abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70472855
Ok, ik zit met een serieus probleem waarvan ik gewoon niet meer weet wat ik er mee moet doen...

Ik heb een aantal relaties gehad. Die gemiddels wel minimaal 2 jaar duurden, sommige wat langer, sommige wat korter!
Tijdens die relaties was de sex in het begin gewoon goed en lekker.
Maar van het ene op het andere moment was het weg, over. Ik kreeg het niet voor elkaar om meer intiem te worden en te zijn met mijn vriendje.
En hoe het komt? Geen idee.
Toen de relatie over was, een nieuwe relatie zich aandiende was het weer hetzelfde verhaal.
In het begin was het allemaal goed en wel, maar na een paar weken van gemiddeld 2x per dag sex hebben naar totale geheel onthouding en geen zin/behoefte in sex.

En nu... bij mn huidige relatie... het lijkt alleen maar erger te worden.
De gedachte aan het hebben van sex. Het maakt me misselijk. Het idee voelt gewoon al vies.
Ik wil niet eens knuffelen, zoenen vind ik al erg.
Ben er inmiddels wel achter waarom ik dat erg vind... Omdat ik bang ben dat er meer 'moet' gebeuren dan dat ik zelf wil.

Ik zou heel graag willen dat het anders is. Sowieso voor mezelf. Maar ook voor mn relatie.
Dit kan zo niet langer
Maar ik weet niet waar ik het zoeken moet. Waar het vandaag komt. En hoe ik het moet aanpakken om weer die behoefte te krijgen en niet te bedenken dat het misselijk makend is voor me.
Ik mis het niet zelf. Kan (blijkbaar) prima zonder. Maar ik wil wel graag een goede relatie en weet dat dit daar ook een onderdeel van is.

Er zijn in het verleden overigens geen dingen gebeurd op sexueel gebied die mogelijk hieraan een bijdrage kunnen geven.

Zijn er hier anderen die dit herkennen en in het zelfde schuitje verke(e)r(d)en?
Hoe hebben jullie het aangepakt. En hoe gaat t nu bij jullie.
Tips/tricks/raad... alles is welkom...
  maandag 29 juni 2009 @ 11:50:39 #2
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70473188
toevallig zocht ik net op fenylalanine (stond op een flesje dat ik kocht) en las daar dat dat de sexdrang vergroot...
dus ik zou als ik jou was heul veul light producten, kaas en noten gaan nuttigen...

of misschien even langs de huisarts...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_70473327
Huisarts zit ik al een tijdje mee in mn hoofd dat dat eigenlijk zou moeten...

Maar die stap vind ik nog best eng.

Vooral ook omdat het een nieuwe huisarts van mij is sinds mijn verhuizing. En ik daar nog maar 1x eerder ben geweest...
En dan direct zo een klacht neerleggen voelt gewoon niet prettig en geeft een enorme drempel...
  maandag 29 juni 2009 @ 12:25:51 #4
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_70474342
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:54 schreef tumtum80 het volgende:

Vooral ook omdat het een nieuwe huisarts van mij is sinds mijn verhuizing. En ik daar nog maar 1x eerder ben geweest...
En dan direct zo een klacht neerleggen voelt gewoon niet prettig en geeft een enorme drempel...
Gewoon naar huisarts gaan. Sex is te belangrijk.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  maandag 29 juni 2009 @ 12:38:21 #5
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70474685
hoe oud ben je eigenlijk?

en je hebt het over een vriendje maar in je profiel staat dat je man bent...
(niet dat homo zijn iets ergs is ofzo maar zijn toch verschillen in (denk)gedrag...)
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_70474883
Ik begrijp niet zo goed hoe je kunt zeggen dat de seks aan het begin goed en lekker is maar dat je het toch totaal niet mist als het er niet is en het doet omdat het er nou eenmaal bij hoort.

Als je kon kiezen tussen de hele relatie lang seks zoals in het begin, of vanaf het begin af aan helemaal geen seks, wat zou je dan liever willen?
pi_70475019
(indien gij een vrouw zijt)
De pil kan ook effect hebben op de lustgevoelens. Sommige vrouwen worden er geiler van, andere krijgen juist weer minder zin in seks.

Antidepressieva heeft trouwens hetzelfde effect.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor vreemdgaan... Een intieme relatie met een derde kan heel wat in beweging zetten tussen partners. OA minder zin in seks...

