mouse xenografts despite administration of minute amounts of drug. This targeted intracellular drug delivery may overcome many of the hurdles associated with the delivery of cytotoxic and molecularly targeted drugs.
Ik ben zeer benieuwd
  maandag 29 juni 2009 @ 21:28:50 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70493118
TVP
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:29:29 #31
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70493145
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:24 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Wat noem je te laat? Meestal wordt nu 'te laat' gebruikt als het al uitgezaaid is, en genezing dus eigenlijk onmogelijk is, omdat bij het bestrijden het complete lichaam naar de mallemoeren zou gaan. Daar heeft dit medicijn echter geen boodschap aan, aangezien hij alleen de kankercellen zou vernietigen (claimen ze).
Dat is denk ik wat ik bedoel ja, 'te laat' als in niet meer effectief te behandelen.
Mijn moeder heeft borst en bot kanker, maar gelukkig waren ze er redelijk op tijd bij om haar goed te kunnen behandelen (als in chronische ziekte). Zou ze met dit middel echt helemaal ervan af komen?

Dan zou dat goed nieuws zijn ja, maar ben redelijk sceptisch ook.
DeviantArt
  maandag 29 juni 2009 @ 21:33:02 #32
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_70493294
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:29 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat is denk ik wat ik bedoel ja, 'te laat' als in niet meer effectief te behandelen.
Mijn moeder heeft borst en bot kanker, maar gelukkig waren ze er redelijk op tijd bij om haar goed te kunnen behandelen (als in chronische ziekte). Zou ze met dit middel echt helemaal ervan af komen?

Dan zou dat goed nieuws zijn ja, maar ben redelijk sceptisch ook.
Naja, zoiets lijken ze wel te suggereren. Het grote probleem bij de bestrijding van kanker is altijd nog geweest dat de 'goede' cellen ook gedood werden in de meeste gevallen. Nou zijn er al aardig wat hoopvolle methodes geweest om kankercellen van gezonde cellen te kunnen onderscheiden, maar die hebben tot op heden nog niet tot puicke medicijnen geleid. Als dit medicijn dat wel kan, dan lijkt me dat een enorme stap voorwaarts.
pi_70493378
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:47 schreef DirkZz het volgende:
..dat is het nooit, randdebiel..

Hopen maar dat dit het eindelijk is, want ik heb teveel mensen zien gaan....
  maandag 29 juni 2009 @ 21:42:45 #34
52357 Lambiekje
pi_70493725
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:24 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Kijk naar Food Matters docu, binnen enkele weken is je ongewenste celdeling hersteld...
pi_70493897
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:25 schreef pfaf het volgende:
Ik ben sceptisch.
ik ook. maar mocht het echt zo zijn, wow
  maandag 29 juni 2009 @ 22:02:40 #36
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70494641
Hallo, misschien is het handig dat je dit soort verwijzingen via PM doet?
DeviantArt
pi_70494686
Wat ik ervan heb begrepen is dat het kanker niet geneest maar gewoon een alternatieve chemo is die de levensduur verlengt door de tumoren tijdelijk te verkleinen en de groei te stoppen.

Correct me if i'm wrong.
  maandag 29 juni 2009 @ 22:06:56 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70494814
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef IHVK het volgende:
Wat ik ervan heb begrepen is dat het kanker niet geneest maar gewoon een alternatieve chemo is die de levensduur verlengt door de tumoren tijdelijk te verkleinen en de groei te stoppen.

Correct me if i'm wrong.
Als dat zo zou zijn, zou het alsnog een fenomenale vondst zijn. Gericht afleveren van chemotherapie binnen kankercellen (dus zonder dat andere cellen er veel last van hebben) is de heilige graal van de oncologie.

Maar in de wetenschap wordt wel gezegd: "één onderzoek is geen onderzoek". En op dit moment is er nog niet eens dat ene artikel in een peer-reviewed journal verschenen. Dus laten we eerst maar eens wachten op de publicatie, het verdere onderzoek, en de onafhankelijke bevestiging.

90% van de medicijnen die in vitro kansrijk lijken, halen het sowieso niet in de klinische trials...
pi_70494898
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:06 schreef eleusis het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, zou het alsnog een fenomenale vondst zijn. Gericht afleveren van chemotherapie binnen kankercellen (dus zonder dat andere cellen er veel last van hebben) is de heilige graal van de oncologie.

