Gewoon naar huisarts gaan. Sex is te belangrijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:54 schreef tumtum80 het volgende:
Huisarts zit ik al een tijdje mee in mn hoofd dat dat eigenlijk zou moeten...
Maar die stap vind ik nog best eng.
Vooral ook omdat het een nieuwe huisarts van mij is sinds mijn verhuizing. En ik daar nog maar 1x eerder ben geweest...
En dan direct zo een klacht neerleggen voelt gewoon niet prettig en geeft een enorme drempel...
Ik heb je topic gezien.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:58 schreef CoendeW het volgende:
Voor mij een herkenbare situatie (deels) Relatieproblemen (door matig seksleven)
Ik sport zelf wel 2 dagen in de week. Maar daar krijg ik niet meer zin door...quote:Op maandag 29 juni 2009 14:50 schreef zoalshetis het volgende:
je geeft toch zelf het antwoord al ts. je denkt dat je verder moet gaan met seks dan je zelf wilt. ik denk dat een seksuoloog het beste antwoord kan zijn. en er zijn ook gewoon mensen met een laag libido. ik heb zelf ook veel minder vaak zin dan mijn vriendin.
bij mij hielp het om te gaan sporten, maar nog steeds is de frequentie laag.
ik neem aan dat je partner rekening houdt met jouw wensen en no-no's. dus dat je verder moet gaan dan je zelf wilt lijkt me dan al uit de weg.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:56 schreef tumtum80 het volgende:
[..]
Ik sport zelf wel 2 dagen in de week. Maar daar krijg ik niet meer zin door...
Ik weet idd dat ik verder moet gaan dan wat ik zelf wil. En dat besef is dr.
Maar tegen mn zin in kan ik niet. Dat heb ik wel eens gedaan, maar dan voel ik me alleen maar viezer en afstandelijker en zeker niet beter door!
Voor een sexuoloog heb je daar een doorverwijzing van de huisarts voor nodig ?
Dat was bij mn vorige partner (helaas) wel het geval.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik neem aan dat je partner rekening houdt met jouw wensen en no-no's. dus dat je verder moet gaan dan je zelf wilt lijkt me dan al uit de weg.
je moet idd een verwijzing van je huisarts krijgen voor een seksuoloog. schroom niet om een afspraak te maken, want zoals het nu is, is rottiger dan even naar een persoon te gaan dat dagelijks deze klachten hoort.
Thnx voor je verhaal!quote:Op maandag 29 juni 2009 15:19 schreef styliste het volgende:
ik wilde net gaan vragen of je al gestopt bent met de pil. maar ik zie dat dat al zo is
Dat deed t m namelijk bij mij wel. Ik wil niet zeggen dat mijn libido onmiddellijk weer normaal was maar het begint nu terug te komen.
Wat ik ook gemerkt heb wat helpt is voor mezelf op zoek gaan (internet, forums, verhalen, filmpjes, dat soort dingen) van wat mij fijn/lekker/opwindend lijkt. En dat vervolgens aan mijn vriend laten zien of er over vertellen.
Je verhaal klinkt erg bekend (ook het geen zin hebben in knuffelen omdat je weet dat de ander meteen meer wilt).
Ik heb dat trouwens ook letterlijk zo aangegeven bij mijn vriend. Vond hij niet leuk om te horen maar hij snapte het wel. Ik heb nu ook als ik bijvoorbeeld onder de douche vandaan kom en ik geen zin heb om mezelf in te smeren, dan vraag ik of hij dat wil doen 'zonder bijbedoelingen' dan weet hij gelijk waar hij aan toe is en is niemand teleurgesteld.
Nou zijn wij al 7 jaar samen dus misschien dat jij je daar ongemakkelijk bij zou voelen maar met dit soort dingen is praten het eerste wat je moet doen....
Tumtum80 sorry dat ik even in je topic post, wil zeker je topic niet kapen maar wilde even aan zoalshetis vragen of zo'n suksuoloog misschien ook iets voor mijn probleem zou kunnen betekeken: Relatieproblemen (door matig seksleven)quote:Op maandag 29 juni 2009 15:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je moet idd een verwijzing van je huisarts krijgen voor een seksuoloog. schroom niet om een afspraak te maken, want zoals het nu is, is rottiger dan even naar een persoon te gaan dat dagelijks deze klachten hoort.
tja.. mannen en praten.... (een enkeling daargelaten natuurlijkquote:Op maandag 29 juni 2009 15:27 schreef tumtum80 het volgende:
[..]