En de suggesties hierboven zijn ook van belang. De dokter is de shit en seks is te belangrijk.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_70475091
Misschien niet de juiste persoon ?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_70475269
Voor mij een herkenbare situatie (deels) Relatieproblemen (door matig seksleven)
pi_70479102
Sorry, ben tussendoor ook aan het werk!
En dit scherm open laten staan op kantoor is niet echt mijn bedoeling!

Even voor de duidelijkheid. Ik ben een vrouw!

Ik heb jaren (lees en jaar of 13-15 jaar) de pil geslikt.
Daar ben ik sinds 2 maanden mee gestopt om mn reguliere hormoonlevel weer terug te krijgen en zien of dat nog verandering in libido geeft.
Maar tot dusver geen verandering...

Verder slik ik helemaal geen medicatie. Geen antidepressiva. soms alleen mn vitaminepilletjes.

Heel soms komt het voor dat ik eens de behoefte voel. Of aandrang heb. Maar dan is het na 2min ook weer weg...
  maandag 29 juni 2009 @ 14:50:53 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70479294
je geeft toch zelf het antwoord al ts. je denkt dat je verder moet gaan met seks dan je zelf wilt. ik denk dat een seksuoloog het beste antwoord kan zijn. en er zijn ook gewoon mensen met een laag libido. ik heb zelf ook veel minder vaak zin dan mijn vriendin.

bij mij hielp het om te gaan sporten, maar nog steeds is de frequentie laag.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70479396
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:58 schreef CoendeW het volgende:
Voor mij een herkenbare situatie (deels) Relatieproblemen (door matig seksleven)
Ik heb je topic gezien.
Ik kom daar vanaovnd wel even langs en reageren.

Op kantoor 2 topics bijhouden en ook nog werken is wat te veel van het goede
pi_70479475
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:50 schreef zoalshetis het volgende:
je geeft toch zelf het antwoord al ts. je denkt dat je verder moet gaan met seks dan je zelf wilt. ik denk dat een seksuoloog het beste antwoord kan zijn. en er zijn ook gewoon mensen met een laag libido. ik heb zelf ook veel minder vaak zin dan mijn vriendin.

bij mij hielp het om te gaan sporten, maar nog steeds is de frequentie laag.
Ik sport zelf wel 2 dagen in de week. Maar daar krijg ik niet meer zin door...

Ik weet idd dat ik verder moet gaan dan wat ik zelf wil. En dat besef is dr.
Maar tegen mn zin in kan ik niet. Dat heb ik wel eens gedaan, maar dan voel ik me alleen maar viezer en afstandelijker en zeker niet beter door!

Voor een sexuoloog heb je daar een doorverwijzing van de huisarts voor nodig ?
  maandag 29 juni 2009 @ 15:04:43 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70479811
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:56 schreef tumtum80 het volgende:

[..]

Ik sport zelf wel 2 dagen in de week. Maar daar krijg ik niet meer zin door...

Ik weet idd dat ik verder moet gaan dan wat ik zelf wil. En dat besef is dr.
Maar tegen mn zin in kan ik niet. Dat heb ik wel eens gedaan, maar dan voel ik me alleen maar viezer en afstandelijker en zeker niet beter door!

Voor een sexuoloog heb je daar een doorverwijzing van de huisarts voor nodig ?
ik neem aan dat je partner rekening houdt met jouw wensen en no-no's. dus dat je verder moet gaan dan je zelf wilt lijkt me dan al uit de weg.

je moet idd een verwijzing van je huisarts krijgen voor een seksuoloog. schroom niet om een afspraak te maken, want zoals het nu is, is rottiger dan even naar een persoon te gaan dat dagelijks deze klachten hoort.
pi_70480323
ik wilde net gaan vragen of je al gestopt bent met de pil. maar ik zie dat dat al zo is
Dat deed t m namelijk bij mij wel. Ik wil niet zeggen dat mijn libido onmiddellijk weer normaal was maar het begint nu terug te komen.
Wat ik ook gemerkt heb wat helpt is voor mezelf op zoek gaan (internet, forums, verhalen, filmpjes, dat soort dingen) van wat mij fijn/lekker/opwindend lijkt. En dat vervolgens aan mijn vriend laten zien of er over vertellen.