Maar in de wetenschap wordt wel gezegd: "één onderzoek is geen onderzoek". En op dit moment is er nog niet eens dat ene artikel in een peer-reviewed journal verschenen. Dus laten we eerst maar eens wachten op de publicatie, het verdere onderzoek, en de onafhankelijke bevestiging.

90% van de medicijnen die in vitro kansrijk lijken, halen het niet in de klinische trials.
Dat is wel jammer dan.

Maar het moet er toch een keer van komen denk ik. Hopelijk snel.
  maandag 29 juni 2009 @ 22:34:37 #40
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70496042
het grote probleem met kanker is en blijft gewoon dat het een lichaamseigen cel is. en daardoor gewoon heel erg moeilijk te bestrijden met conventionele medicijnen. het beste is nog altijd de kankercellen te verwijderen voor ze uitzaaien. Medicijnen helpen dan de eventueel overgebleven kankercellen op te ruimen, of dusdanig te verzwakken dat ze niet meer kunnen uitzaaien. Daarom is een vroege detectie ook zo belangrijk.

een wondermiddeltje voor kanker zal er niet komen waarschijnlijk. Net als voor de griep. Dat komt omdat het aan beide intrinsiek is dat er geen 1 specifiek middel afdoende zal zijn. knaker is te veelzijdig en lichaamseigen, en griep muteert te snel.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 29 juni 2009 @ 22:35:20 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70496075
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je weet dat je nu heel zielig bezig bent en de ECHTE kankergenezers belachelijk maakt. Je zou je diep moeten schamen door het weer op mij te spelen !? En daarnaast ook nog eens copyright inbreuk
Wat meer respect voor mij, ik heb anders net het ultieme middel tegen kanker gevonden..

maandag 29 juni 2009 @ 22:42:29 #42
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70496393
quote:
leuke wikilinks. zelf ook gelezen? vooral dit stukje is erg grappig:
quote:
In 1967, Hoxsey developed prostate cancer, and his own treatment failed to cure it. Because he failed to respond to his eponymous therapy, Hoxsey underwent surgery and standard medical treatment.[16] He died seven years later, in 1974.
en dan deze
quote:
The relationship between these "Rife Devices" and Rife's original equipment is tenuous. An analysis by Electronics Australia found that one such Rife device consisted of a nine-volt battery, wiring, a switch, a timer and two short lengths of copper tubing, which delivered an "almost undetectable" current unlikely to penetrate the skin.[3] Several marketers of such devices have been convicted for health fraud, and in some cases the Rife devices have led to the deaths of cancer patients who used them instead of medical therapy.[4] Rife devices are a subset of radionics devices, which have been classified as pseudomedicine
en je laatste site geeft zelfs een verkeerde definitie van kanker. Kanker is niet een cel die door een microvbe anearobisch is geworden, maar een cel waarvan door straling (vandaar dat kanker vaak voorkomt bij groter adioactiviteit) of een carcinogene stof (een stof die een mutatie kan veroorzaken) een mutatie veroorzaakt word in de genetische code waardoor de cel zich ongecontroleert kan delen. Het heeft dus een genetische oorzaak, veroorzaakt door toevallige mutaties

[ Bericht 9% gewijzigd door Bensel op 29-06-2009 22:48:50 ]
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70496821
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
... Artsen die meteen medicaties voor schrijven zijn zonder enig twijfel onkundige moordenaars. ...
Het is niet verboden om zelf na te denken in plaats van je conspiracy idolen na te wauwelen. Heb je er wel eens over nagedacht hoe het toch komt dat voor zo een conspiracy theorie altijd de meest onwaarschijnlijke scenario's nodig zijn?
pi_70497099
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:39 schreef Lambiekje het volgende:
...
Dat plaatje over "repeat therapy" is natuurlijk hardstikke grappig maar raakt kant noch wal. Vrijwel alle huidige behandelwijzen zijn gericht op definitieve genezing, niet op repeat-therapy.

Daarnaast zijn de vrijwel alle vormen van kanker niet besmettelijk, dus van uitroeien kan ook geen sprake zijn. Ook van de repeat-therapy die voort zou moeten komen uit het in stand houden van besmettingen kan dus geen sprake zijn.