Thnx voor je verhaal!
Praten hebben we gisteren goed gedaan. Omdat de relatie naar een einde toe ana het werken was en vriendlief niet van het praten is...
wat is dat toch met mannen en niet willen praten...
Hij snapt heel goed dat ik met dit probleem zit en er niet voor open sta. En hij houdt zich er dan ook aan niet verder te gaan als ik het zeg.
Maar het is natuurlijk wel en moeilijke en lastige situatie.
We zijn nu net zo een 10 maand samen...
lijkt me uitstekend. zeker aangezien jouw klacht ook meer psychisch dan lichamelijk is.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:29 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Tumtum80 sorry dat ik even in je topic post, wil zeker je topic niet kapen maar wilde even aan zoalshetis vragen of zo'n suksuoloog misschien ook iets voor mijn probleem zou kunnen betekeken: Relatieproblemen (door matig seksleven)
Waarom maak je geen afspraak met je oude huisarts?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:54 schreef tumtum80 het volgende:
Huisarts zit ik al een tijdje mee in mn hoofd dat dat eigenlijk zou moeten...
Maar die stap vind ik nog best eng.
Vooral ook omdat het een nieuwe huisarts van mij is sinds mijn verhuizing. En ik daar nog maar 1x eerder ben geweest...
En dan direct zo een klacht neerleggen voelt gewoon niet prettig en geeft een enorme drempel...
Dat vind ik een gewaagde uitspraak.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lijkt me uitstekend. zeker aangezien jouw klacht ook meer psychisch dan lichamelijk is.
i'm living on the edge. lol.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:28 schreef tijger74 het volgende:
[..]
Dat vind ik een gewaagde uitspraak.
Het klinkt wel aannemelijk, maar dat hoeft niet zo te zijn.
Sorry, had een drukkere avond dan gepland... Vandaar mijn late reactie.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:35 schreef styliste het volgende:
[..]
tja.. mannen en praten.... (een enkeling daargelaten natuurlijk)
gebruikte je een zware pil?
Het is een hele lastige situatie, dat zonder meer. Bij ons heeft t ook veel te lang aangehouden helaas..
Bij mij ging het pas weer een beetje beter toen ik stopte met hormonale anticonceptie (op het laatst gebruikte ik de nuvaring, daar zitten niet zo heel veel hormonen in dus ik merkte vrij snel verschil) en ik een beetje een idee had wat ik leuk zou vinden om samen te doen in bed (ok, dit klinkt heel stom maar wij waren 16 en 18 toen we elkaar leerden kennen dus we hadden allebei niet veel ervaring).
Toen kwam ik er achter dat het niet alleen om hem draait maar dat alles veel prettiger is als het (vooruit, ook) om mij draait en dat ik daarvoor wel wat onderzoek moet doen en hem heel duidelijk uitleggen wat ik dan wel prettig vind en dat het dan dus kan zijn dat ik hem daar (onbewust) mee kwets (wat hij weer straal vergeten is als we vaker sex hebben dan voorheenis ook een beetje een mannending volgens mij)
Stress is er zeker wel. Hoop gedonder aan mn hoofd.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:17 schreef tijger74 het volgende:
[..]
Waarom maak je geen afspraak met je oude huisarts?
Bedenk wat je misschien nog eens zou willen doen (fantasie).
Helaas zijn er nu eenmaal vrouwen die niet zo veel sex (willen) hebben.
Het kan ook zijn dat je het druk in je hoofd hebt (stress, concentratiegebrek).
Zoveel mogelijkheden, zoals al eerder gezegd een sexuoloog is waarschijnlijk de persoon die je misschien zou kunnen helpen.
s6
Het zwanger worden heb ik verder niet echt over nagedacht. Want als er ook maar iets zou gebeuren dan is het met condoom!!quote:Op maandag 29 juni 2009 16:38 schreef pessie het volgende:
Erg handig van je om te stoppen met de pil, dit werkt inderdaad regelmatig libido verlagend. Ik kan me nu wel voorstellen dat je bang zou kunnen zijn zwanger te raken. Daar al een oplossing op gevonden? Dit is namelijk ook niet echt libido bevorderend.