Je verhaal klinkt erg bekend (ook het geen zin hebben in knuffelen omdat je weet dat de ander meteen meer wilt).
Ik heb dat trouwens ook letterlijk zo aangegeven bij mijn vriend. Vond hij niet leuk om te horen maar hij snapte het wel. Ik heb nu ook als ik bijvoorbeeld onder de douche vandaan kom en ik geen zin heb om mezelf in te smeren, dan vraag ik of hij dat wil doen 'zonder bijbedoelingen' dan weet hij gelijk waar hij aan toe is en is niemand teleurgesteld.

Nou zijn wij al 7 jaar samen dus misschien dat jij je daar ongemakkelijk bij zou voelen maar met dit soort dingen is praten het eerste wat je moet doen....
pi_70480337
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik neem aan dat je partner rekening houdt met jouw wensen en no-no's. dus dat je verder moet gaan dan je zelf wilt lijkt me dan al uit de weg.

je moet idd een verwijzing van je huisarts krijgen voor een seksuoloog. schroom niet om een afspraak te maken, want zoals het nu is, is rottiger dan even naar een persoon te gaan dat dagelijks deze klachten hoort.
Dat was bij mn vorige partner (helaas) wel het geval.
En dat maakt het bij deze partner dan misschien nog wel lastiger.
Want als hij ook maar in de buurt komt van bijv. aanrakingen van mn borsten oid dan deins ik al terug en word ik helemaal nerveus van wat er allemaal wel niet kan gebeuren...

Gisteren sinds lange tijd wel eens goed voor gezeten en gepraat.
En ik wil het dus ook echt oplossen.
Nadeel van mijn huisarts is dat er een voor mij bekende is.
En dat maakt het wel extra lastig.
Kan wel een andere huisarts daar krijgen maar ja het komt wel in het dossier te staan waar die persoon ook toegang toe heeft...
pi_70480666
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:19 schreef styliste het volgende:
ik wilde net gaan vragen of je al gestopt bent met de pil. maar ik zie dat dat al zo is
Dat deed t m namelijk bij mij wel. Ik wil niet zeggen dat mijn libido onmiddellijk weer normaal was maar het begint nu terug te komen.
Wat ik ook gemerkt heb wat helpt is voor mezelf op zoek gaan (internet, forums, verhalen, filmpjes, dat soort dingen) van wat mij fijn/lekker/opwindend lijkt. En dat vervolgens aan mijn vriend laten zien of er over vertellen.

Je verhaal klinkt erg bekend (ook het geen zin hebben in knuffelen omdat je weet dat de ander meteen meer wilt).
Ik heb dat trouwens ook letterlijk zo aangegeven bij mijn vriend. Vond hij niet leuk om te horen maar hij snapte het wel. Ik heb nu ook als ik bijvoorbeeld onder de douche vandaan kom en ik geen zin heb om mezelf in te smeren, dan vraag ik of hij dat wil doen 'zonder bijbedoelingen' dan weet hij gelijk waar hij aan toe is en is niemand teleurgesteld.

Nou zijn wij al 7 jaar samen dus misschien dat jij je daar ongemakkelijk bij zou voelen maar met dit soort dingen is praten het eerste wat je moet doen....
Thnx voor je verhaal!

Praten hebben we gisteren goed gedaan. Omdat de relatie naar een einde toe ana het werken was en vriendlief niet van het praten is...
wat is dat toch met mannen en niet willen praten...

Hij snapt heel goed dat ik met dit probleem zit en er niet voor open sta. En hij houdt zich er dan ook aan niet verder te gaan als ik het zeg.
Maar het is natuurlijk wel en moeilijke en lastige situatie.
We zijn nu net zo een 10 maand samen...
pi_70480727
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Tumtum80 sorry dat ik even in je topic post, wil zeker je topic niet kapen maar wilde even aan zoalshetis vragen of zo'n suksuoloog misschien ook iets voor mijn probleem zou kunnen betekeken: Relatieproblemen (door matig seksleven)
pi_70480962
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:27 schreef tumtum80 het volgende:

[..]

Thnx voor je verhaal!

Praten hebben we gisteren goed gedaan. Omdat de relatie naar een einde toe ana het werken was en vriendlief niet van het praten is...
wat is dat toch met mannen en niet willen praten...

Hij snapt heel goed dat ik met dit probleem zit en er niet voor open sta. En hij houdt zich er dan ook aan niet verder te gaan als ik het zeg.
Maar het is natuurlijk wel en moeilijke en lastige situatie.
We zijn nu net zo een 10 maand samen...
tja.. mannen en praten.... (een enkeling daargelaten natuurlijk )
gebruikte je een zware pil?

Het is een hele lastige situatie, dat zonder meer. Bij ons heeft t ook veel te lang aangehouden helaas..
Bij mij ging het pas weer een beetje beter toen ik stopte met hormonale anticonceptie (op het laatst gebruikte ik de nuvaring, daar zitten niet zo heel veel hormonen in dus ik merkte vrij snel verschil) en ik een beetje een idee had wat ik leuk zou vinden om samen te doen in bed (ok, dit klinkt heel stom maar wij waren 16 en 18 toen we elkaar leerden kennen dus we hadden allebei niet veel ervaring).
Toen kwam ik er achter dat het niet alleen om hem draait maar dat alles veel prettiger is als het (vooruit, ook) om mij draait en dat ik daarvoor wel wat onderzoek moet doen en hem heel duidelijk uitleggen wat ik dan wel prettig vind en dat het dan dus kan zijn dat ik hem daar (onbewust) mee kwets (wat hij weer straal vergeten is als we vaker sex hebben dan voorheen is ook een beetje een mannending volgens mij)
  maandag 29 juni 2009 @ 15:49:45 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70481514
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:29 schreef CoendeW het volgende:

[..]

Tumtum80 sorry dat ik even in je topic post, wil zeker je topic niet kapen maar wilde even aan zoalshetis vragen of zo'n suksuoloog misschien ook iets voor mijn probleem zou kunnen betekeken: Relatieproblemen (door matig seksleven)
lijkt me uitstekend. zeker aangezien jouw klacht ook meer psychisch dan lichamelijk is.
pi_70482514
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:54 schreef tumtum80 het volgende:

Waarom maak je geen afspraak met je oude huisarts?
Bedenk wat je misschien nog eens zou willen doen (fantasie).
Helaas zijn er nu eenmaal vrouwen die niet zo veel sex (willen) hebben.
Het kan ook zijn dat je het druk in je hoofd hebt (stress, concentratiegebrek).
Zoveel mogelijkheden, zoals al eerder gezegd een sexuoloog is waarschijnlijk de persoon die je misschien zou kunnen helpen.
s6

[ Bericht 21% gewijzigd door tijger74 op 29-06-2009 16:26:59 ]
pi_70482896
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me uitstekend. zeker aangezien jouw klacht ook meer psychisch dan lichamelijk is.
Dat vind ik een gewaagde uitspraak.
Het klinkt wel aannemelijk, maar dat hoeft niet zo te zijn.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:38:53 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_70483262
Erg handig van je om te stoppen met de pil, dit werkt inderdaad regelmatig libido verlagend. Ik kan me nu wel voorstellen dat je bang zou kunnen zijn zwanger te raken. Daar al een oplossing op gevonden? Dit is namelijk ook niet echt libido bevorderend.

Je schreef aan het begin van dit topic dat je de eerste weken van een nieuwe relatie 2 keer per dag seks had. Dit is erg vaak voor een vrouw, en ik kan me heel goed indenken dat je daarna te veel druk voelt om nog verder te gaan. Maar dit is achteraf praten, daar heb je nu niets aan.
Als vrouw heb ik regelmatig periodes dat ik geen zin heb, vooral door stress en andere bezigheden zodat er gewoon geen tijd overblijft. Wat ons helpt, is dan rust nemen, samen een film kijken, even een paar dagen knuffelen, dan loopt het altijd wel weer los.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je druk voelt, doordat je vriend vind dat hij seks moet hebben. Maar dit los je vooral op door tijd voor elkaar te nemen, en onthoud daarbij dat een relatie niet om seks draait, als dit zo zou zijn dan kunnen we net zo goed naar de hoeren gaan. Een relatie draait om liefde, intimiteit, je aan elkaar geven, hieruit vloeit een seksuele relatie. Als jij je niet geliefd voelt, of intiem kunt zijn met je vriend, kan ik me heel goed voorstellen dat een seksuele relatie er op dat moment niet inzit.

Greetz
  maandag 29 juni 2009 @ 16:39:35 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70483294
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:28 schreef tijger74 het volgende:

[..]

Dat vind ik een gewaagde uitspraak.
Het klinkt wel aannemelijk, maar dat hoeft niet zo te zijn.
i'm living on the edge. lol.
pi_70483375
je zegt zelf dat je denkt dat er meer "moet".. maar er moet nooit meer dan dat jij wil!
als je vriend dat niet respecteert zit je bij de verkeerde..

succes ermee!
pi_70489372
Hoe bedoel je het vies vinden?
Ben je van meer dingen vies, heb je smetvrees of neig je daartoe, gaat het om de lichaamssappen e.d. of gaat het meer om het geestelijke idee van je vies voelen/gebruikt voelen?

Doe je wel aan zelfbevrediging in de perioden dat je alleen bent of wat langer een relatie hebt, of doe je daar in het geheel niet aan?

Is de seks die je hebt in het begin ook echt bevredigend, of alleen leuk en lekker?
Hoe zit dat met de seks later in de relatie, als je het hebt is het dan wel bevredigend, of een moetje dat je met wat moeite best voor hem over hebt zo eens in de zoveel tijd?
Kan je klaarkomen?
Ben je geneigd om steeds hetzelfde riedeltje door te werken met seks, of ben je juist expirimenteel in dat begin en later?
Ken je je eigen lichaam, weet je wat jouw triggers zijn, wat je lekkere plekjes zijn overal op je lichaam?

Heb je in het algemeen genomen moeite met lichamelijke intimiteiten of verder eigenlijk helemaal niet(ga je stuiteren bij het idee 3 zoenen op de wang te moeten geven, een goede vriend eens een knuffel te geven, dat soort dingen, dus buiten seks om, zonder het idee er moet meer dan als ik dat doe)?

Voel je je lekker fit, of juist niet, ben je erg moe, uitgeblust?
Hoe zie je jezelf, hoe is je zelfbeeld?
Vindt je jezelf best wel mooi, of juist erg lelijk, schaam je je voor je lichaam, of vindt je jezelf juist sexy?
Heb je vertrouwen in jezelf, ben je trots op wie je bent, ben je blij met wat je doet in het leven?
Vindt je jezelf aardig?
Heb je moeite met dingen loslaten en dan vooral jezelf?

Zo even wat dingen neergezet, je hoeft niets te beantwoorden in het openbaar, maar doe het eens voor jezelf.
Je lichaam kennen, je geest kennen, het is erg belangerijk voor een goede seksuele belevenis.
Maar al met al ben ik het wel met het advies eens om eens een seksuoloog te bezoeken, die kan veel gerichter helpen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_70490042
tumtum80 is de vrouwelijke tong80?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_70500014
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:35 schreef styliste het volgende:

[..]

tja.. mannen en praten.... (een enkeling daargelaten natuurlijk )
gebruikte je een zware pil?

Het is een hele lastige situatie, dat zonder meer. Bij ons heeft t ook veel te lang aangehouden helaas..
Bij mij ging het pas weer een beetje beter toen ik stopte met hormonale anticonceptie (op het laatst gebruikte ik de nuvaring, daar zitten niet zo heel veel hormonen in dus ik merkte vrij snel verschil) en ik een beetje een idee had wat ik leuk zou vinden om samen te doen in bed (ok, dit klinkt heel stom maar wij waren 16 en 18 toen we elkaar leerden kennen dus we hadden allebei niet veel ervaring).
Toen kwam ik er achter dat het niet alleen om hem draait maar dat alles veel prettiger is als het (vooruit, ook) om mij draait en dat ik daarvoor wel wat onderzoek moet doen en hem heel duidelijk uitleggen wat ik dan wel prettig vind en dat het dan dus kan zijn dat ik hem daar (onbewust) mee kwets (wat hij weer straal vergeten is als we vaker sex hebben dan voorheen is ook een beetje een mannending volgens mij)
Sorry, had een drukkere avond dan gepland... Vandaar mijn late reactie.

Ik heb altijd de Diane35 geslikt. Of een variant daarvan. Maar op elke variant was mijn libido 0,0 na verloop van tijd. Het gekke is dat de sex in het begin van de relatie wel goed was. Maar dat ik er na 2 maanden gewoon klaar mee ben en het niet meer kan.

Heb zelf niet veel ervaring met verschillende mogelijkheden op het gebied van sex.
1 ding vind ik wel heel raar. En dat is dat ik een korte relatie van een half jaar heb gehad. Niet direct een relatie te noemen maar meer een SV. En dat is altijd heel goed gegaan. De behoefte was er en ik vond het lekker en prima en goed. Geen gekke gedachtes erbij niks. Maar verder ook geen gevoelens voor hem...

En bij alle andere echte relaties. Waar ook echt het gevoel meespeelt. Kan ik het gewoon niet.
pi_70500095
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:17 schreef tijger74 het volgende:

[..]

Waarom maak je geen afspraak met je oude huisarts?
Bedenk wat je misschien nog eens zou willen doen (fantasie).
Helaas zijn er nu eenmaal vrouwen die niet zo veel sex (willen) hebben.
Het kan ook zijn dat je het druk in je hoofd hebt (stress, concentratiegebrek).
Zoveel mogelijkheden, zoals al eerder gezegd een sexuoloog is waarschijnlijk de persoon die je misschien zou kunnen helpen.
s6

Stress is er zeker wel. Hoop gedonder aan mn hoofd.
maar toen ik dat gedonder niet had, had ik dat probleem ook.
Heb in het verleden wel veel meegemaakt. Niks seks gerelateerd, maar wel een heftige jeugd achter de rug... Maar kan me niet bedenken dat dat een blokkade is...

Afspraak met mn oude huisarts is idd nog een optie als ik het niet bij mn huidige zou durven...
pi_70500252
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:38 schreef pessie het volgende:
Erg handig van je om te stoppen met de pil, dit werkt inderdaad regelmatig libido verlagend. Ik kan me nu wel voorstellen dat je bang zou kunnen zijn zwanger te raken. Daar al een oplossing op gevonden? Dit is namelijk ook niet echt libido bevorderend.

Je schreef aan het begin van dit topic dat je de eerste weken van een nieuwe relatie 2 keer per dag seks had. Dit is erg vaak voor een vrouw, en ik kan me heel goed indenken dat je daarna te veel druk voelt om nog verder te gaan. Maar dit is achteraf praten, daar heb je nu niets aan.
Als vrouw heb ik regelmatig periodes dat ik geen zin heb, vooral door stress en andere bezigheden zodat er gewoon geen tijd overblijft. Wat ons helpt, is dan rust nemen, samen een film kijken, even een paar dagen knuffelen, dan loopt het altijd wel weer los.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je druk voelt, doordat je vriend vind dat hij seks moet hebben. Maar dit los je vooral op door tijd voor elkaar te nemen, en onthoud daarbij dat een relatie niet om seks draait, als dit zo zou zijn dan kunnen we net zo goed naar de hoeren gaan. Een relatie draait om liefde, intimiteit, je aan elkaar geven, hieruit vloeit een seksuele relatie. Als jij je niet geliefd voelt, of intiem kunt zijn met je vriend, kan ik me heel goed voorstellen dat een seksuele relatie er op dat moment niet inzit.

Greetz
Het zwanger worden heb ik verder niet echt over nagedacht. Want als er ook maar iets zou gebeuren dan is het met condoom!!

We hebben nu 10 maanden een relatie. En denk dat we de afgelopen 5 maanden zeker geen sex hebben gehad... Dat is gewoon niet goed voor zo een relatie. Ook al zijn alle andere aspecten wel aanwezig die we belangrijk achten.

Druk moet mn vriend ook zeker niet uitoefenen. dat heeft een ex al eens bij mij gedaan. En merk dat dat zeker 100% een averechts effect heeft op mij. En dat als mn huidige vriend me al gewoon wil aanraken ik daar heel terughoudend in ben omdat mn ex altijd meer verwachtte dan alleen maar aanraken...
pi_70500361
5 maanden geen sex na eerst 2 maanden 2x daags sex te hebben... Ik zou daar als jongen best onzeker van worden
pi_70500641
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:42 schreef erodome het volgende:
Hoe bedoel je het vies vinden?
Ben je van meer dingen vies, heb je smetvrees of neig je daartoe, gaat het om de lichaamssappen e.d. of gaat het meer om het geestelijke idee van je vies voelen/gebruikt voelen?

Doe je wel aan zelfbevrediging in de perioden dat je alleen bent of wat langer een relatie hebt, of doe je daar in het geheel niet aan?

Is de seks die je hebt in het begin ook echt bevredigend, of alleen leuk en lekker?
Hoe zit dat met de seks later in de relatie, als je het hebt is het dan wel bevredigend, of een moetje dat je met wat moeite best voor hem over hebt zo eens in de zoveel tijd?
Kan je klaarkomen?
Ben je geneigd om steeds hetzelfde riedeltje door te werken met seks, of ben je juist expirimenteel in dat begin en later?
Ken je je eigen lichaam, weet je wat jouw triggers zijn, wat je lekkere plekjes zijn overal op je lichaam?

Heb je in het algemeen genomen moeite met lichamelijke intimiteiten of verder eigenlijk helemaal niet(ga je stuiteren bij het idee 3 zoenen op de wang te moeten geven, een goede vriend eens een knuffel te geven, dat soort dingen, dus buiten seks om, zonder het idee er moet meer dan als ik dat doe)?

Voel je je lekker fit, of juist niet, ben je erg moe, uitgeblust?
Hoe zie je jezelf, hoe is je zelfbeeld?
Vindt je jezelf best wel mooi, of juist erg lelijk, schaam je je voor je lichaam, of vindt je jezelf juist sexy?
Heb je vertrouwen in jezelf, ben je trots op wie je bent, ben je blij met wat je doet in het leven?
Vindt je jezelf aardig?
Heb je moeite met dingen loslaten en dan vooral jezelf?

Zo even wat dingen neergezet, je hoeft niets te beantwoorden in het openbaar, maar doe het eens voor jezelf.
Je lichaam kennen, je geest kennen, het is erg belangerijk voor een goede seksuele belevenis.
Maar al met al ben ik het wel met het advies eens om eens een seksuoloog te bezoeken, die kan veel gerichter helpen.
Dank je wel!!

Hier heb ik zeker wat aan.
Veel dingen vies niet. Maar ik kan wel heel goed dingen niet doen.
Ik kan bijv. ook heel makkelijk weken minimaal eten of ook dagen niet eten. Waarom niet? Omdat ik misselijk word van de gedachte dat ik moet eten. Precies dezelfde gedachte als sex. Ik word er misselijk van als ik er aan denk...
How come? Ik weet t niet. Als ik nu aan eten denk.. Nee dank je...
Maar als ik uiteindelijk iets te eten krijg en ik denk er niet over na dan lukt het wel om het weg te krijgen.

Nu is dat met sex wel wat anders vind ik. Omdat je er zelf toch ook een goed en fijn gevoel over moet hebben om er mee verder te kunnen!

Ik kan zeker niet op alle vragen (ik kan maar op weinig vragen) er een goed/positief antwoord op geven. Veel dingen zijn gewoon niet zo makkelijk los te laten, naast me neer te leggen ed.
Maar ik vind mezelf wel ok. Er mag wel wat kilo's kwijt. Maar dat vinden vrouwen al heel snel volgens mij. Maar vind mezelf zeker geen lelijk meisje. Ik durf wel te zeggen dat ik me sexy kan voelen als ik dat wil.
Maar ook al voel ik me sexy en mooi. Dan komt er niet de behoefte van het hebben van sex los.

Nee ik ken mn eigen plekjes niet echt denk ik. Heb wel eens wat hulpmiddelen in huis gehad. Daar kon ik soms wel van genieten. Maar als ik dan als het ware 1x klaargekomen was, was ik er ook wel klaar mee. En voelde ik me juist vies... Dan vroeg ik me af wat het nut nu was om dit te doen. En ben ik ook heel snel vergeten dat het juist lekker was.

Nee, heb geen problemen met lichamelijke intimiteit naar gewone vrienden toe. 3 zoenen op de wang vind ik prima. Kan zelf redelijk handtastelijk zijn op de manier van even een hand op de knie leggen of iemands schouder aanraken terwijl je gewoon gezellig in gesprek bent. Die manier van lichamelijk contact is veilig bij mij. omdat ik zeker weet dat er dna iig niets gebeurd.

Vandaag lag ik even tegen mn vriend aan. Maar ik verkramp gewoon direct omdat ik het idee heb dat er meer uit moet komen. En we zaten op een terras in de stad Een plek waar juist niks kan gebeuren...

Over die seksuoloog ga ik serieus over nadenken. En even ook informatie inwinnen. Want ik wil hier gewoon graag aan werken! En daarmee ook mijn relatie proberen te redden.
En als deze relatie niet meer te redden zou zijn, zou ik zeker geen nieuwe relatie om zeep willen helpen doordat ik het niet kan...

Dank je wel nogmaals. Iedereen met zijn input!
pi_70505714
Niet om de druk te verhogen. Maar als ik als jongen/man in een relatie zou zitten van 10 maanden waarvan 5 maanden geen sex zou ik uitgestapt zijn. Respect voor je vent dat ie doorzet!
Haai
pi_70507141
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:43 schreef MadDorito het volgende:
Niet om de druk te verhogen. Maar als ik als jongen/man in een relatie zou zitten van 10 maanden waarvan 5 maanden geen sex zou ik uitgestapt zijn. Respect voor je vent dat ie doorzet!
Dat kan ik ook wel snappen.
En ben blij dat hij niet daarom het bijltje erbij neergooit.
Hoewel dat nu toch ook echt een confrontatiepunt is!
pi_70509959
lol geen zin meer in sex?

waarschijnlijk komt het omdat je het bij het begin het te veel deed, ik doe het namelijk 2 a 3 keer in de week dat houd het leuk.

en probeer gewoon veel nieuwe dingen dat doe ik ook en dat houd het lekker.
zeg geile woordjes in elkaars oor tijdens de sex.
pi_70515904
ik heb het ook. helaas niet zoveel nuttige informatie voor je, behalve dat je hierin dus niet alleen bent.

meestal verdwijnt mijn interesse in seks na een paar maanden, als het 'nieuwe' er van af is. zodra een vriendje dan iets probeerde raakte ik he-le-maal in paniek. nu kom dat bij mij blijkbaar door een trauma uit mijn jeugd, dat wil niet zeggen dat dat per se bij jou ook aan de hand is, maar daarvoor is het in ieder geval verklaarbaar voor mijzelf. (ik wist trouwens niets van dat trauma tot ik een paar jaar terug bij een therapeut terecht kwam en het hele verhaal boven tafel kwam, had ik allemaal verdrongen.)

ik ben er overigens niet vanaf, ik weet niet of er uberhaupt een manier voor mij is om er volledig over heen te raken. ik kan slecht tegen de druk van sex moeten hebben, en ik wil ook niet mijn partner teleurstellen. dus het is en blijft lastig.
pi_70607620
Misschien vind je je vriendje gewoon enorm saai in bed? Probeer is wat nieuws, derde persoon of ga naar een parenclubje ofzo.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:19:12 #38
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_70616544
Ik zit/zat met hetzelfde probleem, daarbij komt ook nog dat ik antidepressiva slik, dus dat werkt ook niet mee
Maargoed, er zit nu verbetering in de situatie, wat vooral geholpen heeft was toch...praten
Op het begin van een relatie is alles nog spannend en leer je elkaar nog kennen, op gegeven moment is dat voorbij, daarom is het belangrijk dat je vooral de spanning en de lol erin moet houden, zodat je toch een hechte band hebt.
Humor is ook niet verkeerd in bed, gewoon lachen als iets verkeerd gaat, je hoeft niks. En ook gewoon elke dag knuffelen en zoenen zonder verplichtingen helpt.

Ook ik heb het gevoel dat ik zonder seks kan, maar voor veel mannen is dit niet het geval, daarom heb ik mn vriend uitgelegd wat seks voor me betekend, en toen vond ie mn problematiek toch al een stuk begrijpelijker.

Ik wens je heel veel succes, het komt heus wel goed!
pi_70784895
Je zegt dat in het begin van een nieuwe relatie je wel zin hebt in seks?? Dit komt mij ook heel bekend voor. Zodra de spanning eraf is hoeft het niet meer? Tenminste dat heb ik. Ook geen zin in een knuffel en zoenen want dan komt de gedachte...oh jee moet ik weer..
Toch misschien proberen om wat anders te doen. Leer vooral jezelf ontdekken en kijk wat je lekker en spannend vindt. Maar het allerbelangrijkste...praat met elkaar...dat is het enige dat kan helpen. Want inderdaad zoals net al werd gezegd. 10 mnd relatie waarvan 5 geen seks..dat houdt een man heel slecht vol. Ik heb nu 10 jaar een relatie en ook soms maanden geen seks, maar door erover te praten en te weten wat de ander bezig houdt, en elkaar vooral vrij te laten op bepaalde gebiedern, kun je er wel voor zorgen dat de relatie stand houdt.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:03:18 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70790473
hoe is het nu met ts? heb je al stappen gemaakt om jezelf en je partner meer voldoening in het leven te geven? gun het vooral jezelf, aangezien jij er het het meest mee zit.
pi_70811145
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:07 schreef erikkll het volgende:
5 maanden geen sex na eerst 2 maanden 2x daags sex te hebben... Ik zou daar als jongen best onzeker van worden
Dat zeker... Maar ik zou er het geduld niet voor hebben, als ik al lees hoe ze met eten omgaat zou ik denken dat een psychiater haar meer goed zou doen dan zich weer in een relatie te storten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')