Oké dat is de uitleg erachter, nu nog plaatjes graag. Of een paintquote:Op zondag 28 juni 2009 04:51 schreef Kralicek het volgende:
Nee niet indo's, indie!
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Indie%20Kids
http://encyclopediadramatica.com/Indie
Indo's zijn indonesiers en daar heb ik geen enkel probleem mee.
Onterechte klacht: hulde aan mensen die zich niet door de eenheidsworstenmaatschappij in de mainstream laten drukken.quote:Op zondag 28 juni 2009 09:29 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Terechte klacht, uberhaupt, mensen die hun extreem best doen om tot een bepaalde lowclassgroep te behoren.
Alsof die hele altoscene niet gewoon ook een eenheidsworst is maar dan met een ander smaakjequote:Op zondag 28 juni 2009 10:06 schreef mazeind het volgende:
[..]
Onterechte klacht: hulde aan mensen die zich niet door de eenheidsworstenmaatschappij in de mainstream laten drukken.
Dat TS daar niet mee om kan gaan is zijn probleem.
Nee het is lekker offstream om allemaal niet mainstream te zijn en dus emo te worden.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:06 schreef mazeind het volgende:
[..]
Onterechte klacht: hulde aan mensen die zich niet door de eenheidsworstenmaatschappij in de mainstream laten drukken.
quote:Die niks anders doen dan de hele tijd over muziek praten, vooral over bands die niemand kent en zichzelf dan zoooo diep vinden.
Dat dusquote:Op zondag 28 juni 2009 10:10 schreef Keenan het volgende:
je hebt ook normale indiekids. Het type wat jij beschrijft zijn meelopers.
Mwah, dat is wel een klein kenmerkje van Indiekids, ja.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:44 schreef ssebass het volgende:
Ik weet niet of dat ook onder indie kids valt, maar mensen die een band helemaal geweldig vinden en zodra die meer bekendheid krijgt ineens gaan verafschuwen. Nu ze commercieel zijn, is het zo'n slechte band, terwijl de muziek niet is veranderd. Dan ging het ze duidelijk om de oh zo goede muziek inderdaad.
Er is maar één reden waarom bands ineens commercieel zijn. Juist ja, hun muziek is veranderd en wordt nu geaccepteerd door veel meer mensen. Bands als the Killers en Kings Of Leon zijn daar duidelijke voorbeelden van.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:44 schreef ssebass het volgende:
Ik weet niet of dat ook onder indie kids valt, maar mensen die een band helemaal geweldig vinden en zodra die meer bekendheid krijgt ineens gaan verafschuwen. Nu ze commercieel zijn, is het zo'n slechte band, terwijl de muziek niet is veranderd. Dan ging het ze duidelijk om de oh zo goede muziek inderdaad.
Quoted foohhh truthh.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:54 schreef 3lmo het volgende:
Oh en die accessoires is eerder scene. En skinny is een kwestie van smaak. Het lijkt er echter wel op dat jij verkeerde indiemensen tegenkomt, want een beetje new-age hippie is open minded en laat mensen vrij in hun mening.
Er is een verschil tussen niet in de mainstream gaan, en jezelf in een ander hokje forcerenquote:Op zondag 28 juni 2009 10:06 schreef mazeind het volgende:
[..]
Goede argumentatie.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:35 schreef Smart_ass het volgende:
Indie als muziekstroming
Indie als bijbehorende "subcultuur".
Zoals hierboven ook al gezegd is, die indiekids vinden het alleen tof om muziek te luisteren die verder nog niemand kent, en wanneer het mainstream is vinden ze het niet tof meer. Bovendien vind ik ze over het algemeen een beetje arrogant qua muzieksmaak. En jongens in skinny jeans zijn gewoon een no-go.quote:
Dylan zelf was dan wel weer baasquote:Op zondag 28 juni 2009 11:47 schreef Wouter1989 het volgende:
Nog erger zijn de indiekids met grote krullenbossen, die ze heen en weer zwaaien op de maat van hun muziek. Bob Dylan is de oervader van zulke mensen.
quote:If you want to understand white people, you need to understand indie music. As mentioned before, white people hate anything that’s “mainstream” and are desperate to find things that are more genuine, unique, and reflective of their experiences.
Fortunately, they have independent music.
A white person’s iPod (formerly CD collection) is not merely an assemblage of music that they enjoy. It is what defines them as a person. They are always on the look out for the latest hot band that no one has heard of so that one day, they can hit it just right and be into a band BEFORE they are featured in an Apple commercial. To a white person, being a fan of a band before they get popular is one of the most important things they can do with their life. They can hold it over their friends forever!
Indie music also produces a lot of concerts, for which white people can attend and meet other white people. It’s especially useful, since they are attending the same concert, they both like the artist and can easily strike up a conversation that will flow from band at the show->other bands they like->where they went to/go to school->where to get the best vegan food in town->agreement to meet at said restaurant for awkward date.
It is worth noting that white people are expected to stay current with music and go to concerts well into their 40s. Unlike at dance or hip hop clubs, there are few stigmas attached to being the “old guy at the club.”
But BE WARNED, talking about Indie Music with white people is perhaps the most dangerous subject you touch upon. One false move and you will lose their respect and admiration forever. Here are some general rules
* Bands that have had their songs in an Apple ad are still marginally acceptable
* Bands that have had their songs in ads for other companies are not acceptable
* If you mention a band you like and the other person has heard of them, you lose. They own you. It is essential that you like the most obscure music possible.
Remember, popular artists can turn unpopular in a heartbeat (Ryan Adams, Bright Eyes, The Strokes), so you would be best to stick to the following statements: “I love the Arcade Fire,” “I still think the Montreal scene is the best in the world,” “I would die without Stereogum or Fluxblog“* and “Joanna Newsom is maybe the most original artist today.”
*-do not substitute Stereogum for Pitchfork, as this is one of those things that used to be cool, but is now not cool.
De Libertines quote aan het einde maakte dat ik een beetje overgaf in mijn mondquote:Op zondag 28 juni 2009 14:20 schreef Skylark. het volgende:
Klacht terecht en de omschrijving is zeer herkenbaar.
http://indiekicks.hyves.nl/
Ik heb vanochtend al overgegeven, dus ik had niks meer over.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:22 schreef Kralicek het volgende:
[..]
De Libertines quote aan het einde maakte dat ik een beetje overgaf in mijn mond
Natasha Khan! Ik ga met haar trouwen.quote:Op zondag 28 juni 2009 05:12 schreef Sapstengel het volgende:
Meisjes met hoofdbanden.
[ afbeelding ].
Doh. Nu doen zij alleen de hippies na. verzin es wat nieuwsquote:Op zondag 28 juni 2009 15:23 schreef Fip het volgende:
Onterechte klacht. Indiemeisjes
Oh en waarom zouden hoofdbandjes nu opeens 'fake' zijn? Alsof hippies elkaar niet nadeden
Incapabel kind dat je bent.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:03 schreef RickoKun het volgende:
indie / emo / goth / punk
allemaal hetzelfde
quote:Op zondag 28 juni 2009 10:10 schreef Prik0 het volgende:
Eric: "I'm so indie, my favorite band has only 14 plays on myspace"
Tom: "I'm so indie, I listen to bands that haven't even been invented yet"
Normal person: "What type of music does your band play?"
Indie kids: "Oh yeah, my band is like new post-modern-pre-hardcore alternative with a hint of crunk and turkish folk. We're pretty raw."