Dat iemand (jij) kritiekloos achter dit soort stripverhaaltjes aanhobbelt vind ik getuigen van onbegrensde domheid.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:00:11 #45
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70497258
deze vond ik ook wel interessant
http://scienceblog.cancer(...)nd-the-miracle-cure/

jammer dat je d'r niks meer van hoort

google op gc maf geeft veel hits
pi_70498308
Ze hebben recent toch ook een virus gekweekt dat zich alleen aan kankercellen hecht, wat daarna als een normaal antivirus traject te killen is, waarna de sneldelende cellen 'stuk' zijn..?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_70499012
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze hebben recent toch ook een virus gekweekt dat zich alleen aan kankercellen hecht, wat daarna als een normaal antivirus traject te killen is, waarna de sneldelende cellen 'stuk' zijn..?
http://www.imdb.com/title/tt0480249/

Moest opeens aan deze film denken.
pi_70499946
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:32 schreef Regenbui het volgende:
Zeker een WTF momentje:
[..]

Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)jn_tegen_kanker.html
Spits kan niet schrijven: de therapie datdie.
Maar het wordt mij ook niet duidelijk wat de therapie nou eigenlijk inhoudt.
In andere kranten heb ik uitleg gelezen van een erg slimme en werkzame therapie tegen kankercellen, maar of het hier om dezelfde therapie gaat, kan ik niet afleiden uit de OP.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:04:23 #49
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_70500273
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef IHVK het volgende:

Correct me if i'm wrong.
Maar waarom zouden ze de tumoren alleen maar verkleinen (überhaupt, waarom alleen tijdelijk ) en niet gewoon compleet 'opruimen'?
pi_70503115
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:04 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze de tumoren alleen maar verkleinen (überhaupt, waarom alleen tijdelijk ) en niet gewoon compleet 'opruimen'?

Nieuw medicijn tegen kanker stemt hoopvol
Uitgegeven: 25 juni 2009 17:28
Laatst gewijzigd: 25 juni 2009 17:30
AMSTERDAM - De resultaten van een nieuwe behandeling tegen kanker hebben hoge verwachtingen gewekt bij onderzoekers.

In het onderzoek is een nieuw medicijn gebruikt, Olaparib, dat tijdelijk de groei van tumoren stopt en niet de nare bijwerkingen heeft die chemotherapie wel heeft.

Het onderzoek werd uitgevoerd door het Institute of Cancer Research in samenwerking met het farmaceutische bedrijf AstraZeneca.

Het vond deels plaats in het Nederlands Kanker Instituut-Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis in Amsterdam en deels in een gespecialiseerd Brits kankerziekenhuis.

Het medisch-wetenschappelijke tijdschrift New England Journal of Medicine zette de resultaten van het onderzoek woensdag online.

Weinig bijwerkingen

In het Britse onderzoek kregen negentien patiënten met vormen van borst-, eierstok- en prostaatkanker het medicijn Olaparib toegediend. Bij twaalf van de patiënten krompen of stabiliseerden de tumoren. Andere therapieën hadden tot nu toe bij geen van hen effect gehad.

Patiënten ondervonden bij de behandeling bovendien zeer weinig bijwerkingen. Een aantal zei dat de behandeling ‘veel makkelijker’ was dan chemotherapie.

BRCA genen

Olaparib, zo ontdekten de onderzoekers, werkt alleen bij mensen met vormen van kanker die voortkomen uit mutaties in zogeheten BRCA1- en BRCA2-genen.

Deze verzwakken de mogelijkheid van cellen om schade aan DNA te herstellen. Minstens 5 procent van de vrouwen met borst- of eierstokkanker draagt deze genen met zich mee.

Deze 5 procent loopt een risico van 85 procent om borstkanker en 60 procent om kanker in de eierstokken te krijgen, mannen die BRCA-genen met zich meedragen hebben een kans van 15 procent op prostaatkanker.

Gezonde cellen ongemoeid

Olaparib maakt deel uit van een nieuw soort medicijnen die PARP-inhibitoren worden genoemd en richt zich op kankercellen. Daarbij worden gezonde cellen relatief ongemoeid gelaten.

Het is nog niet te zeggen hoe lang het medicijn het leven verlengt. Onderzoeker Johann de Bono heeft aangekondigd dat het medicijn nu ook in groter opgezette onderzoeken getest gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')