quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:42 schreef erodome het volgende:Hoe bedoel je het vies vinden?
Ben je van meer dingen vies, heb je smetvrees of neig je daartoe, gaat het om de lichaamssappen e.d. of gaat het meer om het geestelijke idee van je vies voelen/gebruikt voelen?
Doe je wel aan zelfbevrediging in de perioden dat je alleen bent of wat langer een relatie hebt, of doe je daar in het geheel niet aan?
Is de seks die je hebt in het begin ook echt bevredigend, of alleen leuk en lekker?
Hoe zit dat met de seks later in de relatie, als je het hebt is het dan wel bevredigend, of een moetje dat je met wat moeite best voor hem over hebt zo eens in de zoveel tijd?
Kan je klaarkomen?
Ben je geneigd om steeds hetzelfde riedeltje door te werken met seks, of ben je juist expirimenteel in dat begin en later?
Ken je je eigen lichaam, weet je wat jouw triggers zijn, wat je lekkere plekjes zijn overal op je lichaam?
Heb je in het algemeen genomen moeite met lichamelijke intimiteiten of verder eigenlijk helemaal niet(ga je stuiteren bij het idee 3 zoenen op de wang te moeten geven, een goede vriend eens een knuffel te geven, dat soort dingen, dus buiten seks om, zonder het idee er moet meer dan als ik dat doe)?
Voel je je lekker fit, of juist niet, ben je erg moe, uitgeblust?
Hoe zie je jezelf, hoe is je zelfbeeld?
Vindt je jezelf best wel mooi, of juist erg lelijk, schaam je je voor je lichaam, of vindt je jezelf juist sexy?
Heb je vertrouwen in jezelf, ben je trots op wie je bent, ben je blij met wat je doet in het leven?
Vindt je jezelf aardig?
Heb je moeite met dingen loslaten en dan vooral jezelf?
Zo even wat dingen neergezet, je hoeft niets te beantwoorden in het openbaar, maar doe het eens voor jezelf.
Je lichaam kennen, je geest kennen, het is erg belangerijk voor een goede seksuele belevenis.
Maar al met al ben ik het wel met het advies eens om eens een seksuoloog te bezoeken, die kan veel gerichter helpen.
Dank je wel!!
Hier heb ik zeker wat aan.
Veel dingen vies niet. Maar ik kan wel heel goed dingen niet doen.
Ik kan bijv. ook heel makkelijk weken minimaal eten of ook dagen niet eten. Waarom niet? Omdat ik misselijk word van de gedachte dat ik moet eten. Precies dezelfde gedachte als sex. Ik word er misselijk van als ik er aan denk...
How come? Ik weet t niet. Als ik nu aan eten denk.. Nee dank je...
Maar als ik uiteindelijk iets te eten krijg en ik denk er niet over na dan lukt het wel om het weg te krijgen.
Nu is dat met sex wel wat anders vind ik. Omdat je er zelf toch ook een goed en fijn gevoel over moet hebben om er mee verder te kunnen!
Ik kan zeker niet op alle vragen (ik kan maar op weinig vragen) er een goed/positief antwoord op geven. Veel dingen zijn gewoon niet zo makkelijk los te laten, naast me neer te leggen ed.
Maar ik vind mezelf wel ok. Er mag wel wat kilo's kwijt. Maar dat vinden vrouwen al heel snel volgens mij. Maar vind mezelf zeker geen lelijk meisje. Ik durf wel te zeggen dat ik me sexy kan voelen als ik dat wil.
Maar ook al voel ik me sexy en mooi. Dan komt er niet de behoefte van het hebben van sex los.
Nee ik ken mn eigen plekjes niet echt denk ik. Heb wel eens wat hulpmiddelen in huis gehad. Daar kon ik soms wel van genieten. Maar als ik dan als het ware 1x klaargekomen was, was ik er ook wel klaar mee. En voelde ik me juist vies... Dan vroeg ik me af wat het nut nu was om dit te doen. En ben ik ook heel snel vergeten dat het juist lekker was.
Nee, heb geen problemen met lichamelijke intimiteit naar gewone vrienden toe. 3 zoenen op de wang vind ik prima. Kan zelf redelijk handtastelijk zijn op de manier van even een hand op de knie leggen of iemands schouder aanraken terwijl je gewoon gezellig in gesprek bent. Die manier van lichamelijk contact is veilig bij mij. omdat ik zeker weet dat er dna iig niets gebeurd.
Vandaag lag ik even tegen mn vriend aan. Maar ik verkramp gewoon direct omdat ik het idee heb dat er meer uit moet komen. En we zaten op een terras in de stad

Een plek waar juist niks kan gebeuren...
Over die seksuoloog ga ik serieus over nadenken. En even ook informatie inwinnen. Want ik wil hier gewoon graag aan werken! En daarmee ook mijn relatie proberen te redden.
En als deze relatie niet meer te redden zou zijn, zou ik zeker geen nieuwe relatie om zeep willen helpen doordat ik het niet kan...
Dank je wel nogmaals. Iedereen met zijn input!