![]()
![]()
Oh. Dus emo's mogen ook alleen naar emo luisteren en mainstream mensen alleen naar top 40, want anders zijn ze fake? Een echte indiekid kent ook gewoon zijn klassiekers. niet dat ik er zelf een ben. maar gewoon. open your mind dude.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:06 schreef Seam het volgende:
Die lijst van muzikanten op die Hyves : The Beatles, Rolling Stones, The Cure, The Smiths, Franz Ferdinand
Erg 'independent' muziek ja
The Cure.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:06 schreef Seam het volgende:
Die lijst van muzikanten op die Hyves : The Beatles, Rolling Stones, The Cure, The Smiths, Franz Ferdinand
Erg 'independent' muziek ja
Beenwarmers, leggings, hoofdbanden, PLO-sjalen, het is allemaal al een keer eerder in geweest. Dus dat is ook allemaal fake?quote:Op zondag 28 juni 2009 14:36 schreef Kralicek het volgende:
Waarom zijn die hoofdbandjes nu weer in? het was cool bij hippies, nu is het fake.
Ze gebruiken dat soort muziek onder het mom van indie .. ze denken dat dat typische indie muziek isquote:Op zondag 28 juni 2009 16:16 schreef Fip het volgende:
[..]
Oh. Dus emo's mogen ook alleen naar emo luisteren en mainstream mensen alleen naar top 40, want anders zijn ze fake? Een echte indiekid kent ook gewoon zijn klassiekers. niet dat ik er zelf een ben. maar gewoon. open your mind dude.
quote:
Jep. Allemaal gewoon nageaapt. Leggings en beenwarmers vind ik hideous.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:26 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Beenwarmers, leggings, hoofdbanden, PLO-sjalen, het is allemaal al een keer eerder in geweest. Dus dat is ook allemaal fake?
In Utrecht hoor je dit in ieder geval vaak genoeg. Ja ik was fan van die band totdat ze commercieel werden. Ik zeg niet dan bands niet veranderen nadat ze commercieel zijn geworden, maar vaak is dit ook niet het geval. Zeker niet in die extreme mate als wordt beweerd. Ik vind het juist enorm kortzichtig als je geen enkele commerciele muziek goed vind. Beetje kansloos dat mensen geilen op onbekende muziek puur omdat het onbekend is.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:13 schreef TC03 het volgende:
Overigens is dit weer een topic over een subcultuur die niet of nauwelijks bestaat. Hoeveel mensen ben je tegengekomen die serieus verklaarden een band niet meer leuk te vinden omdat deze te populair werd? Ik denk 0.
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat jij die persoon niet begrijpt. Ik zeg niet dat ze niet zijn, maar niet in die extreme mate zoals jij beweert, en al helemaal niet met zo'n extreem standvastige mening als jij beweert. Ik geloof er echt niks van dat er mensen zijn die muziek niet meer leuk vinden omdat anderen het ook leuk vinden.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
In Utrecht hoor je dit in ieder geval vaak genoeg. Ja ik was fan van die band totdat ze commercieel werden. Ik zeg niet dan bands niet veranderen nadat ze commercieel zijn geworden, maar vaak is dit ook niet het geval. Zeker niet in die extreme mate als wordt beweerd. Ik vind het juist enorm kortzichtig als je geen enkele commerciele muziek goed vind. Beetje kansloos dat mensen geilen op onbekende muziek puur omdat het onbekend is.
Ik hoop juist dat muziek die ik goed vind en onbekend is meer populariteit krijgt.
Indie is geen muziekstroming.quote:Op zondag 28 juni 2009 12:35 schreef Smart_ass het volgende:
Indie als muziekstroming
Indie als bijbehorende "subcultuur".
Tegenwoordig wordt indie anders best vaak als genre gebruikt. En het is echt niet zo dat al die bands die als indie gelabeld worden het ook echt zijn. Dat ze een platencontract bij een onafhankelijk platenlabel hebben dan dus.quote:
Bedankt voor het prachtige verhaaltjequote:
Het trieste is dat de helft van die mensen gewoon wat klassieke bands zegt te luisteren omdat dat nu eenmaal 'hoort'/hip is.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:16 schreef Fip het volgende:
[..]
een echte indiekid kent ook gewoon zijn klassiekers. niet dat ik er zelf een ben. maar gewoon. open your mind dude.
Wie denkt er hier in hokjes;)quote:Op maandag 29 juni 2009 01:30 schreef Acinonyx het volgende:
TS is jaloers omdat ze een van die mensen is die leeft onder het mom van 'wat anders of ongewoon is, is eng en dom. doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' en dan maar gaat afgeven op die mensen die niet meestromen met de massa die zo denkt...
Niks mis met dat nummerquote:Op maandag 29 juni 2009 01:42 schreef Eix het volgende:
Twee jaar geleden nog zo'n beetje letterlijk gehoord dat iemand het nummer Hang the DJ zo leuk vond van The Smiths... *zucht
Blijkbaar kom je nooit op feestjes waar jongens (het zijn altijd jongens) in een ongekend tempo band-namen op elkaar afvuren.quote:Op maandag 29 juni 2009 01:30 schreef Acinonyx het volgende:
TS is jaloers omdat ze een van die mensen is die leeft onder het mom van 'wat anders of ongewoon is, is eng en dom. doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' en dan maar gaat afgeven op die mensen die niet meestromen met de massa die zo denkt...
Dat zo iemand de titel van die song niet kent, dat geloof ik verder wel. Ben vooral blij dat zo'n gastje blijkbaar wel de ballen heeft om verder te luisteren dan de gemiddelde top 40 meuk.quote:Op maandag 29 juni 2009 01:42 schreef Eix het volgende:
[..]
Twee jaar geleden nog zo'n beetje letterlijk gehoord dat iemand het nummer Hang the DJ zo leuk vond van The Smiths... *zucht
En als je Robbie Williams een baas vindt is het wel ok?quote:Op maandag 29 juni 2009 18:52 schreef Hijacking het volgende:
ben geen indie/alto/emo weet ik wat maar als je robby williams een baas vindt ben je een fag
jah dan is het primaquote:Op maandag 29 juni 2009 18:54 schreef McFearless het volgende:
[..]
En als je Robbie Williams een baas vindt is het wel ok?
Dat soort praat zie je in elke muziekstroming. Al die 'muziekkenners' op fok hier ook, hoe meer (sub)genres ze in een beschrijving van hún idolen kunnen proppen hoe beter. Trieste zooiquote:Op zondag 28 juni 2009 10:10 schreef Prik0 het volgende:
Normal person: "What type of music does your band play?"
Indie kids: "Oh yeah, my band is like new post-modern-pre-hardcore alternative with a hint of crunk and turkish folk. We're pretty raw."
![]()
![]()
Ok hier moest ik dan wel weer om lachenquote:Op maandag 29 juni 2009 15:14 schreef AffenStrudel het volgende:
Van dat kutvolk dat met de golfbermuda´s aan in bandshirts met veel te grote rode wayfarers en bezwete hoofden een cirkel van 3 diameter vereist om ruimte te bieden aan al hun a-ritmische spastische bewegingen waneer de eerste tonen vallen bij een rustig openluchtconcert.
Ik, als meisje vind zijn nummers gewoon nog een mooie herinnering aan mijn kinderjaren:Pquote:Op maandag 29 juni 2009 18:54 schreef McFearless het volgende:
[..]
En als je Robbie Williams een baas vindt is het wel ok?
Hoe oud ben je dan?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:15 schreef Kralicek het volgende:
[..]
Ik, als meisje vind zijn nummers gewoon nog een mooie herinnering aan mijn kinderjaren:P
Natashaquote:Op zondag 28 juni 2009 05:12 schreef Sapstengel het volgende:
Meisjes met hoofdbanden.
[ afbeelding ].
quote:
Nice.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:53 schreef krioro het volgende:
[..]
Natasha
[..]
[ afbeelding ]
Chan
Indie hip hop
|