Je schreef aan het begin van dit topic dat je de eerste weken van een nieuwe relatie 2 keer per dag seks had. Dit is erg vaak voor een vrouw, en ik kan me heel goed indenken dat je daarna te veel druk voelt om nog verder te gaan. Maar dit is achteraf praten, daar heb je nu niets aan.
Als vrouw heb ik regelmatig periodes dat ik geen zin heb, vooral door stress en andere bezigheden zodat er gewoon geen tijd overblijft. Wat ons helpt, is dan rust nemen, samen een film kijken, even een paar dagen knuffelen, dan loopt het altijd wel weer los.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je druk voelt, doordat je vriend vind dat hij seks moet hebben. Maar dit los je vooral op door tijd voor elkaar te nemen, en onthoud daarbij dat een relatie niet om seks draait, als dit zo zou zijn dan kunnen we net zo goed naar de hoeren gaan. Een relatie draait om liefde, intimiteit, je aan elkaar geven, hieruit vloeit een seksuele relatie. Als jij je niet geliefd voelt, of intiem kunt zijn met je vriend, kan ik me heel goed voorstellen dat een seksuele relatie er op dat moment niet inzit.
Greetz
Dank je wel!!quote:Op maandag 29 juni 2009 19:42 schreef erodome het volgende:
Hoe bedoel je het vies vinden?
Ben je van meer dingen vies, heb je smetvrees of neig je daartoe, gaat het om de lichaamssappen e.d. of gaat het meer om het geestelijke idee van je vies voelen/gebruikt voelen?
Doe je wel aan zelfbevrediging in de perioden dat je alleen bent of wat langer een relatie hebt, of doe je daar in het geheel niet aan?
Is de seks die je hebt in het begin ook echt bevredigend, of alleen leuk en lekker?
Hoe zit dat met de seks later in de relatie, als je het hebt is het dan wel bevredigend, of een moetje dat je met wat moeite best voor hem over hebt zo eens in de zoveel tijd?
Kan je klaarkomen?
Ben je geneigd om steeds hetzelfde riedeltje door te werken met seks, of ben je juist expirimenteel in dat begin en later?
Ken je je eigen lichaam, weet je wat jouw triggers zijn, wat je lekkere plekjes zijn overal op je lichaam?
Heb je in het algemeen genomen moeite met lichamelijke intimiteiten of verder eigenlijk helemaal niet(ga je stuiteren bij het idee 3 zoenen op de wang te moeten geven, een goede vriend eens een knuffel te geven, dat soort dingen, dus buiten seks om, zonder het idee er moet meer dan als ik dat doe)?
Voel je je lekker fit, of juist niet, ben je erg moe, uitgeblust?
Hoe zie je jezelf, hoe is je zelfbeeld?
Vindt je jezelf best wel mooi, of juist erg lelijk, schaam je je voor je lichaam, of vindt je jezelf juist sexy?
Heb je vertrouwen in jezelf, ben je trots op wie je bent, ben je blij met wat je doet in het leven?
Vindt je jezelf aardig?
Heb je moeite met dingen loslaten en dan vooral jezelf?
Zo even wat dingen neergezet, je hoeft niets te beantwoorden in het openbaar, maar doe het eens voor jezelf.
Je lichaam kennen, je geest kennen, het is erg belangerijk voor een goede seksuele belevenis.
Maar al met al ben ik het wel met het advies eens om eens een seksuoloog te bezoeken, die kan veel gerichter helpen.
Dat kan ik ook wel snappen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:43 schreef MadDorito het volgende:
Niet om de druk te verhogen. Maar als ik als jongen/man in een relatie zou zitten van 10 maanden waarvan 5 maanden geen sex zou ik uitgestapt zijn. Respect voor je vent dat ie doorzet!
Dat zeker... Maar ik zou er het geduld niet voor hebben, als ik al lees hoe ze met eten omgaat zou ik denken dat een psychiater haar meer goed zou doen dan zich weer in een relatie te storten.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:07 schreef erikkll het volgende:
5 maanden geen sex na eerst 2 maanden 2x daags sex te hebben... Ik zou daar als jongen best onzeker van worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |